nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil gewoon een sterke gpu in mn systeem hebben. Ik game niet zoveel. Straks BF1 en hier en daar een potje minecraft. Ik heb al weken The Division geïnstalleerd staan maar nog geen minuut gespeeld. Ik wil de kaart hebben voor zijn cuda cores. Dus is de 1070 nog steeds interessant. Ik heb geen interesse in een Quadro kaart.

Alleen ben ik een beetje verrast door de prijs. Het andere kamp heeft een hele snelle kaart aangekondigd voor 299 euro geloof ik. Dus afwachten dan maar of Nvidia gaat reageren met zijn prijzen! Ik wil eigenlijk over een paar weken wel een keus gaan maken voor mn next systeem voor de komende 3 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 06-06-2016 22:08 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
Grootste fout van Nvidia is het tonen van de prijs. Daarmee reken ik (en mogelijk andere) zich wat rijk en hopen op een lagere prijs.

Denk dat 500 euro voor Titan X performance niet verkeerd klinkt, maar voor mij klinkt 500 euro toch anders dan 379 dollar. Ook al is die prijs niet representatief.

De nieuwprijzen van de gtx 970 blijven redelijk stabiel, net als de gtx 960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Laten we eerst even afwachten tot 10 juni voor we conclusies gaan trekken over de prijs ;).
Er is 1 vlaamse site die aangeeft dat deze 499,- gaat kosten, dan is dat niet meteen de waarheid toch?

Ze zullen de eerste weken echt wel duur zijn hoor ;)

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Henkje.doc schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:27:
Grootste fout van Nvidia is het tonen van de prijs. Daarmee reken ik (en mogelijk andere) zich wat rijk en hopen op een lagere prijs.

Denk dat 500 euro voor Titan X performance niet verkeerd klinkt, maar voor mij klinkt 500 euro toch anders dan 379 dollar. Ook al is die prijs niet representatief.

De nieuwprijzen van de gtx 970 blijven redelijk stabiel, net als de gtx 960.
De GTX 970 had ook zo'n beetje Titan performance dus ik vind het niet zo bijzonder, van mij mag hij wel €340 worden net als wat ik voor de GTX970 op day one heb betaald, anders buiten ze alleen maar het gebrek aan concurrentie uit. :(
http://www.anandtech.com/bench/product/1060?vs=1355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

De prijs is natuurlijk het spel van vraag en aanbod. Zo werkt het overal!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoho, dit is een bedrag dat iemand er voor wil geven. Mensen willen altijd voor een duppie op de 1e rij zitten en volgens mij werden dit soort bedragen al geboden toen de 1e GTX 970 kaarten 2e hands werden aangeboden. Tussen de 200 á 250 euro is nog steeds een hele nette prijs voor een 2e hands GTX 970 zonder gebreken incl. originele verpakking plus bon en nog minimaal een jaar garantie.
Want zo'n goede deal is die GTX 1070 niet qua bang for buck, en dat moet ook nog maar van AMD blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
Beetje weer offtopic, maar het grootste probleem waar ik (en mogelijk ook andere) tegenaanloop is dat er nu geen goed alternatief is voor een upgrade vanuit een Gtx 7xx met een budget van ongeveer 400 euro.

- met een Gtx 970 betaal je nieuw teveel en 2ehand moet je maar zien wat je krijgt. Daarnaast is met nog een paar dagen te gaan de 970 alweer een generatie ouder.

- een Gtx1070 is een upgrade, maar valt niet in hetzelfde prijssegment als de vorige x70

- een Gtx 1080 is een upgrade, maar is op een totaal ander prijs niveau.

- wachten op AMD met de 480. als singlekaart waarschijnlijk geen upgrade en op basis van 1 persconferentie van AMD voorsorteren op crossfire is iets te vroeg. Daarnaast zal deze oplossing waarschijnlijk +500 euro worden.

- Wachten op een opvolgder in de x60 reeks. Hier is nog helemaal weinig over bekend en dus voorsorteren op iets.

Goedkoopste keuze is dus (in mijn geval) blijven zitten waar je zit :)

Ik begrijp de prijsdiscussie dus wel, het is gewoon op dit moment niet ideaal als je er wat minder geld voor over hebt. Als ik nu zou kiezen voor een Gtx 1080 betaal ik in principe meer geld dan mn complete setup op dit moment en dat is het denk ik niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Henkje.doc schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:22:
Beetje weer offtopic, maar het grootste probleem waar ik (en mogelijk ook andere) tegenaanloop is dat er nu geen goed alternatief is voor een upgrade vanuit een Gtx 7xx met een budget van ongeveer 400 euro.

- met een Gtx 970 betaal je nieuw teveel en 2ehand moet je maar zien wat je krijgt. Daarnaast is met nog een paar dagen te gaan de 970 alweer een generatie ouder.

- een Gtx1070 is een upgrade, maar valt niet in hetzelfde prijssegment als de vorige x70

- wachten op AMD met de 480. als singlekaart waarschijnlijk geen upgrade en op basis van 1 persconferentie van AMD voorsorteren op crossfire is iets te vroeg. Daarnaast zal deze oplossing waarschijnlijk +500 euro worden.

- Wachten op een opvolgder in de x60 reeks. Hier is nog helemaal weinig over bekend en dus voorsorteren op iets.

Ik begrijp de prijsdiscussie dus wel, het is gewoon op dit moment niet ideaal als je er wat minder geld voor over hebt. Als ik nu zou kiezen voor een Gtx 1080 betaal ik in principe meer geld dan mn complete setup op dit moment en dat is het denk ik niet waard.
Een tweedehands 980Ti red je wel voor 400 euro hoor, niks mis met die kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, 2-3 maandjes wachten en dan voor 420-430 euro de 1070 kopen? Met gratis spel erbij als het een beetje mee zit. ;)
Misschien is tegen die tijd ook bekend wanneer AMD met de 490 komt, dan heb je nog wat te kiezen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Jackson6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:53:
Een tweedehands 980Ti red je wel voor 400 euro hoor, niks mis met die kaart.
Hmm, dacht een week geleden dat 450 het minimum was :+ .
Is dat niet altijd zo met pc hardware ;) ? Ik begrijp nooit dat mensen *ineens* een nieuwe kaart moeten hebben juist als er net een nieuwe kaart uitkomt. Wat als NVIDIA een maand later had gereleased ... yup dan had je nog prima een maand verder gekund.

Altijd wachten is raar in pc land, maar wachten op reeds bekende te releasen kaarten (10 juni GTX 1070 en 29 juni RX 480) is gewoon geen dief zijn van eigen portemonnee en je opties open houden. Dat zou ik sowieso doen tenzij je GPU ontploft is en je nu jetzt direct heel high-end moet gamen voor je eSports team ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regmaster schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:04:
Want zo'n goede deal is die GTX 1070 niet qua bang for buck
Waarom? De 1070 komt twee schalen hoger uit binnen de vorige generatie (precies wat je mag verwachten gezien de extra generatiesprong die is gemaakt), het garandeert 60+ fps voor 1440p. Het aantal CUDA-kernen ligt ruim hoger (19XX vs. 16XX), de klokfrequentie is veel hoger, het vermogen is vergelijkbaar...
Ik zie weinig negatiefs. Hooguit kan je klagen dat het aantal extra transistoren niet evenredig is met het kleinere oppervlakte per transistor maar dat is normaal bij de overgang naar een nieuwe procestechnologie aangezien de kosten daarvan hoog zijn en de yields in het begin tegenvallen. Ik vind het wel bang for the buck, als je de 970 bang for the buck vond. Ik zou me als NVidia-klant eerder druk maken om het niet ondersteunen van FreeSync en het niet goed ondersteunen van vorige generaties kaarten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Cassius schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:47:
[...]

Hmm, dacht een week geleden dat 450 het minimum was :+ .

[...]

Is dat niet altijd zo met pc hardware ;) ? Ik begrijp nooit dat mensen *ineens* een nieuwe kaart moeten hebben juist als er net een nieuwe kaart uitkomt. Wat als NVIDIA een maand later had gereleased ... yup dan had je nog prima een maand verder gekund.

Altijd wachten is raar in pc land, maar wachten op reeds bekende te releasen kaarten (10 juni GTX 1070 en 29 juni RX 480) is gewoon geen dief zijn van eigen portemonnee en je opties open houden. Dat zou ik sowieso doen tenzij je GPU ontploft is en je nu jetzt direct heel high-end moet gamen voor je eSports team ;) .
Heb hem ook voor 450 verkocht hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Cassius schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:47:
[...]
Dat is typisch mensen denk ik, in ieder geval bij veel mensen.
Als er geen aankondiging was geweest was iedereen blij met z'n 970/980/TI etc.
Maar omdat er een bepaalde datum is geroepen kan men niet meer wachten en moet het meteen.
Dat geldt voor heel veel dingen - kijk naar de nieuwe/aankomende Tesla (de auto dan) en hoeveel aanvragen er daar niet voor zijn.
Vorige maand een nieuwe PC in elkaar gezet en ga mooi op m'n gemak kijken wat interessant voor mij is.
(en ja natuurlijk wil ik het het liefst gisteren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Jackson6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:57:
[...]
Heb hem ook voor 450 verkocht hoor :+
Heb je nou een tweaker voor €50 getild!? Boefje.
Tadream schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:00:
Dat is typisch mensen denk ik, in ieder geval bij veel mensen.
Zit hier nog met mn 7950 die stevig overclocked nog steeds 144FPS in Overwatch haalt op 1080p medium, upgraden is voor quitters B) !

Plus ik ben frugal / krenterig. Ies gezond voor portemonnee!

[ Voor 48% gewijzigd door Cassius op 07-06-2016 18:03 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Zeker, de prijs valt me tegen. Ik moet even acclimatiseren. Ik heb hem op 450 geschat als launch, en dan 400 euro als de stres eraf is.
Dat is nogal onrealistisch. :)
Een prijs van $380 is 432 euro.
-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:23:
Om het duidelijk te maken wat hier mee bedoeld wordt hebben nVidia en AMD plaatjes gemaakt. ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ikmKRPPh0Ca9zOImdF9qJ0HV/full.png
Dit is hoe het werkt met DX11, alles wordt achterelkaar in de pipeline gedaan in een vaste volgorde.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BfRQm9BXHL97RYtpZJhZF2Nf/full.png
Met DX12 Async compute wordt dit mogelijk, meerdere threads door de pipeline, parallel naast elkaar. Zie het dus als een meerbaansnelweg, terwijl het met DX11 nog een enkelbaanssnelweg was.
Grappig dat dit de laatste jaren pas echt wordt aangepakt bij de grafische kaarten (AMD heeft dat al gedaan (mogelijk nog wat meer in de toekomst), NVidia zal het ongetwijfeld gaan doen bij de eerstvolgende gelegenheid), dit is een decenniaoud fenomeen in de hardwarewereld: voldoende parallel taken laten uitvoeren om wachttijden te voorkomen of te beperken. :)
Hoe komt het dat ze dat niet veel eerder al deden?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
gisteren mijn gigabyte g1 mogen ontvangen. Heb er maar heel even mee gespeeld maar qua performance zit alles wel snor. Fans spinnen ook niet in idle, zeer mooi. Echter, na een potje gamen begin de pc toch wel serieus wat geluid te maken. Weet nog niet juist of het nu aan de gigabyte g1 1080 ligt of aan case fans. Zal vanavond wat verder onderzoek verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Het is zomer, kom eens buiten (nu jah, wat een weer).

Tegen augustus is er meer duidelijkheid rond de GTX 1060 en komt er misschien wat balans in de 480X vs 1070GTX prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sjoepap schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 02:14:
gisteren mijn gigabyte g1 mogen ontvangen. Heb er maar heel even mee gespeeld maar qua performance zit alles wel snor. Fans spinnen ook niet in idle, zeer mooi. Echter, na een potje gamen begin de pc toch wel serieus wat geluid te maken. Weet nog niet juist of het nu aan de gigabyte g1 1080 ligt of aan case fans. Zal vanavond wat verder onderzoek verrichten
Wat voor CPU koeling heb je?

Het kan zomaar zijn dat je videokaart warmte de cpu koeler opwarmt. Dan gaan al je fans sneller draaien (mits ze op je mobo aangesloten zijn).

Ik ben zelf gisteren aan het spelen gegaan met de MSI GTX 1080 Gaming X die ik gisteren binnen heb gehad. Werkt fantastisch, supersnel!

Overwatch bijvoorbeeld heb ik niet onder de 110fps zien komen op Epic 1440p en DOOM niet onder de 100. Beiden zitten gemiddeld zo rond de 120 a 130.

Ik heb tot nu toe twee mafheidjes aan de kaart kunnen ontdekken. Ten eerste als de fanspeed op de 60% komt gaat een van de fanlagers een beetje tikken. Gaat ie voorbij de 62 is het niet meer te horen. Het is alleen op een bepaald toerental. Echt heel storend is het gelukkig niet.

Het tweede mafheidje is de ik af en toe "hikjes" heb als ik DOOM net gestart heb. Het komt 1 of 2 keer voor en dan is het weg. Ik had dat voorheen niet met mijn 980.

Ik zal dat laatste maar wijten aan het feit dat ik nog een reinstall moet doen. Ik heb zonder de boel op te schonen zo een nieuwe mobo, cpu en videokaart in de PC geknalt. Ik ga er vanuit dat dit dus weg gaat als ik mijn nieuwe SSD heb en kan reinstallen. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ylgxgABHCMb63PnKjcbEPbgL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5ke6VaJ72cpskdxzBI66Y9Mu/full.jpg

8)

[ Voor 47% gewijzigd door Blaat op 08-06-2016 07:49 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Nu nog een grotere case ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik ben een beetje klaar met bulky kasten. Ik vind dit formaat ideaal.

Het doel is uiteindelijk om de boel te gaan waterkoelen en daar is dit kastje perfect voor. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:14:
[...]

Overwatch bijvoorbeeld heb ik niet onder de 110fps zien komen op Epic 1440p en DOOM niet onder de 100. Beiden zitten gemiddeld zo rond de 120 a 130.
Je Overwatch resultaten vind ik eigenlijk wel tegenvallen als ik hier kijk:
http://www.techspot.com/r...tch-benchmarks/page3.html

De FPS die jij noemt als minimum en gemiddelde ga ik nog voorbij met mijn inmiddels alweer bejaarde 2600k met twee 680s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:55:
[...]

Je Overwatch resultaten vind ik eigenlijk wel tegenvallen als ik hier kijk:
http://www.techspot.com/r...tch-benchmarks/page3.html

De FPS die jij noemt als minimum en gemiddelde ga ik nog voorbij met mijn inmiddels alweer bejaarde 2600k met twee 680s...
Ten eerste, die benchmark is gedaan op Ultra, niet op Epic. Ten tweede, ik speel op 122% renderscale. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:59:
[...]
Ten tweede, ik speel op 122% renderscale. ;)
Dan zal dat het zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Dan zal dat het zijn... :)
En wat betreft de benchmark, zie ook deze opmerking in jouw link:
...Therefore, we decided to test GPU performance using a custom map with no other players....
:P

Ik denk dat deze benchmark meer hout snijdt in dat opzicht:

http://www.gamersnexus.ne...u-benchmark-and-fps-tests

[ Voor 18% gewijzigd door Blaat op 08-06-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
200% renderscale zit er bij mij niet in in ieder geval :p. Maar good catch, dat had ik niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

[...]

Wat voor CPU koeling heb je?

Het kan zomaar zijn dat je videokaart warmte de cpu koeler opwarmt. Dan gaan al je fans sneller draaien (mits ze op je mobo aangesloten zijn).

Ik ben zelf gisteren aan het spelen gegaan met de MSI GTX 1080 Gaming X die ik gisteren binnen heb gehad. Werkt fantastisch, supersnel!

Ik heb tot nu toe twee mafheidjes aan de kaart kunnen ontdekken. Ten eerste als de fanspeed op de 60% komt gaat een van de fanlagers een beetje tikken. Gaat ie voorbij de 62 is het niet meer te horen. Het is alleen op een bepaald toerental. Echt heel storend is het gelukkig niet.

Het tweede mafheidje is de ik af en toe "hikjes" heb als ik DOOM net gestart heb. Het komt 1 of 2 keer voor en dan is het weg. Ik had dat voorheen niet met mijn 980.

Ik zal dat laatste maar wijten aan het feit dat ik nog een reinstall moet doen. Ik heb zonder de boel op te schonen zo een nieuwe mobo, cpu en videokaart in de PC geknalt. Ik ga er vanuit dat dit dus weg gaat als ik mijn nieuwe SSD heb en kan reinstallen. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
Haha cringe!! Ga is ff heel snel een SSD aanschaffen en de boel opnieuw installeren! 8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fusion_XT schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Haha cringe!! Ga is ff heel snel een SSD aanschaffen en de boel opnieuw installeren! 8)7 7(8)7
Haha hij is onderweg!

Ik hoop dat het dezelfde oorzaak heeft, maar mijn firestrike score is wel aan de lage kant. Ik haal 17,5k met de standaard versie terwijl de FE met een 3770k al met gemak 21k haalt.

Maak me stiekem wel een beetje zorgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Haha hij is onderweg!

Ik hoop dat het dezelfde oorzaak heeft, maar mijn firestrike score is wel aan de lage kant. Ik haal 17,5k met de standaard versie terwijl de FE met een 3770k al met gemak 21k haalt.

Maak me stiekem wel een beetje zorgen. :P
Tuurlijk is dat de issue duh... :P ! btw Wat is je temp en clockspeed tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fusion_XT schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Tuurlijk is dat de issue duh... :P ! btw Wat is je temp en clockspeed tijdens het gamen?
Temp hangt rond de 73 graden en de clockspeed boost naar ongeveer 1900MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Temp hangt rond de 73 graden en de clockspeed boost naar ongeveer 1900MHz.
Oh netjes voor zo'n kleine kast.. Mijne hangt rond de 69c en 1923Mhz. Wel een fanprofile aangemaakt, zodat deze rond de 65% draait.

Al overgeclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Uit nieuwschierigheid ook net even een benchmark gedraaid,

De temperatuur was rond de 71c en 1924 Mhz(fire strike zei trouwens 1974Mhz). De scores waren als volgt:

Eind score 17690
Graphics 22925
Phisics 12859
combines 8233

Heb al heel lang geen benchmark meer gedraaid en dit was na een standaard boot, niets uitgezet, 3d mark geinstalleerd en direct gedraait.

Het systeem waar het op draait:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 342,50€ 342,50
1MSI Z170A GAMING M5€ 171,95€ 171,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 776,51€ 776,51
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 126,95€ 126,95
1Corsair Hydro H100i v2€ 118,95€ 118,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,99€ 68,99
1Corsair RM750x€ 110,95€ 110,95
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.827,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

willy83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:57:

De temperatuur was rond de 71c en 1924 Mhz(fire strike zei trouwens 1974Mhz). De scores waren als volgt:

Eind score 17690
Graphics 22925
Phisics 12859
combines 8233

Heb al heel lang geen benchmark meer gedraaid en dit was na een standaard boot, niets uitgezet, 3d markt geinstalleerd en direct gedraait.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.827,70
Ah dus jij haalt ongeveer hetzelfde!

Misschien was NVidia iets te optimistisch met hun leak dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Blaat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Ah dus jij haalt ongeveer hetzelfde!

Misschien was NVidia iets te optimistisch met hun leak dan. :+
Mmmzz dan ga ik hem vanaaf ook maar is draaien, eerlijk gezegd boeit mij 3dmark dus echt geen ene reet. Syntetische troep!, maar op Guru3D haalt men met onze kaart 19.6k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Fusion_XT schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Mmmzz dan ga ik hem vanaaf ook maar is draaien, eerlijk gezegd boeit mij 3dmark dus echt geen ene reet. Syntetische troep!, maar op Guru3D haalt men met onze kaart 19.6k.
Ik heb even gekeken naar hun test, en hun halen met de Physics test een veel hogere score, de graphics zijn hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Fusion_XT schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Guru3D gebruikt wel even een iets ander testsysteem, namelijk met een Core i7 5960X (Haswell-E) @ 4.4 GHz op alle 8 de cores. Het is daarom geheel logisch dat ze een hogere score halen?

Guru3D haalt bij de Graphics 22746, jij haalt hier +- 200 punten meer.
Guru3D haalt bij Physics 21145, jij bijna 10.000 minder.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 08-06-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik baseerde mijn paniek op dit:

http://www.digitaltrends....0-3dmark/#:eCi3_yomQniyvA

Een leak van niks dus. :P

Bovendien heb ik in mijn geheugen staan dat ik met een GTX970 SLI boven de 20k haalde. In de praktijk zou een 1080 toch echt sneller moeten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Blaat op 08-06-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
willy83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:57:

Eind score 17690
Graphics 22925
Phisics 12859
combines 8233

Heb al heel lang geen benchmark meer gedraaid en dit was na een standaard boot, niets uitgezet, 3d mark geinstalleerd en direct gedraait.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.827,70
Niet vergelijken met de eindscore maar kijken naar de graphics-score en dan zit je goed in de buurt.
Vergelijk maar de physics-score van guru3d en de jouwe, daar zit het verschil in eindscore ,eindscore wordt bepaald door alle scores.

Guru3d
Processor

Core i7 5960X (Haswell-E) @ 4.4 GHz on all eight cores
http://www.guru3d.com/art...aming_x_8g_review,28.html

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:22:
[...]

1$ = 0.88 euro. Het is wat minder erg dan dat het is geweest maar helaas, het is nog steeds ongunstig.
[afbeelding]
Helaas.

Voor het gemak, per $100 betaal je afgerond naar boven 114 euro, als dezelfde prijs wordt gerekend.
spoiler:
Wel goed voor de export vanuit de EMU-zone naar de USA. ;)

[...]
Leuke analyse, alleen is het precies andersom. Voor €88,- koop je nu $100,-. Dus een kaart van $400,- zou omgerekend €352,- moeten kosten. Vanwege invoerrechten en BTW betalen we vaak het bedrag van dollars in euro's, dus zijn we altijd nadeliger uit dan in Murica. Het is dus nadelig voor de export van de Euro-landen naar de States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Welke voeding is aan te raden voor een GTX 1080? Ik had zelf de Corsair RM550x in gedachten? In combinatie met een i7-6700K en een 1TB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boerhof schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Leuke analyse, alleen is het precies andersom. Voor €88,- koop je nu $100,-. Dus een kaart van $400,- zou omgerekend €352,- moeten kosten. Vanwege invoerrechten en BTW betalen we vaak het bedrag van dollars in euro's, dus zijn we altijd nadeliger uit dan in Murica. Het is dus nadelig voor de export van de Euro-landen naar de States.
Jij hebt gelijk, ik lette even niet goed op.
Hoe hoog zijn die invoerrechten? Die BTW daar kan ik mee leven maar de invoerrechten slaan nergens op aangezien er geen bedrijf binnen de EU is wat fatsoenlijke grafische kaarten maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:51:
Welke voeding is aan te raden voor een GTX 1080? Ik had zelf de Corsair RM550x in gedachten? In combinatie met een i7-6700K en een 1TB SSD.
Heeft weinig met ervaringen te maken, dus ga in het vervolg verder in Voeding advies en informatie topic - Deel 32

offtopic:
Ja, die voeding zou een goede keuze zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Heeft weinig met ervaringen te maken, dus ga in het vervolg verder in Voeding advies en informatie topic - Deel 32

offtopic:
Ja, die voeding zou een goede keuze zijn.
Die hele prijzendiscussie is ook behoorlijk offtopic.

Kunnen we terug gaan naar ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Heren, ik wil zo gaan bestellen voor mijn Cougar QBX ITX case: http://nl.hardware.info/n...gar-met-perfecte-indeling.

Wat is voor de koeling denken jullie uiteindelijk beter:

- Blower style: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB
- Extra fans: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Er van uitgaande dat de case van binnen uiteindelijk 3 tot 4 fans toegevoegd kijgt voor airflow. Als ik hier uit ben ga ik bestellen namelijk :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Joppiesaus2 op 08-06-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je link werkt niet, maar het zal deze moeten zijn:
http://nl.hardware.info/n...gar-met-perfecte-indeling

Als ik het zo zie zou ik gewoon 2 fans beneden en 2 fans boven combineren met een niet-blower variant.

Sowieso zou ik geen Founders Edition nemen. Dan kun je waarschijnlijk beter een watergekoelde AIC variant kopen zoals die van EVGA (of zelf een erop zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Thanks, zat ik ook al aan te denken, plus nog de standaard fan naar achteren die direct de hitte van de CPU cooler naar buiten trekt. Hoop fans in ieder geval ;-).

Las in een review al dat GPU koeling in deze case het grote probleem is en CPU zeer goed te doen is. 2 fans onder sowieso hetgeen ik ga toepassen.

Waterkoeling zie ik iets minder zitten. Wil de case mee kunnen nemen makkelijk en het idee van lekken etc. zit me niet echt lekker als hij wat stoten tijdens een rit te verduren krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door Joppiesaus2 op 08-06-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:16
. verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door schumi1986 op 08-06-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joppiesaus2 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:48:
Waterkoeling zie ik iets minder zitten. Wil de case mee kunnen nemen makkelijk en het idee van lekken etc. zit me niet echt lekker als hij wat stoten tijdens een rit te verduren krijgt.
Zal wel meevallen. Mijn vorige AIO koeler op mijn CPU heeft erin gezeten van 2008 tot enkele weken geleden en ook meerdere LAN parties en ritjes naar vrienden meegemaakt. Je hardware zit toch gewoon vast in je kast? Die slangen hangen dan ook maar gewoon in de lucht. Wat schokken gaat dat niet veranderen.

Verder is het maar een optie natuurlijk :).

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 08-06-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ook een firestrike bencmark gedraaid.
Volgens msi afterburner was mij gpu clock 1822 op 80 graden
Volgens 3Dmark was mijn clock 1.886 MHz.

Eindscore 16 733
Graphics score 21 714
Physics score 12 238
Combined score 7 714

Spec
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 342,95€ 342,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 136,95€ 136,95
1EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 799,-€ 799,-
1Corsair Graphite 760T Black€ 174,95€ 174,95
1TP-Link Archer T9E€ 55,95€ 55,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 49,48€ 49,48
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 68,95€ 68,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,95€ 76,95
1Crucial MX100 512GB€ 269,-€ 269,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.126,04

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:30:
[...]

Zal wel meevallen. Mijn vorige AIO koeler op mijn CPU heeft erin gezeten van 2008 tot enkele weken geleden en ook meerdere LAN parties en ritjes naar vrienden meegemaakt. Je hardware zit toch gewoon vast in je kast? Die slangen hangen dan ook maar gewoon in de lucht. Wat schokken gaat dat niet veranderen.

Verder is het maar een optie natuurlijk :).
Ik zou het overwegen als maximale snelheid zonder oc op de 1080 in het geding zou komen met alleen airkoeling. Ik ben er nog steeds niet zeker van, ik heb het idee dat de cpu goed gaat komen, gpu in de Cougar QBX case blijft een twijfel voor me.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 243,95€ 243,95
1Gigabyte GA-Z170N-WIFI€ 137,95€ 137,95
1MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 740,50€ 740,50
1Noctua NH-U9B SE2€ 46,90€ 46,90
3Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 18,95€ 56,85
1Natec Genesis Gaming Mousepad M12 Maxi€ 17,95€ 17,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 61,90€ 61,90
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 78,95€ 78,95
1Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 235,50€ 235,50
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.402,91

[ Voor 74% gewijzigd door Joppiesaus2 op 08-06-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dan ook dat je gewoon goed zit met een niet-blower variant. De watergekoelde versies zijn een alternatieve oplossing om de hitte toch buiten je kast te houden. Ik snap je zorgen en ik wil je absoluut geen waterkoeling aansmeren. ;)
Lijkt mij dat dit goed in lijn zit met de scores van de overgeklokte varianten die eerder langskwamen.

[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 08-06-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Dan is het alleen nog even wachten op een goed koelende kaart die leverbaar is tegen een redelijke prijs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:02
New Yorker schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:06:
Ook een firestrike bencmark gedraaid.
Volgens msi afterburner was mij gpu clock 1822 op 80 graden
Volgens 3Dmark was mijn clock 1.886 MHz.

Eindscore 16 733
Graphics score 21 714
Physics score 12 238
Combined score 7 714

Spec
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 342,95€ 342,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 136,95€ 136,95
1EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 799,-€ 799,-
1Corsair Graphite 760T Black€ 174,95€ 174,95
1TP-Link Archer T9E€ 55,95€ 55,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 49,48€ 49,48
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 68,95€ 68,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,95€ 76,95
1Crucial MX100 512GB€ 269,-€ 269,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.126,04
Fire Strike is leuk, maar die score kan ik ook halen met mijn MSI GTX 980Ti Gaming 6G (weliswaar met OC). Ik ben eerder benieuwd naar FPS in-game! Show us the goods. Wat doet de GTX 1080 in games als 'The Division' of 'Overwatch'? Ik heb ook een 4790K, dus ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:32:
Ik heb ook een 4790K, dus ik ben erg benieuwd!
Dan lijkt mij Overwatch een goede test inderdaad. Moet hij de game wel hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Helaas heb ik dat niet wel kan ik dx12 benchmark van hitman uitvoeren.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je Warhammer al geprobeerd? Daar zou ik wel veel interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Of ff goldminen naar bitcoins? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:37:
Heb je Warhammer al geprobeerd? Daar zou ik wel veel interesse in hebben.
Met Warhammer haal ik 110fps op ultra.

Met hitman dx12 haal ik 104fps met alles op maxed.

[ Voor 10% gewijzigd door New Yorker op 08-06-2016 18:50 ]

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:34:
[...]

Dan lijkt mij Overwatch een goede test inderdaad. Moet hij de game wel hebben :D.
[...]

[...]
:)

[ Voor 28% gewijzigd door Blaat op 08-06-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij hebt niet dezelfde CPU. :p Maar still valid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ach het verschil tussen een 4790k en een 6700k is ook weer niet zo groot. Mijn cpu draait namelijk nog op stock in afwachting van een delid. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Guys...

Ik geef u, de NZXT G10 bracket op de MSI GTX1080 Gaming X...

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/3ste713xr/IMG_20160608_211316.jpg

En temps (25c ambient) tijdens Witcher 3.. (30miin ingame)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/jv3t4l.jpg

Settings in Afterburner:

Core Voltage: 25%
Powerlimit: 121%
Templimit: 93c
Core Clock:+50
Mem Clock: +350

Morgen meer!!

[ Voor 3% gewijzigd door Fusion_XT op 08-06-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Heel erg benieuwd wat je uit weet te halen en ook hoe hoog/laag de temperatuur dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

willy83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:53:
Heel erg benieuwd wat je uit weet te halen en ook hoe hoog/laag de temperatuur dan wordt.
Fans draaien maar op ~700 rpm Gentle Typhoons/Thermaltake Riing (op GPU rad en CPU rad).. Hou van stilte tijdens gamen.
Maar bij Rottr (Tomb Raider 2) zakt het geheel al na ~5min naar 2025Mhz..... En temp is dan 2c koeler dan bij de Witcher 3. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Fusion_XT op 08-06-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Fusion_XT schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Fans draaien maar op ~700 rpm Gentle Typhoons/Thermaltake Riing (op GPU rad en CPU rad).. Hou van stilte tijdens gamen.
Maar bij Rottr (Tomb Raider 2) zakt het geheel al na ~5min naar 2025Mhz..... En temp is dan 2c koeler dan bij de Witcher 3. :X
Dat is niet slecht, heb je geen last van mindere prestaties met die fans? De corsair H100i heeft "speciale"fans die een hoge statische druk kunnen leveren en dus de lucht beter door de radiator zouden moeten duwen.
Ik wilde eerst rode fans op mn rad zetten, maar heb dat toen nog maar achterwegen gelaten.

Blaast een rad. van jou in je kast(zo ja welke) of staan ze beide naar buiten toe?

Dat inzakken had ik ook dat bij opstart de core op 1979 staat, zakt in naar 1946 en dan verder naar 1925. Fanspeed of max temperatuur verhogen lijkt hierbij niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:45
Bij mij loopt hij 2063 en na een minuut of 5 zakt hij naar 2025
Maar daarna blijft hij rond de 2025/2012 hangen .
En dat is met een 45 minuten benchmark vally
Hij wordt niet warmer dan 77 graden .
Temp 93
Power 120
Fans 80%
Ik heb een mini itx systeem en staat in een tv meubel op een 55 inch 4k tv
Dus geluid valt reuze mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Review van Jayz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaudog schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:25:
Bij mij loopt hij 2063 en na een minuut of 5 zakt hij naar 2025
Maar daarna blijft hij rond de 2025/2012 hangen .
En dat is met een 45 minuten benchmark vally
Hij wordt niet warmer dan 77 graden .
Temp 93
Power 120
Fans 80%
Ik heb een mini itx systeem en staat in een tv meubel op een 55 inch 4k tv
Dus geluid valt reuze mee .
Dat lijkt me best netjes in zo'n kastje, zeker als je geen last hebt van het geluid van de ventilator. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
willy83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Dat is niet slecht, heb je geen last van mindere prestaties met die fans? De corsair H100i heeft "speciale"fans die een hoge statische druk kunnen leveren en dus de lucht beter door de radiator zouden moeten duwen.
Ik wilde eerst rode fans op mn rad zetten, maar heb dat toen nog maar achterwegen gelaten.

Blaast een rad. van jou in je kast(zo ja welke) of staan ze beide naar buiten toe?

Dat inzakken had ik ook dat bij opstart de core op 1979 staat, zakt in naar 1946 en dan verder naar 1925. Fanspeed of max temperatuur verhogen lijkt hierbij niet te helpen.
Ik dacht dat Gentle Typhoons juist fans waren met hele hoge statische druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mijn MSI X doet 1924mhz en dat bij ~200W.

+ 43mhz gaat naar 210W, wat uiteindelijk in game na ~5min naar 1988mhz gaat. That's it. Meer en het is een freeze.

Iets slechter resultaat dan die van Jay2ct dus lijkt het. Aan de andere kant, in 1440p loop ik nog nergens tegen iets wat ook maar een beetje een bottleneck is aan. (beetje duh natuurlijk)

Buiten het geluidsniveau zie ik hoe langer hoe minder de zin in van non-FE :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Vanochtend nog een klein uurtje Vally
Gedraaid .
Begin 2063 GHz en zakt naar 2012
Maar komt niet onder de 2 GHz
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/beau555/image_zpsxlstdkde.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:28:
[...]

Ik dacht dat Gentle Typhoons juist fans waren met hele hoge statische druk.
Ja en die zijn veel beter als de standaard fans van de H100i van Corsair.
djunicron schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:33:
Mijn MSI X doet 1924mhz en dat bij ~200W.
Niet naar de frequentie kijken maar naar de prestaties dat is door boost niet meer hetzelfde namelijk.

Lagere frequentie kan sneller zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Het gaat mij er om dat het niet zo schommeld als ik lees dat bij sommige naar de 1800/1900 zakt dat heb ik niet zelfs niet in een itx case .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

willy83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Juist niet, die GT's zijn 100000x beter en stiller dan die flut corsair fans. Zelfs die TT Riings zijn stiller 8)7.
Zowel de fans op de GPU als de CPU rad blazen lucht de kast in. Ik heb dan 2 fans boven in de kast zitten die alles weer naar buiten blaast :). Lkkr koel en stil. (Inwin 805)
Beaudog schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:10:
Vanochtend nog een klein uurtje Vally
Gedraaid .
Begin 2063 GHz en zakt naar 2012
Maar komt niet onder de 2 GHz
[afbeelding]
Wat zijn je afterburner settings?
Mijn kaart en Jayz zijn kaart zijn vergelijkbaar. Mijne deed op de Twinfrozer ook ong. 1936mhz met boost.

Ik haal nu gemiddeld in games 2025/50Mhz met de H75 (gemiddeld 55c) erop. Had gehoopt op meer, maar door de H75 is mijn geluidsproductie weer drastisch gezakt tot een heerlijk rustig gezoem. Gewerldig dat als je systeem onder load stiller is dan een pc van een maat die idle draait... :+

[ Voor 57% gewijzigd door Fusion_XT op 09-06-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik gebruik geen afterburner maar evga tool
Settings zijn:
Temp target 93
Power limit 120
Fan curve 80 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fusion_XT schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:30:
[...]

Juist niet, die GT's zijn 100000x beter en stiller dan die flut corsair fans. Zelfs die TT Riings zijn stiller 8)7.
Zowel de fans op de GPU als de CPU rad blazen lucht de kast in. Ik heb dan 2 fans boven in de kast zitten die alles weer naar buiten blaast :). Lkkr koel en stil. (Inwin 805)

[...]

Wat zijn je afterburner settings?

[...]

Mijn kaart en Jayz zijn kaart zijn vergelijkbaar. Mijne deed op de Twinfrozer ook ong. 1936mhz met boost.

Ik haal nu gemiddeld in games 2025/50Mhz met de H75 (gemiddeld 55c) erop. Had gehoopt op meer, maar door de H75 is mijn geluidsproductie weer drastisch gezakt tot een heerlijk rustig gezoem. Gewerldig dat als je systeem onder load stiller is dan een pc van een maat die idle draait... :+
Offtopic: Ik heb zelf EK Vardar F1 fans, heb je die wel eens geprobeerd? Ik vraag me af hoe die zich verhouden tegen GT's. Dit is een eeuwig durende discussie op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Beaudog schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:21:
Ik gebruik geen afterburner maar evga tool
Settings zijn:
Temp target 93
Power limit 120
Fan curve 80 %
Geen andere clock settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Sorry 😎
Core +160
Mem + 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:02
En dat met een stock EVGA GTX 1080?! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Ja dat klopt heb hem zelfs nog hoger gehad
De kaart zelf zit in een v core1 itx case
De kaart zuigt lucht van buiten af en niet echt uit de case zelf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

+160 op de core.. mmzz. Maar hij klokt wel terug naar 2025. Ik zou voor meer vcore gaan en iets terug op je core clock. Dan blijft ie waarschijnlijk hoger in zijn kloks hangen.
Blaat schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:23:
[...]

Offtopic: Ik heb zelf EK Vardar F1 fans, heb je die wel eens geprobeerd? Ik vraag me af hoe die zich verhouden tegen GT's. Dit is een eeuwig durende discussie op het internet.
Offtopic: Die wil ik dus ook graag is proberen. Wel goede verhalen over gehoord. Al ben ik nu op zoek naar 4 goede airflow fans, die op ~700/800rpm dood stil zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Fusion_XT op 09-06-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik vindt het prima zo de kaart gaat als de brandweer maar hij zou nog omhoog kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fusion_XT schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:08:
Offtopic: Die wil ik dus ook graag is proberen. Wel goede verhalen over gehoord. Al ben ik nu op zoek naar 4 goede airflow fans, die op ~700/800rpm dood stil zijn.
offtopic:
Offtopic is ook een tag he :p, maar Noctua NF-A14 PWMs met de bijgeleverde Low-Noise-Adaptor niets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Paprika schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:23:
[...]

offtopic:
Offtopic is ook een tag he :p, maar Noctua NF-A14 PWMs met de bijgeleverde Low-Noise-Adaptor niets voor je?
offtopic:
Owww haha goos!. Ik zit niet zo vaak op forums :F, het shitte is, ik HAAAAAT de kleur die Noctua gebruikt. Daarnaast maak ik gebruik van de NZXT Grid+ v2 dus moeten de fans aan een bepaalde volt/watt voldoen anders ziet grid+ de fans niet goed op lage rpm en vallen ze steeds uit.. Moeilijk gebeuren dus allemaal.

Maar ga er even naar kijken. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Laatst online: 09-01-2022
Wat heeft iedereen trouwens tegen de founder's editie terwijl de vendor custom kaarten nu voor 50 euro meer de deur uit gaan (de MSI) en hetzelfde / rond hetzelfde (beide kanten op dus, soms beter soms slechter) overclocken?

Serieuse vraag, zit te twijfelen of ik nu gewoon een FE ga kopen, aangezien de custom kaarten in prijs zullen zakken binnen een week (schat ik, graag hoor ik of ik verkeerd schat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet hoe je een review moet lezen neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik heb niks tegen de founders edition
Ben er blij mee en die 50 euro xtra maakt dan ook niet meer uit als je toch zoveel
Geld uitgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
Paprika schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:13:
Je weet hoe je een review moet lezen neem ik aan...
Uiteraard, thanks voor de hulp |:(

Maar zie bijvoorbeeld de MSI review een paar posts terug van Jays2cents, daar komt de MSI toch duidelijk slechter uit, behalve dat hij wat koeler is.

Hier word de FE als een slecht iets gezien, vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DrParanoid schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:15:
[...]
Uiteraard, thanks voor de hulp |:(
http://nl.hardware.info/r...custom-gtx-1080-conclusie
Dan zou je je antwoord ook al hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrParanoid
Kijk, dat is al behulpzamer, de specifieke review die je bedoelde - thanks :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Ik heb de EVGA Founders versie maar die overclocked dus iets beter dan sommige van die zogenaamde overclock kaarten met extra power plug meerder fases.

Loopt als een zonnetje op +200 Core en +500 Mem

Welcome to the silicon lottery!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

menaze schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:35:
Ik heb de EVGA Founders versie maar die overclocked dus iets beter dan sommige van die zogenaamde overclock kaarten met extra power plug meerder fases.

Loopt als een zonnetje op +200 Core en +500 Mem

Welcome to the silicon lottery!
Wat zijn je ingame clocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Fusion_XT schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:36:
[...]

Wat zijn je ingame clocks?
Zo rond te 2050 / 2025 met soms een uitschieter naar boven (en beneden).
Heb helaas nog niet de magische 2100 gehaald.
Komt nog een water block op dus misschien haalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

-The_Mask- schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:06:
Noiseblocker eLoops zijn ook goede fans.
De ene review site zegt ''goede fans, niet hoorbaar'' andere zeggen weer ''got a annoying buzz sound at low rpm''. Dit haat ik dus zo kan ik echt geen keuze maken. En voor ong. €25,- p/s ben ik weer €100 lichter (4 nodig).

I want absolute silence.. >:)
menaze schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Zo rond te 2050 / 2025 met soms een uitschieter naar boven (en beneden).
Heb helaas nog niet de magische 2100 gehaald.
Komt nog een water block op dus misschien haalbaar :)
ahh ik dacht al niemand haalt +200 op de core haha. Je verhoogt namelijk de boost clock en niet de base. Dus die +200 heeft totaal geen effect.

Ik zei het net ook al, je beter gaan voor meer Vcore en minder core clock, dan kom je hoger uit en blijft ie meer stable.

[ Voor 26% gewijzigd door Fusion_XT op 09-06-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusion_XT schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:51:
[...]

De ene review site zegt ''goede fans, niet hoorbaar'' andere zeggen weer ''got a annoying buzz sound at low rpm''. Dit haat ik dus zo kan ik echt geen keuze maken. En voor ong. €25,- p/s ben ik weer €100 lichter (4 nodig).

I want absolute silence.. >:)

[...]

ahh ik dacht al niemand haalt +200 op de core haha. Je verhoogt namelijk de boost clock en niet de base. Dus die +200 heeft totaal geen effect.

Ik zei het net ook al, je beter gaan voor meer Vcore en minder core clock, dan kom je hoger uit en blijft ie meer stable.
Ik heb dat anders opgelost.. Mijn pc in de gangkast ingebouwd.. 10m usb3 kabel en displayport kabel onder het huis naar me bureau en gaan :).. Je hoort hem helemaal niet meer :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Ik heb dat anders opgelost.. Mijn pc in de gangkast ingebouwd.. 10m usb3 kabel en displayport kabel onder het huis naar me bureau en gaan :).. Je hoort hem helemaal niet meer :D :D
Ja ook wel is over nagedacht, alleen i would like to see my hardware B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusion_XT schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:25:
[...]

Ja ook wel is over nagedacht, alleen i would like to see my hardware B)
Ik ben eigenlijk wel blij dat ie uit de woonkamer is, ziet er beter uit en vangt minder stof nu die in de gangkast staat.. En tja leuke lichtjes boeit me iets minder als stille pc en lekker gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:55
Heb je dan geen merkbare latency door die lengte van de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Volgens mij is de vcore locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Ik ben eigenlijk wel blij dat ie uit de woonkamer is, ziet er beter uit en vangt minder stof nu die in de gangkast staat.. En tja leuke lichtjes boeit me iets minder als stille pc en lekker gamen :)
Oh uit de woonkamer, ja bij mij staat ie in de ''man cave'' 8). Dat is wel ideaal dan idd.
Ik wil juist mijn leuke lichtjes zien en dat ie stil is :+ Vandaar ook de vraag naar stille case fans..

Tijdens het gamen draait alles op ~700 rpm. dus al ontzettend stil maar moet beter :P
Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.