Lord deamon
Bijna goed, alleen die 'e' en die 'a' nog even omdraaien.

Kijk, ik vind gewoon dat er geen enkele reden is tot overgaan om criminaliteit te plegen, en dan bedoel ik alle soorten criminaliteit en dan heb ik het ook over misdrijven en niet overtredingen(want iedereen rijd wel is door het rood)
Geen reden? Stel dat jij een miljoen nodig hebt binnen 12 uur om je geliefde van een zekere dood te redden. Is dat geen reden om een bank te overvallen? Stel dat een kind van jou lijdt aan een ziekte die alleen voor ontzettend veel geld te genezen is, veel meer dan je via 'rechtschapen' wegen bij elkaar zou kunnen krijgen... is dat geen reden om drugs te gaan verhandelen? Laat ik deze quote er ook even bij nemen:
Waarom zou je iemand laten leven, die het blijkbaar wel nuttig vond om iemand anders niet verder te laten leven.
Ik kan mij vele situaties voorstellen waarin ik het nuttig zou vinden iemand te doden. (Een psychopaat staat op het punt onschuldige mensen dood te schieten; de leider van de wereld-fascisten beweging staat op het punt de macht te grijpen; een wetenschapper staat op het punt iets uit te vinden waardoor het bijna zeker wordt dat de wereld binnen korte tijd vernietigd zal worden; een random iemand probeert mij te doden; etctera.) Als ik in die situatie handel, moet ik dan dood? Zo ja, dan ben ik het gewoon met je oneens. Zo nee... waar ligt de grens? Je moet niet alles zwart-wit zien. Rechtvaardigheid bestaat niet. Straffen zijn niet terecht, straffen zijn middelen van de maatschappij om haar wil op te leggen aan degenen die haar wetten niet willen volgen. Dat is niet hetzelfde als rechtvaardigheid.
Kijk die junks hebben er toch ooit zeker wel voor gekozen om zo te leven, ik bedoel ze hadden ook vuilnisman kunnen zijn, ze hadden echt wel een keer de kans gekregen voor een normale baan en dus niet leven op straat, en ik weet wel zeker dat er zelfs meerdere kansen waren. Nou vind ik dus dat ze daar dus al een fout hebben gemaakt.
Nonconformisme is dus een fout? In jouw optiek misschien, maar niet per se in die van anderen. Jij vind een 'normale' baan een goed idee... en dus projecteer je je eigen voorkeur op de rest van de wereld en vind je dat wie jouw voorkeur niet deelt een fout maakt? Dat wijst er in ieder geval op dat je jezelf als maat voor al het goede ziet.
Dan heb je ook nog verslaafde, daarvan vind ik helemaal dat we geen medelij mee moeten hebben, want er bestaat een "nee" in deze wereld, en die hadden ze dus kunnen gebruiken, maar blijkbaar zijn ze dus nou eenmaal zo slap om dat niet te druven.
Geen medelijden voor de slappen dus? Vreemd, want de sterken hebben het niet nodig. Nu kan je best een goede kritiek tegen het medelijden voeren (zie Nietzsche, die de medevreugde propageerde, en nog wel wat ongezouten kritiek had op de cultus van het lijden) maar dit is dat niet.
En dat is dus een straf voor mensen waarbij je zeker weet dat ze hun leven niet eens willen verbeteren
Waarbij jij degene bent die 'beter' en 'slechter' definieert, zodat je kan beoordelen of iemand zijn leven wel of niet verbetert. Overigens is er geen direct verband tussen iets willen en iets doen. (Tenzij je almachtig bent, maar dat zijn de meeste junks gelukkig niet.)
En ik hoop dat het nu duidelijk is.
Het was al langer perfect duidelijk hoor. We zijn het gewoon niet met je eens.

van geld koop je materie
of junks nu geld stelen of materie
het kost beiden geld, maakt weinig uit
materie kan alleen nog sentimentele waarde hebben, dan is het helemaal erg als zon junk het zonder respect zomaar jat
Materie en geld is niet echt hetzelfde. Met materie bedoel ik elementaire deeltjes die wisselwerken met andere elemtaire deeltjes. (Bijna alles dus, behalve fotonen en gravitonen.) Als jij het dus hebt over 'maar in deze wereld waar materie een grote rol speelt, of je het nu niet wilt toegeven of wel, het is zo en dat weet iedereen, moet je nu eenmaal ergens een grens trekken', dan heb ik toch niet het idee dat je het over materie hebt in de werkelijke betekenis van het woord.

Idd, dus komt allebei op hetzelfde neer.
Niet echt dus, maar we begrijpen elkaar, dus laten we er maar over ophouden.

ONSCHULDIGE MENSEN, JUNKS ZIJN NIET ONSCHULDIG
Wat bedoel je met 'schuld'? Dat je dingen gedaan hebt waar
jij tegen bent?
hoe vaak moeten we nou nog gaan herhalen wanneer wij wel en wanneer wij niet de doodstraf zouden willen, tjonge jonge zeg
Hoe vaak moeten wij nog zeggen dat je achterhaalde (Christelijke) concepties hebt omtrent de begrippen 'rechtvaardigheid', 'schuld' en 'straf'? Jij blijft jezelf het air aan meten van iemand met het
recht om te bepalen hoe anderen moeten leven, en met het
recht om mensen die daar te ver buiten gaan kou te maken. Ik bestrijd dat. Dat recht heb jij niet. (Rechten bestaan overigens sowieso niet, maar dat is een andere discussie.) En zolang jij net doet alsof je de rechtvaardigheid vertegenwoordigd, terwijl je, zoals ik al meerdere malen heb gezegd, een (niet extreme) vorm van gewelddadig conformisme predikt.
Het is niet te verenigen met mensenrechten, waarvoor je die doodstraf ook uitspreekt.
Overigens mag duidelijk zijn dat Mietje vanuit een ander standpunt opereert dan ik.

Mensenrechten... wat een betekenisloos woord.

(Tenzij je een verzameling (erg goede) afspraken bedoelt, in plaats van 'onvervreemdbare rechten'.)
of je het nu wilt of niet de meeste stemmen gelden
dat is in elke democratie zo
Dus als er veel meer moslimfundamentalisten waren dan moesten we hun wetten maar doorvoeren?
en wat denk je van junks die nog niet zo ver zijn dat ze op straat liggen en het voor elkaar weten te krijgen een kind op de wereld te zetten ? dat kind heeft natuurlijk geen leven en dat wordt dan weer een probleem
Zonder die junk had het kind überhaput geen leven gehad.

een jood werd vermoord omdat ie een jood was
een junk word gestraft omdat ie crimineel is
terwijl hij dat niet hoeft te zijn
O? Ik dacht dat beiden net zo gedetermineerd waren? Of geloof jij nog in vrije wil?