Ik ga dit jaar enkel heen over de brug. Verder 2 keer de pont, dus ik neem geen abbo.Zerobase schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:12:
Ik ga eind juni weer naar Denemarken / Zweden. Noorwegen staat volgend jaar op de planning.
Bij de bruggen meten ze de totale lengte (inclusief aanhanger) en hoogte (inclusief eventuele dakkoffer).
Ik heb een tag van Flyt. Kost inderdaad eenmalig iets van 8 euro aan invoerkosten en dan zo'n 40ct per maand. Voorheen werkte men bij Flyt met een deposit, maar sinds April 2023 betaal je €0,40 per maand dat je de tag in je bezit hebt. Bij de eerstvolgende factuur die je krijg toegestuurd worden deze kosten verrekend.
Een private agreement (OresundGO) op de Oresund brug tussen Denemarken en Zweden is wel aan te raden. Eenmalig DKK365 (+/- €49) en dan kun je een jaar lang voordelig over de brug heen- en terug. Met één keer heen en terug ben je al goedkoper uit als zonder agreement. Ik ga eind juni heen-en terug via dezelfde route, dus ik sluit weer zo'n agreement af.
Voor de Storebaelt brug kun je een private agreement afsluiten, maar dan ben je wel gebonden aan bepaalde dagen/tijden. verder maakt het niet zoveel uit of je daar een private agreement afneemt. Scheelt je 30 DKK (+/- €4,-) per enkele reis. Mijns inziens dus niet tot nauwelijks de moeite.
Als ik het goed begrijp kan ik de Flytt tag gebruiken bij het betalen van de bruggen? Scheelt weer een stop