8 jaar nergens bij geweest, en nu komen we uit in een spannende groep met wat zaken die 2 landen waarschijnlijk nog willen afhandelen
Geen idee hoe we het gaan doen.
Turkije heeft keepers die ik hoogstens als 'adequaat' zou bestempelen. Babacan keept degelijk, maar heeft niet heel veel ervaring op hoog niveau. Demirel is altijd heel goed geweest, maar sinds Galatasaray-fans hem uitfloten/scholden bij een interland en hij daarop van het veld ging is hij ook niet meer opgeroepen. Misschien wel beter, ideaal zou het niet zijn voor de dynamiek met de fans.
De LB/RBs zijn oer- en oerdegelijk. Caner Erkin (net verhuisd naar Inter Milan), Gokhan Gonul en Sener zijn op hun posities waarschijnlijk de beste in de Turkse league.
De centrale verdedigers zijn niet heel speciaal. Ze doen hun werk, met bij vlagen wat knulligheden. Deze positie baart me wat zorgen.
Het middenveld is dik in orde. Arda Turan, Calhanoglu zijn namen die iedereen wel kent, Selcuk Inan heeft een heerlijk schot in huis, Mehmet Topal is een prima verdedigend middenvelder (de beste van de league momenteel), Oguzhan Ozyakup en Olcay Sahan zijn prima spelers om te hebben. Volkan Sen is een goede vleugelspeler die heel gevaarlijk kan komen, maar ik ken er weinig die daarna een schot zo erg verprutsen als hij. Verder nog Ozan Tufan, die balletjes een beetje breedt legt en Topal kan vervangen als het moet, maar heel passend in dit elftal vind ik hem niet.
In de aanval lopen Tosun, die goed in vorm is en ik nu graag als eerste spits zie, en Burak Yilmaz, die in China bezig is, geen idee hoe hij het daar doet, maar zijn vorm van 13-14 gaan we niet meer zien. Toen was hij fenomenaal, zo trefzeker als een Mario Gomez nu is bij Besiktas: een targetman die ze er allemaal inlegt, maar de laatste jaren is het net wat minder. Oh, en Emre Mor loopt er ook nog rond. Liverpool zat schijnbaar al achter hem aan en hij is zeer veelbelovend, misschien dat hij ook nog wat leuks laat zien.
Ik denk dat we Spanje voor ons moeten laten, en over Kroatie en Tsjechie durf ik geen uitspraak te doen. Mooi wordt het in ieder geval. We zijn ook niet echt een land dat wint met tactiek, maar met heel veel wilskracht, waardoor we op eindtoernooien vaak een stuk beter presteren dan tijdens kwalificaties.