Misschien via steam de bestanden valideren? De eerste keer dat ik het spel starte duurde het laden ook vrij lang.
Dat heb ik gedaan ("verify integrity of game cache", toch?) maar alles is goed. Het laden duurt niet alleen lang, als ik dan ergens anders drukt geeft windows aan dat het is vastgelopen..luxzenburcht schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:04:
Misschien via steam de bestanden valideren? De eerste keer dat ik het spel starte duurde het laden ook vrij lang.
Volgens mij is mijn videokaart zwz beneden spec?
[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 12-11-2016 22:05 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Vergeet Stephen Russell niet. Hij voicet Corvo. De stem kwam me bekend voor, en inderdaad: hij speelde eerder Garrett (Thief).corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:48:
btw:
Duke of Serkonos = Wilson Fisk
Outsider = Penguin (Gotham)
Meagan Foster = Nightnurse (Daredevil etc)
Paolo = Oberyn Martel (eyepop dude from the fight vs Mountain in GoT)
Als voice actors maken het spel alleen maar beter
Ik heb t opnieuw geïnstalleerd en maar gewoon gewacht. Uiteindelijk startte het spel op. Het gekke is dat het best wel soepel loopt bij mij? Ik heb de resolutie 1 tandje lager gezet (1680x1050) en presets op ultra. Wel vreemd want ik lees overal dat het spel zo slecht loopt op ati kaarten?Thomas schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:09:
Je videokaart is niet de beste meer maar ik betwijfel of dat de game onspeelbaar kan maken.
Afijn; ik ben blij
Nog een inhoudelijke vraag; bij de vorige dishonored (en doc) werd je best wel afgestraft als je mensen doodde. Had invloed op de manier waarop het spel eindigde enz. Is dat hier ook zo? Soms is iemand afmaken veel sneller namelijk..
Ja dat speelt weer mee, en dit keer maken ze je dat ook duidelijk door middel van tips op de loading screens. Ook als je een save maakt staat daar bij hoe hoog je Chaos level is op dat moment.
Ik ben nog niet zo heel ver, maar ik ga er van uit dat het zelfs nog meer meespeelt als in het eerdere deel.
Ik ben nog niet zo heel ver, maar ik ga er van uit dat het zelfs nog meer meespeelt als in het eerdere deel.
Ik ga er vanuit dat het meetelt omdat het Chaos level bij je savegames en aan het einde van de match worden genoteerd. Toch is het leuk om meerdere eindes te unlocken door meerdere runs te doen. Dus een Emily chaotic run ofzo en een Corvo low chaos run. Ik zelf probeer bij mijn eerste run eerst iedereen zoveel mogelijk in leven te houden.Spam schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:19:
[...]
Ik heb t opnieuw geïnstalleerd en maar gewoon gewacht. Uiteindelijk startte het spel op. Het gekke is dat het best wel soepel loopt bij mij? Ik heb de resolutie 1 tandje lager gezet (1680x1050) en presets op ultra. Wel vreemd want ik lees overal dat het spel zo slecht loopt op ati kaarten?
Afijn; ik ben blij
Nog een inhoudelijke vraag; bij de vorige dishonored (en doc) werd je best wel afgestraft als je mensen doodde. Had invloed op de manier waarop het spel eindigde enz. Is dat hier ook zo? Soms is iemand afmaken veel sneller namelijk..
[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 14-11-2016 11:08 ]
Ben opnieuw begonnen, wat fouten gemaakt, wat geleerd. Dus kan nu op volle kracht knallen en alles afslachten
Vanavond weer verder
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik was iets te vroeg, er wordt inderdaad melding van gemaakt in de tutorial.Sn0wblind schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:51:
[...]
Ik ga er vanuit dat het meetelt omdat het Chaos level bij je savegames en aan het einde van de match worden genoteerd. Toch is het leuk om meerdere eindes te unlocken door meerdere runs te doen. Dus een Emily chaotic run ofzo en een Corvo low chaos run. Ik zelf probeer bij mijn eerste run eerst iedereen zoveel mogelijk in leven te houden.
Eerste indrukken van het spel; zeer fraaie interieurs (veel minder generiek als deel 1), goede physics (ik stootte een pan met piepers om en de piepers rolden verder over de grond) en leuke gestrekken tussen mensen (erg veel detail). Gameplay is nagenoeg hetzelfde, kleine nuances hier en daar maar niets schokkends. Enige mindere is dat alles een soort waas erover heeft liggen, alsof er Vasaline over de lens is gesmeerd, zelfs op full res. FSAA uitzetten?
Ik moest trouwens bij grotere gebieden het detail van ultra naar high zetten anders ging de Fps aan de haal. Hopelijk lost de patch dat iets op...
Eerste spel in jaren wat helaas niet lekker draait op de PC. Settings op low of medium maakt niks uit. Haal met moeite 40-45 fps en dan nog stottert de game. Zeer storend. Baal er ontzettend van. Heb zelfs op de dag van de release afgewacht om te kunnen spelen en dan dit...
Heb er al spijt van dat ik de PC versie heb gekocht, liever de versie voor ps4pro gehaald..
Heb er al spijt van dat ik de PC versie heb gekocht, liever de versie voor ps4pro gehaald..
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Specs? Heb je de tips gelezen die je performance boosten?Boobybandit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:46:
Eerste spel in jaren wat helaas niet lekker draait op de PC. Settings op low of medium maakt niks uit. Haal met moeite 40-45 fps en dan nog stottert de game. Zeer storend. Baal er ontzettend van. Heb zelfs op de dag van de release afgewacht om te kunnen spelen en dan dit...
Ik draai zelf de game op Ultra op 60 FPS met drops naar 55, voordat ik de tips heb uitgevoerd viel ik af en toe terug naar rond de 30.
1. Batch draaien die de process priority terug op 'Above Normal' zet tijdens het spelen
:start
wmic process where name="Dishonored2.exe" call setpriority "above normal"
ping 127.0.0.1 -n 60 > nul
goto start
2. Maximum Prerendered frames via de Nvidia tool op 1 zetten
3. Volumetric Lightning uitschakelen
Je tweede punt is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van de specsNotlupus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
[...]
Specs? Heb je de tips gelezen die je performance boosten?
Ik draai zelf de game op Ultra op 60 FPS met drops naar 55, voordat ik de tips heb uitgevoerd viel ik af en toe terug naar rond de 30.
1. Batch draaien die de process priority terug op 'Above Normal' zet tijdens het spelen
goto start
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Ik heb nu mn eerste playtrough gedaan met corvo. Ghost en Non lethal. Heb er 13 uur over gedaan met alles exploren etc.
Ik moet zeggen dat ik 0 problemen heb gehad met het spel. Heb een i7 en een gtx970. Draaide op alles high 60 frames stabiel.
Wat een geweldig spel zeg. Vandaag aan mn Emily kill all run beginnen
Ik moet zeggen dat ik 0 problemen heb gehad met het spel. Heb een i7 en een gtx970. Draaide op alles high 60 frames stabiel.
Wat een geweldig spel zeg. Vandaag aan mn Emily kill all run beginnen
Gister opnieuw begonnen. Niet meer aan het kijken naar Ghost, Stealth of whatever runs. Gewoon spelen zoals ik het wil.
Tot nu toe:
Target 1: Dood (perongeluk verkeerde knop)
Target 2: Levend
Target 3: Zit nu in de mansion, dus dat wordt leuk
Tot nu toe:
Target 1: Dood (perongeluk verkeerde knop)
Target 2: Levend
Target 3: Zit nu in de mansion, dus dat wordt leuk
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Specs staan in mn signature (dooddoener, ik weet het). Maarre, grofweg, i5 3570K @4Ghz, 16gb ram en een AMD 280X met 3Gb geheugen. Mag naar mijn idee nog zeker wel midrange heten. Voor 1080p gamen is het doorgaans genoeg voor high/very high. Ultra red je vaak niet ivm het geheugen.Notlupus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
[...]
goto start
Los daarvan, net nog even geprobeerd met je tips. Maakte geen verschil in fps. Ik speel nu echter op 1650*1080 (
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Okay, dat is inderdaad jammer en zou niet moeten kunnen. Gelukkig heb ik er geen/minder last van, maar al draaide het stroperig dan zou ik inderdaad afwachten of de patch verbetering brengt. Arkane is niet z'n grote studio maar heb me met al hun games enorm vermaakt tot nu toe. Itt. tot een Activision of EA geef ik ze dan toch voordeel van de twijfel.
Vraagje over wat stats aan het einde vd missie:
- Hostiles killed: in deel 1 vielen hounds hier niet onder. Dit lijkt veranderd te zijn?
- Bodies detected: ik probeer alle lichamenen altijd goed te verstoppen. Toch wordt er altijd 1 of 2 gevonden. Waar moet ik op letten om dit te voorkomen?
- Detected: wanneer ben je detected, Als de bliksemschicht helemaal volloopt en rood is?
1) Die CPU prio stellen: dat zet je precies aan? Batchfile maken?
2) Wat is de equivalent voor AMD?
- Hostiles killed: in deel 1 vielen hounds hier niet onder. Dit lijkt veranderd te zijn?
- Bodies detected: ik probeer alle lichamenen altijd goed te verstoppen. Toch wordt er altijd 1 of 2 gevonden. Waar moet ik op letten om dit te voorkomen?
- Detected: wanneer ben je detected, Als de bliksemschicht helemaal volloopt en rood is?
Wat betreft de performance boost:Notlupus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
[...]
goto start
[ Voor 38% gewijzigd door Spam op 16-11-2016 14:08 ]
Voor AMD heb ik eerlijk gezegd geen idee, maar ik geloof dat er op oa. Reddit een aantal threads aanwezig zijn voor mensen met AMD.
De CPU prio doe ik inderdaad met een batch file. Reden is dat deze na elk loading screen weer terug op 'low' wordt gezet. Dus laat ik het bestand elke 60 seconden maar even checken.
De CPU prio doe ik inderdaad met een batch file. Reden is dat deze na elk loading screen weer terug op 'low' wordt gezet. Dus laat ik het bestand elke 60 seconden maar even checken.
Ik gebruik het programma Processlasso. Gratis en werkt prima. 1x lanceren en alt-tabben en het proces hogere prioriteit geven. Daarna pakt hij automatisch de juiste.Spam schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:07:
Wat betreft de performance boost:
Overigens lees ik ook dat dit truukje niet al te veel uithaalt. Verder ben ik er achter gekomen dat de AMD 7970 het minimum is, en dat is eigenlijk een equivalent van de 280x. Dat verklaart misschien de relatief lage performance. Maar eerlijk gezegd valt het mij dan nog erg mij met 45 fps op 1650*1080. Alleen, zoals ik al zei, die haperingen maken dat de game niet lekker speelt.
Ik zie juist wel een heel duidelijk verschil als ik de Process Prio hoger zet. Zeker 15-20 FPS, meer op drukke gebieden, bijvoorbeeld als je op een balkon zit en de stad in kijkt. Misschien ligt dat aan de CPU die je hebt?
Thx voor de tipBoobybandit schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:07:
[...]
Ik gebruik het programma Processlasso. Gratis en werkt prima. 1x lanceren en alt-tabben en het proces hogere prioriteit geven. Daarna pakt hij automatisch de juiste.
Nu ik heb een Intel 2500 en 9750 en bij mij draait ie eigenlijk wel soepel, ook in grote gebieden. Met resolutie op 1680x1050 en settings op very high. TXAA uitzetten helpt ook (kan ik zelfs de resolutie naar 1920x1200 zetten) maar dan ziet alles er zo gekarteld uit. Met TXAA ziet alles wel erg wazig maar het went. Voor de rest draait het soepel. Ik zal eens kijken of die CPU prio helpt.Overigens lees ik ook dat dit truukje niet al te veel uithaalt. Verder ben ik er achter gekomen dat de AMD 7970 het minimum is, en dat is eigenlijk een equivalent van de 280x. Dat verklaart misschien de relatief lage performance. Maar eerlijk gezegd valt het mij dan nog erg mij met 45 fps op 1650*1080. Alleen, zoals ik al zei, die haperingen maken dat de game niet lekker speelt.
Ik zou me zo kunnen denken dat bethesda dit soort dingen gewoon tackled in de patch? Zou toch elk moment er moeten zijn : https://www.reddit.com/r/..._2_patch_incoming_for_pc/
jindosh manor even opgegeven, zonder ammo, zonder ranged weapons zijn de bots hell. En ongezien Jindosh pakken is bijna niet te doen
Ik ben net begonnen. Wat een level design zeg! Wel raar dat ik de Clockwork Soldiers niet kan zien met Dark Vision, terwijl ik wel Greater Dark Vision heb?corset schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:45:
jindosh manor even opgegeven, zonder ammo, zonder ranged weapons zijn de bots hell. En ongezien Jindosh pakken is bijna niet te doen
Hier wat tips: http://www.idigitaltimes....clockwork-soldiers-568041
Heb nu de PS4 versie, geweldige game. Net begonnen aan missie 4. Paar vragen.
Heeft de X1 versie ook last van framedrops/inputlag? Ik ben nog niet zo ver, wil hem best omruilen voor een beter draaiend game.
In missie 2 heb ik blijkbaar 2 runes en een outsider shrine gemist. Vreemd, want volgens youtube videos heb ik alles al gevonden. Komen we hier later terug?
Heeft de X1 versie ook last van framedrops/inputlag? Ik ben nog niet zo ver, wil hem best omruilen voor een beter draaiend game.
In missie 2 heb ik blijkbaar 2 runes en een outsider shrine gemist. Vreemd, want volgens youtube videos heb ik alles al gevonden. Komen we hier later terug?
corset schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:45:
spoiler: Manier om dit te doen
Als je binnen komt niet aan de handle trekken maar een ruit boven je kapot schieten, dan omhoog blinken/reachen en via de ruimte tussen de muren naar een ander kamertje. Daar 2 npcs uitschakelen, en vervolgens verder lopen naar de assessment chamber
Op youtube zijn evt wat filmpjes!
Heb je grenades? Die gebruiken voor de bots pakken? Tenzij je echt silent wilt gaan. Ik ging ze gewoon met mijn zwaard te lijf en de aanvallen van ze blocken. ZOda je de achter plaat eraf slaat is het nog 1 klap op de core. Ik speel op de moeilijkste moeilijkheidsgraad overigens.corset schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:45:
[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 18-11-2016 16:11 ]
Ik wil dus echt silent gaan en heb inmiddels Jintosh weten uit te schakelen. Echter moet ik nu iets met de electric charge in die ruimte? Daarvoor moet ik de clockwork soldiers wakker maken namelijk en heb ik gelijk stront aan de knikker...Sn0wblind schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:10:
[...]
Heb je grenades? Die gebruiken voor de bots pakken? Tenzij je echt silent wilt gaan. Ik ging ze gewoon met mijn zwaard te lijf en de aanvallen van ze blocken. ZOda je de achter plaat eraf slaat is het nog 1 klap op de core. Ik speel op de moeilijkste moeilijkheidsgraad overigens.
Betapatch 1.2 rolt nu binnen! De lijst met wijzigingen is veel te groot om hier te pasten, maar ik heb er echt goede hoop op dat het nu wel echt iets gaat doen voor de performance!
http://store.steampowered.com/news/?appids=403640
Update: hoera de zooi is eindelijk goed speelbaar. Qua fps scheelt het niet heel veel, maar loopt nu wel stuk beter. Heel veel extra opties in het instellingen menu erbij. Kan in elk geval nu native reso (1920x1200) spelen en op medium/high setting. Ipv 1360x760 en low settings!
http://store.steampowered.com/news/?appids=403640
Update: hoera de zooi is eindelijk goed speelbaar. Qua fps scheelt het niet heel veel, maar loopt nu wel stuk beter. Heel veel extra opties in het instellingen menu erbij. Kan in elk geval nu native reso (1920x1200) spelen en op medium/high setting. Ipv 1360x760 en low settings!
[ Voor 37% gewijzigd door B-Bandit op 21-11-2016 23:38 ]
Gisteren gekocht en gespeeld, onmiddellijk 4 uur 
Doet me wat denken aan de laatste Deus Ex: de kwaliteit druipt er overal van af, maar de game wordt blijkbaar geplaagd door crashes en "hobbelige" performance, aldus het steam forum.
Ik heb in elk geval geen probleem met de performantie op mijn 1070 gtx, maar het voelt inderdaad niet altijd "butter smooth" aan (lag? rare frame times?), maar heb meestal wel 70+ fps op ultra @ 1440p gsync.
Ik kijk er al naar uit om vanavond verder te spelen.
Had al patch 1.1 maar vanavond 1.2 testen, hopelijk voelt het nog iets vloeiender aan.
TAA in combinatie met een Reshade lumasharpen filter: ziet er echt gelikt uit, maar ik zie dat men met de laatste patch een ingebouwde "sharpener" heeft. Leuk !
Doet me wat denken aan de laatste Deus Ex: de kwaliteit druipt er overal van af, maar de game wordt blijkbaar geplaagd door crashes en "hobbelige" performance, aldus het steam forum.
Ik heb in elk geval geen probleem met de performantie op mijn 1070 gtx, maar het voelt inderdaad niet altijd "butter smooth" aan (lag? rare frame times?), maar heb meestal wel 70+ fps op ultra @ 1440p gsync.
Ik kijk er al naar uit om vanavond verder te spelen.
Had al patch 1.1 maar vanavond 1.2 testen, hopelijk voelt het nog iets vloeiender aan.
TAA in combinatie met een Reshade lumasharpen filter: ziet er echt gelikt uit, maar ik zie dat men met de laatste patch een ingebouwde "sharpener" heeft. Leuk !
Hoeft normaal niet, is een alternatieve nonlethal manier om die Jindosh eraan te krijgen. Of je vermoordt hem met je eigen handen, of je laat zijn bliksemmachine hem onschadelijk maken.Spam schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:54:
[...]
Ik wil dus echt silent gaan en heb inmiddels Jintosh weten uit te schakelen. Echter moet ik nu iets met de electric charge in die ruimte? Daarvoor moet ik de clockwork soldiers wakker maken namelijk en heb ik gelijk stront aan de knikker...
Dan moet je hem stranglen, verdiepje lager in die stoel zetten, en dan zorgen dat die stoel genoeg power krijgt. (Minipuzzel)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik ben positief verrast door de nieuwe betapatch 1.2 wat een verschil loopt veel vloeiender nu op mijn GTX 980
Waarschijnlijk domme vraag, maar het is waarschijnlijk de bedoeling om alle runes en bones te vinden voor je naar een volgende area gaat ofzo? Alvast niet makkelijk zeg
Ja dat begrijp ik wel, maar die clockwork soldiers zijn constant daar en eentje is actief. Ik moest ze uiteindelijk kapot maken omdat ik anders jindosh niet kon electrokuteren. Het rare is dat de twee clockwork soldiers wel als kills werden opgevoerd in de statsazz_kikr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:21:
[...]
Hoeft normaal niet, is een alternatieve nonlethal manier om die Jindosh eraan te krijgen. Of je vermoordt hem met je eigen handen, of je laat zijn bliksemmachine hem onschadelijk maken.
Dan moet je hem stranglen, verdiepje lager in die stoel zetten, en dan zorgen dat die stoel genoeg power krijgt. (Minipuzzel)
Hier ging dat vrij makkelijk. 1 maal in die bovenste cirkel, links rond gaan bovenaan die kasten/machines. Kan je opblinken en tot rond tot Jindosh gaan. Sleepdart in zijn gezicht. Erin blinken als die robot weg is. Jondosh opnemen, en terug blinken langs zelfde zijde als vanwaar je kwam of over de rand blinken.Spam schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:50:
[...]
Ja dat begrijp ik wel, maar die clockwork soldiers zijn constant daar en eentje is actief. Ik moest ze uiteindelijk kapot maken omdat ik anders jindosh niet kon electrokuteren. Het rare is dat de twee clockwork soldiers wel als kills werden opgevoerd in de stats
Zonder sleepdart kon ik idd niet korter bij komen.
Robot merkt niets.
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 22-11-2016 23:05 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Hmm, geen savegame meer, zit inmiddels in Level 5, maar toch bedankt voor de tipazz_kikr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:04:
[...]
Hier ging dat vrij makkelijk. 1 maal in die bovenste cirkel, links rond gaan bovenaan die kasten/machines. Kan je opblinken en tot rond tot Jindosh gaan. Sleepdart in zijn gezicht. Erin blinken als die robot weg is. Jondosh opnemen, en terug blinken langs zelfde zijde als vanwaar je kwam of over de rand blinken.
Zonder sleepdart kon ik idd niet korter bij komen.
Robot merkt niets.
[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 22-11-2016 23:18 ]
Heerlijke game. Nu twee keer uitgespeeld, eerst Corvo op low chaos zonder kills en detections en daarna met Emily op high chaos / max. kills.
Ik ben erg benieuwd naar de patch die 'custom difficulties'(?) meebrengt, en NG+ introduceert. Het is best wel lelijk dat je nu missies niet kunt herspelen zoals dat bij deel 1 wel kon. Je kunt natuurlijk savegames maken aan het begin van iedere missie, maar het is niet echt completionist-friendly.
Ook vind ik de hoogste difficulty op dit moment nog vrij simpel. Het is leuk dat vijanden oplettender zijn, maar je bent nog steeds prima in staat om je een weg door levels heen te hakken als je het parryen een beetje doorhebt. Gewoon instadeath op zijn moeilijkst lijkt me wel eerlijk.
Je kunt bijv. ook vrij eenvoudig een heel leger vijanden laten volgen om ze allemaal aan een Arc Pylon te voeren. Dit was gister na een keer of vier proberen (is de laatste 'echte' missie dus spoilers voor als je nog niet zo ver bent):
YouTube: Dishonored 2 Grand Palace quicky on Very Hard
Ik ben erg benieuwd naar de patch die 'custom difficulties'(?) meebrengt, en NG+ introduceert. Het is best wel lelijk dat je nu missies niet kunt herspelen zoals dat bij deel 1 wel kon. Je kunt natuurlijk savegames maken aan het begin van iedere missie, maar het is niet echt completionist-friendly.
Ook vind ik de hoogste difficulty op dit moment nog vrij simpel. Het is leuk dat vijanden oplettender zijn, maar je bent nog steeds prima in staat om je een weg door levels heen te hakken als je het parryen een beetje doorhebt. Gewoon instadeath op zijn moeilijkst lijkt me wel eerlijk.
Je kunt bijv. ook vrij eenvoudig een heel leger vijanden laten volgen om ze allemaal aan een Arc Pylon te voeren. Dit was gister na een keer of vier proberen (is de laatste 'echte' missie dus spoilers voor als je nog niet zo ver bent):
YouTube: Dishonored 2 Grand Palace quicky on Very Hard
Mwah, de bedoeling.. Ik pak de runes altijd wel voor upgrades, maar veel van die bone charms vind ik niet interessant, vooral degenen met een nadeel.SideShow schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:46:
Waarschijnlijk domme vraag, maar het is waarschijnlijk de bedoeling om alle runes en bones te vinden voor je naar een volgende area gaat ofzo? Alvast niet makkelijk zeg
Voor dit soort posts zijn spoilers uitgevonden.azz_kikr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:21:
[...]
Hoeft normaal niet, is een alternatieve nonlethal manier om die Jindosh eraan te krijgen. Of je vermoordt hem met je eigen handen, of je laat zijn bliksemmachine hem onschadelijk maken.
Wellicht een overbodige tip, maar ze zien niks naast zich hè, alleen voor en achter. Als je hun patrouilleroutes hebt leren kennen kun je best makkelijk langs ze (hun zijkant) lopen.Spam schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:50:
[...]
Ja dat begrijp ik wel, maar die clockwork soldiers zijn constant daar en eentje is actief. Ik moest ze uiteindelijk kapot maken omdat ik anders jindosh niet kon electrokuteren. Het rare is dat de twee clockwork soldiers wel als kills werden opgevoerd in de stats
Goeie tip2dope schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:05:
Wellicht een overbodige tip, maar ze zien niks naast zich hè, alleen voor en achter. Als je hun patrouilleroutes hebt leren kennen kun je best makkelijk langs ze (hun zijkant) lopen.
Ben nu helemaal in mijn nopjes met de uitbreiding "pull enemies" van "Far Reach". Zo ontzettend grappig om hoog te gaan zitten waar veel soldaten zijn en dan een voor een ze eruit te plukken als de rest even niet kijkt. Genieten
Dacht het wel aan te kunnen op hard, maar sommige stukken moet ik toch echt vele keren overdoen
Ben nog niet echt bezig met een bepaalde run, wil eerst even redelijk casual door de game heen, en bij een volgende playthrough kijk ik wel weer. Nu neig ik meestal wel naar stealth, maar wil dan het liefst alles en iedereen bewusteloos meppen
Performance is weird, zie 30 fps in beeld maar het draait wel vloeiend (ga normaal toch echt voor 60 fps). Wel beetje lopen experimenteren om creatief baddies en co uit te schakelen: die hondjes me laten volgen naar een kamer met een kleine arc wall en zap...bespaar weer op ammo 
Vergeet ook niet hier en daar etalages aan diggelen te meppen voor items van waarde..of van die display-kasten/frames aan muren na te lopen.
Vergeet ook niet hier en daar etalages aan diggelen te meppen voor items van waarde..of van die display-kasten/frames aan muren na te lopen.
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 24-11-2016 09:17 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Idd na de patch draait de game als een trein op mijn systeem. I7 4790K, GTX1080. Triple monitor setup, resolutie 5760 x 1080 ultra setting met een framerate van 60-80 fps. Geweldig om die kereltjes op je af te zien komen en dan met de incendiary bolt ze in de fik te zetten
Dit is echt een heerlijk game'pje zeg. Echte kwaliteit. Toch zooooo jammer dat alles weer verzuurd moet zijn op steam door performantie problemen. Precies hetzelfde met de laatste Deus Ex, supergame dat stevig in zijn schoenen staat, alleen problemen bij de launch 
Gelukkig hier niet, draait hier vlot. Dat was zo met mn 970 gtx, maar nu zeker met mn 1070 gtx.
Daarnet koppig willen zijn en alle runes willen vinden in Addermire Institute.
De laatste zat in
Wat ik ongelofelijk vind, is dat ik denk dat ik veel coin gevonden heb, maar voltooi dan die missie met 2500 van de 3500 coin ofzo ... wuuut :-)
Minpuntje: als je lang in een level zit zoals Addermire Institute, begint de ambient noise wel nogal repetitief te worden zeg.
Gelukkig hier niet, draait hier vlot. Dat was zo met mn 970 gtx, maar nu zeker met mn 1070 gtx.
Daarnet koppig willen zijn en alle runes willen vinden in Addermire Institute.
De laatste zat in
spoiler:
de kelder. Ik zag plots een spleetje in de vloer onder de lift, en ik zeg tis toch geen waar zeker
Dus kabels doorsnijden en boem patat, ik zat in de kelder. Geweldig. Ook nog een mooi schilderij van Sokolov mee kunnen graaien.
Wat ik ongelofelijk vind, is dat ik denk dat ik veel coin gevonden heb, maar voltooi dan die missie met 2500 van de 3500 coin ofzo ... wuuut :-)
Minpuntje: als je lang in een level zit zoals Addermire Institute, begint de ambient noise wel nogal repetitief te worden zeg.
Na de patch heb ik juist mijn graphics setting terug moeten schakelen. Niet echt een verbetering dusDutchRookie007 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:25:
Idd na de patch draait de game als een trein op mijn systeem. I7 4790K, GTX1080. Triple monitor setup, resolutie 5760 x 1080 ultra setting met een framerate van 60-80 fps. Geweldig om die kereltjes op je af te zien komen en dan met de incendiary bolt ze in de fik te zetten![]()
Wrs niet het topic om dit te bespreken maar Oe 35€ voor Dishonored 2 product: Dishonored 2 en 31$ als cd key
[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 28-11-2016 15:39 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
En ik die dacht een goeie deal te hebben gedaan om G2A voor 40 euro
Afgelopen weekend was ie bij de GameMania voor 35 euro
Gisteren gaan halen en geïnstalleerd, ik had eerst de verkeerde code te pakken, want de Assassins DLC zit er ook bij 
En waarom heb je een dvd van 8GB als je na installeren nog 28GB moet downloaden omdat er maar 4GB geïnstalleerd is

OW en niet proberen op een pricewatch: AMD FirePro V4900 (100-505649) alles op very low en maar 20fps
* Damic moet zijn rx480 uit een ander systeem gaan halen.
En waarom heb je een dvd van 8GB als je na installeren nog 28GB moet downloaden omdat er maar 4GB geïnstalleerd is

OW en niet proberen op een pricewatch: AMD FirePro V4900 (100-505649) alles op very low en maar 20fps
[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 29-11-2016 11:57 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
In missie 8 kan ik mijn powers niet gebruiken. Ik kan ook geen mana potion nemen. Is dit een bug? In missie 7 is het normaal want die missie verplicht je om "no powers" te gaan, maar normaal missie 8 toch niet?
*edit: dit lijkt een bug te zijn met een charm die ik had gemaakt. Er stond dat mana regeneration "slightly slower" was ... lijkt me nogal een bug dan als je mana op 0 is en blijft en je zelfs niet kunt restoren met een flask
*edit: dit lijkt een bug te zijn met een charm die ik had gemaakt. Er stond dat mana regeneration "slightly slower" was ... lijkt me nogal een bug dan als je mana op 0 is en blijft en je zelfs niet kunt restoren met een flask
[ Voor 35% gewijzigd door SideShow op 02-12-2016 21:07 ]
Gisteren even verder gespeeld. 'Crack in the Slab' mission heeft een van de beste level designs die ik ooit in een videogame ben tegengekomen.
spoiler: Mission spoilers
Ik vond het switchen tussen present / future al gaaf. Mind was helemaal blown toen ik Aramis had neergehaald met een sleepdart en hele toekomst veranderde. Kwam als een verassing, omdat de game totaal geen clue's hierover geeft voordat je de ritual bijwoont.
Leuke tip:Silversin schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:16:
Gisteren even verder gespeeld. 'Crack in the Slab' mission heeft een van de beste level designs die ik ooit in een videogame ben tegengekomen.
spoiler: Mission spoilersIk vond het switchen tussen present / future al gaaf. Mind was helemaal blown toen ik Aramis had neergehaald met een sleepdart en hele toekomst veranderde. Kwam als een verassing, omdat de game totaal geen clue's hierover geeft voordat je de ritual bijwoont.
spoiler: Mission spoilers
Voordat je de ceremony zijn er 2 mensen achterin (tegenover de courtyard) aan het werk met een raam. Maak hun dood in het verleden en dat heb je toegang tot een klein kamertje waar je anders niet bij kan
...
Dat gevoel heb ik in elke missie. Echte kunstwerkjes, elk level opnieuw.Silversin schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:16:
Het huis van Aramis springt er idd nog eens uit.
Ik had ook enorm bewondering voor het huisje van Jindosh ... dat is al wat meer dan wat kamertjes maken met een interne level editor en wat assets neerzetten op een esthetische manier
Ook de mansion van the Duke is gewoonweg "waw".
Bijna 50 uur gameplay hier op steam, voor mij eigenlijk game of the year, hoewel ik zeer graag games gespeeld heb zoals dark souls 3, doom, deus ex, ...
Zit pas in het eerste echte level, op weg naar de boot. Speel met Corvo, ga voor low chaos, no kills, no spots. Maar ik wil ook alles vinden, en dat vind ik nu best lastig nog, zo zonder powers nog.
Er is een gebouw aan de overkant van de straat waar ik nog maar niet ongezien naar toe kan komen.
Kun je levels herspelen na afloop ? Of alleen in een nieuwe playthrough. Afhankelijk van hoe lang 1 playthrough duurt wil ik nog een tweede doen voor high chaos en lekker bruut killen met Emily
Er is een gebouw aan de overkant van de straat waar ik nog maar niet ongezien naar toe kan komen.
Kun je levels herspelen na afloop ? Of alleen in een nieuwe playthrough. Afhankelijk van hoe lang 1 playthrough duurt wil ik nog een tweede doen voor high chaos en lekker bruut killen met Emily
GamiQ, de game notes app met game maps!
Er was een patch op handen die NG+ toevoegt met missiekeuze volgens mij, alsmede 'dynamic difficulty'. Zou in december ergens gereleased worden, geen idee of die al uit is.-SaveMe- schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:08:
Ik heb hetzelfde gedaan als jij, tweede playthrough met extreem evil Emily. Heel tof hoe zij ook steeds cynischer en wraakzuchtiger wordt dan. Als die patch er is wil ik nog wel een NG+ doen om powers te maxen en zo'n hogere moeilijkheidsgraad te proberen.
En de aanpassing komt eraan: nieuws: Dishonored 2 krijgt New Game Plus-modus
Ben inmiddels opnieuw begonnen, nu met Corvo. Zit even te dubben of ik het nu extreem netjes wil doen, denk het wel, maar toch nog wel met powers
En proberen alle loot/runes te vinden, want daar heb ik de vorige keren pas in de laatste levels echt op zitten letten. Crack in the Slab is inderdaad dikke wow. Dit spel is echt een combo tussen Bioshock en Thief vind ik: heerlijk
Ben inmiddels opnieuw begonnen, nu met Corvo. Zit even te dubben of ik het nu extreem netjes wil doen, denk het wel, maar toch nog wel met powers
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Voor de mensen die nog niet into reshade zijn, deze game leent zich er uitstekend voor vind ik. Zelfs met TXAA sharpness op maximum, is het nog steeds soft, zelfs op het randje van blur.
Game is imo zoveel beter als ie scherp is .. heb dan ook maar een mini guide gemaakt:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=812356806
Comparison:
http://users.telenet.be/d...ed2/lumasharpcompare.html
Game is imo zoveel beter als ie scherp is .. heb dan ook maar een mini guide gemaakt:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=812356806
Comparison:
http://users.telenet.be/d...ed2/lumasharpcompare.html
[ Voor 10% gewijzigd door SideShow op 16-12-2016 20:06 ]
Inderdaad. echt een oude Thief feel heeft deze game. Net uitgespeeld, met Corvo, low chaos, no spots, no kills, wel powers. Heb de levels echt uitgeplozen, proberen alles te vinden on my own. Helaas 2 paintings gemist over de hele playthrough. Wel praktisch alle runes en bonecharms. Gemiddeld zo'n 4 uur per level bezig geweest!2Dutch schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:10:
En de aanpassing komt eraan: nieuws: Dishonored 2 krijgt New Game Plus-modus
Dit spel is echt een combo tussen Bioshock en Thief vind ik: heerlijk
Gruwelijk van de game genoten. Technisch/grafisch wat matig, maar gameplay echt lekker old school sneaken. Een van de beste games dit jaar!
Denk nog wel een tweede run als Emily te gaan doen, max chaos/kills. Zal ook wat vlotter moeten gaan omdat spots dan niks meer uit maken, dus hoeft allemaal niet zo voorzichtig
Lethal en full chaos is wel fun. Levert letterlijk een hoop chaos op 
Ik moet zeggen dat ik ff moet wennen aan de gameplay (ik heb deel 1 en de Thief serie nooit gespeeld). In het begin ging ik er veel te hard in waardoor ik constant in een battle zat. Wat op zich niet verkeerd is maar ik vind het veel toffer om echt stealth te gaan. Tot nu toe een erg vermakelijke game!
Ik vind dat ze de AI wel erg alert hebben gemaakt, beetje te als je 't mij vraagt. Het breekt de stealth ervaring voor mij iets te veel.
Tja en bij die vorige was het weer net misschien iets te makkelijk.Persoonlijk vind ik dat als je met je powers speelt het prima te doen is in dit deel.Kwistnix schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:53:
Ik vind dat ze de AI wel erg alert hebben gemaakt, beetje te als je 't mij vraagt. Het breekt de stealth ervaring voor mij iets te veel.
Mwoah, ik heb het eerste deel nooit als te makkelijk ervaren. Zeker niet op de hogere moeilijkheidsniveau's. Alerte A.I. is op zich ook niet zo'n probleem als er maar consistente regels zijn. Soms zit ik in stealth mode half "verborgen" achter iets en ziet de A.I. mij niet als ie voorbij loopt. Soms wel. Soms zit ik boven de A.I. en zien ze mij niet, de andere keer weer wel. Ik heb ook gehad dat de A.I. mij in stealth mode vanaf de andere kant van een gebouw door twee deuren heen waar wat glas in is verwerkt ziet, terwijl ik hem niet kon zien. Dat soort dingen frustreren mijn stealth ervaring behoorlijk.jori040 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:08:
[...]
Tja en bij die vorige was het weer net misschien iets te makkelijk.Persoonlijk vind ik dat als je met je powers speelt het prima te doen is in dit deel.
Zo, inmiddels een Non-letal Ghost run met Emily afgerond en dat ook nog even bij Dishonored 1 gedaan met Corvo (daar had ik denk ergens één guard vermoord op m'n eerste playtrough). Wel mis ik daar dat je geen non-lethal drop down assassination kan doen.
Ben benieuwd of ze weer net zo'n mooie DLC af gaan leveren als bij het eerste deel. Het einde hintte er in ieder geval wel op dat we zeker één karakter terug gaan zien
Ben benieuwd of ze weer net zo'n mooie DLC af gaan leveren als bij het eerste deel. Het einde hintte er in ieder geval wel op dat we zeker één karakter terug gaan zien
spoiler:
Een DLC verhaallijn waar je kan kiezen tussen spelen als Daud of Billie Lurk (met of zonder mechanische/magische arm prothese) zou wel heel tof zijn.
Ben inmiddels aan m'n 3e playthrough bezig (bijna klaar). Eerste low-chaos/non-leathal/ghost met Corvo, tweede high-chaos/mdk met Emily. Nu nog een laatste keer met Emily aan't spelen om nog wat ongebruikte powers/combo's te proberen en zien of ik nog iets gemist heb van keuzemogelijkheden, "verborgen" ruimtes, runes etc.
Heb ook wel weer zin om 't origineel hierna te spelen. Misschien de Definitive Edition voor PS4 maar 'ns aanschaffen.
Zat de Definitive Edition er niet bij dan als downloadcode? Of was dat alleen bij PS4 en XBOX?Kwistnix schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:21:
[...]
Heb ook wel weer zin om 't origineel hierna te spelen. Misschien de Definitive Edition voor PS4 maar 'ns aanschaffen.
Ik ben nu wat online aan het kijken over deel twee en ik lees dingen over allerlei ruimtes/personen/mogelijkheden die ik in m'n eerste twee runs totaal gemist heb. Toch nog maar een keer spelen dus.
Ben ik de enige hier die het niet over z'n hart kan verkrijgen om een high chaos run te doen? Zelfs als ik niet non-lethal speel kill ik eigenlijk alléén de targets en echte eikels zoals die guard die een merchant in de wall of light probeert te gooien.
Ik ben die versie nu weer aan het spelen want ik had de DLC destijds niet gespeeld.Kwistnix schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:21:
[...]
Ben inmiddels aan m'n 3e playthrough bezig (bijna klaar). Eerste low-chaos/non-leathal/ghost met Corvo, tweede high-chaos/mdk met Emily. Nu nog een laatste keer met Emily aan't spelen om nog wat ongebruikte powers/combo's te proberen en zien of ik nog iets gemist heb van keuzemogelijkheden, "verborgen" ruimtes, runes etc.
Wat voor mij vast staat is dat deze serie meesterlijk is.
Kijk nu al uit naar hun volgende project PREY !
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 27-12-2016 15:37 ]
Ik heb wel de PS4 versie van Dishonored 2, maar geen ultimate-extradeluxe-preorder dinges. Volgens mij zat er geen code bij voor de Ultimate Edition van deel 1.ErikT738 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:29:
[...]
Zat de Definitive Edition er niet bij dan als downloadcode? Of was dat alleen bij PS4 en XBOX?
Geen moeite mee hoorBen ik de enige hier die het niet over z'n hart kan verkrijgen om een high chaos run te doen? Zelfs als ik niet non-lethal speel kill ik eigenlijk alléén de targets en echte eikels zoals die guard die een merchant in de wall of light probeert te gooien.
Vooral Blink Assault vind ik leuk om mee te spelen. Guards van daken af trappen en zo.
Af en toe moet je het Heart artifact eens op wat random NPC's richten en luisteren. Dan heb je vaak gelijk je motivatie
Daar heb ik ook geen moeite mee, vind het juist wel tof om flink dood en verderf te zaaien ;-)
Alweer halfverwege playthrough nr. 4 (laatste voorlopig). Nu zonder powers.
Ik zag gisteren dat ik de "gewone" limited edition voor Xbox One heb. Het was me nog niet eens opgevallen omdat ik 'm gewoon via bol.com heb besteld op black friday zo'n drie weken na de release. Volgens mij is die downloadcode het enige verschil met de reguliere versieKwistnix schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:48:
[...]
Ik heb wel de PS4 versie van Dishonored 2, maar geen ultimate-extradeluxe-preorder dinges. Volgens mij zat er geen code bij voor de Ultimate Edition van deel 1.
Bezig met play through 3. Nog missie 8 en 9, dan krijg ik 4 extra achievements: 0 kills, 0 detections, low chaos en no powers :-)
Niet verwacht dat ik richting 100 uur ging gaan met deze game
Niet verwacht dat ik richting 100 uur ging gaan met deze game
Ik speel de game op de hoogste settings, met de resolutie op 1080p. Heb dat de game stottert als de fps onder de 100 fps komt.
Mijn systeem:
i7-4790K
16 gig ram
geforce GTX 1080
Mijn systeem:
i7-4790K
16 gig ram
geforce GTX 1080
Vind ik ook. Spel is juist lekker spannend doordat de guards (en die clockwork soldiers) erg alert zijn. En als je wordt ontdekt dan heb je zo tig soldiers op je. Sneaken is dus echt een must en voelde zeer goed aan imho. En de powers zijn daarbij wel zeer handig. Op mijn no spots/no kills playthrough met Corvo vooral Blink en stop/bend time gebruikt. En de fully upgraded stun mine, daar kun je echt leuke dingen mee doenjori040 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:08:
[...]
Tja en bij die vorige was het weer net misschien iets te makkelijk.Persoonlijk vind ik dat als je met je powers speelt het prima te doen is in dit deel.
Ben hier aan mijn eerste playthrough bezig met corvo, wil deze ook zonder kills en spots doen. Stuk moeilijker dan deel 1 vind ik. Af en toe zo bloedstollend-SaveMe- schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:28:
[...]
Vind ik ook. Spel is juist lekker spannend doordat de guards (en die clockwork soldiers) erg alert zijn. En als je wordt ontdekt dan heb je zo tig soldiers op je. Sneaken is dus echt een must en voelde zeer goed aan imho. En de powers zijn daarbij wel zeer handig. Op mijn no spots/no kills playthrough met Corvo vooral Blink en stop/bend time gebruikt. En de fully upgraded stun mine, daar kun je echt leuke dingen mee doen
Na deze eens een rambo playthrough met Emily doen. Maar goed, heb zó veel als Corvo gespeeld in deel 1 (duh) dat ik deze keer ook als Corvo wilde spelen. Gebruik voornamelijk blink en ben posession aan het upgraden, best handig om als een bloodfly langs de vijanden te vliegen zo af en toe
Verwijderd
Iemand een idee waar je betrouwbaar een steamkey kan kopen voor niet al te veel? Moet wel met iDeal te betalen zijn.
Zo, gisteren bij missie 6 aangekomen en op eigen kracht de Jindosh lock open weten te krijgen. Kostte me wel een half uur tot een uur en ga het level alsnog volledig doorlopen voor de collectibles, maar was wel even een eureka moment toen ik 'm open kreeg met alleen de riddle
.
Heb het via deze site (waar een linkje naar een grid staat) gedaan; https://www.gamecrate.com...-most-dust-district/14960
Een + zetten bij alles wat je weet dat met elkaar klopt, bv. Dunwall draagt rood, en een - bij alles waarvan je weet dat het niet klopt. Je moet even doordenken, vooral hoe iedereen is geplaatst kan lastig zijn. Voorbeeld; als de vrouw met de wijn (om maar wat te noemen) links zat van iemand anders, kan zij dus onmogelijk helemaal rechts hebben gezeten. Lastige breinkraker maar heerlijk om op jezelf te doen.
Een cheat of solver is het niet, wel een hulpmiddel. Je vult in wat je weet en het programma streept zelf weg wat niet dus niet mogelijk is, waardoor je uiteindelijk de oplossing moet kunnen vinden. De informatie moet je wel zelf uit de riddle weten te plukken.
Heb het via deze site (waar een linkje naar een grid staat) gedaan; https://www.gamecrate.com...-most-dust-district/14960
Een + zetten bij alles wat je weet dat met elkaar klopt, bv. Dunwall draagt rood, en een - bij alles waarvan je weet dat het niet klopt. Je moet even doordenken, vooral hoe iedereen is geplaatst kan lastig zijn. Voorbeeld; als de vrouw met de wijn (om maar wat te noemen) links zat van iemand anders, kan zij dus onmogelijk helemaal rechts hebben gezeten. Lastige breinkraker maar heerlijk om op jezelf te doen.
Een cheat of solver is het niet, wel een hulpmiddel. Je vult in wat je weet en het programma streept zelf weg wat niet dus niet mogelijk is, waardoor je uiteindelijk de oplossing moet kunnen vinden. De informatie moet je wel zelf uit de riddle weten te plukken.
[ Voor 31% gewijzigd door Thomas op 03-01-2017 10:39 ]
Haha ik heb het een kwartier met alleen een kladje geprobeerd voordat ik besloot om de oplossing in het Dust District te gaan zoekenThomas schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:37:
Zo, gisteren bij missie 6 aangekomen en op eigen kracht de Jindosh lock open weten te krijgen. Kostte me wel een half uur tot een uur en ga het level alsnog volledig doorlopen voor de collectibles, maar was wel even een eureka moment toen ik 'm open kreeg met alleen de riddle.
Ik heb vorige week m'n no-powers ghost run afgerond met Emily (dit keer alleen de targets en drie witches vermoord om te kijken wat de invloed op het einde zou zijn). Eigenlijk viel het me heel erg mee hoeveel je afhankelijk bent van je powers. Het enige wat ik echt miste was Far Reach/Blink om makkelijk hogerop te komen.
Nu nog een NG+ all collectibles non-lethal ghost run met Corvo en dan ben ik er wel een beetje klaar mee denk, op naar de DLC (zolang deze net zou goed wordt als Knife of Dunwall)!
Blink is eigenlijk ook het enige wat ik écht gebruik. Ik heb voor m'n eerste run met Corvo ook nog possession, stop time en dark vision, en hoewel ze allemaal handig zijn is Blink hetgeen wat ik het meeste gebruik.ErikT738 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:00:
[...]
Haha ik heb het een kwartier met alleen een kladje geprobeerd voordat ik besloot om de oplossing in het Dust District te gaan zoeken![]()
Ik heb vorige week m'n no-powers ghost run afgerond met Emily (dit keer alleen de targets en drie witches vermoord om te kijken wat de invloed op het einde zou zijn). Eigenlijk viel het me heel erg mee hoeveel je afhankelijk bent van je powers. Het enige wat ik echt miste was Far Reach/Blink om makkelijk hogerop te komen.
Nu nog een NG+ all collectibles non-lethal ghost run met Corvo en dan ben ik er wel een beetje klaar mee denk, op naar de DLC (zolang deze net zou goed wordt als Knife of Dunwall)!
Overigens zit ik keihard te balen. Had in de laatste missie opeens één spot door een vijand, dus wilde terug, maar had m'n saves van daarvoor weggegooid en moest terug naar de vorige missie. Begin laatste missie had ik een bonecharm gevonden waarmee iedereen die je 'possest' unconcious raakt, een super sterke combo dus. Deze bonecharm was er echter niet meer, dus als je een missie opnieuw begint krijg je dus ook echt andere bonecharms e.d. Jammer maar helaas.
Nog wel deze opname gemaakt, 4 takedowns in één possession chain.
Verwijderd
Toch een paar zaken die me erg tegenvielen. The Outsider was echt vele malen beter in het eerste deel. Zeker qua stem en emotie. Het einde leek wel op het einde van de DLC The witches of Dunmore. Ook de cutscenes als je de game uit hebt, ongeacht op low of high chaos, zijn in het eerste deel mooier, met meer gevoel en met muziek. Vond ook dat er soms teveel runes en bones waren. Het was niet nodig. En de karakters hebben zoals altijd klauwen waar een beer jaloers op zou zijn.
Far reach van Emily is, net als een paar van haar andere powers, verfrissend. Maar far reach werkt soms heel erg kut. Je kan er vaak slecht mee mikken, en niet altijd is duidelijk of je iets naar je toe trekt of dat je springt. Shadow Run is echt geweldig. Daar heb ik veel mee gedaan.
Gelukkig zie je ook wel wat herkenningspunten terug. Maar niet alles is zo nagemaakt als in deel 1 wat wel zo mooi was geweest. Ik had graag Wallace terug gezien als mijn bootman. Ook hadden de makers van de game wel rekening mogen houden met spelers van Deel 1 in de zin dat acties in het eerste deel gevolgen kunnen hebben voor deel 2. De omgeving
De omgevingen zijn erg mooi en als je even op een hoog punt zit kan je echt even genieten. Ook kan je gesprekken afluisten/beluisteren. Dat is soms ook wel leuk.
Al met al een toffe game.
Far reach van Emily is, net als een paar van haar andere powers, verfrissend. Maar far reach werkt soms heel erg kut. Je kan er vaak slecht mee mikken, en niet altijd is duidelijk of je iets naar je toe trekt of dat je springt. Shadow Run is echt geweldig. Daar heb ik veel mee gedaan.
spoiler:
Ik had voor aanvang van het spel al eens gezegd dat ik Daud terug zou verwachten in het spel. En of dat zo is want aan het einde wacht hij op Meagan, of te wel Billie Lurk. Het werd mij gaande weg het spel duidelijk dat die twee een vervolg zouden krijgen.
Ik wist ook dat Delilah terug zou komen. Dat heb ik al eens gezegd hier op Tweakers. Maar het verhaal klopt niet als je deel 1 ook gespeeld hebt. Daud zou afgerekend moeten hebben met Delilah. Maar zo zijn er nog wel een paar foutjes.
Heel erg mooi vond ik Timepiece. Nooit eerder vertoond in een game en wat speelde het fantastisch. Zit zeer goed in elkaar als je het eenmaal door hebt.
Ik wist ook dat Delilah terug zou komen. Dat heb ik al eens gezegd hier op Tweakers. Maar het verhaal klopt niet als je deel 1 ook gespeeld hebt. Daud zou afgerekend moeten hebben met Delilah. Maar zo zijn er nog wel een paar foutjes.
Heel erg mooi vond ik Timepiece. Nooit eerder vertoond in een game en wat speelde het fantastisch. Zit zeer goed in elkaar als je het eenmaal door hebt.
Gelukkig zie je ook wel wat herkenningspunten terug. Maar niet alles is zo nagemaakt als in deel 1 wat wel zo mooi was geweest. Ik had graag Wallace terug gezien als mijn bootman. Ook hadden de makers van de game wel rekening mogen houden met spelers van Deel 1 in de zin dat acties in het eerste deel gevolgen kunnen hebben voor deel 2. De omgeving
De omgevingen zijn erg mooi en als je even op een hoog punt zit kan je echt even genieten. Ook kan je gesprekken afluisten/beluisteren. Dat is soms ook wel leuk.
Al met al een toffe game.
Verwijderd
Grootste teleurstelling 2016. Ik heb 2x een refund aangevraagd op Steam, eerst omdat het voor geen meter draaide en daarna omdat het na de 1.3 patch nog steeds niet goed genoeg was. Te veel gestotter en FPS drops terwijl het er niet eens zo verschrikkelijk geavanceerd uitziet. Vergeleken bij DOOM wat ik op 150-200 FPS @ high-ultra draai was dit echt waardeloos. Helaas, want het spel zelf is waarschijnlijk wel de tijd waard.
Verwijderd
Ik heb nul komma nul niks problemen met het spel. Geen gestotter, geen framedrops, geen lange laadtijden in het spel. Draait geweldig en vloeiend op de high settings zoals in de gamesettings staat. Het enige wat wat lang duurt is het opstarten van de game.
Mijn setup. Ik speel op 1920x1080.
Mijn setup. Ik speel op 1920x1080.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 121,60 | € 121,60 |
1 | MSI H110I Pro | € 79,- | € 79,- |
1 | Gigabyte GV-N950OC-2GD | € 175,90 | € 175,90 |
1 | Raijintek Metis Zwart Window | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Nexus Real Silent Fan, 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 50,83 | € 50,83 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 94,99 | € 94,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 671,72 |
[b][message=49796967,noline]
spoiler:Ik wist ook dat Delilah terug zou komen. Dat heb ik al eens gezegd hier op Tweakers. Maar het verhaal klopt niet als je deel 1 ook gespeeld hebt. Daud zou afgerekend moeten hebben met Delilah. Maar zo zijn er nog wel een paar foutjes.
spoiler:
Dit deel gaat er vanuit dat Delilah niet gedood is door Daud aan het einde van Brigmore Witches, maar dat hij haar heeft opgesloten in The Void, door het schilderij van haar en Emily om te ruilen. In The Void heeft ze de bijzondere krachten van het altaar/het gebied waar The Outsider tot stond gekomen is gebruikt om zichzelf te bevrijden door contact te leggen met Breanna. Het ritueel dat je aan 't eind van a Crack in The Slab kon zien heeft haar daadwerkelijk terug gebracht uit The Void.
Tijd powers/puzzels zijn overigens niet nieuw hoor. Singularity is bijvoorbeeld een goed voorbeeld uit 2010. Meer recentelijk heb je ook Quantum Break die een zelfde soort mechaniek heeft. De missie A Crack In The Slab was wel extreem tof uitgevoerd en wat mij betreft verreweg het beste level uit de hele game die verder toch redelijk middelmatig was.
Tijd powers/puzzels zijn overigens niet nieuw hoor. Singularity is bijvoorbeeld een goed voorbeeld uit 2010. Meer recentelijk heb je ook Quantum Break die een zelfde soort mechaniek heeft. De missie A Crack In The Slab was wel extreem tof uitgevoerd en wat mij betreft verreweg het beste level uit de hele game die verder toch redelijk middelmatig was.
Verwijderd
Ik wil niet zeggen dat het een middelmatige game is. Dat vind ik te weinig eer voor deze game. Ik ben er nu voor een tweede ronde mee bezig, met Corvo. Blijkt dat dat de juiste keuze is geweest. Dus eerst met Emily en dan met Corvo. Als je voor een tweede ronde gaat kan je je krachten meenemen. Die krachten krijgt je andere personage ook. Dus verdeel je runen goed en je hebt het beste van twee werelden.
Ik ga er nog eenmaal doorheen, de derde keer, en dan ga ik met het hart op pad. En een ieder die slecht is maak ik af. Ik moet de game ook maar eens eindigen op high chaos.
Ik ga er nog eenmaal doorheen, de derde keer, en dan ga ik met het hart op pad. En een ieder die slecht is maak ik af. Ik moet de game ook maar eens eindigen op high chaos.
Ah geweldig, was net ook bij de jindosh lock en heb er een kladje bij gepakt en vervolgens een soortgelijk schema opgesteld en na een tijdje ging het snel. Zelfde wat jij zei, dat eureka moment is geweldigThomas schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:37:
Zo, gisteren bij missie 6 aangekomen en op eigen kracht de Jindosh lock open weten te krijgen. Kostte me wel een half uur tot een uur en ga het level alsnog volledig doorlopen voor de collectibles, maar was wel even een eureka moment toen ik 'm open kreeg met alleen de riddle.
Las net dat de puzzel gebaseerd is op Einstein's Enigma puzzel
Ik heb hem toevallig pas vanavond uitgespeeld
. Mooie game, ga er zeker nog eens doorheen. Laatste level vond ik wat tegenvallen maar er zit zo veel goeds in die game, benieuwd of ze met een derde deel zullen komen. Denk dat er dan wel wat meer moet gebeuren; de game werkt gewoon geweldig, de controls e.d. kloppen allemaal zo goed, maar het was hier en daar (misschien ook wel omdat ik als Corvo speelde) een beetje een herhaaloefening (t.o.v. deel 1). Verhaal vond ik goed maar minder sterk dan de deel 1, en natuurlijk is de nieuwigheid er vanaf.
Maar goed, wel een ervaring en een goede game.
Maar goed, wel een ervaring en een goede game.
Werkt de retail-versie met Steam? Ik heb nl. geen optische drive meer.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met de vraag of de retail versie met Steam werkt? Je kan het spel in elk geval aankopen via Steam of elders een code kopen en op Steam activeren. Ik heb hem in elk geval op Steamdegeens schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:50:
Werkt de retail-versie met Steam? Ik heb nl. geen optische drive meer.
Ik vroeg me af of de fysieke versie die je in de winkel kan kopen ook een Steam code bevat. Het blijkt van wel. Ik heb Dishonored 2 samen met Dishonored: Definitive Edition voor € 40 gekocht. Op Steam betaal je het dubbele.Boobybandit schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:36:
[...]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met de vraag of de retail versie met Steam werkt? Je kan het spel in elk geval aankopen via Steam of elders een code kopen en op Steam activeren. Ik heb hem in elk geval op Steammoet zeggen dat dat wel fijn was met de automatische beta-patches als je je had aangemeld.
Ah serieus? Ik wist niet eens dat dat bestond! Weer wat geleerd...degeens schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:28:
[...]
Ik vroeg me af of de fysieke versie die je in de winkel kan kopen ook een Steam code bevat. Het blijkt van wel. Ik heb Dishonored 2 samen met Dishonored: Definitive Edition voor € 40 gekocht. Op Steam betaal je het dubbele.
Heb zelf 42 betaald voor beide games, wel via een keysite. Dan is het inderdaad toch wel leuker om de fysieke versie te kopen. Alleen wat belet jou nu om de fysieke versie door te verkopen als je ook een steam key hebt?
De DVD vereist ook gewoon de Steam code om te kunnen spelen. Maar één persoon kan deze code verzilveren, dus zullen we helaas toch nog moeten gaan werken om ons geld te verdienen.Boobybandit schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:41:
[...]
Alleen wat belet jou nu om de fysieke versie door te verkopen als je ook een steam key hebt?
Aha, vet. Dan ga ik voortaan ook weer de fysieke versies kopen, toch wel leuk. Ben wel benieuwd waar je het nou aan kan zien, ga ff onderzoeken.degeens schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:56:
[...]
De DVD vereist ook gewoon de Steam code om te kunnen spelen. Maar één persoon kan deze code verzilveren, dus zullen we helaas toch nog moeten gaan werken om ons geld te verdienen.
Ik ben vorige week begonnen met deze game en ondertussen ook nog met de DLC van deel 1 bezig. Erg vermakelijk moet ik zeggen.
Deel 1 heb ik een tijdje laten liggen, maar uiteindelijk toch afgemaakt door met een andere mindset de game te spelen. Veel quicksaven en gewoon iedere guard slopen. Indien gespot gewoon schieten of proberen weg te blinken. Dan haal ik er toch een stuk meer plezier uit dan mezelf heel krampachtig te dwingen niemand dood te maken of niet proberen gespot te worden.
Ik zit nu in Addermire (?) en het leveldesign is bij vlagen echt goed.
Deel 1 heb ik een tijdje laten liggen, maar uiteindelijk toch afgemaakt door met een andere mindset de game te spelen. Veel quicksaven en gewoon iedere guard slopen. Indien gespot gewoon schieten of proberen weg te blinken. Dan haal ik er toch een stuk meer plezier uit dan mezelf heel krampachtig te dwingen niemand dood te maken of niet proberen gespot te worden.
Eigelijk deed ik het ook zo. eerst proberen te stealthen, wordt ik gespot. Dan wordt het totale chaos.bram1984 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:11:
Ik ben vorige week begonnen met deze game en ondertussen ook nog met de DLC van deel 1 bezig. Erg vermakelijk moet ik zeggen.
Dishonored twijfel ik over. Deel 1 is alweer 10 jaar oud, dus als ik begin dan direct met deel 2.
Ik ben absoluut niet van de stealth games. Heb net Deus Ex weggelegd, en zie dat de maker daqrvan ook weer bij deze game betrokken is.
D2, echte stealth game of a la AC Valhalla ook prima speelbaar als run and gun?
Ik ben absoluut niet van de stealth games. Heb net Deus Ex weggelegd, en zie dat de maker daqrvan ook weer bij deze game betrokken is.
D2, echte stealth game of a la AC Valhalla ook prima speelbaar als run and gun?
[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-04-2021 21:41 ]
Nu ik eindelijk een gloednieuwe pc heb ook aan deze begonnen. Ik speel 'm op super high en alles draait als een zonnetje. Geen fps drops gehad tot nu toe.
Het speelt weer net zo lekker als deel 1, maar ik mis de atmosfeer van Dunwall. Completionist dat ik ben, wil ik ook alle bonecharms, runes en secrets vinden, maar ik merk dat ik regelmatig de weg kwijt ben in de af en toe gigantische levels. De eerste game heeft allemaal aparte hubjes waar je je vrij in kan bewegen, maar in D2 is het gewoon 1 groot level. Dat kan een pluspunt zijn, maar ik mis nu iets waarmee je kan markeren dat je er al bent geweest.
Ik ben nu bij de Clockwork Mansion van Jindosh aangekomen. Ik ben benieuwd, want dit schijnt één van de beste (en moeilijkste) levels te moeten zijn.
Het speelt weer net zo lekker als deel 1, maar ik mis de atmosfeer van Dunwall. Completionist dat ik ben, wil ik ook alle bonecharms, runes en secrets vinden, maar ik merk dat ik regelmatig de weg kwijt ben in de af en toe gigantische levels. De eerste game heeft allemaal aparte hubjes waar je je vrij in kan bewegen, maar in D2 is het gewoon 1 groot level. Dat kan een pluspunt zijn, maar ik mis nu iets waarmee je kan markeren dat je er al bent geweest.
Ik ben nu bij de Clockwork Mansion van Jindosh aangekomen. Ik ben benieuwd, want dit schijnt één van de beste (en moeilijkste) levels te moeten zijn.
Moeilijkste? Als je de juiste weg neemt, is het zelfs een van de makkelijkere (iig voor een stealthkill)P-Rock schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:54:
want dit schijnt één van de beste (en moeilijkste) levels te moeten zijn.
Naar het schijnt is het lastig omdat die robots zowel voor als achter ogen hebben en je dus heel snel opmerken?Siebsel schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Moeilijkste? Als je de juiste weg neemt, is het zelfs een van de makkelijkere (iig voor een stealthkill)
Klopt, dat is verrot maar er is een manier omP-Rock schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:47:
[...]
Naar het schijnt is het lastig omdat die robots zowel voor als achter ogen hebben en je dus heel snel opmerken?
spoiler:
bij Jindosh te komen.
'achter de schermen' langs
P-Rock schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:54:
Nu ik eindelijk een gloednieuwe pc heb ook aan deze begonnen. Ik speel 'm op super high en alles draait als een zonnetje. Geen fps drops gehad tot nu toe.
spoiler:
Bedoel je die clockwork robots?
Ik had bij die lift naast zo machine die van die rode ketels kan vullen met brandbaar vloeistof meegenomen meestal 1 per robot genoeg
Ik had bij die lift naast zo machine die van die rode ketels kan vullen met brandbaar vloeistof meegenomen meestal 1 per robot genoeg
[ Voor 6% gewijzigd door Amdwarrior op 08-03-2022 18:32 ]
Ik vind de Clockwork Mansion maar een vervelend level.
Een technisch hoogstandje, dat dan weer wel, maar erg vervelend. Zeker als je zoveel mogelijk items (bonecharms, schilderijen, geld) wil vinden. Je raakt heel makkelijk de weg kwijt.
Ik heb sowieso een beetje het gevoel dat de levels in D2 eigenlijk iets te groot zijn.
Een technisch hoogstandje, dat dan weer wel, maar erg vervelend. Zeker als je zoveel mogelijk items (bonecharms, schilderijen, geld) wil vinden. Je raakt heel makkelijk de weg kwijt.
Ik heb sowieso een beetje het gevoel dat de levels in D2 eigenlijk iets te groot zijn.
The Royal Conservatory is wel weer een leuk level. Doet me denken aan Brigmore Manor uit The Brigmore Witches DLC.
Op aanraden van een vriend ben ik een paar maanden terug begonnen aan Dishonored 2. Maar ik snapte er niets van. Toen heb ik het eerste deel opgestart en het pakte me meteen. Gisteravond begonnen aan Dishonored 2 en het verhaal maakt een stuk meer sense.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357