De beste feature van iOS 10? Optillen en aan.
Ik moet nog een nieuwe zakelijke telefoon hebben, dus vandaar :-).Thombias schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Ik heb de 6s van de zaak en ik heb deze net een paar maanden dus ik verwacht dat de afschrijvingsperiode pas afgelopen is als de iphone 8 uit komt.
Ik had gehoopt op een dark mode.Thombias schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Ik had nog gehoopt op de mogelijkheid van een 3rd party launcher
Mag hopen dat ze dat nooit gaan doen: juist de herkenbaarheid en consistentie van één en dezelfde launcher op alle iOS devices vind ik een groot pluspunt tov Android. Al die verschillende launchers op Android komen op mij heel rommelig over en elk type toestel werkt net ff weer anders. Ik snap dat dit niet voor iedereen zal gelden, maar steeds als ik weer met een android toestel gewerkt heb en dan weer terug kom op mijn eigen iPhone en iPad merk ik hoe relatief netjes, rustig en opgeruimd iOS aanvoelt.Thombias schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Ik had nog gehoopt op de mogelijkheid van een 3rd party launcher
Kan ik me voorstellen maar de keus is er nu niet en als die er wel was dan hoef deze niet gebruikt te worden.jasjenl schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:07:
[...]
Mag hopen dat ze dat nooit gaan doen: juist de herkenbaarheid en consistentie van één en dezelfde launcher op alle iOS devices vind ik een groot pluspunt tov Android. Al die verschillende launchers op Android komen op mij heel rommelig over en elk type toestel werkt net ff weer anders. Ik snap dat dit niet voor iedereen zal gelden, maar steeds als ik weer met een android toestel gewerkt heb en dan weer terug kom op mijn eigen iPhone en iPad merk ik hoe relatief netjes, rustig en opgeruimd iOS aanvoelt.
Persoonlijk zou ik het een leuke optie vinden om ook eens tegen wat anders aan te kijken en bijvoorbeeld minder mapjes en app-icons op de homepage te hebben.
Ook de mogelijkheid om widgets op de homescreen te kunnen plaatsen zou ik persoonlijk prettig vinden.
O, wat heerlijk. Al die native OS apps verwijderen...
Ok, ze kunnen niet allemaal weg helaas.
Voor het wakker maken van de iPhone moet je hem na het oppakken iets naar je toe kantelen.
Dan gaat het scherm aan.
Voor het wakker maken van de iPhone moet je hem na het oppakken iets naar je toe kantelen.
Dan gaat het scherm aan.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik snap juist dat hele widgets op het homescherm niet.Thombias schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:12:
[...]
Kan ik me voorstellen maar de keus is er nu niet en als die er wel was dan hoef deze niet gebruikt te worden.
Persoonlijk zou ik het een leuke optie vinden om ook eens tegen wat anders aan te kijken en bijvoorbeeld minder mapjes en app-icons op de homepage te hebben.
Ook de mogelijkheid om widgets op de homescreen te kunnen plaatsen zou ik persoonlijk prettig vinden.
Als ik in een applicatie zit, maar ik wil even een widget raadplegen, vind ik het prettiger om een pull-down menu te openen met widgets, zoals dat nu kan in iOS. Is de telefoon uit, wil ik m daar niet perse voor unlocken en de huidig geopende app weg drukken om het homescherm te openen, maar gewoon vanaf het lockscreen opzij vegen naar de widgets, zoals dat nu in iOS 10 gebeurt.
Ik zou niet weten in welke situatie het ideaal is om het homescherm te vullen met widgets.
'Lift to wake' is enkel voor iPhone 6S (Plus) en iPhone SE.rimave schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:19:
O, wat heerlijk. Al die native OS apps verwijderen...Ok, ze kunnen niet allemaal weg helaas.
Dan gaat het scherm aan.
Verwijderd
Gaat bij jullie het scannen van de library voor het herkennen van gezichten ook zo sloom? Ik heb 4.000 foto's en na een 6 uur heeft de percentagebalk nog maar een heel klein streepje van de hele balk.
Waar vind ik dat voortgangs balkje?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:24:
Gaat bij jullie het scannen van de library voor het herkennen van gezichten ook zo sloom? Ik heb 4.000 foto's en na een 6 uur heeft de percentagebalk nog maar een heel klein streepje van de hele balk.
Bij IOS 10 is het een simpele swipe van links naar rechts en je hebt een widget overzicht dus misschien is het nu niet zo relevant.xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:19:
[...]
Ik snap juist dat hele widgets op het homescherm niet.
Ik zou niet weten in welke situatie het ideaal is om het homescherm te vullen met widgets.
Maar een voorbeeld zo kunnen zijn een buienalarm widget dat je direct, met een druk op de home-button, kan zien dat er een bui aankomt zonder de app te hoeven open en te swipen.
En zo kan ik nog wel wat voorbeelden op noemen.
Maar goed, het is een persoonlijke wens.
Heeft iemand weet van apps die niet meer goed werken bij iOS 10? Heb al wat rondgekeken op verschillende fora, maar heb niet direct heel veel informatie gevonden, ook omdat het nog heel vroeg is. Iemand toevallig hier die gemerkt heeft dat bepaalde apps crashen/niet meer goed werken? (Grote apps als Twitter, FB, Snapchat, ...)
Nou ik zie geen balkje, maar hij heeft zeker niet al mijn foto's gescand. Mis wel een flink aantal mensen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:27:
[...]
Als je naar de photo app gaat, op albums klikt en dan op people.
Werkt dus nog niet helemaal soepel.
Hier werkt de RSS reader Newsify niet meer.Matsooh schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:30:
Heeft iemand weet van apps die niet meer goed werken bij iOS 10? Heb al wat rondgekeken op verschillende fora, maar heb niet direct heel veel informatie gevonden, ook omdat het nog heel vroeg is. Iemand toevallig hier die gemerkt heeft dat bepaalde apps crashen/niet meer goed werken? (Grote apps als Twitter, FB, Snapchat, ...)
Bij mij deed de Adblocker het niet meer. Maar is verholpen door app opnieuw te installeren en safari opnieuw te starten.Matsooh schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:30:
en bij Facebook Messenger is de bovenste chat maar half zichtbaar. Net of iOS 10 een andere hoogte doorgeeft aan de app waardoor het misgaat en de eerste chat onder de zoekbalk valt.
[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 14-06-2016 12:35 ]
Is inderdaad een persoonlijke kwestie, maar ook daar zou ik zelf de app niet voor willen wegdrukken. Als je naar de home pagina gaat, hoef je ook maar 1 swipe te doen dan zie je ze ookThombias schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Bij IOS 10 is het een simpele swipe van links naar rechts en je hebt een widget overzicht dus misschien is het nu niet zo relevant.
Maar een voorbeeld zo kunnen zijn een buienalarm widget dat je direct, met een druk op de home-button, kan zien dat er een bui aankomt zonder de app te hoeven open en te swipen.
Het enige wat ik nog gezien heb is dat de zoekbalk van Youtube verdwijnt/onzichtbaar na het zoeken. Maar het is nog steeds goed bruikbaar.Matsooh schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:30:
Ik merkte net ook dat als ik iets typ in een iMessage notificatie, en de tekst overschrijd in regel, de notificatie niet mee schaalt.
Ben benieuwd welk excuus Apple heeft om zoiets simpels te beperken tot deze modellen. Tótaal niet kunstmatig functies beperken. Jammer, maar tegelijkertijd ook weer niet onverwachts en past precies bij Apple.xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:22:
[...]
'Lift to wake' is enkel voor iPhone 6S (Plus) en iPhone SE.
39
Dat is inderdaad een zwaar minpunt als je het mij vraagt, ik zou deze feature graag terug zien in de final release beschikbaar voor meer toestellen dan alleen de 6S en SEFietsbel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Ben benieuwd welk excuus Apple heeft om zoiets simpels te beperken tot deze modellen. Tótaal niet kunstmatig functies beperken. Jammer, maar tegelijkertijd ook weer niet onverwachts en past precies bij Apple.
Dat zou nu moet kunnen met iOS 10. Van wat ik gezien heb zijn de widget mogelijkheden op het lock screen ook uitgebreid. Heb jij voor buienalarm ingesteld dat je een notificatie krijgt als het regent, dan kan er nu ook een kaart bij getoond worden. Een beetje wat je in iOS 9 gewend bent met de widgets in het berichtencentrum.Thombias schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Bij IOS 10 is het een simpele swipe van links naar rechts en je hebt een widget overzicht dus misschien is het nu niet zo relevant.
Kijk bijvoorbeeld hier even voor wat mooie voorbeelden http://www.phonearena.com...-and-quick-camera_id82134
Nee, ik denk dat Apple hier het gemis van widgets op je home screen goed compenseert. Maar dat is mijn mening.
Dank! In dat geval is het dan weer wel een mooie feature: naar rechts swipen dan voor meer optiesfunk-e schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:41:
[...]
Je laatst gebruikte blijft wel actief, dus als je niets anders hebt gedaan dan muziek-controlcenter hoef je niet maar rechts te swipen
Maar eigenlijk hoop ik dat siri in de toekomst met andere (niet apple) apps gaat werken, zodat ik alleen nog maar hoef te roepen dat er verder gegaan mag worden met afspelen in bijv. audible.
Hangt dit niet samen met de m9 coprocessor? Ik zou dan niet weten waarom het dan niet bij de m8 of m7 zou kunnen, maar wellicht is er iemand die hier meer over weet?Fietsbel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Ben benieuwd welk excuus Apple heeft om zoiets simpels te beperken tot deze modellen. Tótaal niet kunstmatig functies beperken. Jammer, maar tegelijkertijd ook weer niet onverwachts en past precies bij Apple.
Ik denk dat het een hardware beperking is. Net als "Hey, Siri" dat is.Fietsbel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Anders krijg je een battery drain door deze functie. En daar zit niemand op te wachten.
Klopt, dat gaat ook via de co-processor van de A9. Als je dit op < A9 doet, moet deze de hele tijd de sensoren continu in de gaten gaan houden, en dat zijn er nogal wat. Dat wil je echt niet.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:52:
[...]
Ik denk dat het een hardware beperking is. Net als "Hey, Siri" dat is.
Anders krijg je een battery drain door deze functie. En daar zit niemand op te wachten.
Ja jammer, had er ook op gehoopt
Zojuist ook ios10 erop gezet, bevalt vooralsnog goed, begrijp alleen nog niet echt de keus voor de grotere notificaties overal, niet echt nodig op een iPhone, maar snap dat ze dit doen voor iPads..
Even mijzelf quoten, maar je kunt op het lock screen naar rechts vegen en dan zijn al je widgets zichtbaar! Dat wist ik nietsww89 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:48:
[...]
Dat zou nu moet kunnen met iOS 10. Van wat ik gezien heb zijn de widget mogelijkheden op het lock screen ook uitgebreid. Heb jij voor buienalarm ingesteld dat je een notificatie krijgt als het regent, dan kan er nu ook een kaart bij getoond worden. Een beetje wat je in iOS 9 gewend bent met de widgets in het berichtencentrum.
Kijk bijvoorbeeld hier even voor wat mooie voorbeelden http://www.phonearena.com...-and-quick-camera_id82134
Nee, ik denk dat Apple hier het gemis van widgets op je home screen goed compenseert. Maar dat is mijn mening.
Daarom moet je nu ook op de homeknop drukken als je geen Touch ID hebt om de code in te voerensww89 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:56:
[...]
Even mijzelf quoten, maar je kunt op het lock screen naar rechts vegen en dan zijn al je widgets zichtbaar! Dat wist ik niet
Gebruiken jullie iOS 10 ook als daily driver? Alles lijkt te werken en geen accu drain, zoals vorig jaar. Ik merk op de iPhone 6s dat de prestaties nog wel iets beter kunnen.
Livin' on the edge: Ik heb iOS 10 op mijn main-telefoon. macOS 10.12 op mijn werk MacBook, en tvOS 10 op mijn main Apple TVNotSoSteady schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:00:
Gebruiken jullie iOS 10 ook als daily driver? Alles lijkt te werken en geen accu drain, zoals vorig jaar. Ik merk op de iPhone 6s dat de prestaties nog wel iets beter kunnen.
Zucht tegen mijzelf, in iOS 9 kan dit ook al (alleen dan naar beneden vegen) maar dat deed ik nooit. Dit is echter een mooiere implementatie vind ik zelf. Maar inderdaad, homeknop indrukken is nog wel een dingetje waar ik over struikel.xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:59:
[...]
Daarom moet je nu ook op de homeknop drukken als je geen Touch ID hebt om de code in te voeren
Dat het in iOS 9 kan klopt, zelfs al eerder. Maar nu wordt het ook echt prominent in beeld getoond.sww89 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:02:
[...]
Zucht tegen mijzelf, in iOS 9 kan dit ook al (alleen dan naar beneden vegen) maar dat deed ik nooit. Dit is echter een mooiere implementatie vind ik zelf. Maar inderdaad, homeknop indrukken is nog wel een dingetje waar ik over struikel.
Ik mag toch hopen dat die scan alleen loopt als je telefoon aan de lader hangt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:24:
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Hahaha dit doe ik ook altijd gewoon, veel te leuk om nieuwe features als eerste te proberenxoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Livin' on the edge: Ik heb iOS 10 op mijn main-telefoon. macOS 10.12 op mijn werk MacBook, en tvOS 10 op mijn main Apple TV
Moet zeggen dat de nieuwe mappen animatie mij goed bevalt, en de functie 'til op om te activeren' ook erg goed, nu heb ik iig geen last meer van het continu unlocken omdat touchID te snel was terwijl ik alleen mijn lockscreen wou checken
Ik gebruik hem nu als daily driver. Merk af en toe wat lagg bij multitasken maar voor de rest loopt het soepeltjes.NotSoSteady schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:00:
Je bedoelt optillen en wake-up - want hij staat al aan
Iemand een URL naar een mirror voor iOS10 beta?
Nee, die moet je zelf zoeken.berkelator schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:35:
Dat is niet hoe het werkt. Beta updates gaan gewoon OTA.berkelator schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:35:
Zie: Whatson in "\[(Beta)iOS 10] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 14-06-2016 13:39 ]
Google even op het beta profiel dat je nodig hebt, er zijn diverse threads die deze aanbieden. Echter mag hij hier niet aangeboden worden.berkelator schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:35:
Die woning app werkt bij mij niet. Althans hij start wel, maar blijft daarna laden en laden en laden...
Ik zit nu ook niet in de betreffende woning, zou dat het zijn?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik dacht dat ik de enige wasCyBeR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:56:
Zou dat gaan omdat Nederlanders veel Engelse woorden gebruiken? (Zijn we na 10 releases eindelijk af van "THE"?)
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik ben ook niet thuis, maar hier doet hij het wel.rimave schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:02:
Die woning app werkt bij mij niet. Althans hij start wel, maar blijft daarna laden en laden en laden...
Maar ik heb wel een Apple TV thuis staan, die zorgt er als het goed is voor dat het over het internet beschikbaar is.
Hier niet verslechterd t.o.v. iOS9 op een iPhone 6 64GB.Gait schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:51:
Zijn er al mensen die een uitspraak kunnen doen over de accuduur?
Valt me erg mee. Vergeleken met hoe dat in het verleden ging ..Gait schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:51:
Beter dan de eerste beta van iOS 9Gait schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:51:
Ik heb in Photos maar een paar memories staan, dit lijkt niet goed te werken. Is dit bij iedereen zo?
Dat raise to wake echt heerlijke functie moet ik zelf zeggen! Trouwens voor me gevoel doet mijn batterij het beter vanochtend 6 uur van de lader en op moment van schrijven nog 69% terwijl toen ik nog op 9.3.2 zat, zat mijn batterij niveau rond de 35-40% zo uit mijn werk.
Add me op Stadia: Gloogle
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:39 ]
Ik lees van mensen en in de preview dat er geen ondersteuning is voor Nederlandse berichten bij News app. Dit vind ik raar ik krijg namelijk alle headlines etc te zien van bijvoorbeeld Nu.nl
Add me op Stadia: Gloogle
*snip* warez
[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 14-06-2016 16:19 ]
Doet hij een restore of werkt hij bij?
[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 14-06-2016 16:19 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Installeer het profiel, reboot je device en ga naar Instellingen > Algemeen > Software update, nu moet de update tevoorschijn komen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Na het kijken van de iOS10 presentatie van gisteren blijft er als iPhone SE bezitter toch wel een belangrijke vraag hangen: Bij het presenteren van het vernieuwende lock-screen werden alle nieuwe functies geactiveerd door 3D-touch, iets wat de SE niet heeft. Live-photos werkt op de SE prima door de foto lang ingedrukt te houden. Geldt dit ook voor de lock screen notificaties? Iemand die dit kan bevestigen?
Hmm, ben zelf Developer en ondertussen in xcode al bezig met iOS10 om apps al klaar te krijgen met wat nieuwe features. Is de eerste beta al stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Heb maar 1 iPhone namelijk. App's zoals ING, Facebook etc werken prima?
Zelf zie ik idd wel previews in de widget maar heb de applicatie niet op de iPhone staan. Vermoedelijk krijgt Nederland dus ook de AppPukson schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:35:
Ik lees van mensen en in de preview dat er geen ondersteuning is voor Nederlandse berichten bij News app. Dit vind ik raar ik krijg namelijk alle headlines etc te zien van bijvoorbeeld Nu.nl
Nieuws widget was ook al aanwezig in iOS 9Pendora schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:42:
[...]
Zelf zie ik idd wel previews in de widget maar heb de applicatie niet op de iPhone staan. Vermoedelijk krijgt Nederland dus ook de App
Beetje onzin. Het .mobileconfig bestand wat je nodig hebt om je device juist te configureren om deze update via Apple binnen te halen zijn wijdverspreid te vinden *snip* op internet. Als Apple er zo op tegen was hadden ze allang Dropbox gesommeerd om het offline te halen.
Edit: De eerdere dropbox links werken niet meer omdat ze veel te veel traffic genereerden
Error (429) - This account's links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!
[ Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 16-06-2016 15:18 ]
Iemand scribble op de Apple Watch al aan de praat gekregen? Ik zie de functie niet (language staat op Engels)
...less is more
Batterij verbruik op de iPhone (6s plus) is echt prima te noemen voor een eerste Beta trouwens.
Nu 11 uur standby, bijna 3 uur screen time en nog 85% resterend.
Nu 11 uur standby, bijna 3 uur screen time en nog 85% resterend.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gewoon reply op een message?funk-e schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:09:
Iemand scribble op de Apple Watch al aan de praat gekregen? Ik zie de functie niet (language staat op Engels)
T icon klikken en tikken.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik zit even met de widgets te spelen en ik vraag mij af welke instelmogelijkheden de mail widget heeft? Nu is de widget leeg met de tekst 'add VIPs', maar het zou natuurlijk mooi zijn als ik daar de 5 recenste mailtjes kan zien bijvoorbeeld
Iemand nog een idee wat de Maps destinations widget doet? De toelichting in de tevens lege widget geeft aan 'geen aankomende bestemmingen'. Ik zie dat als dat er geen agenda afspraken op de planning staan met daarin locatieinformatie. Maar of dat klopt en volledig is? Ik zag bijvoorbeeld ook op screenshots voorbij komendat Maps weet waar je auto geparkeerd is en daarvan een notificatie ontvangt. Zou mooi zijn als je een Apple Maps kaart lite hebt als widget op je lock screen met snelkoppelingen.
Batterij houdt het goed vol trouwens. Wel laden pagina's in safari traag vind ik. Zowel op iPad als iPhone. Verder wel tevreden over de performance. In het verleden is dat echt slechter geweest.
Iemand nog een idee wat de Maps destinations widget doet? De toelichting in de tevens lege widget geeft aan 'geen aankomende bestemmingen'. Ik zie dat als dat er geen agenda afspraken op de planning staan met daarin locatieinformatie. Maar of dat klopt en volledig is? Ik zag bijvoorbeeld ook op screenshots voorbij komendat Maps weet waar je auto geparkeerd is en daarvan een notificatie ontvangt. Zou mooi zijn als je een Apple Maps kaart lite hebt als widget op je lock screen met snelkoppelingen.
Batterij houdt het goed vol trouwens. Wel laden pagina's in safari traag vind ik. Zowel op iPad als iPhone. Verder wel tevreden over de performance. In het verleden is dat echt slechter geweest.
Sinds wanneer is het installeren van een developer beta zo eenvoudig als je geen developer bent?
Gisteren aangemeld voor de public beta. Hij wil tot die tijd nog een 9.3.3 beta binnen halen?
Heb even getest maar dan gebeurt er niets bij notificaties.Masou schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:39:
Na het kijken van de iOS10 presentatie van gisteren blijft er als iPhone SE bezitter toch wel een belangrijke vraag hangen: Bij het presenteren van het vernieuwende lock-screen werden alle nieuwe functies geactiveerd door 3D-touch, iets wat de SE niet heeft. Live-photos werkt op de SE prima door de foto lang ingedrukt te houden. Geldt dit ook voor de lock screen notificaties? Iemand die dit kan bevestigen?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Discussie over modbeleid mag in 3i Feedback, maar niet hier.Whatson schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:48:
Beetje onzin. Het .mobileconfig bestand wat je nodig hebt om je device juist te configureren om deze update via Apple binnen te halen zijn wijdverspreid te vinden op internet. Als Apple er zo op tegen was hadden ze allang Dropbox gesommeerd om het offline te halen.
Edit: De eerdere dropbox links werken niet meer omdat ze veel te veel traffic genereerden![]()
Error (429) - This account's links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 16-06-2016 15:18 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het lijkt me dat ie alleen indexeert als ie aan de lader ligt? Zoiets kost best veel cpu.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:24:
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ook na een paar uur aan de lader, zit hij op hetzelfde punt vast.Menesis schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:02:
[...]
Het lijkt me dat ie alleen indexeert als ie aan de lader ligt? Zoiets kost best veel cpu.
Wat bedoel je precies met een dark mode?Scrtz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:56:
[...]
Ja jammer, had er ook op gehoopt
Zojuist ook ios10 erop gezet, bevalt vooralsnog goed, begrijp alleen nog niet echt de keus voor de grotere notificaties overal, niet echt nodig op een iPhone, maar snap dat ze dit doen voor iPads..
Al vanaf minstens iOS 9 is er een rare truc uit te halen om je scherm donkerder te maken dan de donkerste stand. Alleen is het een filter onder de accessibility zoom functie. Je kunt het zo instellen dat drie keer home knop indrukken die zoommodus dan activeert zonder zoom maar met verduisterfilter. Is wel te vinden op Google.
Mixed Reality dev
Dark mode: zoals nu het wekkermenu is.
Haters everywhere but I don’t really care
Hij bedoelt wat je nu ziet aan wit en grijs tinten van iOS, dat dat donker grijs en nog donkerder grijs is. Hetgeen wat nu wel in tvOS zit. Kan je kiezen tussen een licht en donker thema. Wat overigens verrot fijn is. 's avonds met weinig licht aan was het te vel, nu een stuk aangenamer.Menesis schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:05:
[...]
Wat bedoel je precies met een dark mode?
Al vanaf minstens iOS 9 is er een rare truc uit te halen om je scherm donkerder te maken dan de donkerste stand. Alleen is het een filter onder de accessibility zoom functie. Je kunt het zo instellen dat drie keer home knop indrukken die zoommodus dan activeert zonder zoom maar met verduisterfilter. Is wel te vinden op Google.
Vooral daar ben ik blij mee, dat de ING app feilloos werkt, en alles intact heeft gehouden. (Niet opnieuw hoeven koppelen aan 'Mijn ING' oid'Dennischo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:42:
Hmm, ben zelf Developer en ondertussen in xcode al bezig met iOS10 om apps al klaar te krijgen met wat nieuwe features. Is de eerste beta al stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Heb maar 1 iPhone namelijk. App's zoals ING, Facebook etc werken prima?
Iemand trouwens enig idee waarvoor dat safari logo is, linksonder op het lockscreen? Kunt er niet op klikken/swipen...

Omhoog schuiven, denk dat je iPad deze op dit moment open heeft staan.Whatson schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:25:
Iemand trouwens enig idee waarvoor dat safari logo is, linksonder op het lockscreen? Kunt er niet op klikken/swipen...
[afbeelding]
Power to the beat.
Nope, safari is niet de actieve app onder het lockscreenronaldm3 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:29:
[...]
Omhoog schuiven, denk dat je iPad deze op dit moment open heeft staan.
(is trouwens geen iPad, maar een iPhone 6)
Hand off natuurlijk https://support.apple.com/en-us/HT204681 en dat is waar ronaldm3 op doelt
Ja, ik ben bezig in Safari op OSX 10.11, maar omhoog swipen kan nietsww89 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:33:
Hand off natuurlijk https://support.apple.com/en-us/HT204681 en dat is waar ronaldm3 op doelt
Dan is het Handoff dat bugtWhatson schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:35:
[...]
Ja, ik ben bezig in Safari op OSX 10.11, maar omhoog swipen kan niet
Die Home app werkt voor geen meter. Woning laden blijft ie op hangen...
De Homewizard app mist bovenin een reepje, maar verder werken alle apps prima.
Hier ook niet. Edit: verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet... (volgens mij wordt gewoon alleen het icoon terug geplaatst)rimave schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:38:
Ik dacht dat ik dat uit had gezet, maar na iOS 10 update stond natuurlijk bluetooth weer aan + handoff.

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 14-06-2016 20:47 ]
Het is nog in beta stadium, dus deze foutjes kunnen er inzitten. Helaas werkt het hier ook nog niet.rimave schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:38:
Language stond blijkbaar toch op NL.matthijst schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:48:
[...]
Gewoon reply op een message?
T icon klikken en tikken.
Force touch laat taalkeuze zien, op Engels gezet en toen kon ik het wel gebruiken
...less is more
Fucking. Release. Notes.Whatson schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:35:
[...]
Ja, ik ben bezig in Safari op OSX 10.11, maar omhoog swipen kan niet
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
True. Ik werdt wat te enthousiast toen een collega zei dat het wel werkte.bardi-1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:20:
[...]
Het is nog in beta stadium, dus deze foutjes kunnen er inzitten. Helaas werkt het hier ook nog niet.
Alhoewel ik nu twijfel. Ik heb ook geen levend bewijs gezien.
Nu een volledige dag intensief iOS10 op mijn iPhone 6 gedraaid. Meestal ga ik na een dag weer terug en wacht ik op de GM, maar ik denk dat ik nu gewoon de beta blijf draaien. Belangrijkste apps werken en de meeste bugs die ik tegenkom zijn cosmetisch.
De Apple Watch is dusdanig verbeterd dat ik sowieso niet meer terug wil naar watchOS 2. Mocht ik op mijn iPhone toch teruggaan dan zit er helaas niets anders op. Maar voor nu dus lekker de beta draaien.
De Apple Watch is dusdanig verbeterd dat ik sowieso niet meer terug wil naar watchOS 2. Mocht ik op mijn iPhone toch teruggaan dan zit er helaas niets anders op. Maar voor nu dus lekker de beta draaien.
...less is more
Inderdaad, ik ben er ook vrij content mee.funk-e schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:06:
Nu een volledige dag intensief iOS10 op mijn iPhone 6 gedraaid. Meestal ga ik na een dag weer terug en wacht ik op de GM, maar ik denk dat ik nu gewoon de beta blijf draaien. Belangrijkste apps werken en de meeste bugs die ik tegenkom zijn cosmetisch.
Ja tuurlijk heeft het z'n bugs. Ik heb ook het idee dat iedereen die hier ervaringen deelt en dus draait op de beta's. De kleine mankementen accepteert met het oog op dat het natuurlijk een vroeg stadium is.
Leuk om te zien!
WatchOS3 bevalt ook prima hier. Ik merk wel waar ze die performance boost vandaan halen met sneller laden van apps; de accu
60% inmiddels en heb 'm vrij laat vanochtend om gedaan.
Zelfde hier. Accuduur is ongeveer gelijk en iPhone voelt zelfs soms sneller aan. Ik denk dat het ook vooral een cosmetische update is. Zonder die cosmetische aanpassingen was het gewoon 9.4 geweest.funk-e schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:06:
Is er een manier om "slide to unlock" weer aan te zetten? Mis dit eigenlijk direct...
Nee. Gedachte daarachter is natuurlijk dat iedereen nu toch touchID gebruikt, dus dat hele slide gebeuren een beetje achterhaald was.Stvn21 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:29:
Is er een manier om "slide to unlock" weer aan te zetten? Mis dit eigenlijk direct...
Lol, ik kom nu ook achter een nieuwe functie. Ik kan als ik rechtsklik op een linkje in een pagina in safari ervoor kiezen deze split screen te openen. Dan plaatst hij twee safari windows naast elkaar. Dit werkt in elk geval op een iPad 4 mini.
Ik ben ook wel gecharmeerd van dat nieuwe geluidje bij het typen. Lekker zacht nu. Niet meer zo'n schel irritant geluid.
Ik ben ook wel gecharmeerd van dat nieuwe geluidje bij het typen. Lekker zacht nu. Niet meer zo'n schel irritant geluid.
Public beta volgt pas in juli.UltraSub schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:36:
Gisteren aangemeld voor de public beta. Hij wil tot die tijd nog een 9.3.3 beta binnen halen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat ook -en dat doe je straks denk ik vaker- werkt is het volgende:rimave schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:49:
Lol, ik kom nu ook achter een nieuwe functie. Ik kan als ik rechtsklik op een linkje in een pagina in safari ervoor kiezen deze split screen te openen. Dan plaatst hij twee safari windows naast elkaar. Dit werkt in elk geval op een iPad 4 mini.
Open twee tabs en open daarin indien gewenst op beide een website
Pak de linker/rechter tab en houd deze vast
Sleep de tab helemaal naar links/rechts
Kijk en leer, want iOS vertelt je de rest
Ja dat weet ik
Maar ik vroeg me af waarom ze dan toch nog een 9.3.3 beta aanbieden en of ik die straks nog moet installeren eerst voor ik dan de PB krijg te zien.