Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-06-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

-waarschuwing- mijn eerst topic hier. Komt omdat ik compleet noob ben in de computerwereld. Weet vrij weinig ervan. Alvast sorry voor de (voor jullie) domme vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Veel met twitch/league of legends. Voorderest gewoon lichte dingen zoals werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 1000 euro exl randzaken. is zeer flexibel dus kosten zijn niet het probleem. zie alleen op dit moment geen nut om meer uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
dit moet eerste game pc worden dus nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. hier begrijp ik vrij wenig van, lijkt mij gewoon prima om minimale te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. nee, sta voor alles open

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
gewoon een pc waar je mee vooruit kan. Prima kwaliteit waar je de aankomende jaren op vooruit kan. Upgraden ben ik (nog) niet van omdat ik hier nieuw ben en het eigenlijk helemaal niet volg.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop hier advies te vinden voor het bouwen van een leuke pc. Heb geprobeerd een aantal topics te lezen hier die in de buurt zitten van mijn budget. het lijkt mij het makkelijkst om met een aantal kleine topics te werken.
1. Huidige build, vooral afgekeken van anderen (sorry daarvoor). nog tips/verbeteringen?
2. Mocht ik tot een uiteindelijke build komen, waar kan je dit het beste bestellen?
3. Mijn huidige laptop is er iets gebroken ofzo. Daarom op korte termijn op zoek naar nieuwe computer. maar met die nieuwe videokaarten in aankomst, is dat het wachten waard?

thanks, ik sta echt open voor commentaar/aanbevelingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150 GAMING M3€ 99,95€ 99,95
1Nvidia GeForce GTX 1070€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Kingston HyperX Savage Black HX421C13SBK2/16€ 72,-€ 72,-
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 71,17€ 71,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,92

[ Voor 29% gewijzigd door hj ally op 28-05-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Ik zou even een maandje wachten met het aanschaffen van de GPU de 1070 komt namelijk binnenkort uit en die is een stuk krachtiger dan de 970. Heb heeft sowieso niet veel zin om nu een nieuwe GTX 970 aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
MichaelvD2203 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:16:
Ik zou even een maandje wachten met het aanschaffen van de GPU de 1070 komt namelijk binnenkort uit en die is een stuk krachtiger dan de 970. Heb heeft sowieso niet veel zin om nu een nieuwe GTX 970 aan te schaffen
Hey thanks voor het advies, dat zie ik overal naar voren komen op het forum. Maar het grote probleem is dan natuurlijk dat ik op dit moment niet kan gamen. Wat zou dan een goede oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
hj ally schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:18:
[...]

Hey thanks voor het advies, dat zie ik overal naar voren komen op het forum. Maar het grote probleem is dan natuurlijk dat ik op dit moment niet kan gamen. Wat zou dan een goede oplossing zijn?
Koop bijvoorbeeld een tweedehands R9 380 voor de tijd en verkoop die weer als de 1070 uitkomt. Ik zou toch wachten maar als je echt wilt gamen zou ik zoiets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
DanielWillems schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Koop bijvoorbeeld een tweedehands R9 380 voor de tijd en verkoop die weer als de 1070 uitkomt. Ik zou toch wachten maar als je echt wilt gamen zou ik zoiets doen.
hmm ja op V & A staan er natuurlijk al een hoop te koop die anticiperen op de nieuwe. Interessante optie, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Voor league of legends ben je trouwens geen High end Kaart nodig :)
Ik red het zelfs om met "redelijke" kwaliteit OBS + League te spelen/recorden met intelgraphics op een i5 Laptop (i3 dus) Maar dat is wel met alles op het laagste XD

Kga eens bij mijn broertje zijn PC kijken hoe het daarmee gaat kwa recorden (i5-6400 + GTX 960)

[ Voor 7% gewijzigd door Danny Phantom op 23-05-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Danny Phantom schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:09:
Voor league of legends ben je trouwens geen High end Kaart nodig :)
Ik red het zelfs om met "redelijke" kwaliteit OBS + League te spelen/recorden met intelgraphics op een i5 Laptop (i3 dus) Maar dat is wel met alles op het laagste XD

Kga eens bij mijn broertje zijn PC kijken hoe het daarmee gaat kwa recorden (i5-6400 + GTX 960)
ja klopt. schijnt helemaal niet zo zwaar te zijn. Zelf erg weinig verstand van maar uit ervaring weet ik dat het zelfs nog redelijk speelbaar is op een oude laptop. Gelukkig zit ik in de financiele positie dat geld me niet het grootste probleem vormt bij het bouwen van de pc, meer de kennis. Toch lijkt mij, op dit moment, het goed om echt een goede grafische kaart te halen. Omdat ik momenteel alleen maar deze spellen speel, simpelweg omdat mijn pc niet meer aankan. Met een nieuwe kan ik ook andere spellen gaan proberen zoals the witcher, CSGO, Overwatch ect. daarom probeer ik toch een redelijk pctje in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
hj ally schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:19:
[...]

ja klopt. schijnt helemaal niet zo zwaar te zijn. Zelf erg weinig verstand van maar uit ervaring weet ik dat het zelfs nog redelijk speelbaar is op een oude laptop. Gelukkig zit ik in de financiele positie dat geld me niet het grootste probleem vormt bij het bouwen van de pc, meer de kennis. Toch lijkt mij, op dit moment, het goed om echt een goede grafische kaart te halen. Omdat ik momenteel alleen maar deze spellen speel, simpelweg omdat mijn pc niet meer aankan. Met een nieuwe kan ik ook andere spellen gaan proberen zoals the witcher, CSGO, Overwatch ect. daarom probeer ik toch een redelijk pctje in elkaar te zetten.
Voor 1080p is een GTX 970/R9 390 meer dan voldoende.

Minecraft open, Teamspeak open, Skype open, YT open op chrome en Action (andere recorder) zit hij met league nog altijd op 200+ FPS in teamfights etc. Als geld geen grote rol speelt zou ik gaan kijken naar 1440p/4k in combinatie met de nieuwe gtx 1080/ AMD Equivalent

Als je een nieuwe PC snel wilt kun je ook nu alles behalve de Videokaart halen
Of je haalt een 2e hands gtx 960/r9 380/r9 280 voor 150€ en je kijkt hoever je daar mee komt op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Danny Phantom schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:18:
[...]

Voor 1080p is een GTX 970/R9 390 meer dan voldoende.

Minecraft open, Teamspeak open, Skype open, YT open op chrome en Action (andere recorder) zit hij met league nog altijd op 200+ FPS in teamfights etc. Als geld geen grote rol speelt zou ik gaan kijken naar 1440p/4k in combinatie met de nieuwe gtx 1080/ AMD Equivalent

Als je een nieuwe PC snel wilt kun je ook nu alles behalve de Videokaart halen
Of je haalt een 2e hands gtx 960/r9 380/r9 280 voor 150€ en je kijkt hoever je daar mee komt op 1080p
tjah.. ook 2e hands zijn die dingen nog redelijk duur. zit waarschijnlijk niks anders op dan wachtten op de nieuwe kaarten en dan gaan kijken wat allemaal ondersteund word.

[ Voor 30% gewijzigd door hj ally op 28-05-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Edit: toch maar wachten op nieuwe 1070 kaarten. daarnaast gekozen voor andere behuizing en moederboard. ook 16gb ram lijkt mij het beste met DDR4-2133. kom nu wel op 1100 euro uit, uitgaande van +-400 voor 1070. Dit is in principe niet heel erg maar heeft Iemand nog tips om hier ergens in te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ja. Moederbord veranderen naar pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P. Dan ruil je de term "Gaming" (is pure marketing, het is een hopeloos duur bord als je ziet wat je krijgt) in voor een moederbord met veel meer (nieuwe) aansluitingen.
Een processorkoeler van €60 op een processor die je toch niet gaat overklokken is compleet onzin. Mag er dan wel leuk uitzien, maar pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is net zo interessant, kost de helft.
Waarom zulk duur RAM? €80 voor een slecht leverbaar kitje is natuurlijk niet slim. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 is beter leverbaar, kost minder, maar is qua specificaties exact hetzelfde.

Verder is het wel handig om te weten hoeveel GB opslag je op je laptop in gebruik hebt/had. Je kiest nu voor 1TB HDD + 250GB SSD, maar voor hetzelfde geldt heb je nu maar 200GB in gebruik en kan die lawaaierige en trage HDD weggelaten worden. Anders is een 500GB SSD veel interessanter dan een 1TB HDD + 250GB SSD en kost net zo veel.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
TheTinusNL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:29:
Ja. Moederbord veranderen naar pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P. Dan ruil je de term "Gaming" (is pure marketing, het is een hopeloos duur bord als je ziet wat je krijgt) in voor een moederbord met veel meer (nieuwe) aansluitingen.
Een processorkoeler van €60 op een processor die je toch niet gaat overklokken is compleet onzin. Mag er dan wel leuk uitzien, maar pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is net zo interessant, kost de helft.
Waarom zulk duur RAM? €80 voor een slecht leverbaar kitje is natuurlijk niet slim. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 is beter leverbaar, kost minder, maar is qua specificaties exact hetzelfde.

Verder is het wel handig om te weten hoeveel GB opslag je op je laptop in gebruik hebt/had. Je kiest nu voor 1TB HDD + 250GB SSD, maar voor hetzelfde geldt heb je nu maar 200GB in gebruik en kan die lawaaierige en trage HDD weggelaten worden. Anders is een 500GB SSD veel interessanter dan een 1TB HDD + 250GB SSD en kost net zo veel.
aha.. ja, ik weet echt te weinig van hardware af, en zou ook trappen in de term 'gaming' achter een moederboard. ik zou dan denken dat hij gewoon beter geschikt zou zijn. Dat moederboard wat je adviseert heb ik vaker voorbij zien komen ja! ziet er goed uit! daarnaast stond dit moederboard ook bij de BBG van afgelopen maand. Daarom gewoon de BBG overnemen met een aantal kleine aanpassingen lijkt mij toch een redelijke setup. Thanks voor de tip over het geheugen. dat klopt inderdaad dat het een duur setje is, ik was al tevreden dat ze op het bord pasten dus vandaar(:. Ook het geheugen van de laptop gecheckt, inderdaad maar 120 GB in gebruik. Wat ik op het forum gelezen heb is een SSD dus sneller dan een HDD? En daarom is het gewoon goed genoeg om een SSD van 500GB te nemen wat sneller zal werken. En ook de cooler heb ik gelukkig vaak voorbij zien komen en lijkt mij ook gewoon prima, maar zag in BBG bij mainstream producten geen cooler. Gaat dit wel passen in deze kast dan?

huidige versie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial CT2K8G4DFS8213€ 56,18€ 56,18
1Samsung 850 EVO 500GB€ 137,95€ 137,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
hj ally schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:34:
[...]

aha.. ja, ik weet echt te weinig van hardware af, en zou ook trappen in de term 'gaming' achter een moederboard. ik zou dan denken dat hij gewoon beter geschikt zou zijn. Dat moederboard wat je adviseert heb ik vaker voorbij zien komen ja! ziet er goed uit! daarnaast stond dit moederboard ook bij de BBG van afgelopen maand. Daarom gewoon de BBG overnemen met een aantal kleine aanpassingen lijkt mij toch een redelijke setup. Thanks voor de tip over het geheugen. dat klopt inderdaad dat het een duur setje is, ik was al tevreden dat ze op het bord pasten dus vandaar(:. Ook het geheugen van de laptop gecheckt, inderdaad maar 120 GB in gebruik. Wat ik op het forum gelezen heb is een SSD dus sneller dan een HDD? En daarom is het gewoon goed genoeg om een SSD van 500GB te nemen wat sneller zal werken. En ook de cooler heb ik gelukkig vaak voorbij zien komen en lijkt mij ook gewoon prima, maar zag in BBG bij mainstream producten geen cooler. Gaat dit wel passen in deze kast dan?

huidige versie:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,93
Een SSD vs. HDD is dag en nacht verschil. Een SSD is op alle vlakken (vele malen) sneller en bovendien stiller en zuiniger... en dat wordt gerechtvaardigd met een hogere prijs. Met een hoog genoeg budget is het makkelijk te rechtvaardigen.
In theorie zou alles moeten passen. Processorkoeler wordt krap, maar moet kunnen. De kast ondersteunt hoogtes tot 160mm, de 212 EVO is 158mm. Als je het op safe wilt spelen kun je voor de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 kiezen, scheelt een halve centimeter, dan weet je zeker dat het past. Er staat bij de mainstream BBG overigens wel een koeler genoemd. "Het is verstandig om de standaard processorkoeler te vervangen door een ander exemplaar als je graag een stil systeem wilt. Bijvoorbeeld de Scythe Kotetsu." deze is echter 160mm, dus nog krapper, al zou het in theorie moeten kunnen... :+

Processor kun je trouwens vervangen door de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed of pricewatch: Intel Core i5 6400 Tray (zijn dezelfde processors, Boxed komt met standaard Intel koeler, Tray zonder, maar die koeler gebruik je toch niet - kijk welke op moment van aanschaffen het goedkoopste is). Het verschil van 0,2GHz ga je nergens merken, scheelt wel weer twee tientjes.

Verder zie ik ook nu pas dat je een RAM kitje hebt gekozen dat matig leverbaar is. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 is hetzelfde kitje, ik kan de verschillen niet eens zien, maar is goedkoper en beter leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:34
Kijk anders hier even naar http://eu.evga.com/support/stepup/

Je kan binnen 90 dagen een product inwisselen voor een betere product. Dan kan je nu een gtx970 kopen vervolgens voor een 1070 inwisselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloudy op 28-05-2016 19:53 ]

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
TheTinusNL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:12:
[...]
Een SSD vs. HDD is dag en nacht verschil. Een SSD is op alle vlakken (vele malen) sneller en bovendien stiller en zuiniger... en dat wordt gerechtvaardigd met een hogere prijs. Met een hoog genoeg budget is het makkelijk te rechtvaardigen.
In theorie zou alles moeten passen. Processorkoeler wordt krap, maar moet kunnen. De kast ondersteunt hoogtes tot 160mm, de 212 EVO is 158mm. Als je het op safe wilt spelen kun je voor de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 kiezen, scheelt een halve centimeter, dan weet je zeker dat het past. Er staat bij de mainstream BBG overigens wel een koeler genoemd. "Het is verstandig om de standaard processorkoeler te vervangen door een ander exemplaar als je graag een stil systeem wilt. Bijvoorbeeld de Scythe Kotetsu." deze is echter 160mm, dus nog krapper, al zou het in theorie moeten kunnen... :+

Processor kun je trouwens vervangen door de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed of pricewatch: Intel Core i5 6400 Tray (zijn dezelfde processors, Boxed komt met standaard Intel koeler, Tray zonder, maar die koeler gebruik je toch niet - kijk welke op moment van aanschaffen het goedkoopste is). Het verschil van 0,2GHz ga je nergens merken, scheelt wel weer twee tientjes.

Verder zie ik ook nu pas dat je een RAM kitje hebt gekozen dat matig leverbaar is. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 is hetzelfde kitje, ik kan de verschillen niet eens zien, maar is goedkoper en beter leverbaar.
Aha. Thanks man, dan ga ik sws voor alleen een SSD! Veel geheugen gebruik ik toch niet en als het sneller is en alleen duurder vind ik het dat wel waard.

Over die ram geheugen dingen zit ik alleen naar deze te kijken puur en alleen omdat ik gekeken heb wat op alternate beschikbaar is. (Ik weet het, Tweakers haat me nu) maar dat is gewoon om tot een uiteindelijke build te komen wat sws past! Ga nog op zoek naar maten die me nl kunnen helpen bij het in elkaar zetten en houd alternate achter de hand mocht dit niet lukken. Daar stond op dat die jij eerder adviseerde niet volgens de epec(??ofzoiets) standaarden voldeden en daar dus handmatig naar ddr4 werden geconfigureerd. Dat leek me allemaal te moeilijk dus gekeken wat wel paste.

Voor de processor zat ik nog te twijfelen. Maar heb gekeken naar de prijzen en vond het die 20eu wel waard. Misschien komt het nog van pas ooit. 6600 was weer +50eu en dat is me weer net teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hj ally
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gewoon lekker gamen. Lol, overwatch, witcher 3.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1100euro-1200 is ong budget voor pc excl rand. Verder wil ik niet gaan omdat ik dan niet maximaal gebruik van maak.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee, compleet nieuw

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles standaard. Heb nu alleen laptop+muis+headset.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeuren prijs/kwaliteit>merk/uiterlijk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Eisen zijn gewoon het maximale voor de prijs te halen(;.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Mijn doel is om een goede kwaliteit pc te bouwen waar uiterlijk niet de prioriteit heeft. Na ong 1.5 week iedere dag actief hier meeste topics te lezen heb ik de onderstaande build gekozen. Mijn dank is groot aangezien ik hiervoor niks van computers wist.

Nu zit ik met een enorm dilemma. Zoals vandaag bekend is geworden lijken de performance van 1070 echt extreem goed voor die prijs. Zit nu dus net zoals iedereen in die hype. Maar nu kan ik dus
1. Mijn onderdelen bestellen, en zelf proberen in elkaar te zetten(1e pc, dus geen ervaring) maar op YouTube is het nog redelijk goed uitgelegd. Dit is dan exclusief videokaart. En dan via v&a een spotgoedkope tijdelijke kaart kopen
2.wachten. En op een site alles bestellen en assembleren. Het probleem wat hierbij komt kijken is dat naar alle waarschijnlijkheid de voorraad te klein is en ik pas minimaal .over maand weer kan gamen

Mijn vraag is dus: wat zal ik doen? Nu bestellen en gaan bouwen of wachten en laten assembleren? Heeft iemand nog goede suggesties voor een zeer goedkope v&a videokaart waar je bv 60 fps lol op kan spelen(tijdelijk tot gtx 1070 er is). Als laatste zit ik nog te twijfelen over mobo + geheugen. 2133mz is toch gewoon goed genoeg en werkt met de 1070?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial CT2K8G4DFS8213€ 56,80€ 56,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 662,55

Toelichting:

Cpu: ideaal naar mijn mening, kan je iig weer mee vooruit
Mobo: BBG, veel aangeraden.
Gpu: 1070 lijkt mij een beest.
Kast: BBG, open/closed maakt me niet uit zelfs al kijk ik op een matig mooie inrichting.
Cpu koeler: op advies, veel in yt reviews vanwege prijs/kwaliteit.
Geheugen: BBG, setje van 2133mz(lelijk maar goed genoeg)
Voeding: iedereen raad deze aan in deze prijsklasse
SSD: op advies geen hdd genomen, huidige laptop heeft ook maar 100GB in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het systeem ziet er goed uit, ik zou hem zo zelf kunnen bestellen, hahaha! Je zou eventueel kunnen wachten, kijken wat de GTX 1070's aan doen qua klachten, aangezien voor de GTX 1080 er al wel wat klachten zijn; nieuws: Bezitters GeForce GTX 1080 Founders Edition klagen over problemen met.... Je zou eventueel wel een HDD kunnen overwegen, voor opslag van o.a. je downloads etcetera, of je moet daar momenteel al een NAS voor hebben of fileserver oid.

table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]

moet

[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]

zijn, dan wordt de tabel goed weergegeven. ;)

[ Voor 83% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 21:48
Je build is bijna identiek aan de bestelling die ik binnen nu en een maand ga plaatsen (zit met hetzelfde dilemma). Volgens mij de perfecte mid-range op dit moment en sluit goed aan bij de BBG van mei.

Wat ik mij afvraag, waarom niet 4 tientjes meer en dan een i5 6600k? Ik weet dat je met het gekozen moederbord niet kan overklokken, maar past de snelheid stock van een 6600k niet beter bij een GTX 1070?

Is de onboard niet voldoende voor lol? Dan maar tijdelijk wat lagere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
CH40S schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:41:
Het systeem ziet er goed uit, ik zou hem zo zelf kunnen bestellen, hahaha! Je zou eventueel kunnen wachten, kijken wat de GTX 1070's aan doen qua klachten, aangezien voor de GTX 1080 er al wel wat klachten zijn; nieuws: Bezitters GeForce GTX 1080 Founders Edition klagen over problemen met.... Je zou eventueel wel een HDD kunnen overwegen, voor opslag van o.a. je downloads etcetera, of je moet daar momenteel al een NAS voor hebben of fileserver oid.
Ja dat is ook nog een risico of de 1070 wel foutloos is bij release. Maar dat hou je altijd. Vandaar zit ik er echt mee of ik nu moet bestellen en dan later gpu erbij gooien. Over HDD kreeg ik al het advies niet te doen als je geen grote dingen opslaat. Heb enkel een aantal games en denk dat deze op SSD ook passen wat ik ervan begrijp.
Benvisserweb schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:10:
Je build is bijna identiek aan de bestelling die ik binnen nu en een maand ga plaatsen (zit met hetzelfde dilemma). Volgens mij de perfecte mid-range op dit moment en sluit goed aan bij de BBG van mei.

Wat ik mij afvraag, waarom niet 4 tientjes meer en dan een i5 6600k? Ik weet dat je met het gekozen moederbord niet kan overklokken, maar past de snelheid stock van een 6600k niet beter bij een GTX 1070?

Is de onboard niet voldoende voor lol? Dan maar tijdelijk wat lagere resolutie?
Aha Nice man! Ja zelf vond ik de 6500 al prima. 6600k is alweer 50eu duurder vanwege die k. Veel revieuws zeggen dat een cpu(i5) niet je bottleneck van je systeem is dus weet niet of het heel veel uitmaakt? En haha moetje nagaan hoe weinig ik ervan afweet, onboard grafische kaart op je mobo. Daar weet ik al helemaal niks van. Zou die goed genoeg zijn om tijdelijk te gebruiken voor simpele games zoals lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De 6600 is er afaik ook zonder K, alleen heb je dan dacht ik wel lagere kloksnelheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36
De i5 6400 tegenover i5 6600k op stock is echt niet merkbaar slomer tenzij jij superprecies oplet bij renderen van een gigantisch videoproject, dus een i5 6400 zou moeten voldoen in jouw geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Over de 1070 hoef je je volgens mij weinig zorgen te maken:
YouTube: Nvidia GTX 1070 Performance Review - The new 1440p sweet spot?

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
doebbalapoent11 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:48:
De i5 6400 tegenover i5 6600k op stock is echt niet merkbaar slomer tenzij jij superprecies oplet bij renderen van een gigantisch videoproject, dus een i5 6400 zou moeten voldoen in jouw geval
Ja heb er over nagedacht die te doengraden maar vond het niet een enorm groot prijsverschil dus dacht waarom ook niet.
Jahhh die video heb Ik ook gezien! Ik maak me ook zeker geen zorgen daarover ziet er fantastisch uit. Maar zoals ik in mijn post uitleg is mijn grote vraag wat ik nu beste kan doen in afwachting van 1070 (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

hj ally schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:03:
[...]

Ja heb er over nagedacht die te doengraden maar vond het niet een enorm groot prijsverschil dus dacht waarom ook niet.

[...]

Jahhh die video heb Ik ook gezien! Ik maak me ook zeker geen zorgen daarover ziet er fantastisch uit. Maar zoals ik in mijn post uitleg is mijn grote vraag wat ik nu beste kan doen in afwachting van 1070 (:
Gewoon wachten op die aftermarket _/-\o_

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
Ik zou niet de Founders edition cards halen Zijn weer een klap duurder en niet sneller of beter dan de Custom kaarten waar de fabrikanten later mee komen. Die hebben meestal wel betere koeling en zou je dus hoger kunnen overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Oliwier30 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:15:
[...]

Gewoon wachten op die aftermarket _/-\o_
Oké thanks! Jij adviseert me dus om gewoon te wachtten op de 1070 en nu even geen actie ondernemen als ik het goed begrijp. (Geduld is een schone zaak maar o zo pijnlijk)
MichaelvD2203 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:23:
Ik zou niet de Founders edition cards halen Zijn weer een klap duurder en niet sneller of beter dan de Custom kaarten waar de fabrikanten later mee komen. Die hebben meestal wel betere koeling en zou je dus hoger kunnen overklokken.
Nee die wil ik ook zeker niet halen. 80 eu voor de founders extra is het nooit waard. Maar het ging erom of ik zou wachtten met pc bestellen en laten assembleren met gtx 1070 erin of zelf proberen en later gtx 1070 erin doen(mocht het mogelijk zijn om een onboard gpu genoeg is voor lol of anders een v&a van paar 10tjes tot nieuwe kaarten er eindelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
hj ally schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:28:
[...]

Oké thanks! Jij adviseert me dus om gewoon te wachtten op de 1070 en nu even geen actie ondernemen als ik het goed begrijp. (Geduld is een schone zaak maar o zo pijnlijk)

[...]

Nee die wil ik ook zeker niet halen. 80 eu voor de founders extra is het nooit waard. Maar het ging erom of ik zou wachtten met pc bestellen en laten assembleren met gtx 1070 erin of zelf proberen en later gtx 1070 erin doen(mocht het mogelijk zijn om een onboard gpu genoeg is voor lol of anders een v&a van paar 10tjes tot nieuwe kaarten er eindelijk zijn)
YouTube: Leauge of Legends Ultra on Intel HD 530 I5 6xxx op de interne GPU kun je makkelijk LoL spelen zelf Counter strike zou geen probleem moeten zijn. Systeem in prima Ram ziet er alleen wat lelijk uit in een kast met raam pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 is zwart en staat dus wat mooier. Voor de rest zou ik hem zo bestellen en zelf bouwen is prima te doen op youtube staan genoeg stap voor stap guides waar je een hoop aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik sluit me aan bij Michael hier, je moet op de nieuwe generatie i5 met verbeterde intel graphics makkelijk LoL kunnen spelen.
Sowieso op laptopkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou hem ook gewoon bestellen,eventueel bij 2 winkels afhankelijk van de levertijden ,zie bijvoorbeeld dat de voeding bij afutere langer als 4 dagen duurt.
Dan zou je op hun website kunnen kijken voor een vervanger maar dat is aan jou.
Bouwen kan je echt wel,Rustig de tijd nemen en gewoon goed kijken.
bekabeling past maar op 1 manier,ram past ook op 1 manier maar als je 4 sloten hebt en maar 2 dimms dan moet je in de handleiding van het moederbord even kijken welke sloten je gebruiken moet.
je begint met alles uit te pakken en overzichtelijk neer te leggen,dan de kast open en de moederbord busje in de kast op de plaats van de schroeven erin draaien .
Moederbord even op tafel neerleggen en de cpu erin leggen en dicht klikken, koelpasta zit meestal onder op de koeler ,cpu koeler erop zetten en de pinnentjes naar beneden drukken en een kwartslag draaien.
dan moederbord in de kast en daarna de voeding,geheugen,
alles aansluiten en goed de handleiding van het moederbord doorlezen voor de kabel aansluitingen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBV
Aha Nice man! Ja zelf vond ik de 6500 al prima. 6600k is alweer 50eu duurder vanwege die k. Veel revieuws zeggen dat een cpu(i5) niet je bottleneck van je systeem is dus weet niet of het heel veel uitmaakt? En haha moetje nagaan hoe weinig ik ervan afweet, onboard grafische kaart op je mobo. Daar weet ik al helemaal niks van. Zou die goed genoeg zijn om tijdelijk te gebruiken voor simpele games zoals lol
Gisteravond de bestelling geplaatst bij Azerty!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 59,95€ 59,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,75

Aanvankelijk wilde ik ook zelf bouwen, echter kreeg ik na de bestelling een mail met de vraag of ik bekend was met hun assemblage service. Ze gaven een discount naar € 29,-. Voor dat bedrag zou ik hem zelf niet in elkaar willen zetten. Je krijgt een jaar garantie op de build plus de garantie van de losse producten en ze testen ze het systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroensluis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 12:36
Ola,

Ik ga binnekort ook een systeem laten assambleren met de volgende onderdelen(mist alleen CPU cooler en e.v.t. HDD's:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B150M NIGHT ELF€ 88,63€ 88,63
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 59,95€ 59,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
MichaelvD2203 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:36:
[...]

YouTube: Leauge of Legends Ultra on Intel HD 530 I5 6xxx op de interne GPU kun je makkelijk LoL spelen zelf Counter strike zou geen probleem moeten zijn. Systeem in prima Ram ziet er alleen wat lelijk uit in een kast met raam pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 is zwart en staat dus wat mooier. Voor de rest zou ik hem zo bestellen en zelf bouwen is prima te doen op youtube staan genoeg stap voor stap guides waar je een hoop aan hebt.
Razeal schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:17:
Ik sluit me aan bij Michael hier, je moet op de nieuwe generatie i5 met verbeterde intel graphics makkelijk LoL kunnen spelen.
Sowieso op laptopkwaliteit.
Ik ga hem gewoon bestellen! Thanks voor de info. Dan later maar een 1070 erin gooien.
Benvisserweb schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:44:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,75

Aanvankelijk wilde ik ook zelf bouwen, echter kreeg ik na de bestelling een mail met de vraag of ik bekend was met hun assemblage service. Ze gaven een discount naar € 29,-. Voor dat bedrag zou ik hem zelf niet in elkaar willen zetten. Je krijgt een jaar garantie op de build plus de garantie van de losse producten en ze testen ze het systeem!
Mooi systeem ook, nagenoeg identiek. Lijkt erop dat dit wel een topper is qua bang for bucks(of gewoon prijs/kwaliteit). Voor 29 euro kan je het inderdaad beter laten doen. Dan ook maar eens kijken wat er te regelen valt. Mij lijkt het gaaf om zelf ook een keer te proberen. Zeker als de kosten oplopen naar 60 euro voor assemblage en het niet extreem moeilijk lijkt afgezien van de bedrading en cpu koeler. Dat kost me een hoop moeite, thanks voor de tip.
jeroensluis schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:19:
Ola,

Ik ga binnekort ook een systeem laten assambleren met de volgende onderdelen(mist alleen CPU cooler en e.v.t. HDD's:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,48
Ook prima toch? Dat moederbord is volgens mij redelijk onbekend. Ik heb het iig nog niet eerder op het forum gezien. Ook een 400w voeding is voor mij te riskant dus laat ook gewoon een 550w erin zitten als safe. Voor de rest komen de grote lijnen overeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iranor
  • Laatst online: 21-04 22:29
Ik heb zelf ook onlangs een pc gebouwd zonder enige ervaring. Build was vrijwel identiek aan deze. Bouwen was goed te doen, neem je tijd en speur YouTube even af. Staat genoeg info op. Zelfs het ik het meeste gehad aan filmpjes van "Newegg", LinusTechTips & NICS tech tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,75

jeroensluis schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:19:
Ola,

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,48
Iranor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:19:
Ik heb zelf ook onlangs een pc gebouwd zonder enige ervaring. Build was vrijwel identiek aan deze. Bouwen was goed te doen, neem je tijd en speur YouTube even af. Staat genoeg info op. Zelfs het ik het meeste gehad aan filmpjes van "Newegg", LinusTechTips & NICS tech tips.
heb net even die vraag gesteld aan azerty, en het was een actie voor die 29 euro. gelukkig is dit nog steeds mogelijk! voor dit geld ga ik echt niet moelijk doen en bestel gewoon kant en klaar. Maar aangezien jullie dezelfde build hebben ongeveer. welke monitor hebben jullie gehaald? zelf denk ik aan een 1440p met gewoon een 60 hz. max 300 eu lijkt mij toch genoeg? maar je wilt niet dat je scherm te zwak is voor je videokaart natuurlijk .

[ Voor 82% gewijzigd door hj ally op 31-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBV
Maar aangezien jullie dezelfde build hebben ongeveer. welke monitor hebben jullie gehaald? zelf denk ik aan een 1440p met gewoon een 60 hz. max 300 eu lijkt mij toch genoeg? maar je wilt niet dat je scherm te zwak is voor je videokaart natuurlijk .
Ik beschik reeds over twee 24 inch Dell ultrasharp schermen op 1200p (1920/1200), deze ga ik nog niet vervangen. 1440p EUR 300,- moet wel lukken denk ik, nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Mijn vraag
Beste beeldschermgebruikers,

ik heb ondanks met hulp van dit forums mijn pc in elkaar gezet en besteld. (hartelijk bedankt tweakers). Nogmaals hoop ik een beroep te doen op de kenners van hier aangezien dit mijn eerste computer is. Ik heb dus 0,0 ervaring met beeldschermen. heb geprobeerd op de topics te zoeken en kijken wat veel anderen met soortegelijke setup gekocht hadden, maar hier komt vrij weinig uit.

mijn vraag is dus: heeft iemand een aanrader qua beeldscherm (ong €300,-)? geld is hierbij niet de grootste rol hoor dat zeker niet, mocht het echt nodig zijn een scherm bij mijn systeem te kopen wat duurder is, heb ik het er zeker voor over.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,90€ 199,90
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 138,90€ 138,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 665,40

windows 10 education erbij gtx 1070 wanneer deze beschikbaar is tot die tijd mobo gpu., wil hem gaan gebruiken vooral voor gamen (lol,overwatch, witcher 3)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geen ervaring maar kwam deze tegen op een topic

pricewatch: Asus VG248QE Zwart
1080p, 144hz

pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
BBG 1080p 60hz

pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
1440p 60 hz

het schijnt dat resolutie en reactietijd het belangrijkste zijn. 144hz is alleen altijd zo duur icm 1440p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zelf niet snel gaan voor een 1080P scherm, schermen met een beetje een fatsoenlijke resolutie zijn best te betalen tegenwoordig, en dan heb je tenminste een beetje ruimte op dat ding. Zelf zou ik die Dell kiezen, ook al ligt die misschien iets buiten je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
GTX 1070 is echt een kaart voor 1440p zonde om dan op 1080p te gaan gamen.

The witcher 3 haalt bijvoorbeeld ~70 fps gemiddeld op 1440p zonde om dan voor een lagere resolutie te gaan. Lol en overwatch zijn een stuk minder zwaar. Daar zou je zelfs op 4k mee kunnen spelen doormiddel van dynamic super resolution http://www.geforce.com/hardware/technology/dsr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
dion_b schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 01:46:
Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA
ow haha sorry die gemist ja, kan niet alles lezen hier excuses. maargoed thanks voor de move!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
zojuist besteld, behalve de 1070 dan. maar een kleeeeeeeeeeeinnnnn beetje over het budget heengegaan, gelukkig is dat geen probleem geweest voor mij.. thanks iedereen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,-€ 223,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 329,-€ 329,-
1Razer BlackWidow Ultimate 2016 (Qwerty)€ 109,-€ 109,-
1Razer Goliathus Speed Edition Medium€ 18,90€ 18,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,75

Even goed navragen of je garantie niet verloopt als je de kast open maakt voor je 1070! Bij alternate bv doen ze een sealsticker erop. Als die verbroken is, vervalt de garantie op het assembleren.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Joenino schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Even goed navragen of je garantie niet verloopt als je de kast open maakt voor je 1070! Bij alternate bv doen ze een sealsticker erop. Als die verbroken is, vervalt de garantie op het assembleren.
ik ben bang dat deze dan komt te vervallen. maar je behoud toch de garantie op de aparte onderdelen. Ik zou niet inzien waarom ik hem niet zou laten assembleren voor 30 euro. Die tijd die ik eraan kwijt ben is veel meer waard gok ik. Of mis ik nu wat voordelen op garantie van assembleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beest3
  • Laatst online: 20-08 12:07
Zo'n ding steek je in een half u in elkaar (indien alles goed gaat) en geeft me persoonlijk een kick als die af is! (Plus ik vind het best leuk). Dus nee ik zou er geen 30 euro voor geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
hj ally schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:22:
[...]

ik ben bang dat deze dan komt te vervallen. maar je behoud toch de garantie op de aparte onderdelen. Ik zou niet inzien waarom ik hem niet zou laten assembleren voor 30 euro. Die tijd die ik eraan kwijt ben is veel meer waard gok ik. Of mis ik nu wat voordelen op garantie van assembleren?
Als je windows erbij koopt doen ze dat ook installeren voor je en je hebt de garantie dat bij storingen je hun kan bellen. Dat vervalt dan wel allemaal. Persoonlijk zou ik hem zelf bouwen maar dat komt omdat ik het zo vaak doe dat het inbouwen bijna geen tijd kost voor me.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
hj ally schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:09:
zojuist besteld, behalve de 1070 dan. maar een kleeeeeeeeeeeinnnnn beetje over het budget heengegaan, gelukkig is dat geen probleem geweest voor mij.. thanks iedereen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,-€ 223,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,40
Klein beetje boven je budget kan je misschien nog recupereren met een AMD GPU (als die zo goed gaan zijn als de hype laat uitschijnen)

Verder vind ik 30€ voor assemblage & windows install wel een erg mooie prijs. Al dat gepruts, been there done that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Reactietijd zit anno 2016 wel goed, daar hoef je je niet zo druk om te maken.

Je zult moeten kiezen tussen mooi of snel.. een combinatie is wel mogelijk, maar vergt enig onderzoek en moeite:
Koreaanse IPS monitors
pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart en dan met name productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00
Deze heb ik.

Dan combineer je 1440p met 120 Hz voor €300-350.
Dan krijg je een fantastisch paneel, maar de behuizing er om heen, de aansluitingen en de stevigheid is niet AAA-kwaliteit. Zelf vind ik dat geen probleem, ik ben enorm blij met mijn QX2710. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Inrage schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Klein beetje boven je budget kan je misschien nog recupereren met een AMD GPU (als die zo goed gaan zijn als de hype laat uitschijnen)

Verder vind ik 30€ voor assemblage & windows install wel een erg mooie prijs. Al dat gepruts, been there done that...
Klein was een relatief woord. Ben er met 250 overheen gegaan. Maar in mijn geval niet erg. Woensdag besteld. Vandaag gemaakt en getest. Morgen in huis. Dan zelf nog Windows installeren en klaar.

Nu blijf ik zelf wel met vragen zitten. Zoals de Intel drivers automatisch doen of handmatig. Handmatig begrijp ik na wat onderzoek ook nog niet helemaal. Daarnaast ga ik de aankomende weken op zonder externe gpu spelen tot de 1070 er is. Kan dit eigenlijk wel op een 1440p scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Dan kan je best de resolutie ingame aanpassen. Meestal ziet enkel de native resolutie van je monitor er mooi uit maar als je dezelfde aspect range neemt op een lagere resolutie valt het nog wel mee, bij nieuwere schermen is dit probleem kleiner, onbestaande?

LoL gaat nog wel lukken met integrated GPU, maar Witcher 3 op 1440, no way :) Overwatch ken ik niet zo goed kwa performance, maar je wil wel hoge FPS voor die game, dus dat spel leg je misschien ook nog even opzij...

[ Voor 64% gewijzigd door Inrage op 02-06-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom een voeding van 550?
350 is ruimschoots voldoende als je niet heftig gaat overklokken en ik zou je een goeie 400 450 watts voeding aanraden.
Rond de 80% opgenomen vermogen zijn PSU's volgens mij het efficientst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Mijn vraag
...
Even een korte vraag over mij scherm. Werkt mijn scherm op de igpu(tijdelijk) tot de gtx 1070 beschikbaar is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i5-6600 cpu
GA B150-HD-3p mobo

pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Scherm:

2560x1440
60hz

Specs over moederbord:

Integrated Graphics Processor- Intel® HD Graphics support:
1 x D-Sub port, supporting a maximum resolution of 1920x1200@60 Hz
1 x DVI-D port, supporting a maximum resolution of 1920x1200@60 Hz
* The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.
1 x HDMI port, supporting a maximum resolution of 4096x2160@24 Hz
* Support for HDMI 1.4 version.
Support for up to 3 displays at the same time
Maximum shared memory of 512 MB

Zelf begrijp ik het niet volledig omdat bij hdmi de resolutie wel kan maar de hz lager ligt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat kan waarschijnlijk wel. Hou er rekening mee wel even de specs van de monitor te lezen/downloaden om 100% zeker te weten dat je maar 1 HDMI-kabel nodig hebt voor deze resolutie.

Snap niet waarom je hier een apart topic voor nodig hebt; in advies gevraagd voor beeldschermpie! & 1070 dilemma! & Casual gamer pc +- €1000,- ben je toch al bezig om alles samen te stellen en "overkoepelende" vragen te stellen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
Inrage schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:11:
Dan kan je best de resolutie ingame aanpassen. Meestal ziet enkel de native resolutie van je monitor er mooi uit maar als je dezelfde aspect range neemt op een lagere resolutie valt het nog wel mee, bij nieuwere schermen is dit probleem kleiner, onbestaande?

LoL gaat nog wel lukken met integrated GPU, maar Witcher 3 op 1440, no way :) Overwatch ken ik niet zo goed kwa performance, maar je wil wel hoge FPS voor die game, dus dat spel leg je misschien ook nog even opzij...
Mag ik aannemen dat in ieder geval het scherm werkt met een igpu? Ik snap er de klote namelijk niet van sorry(:. Ik ben inderdaad van plan om settings omlaag te gooien zonder gpu. Met hevige spellen wacht ik nog even! Dankjewel.
eL_Jay schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:14:
Waarom een voeding van 550?
350 is ruimschoots voldoende als je niet heftig gaat overklokken en ik zou je een goeie 400 450 watts voeding aanraden.
Rond de 80% opgenomen vermogen zijn PSU's volgens mij het efficientst
Achja deze zag ik een hoop voorbij komen in andere topics waar ze zeiden dat voeding heel belangrijk is.dat punt va. 80% het efficientst is nog niet eerder gehoord maargoed. Nu heb ik inderdaad een overkill qua voeding maar daar zag ik geen probleem in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hj ally
MAX3400 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:20:
Ja, dat kan waarschijnlijk wel. Hou er rekening mee wel even de specs van de monitor te lezen/downloaden om 100% zeker te weten dat je maar 1 HDMI-kabel nodig hebt voor deze resolutie.

Snap niet waarom je hier een apart topic voor nodig hebt; in advies gevraagd voor beeldschermpie! & 1070 dilemma! & Casual gamer pc +- €1000,- ben je toch al bezig om alles samen te stellen en "overkoepelende" vragen te stellen?
Kheb hem al samengesteld en is al gekocht haha maar hier kwam ik later pas achter.. dacht even niet snel na. Maargoed nu kan ik dit topic wel weer sluiten inderdaad. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:40

br00ky

Moderator Harde Waren
MAX3400 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:20:

Scherp, nu niet meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hj ally
inmiddels al 2 weken trotse eigenaar van het volgende systeem. wacht nog steeds op een betaalbare 1070 en speel tot die tijd op IGPU league 1080p en dat loopt zeer soepel. uiteindelijk zeer tevreden met mijn build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 219,95€ 219,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Razer Deathadder Chroma€ 73,80€ 73,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 140,51€ 140,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,14

toch nog een kleine vraag. Ik wil graag overstappen op dual monitor setup. voor dit heb ik (weer) een aantal lastige keuzes te maken. mijn tweede scherm wil ik gaan gebruiken als gamescherm aangezien de huidige dell u2515h maar 60 hz is en langzame reactietijd.

1. pricewatch: BenQ XL2730Z Rood, Zwart
2560x1440, 144 hz 1ms reactietijd. prijs op dit moment is 450 euro(100eu aanbieding) alleen ondersteund dit scherm freesync en wil toch echt een nvidia kaart gaan halen., daarnaast ook nog steeds prijzig.
2. pricewatch: Acer XB240H Oranje, Zwart
1920x1080, 144hz 1ms reactietijd. prijs is 279 euro. lijkt mij ook erg geschikt als gamescherm, nadeel is wel de resolutie. maar dit ondersteund wel gsync. fout op tweakers pricwatch.. schrap deze maar denkik.
3. pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart
1920x1080 144hz 1ms. prijs 278 euries. geen gsync.
4. pricewatch: Asus VG248QE Zwart
1920x1080 144hz 1ms, prijs ook 280 euros.. hier staat dan gsync optioneel?

beide schermen zijn wel TN en dus geschikter om te gamen dan mijn huidige IPS, kan ik deze dell mooi gebruiken voor videos kijken. maar mijn vraag is: Gsync het waard? zorgen de benq schermen niet voor problemen tijdens gaming vanwege de hoge refresh rate en dat je soms onder dit komt(overwatch,lol)?

suggesties ook altijd welkom

[ Voor 3% gewijzigd door hj ally op 12-06-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
hj ally schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:34:
inmiddels al 2 weken trotse eigenaar van het volgende systeem. wacht nog steeds op een betaalbare 1070 en speel tot die tijd op IGPU league 1080p en dat loopt zeer soepel. uiteindelijk zeer tevreden met mijn build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 219,95€ 219,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Razer Deathadder Chroma€ 73,80€ 73,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 140,51€ 140,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,14

toch nog een kleine vraag. Ik wil graag overstappen op dual monitor setup. voor dit heb ik (weer) een aantal lastige keuzes te maken. mijn tweede scherm wil ik gaan gebruiken als gamescherm aangezien de huidige dell u2515h maar 60 hz is en langzame reactietijd.

1. pricewatch: BenQ XL2730Z Rood, Zwart
2560x1440, 144 hz 1ms reactietijd. prijs op dit moment is 450 euro(100eu aanbieding) alleen ondersteund dit scherm freesync en wil toch echt een nvidia kaart gaan halen., daarnaast ook nog steeds prijzig.
2. pricewatch: Acer XB240H Oranje, Zwart
1920x1080, 144hz 1ms reactietijd. prijs is 279 euro. lijkt mij ook erg geschikt als gamescherm, nadeel is wel de resolutie. maar dit ondersteund wel gsync. fout op tweakers pricwatch.. schrap deze maar denkik.
3. pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart
1920x1080 144hz 1ms. prijs 278 euries. geen gsync.
4. pricewatch: Asus VG248QE Zwart
1920x1080 144hz 1ms, prijs ook 280 euros.. hier staat dan gsync optioneel?

beide schermen zijn wel TN en dus geschikter om te gamen dan mijn huidige IPS, kan ik deze dell mooi gebruiken voor videos kijken. maar mijn vraag is: Gsync het waard? zorgen de benq schermen niet voor problemen tijdens gaming vanwege de hoge refresh rate en dat je soms onder dit komt(overwatch,lol)?

suggesties ook altijd welkom
Geen lastige keuze. Ga voor het 2560x1440p scherm nu hij nog in de aanbieding is. Kleine meerprijs voor een leuke bump in resolutie.
Wat maakt het uit dat hij FreeSync heeft? Je hoeft het niet te gebruiken...

Gsync is leuk, maar kost gewoon te veel. Optioneel = aparte module aan te schaffen à €100 die je zelf moet installeren.

Pagina: 1