Mijn vriend (hoofdhuurder) wil binnenkort onze sociale huurwoning verlaten (einde relatie). Ik ben officieel medehuurder, maar verdien inmiddels boven de sociale huurgrens. Ik begrijp nu dat als je als medehuurder hoofdhuurder wilt worden, er een nieuw contract moet worden opgesteld door de woningbouw. Hierbij geldt in mijn gemeente dat je een huisvestingsvergunning nodig hebt.
Op internet lees ik dat de woningbouw deze aanvraagt. Weet iemand hoe dit gebeurt? Officieel gezien zou ik die vergunning niet meekrijgen omdat ik net iets te veel verdien. Betekent dit dat de woningbouw mij echt het huis uitzet of zijn er ervaringen met coulance woningbouwverenigingen?? Mijn salaris is pas 3 maanden geleden boven de sociale huurgrens uitgekomen, daarvoor was die eronder..
Zou heel zuur zijn als ik na al die jaren het huis moet verlaten
Zie: Señor Sjon in "Verzoek medehuurschap afgewezen?"
Op internet lees ik dat de woningbouw deze aanvraagt. Weet iemand hoe dit gebeurt? Officieel gezien zou ik die vergunning niet meekrijgen omdat ik net iets te veel verdien. Betekent dit dat de woningbouw mij echt het huis uitzet of zijn er ervaringen met coulance woningbouwverenigingen?? Mijn salaris is pas 3 maanden geleden boven de sociale huurgrens uitgekomen, daarvoor was die eronder..
Zou heel zuur zijn als ik na al die jaren het huis moet verlaten
Zie: Señor Sjon in "Verzoek medehuurschap afgewezen?"
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 29-06-2016 13:53 ]