Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

stin00 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:19:
[...]

Ja, waardeloos apparaat. Volgens iedereen fluisterstil en onhoorbaar in de slaapkamer. Ik heb een 3H en 3C gekocht die allebei totaal nutteloos waren. De sensor blijft heel vaak op 001 hangen en schiet alleen omhoog bij extreme veranderingen (kaars uit = 50, koken = 600), maar registreert verder altijd schone lucht. Hij moet dan wel echt naast de kaars staan of vlakbij het gasfornuis in de keuken.

Grootste ergernis was het mechanische geluid dat beiden maken. Op de nachtstand hoor je gewoon dat de fan in onbalans is en een zoemend, repetitief mechanisch geluid maakt. M'n vriendin hoorde het eigenlijk niet, maar met een beetje gevoelige oren hoor je dat ding op meters afstand nog steeds rondtollen.

Verreweg m'n slechtste aankopen sinds lange tijd. RMA ging niet want 'is normaal', dus verkocht op marktplaats met fikse korting. Sindsdien ook geen andere luchtreiniger meer aangeschaft.
Ik ben anders wel te spreken over de 3H :)

Volgens mij is het "001" probleem alleen met de recente (laatste) firmware; ik heb 'm dan ook bewust niet geüpdatet. Waardes fluctueren constant tussen de 001 en ~020, met (flinke) uitschieters bij het gebruiken van deodorant e.d. Ik ben erg gevoelig voor geluiden in de slaapkamer maar van de purifier heb ik geen last. Ik geef toe dat het een beetje een mechanisch geluid maakt, maar in nachtstand zeker niet hoorbaar.

Je weet dat de 3H voor ruimtes is tot ~40m3?

Recent gekocht voor 115 euro, dat is me het geld wel waard.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nu zit ik te kijken voor 2x een Winix Zero Compact of 1x Winix Zero Pro.

Het idee is dat ik 2x Winix Zero Compact over de ruimte kan verspreiden. Het idee is dat ik dan het apparaat naast het gasfornuis kan zetten wanneer ik ga koken. En als ik ga slapen het apparaat meeneem de slaapkamer in. De ander laat ik permanent in de woonkamer staan.

Qua oppervlakte/inhoud reinigen komt 2x een zero compact aardig overeen met de Winix Zero Pro. Het enige waar ik mee zit is dat de koolstoffilter in de zero compact geïntegreerd is met de HEPA filter. Waar je bij de Winix Zero Pro de koolstoffilter los kan vervangen.

Omdat ik graag kookluchten wil zuiveren is een koolstoffilter die ik los kan vervangen - want na 6a8 weken degradeert
de werking van koolstof enorm - well een must.

wat zou handig zijn hierin, twijfel twijfel.

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 08-03-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Waterkoker schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:59:

Het idee is dat ik 2x Winix Zero Compact over de ruimte kan verspreiden. Het idee is dat ik dan het apparaat naast het gasfornuis kan zetten wanneer ik ga koken. En als ik ga slapen het apparaat meeneem de slaapkamer in. De ander laat ik permanent in de woonkamer staan.

Qua oppervlakte/inhoud reinigen komt 2x een zero compact aardig overeen met de Winix Zero Pro. Het enige waar ik mee zit is dat de koolstoffilter in de zero compact geïntegreerd is met de HEPA filter. Waar je bij de Winix Zero Pro de koolstoffilter los kan vervangen.

Omdat ik graag kookluchten wil zuiveren is een koolstoffilter wel een must.

Denk je echt dat je het gesleep met je luchtreiniger gaat volhouden?

Ik heb zelf een luchtreiniger in mijn kantoor, slaapkamer, woonkamer en homegym staan. Ondanks dat ze niet zwaar zijn, laat ik ze liever staan dan iedere dag te verplaatsen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

@Strider Daar heb je een punt, niet goed over nagedacht. Wel is het zo dat de Zero Compact qua formaat 2x waterkoker is, daardoor leek het mij wel aannemelijk om het makkelijk van a naar b te krijgen, maar inderdaad, hoe lang wil ik dat volhouden..

Ik ga nog even verder kijken in dit geval. Misschien toch handiger om een grote in de woonkamer/keuken te plaatsen waarbij de koolstoffilter gewoon maandelijks vervangen kan worden zonder de hepa filter aan te hoeven raken.

En voor in de slaapkamer alsnog een kleinere stofzuiger.

Wat zijn de ervaringen met luchtreinigers in een slaapkamer wat betreft geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Waterkoker schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:47:
@Strider Daar heb je een punt, niet goed over nagedacht. Wel is het zo dat de Zero Compact qua formaat 2x waterkoker is, daardoor leek het mij wel aannemelijk om het makkelijk van a naar b te krijgen, maar inderdaad, hoe lang wil ik dat volhouden..

Ik ga nog even verder kijken in dit geval. Misschien toch handiger om een grote in de woonkamer/keuken te plaatsen waarbij de koolstoffilter gewoon maandelijks vervangen kan worden zonder de hepa filter aan te hoeven raken.

En voor in de slaapkamer alsnog een kleinere stofzuiger.

Wat zijn de ervaringen met luchtreinigers in een slaapkamer wat betreft geluid?
Ik heb zelf al sinds 2012 een MC70-L van Daikin, die is vergelijkbaar qua gewicht en grootte aan de Winix Zero Pro, en ik heb die het eerste jaar steeds van beneden naar boven gesleept, en ik kreeg er het heen-en-weer van. Dus nu staat ie prominent in de woonkamer. Dus ik denk inderdaad dat je dan met meerdere apparaten komt te werken, want het is niet houdbaar om met zo'n log 7kg apparaat te slepen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-08 18:17
Waterkoker schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:59:

Omdat ik graag kookluchten wil zuiveren is een koolstoffilter wel een must.

Ik heb Winix P150 en die bevalt mij erg goed!
Alleen kijk ik ook wel even naar deze nieuwe Winix Zero Compact, want deze heeft 4 fase van filters en hij kan sneller het lucht schoon krijgen dan mijn huidige Winix P150. Ik heb luchtreiniger omdat ik last van hooikoorts heb. Ik moet zeggen dat Winix P150 goed werkt, alleen ja komt er nieuwe Zero Compact erbij en het filter is goedkoper en kan nog meer ruimte schoon filteren, dan twijfel ik ook of ik beter nieuwe gaan kopen in de plaats van nogmaals filters kopen die voor 49 euro weggaat terwijl het filter van Compact zero voor 30 a 39 euro weggaat! Daar moet ik nog even goed over nadenken. Het zag wel allemaal goed uit hoor! 50m2 dat is wel hele grote ruimte, dat is wel 1 hele grote woonkamer ongeveer.
Ik volg deze topic maar ook gelijk even, gelukkig is er nog meer mensen zoals wij dit aandacht besteed eraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

@Kpomp33 hier is ook veel interessante informatie te vinden https://www.consumeranaly...ifiers/best-air-purifier/ hij heeft ook een YouTube kanaal met veel video's over luchtfilters.

Wat ik vooral begrijp is dat de belangrijkste filters de HEPA en de koolstoffilter. En dan het liefst de koolstoffilter met losse korrels die je zelf kan vervangen ipv geïntegreerd met de hepa filter. Koolstof verliest zijn werking na een paar weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:12
Op een kantoor bij een klant hadden ze een Sharp KC-D60EU-W staan en ik merkte dat er aanmerkelijk minder stof lag in de ruimte. Het apparaat filtert de lucht door negatieve ionen, een hepa filter en een koolstoffilter. Bijkomstigheid: daar op kantoor had ik vrijwel geen last gehad van mijn allergie!

Thuis werd ik gek van de statische elektriciteit en stof (vooral op het scherm van de TV!) en regelmatig last van mijn allergie. Na wikken en wegen de kleinere broer gekocht van de Sharp; de Sharp KC-D40EU-W.
Binnen een week geen stof meer op het scherm van de de TV! en ook in de rest van de woonkamer nauwelijks nog stof. Het filter moet 1x per maand even met de stofzuiger schoongemaakt worden, maar de grootste winst zit hem in de luchtvochtigheid. Die is van 34% naar 60% gegaan in de woonkamer en van 35% naar 50% in de rest van de benedenverdieping, waardoor er heel veel minder stof in de lucht zit. Dit is goed te zien als de zon in de kamer schijnt.
Vrijwel alle het stof slaat neer wat makkelijk met de stofzuiger te verwijderen zijn.

Afgelopen voorjaar een tweede voor op de slaapkamer gekocht en sindsdien ook geen last meer een droge huid. Op de laagste stand is hij onhoorbaar maar als je hem op automatisch zet kan het zijn dat ie af en toe wat harder gaat blazen. Zelf heb ik daar geen last van maar mijn vrouw wel, dus staat de Sharp op de lsaapkamer op de laagste stand en dan houdt hij de luchtvochtigheid tussen de 54% en 60%

Toegeven; het is een aardige investering en zeker 2, maar als je een erg droge huid en/of allergieën hebt dan is het het zeker waard! Daarnaast is aangetoond dat de verspreiding van griep- en corona-virussen bij een hoge luchtvochtigheid flink beperkt wordt. Dat is dan ook nog eens meegenomen.

Hier komt ook nog bij dat je een stuk minder hoeft af te stoffen. Wel moet je vaker stofzuigen, maar met een Dyson oid is dat zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heeft iemand hier ondertussen al ervaring met de IKEA luchtfilter? Ik zoek een no-nonsense filter die gewoon lekker 24/7 op de achtergrond z'n ding doet en de filters van de IKEA zijn scherp geprijsd.

Heb nu een Xiaomi luchtfilter die opzich wel bevalt alleen filters is een ding, en de IKEA filter lijkt me wel geschikt voor oa. de babykamer.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sx_blade
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 12:49
Ik zit momenteel te kijken naar een grotere luchtverfrisser die in z'n eentje de woonkamer en open woonkeuken zou moeten verfrissen. Het gaat hier om een ruimte van +-60m2 (platfondhoogte 2,6m). De voornaamste reden is de hoeveelheid stofdeeltjes in de lucht alsook dat mijn vrouw en ik beide last hebben van hooikoorts. Het verwijderen van ongewenste geurtjes en/of schadelijke stofjes in de lucht is natuurlijk mooi meegenomen.

Zelf hebben wij op de slaapkamer een Winix Zero N staan en zijn daar best tevreden over. Hij is simpel en degelijk en het lijkt inderdaad te helpen. Wij hebben een groot velux dakraam op deze kamer en wanneer die open staat merk ik niet veel van de Winix en zet hem dan vaak uit. Maar wanneer het raam dicht is ivm slechter weer dan merk ik wel degelijk een verschil en raakt mijn neus veel minder snel verstopt.

Voor de woonkamer was ik dus in de eerste instantie aan het kijken naar de Winix Zero en Winix Zero Pro. Maar ik zie dat de AEG AX91 ook veel positieve reviews krijgt en het design spreekt mij daarnaast ook wel aan. Momenteel zijn deze in de aanbieding bij Bol.com en is het prijsverschil met de Winix modellenw wel te overzien.

Wat ik mij alleen afvraag is of deze AEG apparaten net zo degelijk zijn. Ik heb weinig ervaring met AEG en de ervaring die ik wel heb is dat het een wat goedkoper merk is. Bij mij komt het absoluut niet over als premium, wat je bij prijzen van 649e voor het grotere model wel zou verwachten.

Graag hoor ik jullie mening hierover.

PS. ik sta zeker ook open tot andere suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sx_blade
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 12:49
Inmiddels heb ik knoop toch maar doorgehakt en vandaag verwacht ik dat PostNL mijn nieuwe Winix Zero Pro af komt leveren. Wanneer ik deze vergelijk met andere opties lijkt het toch verreweg de beste deal. 289 euro incl. een extra filter set wat eigenlijk betekend dat het apparaat maar 220 heeft gekost.

Als je de specificaties dan vergelijkt met die van andere merken, waarbij ik ook nog eens weet dat Winix kwalitatief zeer goed is, zag ik geen echt alternatief.

Ik heb nog even zitten kijken naar de Xiaomi 3H, omdat ik verder wel aardig wat smart producten van het merk in huis heb (verlichting, weegschaal, rijstkoker, etc.) maar uit de paar "echte" reviews die ik kon vinden bleek toch dat het apparaat kwalitatief gewoon slecht te noemen is (fan uit balans, mechanische bijgeluiden, slechte sensoren) en filters die daarnaast te vaak vervangen dienen te worden voor de prijs. Dus daar heb ik maar vanaf gezien.

Nu zien of het daadwerkelijk het gewenste effect gaat hebben hier beneden in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
sx_blade schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:10:
Inmiddels heb ik knoop toch maar doorgehakt en vandaag verwacht ik dat PostNL mijn nieuwe Winix Zero Pro af komt leveren. Wanneer ik deze vergelijk met andere opties lijkt het toch verreweg de beste deal. 289 euro incl. een extra filter set wat eigenlijk betekend dat het apparaat maar 220 heeft gekost.

Als je de specificaties dan vergelijkt met die van andere merken, waarbij ik ook nog eens weet dat Winix kwalitatief zeer goed is, zag ik geen echt alternatief.

Ik heb nog even zitten kijken naar de Xiaomi 3H, omdat ik verder wel aardig wat smart producten van het merk in huis heb (verlichting, weegschaal, rijstkoker, etc.) maar uit de paar "echte" reviews die ik kon vinden bleek toch dat het apparaat kwalitatief gewoon slecht te noemen is (fan uit balans, mechanische bijgeluiden, slechte sensoren) en filters die daarnaast te vaak vervangen dienen te worden voor de prijs. Dus daar heb ik maar vanaf gezien.

Nu zien of het daadwerkelijk het gewenste effect gaat hebben hier beneden in de woonkamer.
Klinkt wel als een goede deal!
Ik heb ook wel eens naar de AEG gekeken, eigenlijk de enige reden waarom ik er toch steeds weer naar blijf kijken is het design. Daar kunnen andere fabrikanten toch wel veel van leren. Reviews geven ook aan dat het een aardig stil apparaat is, ik vermoed dat ze een algorithm toepassen die in de automatische modus de fan speed zo laag mogelijk probeert te houden. Aan de andere kant geven ze wel redelijk wat flexibiliteit in de handmatige fan modus, dus dat is dan wel weer positief. De meeste luchtkwaliteitsensors zijn matig, het is veel beter om een voor jou acceptabele fan stand te kiezen dan om de automatische modus toe te passen.

Verder vind ik het wel jammer dat de AEG niet werkt met Hepa filters, ik denk dat ze dat vooral hebben gedaan om kosten te besparen en om verschillende soorten filters aan te kunnen bieden, wat niet zou hoeven. Daar zit echt flink wat marketing achter. Je hebt gewoon 2 filters nodig, een Hepa filter en een koolstof filter. Breeze360, Fresh filters etc. zijn echte marketing termen.

De filters zijn daarnaast ook nog eens aardig aan de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Strider op 25-03-2021 10:27 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sx_blade schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:10:

To be honest, denk ik dat wanneer deze niet zou bevallen dat geen enkele zou bevallen. Ja er zit verschil in kwalteit tussen bokkiewokkie-merken (zoals Progenion enzo) en a-merken (Sharp, Daikin, Winix), maar deze Winix Zero Pro heeft behalve een bevochtiger gewoon alles wat nodig is om lucht te reinigen, en het belangrijkste is en blijft een HEPA filter. Dit is een van de enige filters die 99,9% van alle deeltjes opvangt. Ja, ionisatie kan een rol spelen om deeltjes aan te binden en daardoor sneller door het filter kan worden aangezogen en tegen gehouden, en ook de luchtvochtigheid speelt een rol in de optimale werking, maar het is niet zo dat zo'n luchtreiniger niet werkt als de luchtvochtigheid maar 30% is.
Hoe dan ook denk ik dat je voor een erg goeie prijs gewoon een uitstekende luchtreiniger hebt gekocht.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb gisteren thuis de AEG AX91 getest, ik begrijp nu wel waarom hij zo stil is. Hij reageert nauwelijks op luchtkwaliteit veranderingen, de fan draait dan ook minimaal.

Zelfs als ik een kaars uitblies bleef de AEG gewoon in het groen, terwijl een Philips die er naast stond direct het rode gebied inging.

De AEG is daarmee op het gebied van geluid wel een stuk prettiger.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
ik heb nu een paar weken de winix zero compact op de slaapkamer gehad. Wordt toch regelmatig wakker van het geluid, ook al staat ie in de nachtmodus. Heb ook wel het idee dat ie na een weekje iets meer lawaai begon te maken. Contact opgenomen met Amazon waar ik hem heb gekocht. Zij stellen voor dat ik hem terug stuur en zij het geld retourneren.
Iemand een tip voor een hele stille en goede luchtreiniger, voor in de slaapkamer, +-15-20m2 (kamer is 2,60 hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Blauwschaap schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Ik heb er toevallig vandaag een ontvangen, maar hij gaat weer retour. Hij geeft steeds een laag, brommend geluid. Klinkt niet zoals het hoort dus ik ga hem omruilen en hopelijk is de volgende beter. Met Plasmawave uitgeschakeld hoor ik het geluid nog steeds dus daar heeft het ook niets mee te maken.

De ventilator zelf klinkt een beetje hetzelfde als mijn Winix Zero Pro. Ik vind het zelf stil genoeg maar dat is uiteraard persoonlijk.
dit lijkt bij die van mij ook aan de hand. Heb je inmiddels een andere? zo ja, hoe is deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
koendio schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:28:
[...]

dit lijkt bij die van mij ook aan de hand. Heb je inmiddels een andere? zo ja, hoe is deze?
Interessant om te horen dat jij hetzelfde probleem had. Ik dacht dat ik een maandagochtend model had maar wellicht is dat toch niet zo.

Wat voor geluid ervaarde jij? Bij mij was het dus niet zozeer de fan die ik hoorde maar echt een laag, brommend geluid.

Ik heb zelf nog geen andere gehaald. Ben ook nog steeds op zoek naar een compact slaapkamermodel die lekker stil is.

Voor in de woonkamer heb ik de Winix Zero Pro en die is wel lekker stil, maar voor een slaapkamer vind ik het wat overdreven om zo'n groot, duur ding neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
koendio schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:20:
ik heb nu een paar weken de winix zero compact op de slaapkamer gehad. Wordt toch regelmatig wakker van het geluid, ook al staat ie in de nachtmodus. Heb ook wel het idee dat ie na een weekje iets meer lawaai begon te maken. Contact opgenomen met Amazon waar ik hem heb gekocht. Zij stellen voor dat ik hem terug stuur en zij het geld retourneren.
Iemand een tip voor een hele stille en goede luchtreiniger, voor in de slaapkamer, +-15-20m2 (kamer is 2,60 hoog)
Simpel, de AEG AX91, die is echt stil, maar wel aan de prijzige kant.

Wel netjes van Amazon dat jij je geld terugkrijgt, omdat de filter al gebruikt is.
Blauwschaap schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:21:
[...]

Interessant om te horen dat jij hetzelfde probleem had. Ik dacht dat ik een maandagochtend model had maar wellicht is dat toch niet zo.

Wat voor geluid ervaarde jij? Bij mij was het dus niet zozeer de fan die ik hoorde maar echt een laag, brommend geluid.

Ik heb zelf nog geen andere gehaald. Ben ook nog steeds op zoek naar een compact slaapkamermodel die lekker stil is.

Voor in de woonkamer heb ik de Winix Zero Pro en die is wel lekker stil, maar voor een slaapkamer vind ik het wat overdreven om zo'n groot, duur ding neer te zetten.
Terwijl je daar toch de meeste tijd doorbrengt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Strider op 07-04-2021 00:14 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
Strider schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:11:
[...]
Terwijl je daar toch de meeste tijd doorbrengt ;)
Dat is waar, maar hij is niet voor mijn eigen slaapkamer ;) Hij is bedoeld voor de slaapkamer van mijn dochter en dan wil ik toch liever iets hebben wat compact is. De Winix Zero Pro is best een groot ding.

Voor de woonkamer heb ik hem trouwens vooral gekocht omdat we een open keuken hebben met een recirculatiekap. Ik denk dat de luchtkwaliteit in onze slaapkamer een stuk beter is dan beneden.

Maar wel een goed punt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Blauwschaap schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:21:
[...]

.
Bij mij ook een soort van brommend geluid, en meer dan alleen luchtverplaatsing. Een stuk harder dan een stille ventilator.
Heb de plasma functie uitgezet, maar dit maakte helaas geen verschil.

AEG ziet er qua specs goed uit, maar wel erg aan de prijs (>4x zo duur dan de winix)

Weet iemand hoe het zit met de Xiaomi 3H? qua geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
koendio schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:41:
[...]
Ik heb een 3H en 3C gehad die allebei een vervelend brommend, zoemend geluid maakten. Op de slaapstand voor mij onbruikbaar terwijl het ding op 4 meter afstand stond.. klonk een beetje als een mechanisch gebrom, alsof de fan in onbalans was. Was volgens de verkoper 'normaal'. Dus beide op marktplaats gepleurd en sindsdien niks meer gekocht... Ga er ook nooit meer een kopen, ik vind het maar niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27

Argarath

MasterBlaster

koendio schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:41:
[...]

Nachtstand geen enkel probleem hier. Wel belangrijk om hem stabiel recht te zetten, dat scheelt.

Hogere standen wordt ie wel hoorbaar natuurlijk.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Zoals zovele hier ook last van hooikoorts.. ik kwam de Philips Series 2000 AC2939 maar zie niemand hier die hem aanbeveelt?

Iemand hier ervaring mee? Bij bol.com in aanbieding.

[ Voor 7% gewijzigd door Headblast op 13-04-2021 19:56 ]

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Headblast schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:32:
Zoals zovele hier ook last van hooikoorts.. ik kwam de Philips Series 2000 AC2939 maar zie niemand hier die hem aanbeveelt?

Iemand hier ervaring mee? Bij bol.com in aanbieding.
Hij staat nu op 375,- wat me op het eerste gezicht vrij prijzig lijkt gezien de specificaties. Voor ~95 euro minder heb je een AC2887/10 die heeft dan nog een PM2.5 meter.

Als je hooikoorts hebt is ionisatie misschien een handige feature (de meningen verschillen). Die heeft Philips niet, een Winix Zero bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Philflow schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:10:
[...]

Hij staat nu op 375,- wat me op het eerste gezicht vrij prijzig lijkt gezien de specificaties. Voor ~95 euro minder heb je een AC2887/10 die heeft dan nog een PM2.5 meter.

Als je hooikoorts hebt is ionisatie misschien een handige feature (de meningen verschillen). Die heeft Philips niet, een Winix Zero bijvoorbeeld wel.
Heb hem bestel om eens te testen, als niks is ga ik inderdaad voor de Winix

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 15:13
Ik heb gisteren de Philips Series 2000 AC2939/10 - Luchtreiniger binnen gekregen en ik geloof dat ik wel tevreden ben en overigens geeft hij gewoon aan wat de PM2.5 waarden zijn …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Wie van jullie kan me meer vertellen over de ervaring met de nieuwste Philips AC4236, de Connected? Wij hebben momenteel een Philips 2887/10 en zijn zeer tevreden, maar willen een iets groter model met meer capaciteit voor de woonkamer. Het design van Philips spreekt ons wel aan. Onze dochter van 4 jaar heeft verschillende allergieën en snel last van astma/luchtwegen, straks met de komst van twee huisdieren (waar ze overigens niet allergisch voor is) willen we graag gebruik maken van een luchtreiniger in de woonkamer. Maar het is moeilijk beoordelen wat nou wel én niet het geld waard is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
GadgetGirl88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:45:
Wie van jullie kan me meer vertellen over de ervaring met de nieuwste Philips AC4236, de Connected? Wij hebben momenteel een Philips 2887/10 en zijn zeer tevreden, maar willen een iets groter model met meer capaciteit voor de woonkamer. Het design van Philips spreekt ons wel aan. Onze dochter van 4 jaar heeft verschillende allergieën en snel last van astma/luchtwegen, straks met de komst van twee huisdieren (waar ze overigens niet allergisch voor is) willen we graag gebruik maken van een luchtreiniger in de woonkamer. Maar het is moeilijk beoordelen wat nou wel én niet het geld waard is! ;)
Wat wil je over de AC4236 weten?

Hij is groter, heeft meer capaciteit, betere luchtkwaliteitsensor, filters zouden langer mee moeten gaan.
Daarnaast slaat deze luchtreiniger ook aan op een wijziging in de VOC, terwijl de 2887 dat niet deed, maar ook niet kon meten.
Hoe groot is jouw woonkamer?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Strider schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:54:
[...]

Wat wil je over de AC4236 weten?

Hij is groter, heeft meer capaciteit, betere luchtkwaliteitsensor, filters zouden langer mee moeten gaan.
Daarnaast slaat deze luchtreiniger ook aan op een wijziging in de VOC, terwijl de 2887 dat niet deed, maar ook niet kon meten.
Hoe groot is jouw woonkamer?
Onze woonkamer is ca 40m2, niet heel groot, maar capaciteit bij astma en/of allergieen is lager volgens de specs. Wat ik vooral wil weten is of deze het geld waard zal zijn, ik lees veel goede reviews maar heb ergens ook het gevoel dat je net als bij Dyson vooral extra moet aftikken voor de looks. We willen een apparaat met overcapaciteit zodat ie het goed aan kan met twee langharige katten in de woonkamer straks. Ik heb nu de Philips AC4236 en de Winix Zero Pro in gedachten maar kom er niet uit! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
GadgetGirl88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:03:
[...]

Onze woonkamer is ca 40m2, niet heel groot, maar capaciteit bij astma en/of allergieen is lager volgens de specs. Wat ik vooral wil weten is of deze het geld waard zal zijn, ik lees veel goede reviews maar heb ergens ook het gevoel dat je net als bij Dyson vooral extra moet aftikken voor de looks. We willen een apparaat met overcapaciteit zodat ie het goed aan kan met twee langharige katten in de woonkamer straks. Ik heb nu de Philips AC4236 en de Winix Zero Pro in gedachten maar kom er niet uit! 8)7
Dat zijn wel 2 hele verschillende luchtreinigers, waarbij de Winix Zero Pro ook een stuk goedkoper is. Waarom ga je juist die 2 vergelijken? Ik denk dat je de de Winix Zero Pro eerder met de 2889/10 zou moeten vergelijken ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Strider schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:18:
[...]

Dat zijn wel 2 hele verschillende luchtreinigers, waarbij de Winix Zero Pro ook een stuk goedkoper is. Waarom ga je juist die 2 vergelijken? Ik denk dat je de de Winix Zero Pro eerder met de 2889/10 zou moeten vergelijken ;)
Haha ok. Het prijsverschil is inderdaad groot, de 2887/10 hebben we sinds deze week in de woonkamer staan en bevalt heel goed. Zo goed, dat we hebben besloten dat deze naar de slaapkamer van onze kinderen mag, en we hier beneden een iets steviger model willen, vandaar dus de Philips AC4236. Winix was onbekend maar lees veel goede ervaringen. Is de AC4236 dan beter geschikt voor de woonkamer als het gaat om capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:13

Shiro

Serenity

Zonet de Winix zero binnen geregen, met gratis filter actie na registratie. Ik ging vanuit dat er 2 sets aan filter in de doos zit zoals beschreven in de handleiding op de site van de verkopende partij, maar je krijgt blijkbaar maar 1 set aan filters. De handleiding uit de doos geeft ook maar 1 set aan, dus Winix heeft dat op een gegeven moment veranderd, vandaar de 2e set filter gratis na registratie.. zo gratis is het dus niet, maar ipv dat het in de verpakking zit, moet je nu dus registreren ervoor. Dus let daarop mocht men ook vanuit gaan dat je met de gratis set filters op drie sets uit zal komen, het is dus totaal maar 2, met de gratis filters.

Ik heb al een Winix U300(2 jaar oud al) wat mij als eerste opvalt is dat de Filters van de Winix Zero een stuk lichter zijn dan die van de U300, zal wel komen door de extra laag aan filters in de U300, maar het weeg echt een stuk meer. Ik ben voor de rest wel benieuwd of de Winix Zero beter in staat zal zijn om de verflucht dat af en toe nog rond hangt uit te filteren(2 jaar geleden geverf), al is het waarschijnlijk alleen maar omdat de filters van mijn U300 ondertussen wel op zijn, dus ook daar van zijn nieuwe filters onderweg.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Ik ben benieuwd, ik twijfel nog steeds ontzettend hoe effectief dit daadwerkelijk allemaal is. Ik zie de waardes dalen op de reiniger maar wie zegt dat ze correct zijn.....Overigens kan ik enkel mijn dochtertje van 4 jaar observeren en zien of het werkt. Hoe is de ervaring hier met luchtreinigers icm huisdieren? Dat is onze voornaamste reden van aanschaf. Lijkt me dat dit wel zal schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
GadgetGirl88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:17:
Ik ben benieuwd, ik twijfel nog steeds ontzettend hoe effectief dit daadwerkelijk allemaal is. Ik zie de waardes dalen op de reiniger maar wie zegt dat ze correct zijn.....Overigens kan ik enkel mijn dochtertje van 4 jaar observeren en zien of het werkt. Hoe is de ervaring hier met luchtreinigers icm huisdieren? Dat is onze voornaamste reden van aanschaf. Lijkt me dat dit wel zal schelen?
Ik neem aan dat fysiek contact al uitgesloten is? Anders heeft luchtreiniging waarschijnlijk betrekkelijk weinig zin als het op allergie betreft gerelateerd aan een huisdier.

* Rukapul heeft in alle frustratie gisteravond en vanochtend twee bestellingen gedaan voor luchtreinigers. De pollen en andere luchtgremlins slopen enkele gezinsleden en zelfs ik heb last terwijl ik vanuit het verleden maar heel beperkt gevoelig ben :/ Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
GadgetGirl88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:17:
Luchtkwaliteitsensors in luchtreinigers zijn niet top notch, die kunnen niet altijd een kleine verandering meters verderop detecteren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Rukapul schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:28:
[...]

Ik neem aan dat fysiek contact al uitgesloten is? Anders heeft luchtreiniging waarschijnlijk betrekkelijk weinig zin als het op allergie betreft gerelateerd aan een huisdier.

* Rukapul heeft in alle frustratie gisteravond en vanochtend twee bestellingen gedaan voor luchtreinigers. De pollen en andere luchtgremlins slopen enkele gezinsleden en zelfs ik heb last terwijl ik vanuit het verleden maar heel beperkt gevoelig ben :/ Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken komende week.
Ze heeft geen huisdierallergie, kan gewoon aanraken etc maar ivm gevoelige luchtwegen (puffers ivm astma) willen wij zoveel mogelijk triggers beperken.

Update: gisteren na lang wikken en wegen de Philips AC4236 besteld, krijg deze vandaag binnen. Ben heel benieuwd, de 2887/10 staat inmiddels op de slaapkamer van onze kids, en ik moet zeggen: onze dochter kwam echt "frisser" en "minder verstopt" uit bed vanmorgen. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door GadgetGirl88 op 30-04-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
GadgetGirl88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:26:
[...]

Ze heeft geen huisdierallergie, kan gewoon aanraken etc maar ivm gevoelige luchtwegen (puffers ivm astma) willen wij zoveel mogelijk triggers beperken.

Update: gisteren na lang wikken en wegen de Philips AC4236 besteld, krijg deze vandaag binnen. Ben heel benieuwd, de 2887/10 staat inmiddels op de slaapkamer van onze kids, en ik moet zeggen: onze dochter kwam echt "frisser" en "minder verstopt" uit bed vanmorgen. :*)
Wel je ervaring hier delen he ;)
Best handig dat je hem vanuit de Philips actie ook 60 dagen kunt uitproberen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Strider schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:27:
[...]

Wel je ervaring hier delen he ;)
Best handig dat je hem vanuit de Philips actie ook 60 dagen kunt uitproberen :)
Doe ik zeker, de 60 dagen proef is zeker fijn. Maar ik verwacht niet dat ie tegen zal vallen. Behalve het geluid volgens sommige reviews, maar daar kan je volgensmij niet zo omheen en ik zal me er vast niet aan storen aangezien ie voor de woonkamer bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rukapul schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:28:
[...]

Ze zijn binnen.

De Winix Zero lijkt het prima te doen. Looks zijn iets minder, maar acceptabel. Dat er een ledje blijft branden in de nachtstand is wel bloedirritant dus daar moet een stuk tape over.

De AC2936 kwam vanochtend om 9u aan en lag om 11.30 al weer bij het UPS pickup point. Zelfs in de laagste stand zat er een vibratie in de fab ofzo die voor een hinderlijk geluid zorgde. Op zich jammer, want ik vond het ronde ontwerp wel mooi.

Wat me opviel: de Winix en Philips lijken zoveel ontwerp- en materialen te delen dat je zou denken dat ze bij dezelfde fabrikant vandaan komen of dat er op heel directe wijze inspiratie bij elkaar is opgedaan. De wijze van bevestigen en materiaalkeuze van de filterklep is praktisch gelijk. Het melodietje bij opstarten idem.

Wat ik me afvraag: moet je zo'n luchtreiniger de hele tijd laten draaien of kun je bijvoorbeeld ook een uur maximaal laten draaien om een slaapkamer van pollen te ontdoen voor het slapen gaan:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Rukapul schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Ze zijn binnen.

De Winix Zero lijkt het prima te doen. Looks zijn iets minder, maar acceptabel. Dat er een ledje blijft branden in de nachtstand is wel bloedirritant dus daar moet een stuk tape over.

De AC2936 kwam vanochtend om 9u aan en lag om 11.30 al weer bij het UPS pickup point. Zelfs in de laagste stand zat er een vibratie in de fab ofzo die voor een hinderlijk geluid zorgde. Op zich jammer, want ik vond het ronde ontwerp wel mooi.

Wat me opviel: de Winix en Philips lijken zoveel ontwerp- en materialen te delen dat je zou denken dat ze bij dezelfde fabrikant vandaan komen of dat er op heel directe wijze inspiratie bij elkaar is opgedaan. De wijze van bevestigen en materiaalkeuze van de filterklep is praktisch gelijk. Het melodietje bij opstarten idem.

Wat ik me afvraag: moet je zo'n luchtreiniger de hele tijd laten draaien of kun je bijvoorbeeld ook een uur maximaal laten draaien om een slaapkamer van pollen te ontdoen voor het slapen gaan:?
Wij zetten de luchtreiniger op de slaapkamer meestal een uurtje voordat de kids naar bed gaan aan, daarna op slaapmodus, dus wel laten draaien de hele nacht. Het beste is altijd 24/7 volgens de fabrikant, dit doen wij enkel in de woonkamer.

Update: vandaag de eerste hele dag met de Philips AC4236, en hij doet zijn werk fantastisch! Mooi om naar te kijken, reageert heel snel op veranderingen valt me op. In de andere hoek van de kamer is de keuken, wanneer we koken schieten de waardes heel snel omhoog (1-2 min) en ze zijn ook snel weer omlaag. Ik vind dat de zuivere lucht echt merkbaar is. Het lawaai valt me onwijs mee (reviews deden me twijfelen) en de app werkt fantastisch. Kortom: blij met deze investering!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
Vanavond heb ik de Xiaomi Pro H binnengekregen. Inmiddels staat hij ook alweer met een retourlabel klaar om terug te gaan.

Ik had voor de Xiaomi gekozen omdat ik deze met Python redelijk eenvoudig zou kunnen regelen. Het proces van activeren van de Wifi stond me al enorm tegen. De app verbind met bluetooth met de purifier en programmeert op die manier het wifi pw in de purifier.
Daarna zit het apparaat op wifi en werkt ook de app. Zodra ik het mac adres van het apparaat had, heb ik de internetverbinding voor de Xiaomi afgesloten. Want zo'n ding heeft in mijn optiek geen internet nodig.
Niets blijkt minder waar.
Binnen een paar minuten (maar niet direct) stopt de app met functioneren. Feit dat het niet gelijk stopt, bewijst maar weer wat voor een onzin al die apps zijn. Het is gewoon een verzinsel dat kunstmatig enforced wordt door een stukje software. Vervolgens begint ook het Wifi symbooltje op de Xiaomi te knipperen. Het ding moet dus verbinding houden met zijn echte baas.
Gooi ik de verbinding weer open, dan hoor je de purifier binnen 2 seconden vrolijk weer piepen.

Dit zijn de redenen om hem weg te doen:
  • Geluidsniveau op laagste niveau is duidelijk hoorbaar
  • Daarbij had ik verwacht dat als de meter een indicatie van 0 of 1 aangeeft, dat hij dan ook helemaal uit gaat.
  • Je hebt een app nodig met een account om het ding aan je Wifi te hangen.
  • Vervolgens moet het ding internet hebben om hem te kunnen blijven gebruiken.
Nu ben ik dus weer verder aan het kijken voor een alternatief.
Hij mag niet afhankelijk zijn van het internet, en nu na dit avontuur ook niet van een app. Ik vrees, dat dat tegenwoordig gewoon niet te doen is.
De Winix Zero lijkt prima aan mijn eisen te voldoen, maar ik vraag me wel iets af. Als ik mijn tuindeur open gooi, dan heeft het reinigen van de lucht niet zoveel zin. Dit ik wil ik aansturen. Tuindeur open, purifier uit.
Dit kan ik oplossen met een schakelbare contactdoos (zwave).

Weet iemand of de Winix Zero, na het uitschakelijk dmv het afkappen van de stroomtoevoer, daarna ook weer netjes vanzelf aangaat? Of moet je daarvoor de tiptoets gebruiken? De Xiami deed dat in ieder geval niet. Die moet je dan steeds weer aanzetten.
Of weet iemand een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
pk128934 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:23:

Weet iemand of de Winix Zero, na het uitschakelijk dmv het afkappen van de stroomtoevoer, daarna ook weer netjes vanzelf aangaat? Of moet je daarvoor de tiptoets gebruiken? De Xiami deed dat in ieder geval niet. Die moet je dan steeds weer aanzetten.
ik heb een winix zero compact, en die doet hetzelfde: als ik de stroomafvoer afsluit en weer aanzet, dan moet je opnieuw op het knopje drukken.
Verder in de automatische stand, is er ook geen stand waarbij hij niets doet, hij doet altijd minimaal standje 1.

Ik vind het zelf niet zo'n ramp hij staat meestal op de slaapkamer of kantoor, als ik het raam dicht of open doe kan ik ook even op het knopje drukken, maar kan me voorstellen dat dat anders is in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:57
Ik ben mij ook aan het oriënteren. Neig naar de Winix zero compact. Echter deze is 129 en ik zie ook de Winix a330/332 die 99 is. Lijken technisch hetzelfde te zijn waarbij enkel verschil lijkt te zijn welke winkels welk model kopen. Iemand een idee waar het verschil in zit? Of enkel kleur en
Rijs en verder technisch gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 05:42
pk128934 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:23:
Bij de Winix Zero Pro is dit het geval. Ik zet hem ‘s avonds via een z-wave stekkerschakelaar automatisch uit en de volgende ochtend daarmee weer aan aan.

Ps. Er is nu ook een gratis filter actie. https://winixeurope.eu/nl...chtreiniger-filter-actie/

[ Voor 9% gewijzigd door Sepio op 01-06-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik heb hier een Winix Zero Pro staan, met name vanwege de katten, en nu wil ik deze eigenlijk naar de "kattenkamer" (zolder) verhuizen en een tweede luchtreiniger kopen voor de woonkamer.

Aangezien de Winix een nogal lelijk ding is voor de woonkamer was ik aan het kijken naar alternatieven. Kom je al snel uit bij de AEG AX91 of een Dyson. Maar ja, ik twijfel of die wel vergelijkbaar zijn qua reinigen van de lucht.

Voordeel van de AEG is wel dat ie stiller is, want de Winix is constant hoorbaar, zelfs met de tv aan (en dan staat is 6 meter van me af).

En ja ik snap dat ik een pak meer betaal enkel voor het design maar daar kies ik bewust voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2021 21:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Inmiddels staat hier de AEG AX91, maar ervaar dus ook dat deze totaal nergens op reageert. Wat ik ook doe alle meetwaarden zijn en blijven 0. Kattenbak ernaast, koken, stofbakje van de stofzuiger uitkloppen ernaast? Ik woon nog steeds blijkbaar in een clean room.

Wordt een gevalletje retour dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmensink
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09 21:50
Zal wel een dooddoener zijn, maar hier nog iemand met hooikoorts & last van warmte.
Dus eigenlijk zoek ik een ventilator + luchtreiniger die kan werken in mijn slaapkamer / kantoor (leve het thuiswerken!).

Ik vind bij (bijv coolblue) maar weinig twee combi apparaten: Dyson Pure Cool (me) en Phillips AMF220/15). Voor beide zijn de specs slecht (CADR van <100 voor de Dyson & geluid voor de Phillips (min 47db).

Vragen:
1. Is er een apparaat wat ik mis? Kan de hier veel geprezen Winix Zero Pro ook een licht briesje geven?
2. Hoeveel waarde moet ik hechten aan CADR (of aan de marketing van Dyson)
3. Iemand ervaring met een ventilator + luchtreiniger?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tmensink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:15:
Zal wel een dooddoener zijn, maar hier nog iemand met hooikoorts & last van warmte.
Dus eigenlijk zoek ik een ventilator + luchtreiniger die kan werken in mijn slaapkamer / kantoor (leve het thuiswerken!).

Ik vind bij (bijv coolblue) maar weinig twee combi apparaten: Dyson Pure Cool (me) en Phillips AMF220/15). Voor beide zijn de specs slecht (CADR van <100 voor de Dyson & geluid voor de Phillips (min 47db).

Vragen:
1. Is er een apparaat wat ik mis? Kan de hier veel geprezen Winix Zero Pro ook een licht briesje geven?
2. Hoeveel waarde moet ik hechten aan CADR (of aan de marketing van Dyson)
3. Iemand ervaring met een ventilator + luchtreiniger?

Dank!
1. Nee, tenzij je er met je hoofd boven gaat hangen
2. De Dyson zal niet slecht zijn, maar de meerprijs zit hem vooral in design en het merk dan prestaties.
3. Op YouTube staan genoeg voorbeelden dat een simpele ventilator met een filter uit de bouwmarkt meer dan prima werkt. Niet mooi, maar wel cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmensink
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09 21:50
Thanks! Ik heb besloten om het toch te splitsen. Dus een aparte luchtreiniger & vloerventilator. Deel mijn ervaring wel over een week of wat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk128934
  • Laatst online: 30-03 17:43
Sepio schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:00:
[...]

Bij de Winix Zero Pro is dit het geval. Ik zet hem ‘s avonds via een z-wave stekkerschakelaar automatisch uit en de volgende ochtend daarmee weer aan aan.

Ps. Er is nu ook een gratis filter actie. https://winixeurope.eu/nl...chtreiniger-filter-actie/
Ah nice. Dankje! IK ga eens naar zo'n machine kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Phusebox schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:41:
Ik heb hier een Winix Zero Pro staan, met name vanwege de katten, en nu wil ik deze eigenlijk naar de "kattenkamer" (zolder) verhuizen en een tweede luchtreiniger kopen voor de woonkamer.

Aangezien de Winix een nogal lelijk ding is voor de woonkamer was ik aan het kijken naar alternatieven. Kom je al snel uit bij de AEG AX91 of een Dyson. Maar ja, ik twijfel of die wel vergelijkbaar zijn qua reinigen van de lucht.

Voordeel van de AEG is wel dat ie stiller is, want de Winix is constant hoorbaar, zelfs met de tv aan (en dan staat is 6 meter van me af).

En ja ik snap dat ik een pak meer betaal enkel voor het design maar daar kies ik bewust voor.
Wij hebben in de familie 6x de Winix Zero.
Stillere ga je niet vinden.
En de sensor is zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ruud888 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Nou stil is ie zeker niet. De Pro dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkwalifanti
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Weet iemand welke luchtreiniger ik het beste kan gebruiken voor hooikoorts? Is alleen een ionisatiereiniger voldoende? Ik begreep dat die geen geluid maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

superkwalifanti schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:54:
Weet iemand welke luchtreiniger ik het beste kan gebruiken voor hooikoorts? Is alleen een ionisatiereiniger voldoende? Ik begreep dat die geen geluid maakt!
Hooikoorts = pollen. Pollen vang je op door een HEPA filter. Pollen slaan sneller neer bij een hogere luchtvochtigheid of door elektrostatische lading.
Dus ik zou zeggen ANY luchtreiniger met een HEPA filter volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkwalifanti
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Dank Deathchant, maar heeft iemand ook echt de ervaring dat het helpt? Ik word niet goed wijs uit alle (commerciële) adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:13

Shiro

Serenity

Phusebox schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Nou stil is ie zeker niet. De Pro dan.
Ik heb ook de Winix Zero Pro, ik vind het best wel een stille luchtreiniger. Zelfs op High valt het nog reuze mee. Mijn staat dan wel in de woonkamer.

Vergeleken met de Winix U300 is de pro sowieso een stuk stiller, de U300 lijkt wel bijna op te stijgen als je ernaast een scheet laat, vergeleken daarmee is de pro vrij bescheiden qua geluid dan.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiro schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Ik heb ook de Winix Zero Pro, ik vind het best wel een stille luchtreiniger. Zelfs op High valt het nog reuze mee. Mijn staat dan wel in de woonkamer.

Vergeleken met de Winix U300 is de pro sowieso een stuk stiller, de U300 lijkt wel bijna op te stijgen als je ernaast een scheet laat, vergeleken daarmee is de pro vrij bescheiden qua geluid dan.
Haha ok ja hier ook in de woonkamer gehad, op 8m afstand op low en de tv aan vond ik het nog irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
superkwalifanti schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:54:
Een ionisator kan zelfs averechts werken voor iemand met gevoelige luchtwegen. Dit moet je zelf ondervinden, voor mij helpt een HEPA filter met ionisator goed voor het verminderen van de hooikoortsklachten en de lucht voelt frisser aan, maar voor mijn vrouw zorgde de ionisator voor astmatische klachten.

Edit: wij hadden trouwens een AEG. Die zijn erg stil, ook 's nachts en zien er mooi uit. Helaas terug moeten sturen vanwege bovenstaande.

[ Voor 10% gewijzigd door peetgate op 22-06-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:24
Heeft iemand eigenlijk ervaring met de winix a332? Hij lijkt me redelijk gelijkaardig aan de zero compact? Alleen de kleurstelling is iets anders. Filters zijn dezelfde en hij is iets goedkoper op Amazon?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:59
Heeft iemand ervaring met de luchtreiniger van Ikea? (FÖRNUFTIG)

https://www.ikea.com/nl/n...chtreiniger-wit-50461937/

Ik zit eraan te denken om er drie te kopen. Voor de woon en slaapkamers. Met een koolstof filter erbij voor de woonkamer. Ze zijn ontzettend betaalbaar en de filters ook. Er zit geen sensor op, die kan je los aanschaffen. Ik wil er dan ook Tradfri aan/uit schakelaar bij kopen zodat ik ze aan/uit kan zetten via de Hue app op een tijdsschema.

Ik zie niet hoeveel lucht ze verversen en de specs zijn ook niet heel helder, maar voor dat geld kan ik er ook twee ophangen in de kamer. (Oh ja je kan ze aan de muur monteren wat ik ook wel mooi vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Momenteel ook aan het oriënteren voor een luchtreiniger, maar in mijn geval is het vooral belangrijk dat het apparaat zich niet laat tegenhouden door wat haren. Liefst ook het filter tussendoor even uit te kloppen is (zoals marklinfan aangaf te doen).
Heb namelijk een hond, kat en een caviakooi waar behoorlijk wat stof vanaf komt door de bodembedekking.

Heeft iemand hier nog een aanrader/afrader als het gaat om een luchtreiniger i.c.m. harige beestjes?
Heb al besloten hierom geen ioniserend apparaat te willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
Raymon1988 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:12:
Momenteel ook aan het oriënteren voor een luchtreiniger, maar in mijn geval is het vooral belangrijk dat het apparaat zich niet laat tegenhouden door wat haren. Liefst ook het filter tussendoor even uit te kloppen is (zoals marklinfan aangaf te doen).
Heb namelijk een hond, kat en een caviakooi waar behoorlijk wat stof vanaf komt door de bodembedekking.

Heeft iemand hier nog een aanrader/afrader als het gaat om een luchtreiniger i.c.m. harige beestjes?
Heb al besloten hierom geen ioniserend apparaat te willen
Heb wel een tip, een xiaomi roborock stofzuiger!

Harige beestjes geven grof stof wat vooral heel snel neer dwarrelt, een robot zuiger verlost je van je problemen. Je gaat in het filter van je luchtreiniger echt geen haren vinden.

Een lucht reiniger helpt wel tegen fijnstof dus luchtjes en jouw eventuele allergieën voor dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ook ik ben op zoek naar. Ik heb nog het meest behoefte aan het verminderen van geurtjes in huis. De woning die we nu hebben was ooit van een paar olympisch niveau rokers en alhoewel we een boel hebben laten wegverven stinkt het her en der nog. Wijzelf zullen ook wel wat meur veroorzaken met motorjassen die stinken bijvoorbeeld. Zo rondneuzend lijkt het alsof ik een ioniserend filter zoek maar welke volstaat? AEG filters zien er sexy uit maar werken ze beter of slechter dan een Xiaomi filter of Phillips? Geen idee eerlijk gezegd en de tests doen mij niet wijzer worden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Vraagje voor de Winix eigenaren. Ik ben van plan deze aan te schaffen en op de slaapkamer te zetten.
Zetten jullie het apparaat steeds op de nacht-modus in de avond en weer terug naar de auto-modus 's ochtends? Of laten jullie m op 1 van de standen staan?
Ik zou eigenlijk het liefst hebben dat ie vanzelf schakelt naar sleep-stand in de nacht en overdag op auto staat. Is dit mogelijk? Ik haalde dat niet uit de handleiding.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
DoD Cerberus schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:20:
Vraagje voor de Winix eigenaren. Ik ben van plan deze aan te schaffen en op de slaapkamer te zetten.
Zetten jullie het apparaat steeds op de nacht-modus in de avond en weer terug naar de auto-modus 's ochtends? Of laten jullie m op 1 van de standen staan?
Ik zou eigenlijk het liefst hebben dat ie vanzelf schakelt naar sleep-stand in de nacht en overdag op auto staat. Is dit mogelijk? Ik haalde dat niet uit de handleiding.
Mijn Winix schakelt in de auto modus automatisch naar de nacht stand wanneer het donkerder wordt in de slaapkamer. Het enige nadeel aan mijn Winix (U300) zijn de leds, die ondanks dat ze in de nachtmodus minder fel zijn, nog steeds te veel licht afgeven.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

PatrickC schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Mijn Winix schakelt in de auto modus automatisch naar de nacht stand wanneer het donkerder wordt in de slaapkamer. Het enige nadeel aan mijn Winix (U300) zijn de leds, die ondanks dat ze in de nachtmodus minder fel zijn, nog steeds te veel licht afgeven.
bedankt voor je reply, lijkt erop dat dit een feature is van de winix zero en niet de compact (als ik de omschrijving van bol.com moet geloven). Toch nog even overwegen wat dan de voorkeur heeft voor mij.

Zijn die leds een beetje af te plakken/dekken?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:06
WINIX ZERO Pro in nachtstand gaat de ledlamp uit. De Winix staat altijd aan en op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
DoD Cerberus schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

bedankt voor je reply, lijkt erop dat dit een feature is van de winix zero en niet de compact (als ik de omschrijving van bol.com moet geloven). Toch nog even overwegen wat dan de voorkeur heeft voor mij.

Zijn die leds een beetje af te plakken/dekken?
Lijkt mij van wel. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Torgo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:45:
Heeft iemand ervaring met de luchtreiniger van Ikea? (FÖRNUFTIG)

https://www.ikea.com/nl/n...chtreiniger-wit-50461937/

Ik zit eraan te denken om er drie te kopen. Voor de woon en slaapkamers. Met een koolstof filter erbij voor de woonkamer. Ze zijn ontzettend betaalbaar en de filters ook. Er zit geen sensor op, die kan je los aanschaffen. Ik wil er dan ook Tradfri aan/uit schakelaar bij kopen zodat ik ze aan/uit kan zetten via de Hue app op een tijdsschema.

Ik zie niet hoeveel lucht ze verversen en de specs zijn ook niet heel helder, maar voor dat geld kan ik er ook twee ophangen in de kamer. (Oh ja je kan ze aan de muur monteren wat ik ook wel mooi vind)
Ik heb deze een paar dagen geleden gekocht voor in de slaapkamer (en als test voor een luchtreiniger) en hij bevalt erg goed. Lucht is merkbaar schoner, vooral als je naar een andere kamer loopt merk je het verschil. In de stilste stand onhoorbaar dus geen last met slapen, terwijl ik gevoelig ben voor gezoem.

Volgens de specificaties zijn ze goed voor 8-10m2. Daardoor niet echt geschikt voor in de woonkamer vermoed ik. Helemaal smart ga je hem niet krijgen omdat de intensiteit met een knop geregeld wordt. Denk dat we voor de huiskamer voor een Xiaomi gaan ivm oppervlakte en smartfuncties.

• Torgo
  • Laatst online: 19:59
BarôZZa schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Ik heb deze een paar dagen geleden gekocht voor in de slaapkamer (en als test voor een luchtreiniger) en hij bevalt erg goed. Lucht is merkbaar schoner, vooral als je naar een andere kamer loopt merk je het verschil. In de stilste stand onhoorbaar dus geen last met slapen, terwijl ik gevoelig ben voor gezoem.

Volgens de specificaties zijn ze goed voor 8-10m2. Daardoor niet echt geschikt voor in de woonkamer vermoed ik. Helemaal smart ga je hem niet krijgen omdat de intensiteit met een knop geregeld wordt. Denk dat we voor de huiskamer voor een Xiaomi gaan ivm oppervlakte en smartfuncties.
Inderdaad ook de 8-10m2 gezien en toen afgehaakt. Mijn slaapkamer is ook een 25m2 gok ik dus daar zouden er eigenlijk ook al meerdere nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

@BarôZZa , @Torgo , jullie vergeten even wat denk ik in jullie perceptie / berekeningen.

De opgegeven m2 is normaliter bij MAXIMALE CADR (Clean Air Delivery Rate), oftewel op maximale stand waarbij een gemiddelde consumenten luchtreiniger zodanig veel herrie maakt dat niemand die instelling gebruikt.

Verder is de opgegeven m2 altijd een maximale waarde: een apparaat met een CADR van 500-600 wordt vaak geschikt geacht voor 100m2, zakt bij allergenen al naar 60m2, en voor astma zelfs naar 40m2. Wederom op maximaal toerental!

Het verschil tussen bovenstaande 100, 60 en 40m2 komt door de geadviseerde ACH (Air Changes per Hour), die volgens statistieken / onderzoek nodig is bij verschillende eisen. Je ziet dat ook bij Coolblue: deze hanteert op hun site ook totaal verschillende m2 afhankelijk van het doel.

Kijken we even naar die van Ikea:
  • op de hoogste stand is de CADR 160 m3/h
  • op de laagste stand - de stand waar bijna iedereen hem in de slaapkamer in gebruikt - 25 m3/h!
Een CADR van 160 m3/h is normaliter geschikt voor een ruimte van CADR / 1.699 = 94 m3.
Nemen we een hoogte van 2.3m voor het gemak dan kom ik bij een ACH van 1 op max. 41 m2 uit. Met de vaak als minimum geadviseerde ACH van 2 (lucht wordt 2x per uur ververst) dus op ca 20 m2.

Ikea geeft een max aan van 8-10m2. Ik kan even niet vinden op welke stand (1,2 of 3) men deze heeft berekend. Ik neem aan op de hoogste stand.
Bij die oppervlakte lijkt het of Ikea uitgaat van een ACH van 5 voor allergenen/astma, of bij testen is gebleken dat de capaciteit minder is (door het ontwerp bijv). Maar dus wel op de maximale snelheid. Op stand 1 is dat nog maar 25/160 = 15% van de capaciteit.

Een CADR van 25 m3/h komt met ACH van 2 uit op: 25 (m3/h) / 1.699 / 2.3 (hoogte in m) / 2 (ACH) = 3.2 m2.
Voeren we de ACH op naar 5 dan blijft er nog maar 1.3 m2 over :X Nemen we genoegen in de nacht met een verversing 1x per uur, dan houden we 6.4 m2 over als werkbaar gebied :Y

Dit alles volgens de theorie 8)

Aan de andere kant: Coolblue test hun luchtreinigers, en komt steevast een stuk onder de geadverteerde maximale m2 van de fabrikant uit, en dan gaat er dus nog een stuk vanaf als je de luchtreiniger wilt inzetten voor allergenen, astma of rook/sterke geuren! Bij de laatste wordt vaak een ACH van 8-12 aanbevolen, dus zakt het aantal m2 nogmaals 8)

De enige luchtreinigers die ik ken die hun maximale capaciteit halen zonder doof te worden zijn iha de professionele voor op kantoor die zo een paar duizend €€ kosten ;w

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Vanwege het constant wakker worden met een verstopte neus (die weg is zodra ik opsta), dacht ik: laat ik eens een luchreiniger op de slaapkamer proberen.

Dus de Winix Compact Zero gekocht. Helaas hielp dat niet met de verstopte neus. Aan de lucht ligt het dus niet, mogelijk huisstofmijt nog een optie.

Anyhoo, de Winix van de hand gedaan (in de tussentijd 2x de Avent AC819/10 gekocht voor de kinderkamers omdat de frissere lucht wel merkbaar was).

Maar speel nu dus weer met de gedachte om toch een luchtreiniger te kopen voor onze slaapkamer, en dan de Ikea versie.

Muurbevestiging trekt de aandacht, al zouden wij 2 stuks moeten kopen (25m2).
Maar, is dit voor de rest wel een ok optie?

Online lees ik gemengde ervaringen. Sommige mwa en soms zelfs afgeraden om te kopen.

Als ik naar dat cadr gebeuren, dan "Schone lucht uitstoot (CADR) bij hoogste/laagste ventilatorsnelheid: 120/25 m3/h (met zowel deeltjesfilter als gasfilter geïnstalleerd)."

Is weiliswaar een flink stuk lager dan bv de Avent met "Reinigingscapaciteit: CADR: 190m3/h"

Maar dan denk ik, zou dat echt zoveel uitmaken?
Als de reiniger de hele dag (desnoods 2 stuks) de hele dag tijd heeft om te draaien (zonder mensen), dan moet die dat toch wel halen?

[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-08-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julia gab
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-10-2021
Wie heeft al een toestel van Pro Genion in gebruik? Is zonder filter.
https://www.bol.com/be/nl...0m-150m/9200000073418772/

YouTube: Negatieve ionen en onze gezondheid

Graag reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:23
Zijn er mensen die echt merkbaar een verschil merken met een luchtreiziger i.c.m. honden en katten?

Ik merk altijd als ik terug kom van vakanties e.d. dat is direct last krijg van mijn neus, ogen etc. Ik heb me wel laten testen op allergie, maar daar kwam niks uit. We stofzuigen 2x in de week. (Zou vaker moeten maar weinig tijd voor).

We zijn dus erg benieuwd wat een goede en handige oplossing kan zijn voor ons.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Wachten... schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:11:
Zijn er mensen die echt merkbaar een verschil merken met een luchtreiziger i.c.m. honden en katten?

Ik merk altijd als ik terug kom van vakanties e.d. dat is direct last krijg van mijn neus, ogen etc. Ik heb me wel laten testen op allergie, maar daar kwam niks uit. We stofzuigen 2x in de week. (Zou vaker moeten maar weinig tijd voor).

Op diverse forums zijn ze positief over de juiste luchtreinigers bij allergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Ja hier wel, mijn vrouw heeft o.a. huisstofmijt allergie en voor we luchtreinigers in huis hadden was ze bijna om de week echt ziek (verkouden, last van haar ogen). Nu heeft ze dat nauwelijks nog, misschien een paar keer per jaar maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ruud888 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Het is al even geleden, maar er is nog geen antwoord op zijn vraag gekomen ;)

Ik ben zelf ook benieuwd. Ik ga straks een winix zero halen voor op de slaapkamer, maar voor in de woonkamer wil ik toch graag een stille reiniger die er ook mooi uit ziet en niet al te lomp is.

Iemand toch wat ervaring met Dyson of AEG o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Phusebox schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Ja hier wel, mijn vrouw heeft o.a. huisstofmijt allergie en voor we luchtreinigers in huis hadden was ze bijna om de week echt ziek (verkouden, last van haar ogen). Nu heeft ze dat nauwelijks nog, misschien een paar keer per jaar maximaal.
Dank voor je reactie. Mag ik vragen welke je hebt aangeschaft? We hebben hier vooral veel haren vanwege een hond en 2 katten, en hebben hierdoor ook enorm veel last van stofdeeltjes die rond zweven.

Bij ons haal je een doek over de zwarte inductieplaat, en letterlijk 10 seconden later ligt er weer stof op. Daar willen we hoofdzakelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wachten... schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Dank voor je reactie. Mag ik vragen welke je hebt aangeschaft? We hebben hier vooral veel haren vanwege een hond en 2 katten, en hebben hierdoor ook enorm veel last van stofdeeltjes die rond zweven.

Bij ons haal je een doek over de zwarte inductieplaat, en letterlijk 10 seconden later ligt er weer stof op. Daar willen we hoofdzakelijk van af.
We hebben de Winx Zero Pro (op zolder waar de kattenbakken staan en ze met name 's nachts zijn) en de AEG AX91-604 op de begane grond (vanwege het grotere oppervlakte en dat deze er wat mooier uitziet).

Beide doen hun werk goed al reageert de Winx veel sneller op geurtjes of rondvliegend stof. We hadden vooral ook last op zwart glanzende oppervlaktes dat je veel stof zag maar dat is echt heeeel veel minder geworden. Weg gaat het helaas nooit zijn.

Moet er wel bij zeggen dat bij ons de robot stofzuiger ook elke avond/nacht loopt.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiro33
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Vraagje: wij zijn thuis van plan om een luchtreiniger te halen voor betere luchtkwaliteit (wonen in Amsterdam en hebben niet zo'n goede afzuiging) We twijfelen tussen de Clean Air Optima CA-509D en de Winix Zero Pro. Ik lees hier veel positieve ervaringen over de Winix Pro, maar heeft iemand toevallig ervaring met de Clean Air Optima?

https://www.bol.com/nl/nl...%20stille%2C%20zuiveraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf een luchtontvochtiger met een hepa en een koolstoffilter. Ik denk dat die lucht ook reinigt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:06
Marzman schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:22:
Ik heb zelf een luchtontvochtiger met een hepa en een koolstoffilter. Ik denk dat die lucht ook reinigt?
Wat voor een luchtontvochtiger? type merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@GapClio Het is een Qlima D612.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:13
Kijk een beetje uit met Ionisatie want ze produceren Ozon, in Amerika zijn om die reden veel luchtreinigers verboden.

Zeker als je geen goede ventilatie hebt in de ruimte kun je een tegenovergestelde effect creëren.
Ik zou eerder de hoofdoorzaak aanpakken dan doen aan symptoombestrijding.

Ik heb hier een Venta LW45 staan om de luchtvochtigheid op pijl te houden, deze doet een beetje aan reiniging maar stelt niet zoveel voor volgensmij maar doordat de lucht vochtig blijft (rond 50%) heb je ook minder last van stof en andere zaken.

[ Voor 74% gewijzigd door mr_evil08 op 14-12-2021 18:52 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Heeft men misschien al de IKEA Starkvind in huis? Lijkt scherp geprijsd en de combi dat het geïntegreerd is in een tafeltje is leuk bedacht. Enige feedback wat ik kan vinden is dat er weinig inzicht is in de onderliggende data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Chillmeister schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:04:
Heeft men misschien al de IKEA Starkvind in huis? Lijkt scherp geprijsd en de combi dat het geïntegreerd is in een tafeltje is leuk bedacht. Enige feedback wat ik kan vinden is dat er weinig inzicht is in de onderliggende data.
Ik heb deze nu een week of 4 staan in de woonkamer, werkt prima. Filters zijn een stuk goedkoper dan de Philips die ik ook heb (staat nu op de slaapkamer).

Ook hebben wij de FÖRNUFTIG (met koolstof filter) bij de kattenbak aan de muur hangen, wijzelf en ook bezoek ruikt de kattenbak helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mr_evil08 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:44:
Kijk een beetje uit met Ionisatie want ze produceren Ozon, in Amerika zijn om die reden veel luchtreinigers verboden.
Dat wist ik niet. We gebruiken hem in de keuken vooral (recirculatiedampkap, in de winter op vochtige dagen is daar niet tegen op te ventileren met het koken enzo) en soms om de was te drogen. Hij staat ook geen hele dagen aan. Maar als ik de luchtvochtigheid hoger instel dan de luchtvochtigheid in de kamer blaast hij alleen maar als een luchtfilter volgens mij (ook te zien aan het energieverbruik dat dan maar 20 ipv 200 Watt is).

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 15-12-2021 07:27 ]

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 00:16
Na half jaar draaien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSkA849oiyY9aYZmDJKxXTfGMBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dchCwKsZ21Qsgo8fogBmS78h.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat wel om de goedkopere versie van 50 Euro en op de slaapkamer waar ik was droog dus sowieso stoffig overdag op max stand >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Heb het ding ook besteld, inclulsief koolstoffilter & Ikea Family korting 95 euro in duitsland, zonder koolstoffileter 79 hier.
Krijg hem ergens volgende week of de week er op thuis geleverd en ben benieuwd of hij komend hooikoortsseizoen gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killyou007
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09-2023
Koop de philips uvc lamp gemiddelde prijs tussen 60 en 100 euro en geur en pollen covid bacterien op oppervlaktes zijn weg voor 99.9%
Lucht slaapkamer is voor 80% stof ..huismijt en menselijke schilfers en die dood uvc licht ook .
Na gebruik ruik je soort zwavel lucht ..das geen ozon maar uvc heeft dus zijn werk gedaan .Na 3 keer gebruik (ook de dode hoeken mee pakken is de geur ook weg voor 95% van de zwavel maar ook de slaspkamer geur .na gebruik lamp hoef je niet te luchten het kan geen kwaad dus .
Succes .

[ Voor 37% gewijzigd door killyou007 op 07-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50

Ik heb een huisdierenallergie en de luchtreiniger maakt een groot verschil. Ik heb een Philips i4000 ivm de capaciteit. Voorheen een Winix U300 voor de woonkamer en die was niet krachtig genoeg. Daarnaast een Roomba J7+ en een Dweilbot. Regelmatig stofzuigen helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
BlazeMuis schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:09:
[...]

Ik heb deze nu een week of 4 staan in de woonkamer, werkt prima. Filters zijn een stuk goedkoper dan de Philips die ik ook heb (staat nu op de slaapkamer).
Maar wat voor een filter is het een hoe effectief is deze?

HEPA wordt niet genoemd?

Sowieso, zijn er universele HEPA filters die op maat gemaakt kunnen worden? (Dat is wel gek aan de IKEA koolstoffilters want die zijn prima generiek te vinden naar bij IKEA juist duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Rukapul schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:19:
[...]

Maar wat voor een filter is het een hoe effectief is deze?

HEPA wordt niet genoemd?

Sowieso, zijn er universele HEPA filters die op maat gemaakt kunnen worden? (Dat is wel gek aan de IKEA koolstoffilters want die zijn prima generiek te vinden naar bij IKEA juist duurder).
Zit standaard een HEPA filter bij, koolstoffilter is een optie. Ik heb beide er in zitten, werkt prima. Ik heb de kleine naast de kattenbak hangen, sindsdien ruiken wij niks meer als de kat gescheten heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Laatst online: 31-08-2023
ik zat ook beetje rond te kijken naar een luchtreiniger ivm stof. (haat stofzuigen)
maar ik zie dat een beetje goed merk rond de 250 euro aan tikt.

Maar dan vraag ik mij af wat zijn dan de vaste maandelijkse lasten die erbij komen?
hoeveel kosten aan stroom? (gemiddeld)
hoeveel kosten aan vervangen van filters? (gemiddeld)

Wat ik mij ook afvraag, is een luchtreiniger gelijk ook een luchtontvochtiger? (om schimmel tegen te gaan)
of zijn dit 2 compleet andere systemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tweakmember schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 01:44:

Wat ik mij ook afvraag, is een luchtreiniger gelijk ook een luchtontvochtiger? (om schimmel tegen te gaan)
of zijn dit 2 compleet andere systemen?
Dit zijn andere systemen, maar er zijn ontvochtigers met hepa en koolstoffilters (ik heb zelf een Qlima D612, die heeft die filters en ionisatie dus hij haalt ook veel uit de lucht) dus die reinigen ook. Als die ook aan het ontvochtigen is dan zal die natuurlijk meer stroom verbruiken.

Over ionisatie is niet iedereen in het topic enthousiast omdat het een geur kan verspreiden, maar het breekt wel stof en virussen (Corona) af. In een ontvochtiger lijkt het me ook minder een probleem, die staat bij ons namelijk niet de hele dag aan maar alleen als het nodig is. Ik denk dat hij het ook alleen doet als hij aan het ontvochtigen is en niet als hij gewoon wind door de filters blaast (als de luchtvochtigheid laag genoeg is, er is helaas geen aparte stand voor dat regelt hij zelf).

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 09-02-2022 07:36 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of het filter geschikt voor de Philips AC830 (met koolstof en dus tegen geurtjes) ook geschikt is voor Philips AC0820 (oude variant)?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb volgens mij weer de fout gemaakt om een Philips apparaat aan te schaffen. :( Ditmaal een AC5659/10 luchtreiniger voor mijn ouders. Prachtig apparaat maar na een paar weken gebruik maakt het ding zelfs in de laagste stand herrie. Het lijkt alsof de ventilator in het apparaat, wat een flinke is, uit balans is waardoor er een constant lawaai is van de ventilator zelf. En dat na 1,5 maand gebruik. Iemand hier een vergelijkbare ervaring en enig idee hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 00:16
PatrickC schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:15:
Ik heb volgens mij weer de fout gemaakt om een Philips apparaat aan te schaffen. :( Ditmaal een AC5659/10 luchtreiniger voor mijn ouders. Prachtig apparaat maar na een paar weken gebruik maakt het ding zelfs in de laagste stand herrie. Het lijkt alsof de ventilator in het apparaat, wat een flinke is, uit balans is waardoor er een constant lawaai is van de ventilator zelf. En dat na 1,5 maand gebruik. Iemand hier een vergelijkbare ervaring en enig idee hoe het op te lossen?
Wat voor kleur geeft de indicator aan? Kan misschien zo wezen dat de
heel stoffig of veel schadelijke stoffen aanwezig zijn.

Of sensor schoonmaken staat wel in de handleiding hoe dat moet. Ik heb zijn kleinere broertje die heeft dat ook wel eens (vooral tijdens en na het koken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Amdwarrior schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:47:
[...]

Wat voor kleur geeft de indicator aan? Kan misschien zo wezen dat de
heel stoffig of veel schadelijke stoffen aanwezig zijn.

Of sensor schoonmaken staat wel in de handleiding hoe dat moet. Ik heb zijn kleinere broertje die heeft dat ook wel eens (vooral tijdens en na het koken)
Blauw en waarde staat op 1 dus lucht is schoon. Zelfs als ik de ventilator snelheid handmatig in de slaapstand zet maakt hij deze herrie. Als ik het bovendeksel even los haal, kan ik van bovenaf een beetje in het apparaat kijken en zie dan duidelijk dat de ventilator behoorlijk uit balans is, maar het apparaat gaat dan meteen uit omdat hij detecteert dat het bovendeksel verwijderd is. Het is zelfs soms zo erg dat ook dit bovendeksel gaat resoneren/trillen, zelfs in de laagste ventilatorstand. Toen we het apparaat neg hadden vond ik ook al dat hij behoorlijk resonerend geluid maakte bij een bepaalde hogere ventilatorstand (kleur oranje met indicator L3), maar als de lucht weer schoon was werd hij weer rustig. Meer nu maakt het apparaat dus ook deze herrie bij de laagste ventilatorstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat lijkt me niet de bedoeling na 1,5 maand. Ik zou contact opnemen met de webshop of Philips voor een oplossing.

/▌

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste