nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit is de PC van een vriend van me die sinds afgelopen zaterdag in elkaar gezet is. De GPU (GTX 1080, Palit GameRock) loopt altijd iets over de 2GHz, met het geheugen op 10600 MHz effectief. Hij komt van een 4 jaar oude Alienware laptop af... Gepaard met een (ook nieuw) Asus PG279Q (165Hz) en hij is er blij mee (goh). :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3wByruW.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 27-06-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Paprika schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:02:
Dit is de PC van een vriend van me die sinds afgelopen zaterdag in elkaar gezet is. De GPU (GTX 1080, Palit GameRock) loopt altijd iets over de 2GHz, met het geheugen op 10600 MHz effectief. Hij komt van een 4 jaar oude Alienware laptop af... Gepaard met een (ook nieuw) Asus PG279Q (165Hz) en hij is er blij mee (goh). :+

[afbeelding]
Hmm, een volledig zwart-witte kast en dan een blauwe kaart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
En een voeding waar je wel 4 1080's op kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
schumi1986 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:50:
Oh maar die voeding heb ik ook in mijn mini-itx build met maar 1 pciex16 slot en 2x ssd :)
Omdat het kan! Maar nog meer, omdat deze een USB header heeft met Corsair Link software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Soeski schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Oh maar die voeding heb ik ook in mijn mini-itx build met maar 1 pciex16 slot en 2x ssd :)
Omdat het kan! Maar nog meer, omdat deze een USB header heeft met Corsair Link software.
Maar de hele RMxxxI lijn heeft corsair link dus zou je makkelijk naar 650 voor misschien later een SLI en anders de 550 kunnen pakken

edit : corsair link gaat maar tot 650 O-)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 27-06-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

thomassie12 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Ik heb dit probleem ook, bijvoorbeeld in de witcher 3 als ik het menu open dan downclockt ie en dan krijg ik ik ook dat soort beelden.
Hopelijk fixen de nvidia drivers dat binnenkort.
Typisch, dit gebeurt dus bij het automatisch terugschakelen van de GPU? Ook ik ervaar in the Witcher 3 vreemde strepen door mijn beeld als ik in de menu's bezig ben (dus in de inventory, map, quests).

Andere games hebben hier totaal geen last van en draaien gewoon snel en goed, ook the Witcher 3 draait perfect, enkel bovengenoemd probleem. Die strepen flikkeren even door beeld...

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soeski schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:45:
[...]

Hmm, een volledig zwart-witte kast en dan een blauwe kaart :X
Ten eerste loopt dat witte eigenlijk best goed over :+... Belangrijker: geen window! En net als mij zet hij z'n pc netjes onder het bureau zover mogelijk uit het zicht. Zoals het hoort...
schumi1986 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:50:
Hij wil SLI draaien (en zoals het nu staat met Tis waarschijnlijk volgend jaar...) dus nu een kleine voeding kopen kost alleen maar geld in the long run.
schumi1986 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:25:
[...]

Maar de hele RMxxxI lijn heeft corsair link dus zou je makkelijk naar 650 voor misschien later een SLI en anders de 550 kunnen pakken

Klopt, de 650 was wel een overweging, maar voor die 12 euro wilde ie liever meteen veilig zitten. Met 2 GTX680s (en maar een Sandry Bridge) gaat er overigens al ruim 550W doorheen op full load bij mij, dus als de Ti een echte Ti is, dan zou 650 overigens wel al "on the edge" zijn. Ik weet verder niet hoe betrouwbaar die Corsair LINK is hiervoor ;). Verder wel een terechte opmerking, maar er is over nagedacht, I swear.

offtopic:
En voordat je daar een opmerking overmaakt: ik zou eerst zelf voor de RM750i gaan, maar dat werd een RM850i, voor de dubbele EPS stekker, na een DM conversatie met TheMask ;).

Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/YFbE7c.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Paprika op 27-06-2016 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
schumi1986 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:25:
[...]

De 650 is de instap voeding in de RMi ljjn. Ik heb nog even gecheckt maar ik gebruik de HXi lijn. Daar is de instap de 750. Dus ik heb de instapper genomen, gek zat. Aldus Corsair Link gebruik ik full load gamen 320watt. Dat is met een GTX970. Met een 1070 zal dat niet schrikbarend veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Paprika schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:36:
[...]

Ten eerste loopt dat witte eigenlijk best goed over :+... Belangrijker: geen window! En net als mij zet hij z'n pc netjes onder het bureau zover mogelijk uit het zicht. Zoals het hoort...
Zoals het hoort? Je zet je vrouw toch ook niet in de keuken omdat het hoort? :+
Ik wil de Bitfenix Prodigy en de NZXT Manta wel juist zien staan, die zijn niet om weg te werken. Maar misschien heb jij een vrouw kast om juist niet te zien... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touché, ik mag niet vreemd gaan is het beste antwoord dat ik voor je heb :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 08:01
Ik volg het niet helemaal meer met de diverse board-partners en hun plethora aan versies. Is er een specifieke reden om bijvoorbeeld een FTW of een Superclocked of andere versies te verkiezen boven de SC versie. Wat effectief een reference kaart is met aftermarket koeler.

Dat die uit de doos overclocked is, dat is fijn. Maar dat zou je toch prima zelf kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je constatering is correct en je conclusie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Waar eerst voor het EVGA stepup programma alleen de 1080FE beschikbaar was is er nu de EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 met de pijs van 680,- aan toe gevoegd.

aangezien ik 500 voor mijn 980ti FTW betaald heb hoef ik 'maar' 180 bij te leggen (plus verzenden)

nu wachten op voorraad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel je moet je stoel kwijt komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:10:
Oftewel je moet je stoel kwijt komen ;).
Nee hoor, die bevalt boven verwachting >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:01:
Je constatering is correct en je conclusie ook.
Zal toch niet. Er is ook nog iets van powerphases dit dat, al moet ik toegeven dat niet zo goed te begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Leeo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:21:
Ah ok. Mijn eerste indruk was ook HUGE! :D
Kun je wat benchmarks uitvoeren, zoals hoe hoog die clocked stock/oc, temps,etc?
En hou je clocks in de gaten of die dalen idle onder windows. Bij mij blijven de clocks hoog als m'n monitor op hoge refresh rate (+60hz) staat.
Bij deze resultaten tijdens het benchen van Firestrike. Non-OC. Daar ga ik nog een keer goed tijd voor vrij maken. Betreft de Palit GTX1080 GameRock (non-premium).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OBihkES.png
Core clock op 1860MHz en memory op 5006MHz. Temps komen vrijwel niet boven de 70°C uit en de fans zijn onhoorbaar.

In idle blijven de frequenties gewoon laag. 177MHz core en 405MHz memory. Af en toe schiet de core speed even naar de 1680 als ik bijv Window + Tab gebruik maar voor de rest vrij normaal. Monitor is een 3440x1440@60Hz.

Als bonus de resultaten van Firestrike.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PEd9ueTl.png

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hakblar schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:25:
[...]

Zal toch niet. Er is ook nog iets van powerphases dit dat, al moet ik toegeven dat niet zo goed te begrijpen.
nVidia heeft het maximale voltage vast gezet op een waarde waar de simpele Founders Edition op kan draaien en dat is de meest simpele kaart wat betreft PCB design/phases... Je doet het voornamelijk dus voor een zelf te bepalen combinatie van merk/garantievoorwaarden, koeler en PCB design waarbij je zelf moet bepalen wat je belangrijk vindt. Ik kan je wel alvast verklappen dat de merken die de meeste reclame maken gemiddeld genomen ook juist op kwaliteit minder scoren. Hier is EVGA dan ook een voorbeeld van.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 28-06-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Kan ik hieruit dan opmaken dat je eigenlijk net zo goed een reference kaart kan kopen? Zeker omdat die op het moment nog wel het goedkoopst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
"goedkoopst"

blijft relatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:29
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:32:
[...]

Ik kan je wel alvast verklappen dat de merken die de meeste reclame maken gemiddeld genomen ook juist op kwaliteit minder scoren. Hier is EVGA dan ook een voorbeeld van.
Bij EVGA betaal je juist wat meer voor kwaliteit die (vergelijkbaar?) is maar service die met kop boven elke andere leverancier van videokaart uitsteekt. Als je belangrijk vind dat je geen gedonder hebt met de klantenservice van een webshop of fabrikant dan kan je daar geen miskoop doen, maar daar betaal je wel naar..

Qua performance valt het me overigens op dan alle 1080s tegen elkaar aan liggen. Hoor graag van jullie wat de ervaringen zijn qua constante overklok (dus niet alleen in benchmarks) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde fysieke kwaliteit. EVGA valt met alles onder de FTW-edition onder het vlakje service (garantievoorwaarden), immers is het gewoon een stock design met een andere koeler erop geplakt (die ze overigens voor minder verkopen dan de Founders Edition, zucht nVidia :+).

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 28-06-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik zit me af te vragen of ik juist goed af kan met een Reference model. Ik wil namelijk de warme lucht niet in mijn case hebben, want ik heb maar 1 outtake fan op low rpm. Wel 2 intake fans op low rpm, en verder een 280mm radiator met push constructie.
Met mijn huidige MSI GTX970 heb ik nu al dat de temps oplopen naar 91 graden en de kaart gaat dan throttlen. Dit komt omdat de MSI de warme kast de lucht in blaast, maar die voert het niet goed genoeg af.
Als ik een Reference model 1070 koop, zou in principe juist de warme lucht aan de achterkant van de kaart naar buiten gevoerd moeten worden. De ventilator zuigt relatief korle lucht aan en voert warmte uit de kast.
Bijkomend, ik wil dan, zeker als het geluid en/of de temperatuur toch te hoog oploopt, toch een G10 en een Kraken erop zetten. Dan ben ik met een Founders volgens mij ook prima af.
Feedback anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 23:17
Met de 1070 en 1080 kaarten zou ik nog goed zitten met een i7 3770k of zou een upgrade naar een i7 6700k aan te raden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Waar ik op het moment even moeite mee heb, is reviews vinden van een GTX1080 (maakt niet uit welke variant natuurlijk) met wat uitgebreidere informatie over welke settings er nou eigenlijk gebruikt worden in-game.

Ik sta namelijk op het punt om een complete nieuwe PC te bouwen, waar ik sowieso een GTX1080 in wil zetten, en wilde voor een 1440p g-sync scherm gaan. Maar bijvoorbeeld de UHD Asus PG279AQ is maar ongeveer €50 duurder dan de 1440p Asus PG279Q. Dus als ik toch in die richting met geld ga smijten, lijkt het me wel toekomstvaster om voor een UHD scherm te gaan (hoewel er wel weinig keuze is in het UHD g-sync segment).

Maar ja, als de performance van de GTX1080 op UHD dan gemiddeld net weer niet zo goed is, zoals in de meeste reviews (ik zie veel <60fps langskomen, veel rond de 45-50 als gemiddelde), dan is dat ook weer niet zo'n goede combinatie. Tenzij je bijvoorbeeld met de settings gaat klooien. Als al die reviews AA op max hebben staan, is het logisch dat de FPS keldert, en als die op een simpele vorm zet zou je al misschien wel een stabiele >60 moeten krijgen wellicht.

Dus ik ben een beetje op zoek naar meer informatie in die richting, kan het helaas nog niet zo goed vinden. De meeste reviews kunnen samengevat worden als "kijk die GTX1080 eens snel zijn *kwijl*".

Edit: voorbeeld bij de buren, dan staat er "Ultra", tsja. Gelukkig staat er bij testmethode dan dat het "3840x2160 (Ultra HD) Highest / Ultra + 4x MSAA" betekend, maar 4xMSAA is wel érg zwaar natuurlijk, en de vraag of dat op UHD wel nodig is.

Zou denk ik in het algemeen wel een interessant vraagstuk, op welke settings kan je met een single GTX1080 op UHD een stabiele 60+fps average halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rainbow op 28-06-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainbow schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:03:
Ik sta namelijk op het punt om een complete nieuwe PC te bouwen, waar ik sowieso een GTX1080 in wil zetten, en wilde voor een 1440p g-sync scherm gaan. Maar bijvoorbeeld de UHD Asus PG279AQ is maar ongeveer €50 duurder dan de 1440p Asus PG279Q. Dus als ik toch in die richting met geld ga smijten, lijkt het me wel toekomstvaster om voor een UHD scherm te gaan (hoewel er wel weinig keuze is in het UHD g-sync segment).
Je houdt er wel rekening mee dat je nu 2 totaal verschillende schermen bent aan het vergelijken? 60Hz vs 144Hz (of 165Hz na overclock) is natuurlijk een totaal ander marktsegment. Na de PG279Q 30 minuten live gezien te hebben, heb ik er ook een moeten bestellen, want ik kan nu niet meer normaal achter mijn eigen pc zitten :+.

Guru3D zet er overigens zover ik weet altijd de benchmark settings bij...
http://www.guru3d.com/art...on_g_panel_review,14.html

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 28-06-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Je houdt er wel rekening mee dat je nu 2 totaal verschillende schermen bent aan het vergelijken? 60Hz vs 144Hz (of 165Hz na overclock) is natuurlijk een totaal ander marktsegment.
Ah, nee, daar hield ik geen rekening mee, dom van mij! Ik selecteerde UHD en g-sync in de pricewatch, en omdat de PG27AQ ook zo "ROG Swift" heet, ging ik er eigenlijk vanuit dat die dus ook 144hz (of meer) was. Niet zo Swift dus, eigenlijk.

Ja, dan is het inderdaad meer een keuze tussen 1440p met >60fps/hz, of UHD op max 60fps (en wss 30-45fps in moderne games, zoals in dit filmpje, hoewel AA daar dus ook wel weer hoog staat).
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:11:
Na de PG279Q 30 minuten live gezien te hebben, heb ik er ook een moeten bestellen, want ik kan nu niet meer normaal achter mijn eigen pc zitten :+.
Vanwege de hoge refresh/frame rate neem ik aan? Heb jij toevallig ook ervaringen met UHD schermen? Op mijn werk hebben een aantal collega's wel een CinemaDisplay met 1440p, en dat ziet er kwa resolutie/scherpheid wel "ok" uit, maar ik ben er niet echt heel er van onder de indruk. Terwijl ik kwa resolutie UHD (op eenzelfde schermgrote) er wel echt belachelijk mooi uit vind zien. Maar aan de andere kant heb ik persoonlijk nog totaal geen ervaring met refresh rates hoger dan 60hz (behalve misschien een oude CRT een keer haha).

[ Voor 0% gewijzigd door Rainbow op 28-06-2016 22:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn TV is een UHD scherm. Tja, ik kan me voorstellen dat ik dat ik het verschil wel ga merken (note: ik weet dat ik het merk als ik kijk naar mijn ervaringen met gamen op de TV)... Maar net zoals dat ik altijd 3 schermen over 1 scherm heb gebruikt, heb ik nu ook liever 165Hz over 60Hz met een hogere resolutie. Werk, gamen en browsen voelt gewoon totaal anders aan... Een beetje HDD naar SSD V2 eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 28-06-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 12:11
Een zoekopdracht heeft niet veel opgeleverd in dit topic, dus vandaar even een vraagje. Ben ik de enige die enorme problemen heeft met Windows 10 die ongevraagd display drivers bijwerkt terwijl GeForce Experience dat ook al aan het doen is? Ik kreeg namelijk 2 meldingen van Windows Update dat de 'volledige mogelijkheden van de beeldschermadapter' beschikbaar waren, terwijl GeForce Experience 2 pogingen nodig had om zijn install af te ronden.

Dit resulteert (uiteraard) in blue screens omdat er twee driverversies half door elkaar heen staan en niks meer wil werken, zelfs niet in safe mode. System restore helpt en ik ben nu met driver uninstallers in de weer om het morgen nog eens te proberen. Geen soepele start op deze manier :/

Edit: ik heb een Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Igor op 28-06-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Ja, behoorlijke zucht is dat. Ik denk dat de meeste met NVIDIA drivers hier al eerder mee te maken hebben gehad. De oplossing is om die boel in Windows helemaal uit te zetten anders blijf je bezig. Hoe precies vind je eenvoudig online, hier heeft iedereen last van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
schumi1986 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:09:
Waar eerst voor het EVGA stepup programma alleen de 1080FE beschikbaar was is er nu de EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 met de pijs van 680,- aan toe gevoegd.

aangezien ik 500 voor mijn 980ti FTW betaald heb hoef ik 'maar' 180 bij te leggen (plus verzenden)

nu wachten op voorraad :p
Bedankt voor de info.
Ik kon vorige week enkel de ACX sc selecteren.
Scheelt toch weer 40€ :),overclocken doe ik zelf wel.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Mmore schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:15:
Ja, behoorlijke zucht is dat. Ik denk dat de meeste met NVIDIA drivers hier al eerder mee te maken hebben gehad. De oplossing is om die boel in Windows helemaal uit te zetten anders blijf je bezig. Hoe precies vind je eenvoudig online, hier heeft iedereen last van :P
Het zegt me eerlijk gezegd niks, dit soort issues met Windows 10? Nu draai ik Geforce Experience niet, maar heb tot nu toe geen issues gehad met drivers en BSOD. Ik gebruik Windows 10 sinds release met een GTX970.
Ik installeer nieuwe drivers van nVidia zelf en laat W10 ook alles automatisch updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 29-06-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
Soeski schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:07:
Ik zit me af te vragen of ik juist goed af kan met een Reference model. Ik wil namelijk de warme lucht niet in mijn case hebben, want ik heb maar 1 outtake fan op low rpm. Wel 2 intake fans op low rpm, en verder een 280mm radiator met push constructie.
Met mijn huidige MSI GTX970 heb ik nu al dat de temps oplopen naar 91 graden en de kaart gaat dan throttlen. Dit komt omdat de MSI de warme kast de lucht in blaast, maar die voert het niet goed genoeg af.
Als ik een Reference model 1070 koop, zou in principe juist de warme lucht aan de achterkant van de kaart naar buiten gevoerd moeten worden. De ventilator zuigt relatief korle lucht aan en voert warmte uit de kast.
Bijkomend, ik wil dan, zeker als het geluid en/of de temperatuur toch te hoog oploopt, toch een G10 en een Kraken erop zetten. Dan ben ik met een Founders volgens mij ook prima af.
Feedback anyone?
Wat je natuurlijk ook kunt doen is een andere behuizing kopen met betere airflow,heb je een leuk klusje,en heb je na je gevoel een nieuwe pc met een vette videokaart dr in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 12:11
Lord Igor schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:42:
[...] Ik kreeg namelijk 2 meldingen van Windows Update dat de 'volledige mogelijkheden van de beeldschermadapter' beschikbaar waren, terwijl GeForce Experience 2 pogingen nodig had om zijn install af te ronden.

Dit resulteert (uiteraard) in blue screens [...]
Mmore schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:15:
Het was uiteindelijk niet lastig te herstellen, maar wat een faalboel is dat Windows Update onder Windows 10. Geheel ongevraagd zich overal mee bemoeien en alles nog stuk maken ook.

De Display Driver Uninstaller die ik via Guru3D heb binnengehaald heeft de boel netjes schoon gekregen en het automatisch bijwerken van de drivers door Windows Update de nek omgedraaid. Die tool is inderdaad een aanrader. Voor de geïnteresseerden, zie hier: http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html. De GeForce Experience kwam vervolgens gewoon met de juiste drivers aanzetten en sindsdien werkt alles weer.

Door het hele gedoe met blue screens heb ik alleen de hele kaart nog niet kunnen testen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Wat ouder topic inmiddels maar dit was er toen der tijd in het nieuws over: nieuws: Automatische driver-updates zorgden voor problemen in Windows 10 - up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
maus3142 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een andere behuizing kopen met betere airflow,heb je een leuk klusje,en heb je na je gevoel een nieuwe pc met een vette videokaart dr in _/-\o_
Dat zou natuurlijk kunnen, ware het niet dat ik net een maand geleden die NZXT Manta met Kraken X61 heb gebouwd. Ik wilde juist weer een mini-itx systeem, past op mijn bureau en kan ik door mijn window de binnenkant zien. Lekker clean, paar LEDs en vooral: stil! Dus nee, ik houd dit nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koninkjes
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 19:02
Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2

via Caseking besteld 25/06/19 vandaag rond 13:30 geleverd gekregen en meteen mijn oude Asus GTX590
ervoor omgewisseld. (492 Euro inc verzendkosten)
was even wat geklungel voordat win 10 het door had, maar na 2 keer opnieuw opstarten werkte het (vond geen DX12 )
kaart heeft backplate en is naar mijn menig voor zijn prijs goed afgwerkt

uitgeprobeerd dus ver op:
Doom : 1920 X 1080 60Hz - alle settings max = kaart haalt met gemak 60FPS+
Batman: Arkham Knight: 1920 X 1080 60Hz -alle settings max inc nvidea opties = met gemak 124FPs averge , laagste was 61FPS
Kaart bleef goed koel max was 53 Graden in use

systeem bestaat verder uit:
Asus Maximus IV Extreme-Z
I7-2600K (non OC )
16GB memory
1x 500GB en 1x 2TB HDD
Fractal Design Core 3500

to zo ver het eerste uur van gebruik topkaart,komende jaren kan ik weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Heeft iemand hier al de Asus kaart in huis? Dit klinkt namelijk niet al te best: https://www.reddit.com/r/..._asus_display_drivers_to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
Soeski schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:03:
[...]

Dat zou natuurlijk kunnen, ware het niet dat ik net een maand geleden die NZXT Manta met Kraken X61 heb gebouwd. Ik wilde juist weer een mini-itx systeem, past op mijn bureau en kan ik door mijn window de binnenkant zien. Lekker clean, paar LEDs en vooral: stil! Dus nee, ik houd dit nog even :)
Oei mooie kast welke kleur? Msi en Asus brengen ook beide een blower type kaart uit mischien hebben die er een met de kleur die bij je kast past,en zijn wat goedkoper als de fouders editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-10-2024
amas schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:30:
[...]

Bij deze resultaten tijdens het benchen van Firestrike. Non-OC. Daar ga ik nog een keer goed tijd voor vrij maken. Betreft de Palit GTX1080 GameRock (non-premium).
[afbeelding]
Core clock op 1860MHz en memory op 5006MHz. Temps komen vrijwel niet boven de 70°C uit en de fans zijn onhoorbaar.

In idle blijven de frequenties gewoon laag. 177MHz core en 405MHz memory. Af en toe schiet de core speed even naar de 1680 als ik bijv Window + Tab gebruik maar voor de rest vrij normaal. Monitor is een 3440x1440@60Hz.

Als bonus de resultaten van Firestrike.
[afbeelding]
Thanks! Mijn resultaten zijn bijna identiek. Beetje ontgoocheld in het overclocken van mijn kaart (max 2012mhz stabiel). De prestatie winst tot ~2.1ghz is toch minimaal. Op stock settings draait deze kaart alle games op hoogste settings op hoge resoluties op zijn gemak. Dus al bij al ben ik heel content met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:02:

[afbeelding]
Mijn nieuwe PC zit ook sinds vorige week in elkaar met een MSI 1070 gaming x. Kom ook van een, inmiddels bijna 3 jaar oude alienware laptop af, en mijn geluk kan niet op. Enige spijt die ik heb is dat m'n kast een beetje een zooitje is omdat hij cable management niet echt bevordert |:(
koninkjes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:23:
Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2

via Caseking besteld 25/06/19 vandaag rond 13:30 geleverd gekregen en meteen mijn oude Asus GTX590
ervoor omgewisseld. (492 Euro inc verzendkosten)
was even wat geklungel voordat win 10 het door had, maar na 2 keer opnieuw opstarten werkte het (vond geen DX12 )
kaart heeft backplate en is naar mijn menig voor zijn prijs goed afgwerkt

uitgeprobeerd dus ver op:
Doom : 1920 X 1080 60Hz - alle settings max = kaart haalt met gemak 60FPS+
Batman: Arkham Knight: 1920 X 1080 60Hz -alle settings max inc nvidea opties = met gemak 124FPs averge , laagste was 61FPS
Kaart bleef goed koel max was 53 Graden in use

systeem bestaat verder uit:
Asus Maximus IV Extreme-Z
I7-2600K (non OC )
16GB memory
1x 500GB en 1x 2TB HDD
Fractal Design Core 3500

to zo ver het eerste uur van gebruik topkaart,komende jaren kan ik weer vooruit.
geen SSD? :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Sinds gisteren mag ik me ook hier melden :)

GTX1080
Zotac GTX 1080 AMP! Edition
Zotac GTX 1080 AMP Edition RunningZotac GTX 1080 AMP Edition BackplateZotac GTX 1080 AMP Edition Front
Zotac GTX 1080 AMP Edition Box

Gisteren BO3 gespeeld icm Dell S2716DG (G-Sync) en stabiel 120FPS. Wat een verademing is dat zeg. Alles loopt vloeiend en soepel. Voelt en speelt ook veel vlotter zo :)
Jammer genoeg zet de Geforce Experience de aanbevolen settings niet op Ultra maar op Medium? Raar maar zal het vanavond nog eens zelf instellen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Iemand de EVGA PrecisionX OC tool al geprobeerd? Specifiek gemaakt voor de GTX1070/1080 en schijnt volgens reacties op Reddit uitstekend de juiste grens op te zoeken bij automatisch overklokken.

@Frostbite: Mooie kaart die Zotac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 14:06
Is er al meer nieuws over de asus strix 1070 levertijden / beschikbaarheid ? Iemand die er al een heeft in Nederland?

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mmore schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:13:
Iemand de EVGA PrecisionX OC tool al geprobeerd? Specifiek gemaakt voor de GTX1070/1080 en schijnt volgens reacties op Reddit uitstekend de juiste grens op te zoeken bij automatisch overklokken.

@Frostbite: Mooie kaart die Zotac :)
Thanx en voor jou: [nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBOX360GOLD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2021
Steady 100fps op een 34" 1440p ultra wide op Doom met Nightmare settings!
Dat is dan nog zonder te overclocken.

De kaart is een Gainward Phoenix 1080 GS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

XBOX360GOLD schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:51:
Steady 100fps op een 34" 1440p ultra wide op Doom met Nightmare settings!
Dat is dan nog zonder te overclocken.

De kaart is een Gainward Phoenix 1080 GS
Ik kreeg bij mijn Asus Moederbord een code mee gestuurd. Zal hem vanavond eens installeren :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-09 02:31

GTX404

Hi

Iemand ervaring met de Strix Non-OC? Ik wil die misschien halen en ben benieuwd naar koelprestaties + overclock..

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-01 17:44
Frostbite schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Ik kreeg bij mijn Asus Moederbord een code mee gestuurd. Zal hem vanavond eens installeren :)
Ik heb daar ook nog 3 codes van.. Zal ze eens verpatsen(1 asus z170 moederbord gebricked XD) Niet mijn game maar wel the witcher 3 4k settings high shadow low, ssao draait 60fps(msi gtx 1080 gaming x OC mode 1924mhz constant)

[ Voor 5% gewijzigd door Jantjuh151 op 30-06-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 20:11
MSI Afterburner zegt hier dat de memory clock van m'n GTX 1070 4202 is op z'n maximum. Dit klopt toch helemaal niet? Ben een noob in overclocken dus schiet mij niet af als dit een domme vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-09 02:31

GTX404

Hi

Timmo70 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:12:
MSI Afterburner zegt hier dat de memory clock van m'n GTX 1070 4202 is op z'n maximum. Dit klopt toch helemaal niet? Ben een noob in overclocken dus schiet mij niet af als dit een domme vraag is.
Weet niet PRECIES hoe het zit, maar meestal is de memory clock X keer 8 of 10 ofzo, waardoor je altijd lager getal ziet.

Op mijn gtx 970 bijvoorbeeld zag ik 1500 ipv 7000. Nu is het met gddr5X ietsjes anders maar zelfde principe.

Correct me if Im wrong

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Timmo70 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:12:
MSI Afterburner zegt hier dat de memory clock van m'n GTX 1070 4202 is op z'n maximum. Dit klopt toch helemaal niet?
Nee klopt idd totaal niet, 4202MHz GDDR5 is onmogelijk, het snelste GDDR5 geheugen draait op 2000MHz, met overklokken kun je nog wat verder komen, maar die 4202 is dus onzin dat kan wel door de helft, 2101MHz dus. Effectief is 2101MHz GDDR5 8404Mbps doordat GDDR5 vier maal per kloktik data kan versturen, dat ligt dus viermaal zo hoog. Dus je kunt zeggen 2101MHz of 8404Mbps, maar 4202 precies daar tussenin is niks, dat heeft geen naam en is verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 30-06-2016 16:03 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n GTX 1080 Phoenix GS binnen en heb er een beetje mee gespeeld.

Out of the box haalde ik al 2000MHz op de core clocks en met +110MHz erbij op de core krijg ik 2114MHz. Memory met +500 leidt tot 5508Mhz.
Het lijkt nog stabiel voor nu. Uiteraard nog niet lang genoeg getest, dat komt nog.

Tot nu toe super tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Is er eigenlijk iets bekend over de DVI Monitor issue ?

Ik heb wat diverse forums door gelezen maar is mij nog niet helemaal duidelijk geworden wanneer nou precies dit optreed.

Ik dacht eerst met 120 Hz + 1440 op DVI.
Maar mesen die hun scherm onderclockt hebben naar bv 85 Hz blijven de problemen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Laatst online: 25-07 20:11
-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Nee klopt idd totaal niet, 4202MHz GDDR5 is onmogelijk, het snelste GDDR5 geheugen draait op 2000MHz, met overklokken kun je nog wat verder komen, maar die 4202 is dus onzin dat kan wel door de helft, 2101MHz dus. Effectief is 2101MHz GDDR5 8404Mbps doordat GDDR5 vier maal per kloktik data kan versturen, dat ligt dus viermaal zo hoog. Dus je kunt zeggen 2101MHz of 8404Mbps, maar 4202 precies daar tussenin is niks, dat heeft geen naam en is verkeerd.
Thanks begrijp het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:14

Boost9898

Software developer

Dit is een serieuze vraag, maar waarom heeft iemand het geld over voor een GTX 1080? Als ik naar de benchmarks kijk zie ik dat de 1080 niet eens zo heel veel sneller is, alleen in 4K blinkt hij uit.
- 3DMark Firestrike https://snapr.pw/i/57a216d890.png
- GTA V https://snapr.pw/i/91760e05b0.png

De 1080 kost gemiddeld €800,- en de 1070 op het moment €540,-.
Een prijsverschil van €260,- voor een erg klein verschil. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
d:)b
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:14:
Out of the box haalde ik al 2000MHz op de core clocks en met +110MHz erbij op de core krijg ik 2114MHz. Memory met +500 leidt tot 5508Mhz.
Dat is onmogelijk, zie mijn bericht hierboven. Voor GDDR5X geld dat er 8 maal per kloktik data verstuurd kan worden. De geheugenchips zelf zijn 10Gbps exemplaren en het geheugen draait op 1250MHz, dus overklokken naar 5508MHz is gewoon totale onzin. Je bedoeld waarschijnlijk 1377MHz of 11016Gbps, 5508MHz kan gewoon niet dat slaat nergens op, daarmee maak je het ook erg onduidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 30-06-2016 16:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kaart (EVGA 1080 ACX 3.0 (NON-SC)) is binnen en in GTA heb ik de settings op 4k nog wat omhoog kunnen schroeven ook. Had op basis van mijn ervaringen met een 980 wat prioriteiten gesteld. Maar blijkbaar te laag. Altijd fijn.

de kaart zelf 200 MHz erbij en 500 op het geheugen. In game kom ik uit op ongeveer 2000, niet het hoogste wat ik hier gezien heb. Maar voor mij gewoon genoeg.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:44:
Dat is onmogelijk, zie mijn bericht hierboven. Voor GDDR5X geld dat er 8 maal per kloktik data verstuurd kan worden. De geheugenchips zelf zijn 10Gbps exemplaren en het geheugen draait op 1250MHz, dus overklokken naar 5508MHz is gewoon totale onzin. Je bedoeld waarschijnlijk 1377MHz of 11016Gbps, 5508MHz kan gewoon niet dat slaat nergens op, daarmee maak je het ook erg onduidelijk.
Dat is helemaal niet onduidelijk en is gewoon correct. Dat is namelijk de kloksnelheid als we van ddr uitgaan. De effectieve snelheid is inderdaad 5508*2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee het is niet de kloksnelheid en niet de effectieve bandbreedte het is iets daar tussen in wat geen naam heeft en dus verkeerd is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Heeft iemand de Zotac GTX 1070 AMP! Extreme? Ik ben benieuwd wat voor power phase design die heeft. Ik twijfel nog tussen de Msi Gaming X of de Zotac. Zotac heeft wel 5 jaar garantie en MSI maar 3 jaar. Bovendien is de Zotac sneller, maar ik ben benieuwd wat een gebruiker er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:21:
Nee het is niet de kloksnelheid en niet de effectieve bandbreedte het is iets daar tussen in wat geen naam heeft en dus verkeerd is.
Het is de kloksnelheid als je de 'echte' kloksnelheid in quad ddr berekent. Helemaal niet verkeerd en wordt zo aangeduid door de rest van de wereld en verschillende software. Doordat GDDR5X dit verdubbelt, krijg je de voorgenoemde effectieve kloksnelheid.

Ik zie weinig mensen de 'echte' kloksnelheid gebruiken en zou dat ook niet adviseren om te forceren hier. Dat slaat pas nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koninkjes
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 19:02
geen SSD? :?
[/quote]

SSD word der eerstvolgende upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
EVGA heeft net een nieuwe en nogal vreemde kaart online gezet, de GTX 1080 FTW DT. Dezelfde kaart als de reguliere FTW maar dan met stock clocks in plaats van overclocks. $2030,- goedkoper dan de reguliere FTW. Zou het kunnen dat fabrikanten toch problemen hebben met stabiliteit van fabriekoverkloks en daarom nu nieuwe versies aanbieden met een lagere klok by default?

Edit, linkje: http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6284-KR
Edit2: ook een Hybrid versie 'misschien' in ongeveer 2 weken beschikbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Mmore op 30-06-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mmore schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:06:
EVGA heeft net een nieuwe en nogal vreemde kaart online gezet, de GTX 1080 FTW DT. Dezelfde kaart als de reguliere FTW maar dan met stock clocks in plaats van overclocks. $2030,- goedkoper dan de reguliere FTW. Zou het kunnen dat fabrikanten toch problemen hebben met stabiliteit van fabriekoverkloks en daarom nu nieuwe versies aanbieden met een lagere klok by default?
Er is op dit moment behoorlijk wat rook, dus mijn guess is: Ja. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 30-06-2016 20:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Black Ops 3 gisteren nog eens aangepast met alles op High / Ultra enz.

Geen centje pijn: constant 120 FPS alles haarscherp, kleuren,schaduws.... ... :o :o

Oude screenshots met GTX 760 (net geen 60 FPS)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=583535492
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=610633603

Nieuwe screens met GTX1080 (120 FPS)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=714530969
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=714348058

Gevolg ervan als alles zo snel en soepel loopt :D :
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=714530881

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
Boost9898 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:44:
Dit is een serieuze vraag, maar waarom heeft iemand het geld over voor een GTX 1080? Als ik naar de benchmarks kijk zie ik dat de 1080 niet eens zo heel veel sneller is, alleen in 4K blinkt hij uit.

De meeste mensen hechten ook veel waarde aan fps 144hz schermen enz. Heb je 144fps nodig in games maar of je ook echt beter word dat je van 60hz naar een 144hz scherm gaat ik betwijfel het dus voor mij gwn 4k lekker in een mooie game spelen ipv altijd de beste willen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Boost9898 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:44:

Ik was er voor mezelf uit dat ik een GTX1070 wilde aanschaffen. Dat was voor mij gezien het prijsverschil met de GTX1080 qua prestaties prima. Echter na lang wikken en wegen en mede door het Beschikbaarheidstopic toch overstag gegaan en de laatste aangeschaft. In Duitsland lag de prijs niet zo heel veel hoger dan de GTX1070 maar waren er gewoon weinig kaarten beschikbaar. Toen er ineens een GTX1080 op voorraad kwam heb ik deze gelijk besteld. De aanschafsprijs van die kaart was natuurlijk hoger maar ik bleef nog wel onder mijn totale budget wat ik uit wilde geven aan mijn nieuwe systeem :) .Dat was in mijn ogen en gezien de prestaties van die kaart op dat moment een no-brainer. In die paar dagen dat ik hem nu gebruik absoluut geen spijt van mijn aanschaf. :9~

Ik koop alleen een nieuwe videokaart als de oude echt niet meer meekan in de huidige games dus dan kom je uit op een vervanging van om de 3 jaar. De laatste drie kaarten zijn de HD5870 (2010) ==> GTX760 (2013) ==> GTX1080 (2016). Omdat ik nu wat meer heb uitgegeven voor deze topkaart verwacht ik dat ik nu pas na 4 jaar hoef te kijken voor andere kaart. Maar goed voorlopig kan ik weer even vooruit. Mocht ik over een paar jaar een andere kaart aanschaffen dan is deze natuurlijk nog redelijk wat waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 01-07-2016 11:19 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
M'n review is klaar, je kan gerust voor een niet premium OC kaart gaan om alsnog 2000+ Mhz te hebben:
productreview: Palit GeForce GTX 1070 GameRock review door SmokingCrop :)

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/mxEFoUfJb55taG49DxDpeOuw/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 22:47
SmokingCrop schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:15:
M'n review is klaar, je kan gerust voor een niet premium OC kaart gaan om alsnog 2000+ Mhz te hebben:
productreview: Palit GeForce GTX 1070 GameRock review door SmokingCrop :)

[afbeelding]
Thanks, daar zat ik op te wachten meer reviews van Palit kaarten :)

Ik zit zelf te kijken naar de jetstream kaarten, die passen kwa kleur beter bij mijn build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 02:23
Gigabyte Gefore GTX 1080 G1 Gaming
Game: Rainbow Six Siege (max settings)
Card: default settings

In game benchmark
http://image.prntscr.com/...64ffbb63a3de8ac0c7e45.png

[ Voor 5% gewijzigd door Slackers op 01-07-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er allemaal last van coil whine hier?
Meld svp je kaart als je hierop replied.

Een makkelijke manier om dit te testen is om Heaven te runnen en de fans van je GPU (en overige componenten als deze luid zijn) wat lager te zetten.

Ik heb de Gainward Phoenix GS GTX 1080 en heb zeker last van coil whine en uiteraard naarmate de FPS stijgt, wordt deze opmerkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
Slackers schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:05:
Gigabyte Gefore GTX 1080 G1 Gaming
Game: Rainbow Six Siege (max settings)
Card: default settings

In game benchmark
http://image.prntscr.com/...64ffbb63a3de8ac0c7e45.png
Resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:37:

Een makkelijke manier om dit te testen is om Heaven te runnen en de fans van je GPU (en overige componenten als deze luid zijn) wat lager te zetten.

Ik heb de Gainward Phoenix GS GTX 1080 en heb zeker last van coil whine en uiteraard naarmate de FPS stijgt, wordt deze opmerkelijker.
Ik had het verwacht, maar hij is heerlijk stil hier. MSI GTX1070 Gaming 8G. MIjn vorige had dit wel (MSI 970 GTX Gaming 4G) maar dit is na een lange tijd (> 1 jaar!) weggegaan en niet meer teruggekomen. Ik kan het alleen nog oproepen door zonder v-sync een (hele) oude game te starten die 200+ fps draait. Anders niet meer. Met de 1070 nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 02:23
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:37:

Meeste kaarten hebben dat wel als je ze overclocked vooral.
Ohw oeps. 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Soeski schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:44:
Ik had het verwacht, maar hij is heerlijk stil hier. MSI GTX1070 Gaming 8G. MIjn vorige had dit wel (MSI 970 GTX Gaming 4G) maar dit is na een lange tijd (> 1 jaar!) weggegaan en niet meer teruggekomen. Ik kan het alleen nog oproepen door zonder v-sync een (hele) oude game te starten die 200+ fps draait. Anders niet meer. Met de 1070 nog niet getest.
Ben ook gesprongen van de MSI GTX970 Gaming :). Wat een vooruitgang.
Al met Heaven geprobeerd?
Slackers schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:59:
Meeste kaarten hebben dat wel als je ze overclocked vooral.
Ik lees verschillende reviews en die rapporteren geen coil whining te horen. In mijn geval heb ik het over zowel geoverklokt als niet geoverklokt.

Ik ben vooral benieuwd hoe vaak dit voorkomt bij de gemiddelde consument.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:08:
[...]
Ben ook gesprongen van de MSI GTX970 Gaming :). Wat een vooruitgang.
Al met Heaven geprobeerd?
[...]
Ik lees verschillende reviews en die rapporteren geen coil whining te horen. In mijn geval heb ik het over zowel geoverklokt als niet geoverklokt.
Ik ben vooral benieuwd hoe vaak dit voorkomt bij de gemiddelde consument.
Ja, met Heaven. Zowel op Extreme setting (die is niet zo Extreme meer haha) als Custom met alles op max en 1440p. Geen whine niks... dat was in het begin op de GTX970 wel anders... maar die is ook stil geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Lijkt erop dat nvidia met een driver gaat komen die de dl-dvi > 330mhz boot problemen gaat oplossen:

Some gamers using our latest Pascal based GPUs connected to high refresh rate monitor have reported that the highest refresh rates or resolutions are not available when connected using DVI. This behavior is due to limited bandwidth available on the DVI cables. NVIDIA recommends that these high performance monitors be connected using DP instead of DVI. DP natively has much higher performance and will support the full capabilities of modern monitors.

In addition, NVIDIA is updating our driver to attempt to run at higher clocks on older DVI cables and enable all monitor modes. However, this high clock behavior is beyond the cable specification and depending on cable and monitor quality, may be unstable or non-functional.

https://forums.geforce.co...ock/post/4917729/#4917729

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
blergh zit met mezelf overhoop om die 1070 msi te bestellen :P. Heb nu de 970 4g van msi, vandaag precies 1 jaar geworden *O* en speel op een resolutie van 3440x1440. Uit de benchmarks is dan de 1070 (1080 mij te duur)wel the way to go.

Echter hebben spellen als overwatch en heroes of the storm (wat ik het meeste speel) die extra kracht niet nodig. Heb wel nog de nieuwe tomb raider en metal gear waar ik nog zo goed als mee moet beginnen en twijfel er niet aan dat het een stuk beter moet draaien dan op hogere settings. en uuh ja, nieuw speelgoed is altijd leuk :P. must resist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 22:07
Gtx 1070 besteld bij alternate!! Morgen los na 2 wkn zonder videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 07-09 10:11
Vandaag mijn Asus Strix binnen gekregen. Ik heb last van frame stutters in o.a. GTA en DS3 (de grafisch zwaardere games). Iemand hier ook last van of weet hoe ik dit kan oplossen? Zoals iedereen draai ik driver versie 368.39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Smeldor schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:37:
Gtx 1070 besteld bij alternate!! Morgen los na 2 wkn zonder videokaart :)
Hoe waren de 2 weken in hell? Ik zit er nog in. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 22:07
Boost9898 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:51:
[...]

Hoe waren de 2 weken in hell? Ik zit er nog in. |:(
Verschrikkelijk man, gelukkig had ik het EK nog om me bezig te houden maar daar liggen we inmiddels ook uit dus maar goed dat mijn kaart morgen aankomt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
ThaAresX schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:17:
Vandaag mijn Asus Strix binnen gekregen. Ik heb last van frame stutters in o.a. GTA en DS3 (de grafisch zwaardere games). Iemand hier ook last van of weet hoe ik dit kan oplossen? Zoals iedereen draai ik driver versie 368.39.
Heb ik zelf ook last van (gehad). Wat ik gedaan heb is met DDU(display driver uninstaller) alle drivers verwijderen en toen alle drivers er nieuw opgezet. Ook viel me op dat als je fast sync gebruikt dat er dan ook kans op stuttering is. (Tenminste, bij Overwatch had ik dat) Zelf nog niet het gevoel dat ik volledig stutter vrij ben maar over het algemeen is het gewoon vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Decentsauce schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:17:
[...]

Heb ik zelf ook last van (gehad). Wat ik gedaan heb is met DDU(display driver uninstaller) alle drivers verwijderen en toen alle drivers er nieuw opgezet. Ook viel me op dat als je fast sync gebruikt dat er dan ook kans op stuttering is. (Tenminste, bij Overwatch had ik dat) Zelf nog niet het gevoel dat ik volledig stutter vrij ben maar over het algemeen is het gewoon vloeiend.
Voor Fast Sync heb je zo hoog mogelijke FPS nodig om het goed te laten werken.
Nvidia's Tom Petersen zegt minimaal 2 à 3 maal de refreshrate van je monitor. Dus 120-180 FPS bij een 60 Hz monitor. Anders heeft hij niet genoeg frames om uit te kiezen op het juiste moment.

(geen idee wat jouw opstelling is en hoeveel FPS je krijgt in Overwatch, het kan evengoed zijn dat Fast Sync nog niet helemaal op punt staat.)

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 02-07-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
SmokingCrop schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 01:17:
[...]

Voor Fast Sync heb je zo hoog mogelijke FPS nodig om het goed te laten werken.
Nvidia's Tom Petersen zegt minimaal 2 à 3 maal de refreshrate van je monitor. Dus 120-180 FPS bij een 60 Hz monitor. Anders heeft hij niet genoeg frames om uit te kiezen op het juiste moment.

(geen idee wat jouw opstelling is en hoeveel FPS je krijgt in Overwatch, het kan evengoed zijn dat Fast Sync nog niet helemaal op punt staat.)
Ah, dat wist ik niet van die minimaal 2 a 3 keer de refreshrate. Het rare is wel dat ik met Overwatch tussen de 100fps-200fps zit op Ultra (i5 3570k + gigabyte g1 gaming gtx 1070) Zal morgen eens in een paar andere games fast sync proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30
Frostbite schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:11:
Black Ops 3 gisteren nog eens aangepast met alles op High / Ultra enz.

Geen centje pijn: constant 120 FPS alles haarscherp, kleuren,schaduws.... ... :o :o

Oude screenshots met GTX 760 (net geen 60 FPS)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=583535492
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=610633603

Nieuwe screens met GTX1080 (120 FPS)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=714530969
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=714348058

Gevolg ervan als alles zo snel en soepel loopt :D :
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=714530881
Nice :)

Dat zijn idd mooiste boosts in prestaties. Heb zelf ook de stap gemaakt vanaf een 760, maar dan naar een 1070. Ook nog steeds erg tevreden. Het bedrag meer dan voldoende waard. Dit weekend weer wat andere games proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 12:01
Ik wil graag een Asus 1080 strix halen maar zou het verschil groot zijn met de oc of non oc versie? Non oc is namelijk wel te krijgen maar met oc duurt nog minstens een maand denk ik. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

pietz0r schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:28:
Ik wil graag een Asus 1080 strix halen maar zou het verschil groot zijn met de oc of non oc versie? Non oc is namelijk wel te krijgen maar met oc duurt nog minstens een maand denk ik. Iemand ervaringen?
Wil je zelf gaan overclocken? Dan zou ik de OC versie nemen. Zo niet, dan kan je de non-OC nemen en het geld lekker in je zak houden. Nou kan je met de non-OC ook leuk overclocken hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 12:01
Boost9898 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Wil je zelf gaan overclocken? Dan zou ik de OC versie nemen. Zo niet, dan kan je de non-OC nemen en het geld lekker in je zak houden. Nou kan je met de non-OC ook leuk overclocken hoor. ;)
Dan hou ik de centjes in mn zak en haal ik de non oc. Die is nog stukken sneller te krijgen oik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mmore
Boost9898 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Nou kan je met de non-OC ook leuk overclocken hoor. ;)
Niet helemaal waar. De non-OC versie werd pas aangekondigd kort nadat bekend werd dat er bijna geen overclocked versies te leveren waren. Het is heel aannemelijk dat de non-OC kaart in de eerste instantie bedoelt was om verkocht te worden als OC-versie maar dat de fabrieksoverklok faalde bij tests. Het is dan veel goedkoper om er een ander labeltje op te plakken en hem te testen en versturen zonder overklok.

Dat is niet heel ongewoon en daar is ook niets mis mee. Het is perfect voor mensen die een kaart willen kopen zonder de intentie ermee te overklokken. Bovendien maakt die fabrieksoverklok (en sowieso de overklokbaarheid van de 1080 range) nauwelijks een verschil in FPS.

EVGA doet precies hetzelfde met de FTW DT versie en geeft dat ook netjes aan op haar forum: http://forums.evga.com/FindPost/2506032 -- hetzelfde zal voor de ASUS kaarten gelden :) Met andere woorden, your mileage may vary bij het overklokken, maar er zal een reden zijn dat de chip niet met een fabrieksoverklok wordt verkocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

^ Aahhhh oké, good to know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 07-09 10:11
Decentsauce schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:17:
[...]

Heb nu het zelfde gedaan, nu even geen tijd om te testen, maar ik dacht al dat het een driver probleem was. Hopelijk fixt Nvidia dit snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Mijn Gigabyte GTX 1070 Gaming G1 viel gisteren uit, had wat games gespeeld. Wou een nieuw spel starten en toen kreeg ik zwart beeld. Kaart lijkt totaal geen stroom meer te krijgen. Temps waren rond de 65 graden.

Is de kaart nu al overleden? Of kan ik nog wat proberen? :(

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
Nila schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:49:
Mijn Gigabyte GTX 1070 Gaming G1 viel gisteren uit, had wat games gespeeld. Wou een nieuw spel starten en toen kreeg ik zwart beeld. Kaart lijkt totaal geen stroom meer te krijgen. Temps waren rond de 65 graden.

Is de kaart nu al overleden? Of kan ik nog wat proberen? :(
Als er een mogelijkheid tot is, probeer het nog eens in een ander systeem. Hoeft niet per se aan de videokaart te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

rippedchicken schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Als er een mogelijkheid tot is, probeer het nog eens in een ander systeem. Hoeft niet per se aan de videokaart te liggen.
Nog niet geprobeerd, niet echt in de mogelijk om dit testen in een ander systeem.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:44
Wat is wijsheid? Ik heb een nieuw systeem (i7-6700, 32GB ram, goede voeding) aangeschaft en was van plan te wachten op de rx-480; nu die uit is valt ie me tegen qua prijs/prestatieverhouding en maak ik me zorgen om de verhalen over de energieverdeling. De gtx-1070 is uiteraard een stuk prijziger, maar lijkt wel veel meer bang for bucks te leveren. Nu zou ik een founders edition redelijk dichtbij kunnen ophalen, is dat een idee of is het veel slimmer om voor een aftermarket versie te gaan? Overklokken staat niet op het programma, en een rx480 zou gezien de spellen die ik speel zeker uitkomen; dus elke variant van gtx-1070 sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje. Ik zit te kijken om volgende week een pc te bestellen. Maar de twijfel zit tussen de verschillende 1070 versies.

Het gaat nu tussen de gigabyte en msi versie. Van de msi zijn verschillende reviews echter is het rond de gigabyte erg stil.

Iemand ervaringen met deze kaarten die me kan helpen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh151
vistu schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:43:
Wat is wijsheid? Ik heb een nieuw systeem (i7-6700, 32GB ram, goede voeding) aangeschaft en was van plan te wachten op de rx-480; nu die uit is valt ie me tegen qua prijs/prestatieverhouding en maak ik me zorgen om de verhalen over de energieverdeling. De gtx-1070 is uiteraard een stuk prijziger, maar lijkt wel veel meer bang for bucks te leveren. Nu zou ik een founders edition redelijk dichtbij kunnen ophalen, is dat een idee of is het veel slimmer om voor een aftermarket versie te gaan? Overklokken staat niet op het programma, en een rx480 zou gezien de spellen die ik speel zeker uitkomen; dus elke variant van gtx-1070 sowieso.
Of wachten tot de 1060 uit is tenminste die word zon 15-20% sneller als de amd.. En goedkoper
Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.