Synology backup synchroom hulp.

Pagina: 1
Acties:

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 13:52
Hallo

Ik heb een week geleden een synology ds216+II aangeschaft maar helaas vind ik deze niet echt makkelijk in werking. dus daar heb ik een vraag over.

Ik wil graag een map backuppen zodat ik op de pc met de map kan doen wat ik wil en toch die backup houd op mijn nas, maar ik wil wel dat hij bv snachts synchroniseerd en alles op mijn nas gelijk zet met mijn pc.

(ik kan nu tweerichtingsverkeer aanzetten maar dan loopt die direct synchroom met mijn nas)

Dus de reden van de backup is meer dat als ik iets verander in mijn map(database) en ik doe het verkeerd zodat ik effe het bestand van mijn nas kan plukken.
Echter mag deze bv snachts wel alles overschrijven/verwijderen/bijplaatsen op mijn nas aangezien het alleen mis kan gaan als ik ermee bezig ben.

Het is een beetje moeilijk uitleggen maar hoop toch dat er iemand is die er iets van snapt.

mvg martijn

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik gebruik gewoon de standaard software van Synology hiervoor, Synology Data Replicator 3. Je kan aangeven hoeveel bestandsversies en herstelpunten je wil maken.

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 13:52
Ja dat is dus het punt, ik heb een jaar of 8 geleden ook een nas gehad en dat werkte een stuk makkelijker.

ze hebben nu dsm 6 met een package store maar daar zit de software die jij voorsteld helaas niet meer in.

of is dat een desktop toepassing.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 & [Synology] Backup strategieën en tools stond absoluuut niets genoemd over de packages/opties die je zoekt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Data Replicator has reached the end of its life span and its download links have been removed from the utilities page for newer products in Download Center. We encourage you to use Cloud Station to back up the data on your PC or mobile device. You can find more detailed information about how to use Cloud Station as your backup companion in this article.
Maar dat neemt niet weg dat je nog duizenden andere backup programma's kan gebruiken op de shares die de NAS aanbiedt.
SyncBack SE bijvoorbeeld.