Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Lenovo heeft de Moto Z aangekondigd: een smartphone die zich moet onderscheiden met Moto Mods. Dit zijn modules die op het toestel geklikt kunnen worden en extra functionaliteit toevoegen, zoals speakers, een additionele accu of een beamer.

De Moto Z heeft een behuizing van aluminium en roestvrij staal en is 5,2mm dik. Door deze geringe dikte heeft de 3,5mm-audioconnector het veld moeten ruimen. Gebruikers dienen de meegeleverde usb-c-naar-3,5mm-audioadapter te gebruiken om hun koptelefoon aan te sluiten.

Het toestel heeft een 5,5"-scherm met resolutie van 2560x1440 pixels. De processor is een Snapdragon 820 van Qualcomm en het toestel heeft 4GB ram en 32GB of 64GB opslaggeheugen van het ufs-type. Lenovo heeft de Moto Z van een 13-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en laser-autofocus aan de achterkant voorzien. Daarnaast is er een 5-megapixelversie aan de voorzijde en een accu met capaciteit van 2600mAh.

De Moto Z-modellen moeten zich vooral onderscheiden dankzij de aanwezigheid van de MotoMods-connector aan de achterkant. Deze is gecombineerd met magneten zodat covers geklikt kunnen worden die functionaliteit toevoegen. Bij introductie zijn dat de JBL SoundBoost met extra speakers, de Insta-Share Projector voor projectieweergave en een Power Pack die extra accuduur toevoegt. Daarnaast komen er reguliere covers om het uiterlijk aan te passen. Lenovo belooft dat de Moto Mods ook gecombineerd kunnen worden met toekomstige Moto Z-modellen.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820
GPUQualcomm® Adreno™ 530
RAM4GB
ROM32 / 64GB (uitbreidbaar met microSD tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, 2,4 / 5 Ghz WiFi a/b/g/n/ac
AansluitingenUSB-C, Moto Mods connector
SensorenVingerafdrukscanner, Accelerometer, Licht sensor, Gyroscope, Nabijheidssensor, Kompas, NFC
Scherm5,5" Amoled 1440 x 2560 px
CameraBack: 13MP f1.8/OIS/AF/HDR/Dubbele led fliters/H, Front: 5MP f2.2/Flitser
Accu2600 mAh
KleurZwart/Grijs, Zwart/Roze, Goud/Wit
Afmetingen153,3 x 75,3 x 5,19 mm
Gewicht136 g
BijzonderhedenWater repellent nano-coating, Moto Mods
PrijsOnbekend
Release DatumSeptember
Accessoires3,5mm naar USB-C kabel

De Amerikaanse versie van de Motorola Moto Z ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechnologieBandenFrequentie
GSM / GPRS / EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
UMTS / HSPA+-850, 900, 1900, 2100 MHz
4G LTE1, 2, 3, 4, 5, 7, 132100, 1900, 1800, 1700, 850, 700 MHz

Hoe dit in Europa zit is helaas nog niet bekend.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.010-06-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 10-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Dit is voor mij wel een kanshebber als nieuw toestel. Ik heb nu een tijdje een iPhone 6 (voorheen alleen Android toestellen), maar ik ben de interface zat.

Er is nog niks over definitieve prijzen bekend of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Krullebol.nl schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:11:
Er is nog niks over definitieve prijzen bekend of wel?
Daar kon ik inderdaad nog niks over terug vinden. Maar met een 820 en 4GB ram zou het waarschijnlijk liggen tussen de 450 en 600 euro.

Overigens heeft tweakers alweer een preview gepubliceerd: reviews: Motorola Moto Z: slanke smartphones met Moto Mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
er jammer van de bezel onderaan:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2001117621.jpeg

met buttons zou het nog kunnen, maar nu heb je ook nog onscreen buttons... Ik had dit al gelezen in op de FP, maar kon het niet geloven dat die bezel alleen gebruikt werd voor een fingerprint reader.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:48:
er jammer van de bezel onderaan:
[afbeelding]

met buttons zou het nog kunnen, maar nu heb je ook nog onscreen buttons... Ik had dit al gelezen in op de FP, maar kon het niet geloven dat die bezel alleen gebruikt werd voor een fingerprint reader.
Dat is inderdaad echt heel jammer en zonde van al die nutteloze ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
Hij is bij Coolblue te pre-orderen voor 399 euro. Dat is wel een waanzinnige prijs voor wat je ervoor terugkrijgt.

http://www.pdashop.nl/pro...4685488970752&link=654271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Th_mas schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:01:
Hij is bij Coolblue te pre-orderen voor 399 euro. Dat is wel een waanzinnige prijs voor wat je ervoor terugkrijgt.

http://www.pdashop.nl/pro...4685488970752&link=654271
Heb het ook al gepost onder de preview, maar tweakers heeft even gebeld met coolblue en die zeggen dat die prijs maar een indicatie is en nog kan veranderen als ze de definitieve prijs weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 21:15
DigitalError schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Heb het ook al gepost onder de preview, maar tweakers heeft even gebeld met coolblue en die zeggen dat die prijs maar een indicatie is en nog kan veranderen als ze de definitieve prijs weten.
Maar als je hem pre-ordert moeten ze hem wel voor die prijs uitleveren toch?

Ik vind het een mooi toestel en mods lijken stuk beter uitgewerkt dan de lg g5 friends. Enige probleem is release date, als dat september wordt is er waarschijnlijk ook een nieuwe nexus waar ik wel naar uitkijk. Ik laat de pre-order dus nog even voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
luappul schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:22:
[...]

Maar als je hem pre-ordert moeten ze hem wel voor die prijs uitleveren toch?

Ik vind het een mooi toestel en mods lijken stuk beter uitgewerkt dan de lg g5 friends. Enige probleem is release date, als dat september wordt is er waarschijnlijk ook een nieuwe nexus waar ik wel naar uitkijk. Ik laat de pre-order dus nog even voorbij gaan.
Het lijkt mij van wel, zeker aangezien er niet bij wordt vermeld dat het geen officiele prijs is.

Ik wacht ook nog wel even af met de pre-order, ook om het feit dat ik liever voor de Force ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:43
Op dit moment heb ik een Moto X Play in mijn bezit waar ik erg tevreden over ben. Ben vooral erg te spreken over de accuduur. Met de gepubliceerde specificaties van de Moto Z ben ik toch wel erg geneigd om mijn huidige telefoon in de verkoop te gooien en deze aan te schaffen. Als het inderdaad 399,- is bij launch is het echt een instant buy voor mij.
Ben daarnaast erg benieuwd hoe ze met het modulaire systeem gaan werken. Een projector op 480p of boxjes vind ik niet van grote toegevoegde waarde. Een extra accu, betere camera (voor op de vakantie) of verzien iets leuks :).

Ik heb nu de Moto X Play, telefoon waar ik nu al erg tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
DigitalError schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Het lijkt mij van wel, zeker aangezien er niet bij wordt vermeld dat het geen officiele prijs is.

Ik wacht ook nog wel even af met de pre-order, ook om het feit dat ik liever voor de Force ga.
De force spreekt mij ook nog meer aan, behalve dat die met een moto mod misschien wel snel erg dik wordt. normaal gesproken zou ik denken dat ik er toch geen gebruik van maak, maar het idee van die click-on batterij lijkt me wel echt een serieus handige aanvulling... Van de andere kant, scheelt ook maar weer een paar mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik ben wel benieuwd of er ook een dual-sim variant komt en of die ook naar Nederland komt. Zo ja - dan wordt het m...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
Helaas is er geen headphone jack aanwezig. Dit is een dealbreaker voor me. Ik wil tegelijkertijd kunnen opladen + koptelefoon gebruiken . Ook wil ik niet met een adapter rondlopen. Jammer want voor de rest leek het mij een uitstekende en vooral mooie telefoon. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door ZakKa.dev op 13-06-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:41
ZakKa.dev schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:55:
Helaas is er geen headphone jack aanwezig. Dit is een dealbreaker voor me. Ik wil tegelijkertijd kunnen opladen + koptelefoon gebruiken . Ook wil ik niet met een adapter rondlopen. Jammer want voor de rest leek het mij een uitstekende en vooral mooie telefoon. :'(
Zo'n adapter lijkt me overigens ook een stuk kwetsbaarder.. Zo'n usb type c connector breekt volgens mij iets sneller dan een 3.5mm jack connector. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Laatst online: 14:22
ZakKa.dev schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:55:
Je hebt voor 25 euro een bluetooth remote van Sony. Alleen kan je dan geen voice commands er mee gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
Heeft iemand een idee wat die stippen naast de fingerprint sensor nou moeten voorstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
Zwarte_os schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:02:
Heeft iemand een idee wat die stippen naast de fingerprint sensor nou moeten voorstellen?
De stippen zijn de sensoren, waarmee je over het scherm kunt zwaaien om het te laten oplichten, zoals de moto x'en vanaf de 2014 versie ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
jagdeleur schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:34:
[...]

De stippen zijn de sensoren, waarmee je over het scherm kunt zwaaien om het te laten oplichten, zoals de moto x'en vanaf de 2014 versie ook hebben.
Nooit geweten, grappig! Toch had ik daar liever capacitieve knoppen gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Nu de OnePlus 3 gepresenteerd is twijfel ik wel erg: gaat de Moto Z rond de €450 kosten? Heeft hij dual-sim? Voor de OP3 weet ik dat zeker, de Moto Z is nog onduidelijk welke prijzen en uitvoeringen er beschikbaar komen in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
jagdeleur schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:17:
Nu de OnePlus 3 gepresenteerd is twijfel ik wel erg: gaat de Moto Z rond de €450 kosten? Heeft hij dual-sim? Voor de OP3 weet ik dat zeker, de Moto Z is nog onduidelijk welke prijzen en uitvoeringen er beschikbaar komen in NL...
De pre-order prijs van de Moto Z is in ieder geval omhoog gegaan van €399,- naar €659,-, zou dus gewoon lekker voor de OP3 gaan, aangezien die ook al nu te koop is. De Z wordt pas verwacht in september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
rens-br schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:28:
[...]

De pre-order prijs van de Moto Z is in ieder geval omhoog gegaan van €399,- naar €659,-, zou dus gewoon lekker voor de OP3 gaan, aangezien die ook al nu te koop is. De Z wordt pas verwacht in september.
Ik heb de OP3 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
En nog een review: https://www.engadget.com/...and-z-force-droid-review/

Moto Z
Moto Z Force
pluspunten:
  • Sturdy, incredibly slim design
  • Great display
  • Moto Mods are elegant and have potential
  • Excellent performance
  • Charges really fast
pluspunten:
  • Top-tier performance
  • Shattershield keeps the screen in one piece
  • Excellent battery life
  • Very good 21-megapixel camera
  • Moto Mods are elegant and have potential
minpunten:
  • It's a Verizon exclusive
  • No headphone jack
  • Camera not quite as good as the Z Force's
  • Middling battery life
minpunten:
  • Chunkier than the Moto Z
  • Another Verizon exclusive
  • Still no headphone jack
  • Camera seems to have software hiccups

Verizon exclusive komt vanzelf goed. Headphones gebruik ik bluetooth voor, camerasoftware zal wel worden verbeterd (voor de Force), batterijleven zijn motomods voor indien nodig...... Ik ben erg positief! Nog even wachten op wat de nieuwe Nexus-toestellen brengen, maar anders is dit een serieuze optie!

[ Voor 12% gewijzigd door luappul op 22-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Zou de camera van de Z vergelijkbaar zijn met de X Play?

Ik ga ook voor de nieuwe Z, ben er alleen nog niet uit of het de Z of de Z Force wordt. Is het al bekend of de Force ook naar Europa komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
B-Art schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:57:
Zou de camera van de Z vergelijkbaar zijn met de X Play?

Ik ga ook voor de nieuwe Z, ben er alleen nog niet uit of het de Z of de Z Force wordt. Is het al bekend of de Force ook naar Europa komt?
Camera-reviews:
Moto Z Force
Moto Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Denk dat Lenovo deze man wat heeft aangedaan ofzo, man wat een zure review...

http://arstechnica.com/ga...ease-lame-modular-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Iemand die een echt technische review gevonden heeft? Ik ben zo'n spec hoer en wil de maximale helderheid weten, kleurafwijking, (battery) benchmarks, etc. Tot nu toe enkel reviews gevonden die een leuk verhaaltje vertellen over de plus en minpunten van de telefoons. Sommigen zeer positief, sommigen wat negatief. Normaal kijk ik op gsmarena of tweakers voor specreviews, maar die hebben er nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
crosspost van het Moto Z Force topic: https://nl.hardware.info/...camera-mod-van-hasselblad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

B-Art schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:22:
Denk dat Lenovo deze man wat heeft aangedaan ofzo, man wat een zure review...

http://arstechnica.com/ga...ease-lame-modular-system/
Volledig terecht.

MotoMaker is weg, geen 3,5mm jack, een fikse meerprijs en dan als vervanging het MotoMods systeem. Zodat je bovenop je 600 dollar phone, nog eens mag dokken voor wat extra batterij of een backcover die fatsoenlijk gelijk zit met je camera.

En dan nog niet eens gegarandeerde updates!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Jeroenneman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Volledig terecht.

MotoMaker is weg, geen 3,5mm jack, een fikse meerprijs en dan als vervanging het MotoMods systeem. Zodat je bovenop je 600 dollar phone, nog eens mag dokken voor wat extra batterij of een backcover die fatsoenlijk gelijk zit met je camera.

En dan nog niet eens gegarandeerde updates!
Back-covers schijnen in je zak ook relatief makkelijk te verschuiven jammer genoeg.

Vind het een mooie foon, maar beter hadden ze de prijs op €399,- gehouden. Zou er zelf iig geen stuiver meer voor over hebben...

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 16:54
Vanochtend de telefoon gekocht met een verlenging bij coolblue en tot zo ver ben ik positief. =)

Ik verwachte de moto style mod met een houten look. In plaats daarvan zat er een zwarte in die er naar mijn mening beter bijpast.

Deze blijft overigens goed zitten wanneer de telefoon in je broekzak zit. Het lukt me ook niet om m te verschuiven met mn handen.

De camera maakt betere foto's dan verwacht en de ingebouwde QR scanner van de camera werkt ook goed.

Verder werkt alles so far gewoon goed.

Begin al een beetje aan het verschil in grootte te wennen. (kom van een 4.7inch telefoon). Hoop dat ik in oktober er een moto mod op kan zetten. =)

• RubenSaurus
had eigenlijk gehoopt dat er gisteren of vandaag ook wat nieuws over de Force naar buiten zou komen. helaas is het nog angstvallig stil.

• misterd11
  • Laatst online: 30-08 15:22
Hedgy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:13:
Vanochtend de telefoon gekocht met een verlenging bij coolblue en tot zo ver ben ik positief. =)

Ik verwachte de moto style mod met een houten look. In plaats daarvan zat er een zwarte in die er naar mijn mening beter bijpast.

Deze blijft overigens goed zitten wanneer de telefoon in je broekzak zit. Het lukt me ook niet om m te verschuiven met mn handen.

De camera maakt betere foto's dan verwacht en de ingebouwde QR scanner van de camera werkt ook goed.

Verder werkt alles so far gewoon goed.

Begin al een beetje aan het verschil in grootte te wennen. (kom van een 4.7inch telefoon). Hoop dat ik in oktober er een moto mod op kan zetten. =)
Kan je ons ook wat vertellen over de accuduur? Ik lees namelijk van alles, maar echt praktijk gebruik lees je vrij weinig over!

M.v.g.
Daniel

• Hedgy
misterd11 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:14:
[...]

Kan je ons ook wat vertellen over de accuduur? Ik lees namelijk van alles, maar echt praktijk gebruik lees je vrij weinig over!

M.v.g.
Daniel
Uit reviews verwacht ik zo'n 4-5 screen on time met adaptive brightness en het brightness schuifje op 60-80%.

Gister had ik hem niet helemaal opgeladen (ongv 90%) maar wel veelvuldig gebruikt op hoge brightness. (ook geupdate naar august patch) en dat zat tussen de 3 en 4 uur screen on time dus ik denk dat het wel aardig klopt. Adaptive brightness was volgens mij uit (of grotendeels uit).

Verder is 0% brightness op dit toestel nogsteeds aardig bright. Hierbij wel adaptive brightness aan dan is het goed leesbaar. Met adaptive brightness uit kan hij minder bright en wordt het slechter leesbaar.

De komende dagen zal ik testen wat ik uit de batterij kan halen. Voor dagen dat ik het hard nodig heb ben ik van plan een battery mod te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hedgy
Vandaag hele dag weg geweest, half 8 was ik weg en ben nu net weer thuis.

Normaal heb ik brightness maximaal maar voor de zekerheid had ik dat vandaag niet gedaan. Ik had hem op ongeveer 25% (begin even 0%). Met adaptive brightness aan was het scherm altijd prettig leesbaar waardoor ik ook niet de behoefte had om hem hoger te zetten dan 25).

19:00 weer thuis met 40% over
2 uur screen on time.
Telefoon met name gebruikt om te browsen en WhatsApp.
Verder een klein beetje pokemon go gespeeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/stZLAFg.jpg

Onderweg ook de camera uitgeprobeerd en af en toe snel wat plaatjes gemaakt (met de twist your phone for camera shortcut van moto wat goed werkt :D)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zRICd8m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bDoFGsj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RrX3lhq.jpg
Auto-mode camera plaatjes Amsterdam

GPS werkt super, weet vrijwel gelijk waar je bent als je maps of pokemon go opstart. Compass werkt goed, soms moet je hem wel calibreren door je telefoon wat te bewegen. (compass hoor ik nooit terug in reviews, maar ik was er wel benieuwd naar gezien die in mijn z3 compact totaal niet werkte.)

[ Voor 4% gewijzigd door Hedgy op 15-09-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Hedgy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:31:
Vandaag hele dag weg geweest, half 8 was ik weg en ben nu net weer thuis.

Normaal heb ik brightness maximaal maar voor de zekerheid had ik dat vandaag niet gedaan. Ik had hem op ongeveer 25% (begin even 0%). Met adaptive brightness aan was het scherm altijd prettig leesbaar waardoor ik ook niet de behoefte had om hem hoger te zetten dan 25).

19:00 weer thuis met 40% over
2 uur screen on time.
Telefoon met name gebruikt om te browsen en WhatsApp.
Verder een klein beetje pokemon go gespeeld.
[afbeelding]

Onderweg ook de camera uitgeprobeerd en af en toe snel wat plaatjes gemaakt (met de twist your phone for camera shortcut van moto wat goed werkt :D)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Auto-mode camera plaatjes Amsterdam

GPS werkt super, weet vrijwel gelijk waar je bent als je maps of pokemon go opstart. Compass werkt goed, soms moet je hem wel calibreren door je telefoon wat te bewegen. (compass hoor ik nooit terug in reviews, maar ik was er wel benieuwd naar gezien die in mijn z3 compact totaal niet werkte.)
Nice, nog enige minpunten aan te melden over het toestel?

Ik zit nog in dubio tussen dit toestel en de s7/ note 7 (als deze nog op de markt komt)

Heb een note2/ iphone 6+/ note 4 gehad. Maar ik wil weer eens iets anders. En het dunne toestel i.c.m. aluminium en het glas trekt mij wel erg!

M.v.g
Daniel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy
misterd11 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 01:05:
[...]

Nice, nog enige minpunten aan te melden over het toestel?

Ik zit nog in dubio tussen dit toestel en de s7/ note 7 (als deze nog op de markt komt)

Heb een note2/ iphone 6+/ note 4 gehad. Maar ik wil weer eens iets anders. En het dunne toestel i.c.m. aluminium en het glas trekt mij wel erg!

M.v.g
Daniel
1 van de moto gestures vond ik niet lekker werken en heb ik dan ook uit staan. Approach for moto display. (dan kun je je hand over de telefoon zwaaien om een battery-friendly schermpje te krijgen waar je de tijd en je notificaties lezen). Zelf mis ik dit niet omdat ik hiervoor mn smartwatch wel heb.
Het scherm kun je ook krijgen bij het krijgen van een notificatie, dat heb ik ook uit staan.

De camera is overdag heel snel maar s avonds wat slomer. Dit omdat de auto mode er dan voor kiest meer licht op te vangen.
Heb gister avond deze foto gemaakt :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3pCXPSQ.jpg
Heb nog niet gekeken of dit uit kan in auto mode. (maarja anders krijg je toch te donkere foto's. )
Alle andere foto's die ik eerder postte waren wel heel snel gemaakt door de auto modus.

Verder kan ik me voorstellen dat als je van iPhone of Samsung komt je snel denkt dat de fingerprint scanner onderaan de telefoon een home button is, dat is het niet. Het is een lock/unlock knop. Zelf vind ik dit juist prettiger dan het gebruiken van de power knop, hij locked je telefoon ook niet zomaar perongeluk als je er bijvoorbeeld perongeluk overheen veegt.

De volume knoppen en de power knop. Ze lijken op elkaar en met name de power knop heeft weinig feedback. Zelf vind ik dit het grootste minpunt aan de telefoon.

Als laatste vind ik het jammer dat je geen usb naar usb c kabel er bij krijgt. Dan had ik mijn powerbank kunnen gebruiken tot de moto mods uit zijn.

Dat is zo'n beetje alles waar ik nu op kan komen. Ik ben zeer tevreden met het toestel en als je een snelle maar unieke smartphone zoekt raad ik hem zeker aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Hedgy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:41:
[...]

1 van de moto gestures vond ik niet lekker werken en heb ik dan ook uit staan. Approach for moto display. (dan kun je je hand over de telefoon zwaaien om een battery-friendly schermpje te krijgen waar je de tijd en je notificaties lezen). Zelf mis ik dit niet omdat ik hiervoor mn smartwatch wel heb.
Het scherm kun je ook krijgen bij het krijgen van een notificatie, dat heb ik ook uit staan.

De camera is overdag heel snel maar s avonds wat slomer. Dit omdat de auto mode er dan voor kiest meer licht op te vangen.
Heb gister avond deze foto gemaakt :
[afbeelding]
Heb nog niet gekeken of dit uit kan in auto mode. (maarja anders krijg je toch te donkere foto's. )
Alle andere foto's die ik eerder postte waren wel heel snel gemaakt door de auto modus.

Verder kan ik me voorstellen dat als je van iPhone of Samsung komt je snel denkt dat de fingerprint scanner onderaan de telefoon een home button is, dat is het niet. Het is een lock/unlock knop. Zelf vind ik dit juist prettiger dan het gebruiken van de power knop, hij locked je telefoon ook niet zomaar perongeluk als je er bijvoorbeeld perongeluk overheen veegt.

De volume knoppen en de power knop. Ze lijken op elkaar en met name de power knop heeft weinig feedback. Zelf vind ik dit het grootste minpunt aan de telefoon.

Als laatste vind ik het jammer dat je geen usb naar usb c kabel er bij krijgt. Dan had ik mijn powerbank kunnen gebruiken tot de moto mods uit zijn.

Dat is zo'n beetje alles waar ik nu op kan komen. Ik ben zeer tevreden met het toestel en als je een snelle maar unieke smartphone zoekt raad ik hem zeker aan!
Top bedankt voor de feedback, ik denk dat dit het toestel wordt. Ik vind de modules ook erg leuk en intressant. Tevens vind ik het design ook erg mooi.

Bedankt voor de reacties!

M.v.g.
Daniel

Het is niet nodig om elke post te eindigen met de groeten, zie ook de FAQ: Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-09-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 18:28
Hedgy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:41:
[...]
Opvallend om te lezen, want deze functie is voor mij juist dé reden dat ik zo trouw ben aan mijn Moto X 2014. Ieder zijn voorkeur natuurlijk en ik heb ook geen smartwatch (meer).

Maar door deze functie hoef ik mijn hand maar richting de telefoon te bewegen om de tijd en notificaties te zien, netjes naast elkaar. Zonder te ongrendelen kan ik er vervolgens op drukken om ze in te zien. Supersnel en efficiënt. Dit in combinatie met de veelbesproken handbewegingen voor de camera en zaklamp maken dat de Moto Z hoog op het verlanglijstje staat :)

• Hedgy
Ivanzoomski schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:37:
[...]

Opvallend om te lezen, want deze functie is voor mij juist dé reden dat ik zo trouw ben aan mijn Moto X 2014. Ieder zijn voorkeur natuurlijk en ik heb ook geen smartwatch (meer).

Maar door deze functie hoef ik mijn hand maar richting de telefoon te bewegen om de tijd en notificaties te zien, netjes naast elkaar. Zonder te ongrendelen kan ik er vervolgens op drukken om ze in te zien. Supersnel en efficiënt. Dit in combinatie met de veelbesproken handbewegingen voor de camera en zaklamp maken dat de Moto Z hoog op het verlanglijstje staat :)
Dat kan natuurlijk, de functie werkt wel maar ik had het idee dat hij het soms ook "zomaar" deed. En met mijn smartwatch had het geen toegevoegde waarde. Ieder zijn voorkeur natuurlijk. :)
De andere handbewegingen zou ik haast niet meer zonder kunnen. (that said mis ik ook de mini apps van Sony waar ik een kleine calculator over mijn scherm kon zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Hoe zijn de ervaringen met de accu duur voor de mensen die hem reeds in bezit hebben?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:37
Sowieso maar weinig posts over de ervaringen van dit toestel... Verkoopt 'ie dan zo slecht onder de tweakers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Laatst online: 11:58
Inmiddels de Moto Z nu een paar weken in gebruik. Ik kom zelf van een Moto X Style af welke al vlot werkte, maar de Z heeft mij zeer positief verrast. De fingerprint scanner is zeer vlot en accuraat.

Ondanks een kleinere accu (2600 vs 3000 mAh) houd hij het langer uit. Met een SoT van +/- 3 uur ben ik geen poweruser, maar red ik het einde van de dag met gemak. Het grootste verschil zit hem waarschijnlijk in de terugkeer van het amoled scherm. Ik heb nu ook de incipio battery mod, waarmee ik als ik de telefoon 's nachts uitzet met gemak een weekend doorkom.

Zonder battery mod is de telefoon dun, heel dun. Al meerdere malen gedacht dat ik mijn telefoon niet in mijn broekzak had, een groot verschil met de X Style. Wel heb ik de meegeleverde Style Mod op de achterkant zitten om de camera bump op te heffen.

De beschikbaarheid van dit toestel laat bij veel winkels nog wel te wensen over als ik dit zo zie op de product pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door lilboogs op 15-10-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanzoomski
Heb hem sinds gisteren in bezit. Het viel nog niet mee om hem aan te schaffen ivm beschikbaarheid. Snel m'n kans gepakt bij een Coolblue tweedekansje.

Helaas ontbreken er een aantal onderdelen (zou compleet moeten zijn) zoals de USB > audioboek kabel en de sleutel case. Deze worden als het goed is snel nagestuurd.

Eerste indruk goed. Komende van een Moto X 2014 ben ik bekend met de software en dat is ook de belangrijkste reden om deze te nemen. Hij is een merkbaar sneller en wat groter, het formaat bevalt goed. Ik vind het uiterlijk ook erg mooi. Met het battery pack wordt hij wel dikker en minder mooi, maar dat is logisch.

Fingerprint reader werkt fijn en snellader werkt, uuh, snel! So far so good 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanzoomski
Wat me opvalt is dat ik in de software overal dual sim functionaliteit tegenkom. In dit geval staat er 'geen simkaart'.

Is dit bij andere gebruikers ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Ivanzoomski schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:35:
Wat me opvalt is dat ik in de software overal dual sim functionaliteit tegenkom. In dit geval staat er 'geen simkaart'.

Is dit bij andere gebruikers ook zo?
De telefoon is ook dual Sim. Hiermee geeft de telefoon aan dat er geen tweede simkaart inzit. Zodra die wel aanwezig is verdwijnt die melding en zie je de status van de tweede simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanzoomski
lilboogs schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

De telefoon is ook dual Sim. Hiermee geeft de telefoon aan dat er geen tweede simkaart inzit. Zodra die wel aanwezig is verdwijnt die melding en zie je de status van de tweede simkaart.
Weet je dat zeker? Heb zelf geen 2e sim om te testen, maar Tweakers geeft aan dat het een single zou zijn. Uit het boekje kan ik niet herleiden of de functie er altijd in zit, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Ivanzoomski schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Weet je dat zeker? Heb zelf geen 2e sim om te testen, maar Tweakers geeft aan dat het een single zou zijn. Uit het boekje kan ik niet herleiden of de functie er altijd in zit, of niet.
Zeker, sim slot is er niet voor niets. In het verleden waren sommige Motorola telefoons alleen voor bepaalde regio's dual-sim en viel Nederland vaak buiten de boot. De Z is het dit keer voor Nederland ook.

Moet ik zeggen dat ik het op dit moment niet gebruik, maar altijd fijn om achter de hand te hebben. Lijkt mij vooral makkelijk met (langere) vakanties in het buitenland.

• Hedgy
Beetje raar en jammer weer (vooral omdat dit het zoveelste Lenovo product is dat stuk gaat hier :/)

Sinds ik de telefoon in bezit heb herkende hij af en toe de simkaart niet meer, na herstarten of sim er opnieuw in werkte het meestal weer. Ik ging er vanuit dat ik gewoon toe was aan een nieuwe simkaart.

Vanochtend heb ik de sim/sd kaart er even uitgehaald, vervolgens er weer in. Toen wilde hij zowel de simkaart als SD kaart niet meer herkennen.

Andere sim kaart geprobeerd, recovery, allemaal werkt het niet. Dus zit nu weer op mijn oude telefoon. :( daarin werkt zowel de sd als sim tot nu toe nog prima.

De rest van de telefoon werkt perfect.

(Heb al contact gelegd met coolblue, lijkt erop dat ik hem 2-3 weken kwijt ben voor reparatie)

iemand die soortgelijke problemen heeft/had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Inmiddels telefoon weer terug, kon hem zaterdag weer ophalen, heeft 1 week en een dag geduurd dus valt mee. :)

In America is nougat inmiddels uitgekomen op de verizon telefoons, hopelijk hier ook snel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Zojuist Nougat geinstalleerd. Was eerst een beetje huiverig voor de update snelheid vanuit Lenovo, maar vind dit zeer vlot. Telefoon werkt tot dusver goed en split screen is ook erg handig. Complimenten aan Lenovo voor de snelle uitrol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Hier ook nougat, prima optijd, nog dit jaar zoals beloofd. :)
Heerlijk om display size op small te zetten. Nougat maakt het hebben van een groter scherm het nog meer waard. d:)b

Heb ook de "night mode enabler" gedownload, dat maakt het wat rustiger voor mijn ogen in de avond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Telefoon voor de 2e keer laten vallen, beetje stom :F maar telefoon ziet er nogsteeds zo goed als nieuw uit. (op 1krasje op de screenprotector na)
1x op buikhoogte (telefoon stak uit m'n vestzak, vriend stootte hem eruit)
En net zelfs van hoofdhoogte, dat was wel even eng, telefoon zat in een kluisje en haalde eerst mn jas eruit die mn telefoon meesjouwde zo het kluisje uit 8)7
Maar nog steeds niet te zien dat hij gevallen is, misschien dat de moto style mod wat helpt om de klap op te vangen? Maar qua gevoel heeft dit wel wat weg van de moto z force :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

DaRoot

Some say...

Hoe is de accuduur in de praktijk?
Heb nu een Motorola Nexus 6, met 3220 mAh accu. Kan meestal wel dag redden zonder tussentijds laden.
Zit aan de Moto Z te denken als opvolger (BTW-weg-ermee).
Liefst natuurlijk een Google Pixel XL, maar die is belachelijk duur..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
DaRoot schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:51:
Hoe is de accuduur in de praktijk?
Heb nu een Motorola Nexus 6, met 3220 mAh accu. Kan meestal wel dag redden zonder tussentijds laden.
Zit aan de Moto Z te denken als opvolger (BTW-weg-ermee).
Liefst natuurlijk een Google Pixel XL, maar die is belachelijk duur..
Zelf ben ik nogsteeds tevreden met de batterij, aan het einde van de dag is de batterij vaak wel bijna leeg met zo'n 3 uur screen on time. (Momenteel zit ik op 2uur en 39minuten screen on time met 21% over). Ik heb daarbij adaptive brightness aanstaan.

Soms aan het einde van de dag moet ik hem wel nog kort opladen als ik 's avonds ook nog weg wil. Of ik dit moet doen ligt aan mijn gebruik van die dag. Voor dit soort gevallen ben ik nog van plan de battery mod te kopen, maar gezien het niet vaak nodig is (en quickcharge erg snel is) heeft het nog lage prioriteit.

Dus ik zou zeggen kijk even naar je gebruik of het voldoende is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ga er snel achterkomen.. vanmiddag via webshop Mediamarkt besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Als het goed is, komt ie vanmiddag binnen.

Iemand toestel al ge-unlocked en geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Voor de Moto Mods hebben we [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie, berichten met betrekking tot dat onderwerp zijn die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Mijne is nu voor garantie / reparatie terug naar Mediamarkt, bluetooth werkt niet: vindt geen apparaten en wordt niet gevonden door andere.
Als ik zo op XDA kijk, een veelvoorkomend probleem.
hier ook mensen met iets dergelijks?
Nu ff een oude Galaxy S4 Mini in bruikleen.. dat is ff stap terug zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoe is de camera? Ik wil mogelijk dit toestel kopen maar ben een beetje huiverig voor de camera.. zelfde sensor als in een Nexus 6 van 2014.. heb momenteel de X Style welke aardige plaatjes schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opeens megaproblemen met Wifi en Bluetooth. Bluetooth vindt helemaal niks terwijl andere apparaten die náást de Z liggen vrolijk babbelen; en nu valt ook met regelmaat het Wifi netwerk gewoon uit. Mijn telefoon scant nu al een paar minuten, maar vindt niets.

't Lijkt gekomen te zijn na de laatste software update ergens in oktober. Hebben anderen hier ook last van? Ik draai Android 7.1.1.

Edit: GPS lijkt ook dood :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:42:
Ik heb opeens megaproblemen met Wifi en Bluetooth. Bluetooth vindt helemaal niks terwijl andere apparaten die náást de Z liggen vrolijk babbelen; en nu valt ook met regelmaat het Wifi netwerk gewoon uit. Mijn telefoon scant nu al een paar minuten, maar vindt niets.

't Lijkt gekomen te zijn na de laatste software update ergens in oktober. Hebben anderen hier ook last van? Ik draai Android 7.1.1.

Edit: GPS lijkt ook dood :(.
Mijne had voornamelijk met Bluetooth, en ik meende ook nadat er een update is geweest. Bleek toch hardware defect te zijn, onder garantie is moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik heb gister mijn Moto Z zelf ge-upgrade naar Oreo, via deze guide: https://www.android-hilfe...-0-ota-update.870483.html
Werkt perfect! Hij is weer lekker soepel!
Geen data verlies op deze manier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na updaten naar Oreo (OTA, geen gedoe met custom roms of wat dan ook) werkt het Moto Display eigenlijk niet meer: dus geen meldingen als je met een slapende telefoon je hand ernaar uitsteekt. Of, beter gezegd, soms doet de functionaliteit het wel, en bij een tweede keer proberen gebeurt er niets meer. Updaten van de Moto app biedt weinig soelaas. Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weinstar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb geprobeerd om mijn Moto Z te flashen naar Lineage OS 15.1, maar dat ging niet helemaal goed.

Heeft iemand daar wellicht ervaring mee? Krijg nu een melding op mijn scherm dat mijn toestel 'unlocked' is en daarom niet vertrouwd kan worden. Enige wat daarnaast nog goed lijkt te werken is fastboot.

Is er ergens wellicht een standaardrom beschikbaar voor de Moto Z (RETEU)? Of een manier om Lineage alsnog aan de praat te krijgen? Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 18:22
Ik heb dit toestel op het oog (uit hobby overweging), maar kan niet achterhalen of dit toestel ook beschikt over de one button navigatie middels de vingerafdruksensor zoals dit op de Z2 Play mogelijk is. Weet iemand of dat ook op de Z kan?
Pagina: 1

Let op:
Dit topic gaat alleen over de normale Z. De Moto Z Force kan hier besproken worden: [Motorola Moto Z Force] Ervaringen & Discussie.

Levertijden en prijzen: [Motorola Moto Z] Levertijden & Prijzen
Moto Mods: [Motorola Moto Mods] Ervaringen & Discussie