Powerline vs kabel vs wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Mijn vraag
Is een Powerline Adapter veel sneller dan wifi en (bijna) net zo snel als een kabel? Ik heb snel internet nodig om te gamen en HD video's te streamen, maar ik gebruik liever geen kabel en draadloos internet is niet snel genoeg. Als een Powerline Adapter een goede optie is, welke zou ik dan het beste kunnen kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop PC Windows 10

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Powerline is heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de elektrische installatie. Ik zou er niet op rekenen dat powerline beter presteert dan wifi. Als je echt zulke hoge eisen stelt, zul je toch een kabeltje moeten trekken (of uitzoeken waarom wifi niet snel genoeg functioneert, moderne wifi AP's en devices kunnen best overweg met de gemiddelde consumenten internetverbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
Wifi kan ook heel snel via ac-wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53
essentials9002 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:27:
Mijn vraag
Is een Powerline Adapter veel sneller dan wifi en (bijna) net zo snel als een kabel? Ik heb snel internet nodig om te gamen en HD video's te streamen, maar ik gebruik liever geen kabel en draadloos internet is niet snel genoeg. Als een Powerline Adapter een goede optie is, welke zou ik dan het beste kunnen kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop PC Windows 10
Kabel is gewoon het beste. Powerline kan heel goed werken, maar kan in een woning per stopcontact variëren van 100% fabrieksopgave tot slechter dan matige wifi. Powerline zou ik halen als ik de kans krijg op terugbrengen bij tegenvallend resultaat. Wifi; als je een AP (met kabel naar je modem) maar dicht genoeg bij je locatie van je PC kunt plaatsen moet geen probleem zijn, Als er niet teveel anderen op jouw freq zitten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-07 18:44
Een vierde optie is MOKA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:02

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Dutch2007 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:49:
Wifi kan ook heel snel via ac-wifi
Je kan niet zeggen dat smaakje A WiFi heel snel is, of sneller dan smaakje B. WiFi hangt van zo ontzettend veel af dat de 5gh/z misschien slechter presteerd dan de 2.4 omdat AC een minder groot bereik heeft.

Wat betreft advies: kabel is waarschijnlijk de goedkoopste optie met het beste resultaat. Het kost misschien wat moeite maar hierna heb je (geen? Maar in ieder geval minder) last van storingen in vergelijking met PowerLine of WiFi.

[ Voor 24% gewijzigd door Yariva op 06-06-2016 19:00 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Meten is weten - probeer het uit.

Let ook op dat snelheid niet het enige aspect is. Een vrachtwagen vol tapes heeft een bandbreedte van enkele TB/s maar een vrij hoge latency.

En inderdaad, Wifi kan best snel zijn. Een speedtest geeft hier op mijn iPad meer dan 150Mb/s. Het lijkt me stug dat je spel meer dan dat nodig heeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

essentials9002 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:27:
Mijn vraag
Is een Powerline Adapter veel sneller dan wifi en (bijna) net zo snel als een kabel?
Wat is "een Powerline Adapter" :?

Dat zegt net zoveel als "een WiFi Adapter", wat evengoed een USB 1.1 geval met antenne van 1cm die 2.4GHz-only 1x1 SiSo doet en theoretisch max 150Mbps zou kunnen halen maar in praktijk in zelfde kamer als AP als het meezit 25Mbps kan halen. Maar je hebt ook PCIe adapters met 4x4 MiMo op antennes die met kabel los van de kast optimaal te plaatsen zijn en met 80MHz 5GHz WiFi-ac in staat zijn om - met AP met vergelijkbare specs - richting de 1Gbps kunnen gaan in zelfde ruimte. Maar mag duidelijk zijn dat zo'n ding duurder is dat dat USB duimnagel.

Idem met PLC - een Homeplug AV 1.1 "200Mbps" 1x1 SiSo geval zal in praktijk max 50Mbps maar vaker 5Mbps halen, een Homeplug AV 2.0 (of G.hn) "1200Mbps" 2x2 MiMo geval zal onder zelfde omstandigheden misschien 300Mbps halen. Die eerste heb je misschien voor EUR 25 per set van twee, de laatste begint bij EUR 85 voor twee.

Wel twee punten:
1) Voor optimale gegevensoverdracht moet je randaarde hebben op de stopcontacten waar je PLC wilt gebruiken (met MiMo), heb je dat niet, dan zou ik PLC bij voorbaat afraden.
2) Net zoals WiFi heeft PLC last van demping en verstoring. Omdat het over kabels gaat (stroomkabels zijn ook kabels...) en op andere frequenties werkt zijn de storingsbronnen wel anders, maar alles met een geschakelde voeding vrijwel alle moderne electronica kan verstoren, en hoeft dat zeker niet constant te doen. Ene moment kan het goed gaan, andere totaal niet. Nooit mission-critical dingen over PLC (of WiFi) doen.

Er is simpel gezegd geen enkele alternatief voor Ethernet dat dezelfde prestaties en betrouwbaarheid biedt, en alle alternatieven zijn stukken duurder (25m Cat6 kost nog geen EUR 15). Bovendien wordt de moeite die het kost kabel te trekken vaak schromelijk overschat. Vrijwel alle huizen met betonvloeren waar je allicht liever niet in wilt boren hebben al dan niet loze leidingen waar kabels doorheen kunnen. Gewoon uitzoeken waar die dingen heen gaan en klaar is kees. Vaak zie je bovendien dat huizen van jaren '80 en later naar allerlei kamers waar het niet nodig is coax hebben liggen, dan kun je coax eruit trekken en aan de coaxkabel een Ethernetkabel erdoor trekken.

Mocht je dat allemaal echt niet willen, dan is het eerdere genoemde MoCA beste alternatief. Dat is Ethernet-over-Coax en omdat coax minder storingsbronnen kent en veel betere eigenschappen heeft voor dataoverdracht levert het rotsstabiel +-370Mbps in huidige MoCA 2.0 incarnatie. Niet zo snel als Gigabit, maar beter dan PLC dat 1200Mbps belooft maar nooit meer dan 300Mbps (ideaal) of een fractie daarvan als het tegenzit biedt, ook beter dan WiFi dat met goede apparatuur met gemak >500Mbps in zelfde ruimte kan doen, maar niet of slecht door vloeren of muren gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon weersbestendige kabel.. en wat slagvast PVC aan de gevel :7

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• essentials9002
anboni schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:33:
Powerline is heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de elektrische installatie. Ik zou er niet op rekenen dat powerline beter presteert dan wifi. Als je echt zulke hoge eisen stelt, zul je toch een kabeltje moeten trekken (of uitzoeken waarom wifi niet snel genoeg functioneert, moderne wifi AP's en devices kunnen best overweg met de gemiddelde consumenten internetverbinding)
De slome wifi lag aan mijn slechte en goedkope USB netwerk adapter. pricewatch: TP-Link Archer T2U

Haalt maar 150mbps op 2.4ghz en ik zie 5ghz niet terwijl we wel een 5ghz router hebben.

Daarom wil ik ook wel een nieuwe netwerkkaart kopen als dat het probleem oplost. Mijn oude is kapot gegaan, nu trek ik elke dag een kabel naar boven. Ik heb gehoord dat een gat boren en dan je kabel erdoor steken handiger is, maar moet dan de deur beneden en boven ook open blijven of hoeft dat niet? Ik kan de kabel 's nachts niet op de trap laten want dat is gevaarlijk, dan kunnen mensen vallen als ze 's nachts naar de wc moeten. (we hebben maar 1 wc hier, helaas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon een betonboortje en een klopboor ergens regelen, leidingmeter/klikker is ook handig om e.a. aan kabels en buizen te ontwijken ;)
Altijd als het mogelijk is een kabel leggen, tenzij het werkelijk 100% onmogelijk is om een kabel te leggen moet je naar wifi of powerline kijken.
Kabel: goede performance, een uurtje werk en dan nooit meer naar hoeven omkijken.
Wifi: *kan* ook prima werken, maar alleen als je er aardig wat geld tegenaan gooit (ipv 10 euro voor een kabel) en geluk hebt dat je straat niet vol zit met apparaten op de wifi frequenties...
Powerline: *kan* ook prima werken, maar hangt van zoveel factoren af dat je dit echt als laatste optie wil bewaren...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
dion_b schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Wat is "een Powerline Adapter" :?

Dat zegt net zoveel als "een WiFi Adapter", wat evengoed een USB 1.1 geval met antenne van 1cm die 2.4GHz-only 1x1 SiSo doet en theoretisch max 150Mbps zou kunnen halen maar in praktijk in zelfde kamer als AP als het meezit 25Mbps kan halen. Maar je hebt ook PCIe adapters met 4x4 MiMo op antennes die met kabel los van de kast optimaal te plaatsen zijn en met 80MHz 5GHz WiFi-ac in staat zijn om - met AP met vergelijkbare specs - richting de 1Gbps kunnen gaan in zelfde ruimte. Maar mag duidelijk zijn dat zo'n ding duurder is dat dat USB duimnagel.

Idem met PLC - een Homeplug AV 1.1 "200Mbps" 1x1 SiSo geval zal in praktijk max 50Mbps maar vaker 5Mbps halen, een Homeplug AV 2.0 (of G.hn) "1200Mbps" 2x2 MiMo geval zal onder zelfde omstandigheden misschien 300Mbps halen. Die eerste heb je misschien voor EUR 25 per set van twee, de laatste begint bij EUR 85 voor twee.
[...]
Wat is een leidingmeter? Ik zie op het internet dat het honderden euro's kost, dat heb ik er niet voor over.

Wel twee punten:
1) Voor optimale gegevensoverdracht moet je randaarde hebben op de stopcontacten waar je PLC wilt gebruiken (met MiMo), heb je dat niet, dan zou ik PLC bij voorbaat afraden.
2) Net zoals WiFi heeft PLC last van demping en verstoring. Omdat het over kabels gaat (stroomkabels zijn ook kabels...) en op andere frequenties werkt zijn de storingsbronnen wel anders, maar alles met een geschakelde voeding vrijwel alle moderne electronica kan verstoren, en hoeft dat zeker niet constant te doen. Ene moment kan het goed gaan, andere totaal niet. Nooit mission-critical dingen over PLC (of WiFi) doen.

Er is simpel gezegd geen enkele alternatief voor Ethernet dat dezelfde prestaties en betrouwbaarheid biedt, en alle alternatieven zijn stukken duurder (25m Cat6 kost nog geen EUR 15). Bovendien wordt de moeite die het kost kabel te trekken vaak schromelijk overschat. Vrijwel alle huizen met betonvloeren waar je allicht liever niet in wilt boren hebben al dan niet loze leidingen waar kabels doorheen kunnen. Gewoon uitzoeken waar die dingen heen gaan en klaar is kees. Vaak zie je bovendien dat huizen van jaren '80 en later naar allerlei kamers waar het niet nodig is coax hebben liggen, dan kun je coax eruit trekken en aan de coaxkabel een Ethernetkabel erdoor trekken.

Mocht je dat allemaal echt niet willen, dan is het eerdere genoemde MoCA beste alternatief. Dat is Ethernet-over-Coax en omdat coax minder storingsbronnen kent en veel betere eigenschappen heeft voor dataoverdracht levert het rotsstabiel +-370Mbps in huidige MoCA 2.0 incarnatie. Niet zo snel als Gigabit, maar beter dan PLC dat 1200Mbps belooft maar nooit meer dan 300Mbps (ideaal) of een fractie daarvan als het tegenzit biedt, ook beter dan WiFi dat met goede apparatuur met gemak >500Mbps in zelfde ruimte kan doen, maar niet of slecht door vloeren of muren gaat.
toon volledige bericht
Wat houdt die MoCA in? Ik heb gezien dat dat een kabel is, is dat niet gewoon hetzelfde als een ethernet kabel? Ik zag nog iets wat op een stroomkabel oid leek erbij :?

[ Voor 12% gewijzigd door essentials9002 op 06-06-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
essentials9002 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Wat houdt die MoCA in? Ik heb gezien dat dat een kabel is, is dat niet gewoon hetzelfde als een ethernet kabel? Ik zag nog iets wat op een stroomkabel oid leek erbij :?
MoCa is over Coax, handig als je dat toevallig al hebt liggen, is wel aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
RGAT schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:57:
[...]

MoCa is over Coax, handig als je dat toevallig al hebt liggen, is wel aardig prijzig.
Die coax kabel moet ik toch ook naar boven trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

essentials9002 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
[...]

Die coax kabel moet ik toch ook naar boven trekken?
Niet als je die toevallig al hebt liggen ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fish schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:03:
[...]

Nee, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Fish schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:03:
[...]

Juust, en laten er nu een relatief hoog aantal woningen bestaan waar dat al in ligt naar nagenoeg elke slaapkamer.
Dan is MoCA een prima oplossing.
Anders gewoon Ethernet leggen. Beste snelheid en laagste latency.

Ik heb ook voor alles ethernet liggen, waar dat maar even een optie is.
En om het netjes weg te werken, wat kabelgootplintjes of kunststof gootjes geplaatst.

Je kan ook, als je het hebt en niet gebruikt, een telefoondoorvoer gebruiken.
Veel jaren 80 woningen hebben een telefoon aansluiting in de huiskamer en een op de bovenverdieping, en die staan met elkaar in verbinding.
Telefoonkabel er uit, Ethernet er in, paar wandcontactdoosjes er in hangen en klaar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is is dat alles dat met draadloos te maken heeft met een jaar kapot gaat. Slechter wordend ontvangst, slechtere snelheden. Uiteindelijk overwint kabel het van alles en het is ook echt futureproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RGAT schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Valt mee met prijzigheid. Vergelijk het met goede PLC apparatuur, dus minimaal AV 2.0 met 2x2 MiMo, oftwel "1200Mbps" of "2000Mbps" die technisch 100% identiek zijn, alleen verkoopt Qualcomm's marketingafdeling ongeveer vier keer wat het werkelijk aankan en die van Broadcom verkoopt ruim zes keer wat het echt kan 8)7. Je hebt goedkoper spul voor EUR 70, maar voor een set Devolo's mag je bij de goedkoopste aanbieder EUR 120 neertikken.

De Hirschmann MOKA-32 kost per stuk EUR 60 bij de goedkoopste, dus exact even duur.

Maar goed, als je geen coax hebt liggen is het onzinnig, want dan kun je net zo goed UTP trekken als je toch een kabel gaat trekken, wat goedkoper is qua kabel en behoeft geen enkel kastje :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Mocht je toevallig bij ziggo zitten, die hebben een set PLC adapters (powerline) voor 59 euro ( waarvan 1 gelijk ook een wifi AP heeft ingebouwd, maar daar kan ook gewoon een kabel in. Voordeel bij ziggo, niet goed, binnen 30 dagen retour en geld terug (zeker voor PLC adapters een grote + omdat het dus soms heel goed kan werken maar soms ook niet (bij dat laatste kunnen ze dan gewoon retour)

Maar ondanks alle mooie oplossingen... Als het even kan, netwerk kabel leggen. Is gewoon de beste optie en werkt eigenlijk altijd goed als je goede kabel en aansluit materialen koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
VVV-007 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:31:
Mocht je toevallig bij ziggo zitten, die hebben een set PLC adapters (powerline) voor 59 euro ( waarvan 1 gelijk ook een wifi AP heeft ingebouwd, maar daar kan ook gewoon een kabel in. Voordeel bij ziggo, niet goed, binnen 30 dagen retour en geld terug (zeker voor PLC adapters een grote + omdat het dus soms heel goed kan werken maar soms ook niet (bij dat laatste kunnen ze dan gewoon retour)

Maar ondanks alle mooie oplossingen... Als het even kan, netwerk kabel leggen. Is gewoon de beste optie en werkt eigenlijk altijd goed als je goede kabel en aansluit materialen koopt).
Ja ik zit bij Ziggo. Dus misschien ga ik dat wel proberen. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:14:
Mijn ervaring is is dat alles dat met draadloos te maken heeft met een jaar kapot gaat. Slechter wordend ontvangst, slechtere snelheden. Uiteindelijk overwint kabel het van alles en het is ook echt futureproof.
Wireless wordt niet vanzelf slechter natuurlijk, kan wel zijn dat de buren meer AP's neerzetten (of babyfoons/dect enz). Maar voor de prijs van een Cat6 kabel heb je nooit een goede AP + Adapter, voor een rol van 100 meter nog niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
RGAT schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:55:
[...]

Wireless wordt niet vanzelf slechter natuurlijk, kan wel zijn dat de buren meer AP's neerzetten (of babyfoons/dect enz). Maar voor de prijs van een Cat6 kabel heb je nooit een goede AP + Adapter, voor een rol van 100 meter nog niet eens...
Wat zijn AP's? Die afkorting ken ik niet. En de kabel heb ik al, dus het bespaart sowieso geld.

[ Voor 6% gewijzigd door essentials9002 op 07-06-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:02

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

essentials9002 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:20:
[...]

Wat zijn AP's? Die afkorting ken ik niet. En de kabel heb ik al, dus het bespaart sowieso geld.
AP = Access Point (WiFi punt)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Als je al een netwerkkabel hebt liggen (wel zeker zijn dat die goed is), dan raad ik je een accesspoint aan. Nog beter is, om diezelfde netwerkabel te gebruiken en daar een switch op te zetten. Vanaf daar een netwerkkabel naar de computer of whatever toe. Met kabel heb je immers de beste verbinding mogelijk

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Younes schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:41:
Als je al een netwerkkabel hebt liggen (wel zeker zijn dat die goed is), dan raad ik je een accesspoint aan. Nog beter is, om diezelfde netwerkabel te gebruiken en daar een switch op te zetten. Vanaf daar een netwerkkabel naar de computer of whatever toe. Met kabel heb je immers de beste verbinding mogelijk
Ja, ik gebruik een kabel. Ik wou alleen weten of voor het gemak draadloos gebruiken goed genoeg zou zijn, maar blijkbaar dus niet. Die enkele minuut die ik per dag kwijt ben aan die kabel maakt niet zo veel uit, ik ben anders ook veel tijd kwijt aan het sloom laden van webpagina's en het vastlopen van games en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Is de TP-Link Archer T9E een goede netwerkkaart?

pricewatch: TP-Link Archer T9E
Younes schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:41:
Dus als ik nog een router koop en die boven neer zet kan ik dan via die router verbinding maken met het internet als ik van daar een kabel in mijn PC stop? Want de modem staat beneden.

[ Voor 11% gewijzigd door essentials9002 op 08-06-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

essentials9002 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:26:

[...]

Dus als ik nog een router koop en die boven neer zet kan ik dan via die router verbinding maken met het internet als ik van daar een kabel in mijn PC stop? Want de modem staat beneden.
Een router? Een router verbindt verschillende IP-netwerken. Je wilt waarschijnlijk niet twee verschillende netwerken in je huis :o

Wat je wilt is al genoemd, een AP (Access Point), iets wat een bedrade verbinding draadloos uitbreidt.

Het is mogelijk om een router als AP in te stellen (zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ) maar zeker gezien KPN en Ziggo nu degelijke losse AP's verkopen voor schappelijke bedragen is dat nergens voor nodig. Gewoon AP kopen, aansluiten en klaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
dion_b schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Een router? Een router verbindt verschillende IP-netwerken. Je wilt waarschijnlijk niet twee verschillende netwerken in je huis :o

Wat je wilt is al genoemd, een AP (Access Point), iets wat een bedrade verbinding draadloos uitbreidt.

Het is mogelijk om een router als AP in te stellen (zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ) maar zeker gezien KPN en Ziggo nu degelijke losse AP's verkopen voor schappelijke bedragen is dat nergens voor nodig. Gewoon AP kopen, aansluiten en klaar.
En is dat gegarandeerd sneller dan een draadloze netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

essentials9002 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:34:
En is dat gegarandeerd sneller dan een draadloze netwerkkaart?
Met dit hernieuwde salvo aan eindeloze Google basic vragen, ben je net als in je vorige topics (waar je iedereen zo ongeveer stapeldol draaide) nogmaals hard op weg naar een voortijdig slotje. :+
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1694897
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1692925

Probeer er nu toch eens een beetje van te leren door al te goofy vragen eerst eens in Google te gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Trek een kabel, anders kan je net zo goed alles zo laten als het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
essentials9002 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:26:

[...]

Zucht... je router moet je dan instellen als accesspoint en met een kabel verbinden aan je modem... dus alsnog een kabel trekken.

Ik zou in jouw geval kiezen uit 2:

1. de beste oplossing is al genoemd, trek toch die kabel.
2. koop een goede wifi adapter voor in je computer (via internet bestellen) pak alles voorzichtig uit, test of het beter werkt -> indien ja, kun je hem houden. Indien nee, stuur hem terug (Wet Koop Op Afstand).
De adapter die je noemt zou volgens mij wel moeten voldoen.

Dit zijn 2 makkelijke oplossingen.
Koop a.u.b. geen router of accesspoint zolang je niet weet wat het precies is, je zult er toch een kabel bij moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Ik heb geen PCI-E slot vrij in mijn computer. Is dit een goede netwerk adapter? pricewatch: D-Link Wireless AC Dualband USB Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
essentials9002 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:15:
Ik heb geen PCI-E slot vrij in mijn computer. Is dit een goede netwerk adapter? pricewatch: D-Link Wireless AC Dualband USB Adapter
Wat geven de reviews aan die je hebt bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Gadgeteer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Wat geven de reviews aan die je hebt bekeken?
Dat die goed is. En ik kan de netwerkkaart binnen 14 dagen terug sturen als ik niet tevreden ben dus ja, het is altijd het gokken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor al degenen die roepen dat je bijna altijd wel een kabel kunt trekken:
In ons vorige huis hadden we betonnen muren naar de buren en daartussen parallel nog een betonnen muur. Er was boven geen signaal.ik heb een kabel getrokken van waar het signaal binnenkwam (Delta Coax met modem en router) onder de trap naar boven maar moest daar door een betonnen muur. Ook met een boorhamer kwam ik daar echter niet door de muur heen, in tegendeel, op deze muur sloeg de boor vast in de machine en maakte deze volkomen onbruikbaar.
Pagina: 1