Goede versterker en speakers 200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 2.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Ik zoek een?
Ik zoek een versterker en speakers die ik op de computer kan aansluiten.

Wat is je budget?.
Niet veel meer dan 200 euro voor beide. Iets meer mag wel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren en games te spelen. Soms kijk ik ook films en ik kijk vaak naar video's (zoals op Youtube). Het meeste luister ik naar muziek en dan luister ik meestal naar Rock, House en Pop muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://tweakers.net/product/305411/q-acoustics-2010i/
http://tweakers.net/product/450244/q-acoustics-3010/
https://www.maxiaxi.com/stereo-versterker-400w/
http://tweakers.net/product/305417/q-acoustics-2020i/
http://tweakers.net/product/454446/q-acoustics-3020/
en Audio Engine A2.

Ik vraag me af of de duurdere Q Acoustics 2020i en 3020 de meerprijs waard zijn. Ik heb alleen de Q Acoustics 2020i beluisterd en die klonken goed, maar zijn iets te duur.

Audio Engine A2 heb ik op Marktplaats voor 100 euro gezien, ik weet niet of ze goed klinken, ik heb gehoord van wel en ik heb als ik die koop geen losse versterker nodig.

Welke vragen heb je hier nog over?

Welke goedkope en kleine versterker (rond de 20 cm of kleiner) is goed? En welke van de bovenstaande speakers kan ik het beste kopen? Of zijn er nog betere alternatieven?

[ Voor 5% gewijzigd door essentials9002 op 31-05-2016 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 15:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

200 euro word krap voor een goede set-up :)
Dat gezegd hebbend kan niemand zeggen wat goed klinkt, dat is heel persoonlijk.
Wat de een goed genoeg vind, vind de ander maar waardeloos.

Zelf helaas geen ervaringen met kleine versterkers.
Wel ooit geprobeerd een paar degelijke speakers aan een klein midi setje te hangen.
Die was daar duidelijk niet op gebouwd, der kwam echt waardeloos geluid uit toen.

Houd in de gaten dat speakers per stuk gaan. dus dat is al 200E voor een setje.
En een versterker met ventilator word ik persoonlijk niet vrolijk van !

[ Voor 118% gewijzigd door heuveltje op 30-05-2016 21:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 13:53
doe iedereen hier, maar vooral jezelf een plezier en koop die A2.

Voordelen van die A2:
  • helft van jouw budget,
  • je hebt geen versterker nodig
  • je valt niemand meer lastig met die stortvloed aan simpele vragen die met enige inzet ook zelf uit te zoeken zijn.
Daarnaast negeer je toch alle adviezen, dus koop die dingen ASAP.

ik zie alleen maar winnaars.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1692925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
heuveltje schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:40:
200 euro word krap voor een goede set-up :)
Dat gezegd hebbend kan niemand zeggen wat goed klinkt, dat is heel persoonlijk.
Wat de een goed genoeg vind, vind de ander maar waardeloos.

Zelf helaas geen ervaringen met kleine versterkers.
Wel ooit geprobeerd een paar degelijke speakers aan een klein midi setje te hangen.
Die was daar duidelijk niet op gebouwd, der kwam echt waardeloos geluid uit toen.

Houd in de gaten dat speakers per stuk gaan. dus dat is al 200E voor een setje.
En een versterker met ventilator word ik persoonlijk niet vrolijk van !
Ik vind de Q Acoustics 2020i goed, dus zou de goedkopere variant ook goed genoeg moeten zijn. Het is iig wel een verbetering t.o.v mijn Logitech Z523 speakers denk ik.

Ja 200E voor een setje kan wel. Ik bespaar dus op de versterker.

Ik ga ook geen versterker met ventilator kopen, waarom zou ik? Of wat bedoel je precies? En wat is een klein midi setje?

Maar zijn goedkope (bijvoorbeeld tweedehandse versterkers) slecht ook goed?
107mb schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:06:
doe iedereen hier, maar vooral jezelf een plezier en koop die A2.

Voordelen van die A2:
  • helft van jouw budget,
  • je hebt geen versterker nodig
  • je valt niemand meer lastig met die stortvloed aan simpele vragen die met enige inzet ook zelf uit te zoeken zijn.
Daarnaast negeer je toch alle adviezen, dus koop die dingen ASAP.

ik zie alleen maar winnaars.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1692925
Ik negeer niet alle adviezen. En ik weet niet of de A2 goed zijn dus het blijft een gok.

[ Voor 23% gewijzigd door essentials9002 op 30-05-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
meerdere dingen in het leven zijn een gok. je kunt geen zekerheid afdwingen, maar je komt ook nergens als je oeverloos blijft ouwehoeren over dingen die ook simpel uit te zoeken zijn. Je krijgt antwoord op een vraag en je komt meteen met drie wedervragen:
wat is een midiset? --> google op midiset en er gaat een wereld voor je open.
waarom zou je een versterker met ventilator kopen? --> bij de specs van de door jou opgegeven versterker staat toch echt: Ventilator voor koeling van de versterker
Zijn goedkope (bijvoorbeeld tweedehands) versterkers slecht? --> ja sorry, maar daar ga ik niet eens op in...

je gaat gewoon verder met het oude gesloten topic, en daar irriteer ik mij aan het complete gebrek van inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:39

FeaR

In GoT we trust

Ik zal het topic open laten, maar wel met de hoop dat er geleerd is van het vorige topic en het slotje wat door mijn collega is gezet. Anders wacht dit topic een zelfde einde.
Blijf weg van merken als Skytronic, Marquant (dat is dus wat anders dan Marantz), Skytec, et cetera. Echt zooi.

Overigens hoeft een ventilator in een versterker niet slecht te zijn. Zie je tegenwoordig wel vaker. Alleen moet die ventilator dan wel stil zijn en niet bij het minste of geringste aan gaan. Bij een versterker van deze klasse en formaat zie je dus het tegenovergestelde. Zie ook de reviews die het aanhalen.
en Audio Engine A2.
Die zou ik niet doen. Leuk merk en de A5(+) is best een leuke speaker (al is er voor dat geld meer te krijgen, of voor minder geld gelijkwaardig), maar de A2 is echt klein. Dus kleine behuizing met kleine woofer waardoor het laag echt nihiel is. Grappige speaker, maar het klinkt in mijn oren behoorlijk iel.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 30-05-2016 23:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
FeaR schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:36:
Die zou ik niet doen. Leuk merk en de A5(+) is best een leuke speaker (al is er voor dat geld meer te krijgen, of voor minder geld gelijkwaardig), maar de A2 is echt klein. Dus kleine behuizing met kleine woofer waardoor het laag echt nihiel is. Grappige speaker, maar het klinkt in mijn oren behoorlijk iel.
Zijn er wel computer speakers voor deze prijs te krijgen die net zo goed zijn als of beter zijn dan passieve speakers van dezelfde prijs?

Het is wel handig als ik geen losse versterker nodig heb, dat bespaart ook ruimte. Maar als de geluidskwaliteit bij passieve speakers meestal beter is, dan ga ik daar toch voor.

[ Voor 3% gewijzigd door essentials9002 op 31-05-2016 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Lees je vorige topic eens goed door .
121 berichten zoveel leuke versterkers en setjes aangeboden .

Je kan nooit het beste setje hebben er is ook smaakverschil en tussen alle fabriekanten en type speakers zit ook gewoon verschil .
Maar met alles wat aangeraden is ga je gewoon plezier hebben dus hak aub de knoop door en laat ons weten hoe het klinkt wat je gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:57:
Lees je vorige topic eens goed door .
121 berichten zoveel leuke versterkers en setjes aangeboden .

Je kan nooit het beste setje hebben er is ook smaakverschil en tussen alle fabriekanten en type speakers zit ook gewoon verschil .
Maar met alles wat aangeraden is ga je gewoon plezier hebben dus hak aub de knoop door en laat ons weten hoe het klinkt wat je gekocht hebt.
Het moet een kleine versterker zijn, want ik heb nog weinig ruimte over op mijn bureau.

Kent iemand hier nog een goede en kleine versterker van rond de 20 cm of kleiner die ik voor een lage prijs kan krijgen? Bijvoorbeeld via Marktplaats ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kom, doe zelf eens moeite. Dit wordt op deze manier net zo'n treurig topic als de vorige keer, met pagina's vol met simpele vragen. En dan kunnen we het beter weer sluiten.

Kijk eens in de Pricewatch. Met één van de filters kun je de modellen er uit vissen die aan de formaten voldoen die je wenst. En dan ga je die modellen zoeken op Marktplaats.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 31-05-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:14
Iets dat je in de pricewatch niet gaat vinden is dit: Genius SP-HF1800A
Het is echt een leuk setje voor het geld. En dan zou ik daarna doorsparen voor een echt setje. Mijn versterker kost los 800 euro (2ehands) en daar komt nog zeker zo veel bij voor de speakers. Ik vind dat 'redelijk' klinken. Het kan beter maar daar heb ik het geld niet voor over. Dus 'goed' voor 200 euro gaat je no way lukken. Tenzij je leuke koopjes op de tweedehands markt vind. Versterker voor 100 euro gaat het lastigst worden.

Bij losse speakers zou je tweedehands kunnen kijken voor Mission M71 bijvoorbeeld of soortgelijk. Die klinken echt wel lekker en de tweedehandsprijs is lekker laag.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 12:18
Ik weet niet of je nog iets ruimte hebt in je budget, maar ik heb al jaren een setje Artsound AS250 speakertjes in m'n kantoor staan. Daar zit voor t geld een enorm goed geluid in.

http://www.homecinemacent...OSr96-Ohc0CFe8W0wodEREKQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:54:
Iets dat je in de pricewatch niet gaat vinden is dit: Genius SP-HF1800A
Het is echt een leuk setje voor het geld.
Dat is te groot, past niet op mijn bureau.

De verkoper van die Dynavox versterker zegt dat het geen eindversterker is, maar een gewone. In het vorige topic zei iemand dat het een eindversterker is.

http://www.marktplaats.nl...rsterker-2-x-75-watt.html
S1NN3D schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:44:
Kom, doe zelf eens moeite. Dit wordt op deze manier net zo'n treurig topic als de vorige keer, met pagina's vol met simpele vragen. En dan kunnen we het beter weer sluiten.

Kijk eens in de Pricewatch. Met één van de filters kun je de modellen er uit vissen die aan de formaten voldoen die je wenst. En dan ga je die modellen zoeken op Marktplaats.
Ik heb met die methode wel wat gevonden, maar die versterkers hebben maar 20W vermogen. Dat is toch niet genoeg voor 75W speakers?

[ Voor 62% gewijzigd door essentials9002 op 31-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Aah sorry, ik zag dat je inderdaad naar kleiner modelletjes keek. die Genius zijn inderdaad behoorlijk aan de maat. Maar voor goed geluid heb je dan ook kastinhoud nodig.

Wat betreft de speakers in uit TS ik zou gewoon eens twee setjes bestellen en ze beluisteren. Terugsturen kan altijd en kost je een paar euro. Speakers kopen zonder te luisteren is altijd lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Heb een leuke receiver staan, maar is boven je budget (veel erboven 😀). Ik heb een Marantz MCR511 icm met Bose Aucoustimass 3. Ik weet dat er hier weinigen fan zijn van Bose, maar als je houdt van het geluid dan is er op Marktplaats etc veel leuks te vinden. Denk maar aan de Bose 201. Oude 201's kan je soms vinden vanaf €50/stuk

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:23:
Aah sorry, ik zag dat je inderdaad naar kleiner modelletjes keek. die Genius zijn inderdaad behoorlijk aan de maat. Maar voor goed geluid heb je dan ook kastinhoud nodig.

Wat betreft de speakers in uit TS ik zou gewoon eens twee setjes bestellen en ze beluisteren. Terugsturen kan altijd en kost je een paar euro. Speakers kopen zonder te luisteren is altijd lastig.
Nee, dat ga ik niet doen. Ik denk dat ik de Q Acoustics 2010i ga kopen, ik heb de 2020i ook al gehoord en volgens een medewerker in de winkel die ze verkoopt is het enige verschil dat de 2020i iets meer en iets betere bas heeft en dat ze dus voller klinken.

En kleine speakers kunnen ook goed geluid hebben.

Als de Q Acoustics 2010i niet bevallen kan ik ze altijd ruilen. Nu ben ik voordat ik besluit of ik ze ga kopen eerst op zoek naar een kleine versterker.

Is deze versterker prima?
http://www.marktplaats.nl...rsterker-2-x-75-watt.html

[ Voor 26% gewijzigd door essentials9002 op 31-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik ken het merk verder niet maar vraag me even voor de volledigheid af welke DAC je dan gaat gebruiken. Heb je een geluidskaart welke rca uitgangen heeft?
Of ga je met 3,5mm to RCA kabel werken of iets dergelijks? de DAC bepaald best een groot deel van de kwaliteit van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is een prima mini versterker. Een vriend van me stuurt daar z'n jamo speakers mee aan. Prima geluid. Erg klein en voldoende vermogen om een kamer met geluid te vullen. Niet voor een feestje met 30 man harde muziek. :)

http://m.ebay.com/itm/111596488166?_mwBanner=1

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:45:
deel van de kwaliteit van het geluid.
Argh nee, gaat die dac hype zich nu ook al in deze klasse manifesteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Of ga je met 3,5mm to RCA kabel werken of iets dergelijks?
Zie het vorige topic, gewoon 3,5mm jack naar stereo RCA.
Shure, daar heb ik op naam toch meer vertrouwen in dan Dynavox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nou weinig hype. Ik heb vanmiddag een raspberry pi B met Volumio opgestart. Aangesloten via de 3.5 mm en de audio is erg slecht. Ik heb een Sansa clip liggen waarvan de output veel beter is. Ik zeg dus niet dat je per se te veel geld uit moet geven aan een goede DAC. Je kunt er niet omheen dat als je crap de versterker in gaat er versterkte crap uit komt.
Ik weet niet hoe bedreven de TS is met aansluiten van dergelijke apparaten dus ik wilde gewoon weten hoe en wat hij aan wilde sluiten.
FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:18:
[...]

[...]

Shure, daar heb ik op naam toch meer vertrouwen in dan Dynavox...
Ik hoop dat je wel ziet dat het Sure is? :X

[ Voor 19% gewijzigd door Clifdon op 31-05-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Ik ken het merk verder niet maar vraag me even voor de volledigheid af welke DAC je dan gaat gebruiken. Heb je een geluidskaart welke rca uitgangen heeft?
Of ga je met 3,5mm to RCA kabel werken of iets dergelijks? de DAC bepaald best een groot deel van de kwaliteit van het geluid.
Ik heb geen DAC. Ik ga een 3.5mm to RCA kabbel gebruiken ja. Ik gebruik een Realtek HD ingebouwde geluidskaart.
Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:19:
Nou weinig hype. Ik heb vanmiddag een raspberry pi B met Volumio opgestart. Aangesloten via de 3.5 mm en de audio is erg slecht. Ik heb een Sansa clip liggen waarvan de output veel beter is. Ik zeg dus niet dat je per se te veel geld uit moet geven aan een goede DAC. Je kunt er niet omheen dat als je crap de versterker in gaat er versterkte crap uit komt.
Ik weet niet hoe bedreven de TS is met aansluiten van dergelijke apparaten dus ik wilde gewoon weten hoe en wat hij aan wilde sluiten.

[...]

Hoe bedreven ik ben met het aansluiten van wat? Versterkers? Ik heb nooit eerder een losse versterker met speakers gehad, maar het zal wel niet moeilijk zijn om dat aan te sluiten, etc lijkt mij.

Ik kan best later een losse geluidskaart of DAC kopen als het verschil in geluidskwaliteit groot is, maar is dat echt de moeite waard?

Als ik een versterker met 2.0 kanalen koop, kan ik er dan later nog een actieve subwoofer op aansluiten of moet ik daarvoor een 2.1 versterker hebben?
JvS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:02:
Dit is een prima mini versterker. Een vriend van me stuurt daar z'n jamo speakers mee aan. Prima geluid. Erg klein en voldoende vermogen om een kamer met geluid te vullen. Niet voor een feestje met 30 man harde muziek. :)

http://m.ebay.com/itm/111596488166?_mwBanner=1
Ik denk niet dat 2x 15 watt voldoende is. De speakers gebruiken 15 tot 75 watt, 15 watt zullen ze wss gebruiken op het allerlaagste volume (tenminste dat denk ik) dus 15 watt is zeker niet voldoende

[ Voor 19% gewijzigd door essentials9002 op 01-06-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

essentials9002 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:52:
Als ik een versterker met 2.0 kanalen koop, kan ik er dan later nog een actieve subwoofer op aansluiten of moet ik daarvoor een 2.1 versterker hebben?
Een 2.1/3.1/5.1/7.1 etc. AV receiver heeft een uitgang voor een actieve subwoofer, de .1 staat dan ook voor "subwoofer".
Een gewone stereo versterker heeft zo'n sub uitgang niet.
Ik denk niet dat 2x 15 watt voldoende is. De speakers gebruiken 15 tot 75 watt, 15 watt zullen ze wss gebruiken op het allerlaagste volume (tenminste dat denk ik) dus 15 watt is zeker niet voldoende
Als je nu even iets minder denkt en vooral minder van hetzelfde vraagt, maar wél de audio faq had gelezen dan had je deze vraag niet gesteld.
Ik heb je hier trouwens na je eigen DM óók al eerder antwoord op gegeven. :+

Een speaker van 75W kan dat wattage "mogelijk" maximaal opnemen, minder en zelfs veel minder is natuurlijk ook geen enkel probleem.
Staar je niet blind op deze weinig zeggende waardes.

Bij de Q Acoustics specs lees ik nu overigens dat deze waardes slaan op de aanbevolen specs vd versterker/receiver, nietszeggend advies verder, je kunt er ook een 2x500W versterker achter hangen zolang je de volumeknop maar niet helemaal opendraait.
In dat opzicht zijn je eigen oren over het algemeen uitstekende red-flag raadgevers. :+

Dat een bepaalde versterker "slechts" 20W levert hoeft dan ook geen enkel probleem te zijn als de gevoeligheid van de aangesloten speakers maar hoog genoeg is.
Ook met 20W kun jij het je buren lastig genoeg maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 01-06-2016 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 02:25:
[...]

Een 2.1/3.1/5.1/7.1 etc. AV receiver heeft een uitgang voor een actieve subwoofer, de .1 staat dan ook voor "subwoofer".
Een gewone stereo versterker heeft zo'n sub uitgang niet.

[...]

Als je nu even iets minder denkt en vooral minder van hetzelfde vraagt, maar wél de audio faq had gelezen dan had je deze vraag niet gesteld.
Ik heb je hier trouwens na je eigen DM óók al eerder antwoord op gegeven. :+

Een speaker van 75W kan dat wattage maximaal opnemen, minder en zelfs veel minder is natuurlijk ook geen enkel probleem.
Staar je niet blind op deze weinig zeggende waardes.

Dat een bepaalde versterker "slechts" 20W levert hoeft dan ook geen enkel probleem te zijn als de gevoeligheid van de aangesloten speakers maar hoog genoeg is.
Ook met 20W kun jij het je buren lastig genoeg maken.
toon volledige bericht
De gevoeligheid van de speakers is 86 DB, is dat hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

essentials9002 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 02:30:
De gevoeligheid van de speakers is 86 DB, is dat hoog genoeg?
faq audio/......#impedantie-vermogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kunnen we de TS niet gewoon verplichten om een setje productreview: Edifier R1280T (Bruin) review door Foritain aan te schaffen óf met het "nieuwe" budget zelfs de (inmiddels maar een paar tientjes duurdere) productreview: Edifier R1700BT review door Foritain ?

TS blijft anders toch maar aan't vragen waarom hij niet beter voor een "merk "x"" amp + Pré AMP kan kiezen (waarvoor 'ie alsnog toch de ruimte én 't geld niet heeft) en waarom 'ie niet moet kiezen voor passieve speakers.

Óf gaan we 'm dadelijk een degelijke buizenbak aanbevelen als (eind)versterker? Waar dus óók weer geen "volume" regelaar op zit.

Dit topique lijkt (volledig ter vermaak) een béétje te veel op een "troll" voortzetting van het vorige topique van.....

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 01-06-2016 03:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:19:
Nope :$ Zo'n 16-urige werkdag breekt je toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 07:33

DjVe

Hatsaflats!

Smoesjes FeaR ;)

Qua versterking een simpele set van Ebay halen (zoals JvS al voor stelde). Ja het kan beter, maar versterking voegt weinig toe aan het geluidsbeeld. Het meeste geld moet in je speakers zitten.

Het belangrijkste advies heb ik echter nog niet gehoord: hoe ga je je speakers neer zetten? Als ze op een bureau komen tegen een muur en je zit er 50 cm vanaf, dan klinken veel speakers gewoon niet lekker. Je bent in dat geval eigenlijk op zoek naar een speaker die het ook "near-ear" goed doet. Dat zijn vooral monitoren. Zo zou mijn advies zijn om een set Eltax Monitor III te kopen. Verreweg de beste speakerset voor het geld die ik ken + dat ze uitstekend klinken als je er kort op zit (heeft ook te maken met de bas-reflexpoort aan de onderzijde).

"Normale" speakers kunnen ook goed klinken op een bureau, maar ik heb gemerkt dat in de regel speakers met een kleine woofer in een gesloten (of reflex kast met de poort aan voor/onderkant) het beste klinken. Zo heb ik jaren meerdere setjes Sony SSLA500ED's gehad. Geweldige speaker, maar niet heel sterk in het laag. Ze klinken echter wel fijn als je er een subje tussen hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Hebben boekenplank speakers zonder subwoofer genoeg bas?
DjVe schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:14:
Smoesjes FeaR ;)

Qua versterking een simpele set van Ebay halen (zoals JvS al voor stelde). Ja het kan beter, maar versterking voegt weinig toe aan het geluidsbeeld. Het meeste geld moet in je speakers zitten.

Het belangrijkste advies heb ik echter nog niet gehoord: hoe ga je je speakers neer zetten? Als ze op een bureau komen tegen een muur en je zit er 50 cm vanaf, dan klinken veel speakers gewoon niet lekker. Je bent in dat geval eigenlijk op zoek naar een speaker die het ook "near-ear" goed doet. Dat zijn vooral monitoren. Zo zou mijn advies zijn om een set Eltax Monitor III te kopen. Verreweg de beste speakerset voor het geld die ik ken + dat ze uitstekend klinken als je er kort op zit (heeft ook te maken met de bas-reflexpoort aan de onderzijde).

"Normale" speakers kunnen ook goed klinken op een bureau, maar ik heb gemerkt dat in de regel speakers met een kleine woofer in een gesloten (of reflex kast met de poort aan voor/onderkant) het beste klinken. Zo heb ik jaren meerdere setjes Sony SSLA500ED's gehad. Geweldige speaker, maar niet heel sterk in het laag. Ze klinken echter wel fijn als je er een subje tussen hangt.
Op een bureau ongeveer 1 meter van de muur vandaan en ik zit ongeveer 1 meter van de speakers vandaan. De Q Acoustics zouden in dat geval ook prima moeten klinken of niet?

Voor de Eltax Monitor III kan ik geen prijzen vinden.

Ik heb wel dit gevonden http://www.ebay.nl/itm/Ke...2110d1:g:soAAAOSwFqJWqb9O

Zou dat iets zijn? Ik heb wel gelezen dat met een hoger wattage je minder kans hebt om de speakers te slopen als het volume te hard staat, dus ik heb liever meer wattage. Maargoed.

Of dit http://www.ebay.nl/itm/MI...6409aa:g:Zd8AAOSw0e9UvlaW
wimmel_1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 02:47:
Kunnen we de TS niet gewoon verplichten om een setje productreview: Edifier R1280T (Bruin) review door Foritain aan te schaffen óf met het "nieuwe" budget zelfs de (inmiddels maar een paar tientjes duurdere) productreview: Edifier R1700BT review door Foritain ?

TS blijft anders toch maar aan't vragen waarom hij niet beter voor een "merk "x"" amp + Pré AMP kan kiezen (waarvoor 'ie alsnog toch de ruimte én 't geld niet heeft) en waarom 'ie niet moet kiezen voor passieve speakers.

Óf gaan we 'm dadelijk een degelijke buizenbak aanbevelen als (eind)versterker? Waar dus óók weer geen "volume" regelaar op zit.

Dit topique lijkt (volledig ter vermaak) een béétje te veel op een "troll" voortzetting van het vorige topique van.....
De Edifier 1280T klinken zeker niet goed genoeg, ik heb ze beluisterd.

[ Voor 36% gewijzigd door essentials9002 op 01-06-2016 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dit, en het vorige topic is gewoon om te huilen. Keer op keer wordt je verzocht eens wat informatie op te zoeken en we krijgen nul op het rekest. "is dit goed" "is dat goed" "klinkt dit beter dan dat" "wat is zus" "wat is zo". Je zit hier niet op Google.nl! En het ergste is, jouw eerdere topics gaan exact zo. Het lijkt mij tijd dat je eens de knoop gaat doorhakken. Er zijn hier genoeg mensen gek genoeg geweest om ook op de meest voor de hand liggende vragen een net antwoord te geven. Nu is het aan jou om wat met die antwoorden te doen. En kom niet weer aanzetten met het verhaal dat hetgeen is voorgesteld niet goed is, want dan heb je des te meer reden om iets gelijkwaardigs te zoeken wat wél goed is in jouw ogen. Door jouw keuze om voor tweedehands, losse onderdelen te gaan, neem je nou eenmaal een gok. Die accepteer je of je kiest op zeker en gaat voor nieuw, maar levert dan wellicht in op kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

essentials9002 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:53:
Hebben boekenplank speakers zonder subwoofer genoeg bas?
Over het algemeen wel
Op een bureau ongeveer 1 meter van de muur vandaan en ik zit ongeveer 1 meter van de speakers vandaan. De Q Acoustics zouden in dat geval ook prima moeten klinken of niet?
Geen idee.
Voor de Eltax Monitor III kan ik geen prijzen vinden.
Vervelend.
Ik heb wel dit gevonden http://www.ebay.nl/itm/Ke...2110d1:g:soAAAOSwFqJWqb9O

Zou dat iets zijn? Ik heb wel gelezen dat met een hoger wattage je minder kans hebt om de speakers te slopen als het volume te hard staat, dus ik heb liever meer wattage. Maargoed.

Of dit http://www.ebay.nl/itm/MI...6409aa:g:Zd8AAOSw0e9UvlaW
Wattage? Dat bestaat niet. Vermogen in Watt is niet belangrijk.
De Edifier 1280T klinken zeker niet goed genoeg, ik heb ze beluisterd.
Wat vond je wel goed klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
DjVe schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:08:
Wattage? Dat bestaat niet. Vermogen in Watt is niet belangrijk.
Waarom is dat niet belangrijk? Als de versterker te weinig watt levert, kan de muziek toch minder hard? Als hij toch te hard gaat, dan gaat het systeem toch sneller kapot met minder watt?
DjVe schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:08:
Wat vond je wel goed klinken?
De Q Acoustics 2020i en Harman Kardon Soundstick 3, maar de Harman Kardon Soundsticks 3 lijken mij niet zo'n goede bouwkwaliteit hebben en ik las ook op internet dat ze fragiel zijn. Daarnaast stond er dat iemand de Soundsticks 3 had en dat ze binnen 1 jaar kapot waren, dus dat was voor mij de reden om ze niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je weigert gewoon om je in te lezen over watts en hoe hard het gaat he? Het verschil tussen 20watt en 50watt is een set die grofweg 100db of 105db hard gaat. Ga maar eens opzoeken hoe "zacht" dat alletwee is.

Bii vermogen is pas een factor toen verschil echt relevant en 20watt is voldoende voor thuisgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

^^ JvS

+ dat vrijwel alle fabrikanten op verschillende manieren het maximale vermogen meten. Bij de simpele Aziatische desktopversterkertjes kunnen de spec's ook compleet uit de duim gezogen zijn.
essentials9002 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:52:
De Q Acoustics 2020i en Harman Kardon Soundstick 3, maar de Harman Kardon Soundsticks 3 lijken mij niet zo'n goede bouwkwaliteit hebben en ik las ook op internet dat ze fragiel zijn. Daarnaast stond er dat iemand de Soundsticks 3 had en dat ze binnen 1 jaar kapot waren, dus dat was voor mij de reden om ze niet te kopen.
En ik ken iemand die ze al 7 jaar heeft en ze geweldig vind klinken. Je mening berusten op één negatieve ervaring van een ander 8)7

Maar goed. Koop gewoon lekker die A25's, daar ben je vast tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ongelovelijk maar elke instap speaker klinkt beter dan die soundsticks.
alle instapluidsprekers zijn al genoemd.
Ga gewoon wat kopen en genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
DjVe schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:12:
^^ JvS

+ dat vrijwel alle fabrikanten op verschillende manieren het maximale vermogen meten. Bij de simpele Aziatische desktopversterkertjes kunnen de spec's ook compleet uit de duim gezogen zijn.

[...]

En ik ken iemand die ze al 7 jaar heeft en ze geweldig vind klinken. Je mening berusten op één negatieve ervaring van een ander 8)7

Maar goed. Koop gewoon lekker die A25's, daar ben je vast tevreden over.
Welke A25's heb je het nu ineens over?
JvS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:30:
Je weigert gewoon om je in te lezen over watts en hoe hard het gaat he? Het verschil tussen 20watt en 50watt is een set die grofweg 100db of 105db hard gaat. Ga maar eens opzoeken hoe "zacht" dat alletwee is.

Bii vermogen is pas een factor toen verschil echt relevant en 20watt is voldoende voor thuisgebruik
Oh, dat wist ik niet. 100 db hoef ik ze niet eens te zetten, maximaal 80 db ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
meestal luister ik op 78 db. Bij 80 db klagen de buren. maar ja, de gevoeligheid van mij speakers zijn dan ook 96 db. Gelukkig is de weerstand van mijn speaker 8 ohm. Da's wel belangrijk i.c.m. jouw nog niet bestelde versterker. En daarnaast, wil je twee-weg of drieweg speakers? Daar zou ik goed op letten. Anders moet je nog even ergens op een forum navragen wat het beste is. Let ook even op of de baspoort aan de voor- of achterzijde zit. Kan handig zijn met de plaatsing.

(Resultaat: kortsluiting in het hoofdje van essentials9002 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Op een ander Forum dezelfde vraag ... hier kwamen deze versterkers uit de bus.
=> https://www.amazon.de/SMSL-SA-160-Digital-Verstärker-Kopfhörer-Verstärker-Netzteil-Silber/dp/B017W1375O?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B017W1375O&linkCode=as2&redirect=true&ref_=as_li_qf_sp_asin_il_tl&tag=trckr09-21

=> https://www.amazon.de/SMSL-SA-60-Verstärker-Bass-Umschaltung-Speicher-Funktion/dp/B00U3OR18C?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B00U3OR18C&linkCode=as2&redirect=true&ref_=as_li_qf_sp_asin_il_tl&tag=trckr09-21

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Bvapple schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:58:
Op een ander Forum dezelfde vraag ... hier kwamen deze versterkers uit de bus.
=> https://www.amazon.de/SMSL-SA-160-Digital-Verstärker-Kopfhörer-Verstärker-Netzteil-Silber/dp/B017W1375O?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B017W1375O&linkCode=as2&redirect=true&ref_=as_li_qf_sp_asin_il_tl&tag=trckr09-21

=> https://www.amazon.de/SMSL-SA-60-Verstärker-Bass-Umschaltung-Speicher-Funktion/dp/B00U3OR18C?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B00U3OR18C&linkCode=as2&redirect=true&ref_=as_li_qf_sp_asin_il_tl&tag=trckr09-21
Ik spreek amper Duits en die SMSL versterker had ik ook al op Ebay gevonden, helaas heeft die geen bas en treble knoppen. Kan ik nog los iets kopen waarmee ik de bas en treble kan regelen of kan dat niet?
107mb schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:05:
meestal luister ik op 78 db. Bij 80 db klagen de buren. maar ja, de gevoeligheid van mij speakers zijn dan ook 96 db. Gelukkig is de weerstand van mijn speaker 8 ohm. Da's wel belangrijk i.c.m. jouw nog niet bestelde versterker. En daarnaast, wil je twee-weg of drieweg speakers? Daar zou ik goed op letten. Anders moet je nog even ergens op een forum navragen wat het beste is. Let ook even op of de baspoort aan de voor- of achterzijde zit. Kan handig zijn met de plaatsing.

(Resultaat: kortsluiting in het hoofdje van essentials9002 8)7 )
Met twee-weg of drieweg bedoel je 2.0 of 2.1? Ik ga eerst 2.0 kopen en als ik later geld heb om een 2.1 versterker te kopen, koop ik die + een subwoofer.

Maar als ik de Harman Kardon Soundsticks III koop, heb ik ook al een subwoofer erbij en hoef ik geen versterker te kopen plus dat bespaart me geld. Keuzes keuzes... De bouwkwaliteit van die dingen lijkt mij niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 27-06 15:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

essentials9002 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:04:

Met twee-weg of drieweg bedoel je 2.0 of 2.1? Ik ga eerst 2.0 kopen en als ik later geld heb om een 2.1 versterker te kopen, koop ik die + een subwoofer.
_/-\o_ ok nu ben ik overtuigd :P

* heuveltje weet nu hoe je 100 tweakers bezig kunt houden :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
heuveltje schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:26:
[...]

_/-\o_ ok nu ben ik overtuigd :P

* heuveltje weet nu hoe je 100 tweakers bezig kunt houden :P
Ken je een goede, kleine versterker die bas en treble regeling heeft? Of kan ik met een los apparaat de bas en treble regelen als de versterker die opties niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
je sluit je computer toch aan? kun je daar je bass en treble regelen.

dit is een hele mooie kleine versterker voor een zacht prijsje (35 USD incl. verzendne naar NL):
http://www.aliexpress.com...=2114.40010608.4.2.rukgKn

dan koop je die speakers die je er bij wilt hebben, en dan heb je een mooi setje.

Hou dan ook even op met alle vragen. Jij maakt jezelf helemaal gek met specs en functionaliteiten terwijl je er totaal geen verstand van hebt.

[ Voor 77% gewijzigd door 107mb op 02-06-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
107mb schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:15:
je sluit je computer toch aan? kun je daar je bass en treble regelen.

dit is een hele mooie kleine versterker voor een zacht prijsje (35 USD incl. verzendne naar NL):
http://www.aliexpress.com...=2114.40010608.4.2.rukgKn

dan koop je die speakers die je er bij wilt hebben, en dan heb je een mooi setje.

Hou dan ook even op met alle vragen. Jij maakt jezelf helemaal gek met specs en functionaliteiten terwijl je er totaal geen verstand van hebt.
Geen bas of treble regeling.

Hoe kan ik op de computer de bas en treble dan regelen?

Ik heb deze gevonden
https://www.artencraft.be...bOb3wEP58FSJ_zBoCNprw_wcB

Beluisterd via Youtube, prima geluid.

Een van mijn laatste vragen voordat ik koop.

Die versterker heeft 50W en 4 OHM. De speakers die ik ga kopen hebben 6 OHM en hebben 15 - 75 Watt nodig, kunnen ze dan op die versterker van 4 OHM of gaat dat niet werken?

Welke kabels heb ik verder nodig bij de Dynavox CS-PA1 en Q Acoustics 2010i? Mijn computer heeft 3.5mm uitgang en HDMI, maar HDMI is al in gebruik door de monitor en ik weet niet zeker of ik meer HDMI uitgangen heb.

Heb ik behalve deze kabel http://www.monoprice.com/product?p_id=665 nog iets anders nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door essentials9002 op 03-06-2016 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
essentials9002 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:34:
[...]

Geen bas of treble regeling.

Hoe kan ik op de computer de bas en treble dan regelen?

Ik heb deze gevonden
https://www.artencraft.be...bOb3wEP58FSJ_zBoCNprw_wcB

Een van mijn laatste vragen voordat ik koop.

Die versterker heeft 50W en 4 OHM. De speakers die ik ga kopen hebben 6 OHM en hebben 15 - 75 Watt nodig, kunnen ze dan op die versterker van 4 OHM of gaat dat niet werken?

Welke kabels heb ik verder nodig bij de Dynavox CS-PA1 en Q Acoustics 2010i? Mijn computer heeft 3.5mm uitgang en HDMI, maar HDMI is al in gebruik door de monitor en ik weet niet zeker of ik meer HDMI uitgangen heb.

Heb ik behalve deze kabel http://www.monoprice.com/product?p_id=665 nog iets anders nodig?
toon volledige bericht
Dat gezaag over watt heb je nou al 300x antwoord op gehad, dat zijn waardes die de speakers maximaal kunnen hebben, je versterker van 50w gaat die dingen gewoon kunnen draaien.

Stop met kijken naar specs en koop iets wat je goed vind klinken.

Qua kabels, je zult de speakers aan de versterker aan moeten sluiten en dan aan de PC, do the math. Voordat je begint over kabelsoorten, er zit naar mijn weten geen verschil in speakerkabel en je kan dit gewoon bij de Praxis zelfs kopen zover ik weet.

[ Voor 9% gewijzigd door Scylin op 03-06-2016 03:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
essentials9002 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:34:
[...]

Via jouw oude speakers?

Da's hetzelfde als een ouwe Opel met aanhanger, daar een BMW op zetten, rondrijden en dan zeggen dat die BMW prima rijdt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door 107mb op 03-06-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is wederom een gebed zonder end en van net zo'n treurig niveau als de vorige keer. We worden overspoeld met simpele en overbodige vragen die prima zelf opgezocht kunnen worden. En sommige vragen komen zelfs meerdere keren voorbij. Je bent voorzien van vele adviezen dus het wordt nu toch wel tijd om er iets mee te gaan doen en iets te kopen. Dit is echt een gevalletje van té moeilijk doen. We hebben het meer dan lang genoeg aangekeken in mijn ogen. Een meer dan verdiend slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.