't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Haha, wel, als de saneerder niet alle liftbekabeling had stuk geknipt dan was het zeker een optie geweest. Dat was namelijk een lift waarbij de kooi aan een rail hangt aan een kant. Dat is zeer eenvoudig uit te lijnen en te monteren. Echter hiervan was dus de besturing helemaal aan gort.Resistor schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:47:
Het voelt goed om gelijk te krijgen![]()
[...]
Maar heel verstandig om er van af te zien
Vervolgens dus nog een optie op een andere lift gehad welke in geleiderails hangt maar deze was dus helemaal met relais. Ik heb er geen foto's van maar het zag eruit als een stoffige oude bende en het zou zeker hebben gewerkt maar de vraag is hoe foutgevoelig dat is. Ik heb geen zin om op zaterdag te worden gebeld omdat de lift het niet doet. Dat gaat altijd precies op het moment dat het niet uit komt.
Dan ga je rekenen en offertes aanvragen om een gat van 3x3 meter uit een betonnen vloer te zagen en daarop een stalen frame waar de lift in komt te hangen. Dan zit je zo aan 4 weken werk en op bijna de helft van de prijs van een nieuwe lift, en dat is dan nog exclusief de tijd die het gaat kosten om de lift over te zetten. Andere optie was om de schacht aan de buitenkant van het pand te zetten maar dan moet je weer gaan funderen en sowieso een vergunning hebben voor de extra bebouwde meters van het terrein. Dat is ook een traject waar je minimaal een paar maanden mee bezig bent al met al.
Anyway, long story short. Helaas zijn deze liften vergeven. Mocht ik echter weer in de gelegenheid komen dan ga ik zeker de optie overwegen. Als het bouwkundig namelijk wel zou kunnen blijft het een interessante optie. Maar je moet dan minimaal een liftschacht hebben in het pand. Zeker als je de regeling zou ombouwen tot een nieuwe moderne elektronische dan kan een zeven jaar oude lift zeker een optie zijn. Die gaan normaal namelijk 30 jaar mee. En een nieuwe lift is ook geen garantie op een storingsvrij systeem. Ik heb vaak meegemaakt dat nieuwe liften just veel storingen geven door te gevoelige afstelling oid.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Anoniem: 319464
Dan komt er na 9 pagina's helaas een einde aan dit mooie topic. Bestaat er geen topic award. Deze komt wel in aanmerking in 2016.
Ik heb genoten van dit topic! ik merk wel dat er weinig kennis is over veiligheidskunde, als er intresse is, wil ik best een aantal bassisprinciepes uitleggen
Go for it! Geen idee of het ooit van pas komt, maar interesse is er zekerTunderNerd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 02:01:
Ik heb genoten van dit topic! ik merk wel dat er weinig kennis is over veiligheidskunde, als er intresse is, wil ik best een aantal bassisprinciepes uitleggen
Ticking away, the moments that make up a dull day
In nomineer 'm voor de anticlimax award.Anoniem: 319464 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:14:
Dan komt er na 9 pagina's helaas een einde aan dit mooie topic. Bestaat er geen topic award. Deze komt wel in aanmerking in 2016.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik heb ook wel interesse.TunderNerd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 02:01:
Je leert er altijd wel weer van.
Speel ook Balls Connect en Repeat