Waar ik op het moment even moeite mee heb, is reviews vinden van een GTX1080 (maakt niet uit welke variant natuurlijk) met wat uitgebreidere informatie over welke settings er nou eigenlijk gebruikt worden in-game.
Ik sta namelijk op het punt om een complete nieuwe PC te bouwen, waar ik sowieso een GTX1080 in wil zetten, en wilde voor een 1440p g-sync scherm gaan. Maar bijvoorbeeld de
UHD Asus PG279AQ is maar ongeveer €50 duurder dan de
1440p Asus PG279Q. Dus als ik toch in die richting met geld ga smijten, lijkt het me wel toekomstvaster om voor een UHD scherm te gaan (hoewel er wel weinig keuze is in
het UHD g-sync segment).
Maar ja, als de performance van de GTX1080 op UHD dan gemiddeld net weer niet zo goed is, zoals in de meeste reviews (ik zie veel <60fps langskomen, veel rond de 45-50 als gemiddelde), dan is dat ook weer niet zo'n goede combinatie. Tenzij je bijvoorbeeld met de settings gaat klooien. Als al die reviews AA op max hebben staan, is het logisch dat de FPS keldert, en als die op een simpele vorm zet zou je al misschien wel een stabiele >60 moeten krijgen wellicht.
Dus ik ben een beetje op zoek naar meer informatie in die richting, kan het helaas nog niet zo goed vinden. De meeste reviews kunnen samengevat worden als "kijk die GTX1080 eens snel zijn *kwijl*".
Edit:
voorbeeld bij de buren, dan staat er "Ultra", tsja. Gelukkig staat er bij
testmethode dan dat het "3840x2160 (Ultra HD) Highest / Ultra + 4x MSAA" betekend, maar 4xMSAA is wel érg zwaar natuurlijk, en de vraag of dat op UHD wel nodig is.
Zou denk ik in het algemeen wel een interessant vraagstuk, op welke settings kan je met een single GTX1080 op UHD een stabiele 60+fps average halen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Rainbow op 28-06-2016 22:05
]