Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
Matched: Ninja
Nog een keer getest, verse en bevroren patat. Egaliteit is om te huilen. Dus terug met de princess. Nu kijken naar Philips en misschien een Ninja airfryer.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Jeru schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:11:
Nog een keer getest, verse en bevroren patat. Egaliteit is om te huilen. Dus terug met de princess. Nu kijken naar Philips en misschien een Ninja airfryer.
We zijn al ff verder... Wat is het geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
Waah schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:47:
[...]

We zijn al ff verder... Wat is het geworden?
Ik heb die ninja gekocht met twee bakken. Bevalt prima, beter dan de Princess iig. Wel denk ik dat de Philips nog steeds beter bakt, dat komt alleen al doordat de lucht er beter doorheen circuleert.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Jeru schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Ik heb die ninja gekocht met twee bakken. Bevalt prima, beter dan de Princess iig. Wel denk ik dat de Philips nog steeds beter bakt, dat komt alleen al doordat de lucht er beter doorheen circuleert.
Waarom heb je een Ninja gekocht als je denkt dat een Philips beter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
Bender schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:28:
[...]

Waarom heb je een Ninja gekocht als je denkt dat een Philips beter is?
Omdat je dat niet vooraf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Heb sinds een paar weken een Ninja Foodie.... wat een verademing hoe makkelijk dat apparaat schoon te maken is... we kwamen van een vies mandje van de Philips Airfryer...... en nu is het makkelijk schoon te maken!

(nu wel even puzzelen met hoe we het beste onze gerechten klaar kunnen maken, tijden wijken altijd ietsjes af...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Sinds gisteren een Ninja 400EU.
Groot voordeel dat er twee bakken in zitten (1.4kg friet per bak kan erin zeggen ze).
Krijgt ook enorm veel goede recensies. Amazon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dso3FhOwRzKmpA02MDo2RnX6VA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WosceBWHnhEHcI8CRK5f1K8z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 12:05
matthijst schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:24:
Sinds gisteren een Ninja 400EU.
Groot voordeel dat er twee bakken in zitten (1.4kg friet per bak kan erin zeggen ze).
Krijgt ook enorm veel goede recensies. Amazon
[Afbeelding]
Heb dit model al eens zien passeren op YouTube e.d., er wordt inderdaad met veel lof over gesproken.

Heb je er al lekkere friet in kunnen bakken? En het mandje, is dat een rooster zoals bij de Philips airfryers of een vlakke plaat met gaten voor de lucht?

Ben aan het kijken naar een alternatief voor onze Philips XXL airfryer. Dat mandje kuisen is toch zo een gedoe elke keer door dat rooster, alles blijft er aan kleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
Marzman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Of het is al te veel ingebakken. Maar vaatwastabletten zijn vrij agressief, zelfs zonder vaatwasser krijgen die veel schoon (ik gooi er altijd eentje in de frietpan als ik die schoonmaak).
Dat heb ik ook geprobeerd, heet water en een vaatwastablet in de bak doen met het rooster erin. Helpt helaas ook niet.

Wanneer hij echt te smerig wordt zal er een model komen met een rooster zoals die van Ninja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zit wel verschil in lijkt me, die Ninja die we nu hebben werk als een malle (eerste friet moet nog komen, maar bv krieltjes waren erg lekker).
Wij hadden zo'n 5 jaar oude relatief goedkope Inventum waar we ook niet veel soeps uit kregen.
Zie net een review op CB, waar ze die oude vergelijken met een Philips XXL.
Dus d'r zit nogal verschil in.
Wij zijn erg enthousiast over de Philips xxl Airfryer. Onmisbaar in ons grote gezin. Wij wilden hem dan ook meenemen op vakantie. Omdat wij dat niet helemaal aandurfden kozen wij voor de Inventum met een eveneens grote inhoud. We hebben deze uitgeprobeerd. .De patatjes deden er 2x zo lang over en dan nog waren er ongaren tussen. Als je een uur wilt doen over patatjes met heel vaak omschudden
Koop de Inventum dan, maar vergelijk hem niet met de Philips. Waarom deze zo hoog scoort is mij een raadsel, wellicht omdat deze vergeleken wordt met andere goedkope varianten met grote inhoud of omdat op de doos staat dat je het aankoopbedrag terug krijgt als jij je mening geeft

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-02-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10

Tacoos

i am i

@Matomatisch @thunder8 @downtime
Is er verschil tussen oven snacks en airfryer snacks?
Alle snacks die we nu hebben zijn oven snacks. Ik zal eens beter op de baktijd proberen te letten (per snack)

We zijn met vijven in het gezin, met 3 pubers. Daarom neig ik naar zo'n ninja of Philips xxl

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 18:24

AvK

Ready Set Go

Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:59:
Alle snacks die we nu hebben zijn oven snacks. Ik zal eens beter op de baktijd proberen te letten (per snack)

We zijn met vijven in het gezin, met 3 pubers. Daarom neig ik naar zo'n ninja of Philips xxl
Mijn ervaring is dat oven patat net wat lekkerder is dan airfryer patat. Komt omdat oven patat iets vetter is volgens mij. Persoonlijk vind ik airfryer kroketten niet lekker en koop die ook niet meer. Gemengde snackjes, bijvoorbeeld van de Appie zijn zeer lekker. De airfryer frikandellen van de Appie zijn ook prima.
Je moet een beetje proberen en experimenteren.
Overigens bak ik best weinig snacks. Wel veel vlees zoals hele kip, kip drumsticks, beenham, biefstuk, karbonade, entrecote enz. En ook veel aardappelschijfjes, pommes duchesse ed.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:34
Denman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:17:
[...]

Poeh, 2 keer per dag is idd wel stevig. Misschien dat de prijs dan ook wel wat doet met de kwaliteit van de materialen :+

Maar idd... ik gebruik hem vooral voor patat, snacks, kippetjes, en soms gebakken aardappeltjes, maar eigenlijk te weinig voor de rest. Sowieso is het volgens mij economisch veel handiger om bijvoorbeeld afbakbroodjes in de Airfryer te bereiden i.p.v. in de oven gezien voorverwarm- én bereidingstijd.

Daar gaan we eens wat aan doen :)

Verder is het design van dit apparaat wel netjes ja. Oogt iets minder lomp in de keuken dan de 182055, al moet ik zeggen dat ie na gebruik meteen schoongemaakt de kast in gaat en we 'm dus eigenlijk niet meer zien.
Wij koken zelfs onze eieren in de airfryer, werkt goed. Ook hier staat de airfryer meerdere keren per dag aan.
miel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:28:
Heb sinds een paar weken een Ninja Foodie.... wat een verademing hoe makkelijk dat apparaat schoon te maken is... we kwamen van een vies mandje van de Philips Airfryer...... en nu is het makkelijk schoon te maken!

(nu wel even puzzelen met hoe we het beste onze gerechten klaar kunnen maken, tijden wijken altijd ietsjes af...)
Onze nieuwe Philips airfryer heeft ook geen mandje, die dingen waren echt erg. Niet schoon te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

AvK schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:13:
[...]

Mijn ervaring is dat oven patat net wat lekkerder is dan airfryer patat. Komt omdat oven patat iets vetter is volgens mij. Persoonlijk vind ik airfryer kroketten niet lekker en koop die ook niet meer. Gemengde snackjes, bijvoorbeeld van de Appie zijn zeer lekker. De airfryer frikandellen van de Appie zijn ook prima.
Je moet een beetje proberen en experimenteren.
...
Het is een kwestie van smaak en uitproberen. Ik haal meestal Aviko franse frietjes (non-over/airfryer), of Lamb Weston Ziggy fries. Heb onlangs de kroketten van Van Dobben voor de Airfryer geprobeerd en die vond ik wel goed. De rest eens dat de meeste kroketten niet echt lekker zijn voor de airfryer. Frikandellen koop ik alleen de normale Mora versie, niet de airfryer. Die Mora Crispy Chicken zijn ook super, ik koop altijd wel de Spicy variant.
Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:59:

Nee, beide hebben extra olie in het product voor het bakproces en gepaneerde producten hebben al een kleur in het paneermeel. Vaak staat op de verpakking ook de tijd en temp voor de airfryer. Over het algemeen kan je stellen dat zonder paneelmeel, je gewoon voor de normale producten kan gaan. Frikandellen, Pikanto, Carrero, enz gaan prima in de normale versie. Alles met paneermeel, moet je wel zoeken naar de Oven/Airfryer variant. Verse aardappelproducten, dan zelf een heel klein beetje olie toevoegen, zodat ze net iets beter afbakken in de airfryer. Diepvries spullen hebben die niet nodig. Hier geldt alleen niet teveel in 1x doen, zeker niet met een kleinere airfryer. Dan heb je toch echt wel een grotere airfryer nodig om meer in 1x te kunnen bakken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Hopelijk leest een van de Airfryer proffesionals dit :P

Ik wil er een, en kom met mijn zoektocht op deze. Ik weet eigenlijk niks van dit soort apparaten,
maar deze valt mij op. Ik vind het design mooi, ik zie 2 compartementen dus handig voor groente en
kip tegelijk bijvoorbeeld. En er zit een timer op die deze 2 verschillende soorten dan tegelijk klaar maakt.

Wat denken jullie van dit ding ?

https://www.amazon.de/-/n...B6%2Caps%2C59&sr=8-1&th=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvHXVrvInuUJMM5fRBQ2i5BG_VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak5QawnW4rg2F1ZwJXZf0u2D.jpg?f=fotoalbum_large

@matthijst

Nog steeds tevreden met je Ninja ?

Het kleinere broertje valt mij ook op, wellicht een betere keuze dan die hierboven ?

https://www.amazon.co.uk/...ctions/dp/B08CN3G4N9?th=1

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 17-02-2023 08:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Ja nog steeds heel tevreden mee. Gebruiken m dagelijks nu, voor van alles (avondeten, maar ook opwarmen bagels, pitabroodjes etc).
We zijn met zn tweeen, dus die 300 had wellicht ook gekund, maar de 400 was pas in de aanbieding met BTW dagen bij MM, dus daarom die gekocht.
Deze vergelijkt de 300 met de 400. Buitenmaat scheelt nauwelijks, daarom ook de 400 gedaan:
YouTube: Ninja Dual Zone Air Fryer Which Should You Buy? Watch This First

Er zijn idd meer merken die twee bakken hebben, kwestie van reviews lezen denk ik. Van de Ninja waren dat er enorm veel (3000+ op Amazon bv), dus daarom die gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
matthijst schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:07:
Ja nog steeds heel tevreden mee. Gebruiken m dagelijks nu, voor van alles (avondeten, maar ook opwarmen bagels, pitabroodjes etc).
We zijn met zn tweeen, dus die 300 had wellicht ook gekund, maar de 400 was pas in de aanbieding met BTW dagen bij MM, dus daarom die gekocht.
Deze vergelijkt de 300 met de 400. Buitenmaat scheelt nauwelijks, daarom ook de 400 gedaan:
YouTube: Ninja Dual Zone Air Fryer Which Should You Buy? Watch This First

Er zijn idd meer merken die twee bakken hebben, kwestie van reviews lezen denk ik. Van de Ninja waren dat er enorm veel (3000+ op Amazon bv), dus daarom die gekozen.
De reviews gelezen, en het lijkt een top ding. Over de maat heb je ook gelijk zit rondom
minder dan 2cm verschil in. Evengoed vind ik het een groot apparaat :)

Straks even met een meetlatje de plek opmeten waar hij komt te staan.

En de naam Ninja vind ik ook leuk :P Denk dat het hem wel wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Zo, pretty little Ninja. En nu hops naar de diepvries afdeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBggYfxiAKKA6lZFY7nKSXFDJsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjJAFboRqKNQo6at1ija6eKp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik ga eens proberen een ei te koken in de ninja :9

Update: 8 minuten op 150 (minimale stand)

resultaat net niet hardgekookt, maar heel slecht uit het schilletje te pellen.

Cijfer, een krappe 6 :P

O-) :X

[ Voor 62% gewijzigd door ppeterr op 22-02-2023 18:14 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:44
ppeterr schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:16:
Ik ga eens proberen een ei te koken in de ninja :9

Update: 8 minuten op 150 (minimale stand)

resultaat net niet hardgekookt, maar heel slecht uit het schilletje te pellen.

Cijfer, een krappe 6 :P

O-) :X
Voor het pellen het ei toch wel even flink laten schrikken?
Dan zou het afpellen toch geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jago
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-01 01:19
Hoe is het geluid van de ninja 300/400? heb nu een inventum en die maakt heel veel geluid. daarvoor een philips gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
jago schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:53:
Hoe is het geluid van de ninja 300/400? heb nu een inventum en die maakt heel veel geluid. daarvoor een philips gehad.
Nou erg stil wil ik de 400 niet noemen, klinkt toch als een fohn op max standje.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hej! Interessant die Ninja! Hoe zit het met de geurontwikkeling bij deze airfryer? Hebben jullie ‘m onder de afzuigkap staan als jullie ‘m gebruiken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hier een Ninja 300 en die is een stuk stiller dan de Philips die ik hiervoor had...

Geur ook een flink stuk minder, bij friet en snacks valt het enorm mee, als ik er hamburgers in stop dan is er iets meer geur, maar ook dat valt mee. Hier staat hij naast de afzuigkap...(als in: naast het fornuis)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:57
Zo de eerste dagen hebben we de Ninja veelvuldig gebruikt. Lekker kippenvleugels gebakken, afbakbroodjes, slavinken, tosti's, lekkerbekjes, frietjes en natuurlijk ovenkroketten! We zetten hem toch inderdaad wat dichter bij de afzuigkap ivm geuren. Jammer genoeg is het snoer net 10cm te kort om hem echt onder de afzuigkap te zetten. Ik blijf het een joekel van een ding vinden, maar alles komt er inderdaad lekker snel en knapperig eruit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jago
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-01 01:19
Zo knoop doorgehakt en de ninja 300 gekocht. Deze is inderdaad veel stiller dan de Inventum (71db). En zelfs stiller dan de Philips. De ninja maakt 62db geluid. Dit is een groot verschil. Wat ik er nu in gemaakt heb ben ik er zeer tevreden over. Hij is 10cm breder dan de Inventum maar minder diep waardoor hij toch niet meer ruimte lijkt in te nemen.

Tot nu toe een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Een vraag voor de Ninja AF400EU eigenaren hier: Hoe bevalt de functionaliteit om twee verschillende zaken op hetzelfde moment klaar te laten zijn op basis van twee temperaturen/bereidingstijden? Bijvoorbeeld links friet en rechts snacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:13
Iemand ervaring met de Philips HD9285/93 2023 model? Twijfel tussen deze en de Ninja 400..

[ Voor 26% gewijzigd door Ananas_NL op 10-03-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:14
Tweakers heeft ook overal een topic voor -- heerlijk!

Ook wij zijn in de markt voor een nieuwe airfryer; onze oude is stuk. Wij willen graag de veelgenoemde Ninja 400 vergelijken met een van de laatste Philips. Zijn dit een van de laatste Philips modellen?

Philips Airfryer XXL Premium HD9762
Philips Airfryer XXL Premium HD9651
Philips Airfryer XXL Premium HD9653
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:48
hoe is de schoonmaak van de ninja tov philips? wij willen ook een nieuwe aanschaffen en twijfel nu na t zien van al deze mooie foto's om toch voor ninja te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

Christiano007

Ich bin der champion

Ninja is gemakkelijk schoon te maken, de bakken kun je eruit halen en dan kun je de inzetbakjes ook eruit halen om schoon te maken.

Ik ga mijn Ninja 400 verkopen, we willen toch terug naar een iets kleinere.

Mocht iemand belang hebben, hij is een paar maanden oud, stuur maar een PM :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Christiano007 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:48:
Ninja is gemakkelijk schoon te maken, de bakken kun je eruit halen en dan kun je de inzetbakjes ook eruit halen om schoon te maken.

Ik ga mijn Ninja 400 verkopen, we willen toch terug naar een iets kleinere.

Mocht iemand belang hebben, hij is een paar maanden oud, stuur maar een PM :)
Welke heb je als opvolger op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

Christiano007

Ich bin der champion

vinpower schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Welke heb je als opvolger op het oog?
COSORI Dual , gisteren binnen gekregen. Nog niet getest, alleen even laten lopen.

Dan is de Ninja wel een stukje stiller, ondanks dat die groter is.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
nl_umpire schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:15:
Tweakers heeft ook overal een topic voor -- heerlijk!

Ook wij zijn in de markt voor een nieuwe airfryer; onze oude is stuk. Wij willen graag de veelgenoemde Ninja 400 ....
....
We zijn inmiddels geslaagd :*) [Nijna AF400EU]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
nl_umpire schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:01:
[...]

We zijn inmiddels geslaagd :*)
Eet smakelijk :)

Hier ook de ninja400 in de keuken, heerlijk om 2 bakken te kunnen gebruiken indien nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Fly-guy op 24-03-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:57
Op dit moment gebruik ik 2 airfryers van Philips, een normale van een jaar of 10 oud en een XXL.

De eerste is echt aan vervanging toe want hij begint helemaal te roesten aan de binnenkant. Als ik de laatste reacties zo lees is een Ninja de topper van dit moment?

Vooral het schoon houden van de airfryers was een drama, maar ik begrijp dat de Ninja wat dat betreft een stuk makkelijker is.

Zijn er onder de Ninia gebruikers nog nadelen te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
yorroy schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:49:
Op dit moment gebruik ik 2 airfryers van Philips, een normale van een jaar of 10 oud en een XXL.

De eerste is echt aan vervanging toe want hij begint helemaal te roesten aan de binnenkant. Als ik de laatste reacties zo lees is een Ninja de topper van dit moment?

Vooral het schoon houden van de airfryers was een drama, maar ik begrijp dat de Ninja wat dat betreft een stuk makkelijker is.

Alleen maar plezier :) Geen nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
yorroy schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:49:

De nadelen zijn dat er geen accessoires beschikbaar zijn voor de Ninja of erin passen. Dus gebruik je de airfryer ook voor andere dingen dan los erin moet je daar even stil bij staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:50
De Ninja is via amazon.de voor 199 euro bestellen.
Niet op voorraad maar wel te bestellen.
(Aanbieding gestolen van Pepper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
vinpower schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:59:
[...]

De nadelen zijn dat er geen accessoires beschikbaar zijn voor de Ninja of erin passen. Dus gebruik je de airfryer ook voor andere dingen dan los erin moet je daar even stil bij staan.
Aliexpress staat aardig wat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook gewoon een keer bij Action een roostertje kopen als het in de bak past. Ligt er bij ons ook in de noname airfryer, en een frietmandje van een gourmetstel gebruiken we soms in de airfryer. Het hoeft allemaal niet Philips of Ninja te zijn, het moet alleen maar in de bak passen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUkUOj4VU4rE9NoSh1afuW1ngC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3A1pYZ2yMkLgKJmxqbfLBjLo.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben andere ninja gebruikers dit ook? Dat de coating van de bak af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
miel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:19:
[Afbeelding]

Net even gekeken. Hier ook last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:28
[Afbeelding]

Jep, zelfde plek.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
[Afbeelding]

Heb je hier nog wat mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
[Afbeelding]

Goed dat je dit net post, want stond op het punt een Ninja te kopen. Maar ik wil geen stukjes anti-aanbaklaag in m'n eten hebben :X

Even wat reviews kijken of anderen heb ook hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door Matomatisch op 30-03-2023 09:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nl_umpire
We hebben onze Ninja AF400EU nu bijna een weekje. Al aardig wat in gebakken, gebraden en geroast in beide bakken/laden, afzonderlijk en tezamen: bevalt prima en (nog) geen last van schade! Makkelijk schoon te maken in vergelijk met onze oude Philips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odGabNRlo7n_u8ekqROGENEPI9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/c3ohchpkNUEtiBNV2zt1jrZW.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 14:06

Ozz

Krijg later vanmiddag de Ninja AF400EU binnen. Had nog wat VVV en andere cadeaubonnen liggen t.w.v. 120 euro. Die ingewisseld bij Coolblue en 80 euro bijgelegd voor de Ninja.

Toevallig dat in de afgelopen tijd meer mensen dit product hebben gekocht hier. Ben benieuwd, lees en zie er veel positieve dingen over.

Vanavond direct beginnen met testen denk ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 18:12
Hoe zijn de ervaringen van een airfryer met geurfilter? Onze airfryer is aan vervanging toe en ruikt behoorlijk.

Is een geurfilter de moeite waard of moeten we daar van af zien en gewoon voor een ninja af300eu gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

https://www.lidl.nl/p/eme...euse-af-128121/p100357561

Ik zag deze toevallig, dubbel airfryer voor 150 euro (ik weet niet of hij goed is, maar een stuk goedkoper dan de Ninja). 2 x 4,5 liter.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

de Ninja

Inmiddels binnen en een paar keer gebruikt.
We komen van een Philips XL.
De Ninja bied wel fors meer ruimte en past makkelijker in de vaatwasser (mede doordat het 2 bakken zijn). Synchroniseren werkt prima.

Nog niet helemaal achter wat die super crisp functie is. Of vooral wanneer ik die gebruik. Voor mijn idee is dat gewoon airfryer op hogere temperatuur.
Of gebruikt iemand die functie hier frequent en heeft er een goede tip bij?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:14:

Nog niet helemaal achter wat die super crisp functie is. Of vooral wanneer ik die gebruik. Voor mijn idee is dat gewoon airfryer op hogere temperatuur.
Of gebruikt iemand die functie hier frequent en heeft er een goede tip bij?
Zover ik begreep (ik heb geen Ninja, maar ben in de markt voor een nieuwe airfryer) gaat de super crisp tot 240 graden. Als je iets beter bakt dan de bedoeling is zal het inderdaad krokant worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
nieuwe Air Fryer/BBQ/smoker combi van Ninja.
In NL nog lastig verkrijgbaar, nu wel bij qvc uit DE:
https://www.qvc.de/NINJA-...t.874771.html?sc=PRODFEED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

matthijst schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:22:
nieuwe Air Fryer/BBQ/smoker combi van Ninja.
In NL nog lastig verkrijgbaar, nu wel bij qvc uit DE:
https://www.qvc.de/NINJA-...t.874771.html?sc=PRODFEED
Leuk ding, maar ik denk niet dat je die in de keuken kunt gebruiken. Ik denk dat hij verwarmt op pellets en dat die alleen electronisch ontsteken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De pellets zijn optioneel :)
Doel is voornamelijk BBQ'en, maar gezien de lading Ninja's die hier de afgelopen weken voorbij kwam leek het me een leuke tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb ook de knoop doorgehakt en zojuist een Ninja AF400 besteld.
Mijn 1st gen Airfryer begon te roesten aan de binnenkant dus dat leek me niet heel gezond.
Daarnaast had ik nog een Philips XXL van een jaar of 3 oud maar daarvan is het mandje zo ontzettend vies en ook niet meer schoon te krijgen.
Wat dat betreft was de eerste generatie duurzamer dan de nieuwe varianten van een paar jaar geleden.

Hopelijk heb ik aan de AF400 genoeg voor een gezin met 3 kinderen.
Er volgt snel een korte review als de Ninja binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:45:
De pellets zijn optioneel :)
Doel is voornamelijk BBQ'en, maar gezien de lading Ninja's die hier de afgelopen weken voorbij kwam leek het me een leuke tip.
Ninja noemt 'm zelf ook een outdoor grill/airfryer/smoker, dus indoors lijkt mij ook zonder de pellets, niet de bedoeling.

Los daarvan zou ik mij weinig voorstellen bij het smoker gedeelte, een handjevol pellets gaat je geen smoker ervaring geven, al zal het wel iets aan rooksmaak toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Fly-guy schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:30:
[...]

Ninja noemt 'm zelf ook een outdoor grill/airfryer/smoker, dus indoors lijkt mij ook zonder de pellets, niet de bedoeling.

Los daarvan zou ik mij weinig voorstellen bij het smoker gedeelte, een handjevol pellets gaat je geen smoker ervaring geven, al zal het wel iets aan rooksmaak toegevoegd worden.
Reviews zijn er erg positief over :)
Enige reden om niet binnen te gebruiken is de rook, verder is het gewoon een Airfyer met een spiraal die doet denken aan zo'n elektrische BBQ.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 24-04-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:35
Heeft hier iemand de ninja AF160EU? Ik overweeg deze, maar de meeste reviews die ik zie gaan over ninja in het algemeen: klikken op de 160eu geeft reviews van de 400 etc...
De enige review over de 160 is er 1 op de consumentenbond en deze is ronduit negatief: bij de eerste opstart gaf het apparaat een dikke walm af, was slecht afgewerkt en diende door de koper te worden teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Waypoint schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:55:
Ik ben toch wel nieuwsgierig nav al jullie enthousiaste reacties. Ik moet iets verkeerd doen!

Wij hebben een Philips Xxl gekocht maar zijn niet blij met het ding. Eigenlijk hebben we hem voor de patat en snacks gekocht.

Ik heb geprobeerd:
- aviko airfryer patat
- aviko extra crunch patat (volgens mij oven)
- ah oven patat
- ah airfryer patat
- gebakken met een halve (300gr) als hele (700gr) zak per keer
- 2-5 min langer gebakken dan opgegeven op de zak of 10/20 graden warmer.

Maar het blijft slappe friet waarvan de helft gaarder is dan andere. Ook als ik langer bak, 2 tot 3 x tussentijds schud etc. Niet te vergelijken met frituur van de snackbar of frituurpan.

Doe ik nou iets verkeerds ?

De oven snacks gaan wel redelijk goed, maar sinds we een nieuwe keuken hebben gooien we het sneller in die oven en halen we de patat bij de snackbar. Qua snacks merk ik geen verschil tussen de airfryer en oven.
Heb zelf een ninja en gaat perfect. Ik schud wel iets van 3 á 4 keer tussen door. Voorheen met 1 dan de eerste airfyers ging het ook prima.

Wij gebruiken wel alleen Beyerlander oven of airfryer patat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Waypoint schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:55:
Ik ben toch wel nieuwsgierig nav al jullie enthousiaste reacties. Ik moet iets verkeerd doen!

Wij hebben een Philips Xxl gekocht maar zijn niet blij met het ding. Eigenlijk hebben we hem voor de patat en snacks gekocht.

Ik heb geprobeerd:
- aviko airfryer patat
- aviko extra crunch patat (volgens mij oven)
- ah oven patat
- ah airfryer patat
- gebakken met een halve (300gr) als hele (700gr) zak per keer
- 2-5 min langer gebakken dan opgegeven op de zak of 10/20 graden warmer.

Maar het blijft slappe friet waarvan de helft gaarder is dan andere. Ook als ik langer bak, 2 tot 3 x tussentijds schud etc. Niet te vergelijken met frituur van de snackbar of frituurpan.

Doe ik nou iets verkeerds ?

De oven snacks gaan wel redelijk goed, maar sinds we een nieuwe keuken hebben gooien we het sneller in die oven en halen we de patat bij de snackbar. Qua snacks merk ik geen verschil tussen de airfryer en oven.
Meeste friet die ik koop is de normale versie, geen noodzaak speciale airfryer versie te kopen die vaak ook nog eens duurder is.

Lamb-Weston Ziggy's gaan perfect en ook aviko franse frietjes. Altijd krokant en dan gebruik ik een kleine Princess airfryers die ik van mijn vader heb. Binnenkort komt er een Ninja 300 dubbele airfryer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

thunder8 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Meeste friet die ik koop is de normale versie, geen noodzaak speciale airfryer versie te kopen die vaak ook nog eens duurder is.

Lamb-Weston Ziggy's gaan perfect en ook aviko franse frietjes. Altijd krokant en dan gebruik ik een kleine Princess airfryers die ik van mijn vader heb. Binnenkort komt er een Ninja 300 dubbele airfryer.
Voorgebakken friet is al 'voorgebakken' dus lijkt me ook niet noodzakelijk.

Zelfs normale kroketten gaan tegenwoordig goed, toen de airfryers nieuw waren kwamen normale kroketten er wit uit maar dat heb ik ook nooit meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 16:48
Onze oude Philips Airfryer XL uit 2017 is nu toch echt mechanisch stuk en hoewel ik voornemens was om hem te vervangen met de dubbel Ninja 400 variant las ik van de week dat die toch wel wat meer tussentijds schudden vereist dan de Philips variant. Zijn er hier meer mensen met de ervaring met beide apparaten en hoe zien jullie de verschillen tussen de twee?

Vraag aan de (veelal) tevreden Ninja gebruikers. Hoe vaak schudden jullie een portie friet die een enkele bak vult?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Wij hebben meestal Franse friet van Aviko (https://www.aviko.nl/producten/frites/supercrunch). title
Er past een hele zak in een bak, maar ik doe dan meestal 50/50. Ik schud om de 5 minuten, net zoals met de oude (Philips). Friet is binnen ~15 mins klaar.

Als alles (750 gr) in een bak gaat, wat voorhen niet kon met de oude airfryer, dan duur het mss 20+ min, maar dan zijn wel de andere hapjes ook klaar.

We zijn zeer tevreden met de Ninja 400.

[ Voor 12% gewijzigd door nl_umpire op 07-06-2023 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
la_fusion schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:11:
Onze oude Philips Airfryer XL uit 2017 is nu toch echt mechanisch stuk en hoewel ik voornemens was om hem te vervangen met de dubbel Ninja 400 variant las ik van de week dat die toch wel wat meer tussentijds schudden vereist dan de Philips variant. Zijn er hier meer mensen met de ervaring met beide apparaten en hoe zien jullie de verschillen tussen de twee?

Vraag aan de (veelal) tevreden Ninja gebruikers. Hoe vaak schudden jullie een portie friet die een enkele bak vult?
Ik gebruik de Philips XXL en Ninja 400 naast elkaar.

Voordeel Philips:
- warmte lijkt zich iets beters te verdelen waardoor je iets minder vaak en goed hoeft te schudden
Nadeel Philips:
- minder makkelijk schoon te maken

De Ninja heeft tegenovergestelde voor en nadeel. Schoonmaken is super makkelijk met een sponsje maar je moet wel echt wat vaker schudden als je evenredig gebakken patat wil.

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit welke ik fijner vindt. Het resultaat van de Philips is naar mijn mening net iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:35
Bitterballen (niet specifiek voor airfryer) lukken hier niet zo goed in de ninja. Al geprobeerd op 180 en 200 graden, ook al dan niet wat olie erop. Ze zakken in zoals een pudding. Lukt dit beter met airfryer bitterballen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
wittmann1982 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:55:
Bitterballen (niet specifiek voor airfryer) lukken hier niet zo goed in de ninja. Al geprobeerd op 180 en 200 graden, ook al dan niet wat olie erop. Ze zakken in zoals een pudding. Lukt dit beter met airfryer bitterballen?
Oven bitterballen gaan hier perfect in de ninja. Vooral die van de Bourgondiër zijn een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

wittmann1982 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:55:
Mijn mening is dat nagenoeg alles met een paneerlaag je beter voor de oven/airfyer variant kan gaan. Daar zullen misschien uitzonderingen op zijn, maar ik heb geen goede ervaringen met de normale gepaneerde producten.

Ik heb de Ninja 300 nu een paar weken in gebruik, gekregen van collega's voor mijn 25 jarig werkjubileum. Bevalt supergoed, maar er zijn een paar kleinere puntjes. Broodjes moet je echt halverwege even draaien en worden niet zo uniform bruin als met een airfryer met 1 bak die wat groter is. Denk dat de lucht iets minder goed kan circuleren op wat grotere objecten, zeker als je 2 pistolets in 1 bak klaar maakt. Voor de rest bevalt die veel beter dan de oude Princess die ik had. Die is intussen naar een maat van mij verhuisd, kan die ook aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
thunder8 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:18:
[...]

Mijn mening is dat nagenoeg alles met een paneerlaag je beter voor de oven/airfyer variant kan gaan. Daar zullen misschien uitzonderingen op zijn, maar ik heb geen goede ervaringen met de normale gepaneerde producten.

Ik heb de Ninja 300 nu een paar weken in gebruik, gekregen van collega's voor mijn 25 jarig werkjubileum. Bevalt supergoed, maar er zijn een paar kleinere puntjes. Broodjes moet je echt halverwege even draaien en worden niet zo uniform bruin als met een airfryer met 1 bak die wat groter is. Denk dat de lucht iets minder goed kan circuleren op wat grotere objecten, zeker als je 2 pistolets in 1 bak klaar maakt. Voor de rest bevalt die veel beter dan de oude Princess die ik had. Die is intussen naar een maat van mij verhuisd, kan die ook aan de slag. :)
Behalve die afgeronde kroketten van de mora, 12 stuks in doos voor 6 euro ofzo (of 4 voor 2 nogwat). Echt meer dan prima uit de airfryer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
Vandaag hebben we een nieuwe airfryer gekocht, het is de Ninja AF300 geworden.

In de mediamarkt gaan kijken, daar hadden ze ook de 3 nieuwe XXL modellen van Philips staan. Ik was eerst van plan om de goedkoopste van die 3 te kopen, die met meer ‘dichte’ rooster. Helaas is dat rooster niet uit het mandje te nemen, iets wat denk ik toch wel nuttig is tijdens het schoonmaken. Bij de 2 duurdere modellen kan het rooster wel nog uit het mandje, maar dit is nog het fijnmazige rooster van de vorige modellen. Die krijg ik maar niet meer schoon na een tijd. Wat ook jammer is aan de nieuwe XXL modellen van Philips is dat de rail waar het mandje op kan rusten bij het uitnemen er niet meer is. Voor een duurder toestel dan de oude XXL modellen(2 jaar geleden nog gekocht voor 180, net even gechecked) is dat wel een gemis vind ik.

De Ninja heeft ook geen rail, maar het dubbele mandje kan ik dan wel weer waarderen. Ik had graag de grotere variant van de Ninja gehad, gewoon voor eens een keer als we veel gasten ontvangen. Maar ze hadden die enkel als showmodel helaas, dus is het het normale model geworden. Ze hadden ook nog een hele Ninja hoek in de mediamarkt met andere apparaten van hun, ook de Creami stond er om ijs te maken.

Deze Ninja neemt toch heel wat minder plaats in dan een XXL en normaal airfryer model van Philips naast elkaar te hebben staan, dus dat scheelt voor ons weer. Qua geluid merk ik geen verschil.

Vanavond even testen met wat snackjes te bakken in één van de twee mandjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Voor de liefhebbers en prime leden:

De Ninja foodi AF300eu is op Amazon te krijgen voor €185,- op prime day en een Amazon versie van de AF400 voor €189,-

Bij Amazon duurt levering wel een dag of 5.
Bij bol com issie nu te koop voor €183.95 en de volgende dag in huis.

en daar heb ik hem zojuist besteld

[ Voor 28% gewijzigd door Tacoos op 11-07-2023 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12
Matomatisch schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:48:
Vandaag hebben we een nieuwe airfryer gekocht, het is de Ninja AF300 geworden.

In de mediamarkt gaan kijken, daar hadden ze ook de 3 nieuwe XXL modellen van Philips staan. Ik was eerst van plan om de goedkoopste van die 3 te kopen, die met meer ‘dichte’ rooster. Helaas is dat rooster niet uit het mandje te nemen, iets wat denk ik toch wel nuttig is tijdens het schoonmaken. Bij de 2 duurdere modellen kan het rooster wel nog uit het mandje, maar dit is nog het fijnmazige rooster van de vorige modellen. Die krijg ik maar niet meer schoon na een tijd. Wat ook jammer is aan de nieuwe XXL modellen van Philips is dat de rail waar het mandje op kan rusten bij het uitnemen er niet meer is. Voor een duurder toestel dan de oude XXL modellen(2 jaar geleden nog gekocht voor 180, net even gechecked) is dat wel een gemis vind ik.

De Ninja heeft ook geen rail, maar het dubbele mandje kan ik dan wel weer waarderen. Ik had graag de grotere variant van de Ninja gehad, gewoon voor eens een keer als we veel gasten ontvangen. Maar ze hadden die enkel als showmodel helaas, dus is het het normale model geworden. Ze hadden ook nog een hele Ninja hoek in de mediamarkt met andere apparaten van hun, ook de Creami stond er om ijs te maken.

Deze Ninja neemt toch heel wat minder plaats in dan een XXL en normaal airfryer model van Philips naast elkaar te hebben staan, dus dat scheelt voor ons weer. Qua geluid merk ik geen verschil.

Vanavond even testen met wat snackjes te bakken in één van de twee mandjes ;)
Had nog nooit van de Creami gehoord, nu wil ik er eentje :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
weet iemand het verschil van ninja af 400 en nu ineens een EU versie 451 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dfbt schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:55:
weet iemand het verschil van ninja af 400 en nu ineens een EU versie 451 is?
Het design?
https://viragosushi.com/ninja-af451uk-vs-af400uk/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Thanks voor de link! Wel duidelijk, bij de 451 heb je een interne thermometer voor als je vlees gaat maken. Hoe goed dit is zal nog wel moeten blijken. Ook de stuurknoppen zijn dus anders.
Als ik dit zo zie, is de 451 dus eigenlijk een verbeterde versie van de 400 en een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hi,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe airfryer, momenteel een philips XL van 6/7 jaar oud die het begeeft. Nu inmiddels een gezin van 4 en dus een maatje groter zou fijn zijn. Ik gebruik.het hoofdzakelijk voor (aviko supercrunch) friet, snacks en kipfilet blokjes.

Ik twijfel enorm tussen de Philips XXL en de Ninja AF400. Philips omdat deze zich hier bewezen heeft en bijna altijd gezegd wordt dat het de beste is en de Ninja i.v.m de 2 lades maar lees wel dat de bakkwaliteit minder is of dat je vaker moet schudden maar verder dus geen ervaring mee..

Wat zouden jullie kiezen?

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Inmiddels een aantal weken naar tevredenheid ook een Ninja Af400eu staan. Fijn ding, maar, die piep bij start, einde, etc, is wel érg hard en tikkeltje irritant. Nu zag ik online al wat meer knutselaars die 'm fysiek helemaal verwijderd hebben, dat gaat me wat ver. Toevallig hier mensen die met enkel het dempen ervan succes hebben?

• thunder8

thunder8

JBS schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:16:
Inmiddels een aantal weken naar tevredenheid ook een Ninja Af400eu staan. Fijn ding, maar, die piep bij start, einde, etc, is wel érg hard en tikkeltje irritant. Nu zag ik online al wat meer knutselaars die 'm fysiek helemaal verwijderd hebben, dat gaat me wat ver. Toevallig hier mensen die met enkel het dempen ervan succes hebben?
Ik heb de 300 en vind de klaar-piep dus veel te zacht. Mijn oude Princess kon ik makkelijk in de woonkamer horen, maar die van de Ninja dus niet. Niet alleen vanwege het volume, maar ook de korte tijd die het piepje duurt. Als je TV zit te kijken, kan zo'n piepje snel verdwijnen in het andere geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Heb nu een maandje of 2 de Ninja 451 thuis ( vernieuwde versie van 400)
zijn er mensen met een ninja 300/400 die ook ondervinden dat je bij een wat grotere portie patat veel problemen hebt met evenredig doorbakken van je portie?

Bij mijn oude Philips XXL kon ik een zak van 750 gram of 1 kilo in de mand gooien, 1x schudden tussendoor en alles was dikke prima. Nu sta ik soms bij een zak van 750 gram verdeeld over de 2 mandjes 3/4x te schudden en nog steeds is niet alles gaar. Snap er echt werkelijk niks van. Zak geeft bijv aan 14 min op 180 graden, ik doe zelf al 200 graden en vaak minuut of 16. Ben zelfs nu na 16 min, nog 4 min op 240 graden crisp stand aan t werken om de patat goed te krijgen.

Alle andere dingen, of kleine porties gaat allemaal super. Had denk toch iets meer verwacht van de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
dfbt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:36:
Heb nu een maandje of 2 de Ninja 451 thuis ( vernieuwde versie van 400)
zijn er mensen met een ninja 300/400 die ook ondervinden dat je bij een wat grotere portie patat veel problemen hebt met evenredig doorbakken van je portie?

Bij mijn oude Philips XXL kon ik een zak van 750 gram of 1 kilo in de mand gooien, 1x schudden tussendoor en alles was dikke prima. Nu sta ik soms bij een zak van 750 gram verdeeld over de 2 mandjes 3/4x te schudden en nog steeds is niet alles gaar. Snap er echt werkelijk niks van. Zak geeft bijv aan 14 min op 180 graden, ik doe zelf al 200 graden en vaak minuut of 16. Ben zelfs nu na 16 min, nog 4 min op 240 graden crisp stand aan t werken om de patat goed te krijgen.

Alle andere dingen, of kleine porties gaat allemaal super. Had denk toch iets meer verwacht van de machine.
heeft dat niet te maken met het feit dat de Ninja niet voor verwarmt? De airfryers van Philips deden dat wel en die piepten als je de boel er in kon gooien..... ik moet idd ook wat vaker schudden en iets langer alles er in doen, maar dat is een kwestie van plannen voor mij.... het schoonmaakgemak is het tot nu toe na een jaar meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:01
Hmm ben op zoek naar een airfryer met dubbele mand, maar er is zoveel keus. Zie de ninja hier veel voorbij komen, maar is die nu echt zo goed of is het een beetje meer vanuit populariteit?

Hebben nu een 4 liter inventum GF400HL uit 2019, zit weinig poespas aan, niks digitaal, gewoon 2 draaischijven. Grote plus is makkelijk schoon te maken en goede vierkante bak. Nadeel maar 1500 watt, dus alles moet langer dan wat op de verpakking staat, maar goed dat zijn we nu 4 jaar gewend.

Bakken er alleen friet en snacks in, verder niets.

Iemand ervaring met een Inventum GF800HLD? (Bij de specs staat 1700w maar dat lijkt mij wat weinig voor een dubbele?)

Of toch naar voor de ninja 300 of 400 gaan?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:59
Wacht effe:
Die Ninja heeft geen binnenmandje?
Alleen maar een buitenbak.
Dat lijkt me niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb de ninja 300, en die valt voor de friet behoorlijk tegen vind ik. Wij krijgen die niet mooi consistent krokant. Andere dingen heb ik weinig problemen mee. (Al vind ik mijn oude Philips XL wel beter.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• dfbt
ArthurMorgan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 05:52:
Ik heb de ninja 300, en die valt voor de friet behoorlijk tegen vind ik. Wij krijgen die niet mooi consistent krokant. Andere dingen heb ik weinig problemen mee. (Al vind ik mijn oude Philips XL wel beter.)
ik heb precies t zelfde hier, patat niet 100% krokant/doorgebakken en in mijn oude Philips XXL ging t als een jekko en was t 100% goed.
Ik schud echt heel veel om het gelijk te krijgen, heb gister zelfs patat 8 min langer gebakken ten op zichten van Philips machine en laatste 2 min nog op max crisp stand van 240 graden. Niks hielp en nog steeds veel ongebakken patat. Geen idee wat ik fout doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

zetje01 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:25:
Wacht effe:
Die Ninja heeft geen binnenmandje?
Alleen maar een buitenbak.
Dat lijkt me niks.
Geen binnenmandje, maar wel een rooster dat er onderin zit.

Met vlees werkt dit perfect. Vet loopt onderin de bak, waardoor het vlees niet in een vetbad blijft liggen. Schoonmaken is een makkie. Laat het vet onderuit de bak op wat keukenpapier lopen. De bak en het rooster, nadat deze afgekoeld zijn, even onder de hete kraan met een klein beetje afwasmiddel, borstel er door en het is weer brandschoon. Rooster leg je er weer in en klaar.

Qua friet, ik gebruik franse frietjes van Aviko (normale versie) of Ziggy Fries van Lamb Weston. Komen er altijd prima uit. (Ninja 300)

• Martinusz
Oke voor friet dus geen Ninja, ik zag het ook al tussen sommige reviews staan, denk toch maar voor een Philips te gaan, dan toch maar weer een enkele bak, ipv een dubbele. Op zich zijn we het al 4 jaar gewend dus. En met een Philips verwacht ik dan dat de friet sneller klaar is (i.p.v. 20-25 minuten in de Inventum nu).

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

thunder8 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:27:
[...]

Qua friet, ik gebruik franse frietjes van Aviko (normale versie) of Ziggy Fries van Lamb Weston. Komen er altijd prima uit. (Ninja 300)
Op welke stand en hoe lang? Heb je ook ervaring met kroketten? Die worden bij mij niet bruin... (200 graden, 10 minuten)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:26:
Oke voor friet dus geen Ninja, ik zag het ook al tussen sommige reviews staan, denk toch maar voor een Philips te gaan, dan toch maar weer een enkele bak, ipv een dubbele. Op zich zijn we het al 4 jaar gewend dus. En met een Philips verwacht ik dan dat de friet sneller klaar is (i.p.v. 20-25 minuten in de Inventum nu).
Nou…ik weet het ff niet meer, ook bij Philips lijkt de kwaliteit achteruit gegaan te zijn, ook daar lees ik veel reviews met friet moet er langer in, veel langer dan oude Philips varianten etc.

Maar je leest het bijna bij elke airfryer, altijd reviews met “friet duurt veel te lang”, is er dan geen perfecte airfryer voor friet (en snacks) only?

(Budget <150,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik meld me ook maar even aan in dit topic, want ik zit met hetzelfde probleem als de laatste paar reageerders hier.

We willen ons verwennen met een airfryer voor kerst/BF om vooral de airfryer breed te kunnen inzetten omdat onze oven en keuken gewoon heel slecht zijn.

Maar als ik de gemiddelde reacties lees, maakt Philips zijn naam weer waar door 'net niet' en dan vooral d ekwalitiet/betrouwbaarheid op langer termijn.

Jammer, want ik zoek vooral een groot vermogen, maar ook betrouwbare airfryer. Ik geef wat liever meer uit en dat ie betrouwbaar is en genoeg vermogen om een kip of friet goed te kunnen garen.

Voor zover ik kan zien zijn er 3 merken;

Philips
Tefal
Ninja

Ik vraag naar de bekende weg, maar zijn er nog andere merken die we kunnen overwegen? Want als ik de reacties lees m.b.t. van vooral de philips ben ik huivierg er 300+ euro aan uit te geven. Connectiviteit geef ik echt niets om, ik wil gewoon een betrouwbaar en goede core.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Seesar schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:35:
Ik meld me ook maar even aan in dit topic, want ik zit met hetzelfde probleem als de laatste paar reageerders hier.

We willen ons verwennen met een airfryer voor kerst/BF om vooral de airfryer breed te kunnen inzetten omdat onze oven en keuken gewoon heel slecht zijn.

Maar als ik de gemiddelde reacties lees, maakt Philips zijn naam weer waar door 'net niet' en dan vooral d ekwalitiet/betrouwbaarheid op langer termijn.

Jammer, want ik zoek vooral een groot vermogen, maar ook betrouwbare airfryer. Ik geef wat liever meer uit en dat ie betrouwbaar is en genoeg vermogen om een kip of friet goed te kunnen garen.

Philips
Tefal
Ninja

Ik vraag naar de bekende weg, maar zijn er nog andere merken die we kunnen overwegen? Want als ik de reacties lees m.b.t. van vooral de philips ben ik huivierg er 300+ euro aan uit te geven. Connectiviteit geef ik echt niets om, ik wil gewoon een betrouwbaar en goede core.
Wij hebben een Ninja, maar je kan ook kijken naar Princess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Seesar schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:35:

Philips
Tefal
Ninja

Volgens mij valt dat ook wel mee met die klachten, ik denk eigenlijk ook nog steeds dat het resultaat het beste is bij een Philips. De kwaliteit is dan misschien niet per se beter dan een merkloze Airfryer.

Maar ja, wat is Philips, volgens mij doen die alleen nog medische dingen. De lampen is Signify en de Airfryers worden gemaakt door een Chinese Investeringspartij ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Het grote voordeel van de Ninja vind ik de twee lades, waardoor je en friet en snack tegelijk kan bakken bijvoorbeeld
Het grote nadeel is dat wordt afgeraden de mandjes en inlays in de vaatwasser te doen. Ik merk dat de meesten in ons huishouden dat afwassen een beetje ontlopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56

Thompson

Beeromaniac

Mijn Philips XXL van inmiddels ruim 5 jaar oud is niet echt meer schoon te krijgen, dat fijnmazige mandje is echt ellende wat dat betreft.

Nu overweeg ik deze; Ninja Foodie AF300EU

Lijkt me een zeer goede keus en momenteel ook 20€ goedkoper dan de laagste prijs van de afgelopen maanden, iemand een goede reden om toch beter voor iets anders te gaan?

Beeromaniac

• hitmainiac
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-01 18:14
Philips Airfryer Combi XXL Connected HD9880/90
Vraag me af hoe deze is t.o.v. de ninja. De philips is wel wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:35

koelebobes

Wen BTC €100K

Thompson schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:34:
Mijn Philips XXL van inmiddels ruim 5 jaar oud is niet echt meer schoon te krijgen, dat fijnmazige mandje is echt ellende wat dat betreft.

Nu overweeg ik deze; Ninja Foodie AF300EU

Lijkt me een zeer goede keus en momenteel ook 20€ goedkoper dan de laagste prijs van de afgelopen maanden, iemand een goede reden om toch beter voor iets anders te gaan?
Ik heb hem besteld en ben ontzettend benieuwd :D

Morgenavond maar testen, wij gebruiken altijd Verse Frites van de Albert Heijn en Airfryer snacks in een oude Philips XXL ( een van de eerste )

Deze was alleen niet meer schoon te maken, de draaiknop was afgebroken en ik was geen fan van het Gaasmandje

( Ik zie NU PAS dat wij precies dezelfde klachten en airfryer hadden ) xD :+ :+ :+

[ Voor 21% gewijzigd door koelebobes op 27-11-2023 14:51 ]

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:12
Wij hebben inmiddels 2 kleine Philips 9252 modellen gekocht ipv een grote Ninja oid.

Dit bevalt prima, tot nu toe alleen nog maar frietjes, lekkerbekjes en snackjes (bitterballen, bami hapjes etc.) mee gemaakt en qua resultaat doen ze niet onder tov ons oude Philips XXL model.

Wat dus wel veel handiger is:
- Nu kunnen we de friet en snacks apart maken, geen geprop meer boven op elkaar in het mandje etc.
- Voor een kleine snack/broodje etc. heel handzaam om ff slechts eentje te pakken
- ze zijn echt een stuk kleiner, dus ook een opberg plek vinden is bij ons makkelijker dan bij zo'n grote Ninja.
- But most of all: geen gaas mandje meer, en zowel de binnen mand als de lade kunnen gewoon in de vaatwasser, wat een genot!

Wel ook een klein nadeel; de lade zit niet meer op rails zoals in de oude, dus die moet er mee uitgehaald worden als je de snacks op je bord wil doen. Geen ramp, maar vond het handiger alleen de binnen mand eruit te hoeven halen.
Maar goed dan was het lastiger geweest de lade even in de vaatwasser te doen, en dat hebben we er graag voor over.

Tot nu toe dus tevreden over de keus, en voor ons handiger dan zo'n grote met 2 laden, en qua prijs maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:22
De Ninja Foodi Dual Zone Air Fryer AF300EU kwam als beste uit de test van de Consumentenbond in november lees ik.

Samen met de Philips HD9650/90 Airfryer Avance XXL en afgeleide versies maar die zijn allemaal wel duurder dan de Ninja

De Inventum GF500HLD was beste koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er komen hier veel verschillende airfryers met één mandje langs, maar er zijn er ook verschillende met twee mandjes (onder andere de Inventum GF800HLD en Ninja AF300). Je kunt dan bijvoorbeeld in het ene mandje friet doen en in de andere snacks en de timer ervoor laten zorgen dat alles tegelijk klaar is.

Werkt dat wel net zo goed als de modellen met één mand? Want dat klinkt toch ideaal. Iemand ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ja, een hoop mensen hier hebben de Ninja, werkt perfect.

[ Voor 48% gewijzigd door matthijst op 29-12-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het ging mij eigenlijk om het voordeel van twee versus één mandje. Ik had al wel begrepen dat het een goed merk is.
Pagina: 1 2