Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• studiodubio
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:50
Heeft iemand de 360 al gebruikt icm een drone? Zo ja, hoe heb je het gemound om zo mooi mogelijk beeld te krijgen?

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen en beelden.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:30
quote:
quote:
Als iemand dat heeft gedaan dan is het Gutteguttegut. Die monteert alles wat los en vast zit onder een drone, zolang er maar een camera in zit :+.

Met behoorlijk resultaat trouwens:

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:14
quote:
studiodubio schreef op zondag 11 september 2016 @ 06:58:
Heeft iemand de 360 al gebruikt icm een drone? Zo ja, hoe heb je het gemound om zo mooi mogelijk beeld te krijgen?

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen en beelden.
Deze zaterdag gezien op de IBC: http://www.nsgimbal.com/

Wij zijn zelf ook op zoek naar oplossingen voor VR op een drone. Tot nu toe lijkt dit de makkelijkste/goedkoopste oplossing.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-02 18:12

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
Balance schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:55:
[...]

[...]

Als iemand dat heeft gedaan dan is het Gutteguttegut. Die monteert alles wat los en vast zit onder een drone, zolang er maar een camera in zit :+.

Met behoorlijk resultaat trouwens:
[video]
Wij hebben inderdaad een Gear 360 en enkele drones.
Ook heb ik de Gear 360 al eens onder een DJI Phantom gemonteerd maar het resultaat wat niet zoals gehoopt.
Ivm tijd gebrek nog niet meer kunnen uittesten maar we gaan binnenkort met de Gear 360 testen onder een DJI S900.
Ik denk er aan om een lange staal kabel te gebruiken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Tryharder
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:59
Is toevallig iemand al tegen het probleem opgelopen van de auto-exposure? Ik zou de belichting zo graag even willen vastzetten..

(Ik was een soort bioscoop aan het filmen, waar het beeld constant naar zwart ging en de Gear360 dus ruis begon te pompen, om daarna met bij beeld met vertraging te corrigeren.)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
Tryharder schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:46:
Is toevallig iemand al tegen het probleem opgelopen van de auto-exposure? Ik zou de belichting zo graag even willen vastzetten..

(Ik was een soort bioscoop aan het filmen, waar het beeld constant naar zwart ging en de Gear360 dus ruis begon te pompen, om daarna met bij beeld met vertraging te corrigeren.)
Ik heb mijn iso op max 400 (laagste) gezet, misschien dat dat enigzins helpt?

Verder heb ik een test gedaan met stitchen via PTGui en dat levert betere resultaten op maar is wel arbeidsintensief.

• maffe
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12-02 21:15

maffe

maffe

Kan iemand vertellen of de Gear 360 zijn instellingen bewaard voor 4k?
Wij hebben een exemplaar die vergeet zijn settings.
Klopt dit? Alle ander instellingen lijkt ie wel te bewaren

maffe wijzigde deze reactie 06-10-2016 14:30 (86%)
Reden: klein foutje

SGM melkbusparty 2014 Carbidschieten vanuit de lucht gefilmd met drone.

• Peter_Aragorn
De onze onthoudt het. Tenminste: als we het instellen en daarna zonder telefoon werken (we hebben op kantoor geen Samsung-phone namelijk).

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

Hier ook, ik heb geen geschikte telefoon, 1x ingesteld met een S6 en dat blijft goed werken.

• Peter_Aragorn
Vind het verder wel jammer dat de telefoon maar een 16xx x 8xx beeld kan maken. Voor 4k moet je dan eigenlijk weer een windows pc (action director) hebben en daar werken we natuurlijk nooit mee... Of het moet omslachtig via AE, maar dat is weer veel extra werk. Voor Autopano 2 heb ik een profiel gemaakt voor de Gear 360, maar die software is wel weer vrij duur.

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:09
quote:
Gutteguttegut schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:48:
[...]
Ik heb mijn iso op max 400 (laagste) gezet, misschien dat dat enigzins helpt?

Verder heb ik een test gedaan met stitchen via PTGui en dat levert betere resultaten op maar is wel arbeidsintensief.
Je kan een template aanmaken met PTGui die dan (in theorie) altijd de foto's goed stitched. Ik had een goede template die bij de ene set foto's wel werkt maar bij een andere niet. Verder heb ik in Gimp een batch gemaakt die de foto's van de Gear 360 automatisch cropt en opslaat.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
j-phone schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:50:
[...]

Je kan een template aanmaken met PTGui die dan (in theorie) altijd de foto's goed stitched. Ik had een goede template die bij de ene set foto's wel werkt maar bij een andere niet. Verder heb ik in Gimp een batch gemaakt die de foto's van de Gear 360 automatisch cropt en opslaat.
Het probleem met de Gear 360 is dat de timelapse functie geen betere resolutie heeft dan de 4K video mode.
En om nu zelf elke keer het knopje in te drukken....

Nu exporteer ik mn Premiere sequence in losse frames welke ik door PTGui haal (batch).

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-02 20:10
Ik heb ondertussen de vierde camera binnen (drie eerder terug gestuurd omdat ze onscherp waren in het midden van ťťn van de twee lenzen) en vanmiddag met deze camera wat aan het testen geweest.

Nu weet ik niet of de recente firmware update er voor gezorgd heeft, maar de kleur en helderheid balans tussen de twee lenzen lijkt in ieder geval wel stukken beter geworden te zijn. Niet meer de gruwelijke verschillen tussen beide kanten van de camera als ťťn van de twee duidelijk meer licht krijgt dan de ander...

Je moet nog steeds niet de lens recht in de zon mikken, omdat je dan nog steeds de reflectie van de ringen rond de lens te zien krijgt, maar voor mijn gevoel is de balans tussen de twee lenzen wel een stuk beter geworden.

(foto gestitched door Action Director, de output van de telefoon app leek beter qua kleuren, maar vergeten die te bewaren, sorry :-) )

• j-phone
Er is nieuwe firmware uit voor de Gear 360. changlog:

1. Lock screen controller feature added.

2. Faster View Finder launch.

3. Battery life enhancement for paired smartphone.

4. Bug fixes.

Er is nu ook een methode gevonden om je eigen logo in de nadir te zetten. Het enige nadeel is dat de kleuren van je logo niet goed worden weergegeven. Dit heb ik getest en is een werkje van 2 minuten maar scheelt enorm veel werk in post production;

j-phone wijzigde deze reactie 09-10-2016 20:04 (4%)

• j-phone
3D 360 foto's met een enkele Samsung Gear 360. Getest en het werkt :)

• Nickbaum
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-08-2017
Zijn bij jullie ook in de gear manager 360 de lenzen gewisseld na de laatste update
de front lens is nu back geworden en visaversa zodat nu bij alle oude foto's en filmpjes wat ik als voorkant zag nu achterkant is geworden ook in de vr gear en je eerst 180 moet draaien om dit goed te krijgen

• arnoud_h
Was me zelf nog niet opgevallen, maar had er wel iets van gehoord.

Maar op zich wel logisch om de lenzen om te wisselen, zodat de microfoon aan de voorkant zit in plaats van aan de achterkant.

Aan de andere kant is het een 360 graden camera, daar zit natuurlijk officieel geen voor of achterkant op...

• Harold79
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 30-08-2017
Beste allen,

Interessant apparaatje!
Ik zet er over te denken om deze 1 aan te schaffen om zo bijvoorbeeld mijn bruiloft te filmen.
Ceremonie (ca. 45 minuten), misschien foto-shoot / borrel buiten (ca. 30 minuten), openingsdans / begin feest (ca. 30 minuten).

Nu lees ik een aantal keer over oververhitting en dat de camera zich dan uitschakelt na ca. 15 minuten filmen op de hoogste resolutie....
Hebben jullie daar ook ervaringen mee, of is dit probleem door updates misschien minder geworden? Zou voor mij een reden zijn dus om de camera niet te kopen.

Andere vragen die ik nog heb zijn:
- Hoe presteert de camera bij weinig licht? Of bij fel licht / discolampen?
- Hoe lang kun je filmen op 1 accu? Hoe lang duurt het voor de accu is opgeladen? Is eventueel filmen op netstroom ook mogelijk? (Je ziet dan wel de kabel natuurlijk door beeld)

Bedankt alvast!

• arnoud_h
Ik zou in dat geval zeker twee camera's kopen. Inderdaad, met de laatste firmware gaat hij nog steeds in oververhittings-stand uit na een tijdje filmen, maar vooral omdat je een bruiloft niet over kunt doen als er iets uit valt.

Misschien zelfs 3-4 camera's?

Aan de andere kant kun je gewoon iets bij een webshop bestellen, weekendje gebruiken en terugsturen natuurlijk (niet dat ik dat zou goedkeuren natuurlijk.... O-) )

• j-phone
quote:
Harold79 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:17:
Beste allen,

Interessant apparaatje!
Ik zet er over te denken om deze 1 aan te schaffen om zo bijvoorbeeld mijn bruiloft te filmen.
Ceremonie (ca. 45 minuten), misschien foto-shoot / borrel buiten (ca. 30 minuten), openingsdans / begin feest (ca. 30 minuten).

Nu lees ik een aantal keer over oververhitting en dat de camera zich dan uitschakelt na ca. 15 minuten filmen op de hoogste resolutie....
Hebben jullie daar ook ervaringen mee, of is dit probleem door updates misschien minder geworden? Zou voor mij een reden zijn dus om de camera niet te kopen.

Andere vragen die ik nog heb zijn:
- Hoe presteert de camera bij weinig licht? Of bij fel licht / discolampen?
- Hoe lang kun je filmen op 1 accu? Hoe lang duurt het voor de accu is opgeladen? Is eventueel filmen op netstroom ook mogelijk? (Je ziet dan wel de kabel natuurlijk door beeld)

Bedankt alvast!
Oververhitting is te voorkomen door de resolutie omlaag te gooien naar 2560 x 1280 tijdens het filmen. Het ziet er op een scherm dan nog steeds goed uit, maar in een headset is de kwaliteit dan wel een stuk minder.

Ik ben zelf een jaar geleden getrouwd en had echt gewild dat er een 360 camera aanwezig was. Je krijgt zoveel meer in beeld (trouwambtenaar en gasten tegelijk bijvoorbeeld), dat je minder afhankelijk bent van de plaatjes die de fotograaf maakt. Let wel, die fotograaf is nog steeds nodig om high res mooie momenten te schieten maar de 360 camera voegt echt wel iets toe,

Qua belichting is het, in donkere ruimtes, niet al te best tenzij je met de exposure gaat spelen. De camera gaat van -3 tot +3 en dan kan je wel goede opnames maken. Experimenteer hiermee voordat je je bruiloft gaat opnemen.

• DieBrave
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:21
Ik ben benieuwd wat je opstelling gaat worden met de Gear 360 (statief / ophangen etc. en hoe je dat gaat doen)

DieBrave wijzigde deze reactie 31-10-2016 11:44 (80%)

• arnoud_h
Ik hoop vooral dat hij een 'mannetje' vindt die het voor hem gaat doen. Tijdens de huwelijksvoltrekking wordt het over het algemeen niet gewaardeerd als de bruidegom met gadgets in de weer is :+

• Harold79
Zou dan camera op statief denk ik in gangpad op laten stellen, tussen ons en toeschouwers en ceremoniemeester afstandsbediening geven.
Wel even goed oefenen van te voren en ook al eens op locatie kijken wat beste resultaat geeft.
Heb nog meer dan een half jaar gelukkig, denk dat ik een nieuwer model afwacht want die oververhitting vind ik wel een groot nadeel. Wil dan natuurlijk ook wel in hoogste resolutie filmen. En liefst geen afkoelpauzes tijdens ceremonie....

• j-phone
quote:
Harold79 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:36:
Zou dan camera op statief denk ik in gangpad op laten stellen, tussen ons en toeschouwers en ceremoniemeester afstandsbediening geven.
Wel even goed oefenen van te voren en ook al eens op locatie kijken wat beste resultaat geeft.
Heb nog meer dan een half jaar gelukkig, denk dat ik een nieuwer model afwacht want die oververhitting vind ik wel een groot nadeel. Wil dan natuurlijk ook wel in hoogste resolutie filmen. En liefst geen afkoelpauzes tijdens ceremonie....
Het werkt beter als je de stoelen, waar jij en je aanstaande op zitten, aan de zijkant van het bureau van de trouwambtenaar kan zetten onder een hoek van 45 graden richting het publiek. Zo maak je trouwens ook veel bewuster dingen mee dan wanneer je met je rug naar het publiek zit (jankende moeders bijvoorbeeld ;).

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-02 11:23
Voor het bedrijf waar ik werk heb ik een weekendje een Gear 360 om te kijken wat we er voor wat betreft promotie mee kunnen. Nu ben ik met wat testbeelden aan het klussen in de ActionDirector, maar ik vind het maar een draak van een programma. Ik hoef echt geen bijzondere dingen met de beelden te doen, maar een paar knipjes, wat tekst en een logo op een plekje en een stukje muziek eronder werkt allemaal zů ontzettend stom... Wat voor programma gebruiken jullie?

• GJA
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:25
quote:
Bobbus schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:56:
Voor het bedrijf waar ik werk heb ik een weekendje een Gear 360 om te kijken wat we er voor wat betreft promotie mee kunnen. Nu ben ik met wat testbeelden aan het klussen in de ActionDirector, maar ik vind het maar een draak van een programma. Ik hoef echt geen bijzondere dingen met de beelden te doen, maar een paar knipjes, wat tekst en een logo op een plekje en een stukje muziek eronder werkt allemaal zů ontzettend stom... Wat voor programma gebruiken jullie?
Ach... na verschillende versies van Pinnacle Studio ( 5 tot en met 15 of zo) werkt het prima. Het vergt nu eenmaal nogal wat rekenkracht en het is een bijgeleverd programma. Daar verwacht ik geen uitgebreide mogelijkheden van.

Vandaag de st Hubertusrit in Drenthe gereden met de Gear 360 op m'n cap.
Conclusies:
- als je hem gewoon aan laat staan krijg je na anderhalf of twee uur condens op minimaal 1 van de lenzen.
- en hij loopt vast (ik denk door oververhitting)
- daardoor trekt ie de accu leeg.

De terugweg voor kleinere clips gebruikt en dan werkt ie prima:
https://youtu.be/z_4uiN5mpsY

• GJA
Weet iemand of je de 360 graden filmpjes ook zo kunt draaien dat de achterkant eerst wordt getoond? Ik heb de camera met de achterkant voor gehouden... Jawel, ik weet dat je het beeld tijdens het kijken kunt draaien maar toch.

• j-phone
quote:
GJA schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:45:
Weet iemand of je de 360 graden filmpjes ook zo kunt draaien dat de achterkant eerst wordt getoond? Ik heb de camera met de achterkant voor gehouden... Jawel, ik weet dat je het beeld tijdens het kijken kunt draaien maar toch.
Als je Adobe Premiere Pro hebt kan je dat aanpassen. Met de Autopano video software kan het ook.

Wat je in feite aan het editten bent is de XMP metadata, wellicht is er ergens op het net een gratis editor te vinden.

• GJA
Tnx, ik ga zoeken!

• j-phone
quote:
Afhankelijk van je OS kan je hier beginnen (goede info): http://www.panotwins.de/t...an-equirectangular-image/

• Harold79
quote:
GJA schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:35:
[...]
Conclusies:
- als je hem gewoon aan laat staan krijg je na anderhalf of twee uur condens op minimaal 1 van de lenzen.
- en hij loopt vast (ik denk door oververhitting)
- daardoor trekt ie de accu leeg.
Enig idee na hoeveel tijd de camera vast liep? En filmde je toen op de hoogst mogelijke resolutie?

Dank alvast!

• GJA
quote:
Harold79 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:01:
[...]

Enig idee na hoeveel tijd de camera vast liep? En filmde je toen op de hoogst mogelijke resolutie?

Dank alvast!
Ik weet het niet zeker maar zeker na twee uur. Het was in de buitenlucht en zeker niet warm! Filmen was op de hoogste resolutie.

• GJA
quote:
Heel erg lastig, dit. Nu ben ik zeker geen pro ;)
Met de meeste dingen red ik me wel maar dit gaat mij boven m'n pet.

• MvN74
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 29-11-2016
goedemorgen allen,

ik heb gisteren de camera binnen gekregen en aan het experimenteren geslagen. Als ik een film in Action Director laad en vervolgens de preview bekijk. Zie ik een zwart 'vlek' in het midden van het beeld. Deze vlek beweeg niet mee. Ook na het publiceren blijft de vlek in beeld. Iemand een idee wat dit is?

http://www.agf.nl/test.jpg

• DieBrave
Heb dit 1x gehad in het begin met mijn Gear360, dit is overigens nooit meer voorgekomen sinds dien, was gelukkig maar een testvideo.
quote:
MvN74 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:53:
goedemorgen allen,

ik heb gisteren de camera binnen gekregen en aan het experimenteren geslagen. Als ik een film in Action Director laad en vervolgens de preview bekijk. Zie ik een zwart 'vlek' in het midden van het beeld. Deze vlek beweeg niet mee. Ook na het publiceren blijft de vlek in beeld. Iemand een idee wat dit is?

[afbeelding]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

Ik zie dat er een nieuwe versie van Action Director is:
versie 1.0.0.1718 (oude versie)

versie 1.0.0.2005

http://org.downloadcenter...tionDirector_2005_15L.exe

Verder nog niet kunnen testen.

• j-phone
quote:
GJA schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:09:
[...]

Heel erg lastig, dit. Nu ben ik zeker geen pro ;)
Met de meeste dingen red ik me wel maar dit gaat mij boven m'n pet.
Heb nog even voor je rondgesnuffeld in mijn bookmarks en toen kwam ik dit tegen. Dit is echt een waardevolle bron van informatie over allerlei pano gerelateerde zaken.

• GJA
quote:
j-phone schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:22:
[...]

Heb nog even voor je rondgesnuffeld in mijn bookmarks en toen kwam ik dit tegen. Dit is echt een waardevolle bron van informatie over allerlei pano gerelateerde zaken.
Tnx!
Als ik in die sample metadata kijk zie ik al iets van initialviewheadingdegrees. Dat moet het zijn lijkt me.
Zodra ik de tijd kan vinden ga ik verder experimenteren.

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:22

Hoicks

Techno!

Is het mogelijk om de sluitertijd in te stellen op zeg 30 seconden? Ik ben voornemens om een timelapse te maken waarin je dan kunt rondkijken.
(Denk aan in het midden van een kruispunt lichtstrepen te hebben, zoals deze http://www.shutterstock.c...-at-sunset-timelapse.html) maar dat je dan kunt rondkijken.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• GJA
quote:
Hoicks schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:19:
Is het mogelijk om de sluitertijd in te stellen op zeg 30 seconden? Ik ben voornemens om een timelapse te maken waarin je dan kunt rondkijken.
(Denk aan in het midden van een kruispunt lichtstrepen te hebben, zoals deze http://www.shutterstock.c...-at-sunset-timelapse.html) maar dat je dan kunt rondkijken.
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om de shuttertijd in te stellen.

• GJA
quote:
j-phone schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:22:
[...]

Geprobeerd maar geen succes.
Het is gelukt om de metadata aan te passen maar er gebeurt verder niks.
In de metadata van de originele mp4 files ontbreekt de tag initialviewheadingdegrees. Dat is geen enkel probleem; werkt prima.
Maar als je de tag toevoegt verandert er niks. Ook niet als je het originele bestand aanpast voordat Actiondirector het gaat stitchen.

Ik heb powerdirector aangeschaft maar ook daar ontbreekt de mogelijkheid de initiŽle kijkrichting van een clip te wijzigen. Wel leuk; je kunt hiermee wel een platte videoclip maken van een 360 graden clip. Kun je toch nog filmpjes maken voor op bijvoorbeeld een mediaplayer.

• j-phone
quote:
GJA schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:07:
[...]

In de metadata van de originele mp4 files ontbreekt de tag initialviewheadingdegrees. Dat is geen enkel probleem; werkt prima.
Maar als je de tag toevoegt verandert er niks. Ook niet als je het originele bestand aanpast voordat Actiondirector het gaat stitchen.

Ik heb powerdirector aangeschaft maar ook daar ontbreekt de mogelijkheid de initiŽle kijkrichting van een clip te wijzigen. Wel leuk; je kunt hiermee wel een platte videoclip maken van een 360 graden clip. Kun je toch nog filmpjes maken voor op bijvoorbeeld een mediaplayer.
Met welke viewer kijk je dan? Kolor ofzo? Ik zit morgen toch de hele dag te experimenteren en dan kijk ik meteen even voor je wat wel en niet gaat werken, maar dan heb ik wel even de viewer nodig die je gebruikt (de naam).

• j-phone
quote:
Gutteguttegut schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:30:
Ik zie dat er een nieuwe versie van Action Director is:
versie 1.0.0.1718 (oude versie)
[afbeelding]

versie 1.0.0.2005
[afbeelding]

http://org.downloadcenter...tionDirector_2005_15L.exe

Verder nog niet kunnen testen.
Hier heb ik kennelijk overheen gelezen maar thnx voor de info! Toch eens kijken of ze 1 van de suggesties die ik heb gedaan zijn verwerkt.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
GJA schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:07:
[...]

De kijkrichting aanpassen kan heel simpel in Adobe Premiere (volgens mij 30 dagen gratis uit te proberen).
Ik gebruik het regelmatig.

• j-phone
quote:
Gutteguttegut schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:42:
[...]
De kijkrichting aanpassen kan heel simpel in Adobe Premiere (volgens mij 30 dagen gratis uit te proberen).
Ik gebruik het regelmatig.
Dat had ik ook al aangegeven, maar dat pakket is best prijzig als je alleen de kijkrichting wilt aanpassen. Verder prima software overigens, vooral met de 360 plugins.

• GJA
quote:
j-phone schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:20:
[...]

Met welke viewer kijk je dan? Kolor ofzo? Ik zit morgen toch de hele dag te experimenteren en dan kijk ik meteen even voor je wat wel en niet gaat werken, maar dan heb ik wel even de viewer nodig die je gebruikt (de naam).
Action director.
Ik wil van losse clipjes een langere film maken. Een paar van die clips staan naar de verkeerde kant.

Premiere heb ik geprobeerd. Daar kon ik de functie niet vinden. Kan ook zijn dat het gewoon te ingewikkeld voor me is hoor; zoveel energie heb ik er gewoon niet voor over. De nadelen van een early-adopter met te weinig tijd.
Overigens vind ik het inderdaad te duur; die abonnementsvorm staat me ook tegen.

• Harold79
Nog even dank voor alle reacties, ik ga er toch maar eentje bestellen binnenkort denk ik.
Ik zie voorlopig nog geen concurrenten met een gelijkwaardig alternatief komen op de Nederlandse markt.
De Nikon Keymission 360 is wellicht interessant (maar 1,5x zo duur) en leverdatum is nog onbekend.

Dus toch meer eens de Gear 360 bestellen en uitproberen in de Kerstvakantie of 'ie aan mijn wensen voldoet.
Zaken die voor mij dus belangrijk zijn:
- Hoe lang kun je filmen in hoogste resolutie?
- Hoe presteert de camera in donkere omgevingen?
- Hoe simpel kun je filmpjes bewerken met de standaard-software?

Zijn er wellicht mensen die ook nog iets getest willen hebben?

Dan schrijf ik begin volgend jaar een stukje met mijn ervaringen.

• GJA
quote:
Harold79 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:37:

Mijn ervaringen:
Anderhalf a 2 uur. Daarna loopt ie warm, krijg je condensvorming en is de accu plat

Korreligere beelden en de bewegingen worden wat stroperiger. Niet heel slecht maar ook niet heel goed.

Ligt eraan wat je wilt; knippen en plakken gaat prima. Meestal laat ik het daarbij. Ik zoek wel iets wat blijkbaar heel speciaal is; de initiŽle voor en achterkant wisselen. Dat kan dan weer alleen met dure software.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:

De Nikon Keymission 360 is wellicht interessant (maar 1,5x zo duur) en leverdatum is nog onbekend.
De Nikon Keymission 360 wil je echt niet hebben.
Als je je er een beetje inverdiept zul je lezen/zien dat er wel heel erg veel nadelen aan kleven. Hij valt enorm tegen.

• j-phone
quote:
Nog even dank voor alle reacties, ik ga er toch maar eentje bestellen binnenkort denk ik.
Ik zie voorlopig nog geen concurrenten met een gelijkwaardig alternatief komen op de Nederlandse markt.

Dus toch meer eens de Gear 360 bestellen en uitproberen in de Kerstvakantie of 'ie aan mijn wensen voldoet.

Zijn er wellicht mensen die ook nog iets getest willen hebben?

Dan schrijf ik begin volgend jaar een stukje met mijn ervaringen.
Let erop dat de lengte van filmen erg afhangt van de temperatuur. Ik heb geprobeerd om een musical te filmen maar na ~15 minuten raakte de camera oververhit. De camera stond wel bloot aan hele warme lampen dus dat zal niet meegeholpen hebben. In de buitenlucht zal je hier niet snel last van hebben.

De camera presteert niet heel best in donkere omgevingen al je gaat filmen. Fotograferen gaat beter, vooral als je gaat stacken.

De standaard software doet wat het moet doen als je een beetje wilt monteren en er een muziekje onder wilt zetten. Voor de rest is het niet heel uitgebreid.

• Harold79
Camera nu een aantal dagen in huis, heb 30 dagen om te testen.
Eerste ervaringen:
- Leuk apparaatje, bediening is eenvoudig, gelukkig toch veel in te stellen via menuutje op de camera zelf (helaas niet alles).
- Heb de app op mijn Sony Z5 compact weten te installeren, kan dan alles instellen maar werkt (natuurlijk) niet zo soepel als wanneer je het via de officiŽle weg op een nieuwe Samsung telefoon zou doen. Zeker bij stitchen van films loopt de app snel vast.
- Kwaliteit van foto's en filmpjes, op de hoogste resolutie in niet al te donkere omgeving is prima!
- Na een uurtje filmen in de hoogste resolutie in een niet erg warme kamer raakte de camera toch oververhit... En batterij had nog maar 1 streepje over. Reservebatterij ga ik dan ook zeker aanschaffen als ik de camera hou. Zag wel dat ik nieuwe software voor de camera kon downloaden, dus mogelijk dat dat nog helpt.
- Stitchen via Action Director duurt bij mij erg lang (maar kan ook aan kwaliteit van mijn laptop liggen) Hij heeft voor 1 minuut film ongeveer 20 minuten nodig. Dus misschien maar eens een nieuwe laptop, maar het werkt.
- Delen via Facebook en Youtube is erg handig (wel eerst via apart programmaatje metadata toevoegen aan de film, bij foto niet nodig), verdere simpele mogelijkheden voor het delen van foto's en filmpjes zijn nog vrij beperkt volgens mij.
- YouTube heeft wel als nadeel dat als je er zelf een muziekje onder zet, het filmpje geweigerd kan worden (op mobiele apparaten) ivm copyright claims. Zo had ik een nummer van Band Hero gefilmd, maar deze kan ik niet terugkijken via YouTube.
- Standaard software is inderdaad vrij beperkt, maar voldoet voor mij prima.
- Camera steek je niet even in je broekzak, zit alleen een simpel beschermtasje bij verder. Maar ik vergelijk het een beetje met een ouderwets fototoestel of videocamera, die stak je ook niet even in een broekzak.
Op zich positief dus over de werking en de mogelijkheden van de camera.

Mijn bedenkingen zijn nog wel:
- Hoe vaak ga ik de camera nu gebruiken later? Is het een leuke gimmick of ga ik straks bijvoorbeeld ook op vakanties filmen?
- Het terugkijken via een vr-bril is leuk, maar samen naar de film van je vakantie / bruiloft kijken is lastig dus.... Dus is de drempel niet te hoog om dan dingen terug te kijken? Of zou er een mogelijkheid zijn om de film gelijktijdig te starten voor verschillende kijkers?

Kortom: Fotograferen en filmen is leuk en handig, prima kwaliteit.
Dingen (samen) terugkijken en delen is lastig, en wanneer heeft het nu ťcht toegevoegde waarde?

Genoeg om uit te vogelen tijdens de kerstvakantie dus!
Dan zal ik ook eens kijken wat in de Value Kit zit die ik er bij besteld had.

• j-phone
quote:
Gefelicteerd!

Als je gaat stitchen in Action director kan je dit het beste doen in H264. Dit gaat sneller en heeft geen kwaliteits verlies t.ov. de H265 instellingen. Let er ook op dat je de FPS gelijk houd, als je in 4K@30 fps video maakt dan moet je de landen instelling in het encoderingsmenu even op een land zetten met NTSC. Als je dat niet doet gaat je video frames kippen en dit ziet er niet mooi uit.

• GJA
quote:
j-phone schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:07:
[...]

Gefelicteerd!

Als je gaat stitchen in Action director kan je dit het beste doen in H264. Dit gaat sneller en heeft geen kwaliteits verlies t.ov. de H265 instellingen. Let er ook op dat je de FPS gelijk houd, als je in 4K@30 fps video maakt dan moet je de landen instelling in het encoderingsmenu even op een land zetten met NTSC. Als je dat niet doet gaat je video frames kippen en dit ziet er niet mooi uit.
Ik neem aan dat je niet het stitchen bedoelt maar het produceren van een filmpje? Ik kan namelijk geen instellingen voor het stitchen vinden.

• j-phone
quote:
GJA schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:58:
[...]

Ik neem aan dat je niet het stitchen bedoelt maar het produceren van een filmpje? Ik kan namelijk geen instellingen voor het stitchen vinden.
Excusez moi! Het moet inderdaad het produceren zijn, thnx voor de verbetering!

• Harold79
OK, ik denk dat ik hem hou ;-)
Ondanks de volgende negatieve puntjes:
- Beperkte accuduur (op te lossen met reserve accu's)
- Snelle oververhitting

Wat me verder opvalt is dat wanneer ik lang film, er meerdere bestanden van steeds een paar minuten opgeslagen worden.
Is dat normaal?
Wel irritant want je mist dan een fractie.
Heb nog geen update uitgevoerd, misschien dat dat ook wel wat oplost.

Verder ben ik erg tevreden over de kwaliteit. Door te spelen met de instellingen kun je ook in het donker goede opnames maken, en in combinatie met een VR-bril is het toch wel erg leuk om zaken terug te kijken.
Zo bijvoorbeeld het afsteken van vuurwerk gefilmd, erg geinig om terug te kijken.
Voor bruiloft zeker ook een toegevoegde waarde (ceremoniemeesters zijn inmiddels ook overtuigd) en voor vakanties ook leuk om 360 foto's en filmpjes te maken van sommige zaken lijkt me.

• j-phone
quote:
Harold79 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:59:
OK, ik denk dat ik hem hou ;-)
Ondanks de volgende negatieve puntjes:
- Beperkte accuduur (op te lossen met reserve accu's)
- Snelle oververhitting
Beide schijn je te kunnen oplossen met een powerbank. Gewoon in de usb poort prikken en dan kan je een stuk langer filmen, het schijnt ook minder warm te worden.
quote:
Wat me verder opvalt is dat wanneer ik lang film, er meerdere bestanden van steeds een paar minuten opgeslagen worden.
Is dat normaal?
Wel irritant want je mist dan een fractie.
Heb nog geen update uitgevoerd, misschien dat dat ook wel wat oplost.
Dit ligt aan het gebruikte filesysteem. Fat32 kan bestanden aan van maximaal 4GB in omvang. Je kan dan iets langer dan 11 minuten filmen.
quote:
Verder ben ik erg tevreden over de kwaliteit. Door te spelen met de instellingen kun je ook in het donker goede opnames maken, en in combinatie met een VR-bril is het toch wel erg leuk om zaken terug te kijken.
Zo bijvoorbeeld het afsteken van vuurwerk gefilmd, erg geinig om terug te kijken.
Voor bruiloft zeker ook een toegevoegde waarde (ceremoniemeesters zijn inmiddels ook overtuigd) en voor vakanties ook leuk om 360 foto's en filmpjes te maken van sommige zaken lijkt me.
Het enige wat ik hoop is dat de kwaliteit nog wat omhoog gaat. Voor een eerste generatie camera is het echter een prima ding :)

• Harold79
Thanks voor de tips!
Powerbank denk ik een erg goed idee ja!
Kan me voorstellen dat dat werkt.

• DieBrave
Vraagje, jullie zijn toevallig nog geen waterproof case tegengekomen voor de Gear360?

• j-phone
quote:
DieBrave schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:59:
Vraagje, jullie zijn toevallig nog geen waterproof case tegengekomen voor de Gear360?
Als je zoekt op EF-YC200BTEGWW (het partnumber van de behuizing) zie je wel resultaten van wegshops.De voorraad is echter vaak 0.

• DieBrave
Vreemd dat deze bijna nergens te koop / op voorraad zijn zeg...
quote:
j-phone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Als je zoekt op EF-YC200BTEGWW (het partnumber van de behuizing) zie je wel resultaten van wegshops.De voorraad is echter vaak 0.

• j-phone
Daar heb je gelijk in, het lijkt me echt wel gaaf om onderwater beelden te maken. Of midden in een zware onweersbui.

• GJA
Weet iemand hoe je de beelden die je ziet als je de gear op hebt kunt streamen naar een tv oid?

• DieBrave
Zeg dat, lastig dat er ook nergens afbeeldingen bij staan. Ik kijk nu zelf bij Centralpoint.be en heb me daar ingeschreven dat ik mail krijg zodra hij op voorraad is. Is deze ook van Samsung zelf? Volgens mij niet toch? Zo vreemd dat die gasten zo weinig accessoires voor de 360 maken... Ook bij Centralpoint schuift de datum van verwachte voorraad per dag weer op ...gisteren was het nog 29 januari, vandaag 30 januari.
quote:
j-phone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:29:
Daar heb je gelijk in, het lijkt me echt wel gaaf om onderwater beelden te maken. Of midden in een zware onweersbui.

DieBrave wijzigde deze reactie 16-01-2017 09:16 (11%)

• j-phone
quote:
GJA schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:59:
Weet iemand hoe je de beelden die je ziet als je de gear op hebt kunt streamen naar een tv oid?
Linkje naar Reddit: https://www.reddit.com/r/...rror_to_pc_or_tv_with_s6/

Dit gaat dan wel over streamen naar een PC, maar die kan je ook op de tv aansluiten.

• Balance
Komt een nieuwe versie aan. Zelfde specs, iets ander jasje. Prijs erg aantrekkelijk: §250. Verkrijgbaar in mei.

• Balance
Ik heb de nieuwe versie aan de Pricewatch toegevoegd: pricewatch: Samsung Gear 360 (2017) Wit

Productinformatie: Samsung Gear 360

Ook een hands-on:

• Balance
Flinke aanbiedingen op de huidige Gear 360Normaal §278.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:09
quote:
Balance schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:41:
Flinke aanbiedingen op de huidige Gear 360Normaal §278.
De nieuwe Gear 360 krijgt een adviesprijs van 250 euro dus wellicht loont het om daar nog even op te wachten.

• GJA
De nieuwe gear heeft best wel wat nadelen: ik vind de formfactor niks (misschien persoonlijk maar ik heb de mijne op m'n paardrijcap gemonteerd en dat zie ik met de nieuwe niet zo zitten), de fotoresolutie is gehalveerd en de accu capaciteit is minder.

http://www.threesixtycame...are-samsungs-360-cameras/

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-02 15:18
quote:
GJA schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:26:
De nieuwe gear heeft best wel wat nadelen: ik vind de formfactor niks (misschien persoonlijk maar ik heb de mijne op m'n paardrijcap gemonteerd en dat zie ik met de nieuwe niet zo zitten), de fotoresolutie is gehalveerd en de accu capaciteit is minder.

http://www.threesixtycame...are-samsungs-360-cameras/
Hmm dacht dat 'oude' al 4K was :) (ja, als je berekend zal het zo niet zijn.. maar wie gaat rekenen? )

Pluspunten 'oude':
* hoge resolutie foto
* makkelijker om onderweg te gebruiken op motor of auto lijkt me.. Steviger met houder
* lens f2.0 dus beter in donker (nieuwe is f2.2 en lager is beter in donker. toch? )

Pluspunten 'nieuwe'
* echt 4K
* mag meer geheugen (ook nodig met meer resolutie filmen)
* Stabilization Ring?
* livestream (lijkt me gevaarlijk. moet je ECHT opletten wat je allemaal doet. alles staat er op)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 13:53

• Harold79
Wellicht een beetje offtopic, maar wat zou een goede Powerbank voor de Gear360 zijn?
Moet er natuurlijk eentje zijn die een tijdje meegaat, maar die ook relatief klein is zodat 'ie niet in beeld komt.

Dank alvast!

• Balance
Bol.com heeft de nieuwe Gear 360 op 5 mei binnen. Ook bij Coolblue is hij in de webshop verschenen, maar daar is hij nog niet bestelbaar.

Ondertussen zijn er nog een flink aantal aanbiedingen voor de huidige Gear 360.

Verder zijn er al een paar korte (p)reviews van de nieuwe Gear 360:De review van Phone Arena is het meest uitgebreid, met ook een aantal mooie foto's.

• Balance
Nu ook in de Pricewatch: Samsung Gear 360 (2017)

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:24
Iemand nog tips qua mounts om vanuit je eigen perspectief te filmen zodat je hoofd er niet vol op staat? :)

• Balance
@Danielson Als je niet wilt dat je hoofd er op staat zal je iets van een helm of hoofdband moeten gebruiken. Op zich zijn er voor actiecamera's een heleboel te krijgen.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:24
@Balance Probleem is dan dat die mounts vaak aan de zijkant zitten, ik heb nog geen mooie gevonden met de mount bovenop? :?

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-02 15:18
quote:
Danielson schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:15:
@Balance Probleem is dan dat die mounts vaak aan de zijkant zitten, ik heb nog geen mooie gevonden met de mount bovenop? :?
Huh? ik heb een sony action cam.. Daarvan had ik mount nog op helm. Deze gebruik ik ook voor gear360.
Is standaard schroefdraad.

Hier voorbeeld eerste filmpje... En wist niet dat achterkant voorkant was en vice versa :)

YouTube: Mijn Video camera on helm

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu)

• Balance
De 2016-versie van de Samsung Gear 360 is nog steeds bij een aantal grote winkels in de aanbieding. Dit is nog steeds de beste camera voor fotografie vanwege de hogere resolutie (30MP vs 15MP). Een aantal van de bekendere:

• Droopy77
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-02 13:27
Gisteren de Gear 360 2017 ontvangen...
Ziet er strak en lekker handzaam uit.
Om de testopnames 'echt' te kunnen beoordelen dien je echter Action Director van de Samsung Site te downloaden. Na installatie vraagt deze echter om een productcode die op de gebruikshandleiding zou moeten staan. Bij de 2017 versie zit echter geen gebruikerhandleiding... die dien je ook te downloaden.
Na de nodige sessies met de helpdesk is men er nu achter dat Action Director de Gear 360 zou moeten detecteren en dan 'in de Cloud' de productcode ophalen.....Dit werkt echter niet...
Men is er mee bezig en ik kreeg het verzoek om over een aantal dagen nog eens terug te bellen.
Op mijn verzoek om mij terug te bellen of mailen wanneer het probleem verholpen was kon men niet in gaan: "wij kunnen niet terugbellen"
Ik realiseer me dat dit forum over de ervaring met de Gear 360 zelf moet gaan... daar kan ik inhoudelijk helaas nog niet heel veel over melden... maar mijn eerste ervaring met de service van Samsung is tranentrekkend.

Inmiddels (na inderdaad twee dagen) toch een mail ontvangen van Samsung met een link naar de nieuwe versie van ActionDirector (v 2.0.1619) en deze blijkt wel te communiceren met de Gear.
Foto's en takes worden nu ook automatisch gestitcht. Kwaliteit is niet wat ik er van gehoopt had, maar dat mag voor dit geld wellicht ook niet.

Droopy77 wijzigde deze reactie 13-05-2017 09:29 (14%)
Reden: Nieuwe software ontvangen

• DieBrave
Allen, vraagje -

Ik beschik nog over de eerste Gear 360 versie en ik ben eigenlijk op zoek naar een tas(je) waarmee ik deze veilig kan vervoeren als ik bijvoorbeeld in een stad loop. Zelf heb ik al een klein "koffertje" aangeschaft waar hij in gaat zodra ik op reis ga, alleen mis ik nog een handige, niet te grote tas waar door ik hem veilig en makkelijk mee kan nemen (inclusief guardo selfiestick).

Iemand aanraders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harold79
Nou, op 28 oktober vorig jaar mijn eerste bericht in deze groep.
Ik was benieuwd naar ervaringen met een 360 graden camera om mijn bruiloft te kunnen vastleggen.
Afgelopen donderdag was het zover, en de Samsung Gear 360 (2016) die ik een tijdje geleden heb gekocht is grote delen van de dag erbij geweest.

Helaas is om onbekende reden de camera tijdens de ceremonie een tijdlang uit geweest, maar verder is heel veel gefilmd en ben ik erg tevreden over de kwaliteit van het beeld en geluid.
De camera is gebruikt in combinatie met een statief en een powerbank, waardoor die niet oververhit geraakt is volgens mij. Bedankt nog voor de tips!

Blijkbaar wordt (althans bij mij) iedere ca. 8 minuten (1.9 GB) een filmpje opgeslagen, en is er niet 1 lange film van gemaakt.
Voor het inladen in ActionDirector is dat een groot voordeel: Je kunt de camera de hele tijd laten draaien, en later de clips importeren die interessant zijn.

De ceremoniemeesters zetten de camera vaak wel relatief ver van de actie af, waardoor je wat minder aan het 360 graden effect hebt. Juist met een 360 graden camera is dat niet nodig.
Maar in combinatie met een VR-bril, zit je toch veel meer weer in de sfeer dan wanneer je een filmpje op bijvoorbeeld je tv bekijkt.

Kortom: Ik ben zeer tevreden over de camera, zie ook weinig redenen om de 2017 versie aan te schaffen.

We hebben trouwens nog een Harlem Shake opgenomen, zie hier het eindresultaat voor de liefhebbers:

(Het geluid is het eerste deel niet van de camera, op het eind wel)

• Balance
Samsung Gear 360 (2016) nu voor §149 bij Wehkamp.

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:51
Hoi Allemaal,

Ik zit er over te denken om een Gear 360 te kopen. Vooraf heb nog wel een paar vraagjes:

Ik begrijp dat de (iphone) app niet tegelijkertijd kan streamen en opnemen. Dit kan wel met (een aantal) Samsung telefoons. Ik wil echter kunnen streamen en tegelijkertijd opnemen naar een tablet. Kan dit alleen met bepaalde Samsung tablets (zo ja, welke dan?) Of kan dat met iedere Android tablet?

Ik begrijp dat het importeren van de video, via het meegeleverde desktop programma, erg lang kan duren, kan ik de bestanden ook via Windows kopieren en plakken zodat ik ze met een player kan afspelen? Of moet er geimporteerd worden?

Alvast bedankt voor je antwoord! Groet, Bernard.

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-02 09:13
Goedemorgen, ik heb nog de 2016 versie van de Gear 360. Nu was er dacht ik een instelling op de gear 360 dat je kon filmen en dat hij af en toe tussendoor een foto opsloeg. Of ben ik nu in de war met de gopro? Ik kan het in ieder geval niet meer vinden.
Ik gebruik verder nooit HDR. Wat zijn jullie ervaringen met die instelling bij film en foto?

PSN: Marselaar

• Harold79
quote:
bernard038 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:08:
...
Ik begrijp dat de (iphone) app niet tegelijkertijd kan streamen en opnemen. Dit kan wel met (een aantal) Samsung telefoons. Ik wil echter kunnen streamen en tegelijkertijd opnemen naar een tablet. Kan dit alleen met bepaalde Samsung tablets (zo ja, welke dan?) Of kan dat met iedere Android tablet?

Ik begrijp dat het importeren van de video, via het meegeleverde desktop programma, erg lang kan duren, kan ik de bestanden ook via Windows kopieren en plakken zodat ik ze met een player kan afspelen? Of moet er geimporteerd worden?

Alvast bedankt voor je antwoord! Groet, Bernard.
- De "oude" Gear 360 kan voor zover ik weet sowieso niet streamen (en opnemen) tegelijkertijd.

- Importeren is nodig, omdat de beelden van de 2 camera's aan elkaar geplakt ("gestitched") moeten worden. Daar zorgt dat meegeleverde desktop-programma voor. Bestanden kun je wel gewoon via Windows kopiŽren en plakken, maar "stitchen" blijft noodzakelijk als je het op de juiste manier af wilt spelen. Als je niet stitcht, kun je de beelden wel gewoon afspelen, maar zie je de beelden van de twee camera's naast elkaar.
Stitchen kan ook vast ook wel met andere programma's, die mogelijk sneller werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

• Harold79
quote:
Marselaar schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:21:
Goedemorgen, ik heb nog de 2016 versie van de Gear 360. Nu was er dacht ik een instelling op de gear 360 dat je kon filmen en dat hij af en toe tussendoor een foto opsloeg. Of ben ik nu in de war met de gopro? Ik kan het in ieder geval niet meer vinden.
Ik gebruik verder nooit HDR. Wat zijn jullie ervaringen met die instelling bij film en foto?
Ik ken deze instelling niet, dus mogelijk ben je in de war met de gopro ja....
Ik zet verder alles altijd op de hoogst mogelijke resolutie, voor de beste kwaliteit.
Bestanden worden wellicht wel wat groter, bewerken duurt misschien wat langer, maar kijkt wel prettiger uiteindelijk denk ik.

• arnoud_h
Mocht iemand nog een goedkope Gear360 zoeken:

https://www.amazon.com/gp/product/B01D9LVL3G

Voor §117 inclusief verzendkosten vanuit de US...

• rud
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
De oude versie nu bij Amazon voor 102 euro incl verzendkosten
https://www.amazon.de/gp/product/B01ETAT95I

• IM4N
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-02 21:36
quote:
rud schreef op maandag 25 september 2017 @ 02:02:
De oude versie nu bij Amazon voor 102 euro incl verzendkosten
https://www.amazon.de/gp/product/B01ETAT95I
Thanks voor §101,68 kon ik het niet laten liggen. d:)b

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 13:37

Geckoo

Good news everyone

Werkt deze ook met de S8(+)?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*