nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:44
Jantjuh151 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Of wachten tot de 1060 uit is tenminste die word zon 15-20% sneller als de amd.. En goedkoper
Hm ja, maar dan zijn we vermoedelijk weer een maand, anderhalf verder voor die goed leverbaar is? Ik heb op het moment nog een oude AMD 6800 series, maar dat begint wel oud te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piepemuisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 16:27
corset schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:54:
Vraagje. Ik zit te kijken om volgende week een pc te bestellen. Maar de twijfel zit tussen de verschillende 1070 versies.

Het gaat nu tussen de gigabyte en msi versie. Van de msi zijn verschillende reviews echter is het rond de gigabyte erg stil.

Iemand ervaringen met deze kaarten die me kan helpen.
Op TPU is een vergelijking van de koelers van Gigabyte, MSI en ASUS. Dit gaat wel over de 1080 maar volgens mij zijn dit dezelfde koelers.
https://www.techpowerup.c...GTX_1070_Gaming_X/28.html

Verder levert elk merk volgens mij 0 accessoires of games mee. Dus dat is ook al geen reden om voor de een of de ander te kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door piepemuisje op 02-07-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 02:23
Vraagje. Ik zit te kijken om volgende week een pc te bestellen. Maar de twijfel zit tussen de verschillende 1070 versies.

Het gaat nu tussen de gigabyte en msi versie. Van de msi zijn verschillende reviews echter is het rond de gigabyte erg stil.

Zover ik weet zijn de 1080's allemaal redelijk gelijkwaardig. Zo ook de Gigabyte en de MSI.
Ik neem aan dat dit bij de 1070's het zelfde is. De reden dat je meer van MSI hoort/ziet is omdat hun kaarten al eerder beschikbaar waren en het uiterlijk toch best gewild is. Zelf heb ik ene 1080 van Gigabyte en bevalt me ook enorm. Aangezien de custom fans t zelfde zijn kan ik je vertellen dat hij geruisloos is. Mocht je gaan overclocken is er een kans (zoals bij alle kaarten) dat je enige whine coil gaat krijgen. LET OP ik praat hier over een mogelijke kans. Het hoeft niet zo te zijn.
Verder is de software die Gigabyte erbij levert (deze is ook te downloaden) erg fijn en gemakkelijk te gegruiken om je kaart te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:47

Maar gewoon even mijzelf quoten voor het gemak ;)
Zeara schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:57:
Computerbase heeft een vergelijkingsreview online gezet van de 1080, alleen de MSI ontbreekt.

Winnaars zijn de Palit en Gainward kaarten, die zijn in principe ook gelijk alleen uiterlijk is een beetje anders. Waarschijnlijk is dit voor bepaalde mensen geen verrassing ;)

Ik neem aan dat je dit ook redelijk kunt overnemen voor de 1070...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-01 17:44

Ik wou eigenlijk voor de asus gaan maar heb nu zelf een msi gwn omdat ze makkelijk aan te komen zijn en met de gaming app oc mode met de 1080 dan zit hij constant op 1924mhz in games en je hoort hem niet maar dat zal wel met elke kaart zo zijn en ik weet niet of gigabyte dubbele bal bearings heeft maar ik zou wel gaan voor dubbele ball bearings meer duurzaamheid voor de kaart en overclocken via msi afterburner mocht je het egt nodig vinden... Als je wil overclocken ga dan voor 1tje met een dual bios switch zoals evga op hun kaarten hebben mocht je te ver gaan pushen.. En die software van evga schijnt blijkbaar heel makkelijk te zijn en je krijgt 5 jaar garantie en een grote community base op het forum

[ Voor 16% gewijzigd door Jantjuh151 op 02-07-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje129
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-02-2024
vanmorgen mijn gtx 1070 founders edition binnen gekregen, na alle oude drivers te hebben verwijderd en de nieuwe drivers te hebben geinstalleerd was het tijd voor een spelletjes. gta 2560x1080 alles maximaal tussen de 45 en de 60fps, star wars battlefront 2560x1080 ultra frame scaling 150% 50-75 fps en battlfield 4 scoort ongeveer 10 fps hoger op de zelfde settings als star wars battlefront. als laatste ook nog ac:syndicate geprobeerd, 2560x1080 extreem hoog tussen de 40 en de 50 fps in de drukke straten tot 75 op de daken.

wordt ook niet heel warm, maar 77 graden wel met custom fan profile in msi afterburner, al met al heel te vreden over dit kaartje. in ieder geval zeker de upgrade waard van mijn ati radeon hd5850 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Zijn er mensen die van een partner 980ti naar 1080 zijn gegaan en toch het gevoel hebben dat het waard is? Ik wil graag op 1440p echt op 60+ Fps spelen, en 980ti komt bv in de witcher er nog wel vaak onder.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszjuh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03-2024
Vandaag MSI GTX 1080 Gaming X binnengekregen, gister besteld bij alternate. Gelijk geinstalleerd en drivers erop gegooit.

Toen was het tijd om hem te testen, temperatuur van de kaart bleef prima in orde, fans op de 1080 draaien niet onder de 60 graden. Het draait als een zonnetje, zeker als je van een Sapphire 7850 afkomt :)

Geen enkel probleem tot zover ondervonden. Qua FPS alles wat ik tot zover op hoge graphics heb gespeeld kwam boven de 60 FPS uit. Met name ARK: survival evolved op epic verbaasde mij dit. :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond wat The Witcher 3 gespeeld met m'n overclocks naar 2114MHz & 5508MHz en alles werkte prima totdat ik bij een zekere cutscene kwam. Ik kreeg driver crashes op een bepaalde punt in de cutscene. Het verlagen van de memory clocks naar standaard verhielp dit. Nu kwam ik verder, maar kreeg ik iets later in de cutscenes een heleboel artifacts wat uiteindelijk leidde tot het crashen van de game. Even de core clocks 10mhz terugschroeven en viola. Ben door de cutscene heen zonder artifacts.

Ik weet dat The Witcher 3 voornamelijk erg stressvol is voor de GPU en je zult waarschijnlijk een lagere stabiele overclock hebben voor deze game, maar zo weet je zeker dat je bij erg stressvolle loads stabiel blijft.

Ik heb trouwens ook nog de save voor de cutscene. Als iemand het wilt gebruiken om te testen wil ik het wel delen. (BTW als je geïnteresseerd bent in The Witcher 3 of nog niet zo ver in het spel bent, spoil jezelf niet!)

OH en last but not least: zet de power management mode op "Prefer maximum performance" ipv "Optimize power".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
vistu schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:43:
Wat is wijsheid? Ik heb een nieuw systeem (i7-6700, 32GB ram, goede voeding) aangeschaft en was van plan te wachten op de rx-480; nu die uit is valt ie me tegen qua prijs/prestatieverhouding en maak ik me zorgen om de verhalen over de energieverdeling. De gtx-1070 is uiteraard een stuk prijziger, maar lijkt wel veel meer bang for bucks te leveren. Nu zou ik een founders edition redelijk dichtbij kunnen ophalen, is dat een idee of is het veel slimmer om voor een aftermarket versie te gaan? Overklokken staat niet op het programma, en een rx480 zou gezien de spellen die ik speel zeker uitkomen; dus elke variant van gtx-1070 sowieso.
2de hands 980Ti kost je minder dan een 1070.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingameIV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
Gisteren mijn EVGA GTX 1070 SC ontvangen. Deze heeft last van Coil Whine. Echter ga ik hem hiervoor niet terugsturen aangezien het op 60 fps het bijna niet hoorbaar is. Verder ben ik zeer tevreden over deze kaart. In de loop van volgende week eens wat benchmarks laten draaien en oc'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Vanochtend zeer blij om mijn nieuwe Gaming X 1080 te ontvangen, helaas was dit van korte duur: Na een uur spelen begonnen er helaas artefacts op te treden welke steeds erger werden. Op het moment is het zelfs niet mogelijk games te spelen met de default clock instellingen.

Ik wil even pollen of jullie ook op dezeflde conclusie komen: Mijn conclusie; geheugen van deze kaart is niet in orde.

Conclusie op basis van:
- Kaart in twee verschillende computers gehad, beide laten artefacts zien
- Als ik in MSI afterburner het geheugen maximaal underclock (-502 mhz) dan heb ik een stuk minder artefacts of soms zelfs helemaal niet)
- Windows 10 hapert af en toe, zelfs het start menu duurt seconden voordat je een pop up ziet
- Volledige crashes gehad zodra de video kaart ingame gaat en daarbij het zware render werk moet doen (bv in witcher 3 zodra je je character in de wereld hebt staan)
- Windows krijgt af en toe de melding dat de driver gecrashed is en opnieuw gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Of je voeding trekt het niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Heeft iemand ervaring met de Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2? Ik kan er geen reviews over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Klinkt als slecht videokaart geheugen een ADOA (almost dead on arrival) terugsturen dus.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

rico_fxp schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:39:
Vanochtend zeer blij om mijn nieuwe Gaming X 1080 te ontvangen, helaas was dit van korte duur: Na een uur spelen begonnen er helaas artefacts op te treden welke steeds erger werden. Op het moment is het zelfs niet mogelijk games te spelen met de default clock instellingen.

Ik wil even pollen of jullie ook op dezeflde conclusie komen: Mijn conclusie; geheugen van deze kaart is niet in orde.

Conclusie op basis van:
- Kaart in twee verschillende computers gehad, beide laten artefacts zien
- Als ik in MSI afterburner het geheugen maximaal underclock (-502 mhz) dan heb ik een stuk minder artefacts of soms zelfs helemaal niet)
- Windows 10 hapert af en toe, zelfs het start menu duurt seconden voordat je een pop up ziet
- Volledige crashes gehad zodra de video kaart ingame gaat en daarbij het zware render werk moet doen (bv in witcher 3 zodra je je character in de wereld hebt staan)
- Windows krijgt af en toe de melding dat de driver gecrashed is en opnieuw gestart is.
Alles wat je hier zo'n beetje opsomt duid in mijn ogen op een defecte kaart

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
Zeer tevreden over mijn msi 1080 gaming X! Alleen heb het gevoel dat mijn cpu nu een bottleneck is. kan dit kloppen? aangezien mijn firestrike score aan de lage kant is. http://www.3dmark.com/fs/9090051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
rippedchicken schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:48:
Zeer tevreden over mijn msi 1080 gaming X! Alleen heb het gevoel dat mijn cpu nu een bottleneck is. kan dit kloppen? aangezien mijn firestrike score aan de lage kant is. http://www.3dmark.com/fs/9090051
Interessant, toevallig vandaag ook mijn MSI 1080 Gaming X binnen gekregen en dit is mijn firestrike compared met die van jou: http://www.3dmark.com/compare/fs/9093033/fs/9090051

We hebben hetzelfde systeem. Ik heb mijn MSI nog niet overclockt, weet ook niet op of die op Gaming of OC mode staat. Letterlijk toen ik jouw bericht zag even snel firestrike gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:29
Hier ook een 4670k, helaas nog geen 1080. Of de CPU een bottleneck is lijkt mij heel erg afhankelijk van wat voor games je speelt. Probeer het uit, kijk wat voor CPU load je krijgt. Als dat continu aan de hoge kant of zelfs 100% is, dan is de CPU waarschijnlijk een bottleneck.

Ik weet niet of 3DMark de juiste tool is om dit aan te tonen. De Physics test is vooral CPU, de Combined test voor een deel (hoeveel?); beiden halen de score omlaag bij een 'mindere' processor. Ik zie in 3D Mark ook niet zo snel een grafiek voor de CPU Load en die is nou net interessant in dit geval.

Ben ook wel erg benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markklok schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:36:
Idd. Je kan nog kijken of het temperatuur gerelateerde problemen zijn.
Als de hardware warm wordt dan kan het uit gaan zetten en kunnen microscheuren in de verbindingen voor problemen zorgen.

Maar het hoort niet. De meeste (zo niet alle) mensen met een 1080 hebben dit niet en komen niet boven de 70 graden uit. Misschien zuur met zo'n nieuwe kaart maar er is altijd uitval van nieuwe hardware door fabrieks- of vervoer fouten. Je hebt nog garantie dus als consument heb je die veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
Unixor schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Interessant, toevallig vandaag ook mijn MSI 1080 Gaming X binnen gekregen en dit is mijn firestrike compared met die van jou: http://www.3dmark.com/compare/fs/9093033/fs/9090051

We hebben hetzelfde systeem. Ik heb mijn MSI nog niet overclockt, weet ook niet op of die op Gaming of OC mode staat. Letterlijk toen ik jouw bericht zag even snel firestrike gedraait.
mmhh dit is wel heel raar. Ik vraag me af of er iets met mijn systeem is of dat dit gewoon normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels contact gehad met alternate en de kaart gaat retour. Nu hopen dat ze voorraad hebben zodra de kaart weer bij hun ligt.

Wat betreft temperatuur: De kaart krijgt niet eens tijd om warm te worden, bij koude start artifact meteen alles al.
ErikRo schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:35:
Klinkt als slecht videokaart geheugen een ADOA (almost dead on arrival) terugsturen dus.
markklok schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:36:
[...]

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:49:
[...]

Idd. Je kan nog kijken of het temperatuur gerelateerde problemen zijn.
Als de hardware warm wordt dan kan het uit gaan zetten en kunnen microscheuren in de verbindingen voor problemen zorgen.

Maar het hoort niet. De meeste (zo niet alle) mensen met een 1080 hebben dit niet en komen niet boven de 70 graden uit. Misschien zuur met zo'n nieuwe kaart maar er is altijd uitval van nieuwe hardware door fabrieks- of vervoer fouten. Je hebt nog garantie dus als consument heb je die veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:13

Gem

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een benchmark van een 2600k op 4.4ghz gecombineerd met een 1080 van MSI : http://www.3dmark.com/fs/9094160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
rippedchicken schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:48:
Score is prima, ruim 22K (Graphics score) voor een 1080 is goed. Je totale score is misschien wat lager vanwege je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Unixor schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Inderdaad wel gek om te zien, maar misschien eenvoudig te verklaren. Jullie graphics scores zijn nagenoeg gelijk, alleen loopt jouw 4670K iets "harder". Of, bij jou was deze volledig beschikbaar voor Firestrike en bij de ander niet? Zelfde CPU, hoeveelheid geheugen enz enz maar jouw cpu score is een stuk hoger. Enige dat ik kan bedenken is dat hij misschien andere processen had lopen al die 10-20% cpu pakten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Gem schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:27:
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een benchmark van een 2600k op 4.4ghz gecombineerd met een 1080 van MSI : http://www.3dmark.com/fs/9094160
En ook dit ziet er goed uit, prima graphics score voor een 1080. CPU score ziet er ook goed uit, in Firestrike doe je niet (veel) onder voor een i7-6700K lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:24
Wat een beest van een kaart die 1070. Crysis 3 op high op mijn 4k televisie rond de 50 fps. Prima speelbaar als je jaren op een console gegamed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:26
1440p, The Division alles op Ultra met MSI 1070 Gaming X & draait voortdurend rond de 60-70 fps. Gecombineerd met i5-4460 .. Not bad at all! Prachtige kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Helemaal mee eens. Heb sinds afgelopen vrijdag een Gigabyte GTX1070 G1 in mijn pc zitten. Flink wat games gespeeld, alles op ultra soepel.. lijkt zelfs alsof ik meer raak schiet.. (kwam van een GTX960m in mijn laptop).. Heerlijke kaart.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1992
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:23
JinShepard schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:30:
Zijn er mensen die van een partner 980ti naar 1080 zijn gegaan en toch het gevoel hebben dat het waard is? Ik wil graag op 1440p echt op 60+ Fps spelen, en 980ti komt bv in de witcher er nog wel vaak onder.
Dan heb je het wel over een game die gigantische zwaar is zelfs voor een 1080. Op 1440 dipt hij nog onder de 60 fps .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
JinShepard schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:30:
Heb je je AA settings al naar beneden geschroefd? Die heb je minder nodig op 1440p

En hairworks uit of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Zaterdag de MSI1080 Gaming X binnen gekregen, maar er zijn een aantal dingen die me opvallen. Het stroom verbuik geeft in GPU-Z aan dat deze 28 tot 40 watt is (lijkt me niet in orde)

In Doom met alles maxed out zit ik tussen de 110-200 fps op een 34 inch B&Q 144 scherm. Maar wat me opvalt met deze kaart is dat de FPS enorm fluctueert en dat had ik niet met mijn vorige kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:29
Test het eens met andere games. Hoe is het daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Zeara schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Heb je je AA settings al naar beneden geschroefd? Die heb je minder nodig op 1440p

En hairworks uit of aan?
Jap, maar das erg offtopic though hehe, ik denk aan de Gainward Phoenix, nog nooit een Gainward genomen though. Ik denk er over na omdat mijn TI echt heet word, en dan ook boven 40% fanprofiel herrie maakt.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Soeski schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:31:
[...]

Score is prima, ruim 22K (Graphics score) voor een 1080 is goed. Je totale score is misschien wat lager vanwege je CPU.
Volgens mij is 22k is niet zo heel erg hoog voor een 1080? Mijn MSI 1070 Gaming X doet met een 100mhz overclock al 20469. Als je dan nagaat dat deze nog wel iets verder kan gaan zit je al tegen een 1080 aan qua performance.

http://www.3dmark.com/fs/9084313

(Hij wilde hem echter niet valideren om een of andere vreemde reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
rdgut schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Volgens mij is 22k is niet zo heel erg hoog voor een 1080? Mijn MSI 1070 Gaming X doet met een 100mhz overclock al 20469. Als je dan nagaat dat deze nog wel iets verder kan gaan zit je al tegen een 1080 aan qua performance.

Krijg jij je Gaming X nog hoger dan 100 core? Als ik 115 zet crasht de boel, ik heb 105 of 110 nog niet geprobeerd. Memory gaat wel naar +500, hoger nog niet geprobeerd. Ik scoor 19800 met die settings ongeveer, maar ik heb dan wel in nVidia control panel wat settings aangepast dat ik in elke 3D applicatie beter beeld heb (en dus de performance iets drukt).
Ik denk dat FireStrike op een 1080, stock, >22K prima is. Een stock 1070 haalt zo'n 18K dacht ik. De voorlopig hoogste is een Quad SLI 980Ti met 44K zo te zien. Ik zou bijna denken dan een normale SLI met 1080 dat ook (bijna) haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
Soeski schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Krijg jij je Gaming X nog hoger dan 100 core? Als ik 115 zet crasht de boel, ik heb 105 of 110 nog niet geprobeerd. Memory gaat wel naar +500, hoger nog niet geprobeerd. Ik scoor 19800 met die settings ongeveer, maar ik heb dan wel in nVidia control panel wat settings aangepast dat ik in elke 3D applicatie beter beeld heb (en dus de performance iets drukt).
Ik denk dat FireStrike op een 1080, stock, >22K prima is. Een stock 1070 haalt zo'n 18K dacht ik. De voorlopig hoogste is een Quad SLI 980Ti met 44K zo te zien. Ik zou bijna denken dan een normale SLI met 1080 dat ook (bijna) haalt.
Jayz2cents heeft een firestrike gedraait met 2 1080s en 3 titan x hier kun je de score zien ergens in het filmpje 1 tot 4 minuten ergens als ik me herinner YouTube: Skunkworks Update Vlog - 2 GTX1080s vs 3 GTX Titan X??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gem schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:27:
Heb ook de MSI 1080 (Armor). Dan zie je in de compare dat een i7 toch flink wat punten scheelt. Mijn 1080 staat een stukje hoger overclocked, maar nog altijd een paar honderd punten minder.
http://www.3dmark.com/compare/fs/9094160/fs/9070719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-04-2021
Soeski schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:34:
[...]

En ook dit ziet er goed uit, prima graphics score voor een 1080. CPU score ziet er ook goed uit, in Firestrike doe je niet (veel) onder voor een i7-6700K lijkt het.
Ik heb de Msi 1080 gaming x nu een weekje thuis en heb ook even 3dmark laten draaien.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de performance :9

i7 6700k @ 4.2 stock
Msi 1080 stock.

Resultaat 1 : http://www.3dmark.com/3dm/12902882

6700k @ 4.6
Msi 1080 @ +100core / + 300 mem

Resultaat 2 : http://www.3dmark.com/3dm/12903371

Max boost clock wat ik gezien heb was 2.1ghz / 72c max temp

Ik draai wel de laatste hotfix driver van nvidia :
http://nvidia.custhelp.co...orce-hotfix-driver-368.51

[ Voor 3% gewijzigd door Rocky28 op 03-07-2016 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjuh151
Rocky28 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb de Msi 1080 gaming x nu een weekje thuis en heb ook even 3dmark laten draaien.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de performance :9

i7 6700k @ 4.2 stock
Msi 1080 stock.

Resultaat 1 : http://www.3dmark.com/3dm/12902882

6700k @ 4.6
Msi 1080 @ +100core / + 300 mem

Resultaat 2 : http://www.3dmark.com/3dm/12903371

Max boost clock wat ik gezien heb was 2.1ghz / 72c max temp

Ik draai wel de laatste hotfix driver van nvidia :
http://nvidia.custhelp.co...orce-hotfix-driver-368.51
Nice ik heb de mijne nog nie overgeclocked maar hoor je de ventilator als je hem op 2.1 ghz draait goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky28
Jantjuh151 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:40:
[...]

Nice ik heb de mijne nog nie overgeclocked maar hoor je de ventilator als je hem op 2.1 ghz draait goed?
Nee die hoor je dus echt niet.

Volgens mij niet boven de 60% fanspeed uitgekomen. Er zit nog wat meer overclock potentieel in voel ik zo. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
Zo, eindelijk even kunnen spelen met mijn Palit 1070 Jetstream :)

+150 op core en +250 op Mem. Core lijkt stabiel te lopen op 1987, daar kan vast nog wel wat bij. Maar voor nu is het prima. Temperatuur van 67 graden en een onhoorbare GPU :)

Ik ben zeer tevreden met mijn kaart!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
Vandaag maar de knoop doorgehakt en de laatste spaarcenten uit het spaarvarken gepeuterd en hatzelflats...

Gigabyte GTX1080 FE
Asus PG348Q 34 curved

Me very happy :-) :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingameIV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
Mijn evga 1070 sc +135 op de core en +350 op memory. De core hit 2050Mhz waar ik tevreden over ben. Echter gaat deze kaart rma vanwege de coil whine :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
oldsmelly schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:11:
Vandaag maar de knoop doorgehakt en de laatste spaarcenten uit het spaarvarken gepeuterd en hatzelflats...

Gigabyte GTX1080 FE
Asus PG348Q 34 curved

Me very happy :-) :-)
Jij hebt vast een spaarvarken schaal 1:1 in vergelijking met een echt varken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 06:33
schumi1986 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Jij hebt vast een spaarvarken schaal 1:1 in vergelijking met een echt varken :9~
Ja scheelde niet veel maar ligt nu leeg in een hoek te wachten op betere tijden >:)

Maar mensen wat een killer combo is dit zeg......

Alleen denk ik wel dat een vesa mount ga halen want door die grote steun komt de monitor nu wel heel dicht naar me toe. Maar goed dat wisten we natuurlijk

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Heb zojuist mijn review voor de Gigabyte Geforce GTX G1 Gaming 8Gb gepost. Uit een basis perspectief.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB

Ik sta open voor vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-09 02:31

GTX404

Hi

rdgut schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Kunnen jullie even vermelden welke FireStrike test jullie doen? Er is Ultra, Extreme, Skydiver etc.

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:29
Kan je ook zien als je op de benchmark klikt natuurlijk :) In het geval van rdgut gaat het om FIRE STRIKE 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Mmore schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:45:
Kan je ook zien als je op de benchmark klikt natuurlijk :) In het geval van rdgut gaat het om FIRE STRIKE 1.1.
Maar dan zie ik nog steedz niet welke variant het is. Ik kan kiezen tussen bijv. Ultra / Extreme, ze zijn sowiesi 1.1 lijkt me.. Had het op steam gekocht, misschien snap ik m niet helemaal :P

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Nee dan krijg je een andere melding bovenin. Voorbeeld: http://www.3dmark.com/fs/8933367

Staat bovenin: FIRE STRIKE ULTRA 1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Slackers schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:08:
Heb zojuist mijn review voor de Gigabyte Geforce GTX G1 Gaming 8Gb gepost. Uit een basis perspectief.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB

Ik sta open voor vragen!
Hoe 'geruisloos' is de kaart tijdens Full Load?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmore
Pierre_nr1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:14:
[...]

Vind 'm persoonlijker luider dan mijn GTX 780 Ti Reference bij full load. Niet stil in elk geval. Ik denk dat twee grotere fans een stuk stiller zijn maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mmore schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:26:
[...]

Vind 'm persoonlijker luider dan mijn GTX 780 Ti Reference bij full load. Niet stil in elk geval. Ik denk dat twee grotere fans een stuk stiller zijn maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik heb namelijk een luxe probleem. Ik heb een MSI GTX 1080 Gaming X hier thuis liggen en morgen ontvang ik een Gigabyte GTX 1080 Gaming G1. Ik wil de meest stille(onder Full Load) van de twee uiteindelijk gaan gebruiken, OC is niet belangrijk voor me. De andere retourneer ik. Volgens de reviews ontlopen ze elkaar niet zo heel veel, maar het lijkt erop dat de MSI de meest stille is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Gewoon proberen. Ik denk dat de MSI stiller is maar ik hoor graag wat jouw ervaring is :) en de andere misschien aanbieden op V&A zonder winst? Maak je iemand wellicht blij mee. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Mmore op 03-07-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mmore schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:35:
Gewoon proberen. Ik denk dat de MSI stiller is maar ik hoor graag wat jouw ervaring is :) en de andere misschien aanbieden op V&A zonder winst? Maak je iemand wellicht blij mee. :P
Ik neig naar de MSI vanwege de positieve reviews. Ik heb de GigaByte al op V&A staan, zonder winst. Staat nog te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik heb de 1080 gaming x voor een dagje gehad.

Echt een top kaart.
Blijft lekker koel
Oc'en ging ook lekker
Core + 165
Mem + 550

Maar omdat ik alsnog voor de sea hawk ek wil gaan heb ik hem verkocht.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

markklok schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:02:
Ik heb de 1080 gaming x voor een dagje gehad.

Echt een top kaart.
Blijft lekker koel
Oc'en ging ook lekker
Core + 165
Mem + 550

Maar omdat ik alsnog voor de sea hawk ek wil gaan heb ik hem verkocht.
Heb je dit zonder voltage + gekregen?

Ik zit namelijk op +85 core en 300 mem.. Hoger lijktie niet te kunnen :s (zonder voltage increase)

Hier een bench: http://www.3dmark.com/3dm/12903377 Is dit een goed resultaat?

[ Voor 4% gewijzigd door GTX404 op 03-07-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

GTX404 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:06:
[...]

Heb je dit zonder voltage + gekregen?

Ik zit namelijk op +85 core en 300 mem.. Hoger lijktie niet te kunnen :s (zonder voltage increase)

Hier een bench: http://www.3dmark.com/3dm/12903377 Is dit een goed resultaat?
1) Ik had de oc bios erop gezet.
2) in afterburner voltage op max / en die eronder op max 107%

Hoop niet dat ik nu een super kaart heb weggegeven :)

Core +165 eindigde op 2150

Uurtje op heaven alles max stabiel.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

markklok schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:20:
[...]

wat houdt de OC bios in? Alleen de OC kloks in de gaming app toch?

Klinkt wel als een superkaart, want in een OC guide van guru3d hadden ze dat niet gehaald bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Beste mede tweakers,

Mijn gpu heeft het laatst begeven en ben nu opzoek naar een nieuwe gpu :9

Heeft iemand goede ervaringen met de volgende kaarten?
Ik wil namelijk het beste van het beste en een goede service qua warranty :9
Hopelijk kunnen jullie me helpen een beslissing maken.
Het gaat om deze :

pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 ACX 3.0
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X4 8GB
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Of hebben jullie nog een betere voorstel?
Alvast bedankt voor jullie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

GTX404 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:27:
[...]

wat houdt de OC bios in? Alleen de OC kloks in de gaming app toch?

Klinkt wel als een superkaart, want in een OC guide van guru3d hadden ze dat niet gehaald bijvoorbeeld.
Oc bios heeft standaard hogere boost clock
En misschien (dit heb ik niet echt gecontroleerd) iets hogere voltage

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

markklok schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:30:
[...]

Oc bios heeft standaard hogere boost clock
En misschien (dit heb ik niet echt gecontroleerd) iets hogere voltage
Oh oke, hoe kom ik aan de OC bios?

Oh volgens mij heb ik hem gewoon op de MSI site gevonden :D

Dacht dat ze het alleen voor reviewers hadden gemaakt :P

[ Voor 18% gewijzigd door GTX404 op 03-07-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

GTX404 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Msi website onder support even de kaart opzoeken

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GTX404 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Oh volgens mij heb ik hem gewoon op de MSI site gevonden :D

Dacht dat ze het alleen voor reviewers hadden gemaakt :P
Daar ging juist die hele bios discussie met Asus/MSI over. Het is gewoon 1 van de 3 standen die je instelt...
markklok schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:20:
[...]

Dat is best een aardige kaart dan ja. Heaven alleen is wel niet alles trouwens. Ik kan ook 2150MHz/5500Mhz op 't geheugen draaien in sommige applicaties, maar zo gaf bijvoorbeeld Overwatch wel artifacts, terwijl applicaties als Valley/Furmark etc geen problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Heb alleen the division gespeeld. No artifacts.

Maar het maakt allemaal niet meer uit :) want ik heb de kaart niet meer.

Uur heaven alles max... fan op 100 eindigde op een max temp van 53 graden

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markklok schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:43:
Heb alleen the division gespeeld. No artifacts.

Maar het maakt allemaal niet meer uit :) want ik heb de kaart niet meer.

Uur heaven alles max... fan op 100 eindigde op een max temp van 53 graden
Waarom de fan op 100%?
Lijkt me dat je wil testen in de normale omstandigheden waarbij je de overclock zou gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Wilde weten hoe goed de kaart zijn warmte kwijt kan.

Op fanspeed 70 / 75 hoor je de kaart ook nauwelijks en blijft hij lekker koel

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slackers
Pierre_nr1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:14:
[...]

Gedurende fullload is hij zeker niet geruisloos, maar echt geen lawaaimaker. Ik heb luidere kaarten gehoord. Je hoort zeker wel dat de fans een tandje bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
Msi 1080 gaming x +140 core clock en +500mhz memory nog niet gecrashed maar als ik de voltage verhoog kun je dan nog hoger gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik heb net GTA5 gekocht, hij is nu aan het downloaden.

Erg benieuwd hoe dit op mijn MSI-1080XGaming gaat draaien, op de GTX970 was dat niet al te best.

update:

Inmiddels ge-installed .... speelt voor geen meter, stottert als een gek met een FPS van rond de 180 :(

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn 1080 max 70 watt gebruikt zowel in GTA5 als in DOOM. Ik dacht dat het rond de 160/70 watt moet zijn. Tot nu toe 'nog' niet erg tevreden met de 1080 variant.

specs: 16gig mem, Intel-4690k, Samsung SSD 850 EVO

[ Voor 55% gewijzigd door RoaDHouse op 04-07-2016 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Ik heb verschillende tests gedraaid, soms crasht het niet in Unigine, maar dan wel in Firestrike tests etc.

Op het moment heb ik zonder voltage increase (waar ik overigens NIETS van gemerkt heb) op de standaard bios:

Max power target
+85 core
+300 mem

Dit was stabiel voor mij. Best jammer dat het niet hoger kon, maarja. Draait 2GHz+ in meeste gevallen. Bij het verhogen van de voltage kreeg ik geen betere clocks op de core.

Erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Welkom in de wereld van Pascal. Ze lijken allemaal wel de 2Ghz aan te tikken maar veel meer vereist gewoon ontzettend veel geluk.

Voor alle overclock vragen/discussie hierboven, zie ook: https://www.reddit.com/r/..._best_and_easiest_way_to/

[ Voor 37% gewijzigd door Mmore op 04-07-2016 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Heb net een tijdje Witcher 3 zitten spelen en vind de framerates die ik krijg toch wel een beetje tegenvallen. (Speel op ultra met hairworks uit op 1080p) In dat eerste dorpje schommelt het tussen de 50-60 met regelmatig dipjes naar ~40. (Met v-sync uit 40-60 dorp, 70-90 buiten dorp) Nu zie ik in filmpjes zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=pGKdoy2XA9U(rond 1 minuut) dat deze persoon 75 tot 85 fps krijgt in ditzelfde dorpje en zonder de dipjes. (Hij heeft wel op cpu en gpu een overclock) Nu heb ik even naar de load op mijn gpu (gigabyte gtx 1070 G1 gaming) en cpu (i5-3570k 3,4GHz) gekeken en viel me op dat mijn gpu maar op max 82% zit terwijl mijn cpu rond de 95%/100% zit.

Zouden die dipjes nu puur komen door mijn cpu? (En zou ik met een cpu overclock wel een stabiele 60fps kunnen halen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt er wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Denken jullie dat ik deze problemen ook krijg? ik heb een i5-3350p. (en binnenkort een 1070 Gigabyte G1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Zit er nu heel veel verschil tussen de verschillende custom-versies van de GTX 1070? Zoek er eentje omdat de RX480 mij toch wat te prijzig lijkt te worden als custom-versies (allen rond de 300 euro) en ik dan liever de GTX 1070 heb.

Alleen tja, door de lastigere levertijden is de keuze wat beperkter. En aangezien het in een dichte kast komt boeit de kleur mij verder vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Decentsauce schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:06:
Heb net een tijdje Witcher 3 zitten spelen en vind de framerates die ik krijg toch wel een beetje tegenvallen. (Speel op ultra met hairworks uit op 1080p) In dat eerste dorpje schommelt het tussen de 50-60 met regelmatig dipjes naar ~40. (Met v-sync uit 40-60 dorp, 70-90 buiten dorp) Nu zie ik in filmpjes zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=pGKdoy2XA9U(rond 1 minuut) dat deze persoon 75 tot 85 fps krijgt in ditzelfde dorpje en zonder de dipjes. (Hij heeft wel op cpu en gpu een overclock) Nu heb ik even naar de load op mijn gpu (gigabyte gtx 1070 G1 gaming) en cpu (i5-3570k 3,4GHz) gekeken en viel me op dat mijn gpu maar op max 82% zit terwijl mijn cpu rond de 95%/100% zit.

Zouden die dipjes nu puur komen door mijn cpu? (En zou ik met een cpu overclock wel een stabiele 60fps kunnen halen? )
Ik speel zelf op 1440p, ultra, geen hairworks, AA settings moet ik even naar kijken die staan in ieder geval niet allemaal op max. FPS is bij mij redelijk stabiel tussen 50-60+ fps.

Ik heb een palit 1070 in combi met een 2500k op 4,5 Ghz. Deze week wordt dat nog een 6700k. Maar als je je 3570k nog niet hebt OCed, zal ik dat zeker doen. Die klokken volgens mij net wat minder dan SB, maar ik denk dat 4.0 - 4.5 nog steeds haalbaar moet zijn.
Waah schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:01:
Zit er nu heel veel verschil tussen de verschillende custom-versies van de GTX 1070? Zoek er eentje omdat de RX480 mij toch wat te prijzig lijkt te worden als custom-versies (allen rond de 300 euro) en ik dan liever de GTX 1070 heb.

Alleen tja, door de lastigere levertijden is de keuze wat beperkter. En aangezien het in een dichte kast komt boeit de kleur mij verder vrij weinig.
Kwa overklokbaarheid valt het volgens mij allemaal wel mee. Het gaat vooral hoe goed de koelers de chip koel houden en met hoeveel geluid.

Hier is een vergelijkingstest van computerbase voor de 1080. Helaas zonder de MSI. Daaruit blijkt dat de Palit en Gainward kaarten het koelst en stilst zijn.
Ik heb zelf een Palit 1070 Jetstream (zelfde koeler als de gamerock/phoenix). Hij loopt nu volgens +175 core (dus rond de 2 Ghz), +250 mem. Temps zitten op 67 graden, fans draaien op 35%/900 rpm en dat is fluisterstil. Ik hoor volgens mij eerder mijn case fans of zelfs CPU fan (en dat is een BeQuiet)...

[ Voor 40% gewijzigd door Zeara op 04-07-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
What you are experiencing is a feature on all 1080 its called GPU boost 3.0. Once your temps hit around 50c the card start to lower its clock speed. From what I read it is a side affect of going to the 16nm finfet. This is just the way it is now till we can start modding the bios and remove it. GPU boost 3.0 is just security measure so you don't fry your card its not a feature. Your card is working correctly if you want it to stop downclocking then you have to make sure your temps don't hit 50c or above.

Bron http://www.overclock.net/...gtx-1080-owners-club/2100
Pagina 71/71 het is gwn wachten op een andere bios dan kun je pas egt gaan spelen met de clock op air maar dan nog niet extreme meer als nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 01:22

MadEgg

Tux is lievvv

Vrijdag heb ik de Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming geleverd gekregen, gisteravond eindelijk in kunnen bouwen en testen. Prestaties zijn naar verwachting zeer lekker (4377 in Firestrike Extreme). Hij lijkt echter wel aardig last van coil whine te hebben. Of whine, het is meer een soort geratel (maar kom niet uit fans), en neemt toe in volume naarmate hij zwaarder belast wordt. Een Firestrike Ultra testje laat het goed naar boven komen.

Nu had in mijn oude PC het moederbord of het geheugen last van hetzelfde euvel waardoor je het dus continu hoorde en niet alleen bij grafische belasting dus ik ben wel wat gewend, maar toch jammer van mijn verder zo stille PC.

Denk dat ik het er maar bij ga laten; als ik 'm terugstuur zit ik weer een tijd zonder (fatsoenlijke) GPU, denk niet dat ik dat aankan. Kunnen dat soort dingen nog inslijten na een tijdje gebruik? :o

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand wel eens bij Alternate.de besteld ? Kun je daar met creditcard betalen als in NL woont? Volgensmij las ik dat dat niet kan.

En wat zijn de verzendkosten voor een videokaart naar NL?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404

GTX404

Hi

Decentsauce schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:06:

Ik weet nog dat ik zo een soort probleem had met een oude AMD Phenom cpu van mij, dus stapte ik over naar een i5 3570k. Dit klinkt idd als bottleneck. De 3570k is simpel te overklokken, ik had de mijne toen op 4.3ghz gekregen, als je een ok koeler hebt zou ik het meteen doen. Ik had toen een CM hyper evo 212 van 25 euro :P

Heb nu een 6700k en heb die i5 verkocht dus ik weet niet meer exact wat mijn settings waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slackers
Help!!!! schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:23:
Iemand wel eens bij Alternate.de besteld ? Kun je daar met creditcard betalen als in NL woont? Volgensmij las ik dat dat niet kan.

En wat zijn de verzendkosten voor een videokaart naar NL?
Yes!

Ik raad je aan dan via paypal te betalen (creditcard kun je daar aan koppelen).

Het proces?

Basically bestel je het product
Vervolgens krijg je hier een mail over dat je nog een mail krijgt met het factuur.
Eenmaal de mail gekregen met factuur en verzendkosten en al erbij moet je hierop reageren dat je akkoord gaat en je betaal methode (paypal dus).
En dan krijg je een pdf toegestuurd om de paypbal betaling te doen.
Eenmaal gedaan wordt je bestelling afgerond en kun je de kaart binnen maximaal 2 weken verwachten. Dit proces duurde bij mij 3 a 4 dagen

De kosten: ongeveer 10 euro verzend kosten. Er zou ook 17 euro voor nog iets bij kunnen komen maar dat is bij achteraf betalen neem ik aan want die kwam er bij mij niet bij (€788,90 betaald voor een Gigabyte Geforce GTX 1080 G1 Gaming) kaart alleen kost € 789,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Thx. :) Wilde het alleen eigenlijk zonder paypal doen. Probeer het dan eerst wel even met CC direct.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik post het even hier, want ik wil het nieuws-topic niet te veel besmetten.
kwdtje schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:35:
[...]

Nice, de Palit komt volgende week mijn kant op. Weliswaar de gewone versie, maar die kan ik wel clocken tot de Premium variant denk ik? Ik heb nog nooit iets in mijn leven iets met overclocken gedaan dus ik ben benieuwd wat mij te wachten staat ;)
Zeara schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:08:
[...]

Smokingcrop heeft een user review van de normale gamerock gemaakt. Deze klokt ook gewoon prima over.

Ik heb zelf de jetstream variant vandaag binnen gekregen. Die ga ik morgen eens uitproberen >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/Xgizer.jpg

Dit is de mijne. Doet het prima. Hij is wel te horen boven mijn Noctua NF-A14s met low-voltage kabel op 100% load, maar met de kast in een hoek onder het bureau (reken 1.5m afstand) is het echt oprecht gewoon prima.

Ik heb Furmark niet heel lang gedraaid, maar je kunt duidelijk zien dat ie constant op 100% load draait, met alle clocks/temperatuur/fan speed op een constante snelheid.

Betreft hier een Palit GTX 1080 GameRock ("standard").

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 04-07-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:13

Gem

MadEgg schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:18:
Vrijdag heb ik de Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming geleverd gekregen, gisteravond eindelijk in kunnen bouwen en testen. Prestaties zijn naar verwachting zeer lekker (4377 in Firestrike Extreme). Hij lijkt echter wel aardig last van coil whine te hebben. Of whine, het is meer een soort geratel (maar kom niet uit fans), en neemt toe in volume naarmate hij zwaarder belast wordt. Een Firestrike Ultra testje laat het goed naar boven komen.

Nu had in mijn oude PC het moederbord of het geheugen last van hetzelfde euvel waardoor je het dus continu hoorde en niet alleen bij grafische belasting dus ik ben wel wat gewend, maar toch jammer van mijn verder zo stille PC.

Denk dat ik het er maar bij ga laten; als ik 'm terugstuur zit ik weer een tijd zonder (fatsoenlijke) GPU, denk niet dat ik dat aankan. Kunnen dat soort dingen nog inslijten na een tijdje gebruik? :o
Ik ben hier een tijdje geleden ook al mee bezig geweest. Sommige beweren dat de coil whine na een aantal weekjes normaal gebruik weg kan gaan. Sommige laten de computer een dag of 2 aan staan en dan op full load benchmarken (burn-in). Je kan ook met lijm aan de slag maar voor een nieuwe kaart is dat niet zo verstandig :9 .

Mocht je de kaart terugsturen dan bestaat ook nog de kans dat je er weer 1 terugkrijgt met hetzelfde euvel (en misschien nog erger?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Paprika schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:22:
Ik post het even hier, want ik wil het nieuws-topic niet te veel besmetten.

[afbeelding]

Dit is de mijne. Doet het prima. Hij is wel te horen boven mijn Noctua NF-A14s met low-voltage kabel op 100% load, maar met de kast in een hoek onder het bureau (reken 1.5m afstand) is het echt oprecht gewoon prima.

Ik heb Furmark niet heel lang gedraaid, maar je kunt duidelijk zien dat ie constant op 100% load draait, met alle clocks/temperatuur/fan speed op een constante snelheid.

Betreft hier een Palit GTX 1080 GameRock ("standard").
Ik heb nog niet aan de 'core voltage' slider gezeten. Wel temp en volt limiet op max gezet. En ik haal ook vergelijkbare waarden. Ik zal zodra ik thuis ben nog maar eens kijken.

In TW3, hangt ie nu volgens mij tussen de 1950 - 2050 op de core.

En aangezien er over coilwhine wordt gesproken. Daar heeft mijn kaart helemaal geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeara op 04-07-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeara schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:43:
[...]
Ik heb nog niet aan de 'core voltage' slider gezeten.
Ja, wat ik heb gedaan is hem finetunen zonder de core voltage te verhogen, en dan het profiel aangepast (Ctrl F in Afterburner) zodat ie met het verhoogde voltage de snelheden draait die ik in alle geteste games en benchmarks als stabiel heb kunnen noteren. Dan ben ik er zeker van dat het gewoon goed komt. :+ Voor die 1 FPS (1.05V vs 1.081V is nou ook niet echt veel... :p) ga ik niet nog uren kloten en riskeren dat ik toch ooit een driver crash heb...

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 04-07-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Gem schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Ik ben hier een tijdje geleden ook al mee bezig geweest. Sommige beweren dat de coil whine na een aantal weekjes normaal gebruik weg kan gaan. Sommige laten de computer een dag of 2 aan staan en dan op full load benchmarken (burn-in). Je kan ook met lijm aan de slag maar voor een nieuwe kaart is dat niet zo verstandig :9 .

Mocht je de kaart terugsturen dan bestaat ook nog de kans dat je er weer 1 terugkrijgt met hetzelfde euvel (en misschien nog erger?).
Ja, da's waar inderdaad. Jammer dat dat soort schoonheidsfoutjes doorgaans niet als een echt defect wordt aangemerkt, zodat je weinig garantie hebt dat je er geen last van zult hebben. Mijn nieuwe 4K scherm heeft ook één dode pixel, maar dat valt binnen de ISO-norm dus daar kun je niet zo veel tegen doen helaas.

Ik zal hem eens een nachtje laten stampen, kijken of het minder wordt!

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLStriker010
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-08 10:42
MadEgg schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:12:
[...]

Ja, da's waar inderdaad. Jammer dat dat soort schoonheidsfoutjes doorgaans niet als een echt defect wordt aangemerkt, zodat je weinig garantie hebt dat je er geen last van zult hebben. Mijn nieuwe 4K scherm heeft ook één dode pixel, maar dat valt binnen de ISO-norm dus daar kun je niet zo veel tegen doen helaas.

Ik zal hem eens een nachtje laten stampen, kijken of het minder wordt!
Of ff een play trough van Witcher Ultra en dan full load

Jammer genoeg niet een eigenaar van een GTX 1080...
Maar even afwachten op AMD de specs van reviews zijn erg goed dus 2/3 490x zou betere performance moeten hebben omdat Nvidia Gameworks in meeste games worden gemaak.... :'(

Maar ja moet het nog even doen met mijn twee GTX 750 TI.

En die Coil whine... Pleur er 5 ventilators in (Grote kast....) en haal de Ventilators van de GPU zelf eraf.. Beetje zelf klooien moet goed kunnen werken.

- Jayden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Sinds donderdag de trotse eigenaar van een Palit 1080 Super Jetstream.
Alleen krijg sinds vandaag geen beeld.

Lampjes branden, fans draaien, maar het systeem wil niet booten.
HDMI direct op mobo werkt wel.
Heb al drivers verwijderd en daarna kaart opnieuw aangesloten, nog steeds niks.

Ga hem vanmiddag nog bij een vriend in zn PC prikken om te zien wat er dan gebeurd, maar heeft iemand hier een tip hoe of wat?

Tijdens het "booten" kan ik de lampjes van me toetsenbord ook niet aanklikken (numlock etc) dus in het bootproces komt hij niet heel ver.

Alle tips zijn van harte welkom _/-\o_ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32
Paprika schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Ja, wat ik heb gedaan is hem finetunen zonder de core voltage te verhogen, en dan het profiel aangepast (Ctrl F in Afterburner) zodat ie met het verhoogde voltage de snelheden draait die ik in alle geteste games en benchmarks als stabiel heb kunnen noteren. Dan ben ik er zeker van dat het gewoon goed komt. :+ Voor die 1 FPS (1.05V vs 1.081V is nou ook niet echt veel... :p) ga ik niet nog uren kloten en riskeren dat ik toch ooit een driver crash heb...
Als ik 30 mv op mijn GTX 460 Hawk zet dan kan hij van 780 Mhz naar 900 Mhz. Ik weet niet hoe gevoelig de GTX 1080 hier voor is maar wellicht is in ieder geval het even proberen toch de moeite waard. De 30mv zorgt er overigens voor dat er op 900 Mhz geen driver crashes plaatsvinden, zonder overvolt crasht hij na een minuut :). Kan me wel voorstellen dat het een beetje eng is bij een kaart van 800 euro. Die hawk was nieuw 165 euro dus dan kan je lekker spelen :P .

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 04-07-2016 14:31 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Kreeg net geen antwoord op mijn vraag dus zal m nog een keer stellen, is er een kans dat ik straks misschien problemen als bottlenecking krijg met mijn i5-3350p + 1070 Gigabyte G1 combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Lijkt me dat dat sterk afhangt van welk spel je draait. Misschien is The Witcher wel relatief zwaar voor de CPU waardoor die eerder de bottleneck wordt. Lijkt met sterk dat je processor in alle gevallen de bottleneck zal vormen, zo slecht is die niet toch? Vooruit, paar jaar oud maar enorme stappen zijn er in de single thread performance van processoren ook niet gemaakt. Misschien dat je sneller problemen zal ervaren met spellen die meer multithreaded opgezet zijn.

Maar één manier om erachter te komen denk ik ;)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
MadEgg schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:36:
Lijkt me dat dat sterk afhangt van welk spel je draait. Misschien is The Witcher wel relatief zwaar voor de CPU waardoor die eerder de bottleneck wordt. Lijkt met sterk dat je processor in alle gevallen de bottleneck zal vormen, zo slecht is die niet toch? Vooruit, paar jaar oud maar enorme stappen zijn er in de single thread performance van processoren ook niet gemaakt. Misschien dat je sneller problemen zal ervaren met spellen die meer multithreaded opgezet zijn.

Maar één manier om erachter te komen denk ik ;)
Bedankt voor je antwoord! Krijg morgen mn GPU binnen dus zal t even testen morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 23:38
Zonet een GTX1070 geinstalleerd bij mijn huisgenoot, pakt hij de drivers niet op een windows 10 education version(verkeerde Windows versie melding).

Blijkt dat je de Windows 10 moet upgraden naar een latere versie (wat alleen met een iso kan), hopelijk krijgen we straks wel de drivers werkend...

Zelf met Windows 10 Pro geen enkele problemen gehad met het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
Ik wil mijn msi 1080 gaming x ook wel overclocken maar snap er echt niks van. Heeft iemand misschien een goede tutorial?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocky28
rippedchicken schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:35:
Ik wil mijn msi 1080 gaming x ook wel overclocken maar snap er echt niks van. Heeft iemand misschien een goede tutorial?
Leuk filmpje over gpu boost 3.0 en evga precision : YouTube: GPUBoost 3.0 and Overclocking with the GTX 1080
Guru3d filmpje met Msi afterburner en curve based frequency tweaking : YouTube: Overclocking GeForce GTX 1080 with MSI AfterBurner 4.3.0 Beta 3 and ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:56
Ik weet niet of dit een domme vraag is . Morgen komt mijn Palit gtx 1070 super jetstream binnen, momenteel heb ik een msi gtx 970 met de allerlaatse nvidia drivers, moet ik nu eerst de nvidia drivers deinstalleren of kan ik gewoon de kaart zo wisselen ?
Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.