Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Twee kleine rondjes op m'n racefiets gereden en ben nu 103 foto's naar Google Maps aan 't slingeren. De Gear 360 neemt ongeveer elke 15 seconde een foto, met 25 km/h is dat ongeveer elke 100 meter een foto. Geschikt om een impressie van onbekende plaatsen te geven, maar te weinig om van foto naar foto te kunnen lopen.

Google zegt zelf dat de foto elke 8 seconde een foto zou moeten maken, maar dat haalt hij dus niet. Volgens mij zet hij meteen alle foto's draadloos over naar de telefoon, ik denk dat dat de bottleneck is. De kwaliteit valt een beetje tegen, er zit vooral vrij veel ruis in de foto's. Ik denk dat dat komt doordat er een hele korte sluitertijd gebruikt wordt. Is verder niks aan in te stellen. De stitching is opvallend goed: zowel de naden als de monopod zijn helemaal niet zichtbaar!

De foto's worden nu door Google verwerkt, zodra ze in Google Maps staan zal ik een linkje sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/phaSHTYHmN2iLJ0oDOK9Pp52/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Voordat je (de videomodus van) Google Street View gebruikt, zet eerst de Locatie in de Gear 360-app uit. Anders krijgen al je foto's dezelfde locatie tag (je startlocatie) en heb je er in Google Maps niks aan.

Nu dus 103 foto's met verkeerde locatietag. Morgen poging twee!

Verschil tussen Sharpness on/off is ook interessant (ISO 320, 1/25 s). Ik weet nog niet aan welk van de twee ik de voorkeur geef. Iets er tussen in zou leuk zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Phl4xDcR7HMVxC7AFHsSW7XS/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ixZ7vIKrGDEA0v9fyQO590yN/full.jpg

Ik laat hem voorlopig uit, sharpness toevoegen kan altijd nog (maar wel weer extra werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 02-04-2018 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
Dinsdag en zo net weer twee leuke reeksen Street View foto's geschoten. Locatie werkt nu goed, GPS is vrij precies maar loopt soms wel een klein beetje voor (locatie is iets verder dan waar de foto is genomen). Meestal is het vrij weinig.

Kwaliteit ben ik prima tevreden over. Resolutie kan bij 360 altijd hoger en er is een beetje chromatische aberratie bij de randen. Stitching is dan echter weer uitstekend, meestal heb ik echt moeite om de stitchnaad te vinden. Kleuren zijn ook erg goed en je merkt weinig verschil tussen de twee lenzen.

Ik heb een lens naar voren gericht en een naar achter, dat werkt tot nu toe erg goed. Hij zit op een monopod gemonteerd die voor ongeveer 130 cm uitgeschoven in m'n rugzak zit. Steekt zo'n 90 centimeter boven de rugzak uit en zo'n 60 cm boven m'n hoofd. Ik sta natuurlijk met fiets op de foto's maar naar mijn mening niet heel storend.

Street View app is zo nu en dan nog een beetje stoeien, vooral grote aantallen foto's (50+) heeft ie soms nog wel moeite mee. Omdat er geen kompas in de Gear 360 zit snapt hij ook nog niet goed wat voor en achter is, waardoor ze vaak gedraaid op Google Maps staan. Horizon is wel altijd netjes horizontaal vanwege de ingebouwde gyroscoop en versnellingsmeter.

Hier een voorbeeldje.

Voor de €78 die ik er voor heb neergelegd tot nu toe zeer tevreden! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Balance op 06-04-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Balance schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:54:
Dinsdag en zo net weer twee leuke reeksen Street View foto's geschoten. Locatie werkt nu goed, GPS is vrij precies maar loopt soms wel een klein beetje voor (locatie is iets verder dan waar de foto is genomen). Meestal is het vrij weinig.

Kwaliteit ben ik prima tevreden over. Resolutie kan bij 360 altijd hoger en er is een beetje chromatische aberratie bij de randen. Stitching is dan echter weer uitstekend, meestal heb ik echt moeite om de stitchnaad te vinden. Kleuren zijn ook erg goed en je merkt weinig verschil tussen de twee lenzen.

Ik heb een lens naar voren gericht en een naar achter, dat werkt tot nu toe erg goed. Hij zit op een monopod gemonteerd die voor ongeveer 130 cm uitgeschoven in m'n rugzak zit. Steekt zo'n 90 centimeter boven de rugzak uit en zo'n 60 cm boven m'n hoofd. Ik sta natuurlijk met fiets op de foto's maar naar mijn mening niet heel storend.

Street View app is zo nu en dan nog een beetje stoeien, vooral grote aantallen foto's (50+) heeft ie soms nog wel moeite mee. Omdat er geen kompas in de Gear 360 zit snapt hij ook nog niet goed wat voor en achter is, waardoor ze vaak gedraaid op Google Maps staan. Horizon is wel altijd netjes horizontaal vanwege de ingebouwde gyroscoop en versnellingsmeter.

Hier een voorbeeldje.

Voor de €78 die ik er voor heb neergelegd tot nu toe zeer tevreden! :)
Ik ga mij hier ook eens in verdiepen. Lijkt mij leuk om het tijdens een wandeling te doen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut Gaaf! Belangrijkste tip stond hierboven: Locatie in de Gear 360-app uit. Verder gewoon handig monteren, ik vindt rugzak tot nu toe het comfortabelst. De rest van de shizzle staat hierboven, ben benieuwd naar de resultaten!

Is het nog gelukt met die 8K time-lapse? Wat is de maximale frame-rate die je op die manier kan halen? Ik wil er ook eens mee gaan experimenteren, maar voor wat ik gezien heb heb je de volledige resolutie hard nodig! Het liefst zonder te gaan solderen, is een remote shutter of intervalometer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:35:
@Gutteguttegut Gaaf! Belangrijkste tip stond hierboven: Locatie in de Gear 360-app uit. Verder gewoon handig monteren, ik vindt rugzak tot nu toe het comfortabelst. De rest van de shizzle staat hierboven, ben benieuwd naar de resultaten!
Ik wist niet dat de Gear360 app iets van doen had met de Streetview app maar ik heb de locatie tag uitgezet in de Gear360 app.
Is het nog gelukt met die 8K time-lapse? Wat is de maximale frame-rate die je op die manier kan halen? Ik wil er ook eens mee gaan experimenteren, maar voor wat ik gezien heb heb je de volledige resolutie hard nodig! Het liefst zonder te gaan solderen, is een remote shutter of intervalometer mogelijk?
Ik heb gezocht naar een externe shutter optie maar de enige die ik kon vinden was het soldeer verhaal.
Ik heb al 1 kaartje van 128GB afgeladen en even "snel" gestitched met een scriptje maar daar gaat het niet helemaal soepel, de stitch lijn is dan all over the place.
Nu alles in Action Director gegooid maar die kan max 2500 fotos in 1 batch stitchen dus dat duurt even met 8664 fotos.
De camera loopt (als het goed is) nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Volgens mij voegt de Gear 360 app achteraf zelf nog de eigen locatie toe, oftewel de locatie van de eerste foto. Ik had iig met die instelling aan een hele serie foto's met de startlocatie.

Moeilijk ingewikkeld dus. Zonde dat Samsung zelf niet een optie aan kon bieden, 8K met 1 of 2 fps had makkelijk gekund. Ik weet iig wat ik in m'n volgende camera wil :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Nou de stitches gemaakt met Action Director zijn ook niet goed genoeg, dit wordt dus nog even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
Vind deze camera nog steeds geweldig, heb ook de Nikon gehad maar die gaat het echt niet worden.
veel te omslachtig en kwaliteit is aanzienlijk minder.

Ik gebruik al jaren PTGui, werkt echt super en compressie is beter foto's zijn echt veel mooier dan Gear 360 ActionDirector.
Feit is dat de Samsung Gear 360° 2016 mooier video's en foto's maakt dan de 2017 versie dat is over duidelijk te zien in verschillende VS reviews.

Wat ook een handig en simpel programma is om te werken is: Movavi 360 Video Editor is gewoon betaalbaar, Tip!, nadat je de free version heb geïnstalleerd, en gaat verwijderen krijg je eerst een melding dat je 40% korting krijgt. en je het voor z'n €43,- kunt kopen.

Er zijn velen andere programma's die dingen kunnen doen. maar ik ben bij deze blijven hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik ben van plan om de gear 360 2017 te kopen. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om later een voice-over toe te voegen aan een film. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja welke software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Nu voor €85 te krijgen bij Bol.com: Samsung Gear 360 (2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo allemaal,
Sinds kort in het bezit van dit apparaat.
Ik gebruik hem nu voor het eerst op vakantie. Na de eerste dag vakantie heb ik mijn foto's bekenen op mijn LG V20 (de mod app van xda gedownload). Ik merkt dat mijn foto's erg wazig zijn! Dit is niet consistent met de reviews die de beeldkwaliteit prijzen. Ik heb geleden dat door opwarming van het toestel wat onderdelen in het toestel kunnen verschuiven waardoor de focus afstand beïnvloed wordt. Maar ik moet zeggen dat mijn beeldkwaliteit slechter is dan de samples die ik van dit probleem heb gezien.

Hier een foto buiten: https://ibb.co/cZwDdd
Foto binnen: https://ibb.co/dPPS4J

Graag jullie visie hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Nu voor € 59, 99 bij bol.com:

[ Voor 13% gewijzigd door Rudi Vader op 26-07-2018 11:07 . Reden: Link ingesloten ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

*kick

Ik heb de camera weer eens uit het vet gehaald, en eigenlijk altijd al het volgende probleem gehad.

Als ik een 360 graden foto via de mobiele gear 360 software binnenhaal zijn deze altijd goed georiënteerd. Als ik de camera dus schuin of horizontaal houd, dan kan ik deze op de mobiel gewoon met een goede verticale oriëntatie zien.

Als ik de foto's (in bulk) echter op de PC via de 'Action Director' van samsung haal, dan ontbreekt deze oriëntatie, waardoor naar de foto's kijken waarbij ik de stok (statief) niet verticaal heb gehouden niet prettig kijken.

Als ik de stok dus 90 graden heb tijdens het maken van de foto zijn deze op de pc ook 90 graden gedraaid, maar als ik het op de telefoon bekijk werkt die orientatie wel goed.

Is dat op te lossen in de PC software? Voor mijn werk maak ik soms meer dan 100 foto's, en als ik die door de telefoon moet verwerken ben ik uren verder. Buiten dat het veel opslag kost.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1 2 3 Laatste