Acties:
  • +1Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-03 17:19
Welkom in het grote Samsung Gear 360 ervaringen topic! :)
Inleiding
De Samsung Gear 360 is Samsung's entree in de 360-graden-cameramarkt. De camera neemt hoge resolutie video's en foto's, en kan deze meteen overzetten naar een smartphone, tablet of laptop. Vervolgens kunnen ze direct gedeeld worden op social media, YouTube en Google Maps (Streetview).
Hardware
Gear 360 heeft twee 15MP sensoren met voor elke sensor een lichtsterke f/2.0 lens. De resulterende video's zijn 3840*1920 pixels (30fps) en de foto's ~25MP.

De camera bevat een DRIMe5s chipset (met 1GB RAM), die foto's tot JPEG's comprimeert en video's in een MP4 container met H.265 codec opslaat.

Er is geen ingebouwd geheugen, maar de camera ondersteund Micro-SD kaartjes. De camera kan verbonden worden doormiddel van dual-band 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi, Bluetooth 4.1, NFC en Micro USB 2.0. Naast de bedraade en draadloze mogelijkheden kan het Micro-SD kaartje ook gewoon uit de camera worden gehaald om foto's en video's over te zetten.

Er is een klein 0,5" PMOLED met 72*32 pixels aanwezig om de status en modus van de camera te weergeven. Verder is er een sluiter/video-knop aanwezig, een aan/uit-knop en een menu-knop.

De camera weegt inclusief batterij 152 gram, is 6,7 cm hoog, 5,6 cm breed en 6,0 cm dik, waarbij hij bijna volledig balvormig is. De camera heeft een IP53 certificering tegen water en stof. Hij is alleen in een zilver/witte variant verkrijgbaar en kost in Nederland €349.
Specificaties
DimensionsLength: 101mm
Width: 101mm
Thickness: 19.5mm
Weight: 176.5g (+/- 1g)
Color: Black
CameraDual CMOS 15MP Sensor
Default Output pixel count equivalent to 25.9M
Dual F2.0 Fisheye Lens
ResolutionMovie
- Dual Cam: up to 3840*1920 (30fps)
- Single Cam: up to 2560*1440 (30fps)
Stills
- Dual Cam: up to 7776*3888 (30M)
- Single Cam: 3072*1728 (5M)
Camera ModeVideo, Photo, Time-lapse Video, Looping Video
Dimension66.7 x 56.3 x 60.1 mm
152g incl. battery
Display0.5" PMOLED
72*32 pixels
Memory1GB RAM
MicroSD Card
SensorGyro, accelerometer
Battery1350mAh
ConnectivityWi-Fi 802.11a/b/g/n/ac (2.4GHz & 5GHz), Wi-Fi Direct, Bluetooth 4.1, USB 2.0, NFC
CodecMovie recording: MP4 (H.265)
Still Capturing: JPEG
Compatible DevicesSamsung Galaxy S6, S6 edge, S6 edge+, Note 5, S7, S7 edge
ChipsetDRIMe5s
Gallery
Demo
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hocIatxuddk]
Links

[Voor 3% gewijzigd door Balance op 27-06-2016 08:39]

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:28
Leuk apparaat! Ga dit topic direct volgen.
Mijn eerste experiment: YouTube: Motorride on a Kawasaki KLR 650 in 360 VR !
Helaas kwam ik er later pas achter dat Samsung het apparaat niet standaard in de hoogste videoresolutie instelt. De tweede poging is onderweg.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-03 09:03
@GJA: Leuk experiment. Hoe heb je hem gemount?

PSN: Marselaar

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:21
Heb hm zelluf ok ;)

Afgelopen weekend goed kunnen testen.
Nu even een geschikte phone zoeken om de iso in te stellen..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• GJA
tammerat schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:03:
@GJA: Leuk experiment. Hoe heb je hem gemount?
Ehhh, nogal provisorisch.... Klem gezet tussen de gaskabel en het stuur. Lusje om m'n spiegel zodat ie niet kon vallen. Via eBay is een hoop bevestiginsmateriaal te krijgen maar ik had het nog niet.

• GJA
Gutteguttegut schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:31:
Heb hm zelluf ok ;)

Afgelopen weekend goed kunnen testen.
Nu even een geschikte phone zoeken om de iso in te stellen..

[video]
Wauw! Heel erg mooi geworden! _/-\o_
Hoe heb je dit gemaakt? Ik zie de stitch helemaal niet!
Welk programma heb je gebruikt, heb je de clips eerst laten stitchen door datzelfde programma?

Edit: in mijn filmpjes is de stitch heel erg duidelijk te zien. Maakt niet uit of ik het door de Samsung app laat doen of door Gear 360 Action Director.

[Voor 13% gewijzigd door GJA op 24-06-2016 20:49]

• Marselaar
GJA schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:13:
[...]
Ehhh, nogal provisorisch.... Klem gezet tussen de gaskabel en het stuur. Lusje om m'n spiegel zodat ie niet kon vallen. Via eBay is een hoop bevestiginsmateriaal te krijgen maar ik had het nog niet.
Nog niet echt idee waar ik dan op moet zoeken. ;-)

Ik heb gisteren filmpje vanaf dashboard gemaakt met "the red pod" die ik al voor mijn gopro had.Nadeel is dat de randen dan echt naar beneden gedrukt moeten worden anders zijn ze wel erg zichtbaar. En hij verschuift alsnog op niet vlakke delen van het dashbord.

• Marselaar
GJA schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:46:
[...]
Edit: in mijn filmpjes is de stitch heel erg duidelijk te zien. Maakt niet uit of ik het door de Samsung app laat doen of door Gear 360 Action Director.
Dat heb ik ook. Enerzijds zie je kleurverschil (vooral bij weinig licht omstandigheden) en ten tweede zie ik aan de onderkant duidelijk zaken die niet op elkaar aansluiten. ik heb alleen nog via de app gewerkt. Nog te kort in huis.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 11:04

wasco

brightest crayon in the box

Wat me wel stoort is hoe weinig software er is om 360 graden video te bewerken. Dan bedoel ik betaalbare software waarvan de effecten begrijpen hoe 360 werkt en dus geen artifacts produceert. Liefst ook met preview. En mogelijkheden om nadir/zenith te corrigeren.

wasco [the brightest crayon in the box]

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 18:12
Leuke video Gutteguttegut! Stitch zie je idd bijna niet.
Qua geluid, interne microfoon of nog een extern apparaat gebruikt?

Ben ook wel benieuwd hoe lang die accu nu mee gaat.. en is die accu te vervangen?

Ik heb nog een 360-cam, maar wil er wel eentje kopen.
Heb qua software nu Magix Video 2016 Premium Deluxe in gebruik en die schijnt ook 360-graden video's te kunnen bewerken. Eens zien of ik ergens een keer een onbewerkte sample van 60 sec. oid kan downloaden om daar mee te experimenteren.

[Voor 41% gewijzigd door JK op 25-06-2016 21:42]

• Marselaar
Het is een losse accu, dus die kan je wel vervangen. Ik zat vanochtend al op 1 streepje accu. Na 18 minuten video en 12 foto's. Maar ja, heb hem net dus ook met instellingen lopen klooien natuurlijk.

Ik ben erg benieuwd of mensen al mounts op de kop hebben kunnen tikken. Of alleen met statief? Ik heb vandaag met handstatief gewerkt maar dat is toch moeilijk recht houden.

Nu de filmpjes over aan het halen naar Action Director. Hij is ze nu aan het genereren (aan het stitchen denk ik dan), maar dat neemt wel wat tijd in beslag. Het lijkt wel of mijn pc opstijgt. Hij heeft het er duidelijk moeilijk mee.

[Voor 51% gewijzigd door Marselaar op 25-06-2016 22:06]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Het is toch gewoon mogelijk om 360 graden beelden die zijn gemaakt met de Gear 360 te bekijken op een Oculus Rift? :)

• wasco

wasco

Uiteraard is dat mogelijk. De 360° beelden zijn (na stitching) gewoon equirectangular. Dit kan je op veel manieren afspelen. Cardboard, Samsung Gear VR, Oculus Rift, ... of gewoon op je pc met software zoals bijvoorbeeld Kolor Eyes.

• qless
  • Laatst online: 14:21

qless

...vraag maar...

wasco schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:23:
Wat me wel stoort is hoe weinig software er is om 360 graden video te bewerken. Dan bedoel ik betaalbare software waarvan de effecten begrijpen hoe 360 werkt en dus geen artifacts produceert. Liefst ook met preview. En mogelijkheden om nadir/zenith te corrigeren.
PTGui vind ik daar erg handig voor

Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gutteguttegut
GJA schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:46:
[...]Wauw! Heel erg mooi geworden! _/-\o_
Hoe heb je dit gemaakt? Ik zie de stitch helemaal niet!
Welk programma heb je gebruikt, heb je de clips eerst laten stitchen door datzelfde programma?

Ik heb de laatste versie (1718) van Action Director via de Duitse (nu toch) NL site van Samsung gedownload omdat de Nederlandse site een foutief bestand heeft had. Dus ik gebruik niet de versie via de developerssite (1622a).
Daarmee zijn de bestanden automatisch "gestitched".
De bewerking heeft zich verder beperkt tot snijden en de offset (kijkrichting) aanpassen in Premiere Pro CC.
JK schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:41:
Leuke video Gutteguttegut! Stitch zie je idd bijna niet.
Qua geluid, interne microfoon of nog een extern apparaat gebruikt?
Het geluid is bij alle opnames zo uit de Samsung Gear 360 alleen is het volume per clip aangepast in Premiere Pro CC om enigszins gelijk te zijn.

• mdk_2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2020
Erg leuk speeltje inderdaad. Ik ben er nu ook een aantal weken mee aan het spelen. Moet wel zeggen dat ook ik me stoor aan de bijgeleverde software (En het gebrek aan alternatieven). Action Director is op alle fronten dramatisch. Langzaam, vele haperingen, random glitches (veranderende kwaliteit van verschillende filmpjes bij renderen, terwijl de source hetzelfde is) en niet al te beste stitching. Autopano video doet het dan een stuk beter. Nu snap ik dat het allemaal nog relatief nieuw is, dus hoop ik op wat meer software pakketten met dergelijke functionaliteit. :)

YouTube: How to edit Samsung Gear 360 video in Autopano Video

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Welke SD kaartjes gebruiken jullie in de Gear 360?

• Marselaar
DieBrave schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:22:
Ik gebruik een samsung evo 64gb kaartje dat bij de promotie van mijn telefoon zat.

• GJA
Gutteguttegut schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:24:

Ik heb de laatste versie (1718) van Action Director via de Duitse (nu toch) NL site van Samsung gedownload
Da's dus een supertip.... Veel minder zichtbare stitches! Tnx :)

Ik heb 'm trouwens laten vallen :'( . Krassen op de glazen en jawel; goed zichtbaar :( .
Morgen kijken of ik nieuwe glaasjes kan bestellen.

• Gutteguttegut
DieBrave schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:22:
Samsung 128GB Pro.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 19:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoeveel minuten video kan je daarmee ongeveer opnemen?

Anoniem: 676107

Maar wat is het toegevoegde waarde van 360 graden video's?
Is het niet beter om de kijker te sturen met wat hij ziet? Heb ook de 360 graden video's van Casey Neistat gezien en merkte dat zijn verhaal veel minder duidelijk was en ik een gevoel had dat ik dingen mis. Ook in het filmpje van Gutteguttegut is 360 graden niet nodig, want waarom is het publiek dat stil zit in een zaal zo interessant?

Dit moet je niet zien als kritiek maar een oprechte vraag voor waarom je 360 graden zou kiezen boven de film kwaliteit?

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
Het is volgens mij meer een gimmick, actie camera 2.0. Of het iets toevoegd, denk het niet maar geeft wel een beter beeld van de situatie op dat moment, als of je er zelf bij aanwezig bent. Zal mij niets verbazen als Go Pro ook binnenkort met een dergelijke camera komt

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-03 17:19
Hier twee aanraders:Beide schrijven met 80MB/s, lezen met 90MB/s en kosten minder dan €0,50 per GB. Kopen bij DataIO is een aanrader: Erg scherpe prijzen en morgen in huis!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Als "zware" gebruiker van de 360 (in figuurlijke (en een beetje: letterlijke) zin) valt mij op dat Samsung de Gear 360 in het goede seizoen heeft geïntroduceerd..

Waar ik dagelijks de verrichtingen van mijn dochter met haar paard film in 4K, zodat zij dit met de VR-bril kan terugkijken, valt op dat bij minder warme dagen -en dan hebben we het over (zelfs) minder dan 20 graden- de Gear 360 bij langer filmen in 4K-modus "beslaat" c.q. behoorlijk condens vormt (hitte van processor draait kennelijk warmer dan de koelere buitenlucht), waardoor recht voor de camera's grijze vlekken ontstaan bij het filmen..

Een snelle oplossing is de Gear 360 zo te draaien dat de zijkanten het belangrijkste filmen, maar daar zie je net weer vaak de "stitch"-naad..

Lijkt mij inmiddels toch een productie-foutje, misschien in deze tijd ook (vooral) te wijten aan de zeer vochtige lucht..

Leuk is anders..

Schat in dat dat in volgende versies wordt opgelost; net als met de VR, die bij de derde versie ook met een propellertje kwam om het beslaan tegen de gaan (of grotere gaten, zoals in de laatste versie)..

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 676107 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:06:
Is het niet beter om de kijker te sturen met wat hij ziet? Heb ook de 360 graden video's van Casey Neistat gezien en merkte dat zijn verhaal veel minder duidelijk was en ik een gevoel had dat ik dingen mis. Ook in het filmpje van Gutteguttegut is 360 graden niet nodig, want waarom is het publiek dat stil zit in een zaal zo interessant?

Dit moet je niet zien als kritiek maar een oprechte vraag voor waarom je 360 graden zou kiezen boven de film kwaliteit?
Als je voor jezelf filmt (zoals ik doe).. is 360 leuker, omdat je dan thuis vaak dingen ziet, die je niet hebt gezien, toen je ermee bezig was..

Als een onderwerp wordt gefilmd voor anderen ben ik het er zeker mee eens, dat 360 soms afleidt van waar het echt om gaat; maar een goede filmer weet de aandacht daarbij te houden of met commentaar daar op te houden..

• mdk_2
Die heb ik ook ja. Achteraf misschien een beetje een overkill. Ik ga hem in ieder geval nooit helemaal volkrijgen, aangezien ik continu de boel weer leeghaal zodat de gear 360 app snel blijft lopen. :)

• GJA
Nou, vandaag geprobeerd glaasjes bestellen....
Dat kan dus niet.

Die glaasjes heb je er zo af, maar ze worden niet geleverd aan particulieren.
Ze weten ook niet of reparatiebedrijven ze kunnen bestellen. Dynafix bijvoorbeeld. Die gebeld maar die weten het zelf ook niet. Zij leveren sowieso geen onderdelen. Prijsopgave van reparatie kan ook niet voordat ze het apparaat hebben ontvangen.
Samsung zelf is heel meelevend een vriendelijk, maar dat Dynafix.... Dramatisch slecht.

Ik heb eerst 1 glaasje gepolijst. Maar eens even zien of het apparaat nog bruikbaar is zo.
Hopelijk belanden die glaasjes nog op EBay.

• _Nick__
  • Niet online
GJA schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:03:

..

Die glaasjes heb je er zo af, maar ze worden niet geleverd aan particulieren.

..
Hoe dan?

Lukt bij mij niet echt..

Zou wel een oplossing zijn tegen het beslaan (eventueel met zeep insmeren (heel dun))..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GJA
Je kunt de ring rond het glaasje eraf draaien.
Daarna kun je met een klein schroevendraaiertje voorzichtig in het ene kleine inhammetje het glaasje omhoog werken. Zodra je hem zover omhoog hebt dat je er een mesje tussen kunt steken even helemaal rondom loswerken.
Op het randje van het glaasje zit dubbelzijdige tape; daarom gaat het wat lastig.

https://dl.dropboxusercon...2016-06-26%2022.11.08.jpg

[Voor 2% gewijzigd door Universal Creations op 28-06-2016 20:24. Reden: Te groot plaatje, graag verkleinen naar maximaal 800pixel breed]

• JK
  • Laatst online: 21-03 18:12
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:43:
Waar ik dagelijks de verrichtingen van mijn dochter met haar paard film in 4K, zodat zij dit met de VR-bril kan terugkijken, valt op dat bij minder warme dagen -en dan hebben we het over (zelfs) minder dan 20 graden- de Gear 360 bij langer filmen in 4K-modus "beslaat" c.q. behoorlijk condens vormt (hitte van processor draait kennelijk warmer dan de koelere buitenlucht), waardoor recht voor de camera's grijze vlekken ontstaan bij het filmen..
Wat ik in het algemene topic dus al zei, waarschijnlijk niet luchtdicht en dan kan er lucht + vocht in en krijg je door de warme lucht en de koudere buitenlucht condens aan de binnenzijde van het glaasje, wat dus je grijze vlekken zijn. Misschien dus ook die wazige foto's waar sommige mensen het over hebben als hij langer aan staat.

GJA; Dynafix is inderdaad dramatisch slecht. Ik zeg altijd 'als iets naar Dynafix moet, kan je het beter weggooien'. Waardeloos bedrijf en beter koop je geen spullen waar de fabrikant een contact met dynafix heeft.. maar goed, dat zijn helaas veel bedrijven die niet denken aan hun klanten, maar wel aan de centen.
Op Ebay of AliExpress oid zal vast wel wat komen.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 16:37
GJA schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:01:
Je kunt de ring rond het glaasje eraf draaien.
Daarna kun je met een klein schroevendraaiertje voorzichtig in het ene kleine inhammetje het glaasje omhoog werken. Zodra je hem zover omhoog hebt dat je er een mesje tussen kunt steken even helemaal rondom loswerken.
Op het randje van het glaasje zit dubbelzijdige tape; daarom gaat het wat lastig.

https://dl.dropboxusercon...2016-06-26%2022.11.08.jpg
Wat ik mezelf al een tijdje afvraag, zijn de 'glaasjes' van glas of hard plastic?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Gutteguttegut
Anoniem: 676107 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:06:

Het is inderdaad een gimmick maar het stelt je ook in staat iets te ervaren wat je normaal niet snel zult (kunnen) ervaren. Bv hoe het is om op een podium te staan voor een publiek (even refererend naar mijn filmpje). Ik heb afgelopen weekend de Gear360 op een airsoft gun gehad en op mn hoofd dat levert toch wel weer unieke beelden op.
Binnenkort hang ik hm onder 1 van onze drones...ook daar hoop ik op een unieke ervaring bij terug kijken.
Het is voor mij een test/ontwikkel tool voor de toekomst.

• Marselaar
Gutteguttegut schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:28:
[...] Ik heb afgelopen weekend de Gear360 op een airsoft gun gehad en op mn hoofd dat levert toch wel weer unieke beelden op.
Binnenkort hang ik hm onder 1 van onze drones...ook daar hoop ik op een unieke ervaring bij terug kijken.
Het is voor mij een test/ontwikkel tool voor de toekomst.
Hoe mount je hem dan op je hoofd? Lijkt me handig daar wat ervaringen over uit te wisselen. Ik ben zelf misschien niet zo creatief, maar kom niet verder dan op een statief. Selfie-stick (handstatief in dit geval) was geen succes omdat ik hem zo niet goed recht kon houden. Op eigen mini-statief ook niet omdat de horizon niet recht stond over 1 as. Ik moet blijkbaar nog even oefenen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gutteguttegut
tammerat schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Hoe mount je hem dan op je hoofd? Lijkt me handig daar wat ervaringen over uit te wisselen. Ik ben zelf misschien niet zo creatief, maar kom niet verder dan op een statief. Selfie-stick (handstatief in dit geval) was geen succes omdat ik hem zo niet goed recht kon houden. Op eigen mini-statief ook niet omdat de horizon niet recht stond over 1 as. Ik moet blijkbaar nog even oefenen
Een GoPro head strap met daarop een tweetal verlengstukjes zodat de Gear 360 wat hoger staat.

Ik heb helaas geen foto van de setup gemaakt...maar kan ik later nog wel eens maken.

Het was een beetje top heavy maar in combinatie met het masker welke je op hebt tijdens airsoften bleef het redelijk goed zitten.

Verder heb ik hm met de standaard GoPro mounts om de loop van guns geklemd.

En dat alles met een verloop naar schroefdraad mount.

• Marselaar
C00l, dank je. Die laatste kende ik nog niet. Die ga ik ook aanschaffen. Dat is eigenlijk wat ik zocht.

[Voor 51% gewijzigd door Marselaar op 29-06-2016 10:47]

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-03 19:37
Hallo, nieuw hier, interesse in de Gear 360. Ik heb al een Theta S maar vind de kwaliteit van video te beperkt en er is geen goede onderwater optie. Op 14 juli ga ik op reis en wil dan graag onderwater 360 kunnen filmen. Nu lees ik hier dat er een goede waterdichte oplossing komt voor de Gear 360.

Alleen zal het erom spannen of deze tijdig leverbaar is - hij staat op minimaal 7 dagen levertijd en dan vooral bij generieke IT winkels. Ben benieuwd of andere mensen ook interesse hebben in de waterproof case?

Andere vraag is of het mogelijk is om extra accus voor de Gear 360 te bestellen, zijn deze al beschikbaar ergens?

• Marselaar
jeroen11 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:25:
Ben benieuwd of andere mensen ook interesse hebben in de waterproof case?
Jazeker!

• wasco

wasco

Hier een foto van twee weekends terug aan de Perkpolder in Zeeland.

Geeft een beeld van de foto-kwaliteit: https://kuula.co/post/7fycL

• DieBrave
  • Nu online
tammerat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:46:
[...]

Ik gebruik een samsung evo 64gb kaartje dat bij de promotie van mijn telefoon zat.
En wil dat een beetje lopen dan? Ik heb verschillende verhalen gehoord dat ze sommige kaartjes het beeld en de snelheid daarvan niet aankunnen..?

• Marselaar
DieBrave schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:40:
[...]
En wil dat een beetje lopen dan? Ik heb verschillende verhalen gehoord dat ze sommige kaartjes het beeld en de snelheid daarvan niet aankunnen..?
Eerlijk gezegd nog niet heel veel gefilmd maar tot nu toe niet opgevallen.

• GJA
j-phone schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:48:
[...]

Wat ik mezelf al een tijdje afvraag, zijn de 'glaasjes' van glas of hard plastic?
Glas....

• j-phone
DieBrave schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:40:
[...]

De camera maakt een h.265 video van ~ 60mbit/s. Dat is ruwweg 7.5MB/s. Als je een kaartje hebt die 10MB/s kan schrijven zit je dus wel goed.

Ik gebruik dit kaartje 'Kingston 128GB microSDXC Class 10 UHS-I' en heb nog geen enkele hapering gehad. En die kaart heeft, volgens de specs, een leessnelheid van 45MB/s en schrijven is 10MB/s. Wanneer ik hier gegevens van lees op de PC gaat dat trouwens met een snelheid van rond de 80MB/s, maar goed.

[Voor 27% gewijzigd door j-phone op 29-06-2016 18:59]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Anoniem: 788461

Vraagje: de update beloofd adjustable lenses. Om de kleurverschil en helderheid van de lenzen aan te passen. Waar kan ik dit doen? In de app kan ik de helderheid van een lens aanpassen maar als ik dan op 2 lenzen ga om te filmen zijn alle 2 weer hetzelfde ingesteld.???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik lees dat het hier vooral over video gaat. Kan hij ook scherpe panoramafoto's maken zoals je die in Street View tegenkomt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdk_2
Heeft iemand trouwens al een goede manier gevonden om de horizon wat te levelen in video's en foto's? Op een stick ontkom je er soms niet aan dat de gear een beetje schuin hangt, waardoor het bij het bedienen achteraf niet helemaal meer klopt qua richting. Ik ben het nog niet tegengekomen in action director in ieder geval..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJA
stier schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 06:04:
Ik lees dat het hier vooral over video gaat. Kan hij ook scherpe panoramafoto's maken zoals je die in Street View tegenkomt?
https://www.google.nl/map...0!4m3!8m2!3m1!1e1!6m1!1e1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
mdk_2 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:12:
Heeft iemand trouwens al een goede manier gevonden om de horizon wat te levelen in video's en foto's? Op een stick ontkom je er soms niet aan dat de gear een beetje schuin hangt, waardoor het bij het bedienen achteraf niet helemaal meer klopt qua richting. Ik ben het nog niet tegengekomen in action director in ieder geval..
Je eigen link naar YouTube: How to edit Samsung Gear 360 video in Autopano Video is momenteel de enige manier om de horizon uit te lijnen. Actiondirector is helaas niet al te slimme software.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdk_2
j-phone schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Je eigen link naar YouTube: How to edit Samsung Gear 360 video in Autopano Video is momenteel de enige manier om de horizon uit te lijnen. Actiondirector is helaas niet al te slimme software.
Daar was ik inderdaad al bang voor. Had gehoopt dat er al wat alternatieven waren. Dan wacht ik nog even af of die wellicht in de komende maanden nog komen, en anders misschien toch maar Autopano (Video) aanschaffen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
Wellicht dat Cyberlink de software nog wat verbeteringen meegeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nickbaum
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-12-2022
Weet iemand al wat meer over de afstandsbediening voor de 360 gear
YC200BBEGWW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
Nickbaum schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:35:
Weet iemand al wat meer over de afstandsbediening voor de 360 gear
YC200BBEGWW
Een tripod en (denk ik) opzetstukken zoals je die voor een Gopro ook hebt? Tevens een afstandsbediening. Zie hier Voor meer details.

Edit: ik ben op zoek naar een dolly zoals die hier staat, maar niet voor die prijs. Het afstandsbestuurbare autootje met wat metaal moet 16.000 dollar opbrengen op die site. Dat moet toch goedkoper kunnen?

[Voor 27% gewijzigd door j-phone op 04-07-2016 23:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen11
j-phone schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:25:
[...]
Edit: ik ben op zoek naar een dolly zoals die hier staat, maar niet voor die prijs. Het afstandsbestuurbare autootje met wat metaal moet 16.000 dollar opbrengen op die site. Dat moet toch goedkoper kunnen?
Kan je prima zelf knutselen. Heb voor een gimbal en een Gopro ook zoiets gemaakt, op basis van een Traxxas Slash 1/8. Als je de stok erg hoog maakt wordt hij wel wat instabiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
jeroen11 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:33:
[...]

Kan je prima zelf knutselen. Heb voor een gimbal en een Gopro ook zoiets gemaakt, op basis van een Traxxas Slash 1/8. Als je de stok erg hoog maakt wordt hij wel wat instabiel

[afbeelding]
Hoi Jeroen. Thnx! Met een beetje extra stabilisatie (extra wieltjes voor en achter bijvoorbeeld) kan je dan rond de 1.70 hoog komen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen11
Geen idee, ik ben niet hoger gegaan dan op deze foto. En toen kreeg ik hem met hard de bocht door al op z'n kant. Het zal grotendeels afhangen van je rijstijl dus.

Wat je dan misschien beter kan doen is een simpel aanhangwagentje maken, dat je achter een RC auto hangt. Deze maak je dan lekker breed, zeg 60cm, met grotere wielen. Dan zal hij niet snel omvallen en kan je, als je rustig blijft rijden, goed de hoogte in denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
Slim idee! Nu nog een rc auto die rond de 10 km per uur maximaal gaat en rustig optrekt. Er valt wel wat te maken zie ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marselaar
Heb de Gear 360 nu ongeveer een week. Ik vind het niet allemaal even intuitief. Filmpjes bewerken is loeizwaar proces en dan blijken ze na afloop ineens niet gestitcht op YT te komen. Als ik er bestanden van maak, kan ik ze niet in 360view bekijken behalve in ActionDirector of op de telefoon. Uploaden naar YT gaat goed, althans, de foto's. Filmpje op YT komt niet in 360view aan. Bestanden saven op de App gaat via internal storage, zo lijkt het. Ik zie geen mogelijkheid direct naar SD te schrijven. Uiteraard zit de interne storage snel vol. Mijn SD kaart kon het overigens wel aan (samsung evo 64gb). Helaas wel na enige tijd filmpen op de fiets flinke condens plekken en vanaf dat moment footage dus waardeloos. Kortom, nog een hoop te leren en uit te vogelen.

Ik krijg verder ook steeds de melding dat er een firmware update is, maar als ik die aanklik dan de melding dat de laatste updates al zijn geinstalleerd. Hebben jullie daar ook last van?

[Voor 11% gewijzigd door Marselaar op 06-07-2016 11:38]

• j-phone
tammerat schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:38:
Heb de Gear 360 nu ongeveer een week. Ik vind het niet allemaal even intuitief. Filmpjes bewerken is loeizwaar proces en dan blijken ze na afloop ineens niet gestitcht op YT te komen. Als ik er bestanden van maak, kan ik ze niet in 360view bekijken behalve in ActionDirector of op de telefoon. Uploaden naar YT gaat goed, althans, de foto's. Filmpje op YT komt niet in 360view aan. Bestanden saven op de App gaat via internal storage, zo lijkt het. Ik zie geen mogelijkheid direct naar SD te schrijven. Uiteraard zit de interne storage snel vol. Mijn SD kaart kon het overigens wel aan (samsung evo 64gb). Helaas wel na enige tijd filmpen op de fiets flinke condens plekken en vanaf dat moment footage dus waardeloos. Kortom, nog een hoop te leren en uit te vogelen.

Ik krijg verder ook steeds de melding dat er een firmware update is, maar als ik die aanklik dan de melding dat de laatste updates al zijn geinstalleerd. Hebben jullie daar ook last van?
Youtube heeft extra metadata nodig om 360 video's goed te laten zien. Zie hier voor meer uitleg. Je kan daar een programma downloaden die de vereiste metadata injecteert in je video. Wanneer je direct vanuit je telefoon de video's upload naar Youtube moet het wel goed gaan.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom de foto's en video's niet worden weggeschreven naar de SD kaart. Een paar minuten filmen op de hoogste resolutie en de gigabytes vliegen je om de oren.

Condens heb ik geen last van gehad, evenals de update melding. Wellicht even je telefoon herstarten?

• j-phone
Wanneer je een video bekijkt met de Gear VR heb je spatial sound! Ik ben benieuwd of dit al tijdens de opname wordt opgenomen of dat de software van Oculus dit regelt.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 09:11
Iemand al wat ervaring met het gebruik in de auto ? Zelf wil ik wellicht wat 360 filmpjes maken van mijn ritjes op het circuit (Nordschleife) maar vraag me af of dit wel goed wil met zo'n camera :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 22:32

Yero

Reviewer
VTec schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:40:
Iemand al wat ervaring met het gebruik in de auto ? Zelf wil ik wellicht wat 360 filmpjes maken van mijn ritjes op het circuit (Nordschleife) maar vraag me af of dit wel goed wil met zo'n camera :)
In de auto lijkt me vrij saai. Lastig ook, want binnen is het donker en buiten licht. Dat leidt tot onder- of overbelichting (of beide). Het zou interessanter zijn om de camera op het dak te plaatsen.Dan zie je ook veel meer van het circuit.

• VTec
Yero schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:41:
[...]

In de auto lijkt me vrij saai. Lastig ook, want binnen is het donker en buiten licht. Dat leidt tot onder- of overbelichting (of beide). Het zou interessanter zijn om de camera op het dak te plaatsen.Dan zie je ook veel meer van het circuit.
Goed punt !

• GJA
Ik heb een filmpje waarbij ik hem voor de voorruit houd. Lijkt toch wel erg grappig. Door de eigenschappen van de cam vertekent hij de snelheid wel; het lijkt alsof het oerend hard gaat. In een 30 zone...
Zal het eens op Youtube zetten.

Edit: YouTube: 360 0110 Stitch YHC

[Voor 8% gewijzigd door GJA op 12-07-2016 16:45]

• VTec
GJA schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Ik heb een filmpje waarbij ik hem voor de voorruit houd. Lijkt toch wel erg grappig. Door de eigenschappen van de cam vertekent hij de snelheid wel; het lijkt alsof het oerend hard gaat. In een 30 zone...
Zal het eens op Youtube zetten.

Edit: YouTube: 360 0110 Stitch YHC
Op het circuit rijden met één hand lijkt mij niet verstandig, maar ziet er best wel goed uit :) Bedankt ! Vraag me alleen af hoe dit een beetje vast is te zetten op bv het dashboard.

• GJA
VTec schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Op het circuit rijden met één hand lijkt mij niet verstandig, maar ziet er best wel goed uit :) Bedankt ! Vraag me alleen af hoe dit een beetje vast is te zetten op bv het dashboard.
Ik zou proberen hem buiten te plaatsen. Meer spektakel!
De voorruit zorgt voor spiegelingen. Werkt minder mooi.

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 22:32

Yero

Reviewer
Er bestaat een GoPro suction cup waarmee je hem op een ruit of het metalen frame kunt 'plakken'. Blijft volgens de specs vastzitten tot 170 km/u. Die kun je gebruiken in combinatie met een adaptertje voor schroefdraad.

Wel goed controleren van te voren of alles echt goed blijft zitten (camera + suction cup + verstelbare delen). ;)

• Gutteguttegut
Aan de binnenkant van het raam met een zuignapje van Ebay werkt ook goed.

• VTec
Yero schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:09:
Er bestaat een GoPro suction cup waarmee je hem op een ruit of het metalen frame kunt 'plakken'. Blijft volgens de specs vastzitten tot 170 km/u. Die kun je gebruiken in combinatie met een adaptertje voor schroefdraad.

Wel goed controleren van te voren of alles echt goed blijft zitten (camera + suction cup + verstelbare delen). ;)
Ik vrees dat ik harder ga dan 170 km/u ;) Zal eens verder checken. Wanneer in gebruik zal het wel in de auto gemonteerd moeten worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pisang
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 11:48
Taddaaa: YouTube: Nurburgring Nordschleife - 360 Degree Copilot

Gaat best aardig, ding heeft wel veel licht nodig, met de kap op de auto is het inderdaad nogal donker met overbelichte ramen (voor). Voor zover ik weet kan je niet zoals met een GoPro spotmetering instellen.

Geluid is wel een drama icm wat wind @ 145mph :9, heb in dit filmpje het geluid van een GoPro4 eroverheen gedubbed.

[Voor 22% gewijzigd door Pisang op 13-07-2016 16:21]

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19
Vet ! _/-\o_

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 00:04
Ik heb de Gear 360 nu ongeveer 2 weken in bezit. De eerste testjes zijn best wel goed, maar vaak zie ik wel een stitch-rand in de foto's, vaak door de zon, waardoor ik in Photoshop nog wel wat moet editten.

Ik ben wel op zoek naar een statief, eigenlijk een monopod, zoals deze. Een uitschuifbare stick van +/- 1,8m met aan de onderkant een 1/4 female schroefdraad om op de meegeleverde pootjes van de Gear 360 te bevestigen, en aan de bovenkant een 1/4 male schroef waarop de Gear 360 bevestigd kan worden. Iemand enig idee waar ik deze in NL (of evt in een Chinese webshop) kan kopen? Zonder ballhead want dit ga je in de foto's zien.

[Voor 3% gewijzigd door cdl op 13-07-2016 16:45]

Dat zeg ik!

• VTec
Pisang schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:06:
[...]

Gaat best aardig, ding heeft wel veel licht nodig, met de kap op de auto is het inderdaad nogal donker met overbelichte ramen (voor). Voor zover ik weet kan je niet zoals met een GoPro spotmetering instellen.

Geluid is wel een drama icm wat wind @ 145mph :9, heb in dit filmpje het geluid van een GoPro4 eroverheen gedubbed.
Nice, ik zal straks thuis eens verder kijken :)

Ik denk wel dat ik het 'gewoon' ga proberen en de Gear 360 via een camera carmount vast ga maken aan mijn voorruit. Ben benieuwd.

• j-phone
cdl schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:43:
Ik heb de Gear 360 nu ongeveer 2 weken in bezit. De eerste testjes zijn best wel goed, maar vaak zie ik wel een stitch-rand in de foto's, vaak door de zon, waardoor ik in Photoshop nog wel wat moet editten.

Ik ben wel op zoek naar een statief, eigenlijk een monopod, zoals deze. Een uitschuifbare stick van +/- 1,8m met aan de onderkant een 1/4 female schroefdraad om op de meegeleverde pootjes van de Gear 360 te bevestigen, en aan de bovenkant een 1/4 male schroef waarop de Gear 360 bevestigd kan worden. Iemand enig idee waar ik deze in NL (of evt in een Chinese webshop) kan kopen? Zonder ballhead want dit ga je in de foto's zien.
Wanneer het zonnig is zet ik de camera haaks op de zon zodat beide lenzen evenveel zonlicht binnen krijgen.

Laatst ben ik tegen de Manfrotto 682B opgelopen in de Mediamarkt in Zwolle. De bovenrand was te breed maar die heb ik bijgewerkt. Je ziet nu alleen een paar hele dunne pootjes in beeld. Fijn ding om mee te werken.

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 00:04
j-phone schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Wanneer het zonnig is zet ik de camera haaks op de zon zodat beide lenzen evenveel zonlicht binnen krijgen.

Laatst ben ik tegen de Manfrotto 682B opgelopen in de Mediamarkt in Zwolle. De bovenrand was te breed maar die heb ik bijgewerkt. Je ziet nu alleen een paar hele dunne pootjes in beeld. Fijn ding om mee te werken.
Top! Zo iets zoek ik. Hoe heb je de bovenrand bewerkt? Deze ziet er inderdaad breed uit. Ga je dit zien in de 360 graden foto's?

Dat zeg ik!

• Gutteguttegut
cdl schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:43:

Ik gebruik een goedkope lightstand.
http://www.benel.nl/websh...atief-w803-86-205-cm.html

Voordeel is dat als je de poten nog meer omlaag druk je "footprint" minimaal is.

• Gutteguttegut
Pisang schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:06:
[...]

Als je dan toch bezig bent zet vooruit dan ook even vooruit :P
Nu start het filmpje achteruit rijdend...

• j-phone
cdl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Top! Zo iets zoek ik. Hoe heb je de bovenrand bewerkt? Deze ziet er inderdaad breed uit. Ga je dit zien in de 360 graden foto's?
Dat statief had ik bijgewerkt met een dremel, maar je kan het ook met een ijzerzaagje doen. Je ziet er dan niets van.

• Pisang
Gutteguttegut schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:51:
[...]
Als je dan toch bezig bent zet vooruit dan ook even vooruit :P
Nu start het filmpje achteruit rijdend...
I know, maar geen idee hoe ik dat achteraf wijzig.

• Gutteguttegut
Pisang schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:17:
[...]

I know, maar geen idee hoe ik dat achteraf wijzig.
Met Adobe Premiere heb je een effect genaamd Offset (Effects -> Video Effects - > Distort -> Offset).

• VTec
De mijne ondertussen via Bol besteld inclusief een camera auto mount. Zal asap mijn ervaring ook hier even doorgeven :)

• j-phone
Hebben jullie al last gehad van een oververhitte Gear 360? Ik was de musical van mijn dochter aan het filmen en binnen 20 minuten was er de melding dat de Gear 360 aan het overheaten was en zette de camera zichzelf uit. Ik ben er mee naar buiten gelopen en de batterij eruit gehaald. Wanneer ik dan in de camera blies kwam er een erg warme luchtstroom uit. Na ongeveer een kwartier kon de camera weer gebruikt worden.

Na 20 minuten zette de camera zichzelf echter weer uit. Hij stond wel op een statief in de straal van een (warme) spotlight.

• _Nick__
  • Niet online
j-phone schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:06:
Hebben jullie al last gehad van een oververhitte Gear 360? Ik was de musical van mijn dochter aan het filmen en binnen 20 minuten was er de melding dat de Gear 360 aan het overheaten was en zette de camera zichzelf uit. Ik ben er mee naar buiten gelopen en de batterij eruit gehaald. Wanneer ik dan in de camera blies kwam er een erg warme luchtstroom uit. Na ongeveer een kwartier kon de camera weer gebruikt worden.

Na 20 minuten zette de camera zichzelf echter weer uit. Hij stond wel op een statief in de straal van een (warme) spotlight.
Heb onze 360 kennelijk goed getraind.. :)

Filmt 4K-filmpjes makkelijk drie kwartier achter elkaar.. maakt daar zelf filmpjes van van 8.26 minuten..

Als toestel warm wordt en het is buiten koud beslaat wel de lens, maar dat is door velen gemeld.. hetzelfde gebeurt als de zon in niet zo warme lucht "vol" op de Gear staat..

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2019
Ik heb de mod versie van de Gear 360 op mijn Huawei P9 Lite draaien. Foto's delen gaat prima en posten op Facebook wordt netjes een 360 graden foto. Echter het lukt me maar niet om videos in 360 te delen op Facebook. Het wordt als gewoon filmpje ingelezen op Facebook terwijl het filmpje op de Gear 360 app netjes in 360 graden afspeelt. Zelfs YouTube met de 360 Video metadata app bewerkt maar ook dan op YouTube geen 360 graden filmpje. Wat doe ik fout?

• Pisang
RobinStn schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:59:
Ik heb de mod versie van de Gear 360 op mijn Huawei P9 Lite draaien. Foto's delen gaat prima en posten op Facebook wordt netjes een 360 graden foto. Echter het lukt me maar niet om videos in 360 te delen op Facebook. Het wordt als gewoon filmpje ingelezen op Facebook terwijl het filmpje op de Gear 360 app netjes in 360 graden afspeelt. Zelfs YouTube met de 360 Video metadata app bewerkt maar ook dan op YouTube geen 360 graden filmpje. Wat doe ik fout?
Mijn ervaring bij youtube is dat het even duurt voordat het in 360 zichtbaar is. Duurde bij mij een half uur oid voor YT van Pano naar 360 ging. Geen idee wat betreft facebook.

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2019
Pisang schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:19:
[...]

Mijn ervaring bij youtube is dat het even duurt voordat het in 360 zichtbaar is. Duurde bij mij een half uur oid voor YT van Pano naar 360 ging. Geen idee wat betreft facebook.
Je hebt gelijk, ik heb het opnieuw geupload en 20 minutenl later was het 360 graden! Dank je wel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-02 09:34
Hi
Heb de camera nu paar dagen. Ik vind het echt een prima ding omdat ik zelf gebruik als test cameraatje voor snelle locatie checks voor scenes die ik later met een pro 360 camera laat shooten. En een camera van 350 euro mag je natuurlijk ook niet vergelijken met camera's van paar duizend euro.
Anyway, zit nog wel te klooien met de app op de telefoon (ik geeft toe, ook wegens tijdgebrek) Ik wil nl de beelden zo 'raw' mogelijk op mijn computer hebben om zelf software als autopano en videostitch uit te proberen, maar klopt het dat via de 360 app op je s7 alles al gestitched eruitkomt? Lukt dit dus alleen als ik rechtstreeks de gear 360 met usb op de computer aansluit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJA
fry_35 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:02:
klopt het dat via de 360 app op je s7 alles al gestitched eruitkomt? Lukt dit dus alleen als ik rechtstreeks de gear 360 met usb op de computer aansluit?
Als je de filmpjes naar de S7 haalt worden ze inderdaad gestitcht. Leuk om direct te delen op FB.
Voor verder gebruik kun je beter de filmpjes rechtstreeks van de camera (of de sdcard) naar je pc kopiëren en laten stitchen door Action Director. Deze stitched beduidend beter.
Zorg er dan wel voor dat je de nieuwste versie van Action Director hebt. De bijgeleverde is oud en presteert qua kwaliteit vergelijkbaar met de app op de telefoon. De nieuwste versie wordt in deze thread ergens gelinkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-02 09:34
dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
GJA schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:25:
[...]

Als je de filmpjes naar de S7 haalt worden ze inderdaad gestitcht. Leuk om direct te delen op FB.
Voor verder gebruik kun je beter de filmpjes rechtstreeks van de camera (of de sdcard) naar je pc kopiëren en laten stitchen door Action Director. Deze stitched beduidend beter.
Zorg er dan wel voor dat je de nieuwste versie van Action Director hebt. De bijgeleverde is oud en presteert qua kwaliteit vergelijkbaar met de app op de telefoon. De nieuwste versie wordt in deze thread ergens gelinkt.
Wat wel het geval is is dat de telefoon stitched met AVC en een bitrate van 60Mbps en de PC software met AVC met een bitrate van 31Mbps.

De audio wordt gestitched op 192kb op de telefoon en op de PC met een bitrate van 128kb. Wanneer je een filmpje stitched op de telefoon en bekijkt in de Gear VR heb je ook directioneel geluid. Dit heb ik met de PC software niet waargenomen.

Bij beide zie ik geen stitchlijnen. Ik gebruik de versie van Actiondirector die hier ergens in het forum gelinked staat.
fry_35 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:02:
Hi
Heb de camera nu paar dagen. Ik vind het echt een prima ding omdat ik zelf gebruik als test cameraatje voor snelle locatie checks voor scenes die ik later met een pro 360 camera laat shooten. En een camera van 350 euro mag je natuurlijk ook niet vergelijken met camera's van paar duizend euro.
Anyway, zit nog wel te klooien met de app op de telefoon (ik geeft toe, ook wegens tijdgebrek) Ik wil nl de beelden zo 'raw' mogelijk op mijn computer hebben om zelf software als autopano en videostitch uit te proberen, maar klopt het dat via de 360 app op je s7 alles al gestitched eruitkomt? Lukt dit dus alleen als ik rechtstreeks de gear 360 met usb op de computer aansluit?
Welke pro camera is dat? Hier ben ik erg benieuwd naar :)

[Voor 27% gewijzigd door j-phone op 31-07-2016 16:19]

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 11:17
Moet het even snel weten, kort situatieschets:

We moeten iemand op pad sturen, om een locatiescout te doen. Later dit jaar gaan we met onze 360-rig daar opnames doen, maar we willen hem nu op pad sturen met een Gear 360. Hij (en wij) hebben alleen geen Samsung S7 (oid). Kunnen we hier, met een Samsung S7 bijvoorbeeld, alles instellen (iso, hoogste resolutie) voor deze persoon, zodat hij daar automatisch op de beste kwaliteit filmt e.d.? Dus daar zonder telefoon op de beste kwaliteit kan draaien?

Maw: Onthoudt de camera de instellingen die je eerder ingesteld hebt?

[Voor 6% gewijzigd door Peter_Aragorn op 01-08-2016 15:49]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• GJA
Ja :)

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 11:17
Oke, top! Nu eerst even met een andere Android telefoon proberen en anders ff langs een vriend van me :) Thanks!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• VTec
Met welke software kun je makkeljk de 360 omdraaien ? Heb nu via Youtube mijn 360 filmpje geupload echter heb ik (bewust) op de kop gefilmd. Via Youtube is dit om te draaien maar mis je de 360 functie. Met welke software is dit aan te passen ? :)

• j-phone
VTec schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:10:
Met welke software kun je makkeljk de 360 omdraaien ? Heb nu via Youtube mijn 360 filmpje geupload echter heb ik (bewust) op de kop gefilmd. Via Youtube is dit om te draaien maar mis je de 360 functie. Met welke software is dit aan te passen ? :)
In ActionDirector kan je de video draaien, zit ergens linksonder meen ik gezien te hebben.

• VTec
Thanks ! Zal eens checken :)

• DieBrave
  • Nu online
Aangezien er nog geen accessoires zijn, ben ik eens benieuwd welke accessoires jullie tot nu toe gekocht hebben voor de 360! Ik heb zelf tot nu toe alleen een Guardo Selfiestick gekocht.

• j-phone
DieBrave schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:54:
Aangezien er nog geen accessoires zijn, ben ik eens benieuwd welke accessoires jullie tot nu toe gekocht hebben voor de 360! Ik heb zelf tot nu toe alleen een Guardo Selfiestick gekocht.
Als er nog geen accessoires zijn hoe kan je dan accessoires kopen :+

Ik heb een statief gehaald voor de Gear 360, staat ergens in dit draadje, en ben aan het wachten op de waterdichte verpakking om leuke opnames te maken.

Er is een value kit te koop voor de Gear 360 overigens.

• DieBrave
  • Nu online
Yes die value kit heb ik gezien! Nee ik bedoel indd omdat er nog geen accessoires zijn of er al mensen creatief zijn geweest met '3e partij' accessoires.
j-phone schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:07:
[...]

Als er nog geen accessoires zijn hoe kan je dan accessoires kopen :+

Ik heb een statief gehaald voor de Gear 360, staat ergens in dit draadje, en ben aan het wachten op de waterdichte verpakking om leuke opnames te maken.

Er is een value kit te koop voor de Gear 360 overigens.

• VTec
DieBrave schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:54:
Zelf een PRO-Mounts Suction Cup Mount (Stevige Zuignap) hiervoor gekocht voor in de auto en werkt prima :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee