Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 22:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7UlGo1j.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gaX6fE5.png

After playing as Empress Emily Kaldwin during the prologue of Dishonored 2, players can decide to play either as Kaldwin or as Corvo Attano (The protagonist from the previous game). Players can choose whether to play stealthily, and can finish the game without killing. The developers have stated that there will also be a "third" path, The Third path appears to be a path where the player's character of choice can refuse to acquire supernatural powers from the "Outsider" and go through the game having no access to any supernatural abilities. Corvo and Emily will both go through the same set of missions, but from different perspectives and through different paths.

As in the first game the player has access to supernatural powers, but the upgrading system has been changed to a skill tree with multiple paths and more possible upgrades. For example, a power may have a lethal or non-lethal upgrade.[5] Corvo retains many of the powers available in the first game, though his progress in them is "reset". Emily will have a different set of powers, including "Far Reach" which allows the player to travel without physical movement, similar to Corvo's "Blink" power from the original game, and "Shadow Walk" which turns her into a shadowy cloud that can move swiftly and change tangibility at will. The player may also reject the powers the Outsider offers, and thus for either character go through the game without them.

The developers have confirmed that the game will be more challenging than its predecessor, for example by the player being seen by guards if they peer from behind a wall for too long.

Ontwikkelaar: Arkane Studios
Uitgever: Bethesda Softworks
Genre(s): Action / Stealth
Speelmodus: Single Player
Schrijvers: Austin Grossman, Terri Brosius & Cara Ellison

Dishonored 2 zal uitkomen op de pc (windows), PlayStation 4 en de Xbox One. De release date staat nu op 11 november 2016.

In tegenstelling tot het eerste deel zal Dishonored 2 niet op de Unreal engine, maar op de door Arkane Studios zelf ontwikkelde Void Engine draaien. Deze engine is met name erg goed in belichting en post-processing.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bR4jSus.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bxfhku2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QE9gkyj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kAhCWSt.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PUOT2wV.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I5YYS9U.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/men9J42.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F17f3xf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xtYmwmQ.png

E3 2015 - Announce Trailer

E3 2016 - Gameplay Trailer

Officiële Site
Arkane Studios
Wikipedia

Edit; Topic under construction :)

[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 18-06-2016 20:07 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ha, een Dishonored 2 topic! Misschien een goed idee om die trailers te embedden?

Vind de gameplay trailer er in ieder geval fantastisch uitzien, zeker de graphics vallen me enorm mee. Zelfde stijl als deel 1 maar een stuk gedetailleerder zo te zien. Heel benieuwd of ze hem op 60fps zullen laten lopen op de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb mij erg goed vermaakt met deel 1, nooit aan de DLC begonnen, denk dat ik dat nog eens ga doen voor deel 2.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien leuk om te melden; de limited edition bevat een digitale download van deel 1 (mét DLC) en kost nauwelijks meer dan de normale versie, en de collectors editie kost 90-100 euro;

pricewatch: Dishonored 2 Collectors Edition, PC (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
Nog 2 dagen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
Zo rustig hier voor een game die denk geweldig gaat zijn.

Vandaag gekocht op PSN en kan 10-11 al spelen.Je krijgt er trouwens ook nog eens de definitive edition van de eerste game gratis bij.

Ben er alleen nog niet uit met welk personage ik eerst ga spelen

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 08-11-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Preloading op steam.

• jori040
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit weer een topper is !!!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Da's goed om te horen. Ik hou wel van een goeie single player game. Hoe is de aansluiting met deel 1? Ik weet er niet meer zo veel van, moet ik nog op youtube een recap bekijken of kan ik er zo wel weer in duiken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• jori040
MrVegeta schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:35:
Da's goed om te horen. Ik hou wel van een goeie single player game. Hoe is de aansluiting met deel 1? Ik weet er niet meer zo veel van, moet ik nog op youtube een recap bekijken of kan ik er zo wel weer in duiken?
Ben maar niet bang dat je in het diepe word gegooid.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vanmorgen begonnen aan de PC versie (gebruik een VPN) en op mijn 980M in mijn laptop draait deze niet geweldig op FHD en high settings (tussen 40 en 60fps). Vanavond even testen op mijn PC met een 1070GTX. Optimalisatie lijkt een probleem te zijn, dit terwijl Dishonored 1 juist zelfs draaide op zeer low end systemen.

Los van dat speelt het wel als vanouds en ziet er geweldig uit qua art direction. Kan niet wachten tot het hele verhaal van deel 2 te ontrafelen. Sowieso wordt al duidelijk in het begin dat deze game 2 playthroughs nodig heeft.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Net opgehaald bij Media Markt Bijlmer. Kwam voor de One versie, maar die hadden ze 'nog' niet binnen, dan maar PS4 versie.

Ben benieuwd, heb deeltje 1 kapot gespeeld.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heb wel echt zin in deze game, vanavond halen. En lekker op de bank genieten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 11:22
Wow, de reviews op steam zijn niet mals voor wat betreft performance issues op de pc. lijkt weer een lazy port te zijn.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:26

Wailing_Banshee

You're Next

cvs79 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:08:
Wow, de reviews op steam zijn niet mals voor wat betreft performance issues op de pc. lijkt weer een lazy port te zijn.
Als ik dat zo lees, ben ik blij dat ik niet pre-ordered heb. Wil het spel graag spelen, maar ik wil niet naar een slideshow kijken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• jori040
Hebben meer mensen last dat de trofeeën niet in de lijst komen te staan ? [PS4]

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54
vanochtend Limited Edition gepre-ordered bij Bol.com. Heb 1 nooit gespeeld maar daar ga ik dan eerst maar eens mee beginnen(er zit een code bij voor de download van 1 en alle DLC).
Verhaal spreekt me wel aan en ik houd wel van dit soort games.
Ga mijzelf hier prima mee vermaken denk ik.

Dit weekend lekker op de bank achter de PS4. Ik ben benieuwd,

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• Sn0wblind
cvs79 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:08:
Steam reviews zijn altijd wel beetje overtrokken. Net zoals metacritic user reviews. Geen nuance enzo.

Maar heb er nu al 3 uur inzitten. Core i& 6700HQ, Geforce 1070, 1440P Gsync monitor, en de framerate kan van 90fps naar 45fps op hele open drukken locaties inkakken. De settings dan wel op high. Beetje hetzelfde als met Deus Ex, hierbij was de framerate bij mij ook zo wisselvallig.

Gek genoeg heeft de grafische instellingen menu wel veel opties, dus het lijkt niet echt lazy te zijn, de usage is ook 100% maar toch draait het niet super vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sn0wblind schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:50:
[...]

Steam reviews zijn altijd wel beetje overtrokken. Net zoals metacritic user reviews. Geen nuance enzo.

Maar heb er nu al 3 uur inzitten. Core i& 6700HQ, Geforce 1070, 1440P Gsync monitor, en de framerate kan van 90fps naar 45fps op hele open drukken locaties inkakken. De settings dan wel op high. Beetje hetzelfde als met Deus Ex, hierbij was de framerate bij mij ook zo wisselvallig.

Gek genoeg heeft de grafische instellingen menu wel veel opties, dus het lijkt niet echt lazy te zijn, de usage is ook 100% maar toch draait het niet super vloeiend.
M'n PCGamer (US) is vandaag binnengekomen, dus ik zal vanmiddag eens lezen wat zij er van vonden. Over het algemeen ben ik het wel eens met hun reviews, dus ik ben benieuwd!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Heb Dishonored 2 van een vriend gehad voor mijn verjaardag, maar nooit Dishonored 1 gespeeld. Ben dus maar snel begonnen, heb nu net 12 uur gespeeld. Heb het prima naar m'n zin, helaas geen tijd voor een tweede playthrough want ik wil graag met de sequel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Man man.. wat een game.

Heb even gespeeld totdat ik de eerste missie had gedaan + powers heb gekregen. (Dat zijn geen spoilers, iedereen weet dat je powers hebt). Maar die al afgemaakt met High Chaos. Alles ging goed totdat ik opeens 8 guards in m'n neck had :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:24:
Man man.. wat een game.

Heb even gespeeld totdat ik de eerste missie had gedaan + powers heb gekregen. (Dat zijn geen spoilers, iedereen weet dat je powers hebt). Maar die al afgemaakt met High Chaos. Alles ging goed totdat ik opeens 8 guards in m'n neck had :-(
Ik had low chaos totdat ik die vliegen uit de lucht sloeg....blijkbaar telt dat mee. Echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sn0wblind schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:20:
[...]

Ik had low chaos totdat ik die vliegen uit de lucht sloeg....blijkbaar telt dat mee. Echt onzin.
Aah, dat was het dus :D

Wat me ook opvalt

Dishonored 1, je hebt 8 lijken op elkaar. Guard ziet ze. Guard detect 1 lijk volgens stats
Dishonored 2, je hebt 8 lijken op elkaar. Guard ziet ze. Guard detect 8 lijken volgens stats

Dit gaat een stuk lastigere ghost run worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:58:
[...]

Wat me ook opvalt

Dishonored 1, je hebt 8 lijken op elkaar. Guard ziet ze. Guard detect 1 lijk volgens stats
Dishonored 2, je hebt 8 lijken op elkaar. Guard ziet ze. Guard detect 8 lijken volgens stats

Da's een goede wijziging! Moet je maar niemand doodmaken... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:00:
[...]

Da's een goede wijziging! Moet je maar niemand doodmaken... :p
Het is zeker goed, ik zal ook nooit zeggen dat ik het niet wil. Maar het voelt wel een stuk lastiger nu.

Voorbeeld:

In map 2 (zo noem ik het maar), moet je naar een boot sneaken. Het eerste stuk lukt me aardig. Totdat je bij de 2e groep guards komt. Wat ik ook doe, die zien me gelijk. Dat wordt nog even oefenen.

Overigens is de bonus objective van het eerste stuk geweldig.
spoiler:
hij krijgt z'n riches, z'n goud. Maar hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:58:
[...]

Aah, dat was het dus :D

Wat me ook opvalt

Ik speel 'm op hard dus het is sowieso lastig. Maar ik vind dat sommige zaken echt foutief berekend worden. Hopenlijk als je meeste lvels met low chaos hebt dat je toch het goede einde krijgt. Maar ik ga sowieso meerdere runs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Voor de mensen met heel wisselvallige fps.... voor een of andere reden is het dishonered process altijd priority low in taakbeheer. Als je dit op normal/high zet, kakt het veel minder snel ineen allemaal.

Je moet wel met tooltje ofso doen, manueel gaat ook, maar na elk loadscreen moet je het opnieuw doen.

Voor nvidia gebruikers, prerendered frames op 1 zetten helpt ook.

Qua game. Weer vette game so far ( zit nog niet ver ), maar ooh wat zijn de omgevingen nice. Nu low chaos playtrhough met emily. Daarna high chaos, no magic playtru met corvo. <3

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
btw:

Duke of Serkonos = Wilson Fisk
Outsider = Penguin (Gotham)
Meagan Foster = Nightnurse (Daredevil etc)
Paolo = Oberyn Martel (eyepop dude from the fight vs Mountain in GoT)

Als voice actors maken het spel alleen maar beter <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe is de AI eigenlijk ten opzichte van deel 1? Die vond ik persoonlijk echt gamebreaking. Nooit uitgespeeld mede daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:55:
Hoe is de AI eigenlijk ten opzichte van deel 1? Die vond ik persoonlijk echt gamebreaking. Nooit uitgespeeld mede daardoor.
AI is redelijk goed. Onderzoeken nu een stuk meer. Lean around corner laat je zien aan de vijand (vorige game was dit gewoon een soort van "kijk om het hoekje, niemand kan je zien"). En er lijkt meer taktiek te worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:10:
[...]

AI is redelijk goed. Onderzoeken nu een stuk meer. Lean around corner laat je zien aan de vijand (vorige game was dit gewoon een soort van "kijk om het hoekje, niemand kan je zien"). En er lijkt meer taktiek te worden gebruikt.
Klinkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Valt me ook op ja dat de AI beter is dan in deel 1.

Game is echt tof !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm. Reviews zijn toch wel negatief. In dit geval maar blij dat Bol.com een fout heeft gemaakt bij het verwerken van mijn Limited Edition bestelling en ik mijn geld terug krijg. =P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Over welke reviews heb je het ?

Het schijnt dat hij puur technische gezien op de PC nog niet goed draait maar dat hebben op dat platform wel meer games tijdens de release.

Mensen die de game op de console willen kopen maak je zo onnodig bang !

De eerste geluiden zijn juist goed !

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 11-11-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wegens drukte laat ik 'm nog even liggen tot over een weekje, maar kan iemand vertellen op welke framerate hij op de consoles draait? Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Thomas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:53:
Wegens drukte laat ik 'm nog even liggen tot over een weekje, maar kan iemand vertellen op welke framerate hij op de consoles draait? Merci!
Op de PS4 draait hij een prima 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:26:
Over welke reviews heb je het ?

Het schijnt dat hij puur technische gezien op de PC nog niet goed draait maar dat hebben op dat platform wel meer games tijdens de release.

Mensen die de game op de console willen kopen maak je zo onnodig bang !

De eerste geluiden zijn juist goed !
De performance problemen laat ik even achterwege (was toch van plan om deze op de PS4 te halen), maar er zijn ook wat problemen met de gameplay zelf.

Een stealth game waar de kijkhoek van de baddies niet goed werkt is toch wel een deal-breaker voor mij (zeker voor een full price game). Zie onderstaande review. Hij heeft het over de performance maar ook gameplay problemen een stukje later in de video.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zdROBBvRLqc]

ACG is er ook niet super enthousiast over (Wait for a sale conclusie).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Reviews: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dishonored-2

Het zijn er nog maar een paar maar ik verwacht dat de game een mooie totaalscore krijgt.
Bedenk wel dat er op elke stealth game wel wat aan te merken is.[Deus Ex/Metal Gear]

Persoonlijk vind ik de gameplay beter dan deel 1.Ik speel de game nu op de PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
jori040 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:58:
Reviews: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dishonored-2

Het zijn er nog maar een paar maar ik verwacht dat de game een mooie totaal score krijgt.
Bedenk wel dat er op elke stealth game wel wat aan te merken is.[Deus Ex/Metal Gear]

Persoonlijk vind ik de gameplay beter dan deel 1.Ik speel de game nu op de PS4 Pro.
Precies dit, AI i sin vrijwel elke game nog enigzins een probleem.

De wereld die ze hebben neer gezet is geweldig, het verhaal is goed, de gameplay voelt goed aan en als de PC problemen zijn opgelost zie ik het als een topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jori040 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 07:55:
[...]

Op de PS4 draait hij een prima 30fps.
Jammer dat het niet op 60 draait, maar goed, zal de pret vast niet drukken. Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Thomas schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:35:
[...]

Jammer dat het niet op 60 draait, maar goed, zal de pret vast niet drukken. Bedankt voor het antwoord.
Bij een game als DOOM zie ik dat op de console wel als een must maar hier weegt dat iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:38:
[...]

De performance problemen laat ik even achterwege (was toch van plan om deze op de PS4 te halen), maar er zijn ook wat problemen met de gameplay zelf.

Een stealth game waar de kijkhoek van de baddies niet goed werkt is toch wel een deal-breaker voor mij (zeker voor een full price game). Zie onderstaande review. Hij heeft het over de performance maar ook gameplay problemen een stukje later in de video.

[video]

ACG is er ook niet super enthousiast over (Wait for a sale conclusie).
Staat je niet blind op Reviews. Ik speel zelf op pc op 60+ alles ultra bijn aop een 1060. Spel is gewoon erg vet en nog geen echte problemen gehad ( cpu prio op normal zetten en pre-rendered frames op 1) en spel werkt gewoon degelijk. Full price game is maar wat je ervoor betaald. 60€ op steam, 34€ erbuiten. Voor die 34 euro heb je gewoon AAA titel die geweldig is.

Dishonored is trouwens ook een prachtige game om te speedrunnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
De game maakt bij mij de verwachtingen echt waar !!!

De game is best zware kost dus mensen die op zoek zijn naar een laagdrempelig spel zijn aan het verkeerde adres.Ik bedoel de game zit vol systemen waar je echt even goed voor moet gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:28
Helaas krijg ik hem niet goed werkend op de pc. Speel met een R9 290 en i5 2500k.

Vreemde is dat de settings helemaal niets uitmaken. Op low of high/ultra beide dezelfde frame drops. Resolutie zelfs teruggezet naar minimum werkt niet :( Ook de tip van cpu prio mag helaas niet baten.

Hopelijk komen ze snel met een patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb het spel vandaag aangeschaft maar krijg het niet werkende. Na het opstarten blijft ie bij het eerste scherm (waar een geel balkje ondering loopt) hangen bij 80%. Ik draai Windows 10, build 17393.447 met ATI drivers 16.11.3.

Mijn specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 7950 '13Series€ 0,-€ 0,-
1HGST Travelstar Z5K1000, 1TB€ 75,69€ 75,69
1Cooler Master Silencio 352€ 58,91€ 58,91
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 38,99€ 38,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 91,95€ 91,95
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 65,29€ 65,29
1Crucial M500 mSata 480GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,34

Iemand enig idee :? Reboot noch driver update levert iets op. Heb enorm lang op dit spel zitten wachten |:(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:28
Misschien via steam de bestanden valideren? De eerste keer dat ik het spel starte duurde het laden ook vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
luxzenburcht schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:04:
Misschien via steam de bestanden valideren? De eerste keer dat ik het spel starte duurde het laden ook vrij lang.
Dat heb ik gedaan ("verify integrity of game cache", toch?) maar alles is goed. Het laden duurt niet alleen lang, als ik dan ergens anders drukt geeft windows aan dat het is vastgelopen..

Volgens mij is mijn videokaart zwz beneden spec?

[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 12-11-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je videokaart is niet de beste meer maar ik betwijfel of dat de game onspeelbaar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:48:
btw:

Duke of Serkonos = Wilson Fisk
Outsider = Penguin (Gotham)
Meagan Foster = Nightnurse (Daredevil etc)
Paolo = Oberyn Martel (eyepop dude from the fight vs Mountain in GoT)

Als voice actors maken het spel alleen maar beter <3
Vergeet Stephen Russell niet. Hij voicet Corvo. De stem kwam me bekend voor, en inderdaad: hij speelde eerder Garrett (Thief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Thomas schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:09:
Je videokaart is niet de beste meer maar ik betwijfel of dat de game onspeelbaar kan maken.
Ik heb t opnieuw geïnstalleerd en maar gewoon gewacht. Uiteindelijk startte het spel op. Het gekke is dat het best wel soepel loopt bij mij? Ik heb de resolutie 1 tandje lager gezet (1680x1050) en presets op ultra. Wel vreemd want ik lees overal dat het spel zo slecht loopt op ati kaarten?

Afijn; ik ben blij ;)

Nog een inhoudelijke vraag; bij de vorige dishonored (en doc) werd je best wel afgestraft als je mensen doodde. Had invloed op de manier waarop het spel eindigde enz. Is dat hier ook zo? Soms is iemand afmaken veel sneller namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Ja dat speelt weer mee, en dit keer maken ze je dat ook duidelijk door middel van tips op de loading screens. Ook als je een save maakt staat daar bij hoe hoog je Chaos level is op dat moment.

Ik ben nog niet zo heel ver, maar ik ga er van uit dat het zelfs nog meer meespeelt als in het eerdere deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Spam schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:19:
[...]

Ik heb t opnieuw geïnstalleerd en maar gewoon gewacht. Uiteindelijk startte het spel op. Het gekke is dat het best wel soepel loopt bij mij? Ik heb de resolutie 1 tandje lager gezet (1680x1050) en presets op ultra. Wel vreemd want ik lees overal dat het spel zo slecht loopt op ati kaarten?

Afijn; ik ben blij ;)

Nog een inhoudelijke vraag; bij de vorige dishonored (en doc) werd je best wel afgestraft als je mensen doodde. Had invloed op de manier waarop het spel eindigde enz. Is dat hier ook zo? Soms is iemand afmaken veel sneller namelijk..
Ik ga er vanuit dat het meetelt omdat het Chaos level bij je savegames en aan het einde van de match worden genoteerd. Toch is het leuk om meerdere eindes te unlocken door meerdere runs te doen. Dus een Emily chaotic run ofzo en een Corvo low chaos run. Ik zelf probeer bij mijn eerste run eerst iedereen zoveel mogelijk in leven te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 14-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben opnieuw begonnen, wat fouten gemaakt, wat geleerd. Dus kan nu op volle kracht knallen en alles afslachten :D Vanavond weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sn0wblind schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:51:
[...]

Ik ga er vanuit dat het meetelt omdat het Chaos level bij je savegames en aan het einde van de match worden genoteerd. Toch is het leuk om meerdere eindes te unlocken door meerdere runs te doen. Dus een Emily chaotic run ofzo en een Corvo low chaos run. Ik zelf probeer bij mijn eerste run eerst iedereen zoveel mogelijk in leven te houden.
Ik was iets te vroeg, er wordt inderdaad melding van gemaakt in de tutorial.

Eerste indrukken van het spel; zeer fraaie interieurs (veel minder generiek als deel 1), goede physics (ik stootte een pan met piepers om en de piepers rolden verder over de grond) en leuke gestrekken tussen mensen (erg veel detail). Gameplay is nagenoeg hetzelfde, kleine nuances hier en daar maar niets schokkends. Enige mindere is dat alles een soort waas erover heeft liggen, alsof er Vasaline over de lens is gesmeerd, zelfs op full res. FSAA uitzetten?

Ik moest trouwens bij grotere gebieden het detail van ultra naar high zetten anders ging de Fps aan de haal. Hopelijk lost de patch dat iets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Eerste spel in jaren wat helaas niet lekker draait op de PC. Settings op low of medium maakt niks uit. Haal met moeite 40-45 fps en dan nog stottert de game. Zeer storend. Baal er ontzettend van. Heb zelfs op de dag van de release afgewacht om te kunnen spelen en dan dit...

Heb er al spijt van dat ik de PC versie heb gekocht, liever de versie voor ps4pro gehaald..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Boobybandit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:46:
Eerste spel in jaren wat helaas niet lekker draait op de PC. Settings op low of medium maakt niks uit. Haal met moeite 40-45 fps en dan nog stottert de game. Zeer storend. Baal er ontzettend van. Heb zelfs op de dag van de release afgewacht om te kunnen spelen en dan dit...

Heb er al spijt van dat ik de PC versie heb gekocht, liever de versie voor ps4pro gehaald..
Specs? Heb je de tips gelezen die je performance boosten?

Ik draai zelf de game op Ultra op 60 FPS met drops naar 55, voordat ik de tips heb uitgevoerd viel ik af en toe terug naar rond de 30.

1. Batch draaien die de process priority terug op 'Above Normal' zet tijdens het spelen

:start

wmic process where name="Dishonored2.exe" call setpriority "above normal"

ping 127.0.0.1 -n 60 > nul

goto start

2. Maximum Prerendered frames via de Nvidia tool op 1 zetten
3. Volumetric Lightning uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Notlupus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
[...]

Ik draai zelf de game op Ultra op 60 FPS met drops naar 55, voordat ik de tips heb uitgevoerd viel ik af en toe terug naar rond de 30.

1. Batch draaien die de process priority terug op 'Above Normal' zet tijdens het spelen

goto start

Je tweede punt is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van de specs :p Niet iedereen gebruikt Nvidia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mn eerste playtrough gedaan met corvo. Ghost en Non lethal. Heb er 13 uur over gedaan met alles exploren etc.

Ik moet zeggen dat ik 0 problemen heb gehad met het spel. Heb een i7 en een gtx970. Draaide op alles high 60 frames stabiel.

Wat een geweldig spel zeg. Vandaag aan mn Emily kill all run beginnen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister opnieuw begonnen. Niet meer aan het kijken naar Ghost, Stealth of whatever runs. Gewoon spelen zoals ik het wil.

Tot nu toe:

Target 1: Dood (perongeluk verkeerde knop)
Target 2: Levend
Target 3: Zit nu in de mansion, dus dat wordt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
[...]

goto start

Specs staan in mn signature (dooddoener, ik weet het). Maarre, grofweg, i5 3570K @4Ghz, 16gb ram en een AMD 280X met 3Gb geheugen. Mag naar mijn idee nog zeker wel midrange heten. Voor 1080p gamen is het doorgaans genoeg voor high/very high. Ultra red je vaak niet ivm het geheugen.

Los daarvan, net nog even geprobeerd met je tips. Maakte geen verschil in fps. Ik speel nu echter op 1650*1080 ( :'( ) en haal 60fps doorgaans, maar dan nog voelt de game niet lekker aan...hij loopt gewoon stroperig. Nu ja, afwachten of de aangekondigde patch iets uithaalt of dat het zo blijft.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Okay, dat is inderdaad jammer en zou niet moeten kunnen. Gelukkig heb ik er geen/minder last van, maar al draaide het stroperig dan zou ik inderdaad afwachten of de patch verbetering brengt. Arkane is niet z'n grote studio maar heb me met al hun games enorm vermaakt tot nu toe. Itt. tot een Activision of EA geef ik ze dan toch voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Vraagje over wat stats aan het einde vd missie:
- Hostiles killed: in deel 1 vielen hounds hier niet onder. Dit lijkt veranderd te zijn?
- Bodies detected: ik probeer alle lichamenen altijd goed te verstoppen. Toch wordt er altijd 1 of 2 gevonden. Waar moet ik op letten om dit te voorkomen?
- Detected: wanneer ben je detected, Als de bliksemschicht helemaal volloopt en rood is?
[...]

goto start

Wat betreft de performance boost:
1) Die CPU prio stellen: dat zet je precies aan? Batchfile maken?
2) Wat is de equivalent voor AMD?

[ Voor 38% gewijzigd door Spam op 16-11-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Voor AMD heb ik eerlijk gezegd geen idee, maar ik geloof dat er op oa. Reddit een aantal threads aanwezig zijn voor mensen met AMD.

De CPU prio doe ik inderdaad met een batch file. Reden is dat deze na elk loading screen weer terug op 'low' wordt gezet. Dus laat ik het bestand elke 60 seconden maar even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Spam schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:07:

Wat betreft de performance boost:
1) Die CPU prio stellen: dat zet je precies aan? Batchfile maken?
2) Wat is de equivalent voor AMD?
Ik gebruik het programma Processlasso. Gratis en werkt prima. 1x lanceren en alt-tabben en het proces hogere prioriteit geven. Daarna pakt hij automatisch de juiste.

Overigens lees ik ook dat dit truukje niet al te veel uithaalt. Verder ben ik er achter gekomen dat de AMD 7970 het minimum is, en dat is eigenlijk een equivalent van de 280x. Dat verklaart misschien de relatief lage performance. Maar eerlijk gezegd valt het mij dan nog erg mij met 45 fps op 1650*1080. Alleen, zoals ik al zei, die haperingen maken dat de game niet lekker speelt.

• Notlupus
Ik zie juist wel een heel duidelijk verschil als ik de Process Prio hoger zet. Zeker 15-20 FPS, meer op drukke gebieden, bijvoorbeeld als je op een balkon zit en de stad in kijkt. Misschien ligt dat aan de CPU die je hebt?

• Spam
Boobybandit schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:07:
[...]

Ik gebruik het programma Processlasso. Gratis en werkt prima. 1x lanceren en alt-tabben en het proces hogere prioriteit geven. Daarna pakt hij automatisch de juiste.
Thx voor de tip
Overigens lees ik ook dat dit truukje niet al te veel uithaalt. Verder ben ik er achter gekomen dat de AMD 7970 het minimum is, en dat is eigenlijk een equivalent van de 280x. Dat verklaart misschien de relatief lage performance. Maar eerlijk gezegd valt het mij dan nog erg mij met 45 fps op 1650*1080. Alleen, zoals ik al zei, die haperingen maken dat de game niet lekker speelt.
Nu ik heb een Intel 2500 en 9750 en bij mij draait ie eigenlijk wel soepel, ook in grote gebieden. Met resolutie op 1680x1050 en settings op very high. TXAA uitzetten helpt ook (kan ik zelfs de resolutie naar 1920x1200 zetten) maar dan ziet alles er zo gekarteld uit. Met TXAA ziet alles wel erg wazig maar het went. Voor de rest draait het soepel. Ik zal eens kijken of die CPU prio helpt.

Ik zou me zo kunnen denken dat bethesda dit soort dingen gewoon tackled in de patch? Zou toch elk moment er moeten zijn : https://www.reddit.com/r/..._2_patch_incoming_for_pc/

• corset
jindosh manor even opgegeven, zonder ammo, zonder ranged weapons zijn de bots hell. En ongezien Jindosh pakken is bijna niet te doen :-(

• Spam
corset schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:45:
jindosh manor even opgegeven, zonder ammo, zonder ranged weapons zijn de bots hell. En ongezien Jindosh pakken is bijna niet te doen :-(
Ik ben net begonnen. Wat een level design zeg! Wel raar dat ik de Clockwork Soldiers niet kan zien met Dark Vision, terwijl ik wel Greater Dark Vision heb?

Hier wat tips: http://www.idigitaltimes....clockwork-soldiers-568041

• Silversin
Heb nu de PS4 versie, geweldige game. Net begonnen aan missie 4. Paar vragen.

Heeft de X1 versie ook last van framedrops/inputlag? Ik ben nog niet zo ver, wil hem best omruilen voor een beter draaiend game.

In missie 2 heb ik blijkbaar 2 runes en een outsider shrine gemist. Vreemd, want volgens youtube videos heb ik alles al gevonden. Komen we hier later terug?

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
spoiler: Manier om dit te doen
Als je binnen komt niet aan de handle trekken maar een ruit boven je kapot schieten, dan omhoog blinken/reachen en via de ruimte tussen de muren naar een ander kamertje. Daar 2 npcs uitschakelen, en vervolgens verder lopen naar de assessment chamber :) Op youtube zijn evt wat filmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Heb je grenades? Die gebruiken voor de bots pakken? Tenzij je echt silent wilt gaan. Ik ging ze gewoon met mijn zwaard te lijf en de aanvallen van ze blocken. ZOda je de achter plaat eraf slaat is het nog 1 klap op de core. Ik speel op de moeilijkste moeilijkheidsgraad overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 18-11-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sn0wblind schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:10:
[...]

Heb je grenades? Die gebruiken voor de bots pakken? Tenzij je echt silent wilt gaan. Ik ging ze gewoon met mijn zwaard te lijf en de aanvallen van ze blocken. ZOda je de achter plaat eraf slaat is het nog 1 klap op de core. Ik speel op de moeilijkste moeilijkheidsgraad overigens.
Ik wil dus echt silent gaan en heb inmiddels Jintosh weten uit te schakelen. Echter moet ik nu iets met de electric charge in die ruimte? Daarvoor moet ik de clockwork soldiers wakker maken namelijk en heb ik gelijk stront aan de knikker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Betapatch 1.2 rolt nu binnen! De lijst met wijzigingen is veel te groot om hier te pasten, maar ik heb er echt goede hoop op dat het nu wel echt iets gaat doen voor de performance!

http://store.steampowered.com/news/?appids=403640

Update: hoera de zooi is eindelijk goed speelbaar. Qua fps scheelt het niet heel veel, maar loopt nu wel stuk beter. Heel veel extra opties in het instellingen menu erbij. Kan in elk geval nu native reso (1920x1200) spelen en op medium/high setting. Ipv 1360x760 en low settings!

[ Voor 37% gewijzigd door B-Bandit op 21-11-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Gisteren gekocht en gespeeld, onmiddellijk 4 uur :)

Doet me wat denken aan de laatste Deus Ex: de kwaliteit druipt er overal van af, maar de game wordt blijkbaar geplaagd door crashes en "hobbelige" performance, aldus het steam forum.

Ik heb in elk geval geen probleem met de performantie op mijn 1070 gtx, maar het voelt inderdaad niet altijd "butter smooth" aan (lag? rare frame times?), maar heb meestal wel 70+ fps op ultra @ 1440p gsync.

Ik kijk er al naar uit om vanavond verder te spelen.
Had al patch 1.1 maar vanavond 1.2 testen, hopelijk voelt het nog iets vloeiender aan.

TAA in combinatie met een Reshade lumasharpen filter: ziet er echt gelikt uit, maar ik zie dat men met de laatste patch een ingebouwde "sharpener" heeft. Leuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Spam schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:54:
[...]

Ik wil dus echt silent gaan en heb inmiddels Jintosh weten uit te schakelen. Echter moet ik nu iets met de electric charge in die ruimte? Daarvoor moet ik de clockwork soldiers wakker maken namelijk en heb ik gelijk stront aan de knikker...
Hoeft normaal niet, is een alternatieve nonlethal manier om die Jindosh eraan te krijgen. Of je vermoordt hem met je eigen handen, of je laat zijn bliksemmachine hem onschadelijk maken.

Dan moet je hem stranglen, verdiepje lager in die stoel zetten, en dan zorgen dat die stoel genoeg power krijgt. (Minipuzzel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Ik ben positief verrast door de nieuwe betapatch 1.2 wat een verschil loopt veel vloeiender nu op mijn GTX 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Waarschijnlijk domme vraag, maar het is waarschijnlijk de bedoeling om alle runes en bones te vinden voor je naar een volgende area gaat ofzo? Alvast niet makkelijk zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
azz_kikr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:21:
[...]

Hoeft normaal niet, is een alternatieve nonlethal manier om die Jindosh eraan te krijgen. Of je vermoordt hem met je eigen handen, of je laat zijn bliksemmachine hem onschadelijk maken.

Dan moet je hem stranglen, verdiepje lager in die stoel zetten, en dan zorgen dat die stoel genoeg power krijgt. (Minipuzzel)
Ja dat begrijp ik wel, maar die clockwork soldiers zijn constant daar en eentje is actief. Ik moest ze uiteindelijk kapot maken omdat ik anders jindosh niet kon electrokuteren. Het rare is dat de twee clockwork soldiers wel als kills werden opgevoerd in de stats :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Spam schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:50:
[...]

Ja dat begrijp ik wel, maar die clockwork soldiers zijn constant daar en eentje is actief. Ik moest ze uiteindelijk kapot maken omdat ik anders jindosh niet kon electrokuteren. Het rare is dat de twee clockwork soldiers wel als kills werden opgevoerd in de stats :?
Hier ging dat vrij makkelijk. 1 maal in die bovenste cirkel, links rond gaan bovenaan die kasten/machines. Kan je opblinken en tot rond tot Jindosh gaan. Sleepdart in zijn gezicht. Erin blinken als die robot weg is. Jondosh opnemen, en terug blinken langs zelfde zijde als vanwaar je kwam of over de rand blinken.
Zonder sleepdart kon ik idd niet korter bij komen.

Robot merkt niets. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 22-11-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
azz_kikr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:04:
[...]

Hier ging dat vrij makkelijk. 1 maal in die bovenste cirkel, links rond gaan bovenaan die kasten/machines. Kan je opblinken en tot rond tot Jindosh gaan. Sleepdart in zijn gezicht. Erin blinken als die robot weg is. Jondosh opnemen, en terug blinken langs zelfde zijde als vanwaar je kwam of over de rand blinken.
Zonder sleepdart kon ik idd niet korter bij komen.

Robot merkt niets. 8)
Hmm, geen savegame meer, zit inmiddels in Level 5, maar toch bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 22-11-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 13:25
Heerlijke game. Nu twee keer uitgespeeld, eerst Corvo op low chaos zonder kills en detections en daarna met Emily op high chaos / max. kills.

Ik ben erg benieuwd naar de patch die 'custom difficulties'(?) meebrengt, en NG+ introduceert. Het is best wel lelijk dat je nu missies niet kunt herspelen zoals dat bij deel 1 wel kon. Je kunt natuurlijk savegames maken aan het begin van iedere missie, maar het is niet echt completionist-friendly.

Ook vind ik de hoogste difficulty op dit moment nog vrij simpel. Het is leuk dat vijanden oplettender zijn, maar je bent nog steeds prima in staat om je een weg door levels heen te hakken als je het parryen een beetje doorhebt. Gewoon instadeath op zijn moeilijkst lijkt me wel eerlijk.

Je kunt bijv. ook vrij eenvoudig een heel leger vijanden laten volgen om ze allemaal aan een Arc Pylon te voeren. Dit was gister na een keer of vier proberen (is de laatste 'echte' missie dus spoilers voor als je nog niet zo ver bent):

YouTube: Dishonored 2 Grand Palace quicky on Very Hard
SideShow schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:46:
Waarschijnlijk domme vraag, maar het is waarschijnlijk de bedoeling om alle runes en bones te vinden voor je naar een volgende area gaat ofzo? Alvast niet makkelijk zeg :o
Mwah, de bedoeling.. Ik pak de runes altijd wel voor upgrades, maar veel van die bone charms vind ik niet interessant, vooral degenen met een nadeel.
azz_kikr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:21:
[...]

Voor dit soort posts zijn spoilers uitgevonden.
Spam schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:50:
[...]

Wellicht een overbodige tip, maar ze zien niks naast zich hè, alleen voor en achter. Als je hun patrouilleroutes hebt leren kennen kun je best makkelijk langs ze (hun zijkant) lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
2dope schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:05:
Wellicht een overbodige tip, maar ze zien niks naast zich hè, alleen voor en achter. Als je hun patrouilleroutes hebt leren kennen kun je best makkelijk langs ze (hun zijkant) lopen.
Goeie tip _/-\o_ Ik ga het de volgende keer als ik een soldier tegenkom (of is dat niet meer zo?) nog eens proberen.

Ben nu helemaal in mijn nopjes met de uitbreiding "pull enemies" van "Far Reach". Zo ontzettend grappig om hoog te gaan zitten waar veel soldaten zijn en dan een voor een ze eruit te plukken als de rest even niet kijkt. Genieten :9

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dacht het wel aan te kunnen op hard, maar sommige stukken moet ik toch echt vele keren overdoen :P Ben nog niet echt bezig met een bepaalde run, wil eerst even redelijk casual door de game heen, en bij een volgende playthrough kijk ik wel weer. Nu neig ik meestal wel naar stealth, maar wil dan het liefst alles en iedereen bewusteloos meppen :+ Performance is weird, zie 30 fps in beeld maar het draait wel vloeiend (ga normaal toch echt voor 60 fps). Wel beetje lopen experimenteren om creatief baddies en co uit te schakelen: die hondjes me laten volgen naar een kamer met een kleine arc wall en zap...bespaar weer op ammo :P

Vergeet ook niet hier en daar etalages aan diggelen te meppen voor items van waarde..of van die display-kasten/frames aan muren na te lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 24-11-2016 09:17 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 16:44
Idd na de patch draait de game als een trein op mijn systeem. I7 4790K, GTX1080. Triple monitor setup, resolutie 5760 x 1080 ultra setting met een framerate van 60-80 fps. Geweldig om die kereltjes op je af te zien komen en dan met de incendiary bolt ze in de fik te zetten :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Dit is echt een heerlijk game'pje zeg. Echte kwaliteit. Toch zooooo jammer dat alles weer verzuurd moet zijn op steam door performantie problemen. Precies hetzelfde met de laatste Deus Ex, supergame dat stevig in zijn schoenen staat, alleen problemen bij de launch :(

Gelukkig hier niet, draait hier vlot. Dat was zo met mn 970 gtx, maar nu zeker met mn 1070 gtx.

Daarnet koppig willen zijn en alle runes willen vinden in Addermire Institute.
De laatste zat in
spoiler:
de kelder. Ik zag plots een spleetje in de vloer onder de lift, en ik zeg tis toch geen waar zeker :) Dus kabels doorsnijden en boem patat, ik zat in de kelder. Geweldig. Ook nog een mooi schilderij van Sokolov mee kunnen graaien.

Wat ik ongelofelijk vind, is dat ik denk dat ik veel coin gevonden heb, maar voltooi dan die missie met 2500 van de 3500 coin ofzo ... wuuut :-)

Minpuntje: als je lang in een level zit zoals Addermire Institute, begint de ambient noise wel nogal repetitief te worden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
DutchRookie007 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:25:
Idd na de patch draait de game als een trein op mijn systeem. I7 4790K, GTX1080. Triple monitor setup, resolutie 5760 x 1080 ultra setting met een framerate van 60-80 fps. Geweldig om die kereltjes op je af te zien komen en dan met de incendiary bolt ze in de fik te zetten :D :+
Na de patch heb ik juist mijn graphics setting terug moeten schakelen. Niet echt een verbetering dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wrs niet het topic om dit te bespreken maar Oe 35€ voor Dishonored 2 product: Dishonored 2 en 31$ als cd key

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 28-11-2016 15:39 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

En ik die dacht een goeie deal te hebben gedaan om G2A voor 40 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 14:26
Afgelopen weekend was ie bij de GameMania voor 35 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gisteren gaan halen en geïnstalleerd, ik had eerst de verkeerde code te pakken, want de Assassins DLC zit er ook bij :+

En waarom heb je een dvd van 8GB als je na installeren nog 28GB moet downloaden omdat er maar 4GB geïnstalleerd is |:( :F

OW en niet proberen op een pricewatch: AMD FirePro V4900 (100-505649) alles op very low en maar 20fps :+ * Damic moet zijn rx480 uit een ander systeem gaan halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 29-11-2016 11:57 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

In missie 8 kan ik mijn powers niet gebruiken. Ik kan ook geen mana potion nemen. Is dit een bug? In missie 7 is het normaal want die missie verplicht je om "no powers" te gaan, maar normaal missie 8 toch niet?

*edit: dit lijkt een bug te zijn met een charm die ik had gemaakt. Er stond dat mana regeneration "slightly slower" was ... lijkt me nogal een bug dan als je mana op 0 is en blijft en je zelfs niet kunt restoren met een flask :)

[ Voor 35% gewijzigd door SideShow op 02-12-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Gisteren even verder gespeeld. 'Crack in the Slab' mission heeft een van de beste level designs die ik ooit in een videogame ben tegengekomen.

spoiler: Mission spoilers
Ik vond het switchen tussen present / future al gaaf. Mind was helemaal blown toen ik Aramis had neergehaald met een sleepdart en hele toekomst veranderde. Kwam als een verassing, omdat de game totaal geen clue's hierover geeft voordat je de ritual bijwoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
Silversin schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:16:
Gisteren even verder gespeeld. 'Crack in the Slab' mission heeft een van de beste level designs die ik ooit in een videogame ben tegengekomen.

Ik vond het switchen tussen present / future al gaaf. Mind was helemaal blown toen ik Aramis had neergehaald met een sleepdart en hele toekomst veranderde. Kwam als een verassing, omdat de game totaal geen clue's hierover geeft voordat je de ritual bijwoont.
Leuke tip:

Voordat je de ceremony zijn er 2 mensen achterin (tegenover de courtyard) aan het werk met een raam. Maak hun dood in het verleden en dat heb je toegang tot een klein kamertje waar je anders niet bij kan

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Silversin schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:16:
Dat gevoel heb ik in elke missie. Echte kunstwerkjes, elk level opnieuw.
Het huis van Aramis springt er idd nog eens uit.

Ik had ook enorm bewondering voor het huisje van Jindosh ... dat is al wat meer dan wat kamertjes maken met een interne level editor en wat assets neerzetten op een esthetische manier :)

Ook de mansion van the Duke is gewoonweg "waw".

Bijna 50 uur gameplay hier op steam, voor mij eigenlijk game of the year, hoewel ik zeer graag games gespeeld heb zoals dark souls 3, doom, deus ex, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Zit pas in het eerste echte level, op weg naar de boot. Speel met Corvo, ga voor low chaos, no kills, no spots. Maar ik wil ook alles vinden, en dat vind ik nu best lastig nog, zo zonder powers nog.

Er is een gebouw aan de overkant van de straat waar ik nog maar niet ongezien naar toe kan komen.

Kun je levels herspelen na afloop ? Of alleen in een nieuwe playthrough. Afhankelijk van hoe lang 1 playthrough duurt wil ik nog een tweede doen voor high chaos en lekker bruut killen met Emily :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 13:25
-SaveMe- schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:08:
Kun je levels herspelen na afloop ? Of alleen in een nieuwe playthrough. Afhankelijk van hoe lang 1 playthrough duurt wil ik nog een tweede doen voor high chaos en lekker bruut killen met Emily :)
Er was een patch op handen die NG+ toevoegt met missiekeuze volgens mij, alsmede 'dynamic difficulty'. Zou in december ergens gereleased worden, geen idee of die al uit is.

Ik heb hetzelfde gedaan als jij, tweede playthrough met extreem evil Emily. Heel tof hoe zij ook steeds cynischer en wraakzuchtiger wordt dan. Als die patch er is wil ik nog wel een NG+ doen om powers te maxen en zo'n hogere moeilijkheidsgraad te proberen.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

En de aanpassing komt eraan: nieuws: Dishonored 2 krijgt New Game Plus-modus

Ben inmiddels opnieuw begonnen, nu met Corvo. Zit even te dubben of ik het nu extreem netjes wil doen, denk het wel, maar toch nog wel met powers ;) En proberen alle loot/runes te vinden, want daar heb ik de vorige keren pas in de laatste levels echt op zitten letten. Crack in the Slab is inderdaad dikke wow. Dit spel is echt een combo tussen Bioshock en Thief vind ik: heerlijk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Voor de mensen die nog niet into reshade zijn, deze game leent zich er uitstekend voor vind ik. Zelfs met TXAA sharpness op maximum, is het nog steeds soft, zelfs op het randje van blur.

Game is imo zoveel beter als ie scherp is .. heb dan ook maar een mini guide gemaakt:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=812356806

Comparison:
http://users.telenet.be/d...ed2/lumasharpcompare.html

[ Voor 10% gewijzigd door SideShow op 16-12-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

2Dutch schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:10:
En de aanpassing komt eraan: nieuws: Dishonored 2 krijgt New Game Plus-modus
Dit spel is echt een combo tussen Bioshock en Thief vind ik: heerlijk :)
Inderdaad. echt een oude Thief feel heeft deze game. Net uitgespeeld, met Corvo, low chaos, no spots, no kills, wel powers. Heb de levels echt uitgeplozen, proberen alles te vinden on my own. Helaas 2 paintings gemist over de hele playthrough. Wel praktisch alle runes en bonecharms. Gemiddeld zo'n 4 uur per level bezig geweest!

Gruwelijk van de game genoten. Technisch/grafisch wat matig, maar gameplay echt lekker old school sneaken. Een van de beste games dit jaar! _/-\o_

Denk nog wel een tweede run als Emily te gaan doen, max chaos/kills. Zal ook wat vlotter moeten gaan omdat spots dan niks meer uit maken, dus hoeft allemaal niet zo voorzichtig :) Qua powers eigenlijk maar twee gebruikt, blink en stop/bend time. En de fully upgraded stun mine is echt awesome :) Wel jammer is dat ik de levels wel door en door ken bijna, is er geen exploring element meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Lethal en full chaos is wel fun. Levert letterlijk een hoop chaos op :)

Pagina: 1 2 Laatste