Duikers op GoT - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Thyraon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:53:
[...]

Ik ben met 150+ duiken GUE Fundamentals gaan doen en toen ontdekte ik pas hoe belabberd ik trim/buoyancy en sommige skills beheers :P
Ha, ja, de fase van "bewust onbekwaam". Altijd een tricky one ;)

En idd, ik heb ook die paniek aanval gehad (diep) onder water, gelukkig met een ervaren DM erbij (volgens mij had ie in de UK bij de marine gedoken, heel vervelend hoe stil hij achter je boven water kwam en je op je schouder tikte met een grote grijns, en vrijwel geen perslucht gebruikte) die me kon kalmeren (koppen tegen elkaar en duikbrillen tegen elkaar, geen idee hoe dat werkte maar ik werd wel weer rustig) en me rustig mee naar boven nam. En dat was bij een PADI school in Thailand dus 8)

Ik denk overigens dat het meer aan de "school" ligt dan aan de instructeur zelf. Tenminste in mijn ervaring waren de instructeurs behoorlijk gedrild en werkten precies volgens "het systeem" van de duikschool in kwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Ik ben met 150+ duiken GUE Fundamentals gaan doen en toen ontdekte ik pas hoe belabberd ik trim/buoyancy en sommige skills beheers :P
Sowieso raad ik regelmatig GUE-F aan, eigenlijk voor iedereen wel juist vanwege die bewust wording. Zelfs als je daarna nooit meer iets met GUE te maken wilt hebben is dat gewoon een bizar goede training voor iedere OWD.

Ikzelf stapte op mijn 30ste duik GUE-F in en daarna nooit meer wat anders gewild, denk dat ik het in dit deel of in het vorige deel er ook wel eens uitvoerig over mijn ervaringen hebt gehad.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11
[...]

Hier het zelfde, met 100+ duiken begonnen met SSI Tech. Die eerste paar deco opstijgingen waaren echt even een reality check

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Ohja, GUE, ik zie mezelf niet echt bij dat clubje :P

Zolang 't voor mij 1x per jaar tropische fundives blijven, hoef ik niet per se 100 % waterpas recht in 't water te hangen of aan de gang met allemaal trimgewichtjes her en der. De hoogte van m'n BCD op de tank heeft meer invloed en dat eyeballen we ook gewoon :P

Zolang het veilig is, ik het koraal niet aanraak en ik wel leuke filmpjes met de GoPro kan maken, is 't goed genoeg.

Kan het beter? Zeker! Ik zal de laatste zijn die claimt dat ik een perfecte duiker ben. Is 't goed genoeg voor het doel? Dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:30
"Een zes is ook voldoende!"

En daar ben ik het mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dartlink schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:30:

Haha, ik wilde de vergelijking maar niet maken :+

Maar ga met duiken toch liever voor de 7, beetje meer veiligheidsmarge ;)

Heck, durf wel te beweren dat ik een 8 in 't water ben 8) :P

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 10-06-2025 19:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScubaSp1dey
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-06 07:43
GUE 🧡. We gaan altijd minstens voor een 9.5. Maar op een leuke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dartlink schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:30:

Haha dit vind ik een mooie metafoor inderdaad. Persoonlijk heb ik er niks mee maar uiteindelijk vraagt niemand je cijferlijst enkel of je geslaagd bent.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ShadowBumble schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:55:
[...]

Haha dit vind ik een mooie metafoor inderdaad. Persoonlijk heb ik er niks mee maar uiteindelijk vraagt niemand je cijferlijst enkel of je geslaagd bent.
Haha tis een ding dat mijn manager roept bij mijn normale werk :P

Zelf als GUE duiker natuurlijk ook gewoon zo goed mogelijk presteren. En ook daarom vind ik 1:1 lesgeven ook erg fijn, net dat beetje extra kunnen geven vanuit de GUE skillset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Osiris schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:37:
[...]

Haha, ik wilde de vergelijking maar niet maken :+

Maar ga met duiken toch liever voor de 7, beetje meer veiligheidsmarge ;)

Heck, durf wel te beweren dat ik een 8 in 't water ben 8) :P
Ik vond hem erg mooi passen ja :) En jaaaaa, hoger is beter inderdaad.

Jaren geleden een cursist gehad voor een update, had zijn OWD gehaald bij een collega school in Nederland. Maarja, daar werd de "6" wel heel erg ruim genomen :+ De jongen had volgens hem nog nooit dieper gedoken dan drie meter (diepe gedeelte van het zwembad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ScubaSp1dey schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:46:
GUE 🧡. We gaan altijd minstens voor een 9.5. Maar op een leuke manier.
Jep! En elke instructeur een beetje zijn eigen aandachtsvlak zodat het vaak zelfs een 10 wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dartlink schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:06:
[...]

Ik vond hem erg mooi passen ja :) En jaaaaa, hoger is beter inderdaad.

Jaren geleden een cursist gehad voor een update, had zijn OWD gehaald bij een collega school in Nederland. Maarja, daar werd de "6" wel heel erg ruim genomen :+ De jongen had volgens hem nog nooit dieper gedoken dan drie meter (diepe gedeelte van het zwembad).
Nou, lekker voor 'em, dan mag 'ie strikt gezien ook niet dieper dan 3 meter duiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Osiris schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:30:
[...]

Nou, lekker voor 'em, dan mag 'ie strikt gezien ook niet dieper dan 3 meter duiken :D
Laat ik het netjes verwoorden, duiken was sowieso niet verantwoord voor 'm |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Buddy en ik zoeken wat tips voor leuke duikstekken, zowel zoetwater in Nederland (Zeeland even buiten beschouwing gelaten dus) als niet te ver over de grens in ofwel Duitsland ofwel België. Wel handig als er een vulstation is, dan kunnen we een leuk rondje plannen met de camper namelijk.

Wie kan er iets zeggen over bv: Tenderingssee, Auesee, Heidesee, Elfrather See of Xantener Südsee in Duitsland? Allemaal dichterbij dan Essen.

Of een leuk rondje België met enkele stekken met vulstations, of gewoon toffe stekken in Nederland?

Afgelopen weekend vier meervallen gespot bij de Kempervennen. Geen Big Mama, maar we vonden de missie geslaagd gezien het nogal matige weer en vrij slechte zicht, en hebben na de eerste duik de spullen gepakt en het café opgezocht. :)

LEGO te koop

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste