[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 160 ... 280 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:04

-tom-562

Oliesjeik

Laatst ook maar weer vakantie/camping geboekt. Deze keer niet kamperen met een tent, maar een superdeluxe huisje geboekt (eind juni) op Camping de Belten nabij Hardenberg.
Afgelopen februari is ons dochtertje geboren, en ik zie het echt niet zitten om met een peuter van bijna 4 én een baby van (dan) een half jaar oud in een tent te gaan kamperen :P
Grote kans dat het volgend jaar weer zoiets wordt, en dat we het jaar er op (dus over 2 jaar) weer gaan kamperen. Wellicht dat we daarna voor een nieuw kampeermiddel gaan. Ik neig naar een Cabanon vouwwagen, nu mijn vriendin nog overtuigen O-)

Vaak bu'j te bang!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Yukkie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:58:
Vanmorgen afscheid genomen van mijn fijne, vertrouwde busje :|
[Afbeelding]

Om daarna met deze weer naar huis te rijden B-)
[Afbeelding]
Veel veilige kilometers en vakantieplezier ermee gewenst (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-02 22:19
Sander schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:32:
[...]

Hoe realistisch is het om in het hoogseizoen in te pakken en weg te wezen? Ik zie dat in Frankrijk toch echt als nagenoeg onmogelijk tenzij je echt overal kort gaat staan, maar ergens op de bonnefooi aankomen in hoogseizoen voor een week is in mijn ogen iets van het verleden.
Ik heb t/m 2017 ieder jaar zo in Frankrijk gekampeerd en dat ging echt perfect. Wel meestal eerste weken juli, dus misschien dat dat niet hoog-hoogseizoen is. Ook altijd camping municipal en geen sterke voorkeur voor exacte locatie van de camping. Weet nog niet of dat een groot succes is met kinderen. Ook geen idee hoe het is qua drukte na corona, dus dat zullen we gaan meemaken.

Als die vrijheid zoals je zegt echt niet meer mogelijk is dan boek ik eerlijk gezegd liever een huis met een tuin (mag ik dat zeggen in dit topic? :X ). Dan heb je zat buitenruimte en je eigen sanitair. Hoeft tegenwoordig niet eens veel duurder te zijn dan een campingplek...

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Bommes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:58:
[...]

Heel gaaf, dikke upgrade ook.
Alhoewel die T4 tdi wel echt onverwoestbaar is/was ;)
Klopt, Motorisch gezien had ik heel weinig te klagen (nou ja, achteraf gezien over de herrie misschien :P de T6 is relatief fluisterstil ). Maar het beessie is inmiddels 20 jaar oud en onderdelen worden schaars. Aangezien ik zelf een knoeier en geen knutselaar ben qua autotechniek, loopt dat in de papieren als er echt iets moet gebeuren. De T4 mag daarnaast (terecht hoor!) al heel wat binnensteden en milieuzones niet in.

Ik was eigenlijk bezig met het zoeken naar een huis, maar ik heb momenteel liever een goeie, werkende bus, dan een andere woning (ik woon op zich prima, maar het is een huurappartement). Nu kan ik gewoon op dezelfde voet door blijven sparen voor een koophuis. Had ik het andersom gedaan, dan waren mijn maandlasten omhoog gegaan en had ik voorlopig geen andere bus kunnen kopen.

We've got that ring of confidence

• Kevinns
Sander schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:32:
Er zijn maar weinig vouwwagens die snel op te zetten zijn en geschikt voor meer dan 4 personen. Campooz, combi camp etc is dan al vaak meerdere extensies aanzetten etc. Maar ik zie veel dingen ook veel meer als timing: dit jaar is de cocoon misschien niet ideaal maar volgend jaar wil de oudste misschien wel heel graag zelf in een tentje en dan zullen de jongste kids snel volgen vermoed ik. Dus slaapplekken kijk ik (op langere termijn) eigenlijk alleen naar vanuit een tussen overnachting. Luifel en keuken zijn belangrijker, vindt het gemak van een ingerichte keuken echt groot, zeker bij kortere overnachtingen
Dan is een Aart Kok Livingstone ook wel mooi. Daar kan ook een forse luifel aan en heeft een mooie keuken.

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:33
Ik heb een vraag voor de caravan kampeerders onder het forum. Is het tegenwoordig nodig om op een behoorlijke camping in Frankrijk te reserveren?

We twijfelen tussen een huisje huren of de caravan van ouders te pakken dit jaar met de 2 kids, nader van reserveren is toch wel dat je gebonden zit aan een plek..

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Fromz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:25:
Ik heb een vraag voor de caravan kampeerders onder het forum. Is het tegenwoordig nodig om op een behoorlijke camping in Frankrijk te reserveren?

We twijfelen tussen een huisje huren of de caravan van ouders te pakken dit jaar met de 2 kids, nader van reserveren is toch wel dat je gebonden zit aan een plek..
Beetje afhankelijk van het soort camping. Boerencamping zal meestal niet zo'n probleem zijn, maar een camping met uitgebreide speeltuinen, zwembaden en kinderrecreatie wordt last-minute bezoeken lastig omdat de camping vol staat.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:33
Zwembad of aan zee is wel nodig ja, ik hoef geen recreatieteam;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, eigenlijk wel als je een redelijk populaire wilt.
Als je op de bonnefooi gaat, zorg dan dat je echt vroeg komt. Ik heb het ook vaak gedaan, en dan wel naar een camping die we van te voren uitgezocht hadden. Vaak kwamen we dan om 6:00 's ochtends aan ofzo. Dan heb je vaak nog wel kans.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat we om 5:00 aan kwamen en dat we niet de eerste waren. En dat er ook een aantal mensen teleurgesteld werden die na ons kwamen.

Ik zou daar geen zin hebben met een paar kleine kinderen op de achterbank :P

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 24-03-2023 18:46 ]

Vaak bu'j te bang!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31
Het scheelt ook hoe lang je wilt blijven. 1 of 2 nachtjes is een stuk makkelijker dan 1 of 2 weken.

Als je ook aangeeft geen stroom nodig te hebben wordt het nog makkelijker.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Heb dus zelf een kort verloop van CEE naar Schuko mee (hadden de vorige eigenaren eens laten hangen in de stekkerkast op een camping), maar die heb ik eigenlijk nooit nodig.
Ah, jij hebt hem nu… daar zaten onze fietsacculaders op. De vrouw dacht dat ie bij de kast hoorde. Heb hem nu dus maar met een tierap vast zitten aan het verlengsnoer. _O-

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kevinns schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Ik heb t/m 2017 ieder jaar zo in Frankrijk gekampeerd en dat ging echt perfect. Wel meestal eerste weken juli, dus misschien dat dat niet hoog-hoogseizoen is. Ook altijd camping municipal en geen sterke voorkeur voor exacte locatie van de camping. Weet nog niet of dat een groot succes is met kinderen. Ook geen idee hoe het is qua drukte na corona, dus dat zullen we gaan meemaken.

Als die vrijheid zoals je zegt echt niet meer mogelijk is dan boek ik eerlijk gezegd liever een huis met een tuin (mag ik dat zeggen in dit topic? :X ). Dan heb je zat buitenruimte en je eigen sanitair. Hoeft tegenwoordig niet eens veel duurder te zijn dan een campingplek...
Mijn idee, maar dan gaan je kids zich snel vervelen… het grote voordeel van een camping is dat ze zichzelf daar ook met leeftijdsgenoten kunnen vermaken

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Himalaya schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:06:
[...]

Ah, jij hebt hem nu… daar zaten onze fietsacculaders op. De vrouw dacht dat ie bij de kast hoorde. Heb hem nu dus maar met een tierap vast zitten aan het verlengsnoer. _O-
Thanks! _/-\o_

Hi Ha Hopjesvla

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:49
Bommes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:03:
[...]

?
Ik heb ook nog wel deze liggen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan krijgen die mensen daar helemaal jeuk van.. :P
Beide is niets mis mee (er van uitgaande dat ze intern correct zijn aangesloten).

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:49

In mei, juni en september zal dat geen probleem zijn. Vrijwel geen enkele camping is in die maanden vol. Tijdens de (Franse) schoolvakanties zal het lastiger worden. En vanaf 14 juli, als ook veel Franse bedrijven sluiten voor de zomervakantie, is de kans dat je zomaar ergens een mooi plekje voor 2 weken kunt vinden wel erg sterk gekrompen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 14:06

Wat iedereen al zo'n beetje zegt. Als je in t hoogseizoen een 5 sterren camping wil met zwembaden en recreatie etc. dan had je vorige jaar moeten boeken ;). Kan je buiten het hoogseizoen om en ben je content met minder dan gaat dat best denk ik. Geld overigens niet alleen voor Frankrijk maar voor veel andere plekken ook.

Ik moet nog zien hoeveel we de caravan dit jaar gaan gebruiken en hoe lang we hem nog hebben... Met Pasen gaan we weer een weekendje richting Arnhem. Maar ondertussen hebben we ook stiekem ons oog laten vallen op een nieuwe buscamper, die zal rond augustus geleverd worden als dat hem gaat worden. Misschien gaan we dan in juni nog met de caravan weg maar als we een heel goed bod krijgen is hij misschien eerder weg en gaan we met de auto op vakantie en hotelletjes doen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Enige wat ik mij ook kan bedenken is waterdichtheid.. Maar toen we nog een tent hadden hadden we een 'normaal' bouwhaspel met CEE, maar t andere eind van de haspel lag wel in de tent.

Ik sleep het Schuko naar CEE verloopje ook al jaren mee, enkel thuis een paar keer gebruikte. Volgens mij vorig jaar op 1 van de tussenstops in Noorwegen ook nodig gehad. Maar toen dan zit de Schuko aansluiting vaak nog wel in een waterdicht kastje. en dan CEE > CEE is al beter waterdicht (of bestendig, hoe je wil.)

Soms kom ik nog wel mensen tegen die een CEE > Schuko gebruiken.. maar niet heel veel.
Het was Gonadan in "Algemeen kampeertopic" die het “knutselwerk” noemde ;) Volgens mij hing bij de kampeerwinkel ook een bordje bij het verloopje dat het product niet volgens de standaarden is ofzo.

Onze kabel van 30 meter heb ik tot nu altijd ruim voldoende aan. Misschien aankomende zomer niet, op Google reviews staat dat je lange kabels nodig hebt. Maar dat past ook wel bij het type camping dus ben al in overleg met beheerder hoeveel meter mee mag.

En anders kan het altijd nog zo :D (don’t try this at ho’ euh the campsite)
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/elektrischefoutjes.nl/wp-content/uploads/2020/10/118747606_1473792126164639_2649157661831731030_o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 24-03-2023 20:24 ]

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Het was Gonadan in "Algemeen kampeertopic" die het “knutselwerk” noemde ;) Volgens mij hing bij de kampeerwinkel ook een bordje bij het verloopje dat het product niet volgens de standaarden is ofzo.

Onze kabel van 30 meter heb ik tot nu altijd ruim voldoende aan. Misschien aankomende zomer niet, op Google reviews staat dat je lange kabels nodig hebt. Maar dat past ook wel bij het type camping dus ben al in overleg met beheerder hoeveel meter mee mag.
De enige officiële kabel die ik heb... dat is dat verloopje van 30 cm Schuko > CEE

Mijn standaard 25 meter die ik gebruik is van een bouw haspel waar 2x CEE aan gemaakt is. En heb nog een extra 20 meter vorig jaar gemaakt (just in case, naar Noorwegen mee gehad) met ook 2x CEE.

Mijn vader is 40+ jaar electro monteur (geweest), als die voor mij een kabel maakt vertrouw ik dat zo niet nog meer dan een kabeltje uit de winkel die van een lopende band komt :P Knutselwerk of niet, het gaat al jaren mee zonder issue's.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zo hee, dat is lang geleden die post van mij. :D

Maar daar sta ik nog steeds achter inderdaad. Al is een bouwhaspel alweer een heel stuk robuustere kabel dan de huistuinenkeukenhaspel die vaak gebruikt wordt.
Zolang het gewoon in het gras achter je tent ligt is het ook niet zo spannend. Moet je een grindpad voor auto's kruisen met je kabel dan moet hij wel wat kunnen hebben. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:51
Hoppa

Eind april ; paa5r dagen packraften, aansluitend paar dagen Brabant Vennenpad tent/rugzak
Half mei ; week Brabant met kleine caravan
Eind juni ; week Albanie/Montenegro met tent rugzak
September ; 3 weken Thuringen

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:32:
Zo hee, dat is lang geleden die post van mij. :D

Maar daar sta ik nog steeds achter inderdaad. Al is een bouwhaspel alweer een heel stuk robuustere kabel dan de huistuinenkeukenhaspel die vaak gebruikt wordt.
Zolang het gewoon in het gras achter je tent ligt is het ook niet zo spannend. Moet je een grindpad voor auto's kruisen met je kabel dan moet hij wel wat kunnen hebben. :P
Bouwhaspel is best robust, kabel is rete dik xD en kan gewoon 16 amp aan ( wat je eigenlijk op bijna geen 1 camping krijgt... sterker nog de caravan is maar voor 13 amp afgezekerd :) )

Sowieso heb ik gelukkig nog nooit met mijn kabel een rijpad moeten kruisen..

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik helaas wel best vaak, maar probeer dat inderdaad te voorkomen.

Maar velen gaan voor een haspel vanwege gewicht, formaat en kosten. Dan krijg je zo'n dun en kwetsbaar kabeltje. Een bouwhaspel zit meer in de richting van CEE-kabel dan een huishaspel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
TgR_KILLER schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:02:
[...]

en kan gewoon 16 amp aan ( wat je eigenlijk op bijna geen 1 camping krijgt...
?

Wij komen op genoeg plekken waar je gewoon 16A kan trekken...

• TgR_KILLER
pirke schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:32:
[...]

?

Wij komen op genoeg plekken waar je gewoon 16A kan trekken...
Ik heb er denk ik nog op geen 1 gestaan xD en we hebben in die jaren best wat campings gehad. Maar goed wij komen niet op de grote giga campings, misschien ligt het daaraan. en as said, aan 16A heb ik toch niks.. caravan zekering is maar 13A :p
Gonadan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:06:
Ik helaas wel best vaak, maar probeer dat inderdaad te voorkomen.

Maar velen gaan voor een haspel vanwege gewicht, formaat en kosten. Dan krijg je zo'n dun en kwetsbaar kabeltje. Een bouwhaspel zit meer in de richting van CEE-kabel dan een huishaspel.
Overigens zit mijn kabel niet meer op het haspel.. (moest beide kanten loshalen om er een CEE aan te maken. Sowieso is een opgerold haspel ook niet echt handig als je er wel hoop stroom doorheen gaat gooien.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:22:
Overigens zit mijn kabel niet meer op het haspel.. (moest beide kanten loshalen om er een CEE aan te maken. Sowieso is een opgerold haspel ook niet echt handig als je er wel hoop stroom doorheen gaat gooien.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je dat op een camping nooit van je leven haalt, maar als ik zie wat men tegenwoordig allemaal mee neemt dan gaat die vlieger niet meer op. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
maartend schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:56:
Hoppa
....
Eind juni ; week Albanie/Montenegro met tent rugzak
....
Peaks of the Balkan trail?

Ben jaren geleden in Montenegro geweest, fascinerend. Van mensen die bij wijze van spreken geen nagel hebben om zich aan de kont te krabben tot Lambo's op de boulevard van rijke Russen...Albanië staat ook nog op het lijstje om eens naar toe te gaan. Peaks of the Balkan trail trouwens ook ..

Hi Ha Hopjesvla

• maartend
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Peaks of the Balkan trail?

Ben jaren geleden in Montenegro geweest, fascinerend. Van mensen die bij wijze van spreken geen nagel hebben om zich aan de kont te krabben tot Lambo's op de boulevard van rijke Russen...Albanië staat ook nog op het lijstje om eens naar toe te gaan. Peaks of the Balkan trail trouwens ook ..
Niet echt PoB, wel daar soort stukje van. Rondje vanuit Montenegro naar Teth, Valbona, Cerim en dan terug Montenegro in

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Fromz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:49:
Zwembad of aan zee is wel nodig ja, ik hoef geen recreatieteam;)
Mijn ervaring is dat campings zonder recreatie steeds schaarser worden. Tot een jaar of 5 geleden waren ze er nog wel, maar tegenwoordig lijken veel campings te zijn opgeheven of opgekocht door een keten. Of campings zijn "gepimpt" met mobile homes, ingerichte tenten en animatieteams.

Voor onze kampeervakantie zochten we een kleine tot middelgrote camping (+/- 100 plaatsen) met een speeltuintje en een zwembadje (om op een hete dag verkoeling te zoeken) in Italië of Frankrijk op een strategische plek (binnen een uurtje rijden van bezienswaardigheden). Dan struin je verschillende fora af waarin gebruikers linkjes naar campings delen, maar de meeste van die websites blijken dan niet meer te bestaan. Google je dan zelf deze campings, dan bestaan ze niet meer of zijn ze opgekocht door een keten met een pimpbeurt.

Daardoor lijkt nu een tweedeling te ontstaan tussen luxe campings (glamping) met alles erop en eraan of kleine boerencampings. Maar wij zoeken iets er tussenin, met de eenvoud en rust van een kleine camping, maar met genoeg gasten zodat de kinderen vriendjes/vriendinnetjes kunnen maken. En dat wordt steeds minder/lijkt steeds minder te worden.

Vorig weekend een camping geboekt in de Elzas. Een camping van Huttopia... :X

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 20:31
Wij zijn aan het kijken naar een vier persoonstent van technisch katoen. Nu zie ik dat de prijzen bij De Wit OutdoorXL, Kampeerwereld Hendrikse om er maar eens een paar te noemen eigenlijk overal hetzelfde zijn. Is er nog een beetje te dealen bij dit soort zaken of liggen die prijzen vast?

Wat is jullie ervaring?

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 09:41
JR1966 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:11:
Wij zijn aan het kijken naar een vier persoonstent van technisch katoen. Nu zie ik dat de prijzen bij De Wit OutdoorXL, Kampeerwereld Hendrikse om er maar eens een paar te noemen eigenlijk overal hetzelfde zijn. Is er nog een beetje te dealen bij dit soort zaken of liggen die prijzen vast?

Wat is jullie ervaring?
Ik heb enkel ervaring met Obelink en daar viel weinig te onderhandelen toen wij onze tent (inmiddels 10 jaar geleden) kochten. Sowieso is dit niet het meest gunstige moment om over een tent te onderhandelen, zo in aanloop naar de zomer.

• maartend
Zo. We hebben een mooie Eureka Palazzo BTC RS liggen, maar doordat de dame des huize niet meer 3 weken in een tentje kan liggen door lichamelijke dingetjes, gaat deze maar de verkoop in. Gelukkig heb ik mijn kleine tentjes nog voor solo. Fiets of wandel. En samen is het een kleine caravan geworden

• Kevinns
KlaasjeNL schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Mijn ervaring is dat campings zonder recreatie steeds schaarser worden. Tot een jaar of 5 geleden waren ze er nog wel, maar tegenwoordig lijken veel campings te zijn opgeheven of opgekocht door een keten. Of campings zijn "gepimpt" met mobile homes, ingerichte tenten en animatieteams.

Voor onze kampeervakantie zochten we een kleine tot middelgrote camping (+/- 100 plaatsen) met een speeltuintje en een zwembadje (om op een hete dag verkoeling te zoeken) in Italië of Frankrijk op een strategische plek (binnen een uurtje rijden van bezienswaardigheden). Dan struin je verschillende fora af waarin gebruikers linkjes naar campings delen, maar de meeste van die websites blijken dan niet meer te bestaan. Google je dan zelf deze campings, dan bestaan ze niet meer of zijn ze opgekocht door een keten met een pimpbeurt.

Daardoor lijkt nu een tweedeling te ontstaan tussen luxe campings (glamping) met alles erop en eraan of kleine boerencampings. Maar wij zoeken iets er tussenin, met de eenvoud en rust van een kleine camping, maar met genoeg gasten zodat de kinderen vriendjes/vriendinnetjes kunnen maken. En dat wordt steeds minder/lijkt steeds minder te worden.

:'(

Dit is exact wat wij ook zoeken. Meestal was een camping municipal ideaal. Geen idee hoe het er nu voor staat daarmee, vanwege omstandigheden 6 jaar niet meer gekampeerd. Buiten Frankrijk was het altijd al lastig. Maar we zijn toch niet de enige die niet wakker willen worden met kabouter plop en niet klem willen staan tussen de stacaravans?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zoals gezegd is op een camping met een beetje faciliteiten (zwembad, winkeltje, speeltuintje) reserveren wel echt nodig in de periode dat wij hier in NL zomervakantie(s) hebben. Tenminste, als je langer dan een paar dagen wil staan. Persoonlijk zou ik het risico ook echt niet willen lopen om na een lange reis met kinderen op een camping aan te komen die volgeboekt blijkt te zijn...
Kevinns schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:50:
[...]

:'(

Dit is exact wat wij ook zoeken. Meestal was een camping municipal ideaal. Geen idee hoe het er nu voor staat daarmee, vanwege omstandigheden 6 jaar niet meer gekampeerd. Buiten Frankrijk was het altijd al lastig. Maar we zijn toch niet de enige die niet wakker willen worden met kabouter plop en niet klem willen staan tussen de stacaravans?
Je moet het begrip animatie ook niet dramatiseren natuurlijk. Ik heb in het buitenland nog nooit op een camping gestaan waar de animatie met muziek de camping over gaat, laat staan in de ochtend. Meestal is het een kidsclub waar de kinderen zelf heen kunnen als ze dat willen en een minidisco in de avond.

In NL wel zoiets meegemaakt op de Kleine Wolf. Maar dat weet je van tevoren en is een bewuste keuze geweest. Overigens een hele leuke camping.

Persoonlijk heb ik meer moeite met stacaravans tussen kampeerplekken. Dat is echt mega ongezellig en het publiek (vaak) idem dito. Al hebben wij voor de meivakantie ook zo'n ding geboekt in de Ardeche :+. Vind 10 dagen net te kort om de eigen caravan te pakken, gezien 2 extra overnachtingen, brandstofkosten, etc.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:13

samo

yo/wassup

Timmert schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:28:
[...]

Zoals gezegd is op een camping met een beetje faciliteiten (zwembad, winkeltje, speeltuintje) reserveren wel echt nodig in de periode dat wij hier in NL zomervakantie(s) hebben. Tenminste, als je langer dan een paar dagen wil staan. Persoonlijk zou ik het risico ook echt niet willen lopen om na een lange reis met kinderen op een camping aan te komen die volgeboekt blijkt te zijn...

[...]

Je moet het begrip animatie ook niet dramatiseren natuurlijk. Ik heb in het buitenland nog nooit op een camping gestaan waar de animatie met muziek de camping over gaat, laat staan in de ochtend. Meestal is het een kidsclub waar de kinderen zelf heen kunnen als ze dat willen en een minidisco in de avond.

In NL wel zoiets meegemaakt op de Kleine Wolf. Maar dat weet je van tevoren en is een bewuste keuze geweest. Overigens een hele leuke camping.

Persoonlijk heb ik meer moeite met stacaravans tussen kampeerplekken. Dat is echt mega ongezellig en het publiek (vaak) idem dito. Al hebben wij voor de meivakantie ook zo'n ding geboekt in de Ardeche :+. Vind 10 dagen net te kort om de eigen caravan te pakken, gezien 2 extra overnachtingen, brandstofkosten, etc.
Ik heb inmiddels een lijstje van campings met campingplaatsen (meestal ook met safaritenten en gites), zwembad, kindvriendelijk, veelal autoluw of -vrij. Maar animatie is daar zeldzaam. Campings die wel groot genoeg zijn om vriendjes te maken, die ook populair zijn onder Nederlandse gezinnen. Veel komen uit 30pluskids.

Dit zijn geen klassiek hollandse campings waar caravans in een laantje staan en André Hazes (jr of sr) uit te klein bemeten boxjes schalt, maar juist de wat natuurlijkere campings waar gezinnen komen om lekker vakantie te vieren, de omgeving te verkennen, lekker in het zwembad te plonzen en de kinderen lekker rond laten rennen.

Vooral omdat dit de minder grote campings zijn is reserveren écht wel handig. Bij één van die campings konden we vorig jaar wel terugkomen nadat een 2de camping minder beviel, maar toen hadden we 2 plekken in 10 dagen. Voor het gemak is reserveren dus wel handig.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• pickboy
  • Laatst online: 09-02 11:09
maartend schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:16:
Zo. We hebben een mooie Eureka Palazzo BTC RS liggen, maar doordat de dame des huize niet meer 3 weken in een tentje kan liggen door lichamelijke dingetjes, gaat deze maar de verkoop in. Gelukkig heb ik mijn kleine tentjes nog voor solo. Fiets of wandel. En samen is het een kleine caravan geworden
Wat moet zo'n tent 2e hands nog kosten? Heb nu zelf een tent die aardig op leeftijd is en langzaamaan aan vervanging toe is en het model wat jij hebt spreekt me wel aan.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
[...]
Binnenkort kan je de Huttopia/Capfun ervaring gewoon overal in Nederland opdoen. :9

en in ander vakantienieuws.....wat een soap daar in Eemshaven en Holland-Norway Lines. Of moet dat Germany-Norway Lines zijn?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02 16:57
TheOmen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:04:
[...]

en in ander vakantienieuws.....wat een soap daar in Eemshaven en Holland-Norway Lines. Of moet dat Germany-Norway Lines zijn?
Tsja een 'gratis' stukje eigen kade willen, is ook zoiets als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. 8)7

De lijn was succesvol, dus waarom dan niet investeren in een eigen kade zoals het havenbedrijf daar al van het begin af aan heeft aangegeven? Nee de haven heeft zat klandizie en is zeker niet afhankelijk van een veerboot. Het was een voorwaarde van de haven voor toegang, regel een eigen kade, zo niet tsja dan kan er wel eens een boot in de weg liggen. Wat mij betreft heeft de rederij hier boter op zijn hoofd.

• PageFault
  • Laatst online: 05-02 15:02
zuma schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Tsja een 'gratis' stukje eigen kade willen, is ook zoiets als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. 8)7

De lijn was succesvol, dus waarom dan niet investeren in een eigen kade zoals het havenbedrijf daar al van het begin af aan heeft aangegeven? Nee de haven heeft zat klandizie en is zeker niet afhankelijk van een veerboot. Het was een voorwaarde van de haven voor toegang, regel een eigen kade, zo niet tsja dan kan er wel eens een boot in de weg liggen. Wat mij betreft heeft de rederij hier boter op zijn hoofd.
Blijkbaar was de lijn niet succesvol, anders hadden ze daar wel (alsnog) in geinvesteerd. Er komen wel wat schepen daar, maar de haven is natuurlijk vrij klein, dus het is al heel snel druk.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TheOmen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Binnenkort kan je de Huttopia/Capfun ervaring gewoon overal in Nederland opdoen. :9

Toevallig kreeg ik vorige week een mailtje van de camping waar wij geboekt hebben (camping de Beerten) dat ze overgenomen zijn door Capfun.
Slechte zaak als er idd een hoop campings in Nederland veranderen in dat soort mega campings

Vaak bu'j te bang!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:32

Bommes

Capo del formaggio

Tja de markt volgt vaak de vraag.
Blijkbaar is er erg veel interesse in campings volgens een vaste formule.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 12:47
Wij zijn afgelopen jaar naar Camping La Yole in Valras-Plage, Frankrijk geweest. Ooit begonnen als wijnboer die een stuk van zijn land als camping in ging richten. Toen wij er in 2017 en 2018 voor het eerst kwamen was het net verbouwd en formaat vakantiefabriek geworden, maar ondanks dat was het oude sfeertje nog wel voelbaar.
In 2022 zijn we weer eens terug gegaan, maar toen bleek dat ze overgenomen zijn door Marvilla.

En dat is voor de kampeerder absoluut geen verbetering gebleken. Bezuinigen op onderhoud, schoonmaak en bewaking, het internationale karakter van de animatie was weg, alle speeltuintjes op de camping weg gehaald en vol gezet met extra huurobjecten en de horeca is er ook zwaar op achteruit gegaan. Een simpel frietje afhalen bleek niet eens meer mogelijk te zijn.
De online recensies vanaf 2022 liegen er dan ook niet om, en toch zitten ze komende zomer weer helemaal vol...

Zoals eerder hier in het topic genoemd heeft een camping met 150-250 plaatsen en zo min mogelijk huurobjecten onze voorkeur. Groter is op zich niet erg, als het echte campinggevoel er maar wel is. En dat is er bij die grote organisaties en vele huurobjecten meestal niet.

Deze zomer gaat het voor ons in ieder geval RCN la Ferme du Latois in de Vendee worden, gezellig een stukje Nederland in Frankrijk :+
Alle wensen en eisen van het hele gezin op een hoop gegooid en daar kwam dit uit, dus we zullen hoe dit bevalt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Dat gevoel had ik ook heel erg, maar ze bestaat nog best wel. Wel steeds moeilijker te vinden inderdaad wat wat in zoekmachines of -sites naar voren komt is meestal het spul wat het meest naar voren komt qua marketing. Ofwel lekker commercieel en dat zoek ik meestal juist niet.

Animatie vind ik overigens niet per se een probleem, maar het gaat er om hoe ze het organiseren. Disco-ellende en herrie over de camping hoeft van mij niet, maar gewoon wat knutselen of kleuren of een leuke activiteit op een centrale plek kan best leuk zijn voor de kinderen. Kleinschalig en met aandacht.
Timmert schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:28:

Voor mij is seizoensplaatsen wel een stevig minpunt bij het uitzoeken van een camping inderdaad. Ook al is het lang niet altijd echt een probleem, het doet toch wat voor de sfeer en uitstraling.

In NL maak ik het trouwens ook wel vaker mee nu. Dat is dan geen bewuste keuze maar dan kom je bijvoorbeeld terug op een camping waar je eerder heerlijke rust had maar tegenwoordig het animatieteam meerdere keren per dag met een boombox de hele camping over gaat om kinderen te ronselen.
Die zijn mij dus echt nooit meer terug. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gonadan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:40:
[...]
Voor mij is seizoensplaatsen wel een stevig minpunt bij het uitzoeken van een camping inderdaad. Ook al is het lang niet altijd echt een probleem, het doet toch wat voor de sfeer en uitstraling.

In NL maak ik het trouwens ook wel vaker mee nu. Dat is dan geen bewuste keuze maar dan kom je bijvoorbeeld terug op een camping waar je eerder heerlijke rust had maar tegenwoordig het animatieteam meerdere keren per dag met een boombox de hele camping over gaat om kinderen te ronselen.
Ik bedoelde niet eens seizoens-stacaravans, maar meer de luxe "glamping" accomodaties. Dat trekt gewoon een heel ander / vaak minder sociaal (maar niet asociaal, alsjebegrijptwatikbedoel) publiek.

Wat die boombox betreft: ik hou er ook niet van. Maar als we met het hele gezin (kids van 4, 8 en 16) op vakantie zijn en zij vinden dat wél heel tof dan heb ik die 2 minuten herrie er graag voor over hoor. Plus ff rust / handen vrij als ze bij de kidsclub zijn. Moet dan wel bij het karakter van de camping passen natuurlijk.

Maar als ik mag kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wly0reqrpH1v_j2MDl3wyxv6YDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaQK1gpUuk5OoYSRzpLevL4B.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste kampeervakantie van mij samen met m'n zoontje, in de duinen op Texel. Heerlijk!

[ Voor 33% gewijzigd door Timmert op 27-03-2023 16:53 ]

• JanHenk
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:10:
Tja de markt volgt vaak de vraag.
Blijkbaar is er erg veel interesse in campings volgens een vaste formule.
Zoals altijd is Tweakers-publiek dan ook niet echt de afspiegeling van de doorsnee maatschappij. Wij zijn snobs; we kamperen óf met een camper van anderhalve ton, of in de sneeuw met een tipi, of onderweg tijdens de fiets-, motor of wandelvakantie.

Er zijn sowieso in Nederland nog meer dan voldoende kleinere charmante campings te vinden (heeft ook mijn voorkeur). In het buitenland vind ik het al wat moeilijker. Heeft denk ik ook te maken met dat we in Nederland een grote markt hebben qua tenten en vouwwagens, iets wat je in het buitenland nauwelijks ziet.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
JanHenk schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Er zijn sowieso in Nederland nog meer dan voldoende kleinere charmante campings te vinden (heeft ook mijn voorkeur). In het buitenland vind ik het al wat moeilijker. Heeft denk ik ook te maken met dat we in Nederland een grote markt hebben qua tenten en vouwwagens, iets wat je in het buitenland nauwelijks ziet.
Toevallig voor dit jaar aan het zoeken geweest naar zo'n kleine charmante camping in Duitsland of Frankrijk. Uitkomst is dat het toch waarschijnlijk een jaartje in Nederland wordt. Hier vinden we gewoon wat we zoeken, terwijl dat in het in DE of FR niet te vinden is.

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:35
[...]

Zoals altijd is Tweakers-publiek dan ook niet echt de afspiegeling van de doorsnee maatschappij. Wij zijn snobs; we kamperen óf met een camper van anderhalve ton, of in de sneeuw met een tipi, of onderweg tijdens de fiets-, motor of wandelvakantie.

Helemaal mee eens. Via natuurcampings is best veel leuks te vinden. Wij hebben ook een specifieke voorkeur; natuur, (juist) geen/weinig kinderen/pubers, tent-only/tentenveld, niet te grote kampeermiddelen etc. Maar we zijn ook gauw tevreden als de camping voldoende rustig is, natuur heeft, het sanitair oké en de host je een welkom gevoel geeft.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Voor kleine, fijne (en soms ook charmante) campings gebruik ik al jaren https://www.kleinenfijncampings.nl/ en de papieren variant daarvan. In zowel Duitsland als in Frankrijk ben ik nog nooit teleurgesteld door de suggesties uit dat boek en die site.

We've got that ring of confidence

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Timmert schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Ik bedoelde niet eens seizoens-stacaravans, maar meer de luxe "glamping" accomodaties. Dat trekt gewoon een heel ander / vaak minder sociaal (maar niet asociaal, alsjebegrijptwatikbedoel) publiek.
Oh zo, ja dat volg ik wel.
Wat die boombox betreft: ik hou er ook niet van. Maar als we met het hele gezin (kids van 4, 8 en 16) op vakantie zijn en zij vinden dat wél heel tof dan heb ik die 2 minuten herrie er graag voor over hoor. Plus ff rust / handen vrij als ze bij de kidsclub zijn. Moet dan wel bij het karakter van de camping passen natuurlijk.
Een boombox past niet bij het karakter van een rustige camping. Een camping die dat hanteert ga ik niet heen, pech voor de kinderen. Er zijn genoeg campings waar de kinderen zich prima kunnen vermaken, ook met animatie, maar dat hoeft dan echt niet de hele camping te horen.

Sowieso wanneer de camping zich er op richt dat de ouders nul komma nul 'last' van hun kinderen hebben geeft dat ook een bepaalde sfeer.
Maar als ik mag kiezen:

[Afbeelding]

De eerste kampeervakantie van mij samen met m'n zoontje, in de duinen op Texel. Heerlijk!
Dat is top inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
Zoeken van campings gaat voor ons vrij eenvoudig. Gebied zoeken, en dan recensie lezen. Staat de zin er in 1ster, niks te doen voor kinderen, gelijk boeken

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34
Tijdens onze fietsvakanties buiten het hoogseizoen vinden we alles wel best maar komen we ook af en toe juweeltjes tegen. Na onze fietstocht hebben we vaak nog een weekje luieren en bepalen we dan naar welke camping we teruggaan om wat langer te blijven. Buiten het seizoen is er amper animatie dus dat is nooit een probleem maar toch komen we best vaak op een gemeentecamping uit omdat die vaak best dicht tegen het centrum van een plaatsje liggen en je dan lekker lopend naar een terrasje kunt voor ontbijt of lunch en een drankje.

Maar ook wel eens op een Capfun camping gestaan, voor een nachtje prima maar zou er niet een hele week of langer willen blijven. Daar ben je als tent kampeerder toch duidelijk in de minderheid en sta je vaak tussen de stacaravans. Zeker langs de kust van Frankrijk steeds vaker campings die dan nog net 10 tentplekjes hebben naast alle huisjes, en dan alleen omdat ze langs een mooie fietsroute liggen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Er is nog wel van alles te vinden waar het wel leuk toeven is.
En het hangt ook heel erg van het seizoen af dat je onderweg bent.
Ik heb met de motor en later met de camper op de Huttopia in Bourg Saint Maurice gestaan.
Beide keren was gewoon prima toeven, met de motor in het hoogseizoen en met de camper in het naseizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/vw_pictures/1/marius/0f3e97e0bfeff0dcaa459f36c705cb52.jpg
Wel de facaliteiten, veel douches en toiletten, pizza's op de camping, ruimte, enz maar niet de massa drukte.

Van de andere kant heb ik ook in het na seizoen op een kleine camping in de Vogezen gestaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/vw_pictures/1/marius/8bac8665a4d05cbe2181c7788910bdf7.jpg
.
Die was juist bijna uitgestorven, denk dat er nog 3 of 4 andere kampeerders stonden.
Dat is van de ene kant wel lekker rustig maar toch ook wel weer erg " eenzaam" .
En dat terwijl ik echt niet bij de buren op de camping op de koffie wil of zo, helemaal niet.
Maar een beetje leven is toch wel weer leuk, beetje mensen kijken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Dat gevoel had ik ook heel erg, maar ze bestaat nog best wel. Wel steeds moeilijker te vinden inderdaad wat wat in zoekmachines of -sites naar voren komt is meestal het spul wat het meest naar voren komt qua marketing. Ofwel lekker commercieel en dat zoek ik meestal juist niet.

Animatie vind ik overigens niet per se een probleem, maar het gaat er om hoe ze het organiseren. Disco-ellende en herrie over de camping hoeft van mij niet, maar gewoon wat knutselen of kleuren of een leuke activiteit op een centrale plek kan best leuk zijn voor de kinderen. Kleinschalig en met aandacht.

[...]

Ligt er ook maar net aan in welke mate natuurlijk. Afgelopen zomer bij een camping in Frankrijk geweest met minimale animatie; elke ochtend knutselen, 1 avond in de week liedjes bij een kampvuurtje en elke avond voor kinderen <10 jaar een half uurtje "disco". Bij dat laatste liepen ze eerst een rondje over de camping met een klein bluetooth speakertje om alle kindjes op te halen, om daarna voor aan bij de camping een half uurtje de zingen/dansen op verschrikkelijke kindernummers :P (op een normaal volume).
Dat is nog prima te behappen imo en die kinderen vinden het allemaal hartstikke leuk.
Timmert schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Maar als ik mag kiezen:

[Afbeelding]

Tof! Ik kan niet wachten om zoiets ook met mijn zoontje te gaan doen als hij wat ouder is 8)
Bommes schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Er is nog wel van alles te vinden waar het wel leuk toeven is.
En het hangt ook heel erg van het seizoen af dat je onderweg bent.
Ik heb met de motor en later met de camper op de Huttopia in Bourg Saint Maurice gestaan.
Beide keren was gewoon prima toeven, met de motor in het hoogseizoen en met de camper in het naseizoen.
[Afbeelding]
Wel de facaliteiten, veel douches en toiletten, pizza's op de camping, ruimte, enz maar niet de massa drukte.

Van de andere kant heb ik ook in het na seizoen op een kleine camping in de Vogezen gestaan.
[Afbeelding]
.
Die was juist bijna uitgestorven, denk dat er nog 3 of 4 andere kampeerders stonden.
Dat is van de ene kant wel lekker rustig maar toch ook wel weer erg " eenzaam" .
En dat terwijl ik echt niet bij de buren op de camping op de koffie wil of zo, helemaal niet.
Maar een beetje leven is toch wel weer leuk, beetje mensen kijken.
Dat laatste heb ik ook wel eens gehad. Jaar of 8 geleden was ik samen met een maat van mij naar het zuidwesten van Frankrijk geweest om te kamperen/surfen, dit was in september. Echt aan het einde van het seizoen. De halve camping was leeg. Nu hadden we niks te maken met de rest van de camping eigenlijk (2 gasten/jonge goden van 28 toen :P) maar een beetje reuring op een camping is toch wel leuk.

[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 28-03-2023 10:25 ]

Vaak bu'j te bang!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hier, het algoritme van Google splits me meteen dit nieuwsbericht in mijn maag.
https://www.quotenet.nl/v...-miljoenen-tegemoet-zien/

Overnames in camping land door Franse investeerders.

• Anton2610
Bommes schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:20:

Beetje de Massa is Kassa parken worden het dan. Ik zou daar dood nog niet gevonden willen worden, maar blijkbaar is er toch markt voor. Begrijpelijk dat campingeigenaren ook verkopen, een paar miljoen vangen voor je grasveld met sanitair gebouw is natuurlijk een no-brainer.

• TheOmen
  • Nu online

That's what he said... :+
TheOmen in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• TheOmen
  • Nu online
Anton2610 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Beetje de Massa is Kassa parken worden het dan. Ik zou daar dood nog niet gevonden willen worden, maar blijkbaar is er toch markt voor. Begrijpelijk dat campingeigenaren ook verkopen, een paar miljoen vangen voor je grasveld met sanitair gebouw is natuurlijk een no-brainer.
In het Quote-verhaal wordt als reden ook genoemd dat veel eigenaren al richting pensioenleeftijd gaan en dan is zo'n bedrag natuurlijk een mooi potje voor je ouwe dag.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Sorry gozer, daar had ik denk ik overheen gelezen.

• zuma
PageFault schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Blijkbaar was de lijn niet succesvol, anders hadden ze daar wel (alsnog) in geinvesteerd. Er komen wel wat schepen daar, maar de haven is natuurlijk vrij klein, dus het is al heel snel druk.
grinnik, niet succesvol? https://www.ommelander.in...voor-holland-norway-lines

• zuma
Justinn1988 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Helemaal mee eens. Via natuurcampings is best veel leuks te vinden. Wij hebben ook een specifieke voorkeur; natuur, (juist) geen/weinig kinderen/pubers, tent-only/tentenveld, niet te grote kampeermiddelen etc. Maar we zijn ook gauw tevreden als de camping voldoende rustig is, natuur heeft, het sanitair oké en de host je een welkom gevoel geeft.
In basis met je eens maar geen/weinig kinderen/pubers kan je niet afdwingen. Mijn ervaring is dat die er ook zijn maar die zijn gewend aan dit soort terreinen en daar merk je dus niets van.

• zuma

La horreur :+

• PageFault
  • Laatst online: 05-02 15:02
Zo succesvol dat het nu stopt bedoel ik ;)

• pirke
Holland-Norway Line is druk bezig met het aanleggen van een eigen kade, die had volgens mij afgelopen herfst open moeten gaan maar er is flinke vertraging. Het uitwijken naar Duitsland is naar wat ik begrepen heb dan ook een tijdelijke maatregel.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:57
pirke schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:09:
Holland-Norway Line is druk bezig met het aanleggen van een eigen kade, die had volgens mij afgelopen herfst open moeten gaan maar er is flinke vertraging. Het uitwijken naar Duitsland is naar wat ik begrepen heb dan ook een tijdelijke maatregel.
Nee eerst Cuxhaven daarna Emden, het is niet tijdelijk.
https://hollandnorwaylines.com/news/

• pirke
Kalentum schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Nee eerst Cuxhaven daarna Emden, het is niet tijdelijk.
https://hollandnorwaylines.com/news/
https://www.gic.nl/nieuws...er-vanuit-eemshaven-varen

De rederij zal vanaf half april vanuit Cuxhaven in Duitsland gaan varen voor een aantal maanden. Vanaf juni hoopt de veerdienst vanuit Emden te kunnen vertrekken, om in de toekomst weer terug te keren naar de Eemshaven.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@pirke Luxe problemen met de veerpont naar Noorwegen :>

Ik zit vanwege mantelzorg voor mijn moeder de komende jaren gebonden aan Nederland als ik met vakantie ga. Met tent was Duitsland / Italië nog te doen.
Maar Nederland is mooi en met de caravan heb je minder problemen als het regent.

• Anton2610
Nou, vanochtend weer thuisgekomen na 2 nachten gekampeerd te hebben in onze nieuwe tent. Heerlijk weer om 'm uit te testen. Wind, zon en veel regen gehad. Vanochtend met het oog op de buienradar meteen getest binnen hoeveel tijd we alles opgeruimd en ingepakt konden hebben om de nog hardere regenbuien voor te zijn en dat lukte toch wel binnen 50 minuten.

Ook meteen mogen ervaren hoe het is om een grote drijfnatte katoenen tent naar zolder te sjouwen en uit te mogen hangen. Heerlijk kamperen zo al lijkt er wel een steekje los te zitten om dit leuk te vinden :+

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:51
Anton2610 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:51:
Heerlijk kamperen zo al lijkt er wel een steekje los te zitten om dit leuk te vinden :+
Zo lang er bij de tent geen steekje los zit, is er niks aan de hand :+

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• TgR_KILLER
Kogel is door de kerk..... Vanmorgen getekend voor een camper, levering in augustus.... caravan er meteen bij ingeruild en die gaat eind april er al uit...

Spannend! Gaat weer heel anders worden..

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ondanks het slechte weer vandaag de caravan uit de stalling gehaald, en wat trekt de Clio de hut lekker. Die anabolen kuur bij Dekker Motorsport heeft zijn nut bewezen (120 naar 140pk, 200Nm bij 2500 is 250Nm bij 2000 toeren. Verder de MAD hulpveren achter.

Vandaag ook nog even naar de stort geweest om de hut te wegen op de weegbrug, netjes 1020 kg schoon aan de haak (mag maximaal 1200kg wegen, en dit keer gewogen met 2 kampeerstoelen, luifel en mover +accu, leeggewicht bij afleveren was 900kg) met een kogeldruk van 80kg.

Ik was alleen de gasfles vergeten :X , dus moet ik alleen die grijze gasfles 6kg erbij tellen voor het echte gewicht.

Maandag de caravan naar de dealer voor zijn jaarlijkse vochtmeting voor het garantieplan van 10 jaar. Daarnaast een zoektocht naar lekstroom omdat ik zonder walstroom een lege LiPo accu heb in twee dagen als de caravan gewoon op de oprit staat. Nu de accupool losgekoppeld.
En verder een BOVAG beurtje.

Laat het kampeer seizoen maar beginnen (y)

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 01-04-2023 17:01 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

TgR_KILLER schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:54:
Kogel is door de kerk..... Vanmorgen getekend voor een camper, levering in augustus.... caravan er meteen bij ingeruild en die gaat eind april er al uit...

Wat is het geworden??
Als je dat tenminste wil delen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En in de zomermaanden een hotel boeken of een huurtent op een overvolle camping ergens in de Zuid Frankrijk :? :P

• JanHenk
  • Niet online
@aReaRe Augustus is nog zomer, toch? :D

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Krap aan, denk je echt dat de bus camper op tijd geleverd wordt :? Gezien de tekorten en als ik in de caravan en autowereld kijk kan het een maandje of wat extra duren.

Uit eigen ervaring: zie mijn ervaringen met levertijden over de Thule Omnistor 6300 cassetteluifel. Augustus 2021 besteld, ergens in april 2022 geleverd en gemonteerd. O-)

• TgR_KILLER
Bommes schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:16:
[...]

Wat is het geworden??
Als je dat tenminste wil delen.
Sunlight Cliff 640 Adventure buscamper. :)
aReaRe schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:21:
[...]

En in de zomermaanden een hotel boeken of een huurtent op een overvolle camping ergens in de Zuid Frankrijk :? :P
We gaan in juni een citytrip Wenen doen. Daar woont een vriendin van ons, we zaten sowieso al te dubben of we de caravan mee wilde nemen daarvoor. Zonder caravan gaat het toch allemaal stukje sneller. En echt in het hoogseizoen gaan we buiten wat weekendjes sowieso nooit echt weg. Onze 'lange' vakanties zijn in juni en september lekker buiten het seizoen.

Sowieso niet heeeel veeeel weg dit jaar, camper kost een rib uit je lijf haha, ff beetje sparen komende maanden nog ;)
aReaRe schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:01:
[...]

Krap aan, denk je echt dat de bus camper op tijd geleverd wordt :? Gezien de tekorten en als ik in de caravan en autowereld kijk kan het een maandje of wat extra duren.

Uit eigen ervaring: zie mijn ervaringen met levertijden over de Thule Omnistor 6300 cassetteluifel. Augustus 2021 besteld, ergens in april 2022 geleverd en gemonteerd. O-)
Afgelopen jaren was het met alles een ramp idd... Stond vandaag ook een camper die 1.5 jaar geleden besteld was, net pas binnen. Maar had via kennissen in de camper wereld al wel de tip gehad om te vragen of het VIN nummer bekend was, als de bus er al was dan kon je er redelijk vanuit gaan dat hij volgens planning wordt geleverd. Ze hebben nu de productie/ verkoop wat meer op elkaar afgestemd (camper die wij besteld hebben komen er dit jaar ook maar 3 ofzo..)

[ Voor 33% gewijzigd door TgR_KILLER op 01-04-2023 23:01 ]

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-01 04:23

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Na jaren naar hotels en resorts te zijn geweest, hebben we vorig jaar aan het einde van het seizoen een vouwwagen gekocht. Dit jaar voor het eerst op pad met de kids en dan op een camping in Nederland.

Nu heb ik in mijn jeugd altijd gekampeerd...en ik vind het heerlijk maar ben benieuwd wat de kids (en vrouw) er van vinden.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• JanHenk
  • Niet online
@Gri77ie Welkom, welke wagen heb je?

Vouwwagen wordt steeds populairder 8)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Pics or it didn't happen. :P

Maar je was toch eigenlijk nog maar recent in bezit van een caravan? Toch maar overstappen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gri77ie schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:18:
Na jaren naar hotels en resorts te zijn geweest, hebben we vorig jaar aan het einde van het seizoen een vouwwagen gekocht. Dit jaar voor het eerst op pad met de kids en dan op een camping in Nederland.

Nu heb ik in mijn jeugd altijd gekampeerd...en ik vind het heerlijk maar ben benieuwd wat de kids (en vrouw) er van vinden.
Lang geleden @Gri77ie :w

Welkom als kampeerder.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:59:
[...]

Sunlight Cliff 640 Adventure buscamper. :)
Veel plezier en veel veilige kilometers ermee.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:34
Afgelopen vrijdag de caravan gezet en gisteren de voortent.

Het was geen pretje deze dagen _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 08:12
Hier de eerste voorbereidingen getroffen.
Het weer lijkt goed te worden met pasen.
Hoef alleen de kleren in de auto te gooien en we kunnen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYyOYtc9pm0DIiYX41uSAwqR-2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekKJkaX6BTBjRbY4fDmMaKjq.jpg?f=fotoalbum_large

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 22:29
Alleen vandaag gratis: ADAC Camping / Stellplatz 2023 App
https://play.google.com/s...ails?id=de.adac.camping23

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58
tafmaf schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:54:

[Afbeelding]
Wij hebben een kampeerplek vanaf goede vrijdag tot einde mei vakantie. Eerst keer dat we dat proberen. Waar in Nederland iedereen dat met een caravan doet. Pakken wij de vouwwagen..
Vanmiddag via marktplaats nog een voortent voor onze campooz gehaald.
De kleine binnen tent is voor een enkele keer nog wel te doen. Maar voor langere periode toch niet heel fijn.
Hopelijk door de voortent net wat behaaglijker en praktischer.

Ga hem vrijdag opzetten. Zit er aan te denken om nog wat laminaat Ondervloer op de grond te leggen als extra isolatie. Maar andere kant als het te koud wordt slaap ik wel thuis😂

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:44
Tito129 schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:16:
[...]

Wij hebben een kampeerplek vanaf goede vrijdag tot einde mei vakantie. Eerst keer dat we dat proberen. Waar in Nederland iedereen dat met een caravan doet. Pakken wij de vouwwagen..
De kleine binnen tent is voor een enkele keer nog wel te doen. Maar voor langere periode toch niet heel fijn.

Ga hem vrijdag opzetten. Zit er aan te denken om nog wat laminaat Ondervloer op de grond te leggen als extra isolatie. Maar andere kant als het te koud wordt slaap ik wel thuis😂
Lekker bezig!
Wij hebben al 4 jaar in het voorjaar gekampeerd met de Lazy Jack. Vorig jaar een graad of 10 en regen met meivakantie, en windkracht 5-6 met Pinksteren op Texel. Maar met een kruikje voor de kinderen en wat thermo-ondergoed kom je een heel eind. In het bed zelf, onder ons 4-seizoenendekbed van thuis is het nooit koud geweest.
En dagen zoals vandaag met volle zon maken het feestje dan compleet :) .
Veel plezier *O*

P.s. 2 jaar geleden tijdens de lockdown met Pasen op de sprookjescamping met natte sneeuw was wel een brug te ver. Toen wel eerder ingepakt en huiswaarts gegaan to be honest.

P.p.s. skisokken en warme laarzen of wandelschoenen helpen ook wel sochtends vroeg en savonds laat als de temperatuur aardig richting 0 gaat

[ Voor 12% gewijzigd door DaWayne op 02-04-2023 19:32 ]

• tafmaf
Tito129 schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:16:
[...]

Kou kun je goed hebben.
We hebben met regelmaat nacht temperaturen van -5 overleeft.
Wij hebben altijd een kachel bij ons en heel luxe een elektrische onder deken bij ons om de klammigheid uit het bed te houden.
We hebben een Holtkamper Kyte die een kuipzeil heeft dus de warmte blijft goed binnen en hebben geen verder vloer nodig.
Alleen als de boel niet droogt/opwarmt in de middag dan is de lol er bij ons snel af.
Maar als ik de vooruitzichten zo bekijk zal het weer geen spelbreker worden.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:21
Vrijdag eindelijk de Shelter opgehaald, zijn ruim 4 uur bezig geweest met ophalen want tijdens het nalopen vond de man nog een aantal dingen die hij wilde fixen. Erg fijne aflevering met veel hulp, uitleg en controles. Da's het voordeel van een Nederlandse fabrikant denk ik, goede service. Onderweg nog even geladen bij Fastned, werkt prima om daar te snelladen zonder af te koppelen en zonder andere plekken te blokkeren. Ook nog langs een kampeerwinkel om een beetje te kijken naar tafels en een pannenset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x7mgxUiG5Smbjgqhh76AgpA88Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18hInUyZqztdYBoFI1EccuEF.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij mee, kleur is ook goed, lekker verdekt in de natuur hopelijk. Iemand nog tips voor zwarte wieldoppen?

Dit weekend niet weg geweest, maar even de tijd genomen om hem in te richten. Ook de DoubleLock Fixed gemonteerd. Dat was nog een beste klus, voor het verwijderen van de bestaande bouten had ik een stalen pijp nodig om extra kracht te kunnen zetten om ze los te maken. Eenmaal los kon ik de bouten eruit halen en het slot er onder hangen. Wat ze echter niet vertellen is dat er een soort stangetje van de oplooprem om de achterste bout heen zit, en als je die er uit trekt dan komt dat stangetje naar voren. Dat vertellen ze er dus mooi niet bij en ook in de meeste filmpjes skippen ze daar lekker overheen 8)7 . Ik kreeg hem uiteindelijk terug met een schroevendraaier maar daar moet je flink kracht voor zetten... Iemand enig idee of dit kwaad kan? Normaal gesproken gebruik je een soort pen om dat stangetje op z'n plek te houden bij het verwisselen van de koppeling zag ik op een filmpje van Alko.

Ook kreeg ik het slot er in eerste instantie niet op, want de rubberen bumper van de koppeling laat de beveiliging niet ver genoeg sluiten - dat heb ik maar opgelost door wat weg te schuren van het rubber.

Het zit nu wel allemaal en ik moet zeggen dat het er best strak uit ziet en ook handig werkt. Maar als je niet handig bent, dan kan je beter een simpel "plug&play" slot kopen :Y .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/err9uk7GEQCpBv8NRsjhSBKAYgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjGlsrArLVb3LIMgOQL5RtaG.jpg?f=fotoalbum_large

• Gri77ie

Gri77ie

aReaRe schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:52:
[...]

Lang geleden @Gri77ie :w

Welkom als kampeerder.
Lees wel mee… maar… weinig reagerend…

• Gri77ie

Gri77ie

JanHenk schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:47:

Jamet Dakota uit 2012. Voor ons een first. Wilden of tent of vouwwagen. Caravan beviel ons niet echt.

Dus ben echt heel erg benieuwd. Veel zin in! Eerste keer opzetten zal wel lachen worden😎😎

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:26:
[...]

Pics or it didn't happen. :P

Maar je was toch eigenlijk nog maar recent in bezit van een caravan? Toch maar overstappen?
Ja true, de Hobby is uit 2020..

We hebben in 2018 en 2019 met de tent gekampeerd, puur proeven of het wat voor ons was (beide niet echt een camping achtergrond vanuit huis). Kamperen was ons ding maar wilde wel de luxe van een eigen keuken en toilet. Dus een caravan... die werd in 2020 tijdens Covid geleverd, 2. 2.5 jaar in NL gekampeerd tijdens Covid tijd, weekje camping af en toe een weekend. Helemaal prima verder. Maar toen in 2022 naar Noorwegen, en daar zijn we wel beetje (voor ons zelf) tegen het limiet van reizen met de caravan aan gelopen. een combi van bijna 12 meter en 2.3 was op veel Noorse bergweggetjes niet echt heel lekker.. We hebben ook nog genoeg plannen voor andere langere trips. En met een camper ben je toch een stuk mobieler en kan je makkelijker KM maken, ook veel meer overnachtings opties dan met een caravan. We waren al sinds onze Noorwegen trip vorig jaar juni aan het denken wat we wilde in de toekomst, en uiteindelijk een paar maanden naar buscampers aan het kijken geweest.

En dan kom je er toevallig 1 tegen, die de layout heeft die je wil... dus dan doen we dat maar :)

Pics komen in de zomer wel zodra we hem hebben ;)

• Gri77ie

Gri77ie

JanHenk schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:47:

had al met naam gereageerd maar plaatjes zeggen meer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxdxLEUgau0jHfPQYuQK6dA6EYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjpHokuSjtXwhVTVxtZt2R2V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOJjSaq4y5G2QNmB3xVoT1ApS34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLOE9CCxUcmTwfoSdc8jS51E.jpg?f=fotoalbum_large

Nou dat dus... .zie dat mijn lelijke hoofd er nog net op staat. Sorry 8) :9 :o

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 11:05

André

Analytics dude

Gri77ie schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:31:
[...]

had al met naam gereageerd maar plaatjes zeggen meer...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou dat dus... .zie dat mijn lelijke hoofd er nog net op staat. Sorry 8) :9 :o
Wij hebben exact dezelfde, ook in die kleur. Het opbouwen kost wat tijd, maar je krijgt er heel veel ruimte voor terug.

• NijN of Spades
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:52
André schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:33:
[...]

Wij hebben exact dezelfde, ook in die kleur. Het opbouwen kost wat tijd, maar je krijgt er heel veel ruimte voor terug.
Uit interesse, hoeveel tijd kost dan het opbouwen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 11:05

André

Analytics dude

NijN of Spades schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:20:
[...]

Uit interesse, hoeveel tijd kost dan het opbouwen?
De tent zelf inclusief voortent en luifel en alle haringen toch al snel een dikke 2 uur. En dan hebben we hem al een jaar of 7, en zijn er ongeveer 12 keer mee op vakantie geweest, dus ervaring genoeg inmiddels.
We hebben nu een camper voor de weekendjes, we vonden het teveel moeite om daarvoor de vouwwagen te gebruiken. En de zomervakantie doen we dan in de vouwwagen.

[ Voor 12% gewijzigd door André op 03-04-2023 13:07 ]

• Gri77ie

Gri77ie

André schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:33:
[...]

We gaan het hemelvaartweekend naar de camping om de vouwwagen voor het eerst op te zetten. Gelukkig hebben we dan vrienden die op de kids kunnen passen zodat wij onze aandacht op de vouwwagen kunnen richten...

• tafmaf
Er is dan is dan ook een vouwwagen meeting
In Zeewolde met heel veel knowhow.
En heel veel Camping vriendjes.
Ook zijn er altijd leden die wel advies willen geven mocht er iets niet lukken.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha jij doelt op het klapweekend zeker? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Van de week onbedoeld het badkamer kraantje in onze caravan gesloopt :o
Dat blauwe slang tuutje aan de onderzijde er uit getrokken, en bij het terug er in steken bleef het lekken. Kreeg de slang er niet af, na wat te veel kracht floepte die slangthule zo uit de kraan.

Dan maar voor iets van 20 euro een nieuwe kraan gehaald + wat nieuwe slang en slangklemmen.
Vandaag het geheel vervangen, slangen netjes onder de gootsteen doorgeleid, douche kopje ook maar weer aangesloten.
Niet om te kunnen douchen, we hebben toch geen boiler en onze water tankje is maar 10 liter.
Maar even snel je kop onder de (douche) kraan of een extreem vieze kleuter even afspoelen is zo net wat makkelijker.

Ook een nieuw breek kabeltje voor de oplooprem gemonteerd.
Vanavond wat spullen uitzoeken en inladen
Altijd leuk voorbereidingen voor een weekendje weg.

Had ook een 13polige stekker gekocht, om die inplaats van een 7 polige te monteren.
Helaas is de kabel ook echt precies 7 aderig, en is er bij onze auto wel een constante maar geen geschakelde + op de stekkerdoos aangesloten.
Voor dit weekend nog geen probleem, maar voor de grote vakantie wil ik wel dat de verlichting en waterpomp in de caravan werkt als we onderweg zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 03-04-2023 16:49 ]

• tafmaf
Yup.
Die hebben we mede hiervoor opgezet.
Dan zijn er vele merken waar je even binnen kunt kijken en de leden zijn altijd wel bereid om je te helpen met raad en daad.
En dat is meestal iets anders dan van een verkoper in een winkel.

Want ik neem van mij aan zo snel als holtkamper zegt dat ze zijn is ons nog nooit gelukt ;)

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:51
tafmaf schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:47:
Yup.
Want ik neem van mij aan zo snel als holtkamper zegt dat ze zijn is ons nog nooit gelukt ;)
Jij bent ook geen 20 meer :P

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tafmaf schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:54:

[Afbeelding]
Heej deze foto kwam ik ergens anders ook tegen, maar dan een kwartslag gedraaid. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 160 ... 280 Laatste