[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 279 280 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
Nog iets meer uit de richting, maar camping de Norgerberg in Norg is erg leuk met kinderen. Goede voorziening en binnenzwembad. Ze krijgen later dit jaar een nieuwe zwembad en glijbaan. Afgelopen jaar genomineerd voor camping van het jaar.

Sleen wordt hier genoemd. Dan kun je ook naar camping De Kleine Reus kijken, is een dorpje verderop en lekker kleinschalig. Midden in het dorp (merk je niets van je staat gewoon op een groot veld), je loopt zo naar de bakker of winkel. Bos is ook op loopafstand. Geen binnen zwembad, maar daarvoor kun je naar bijv Emmen, Borger, Aalden, Nooitgedacht. Bij echt goed weer wel meerdere zwemplassen in de omgeving.

Camping De Berenkuil in Grolloo is ook mooi, paar keer beste camping van het jaar geweest. Wel een grote camping. Geen zwembad, wel een mooie grote buiten én binnen speeltuin. Ook een klein winkeltje, maar in het dorp zelf zit geen winkeltje (wel restaurant/cafe/snackbar). Je bent van daaruit ook weer vlot in Borger of Nooitgedacht om te zwemmen en wederom dezelfde zwemplassen.

Een camping met veel voorziening en zeker een (binnen)zwembad, maakt zo'n camping ook gelijk een stuk prijziger is mijn idee.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
HansAnders07 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:09:
Hoi goedemorgen!
Ik lees al een tijd mee hier en weet dat hier zowel tent als vouwwagen kampeerders zitten.

Wij (gezin met 2 kinderen van 3 en 1) willen komende zomer gaan kamperen. Gewoon in Nederland maar in de toekomst willen we naar Scandinavië en naar Italië en dergelijke. We twijfelen alleen enorm waar we voor gaan. Ik ben zelf van origine geen kampeerder, mijn vriendin wel, zij ging altijd met de vouwwagen met haar ouders. Ben 2x mee geweest maar vind dat niet echt de ervaring..

We twijfelen tussen een 5/6 persoons tunneltent of een vouwwagen. Tenten bekeken, zien er prima uit en denk dat daar ruimte genoeg in is. Waar bij mij vooral de twijfel toe slaat is hoe we dat allemaal mee gaan nemen in de auto. Zo’n tent is twee grote pakketten, daarnaast moet je nog van alles mee voor tijdens het kamperen én ook nog spul voor kleine kinderen. We lenen een grote auto van familie, kan nog een dakkoffer op maar dan nog is het gewoon veel.

De tweede optie is dan een vouwwagen. Idee is om misschien een tweedehands vouwwagen aan te schaffen om te kijken hoe het bevalt. Wat je daar natuurlijk niet mee hebt is ruimtegebrek. Er past natuurlijk al super veel in die wagen etc. Waar we zelf weer tegenaan lopen is het rijden met zo’n wagen achter de auto. Mijn vriendin wil er zelf eigenlijk al liever niet mee rijden omdat ze dat spannend vindt, ik ben zelf van het doorrijden, hou totaal niet van dat langzame geplak achter vrachtwagens en dergelijke vanwege de snelheidsbeperking in o.a. Duitsland. Met m’n schoonouders vond ik dat in de auto vaak heel onprettig voelen die 2x.

Hoe zijn jullie met dat rijden met een vouwwagen begonnen en hoe snel went dat of leer je dat?
En hoe lossen jullie de hoeveelheid spullen op met een tent en kinderen? We hebben een Peugeot station voor de achtergrond informatie.
Mijn ervaring is dat je met kinderen van 3 en 1 op zijn minst nog voor één van de twee vastzit aan een kinderwagen. Die zijn, zonder uitzondering, gewoon killing voor je bagage ruimte.
Wij zijn 3x met één kind op vakantie geweest naar een stacaravan. Toen paste alles in een 4 serie Gran Coupe, inclusief kinderfietsje en campingbedje. Wel zo'n weekendkoffer op de 2e passagiersplek en de buggy (speciaal gekocht voor de vakantie) achter de voorstoel. Auto zat goed vol, maar eigenlijk geen concessies hoeven te doen.

De 4e keer hadden we twee kindjes en inmiddels een 3-serie Touring. Qua bagageruimte gaat daar niets extra's in, vooral ook omdat ik niet tot het dak vol bouw. Dus een dakkoffer er op. Toen paste alles nog steeds prima, maar verbaasde het mij hoe snel ook de dakkoffer vol zat.

Hoe je met twee kinderen in die leeftijd plus tent, plus inventaris, plus tafel en stoelen alles in één auto gaat krijgen is mij een raadsel. Zoveel overbodige zooi hadden wij niet mee en we hoefden überhaupt geen tent, inventaris, tafel en stoelen mee te nemen. Ik zou dan op zijn minst een bagage wagen verwachten of een vouwwagen.

Qua rijden loopt dat wel los. Zo groot zijn ze niet, dus die volgen je auto wel. Je kunt er zoals hiervoor gezegd ook prima normaal mee doorrijden op de snelweg. In Duitsland lekker een dagje 180+ rijden zit er dan niet in, maar dat lukt met een dakkoffer ook niet. Achter vrachtwagens blijven hangen hoeft echt niet.

Achteruit manoeuvreren moet je even leren, eventueel een paar lessen maar zo'n ding druk je ook met de hand prima op zijn plek natuurlijk. Dat loopt wel los. Enne, ook de vriendin gewoon laten rijden! Weinig spannends aan en als jou iets overkomt zal ze toch ook moeten rijden ;)

Wij hebben beide ons BE rijbewijs. Daar waar mijn vriendin voorheen tijdens een vakantierit amper reed, vind ze het nu met de caravan wel erg leuk. Dat scheelt, want ik vond het ook altijd heerlijk om een dagje over de Autobahn te knallen en nu met de caravan vind ik het ook heerlijk om er een paar uurtjes naast te zitten en beetje op mijn telefoon te pielen of een oogje dicht te doen.
Pagina: 1 ... 279 280 Laatste