Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn pc is al best verouderd en ik wil hem beter maken. Ik zoek bijvoorbeeld naar een nieuwe processor, videokaart en intern geheugen. Maar in dit geval gaat mijn vraag over de processor, want de meeste processoren werken alleen op nieuwe moederborden maar de mijne is socket fm2 en de meeste zijn fm2+ maar die werken niet op fm2 (maar wel andersom). ik wil gamen op mijn PC dus daarom wil ik zo'n processor.

kan iemeand mij advies geven?

alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-06-2016 21:55)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Eerst maar eens een nieuwe GPU. De 8800GT stamt uit 2007. Onboard graphics zijn vandaag de dag al sneller zowat. De rest hoeft nog niet eens per se. Je processor kan je nog overklokken voor wat extra prestaties. Als je een groot budget hebt zou je gelijk een Intel Skylake systeempje in elkaar kunnen draaien. Gaan investeren in fm2(+)/am3+ is zonde van het geld. Zen staat voor de deur en bij Intel komt Kaby Lake nog als upgrade over Skylake.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

en hier [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

en hier CAA beleid

Na alles te hebben gelezen mag je hier een topic aanmaken; Componenten Aankoopadvies

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat hierboven staat.

Je kan inderdaad alle processoren in een fm2+ doen maar niet andersom.
Daarnaast als je toch iets nieuws gaat kopen zal ik iets kopen waarbij je langer kan blijven upgraden dan met fm2 gezien hier niks meer mee gedaan word.

Daarnaast maak eens een lijstje met wat je nu hebt
Wat je wilt bereiken wat voor games of wat voor settings.
En wat je budget is.

Hier kunnen we absoluut niks mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moederbord: ASRock FM2A75pro4
processor: AMD Athlon x4 750k
videokaart: NVIDIA GeForce 8800 gt

games zoals gta en DOOM, mijn budget maakt niet echt uit en mijn settings is normaal/high.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je budget niet uitmaakt, waarom dan niet gelijk een flinke upgrade. Een 8800GT is traag, als je dan een nieuwe CPU + mobo pakt kun je alsnog niet echt lekker gamen, want je GPU is gewoon veel te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil alles gaan upgraden maar ik had alleen een vraag over die processor en moederbord

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Eerst maar eens een nieuwe GPU. De 8800GT stamt uit 2007. Onboard graphics zijn vandaag de dag al sneller zowat. De rest hoeft nog niet eens per se. Je processor kan je nog overklokken voor wat extra prestaties. Als je een groot budget hebt zou je gelijk een Intel Skylake systeempje in elkaar kunnen draaien. Gaan investeren in fm2(+)/am3+ is zonde van het geld. Zen staat voor de deur en bij Intel komt Kaby Lake nog als upgrade over Skylake.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn intern geheugen moet ook nodig erbij want dat is 4gb. En over de videokaart ik neem deze bundel:
http://www.videokaartshop...g-gddr5-ram-geheugen.html

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Om te gamen heb jij vooral een GPU nodig. De rest is nog redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:57:
Mijn intern geheugen moet ook nodig erbij want dat is 4gb. En over de videokaart ik neem deze bundel:
http://www.videokaartshop...g-gddr5-ram-geheugen.html
Koop aub geen nieuwe GTX970 meer. Met de komst van de GTX1070 en de RX 480 is die echt z'n geld niet meer waard. Wacht een maandje op de AMD RX 480 en je hebt voor 200-250 euro een GPU die zuiniger en even snel of sneller is dan een GTX980.

edit: wellicht handig om te weten, voordat je een grote dure GPU koopt: welk merk en type voeding heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Moi_in_actie op 02-06-2016 22:18 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merk: ik denk Toughpower 600watt

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou wel erg veel van NVIDIA om shadowplay
Pagina: 1