nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:47
That said ComputerBase confirmed the rumors from PCGamesHardware. The so-called Extreme overclocking (2050+ MHz) on STRIX GTX 1080 is poor. All cards are locked to 1.25V maximum, and when the voltage gets close this value, card become unstable. Neither bypassing VRM controller nor removing TDP limit has made any difference. However once LN2 is in action, the clock frequency can go up to 2400 MHz.

Either way, the chase of mysterious 2.114 GHz clock advertised by NVIDIA has still not found its conclusion, even on this custom card.

Memory overclocking is a different story. There is no problem achieving 5600 MHz clock (11.2 GHz effective), but the GPU Tweak tool has an error showing lower clock, so some caution is advised.

I recommend that you check the link below for more information (like temperature and noise test

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G review

Was deze al langsgekomen overigens?

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 01-06-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er wat mis score vele lager dan de benchmarks volgens mij en overwatch draaidt rond 10 fps volgens mij en weigert veel geheugen te gebruiken.

http://www.3dmark.com/fs/8649542

edit: kaar bleek in pci-e 1x te draaien lol, ook draaidt overwatch slecht als je osd gebruikt van evga precision.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Hoe warm wordt de kaart tijdens belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
bij mij 75 graden max fanprofiel op 75% en loopt op 1946 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 20:47
The Boost clock will now render at roughly 1950~2067 MHz depending on the power and temperature signature. The GPU will continuously be dynamically altered on voltage and clock frequency to match the power and temperature targets versus the increased core clock. In FireStrike we are now hovering at the 2 GHz marker on the Boost frequency for example, but some games jumped to roughly 2.1 GHz one second and dipped below 2 GHz the other.
Hoop op fatsoenlijke overclock is dus weg als deze kaart al niet boven 2100mhz komt. Vraag me echt af hoe Nvidia die 2144 op de presentatie heeft gekregen. Dus gewoon de goedkoopste GTX 1080 kopen met stilste koeler zit niks anders op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

We komen er wel...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cj4lNRlWYAE8k-G?format=jpg&name=large

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik zit te dubben of ik voor een 1070 met stock fan zal gaan die lucht uit de kast blaast maar ook veel lawaai maakt of de kaart met 2 fans die lucht in de kast blazen. Ik heb namelijk een mini itx systeem Node 304. Dus men gevoel zegt neem de stock, PC staat in kast onder bureaublad dus geluid wordt behoorlijk gedempt. En blazen doet die alleen onder gamen dan staat toch het geluid hard.
In idle zijn ze vaak toch stil en staat de fan uit

[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 01-06-2016 22:55 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand die een 1080 heeft en ook een ultra HD abonnement bij Netflix?

http://www.geforce.com/wh...les/pascal-video-playback

Ik ben benieuwd of dat nu al werkt, of dat dat iets is wat er (ooit kan) gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-06-2016 07:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Trevor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:49:

Ik ben benieuwd of dat nu al werkt, of dat dat iets is wat er (ooit kan) gaat komen.
ik krijg een page not found als ik op je link klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
my bad, link niet netjes geknipt, nu moet hij werken

( http://www.geforce.com/wh...les/pascal-video-playback )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Trevor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:49:

Je hebt dan sowieso een HDR TV nodig, HDR monitoren bestaan nog niet en ik zou OLED nemen aangezien daar sowieso een veel groter contrast mee mogelijk is.
Je moet aan de eisen van Netflix voldoen: https://help.netflix.com/nl/node/42384
En dan moet de video ook HDR moeten ondersteunen.

Echter als je zo'n dure TV hebt dan zal dit ongetwijfeld een smarttv zijn met Netflix app erop, dus waarom zou je dan Netflix van de PC willen draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2016 08:10 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het gaat me niet om het HDR gedeelte, maar of 4k eindelijk ook op de computer werkt. Dus of de win10 app het nu al ondersteunt als je de GTX 1080 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Even een noob question.. mijn 980 ti is boosted 1400 mhz en 1080 overclocked etc haalt boost 1800 mhz, dat is een 28% increase, is het dan ook 28% performance increase ?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
http://nl.hardware.info/r...-custom-gtx-1080-duurtest
Dit geeft toch wel pijnlijk aan waarom je niet voor een Founders Edition zou moeten gaan.
Wat een belachelijke variatie in de clockspeeds bij de Founders Edition over tijd, waar de MSI gewoon strak als een snaar blijft. Lekker al die dips in je snelheid omdat de koeler gewoon ondermaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt een fix getest btw voor fan issue btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

Iemand een idee wanneer de 1070 echt aan de tand gevoeld kan worden / op de markt komt?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Waah schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:00:
http://nl.hardware.info/r...-custom-gtx-1080-duurtest
Dit geeft toch wel pijnlijk aan waarom je niet voor een Founders Edition zou moeten gaan.
Wat een belachelijke variatie in de clockspeeds bij de Founders Edition over tijd, waar de MSI gewoon strak als een snaar blijft. Lekker al die dips in je snelheid omdat de koeler gewoon ondermaats is.
Als je de temptarget op 91 graden zet blijft ie ook strak als een snaar.

Dit is niks nieuws, alle voorgaande NVidia reference kaarten hadden dit, zo ook de 980 en de Titan x. Het verschil is dat men nu struikelt over het feit dat de FE veel te duur is terwijl de kwaliteit van de koeler niets beter is geworden.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online

Dit is niks nieuws, alle voorgaande NVidia reference kaarten hadden dit, zo ook de 980 en de Titan x. Het verschil is dat men nu struikelt over het feit dat de FE veel te duur is terwijl de kwaliteit van de koeler niets beter is geworden.
[/quote]

Klopt wat je zegt heb het getest loopt veel stabieler ook de power target op 120%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Beaudog schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:14:
Met doom op 1440p ultra settings met fastsync aan komt hij niet onder de 100 Fps
Met mijn ouwe i5 2500k
Het ligt ook aan de game, of deze cpu intensief is. Ik heb mijn 2500k vervangen voor een 6700k en ben met the Witcher 3 zeker 25 fps omhoog gegaan op 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
Dat is aardig wat .
25 Fps ik wacht even zen af en anders wordt het weer een Intel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
25 frames per seconde kan zowel heel veel als heel weinig zijn. 25 fps meer terwijl je 250 fps had is maar 10% meer, 25 fps meer terwijl je er 25 had is 100% meer.

Neemt niet weg dat als je een K CPU koopt je die ook voor overklokken moet gebruiken anders ben je geld aan het weggooien. En een overgeklokte i5 2500K op 4,5GHz kan zich prima meten met bijvoorbeeld een Skylake i5 6500.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
-The_Mask- schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:40:
25 frames per seconde kan zowel heel veel als heel weinig zijn. 25 fps meer terwijl je 250 fps had is maar 10% meer, 25 fps meer terwijl je er 25 had is 100% meer.

Neemt niet weg dat als je een K CPU koopt je die ook voor overklokken moet gebruiken anders ben je geld aan het weggooien. En een overgeklokte i5 2500K op 4,5GHz kan zich prima meten met bijvoorbeeld een Skylake i5 6500.
Ik had wat meer context moeten bieden. Voorheen draaide het rond de 55, nu 80. Op een 1440p 144hz monitor scheelt dat best wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
ja het is een fijne processor ik werd in de eerste instantie niet echt uit me sokken geblazen .
toen ik de reviews zag van de skylake .
Maar aan de andere kant loopt de 1080 toch weer wat beter als je een skylake gebruikt .
ik kijk nog effe de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
Beaudog schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:42:

[/quote]

Klopt wat je zegt heb het getest loopt veel stabieler ook de power target op 120%
Volgens mij niet alleen te duur, maar vooral te duur t.o.v. de prijs die is aangegeven door Nvidia. Als dan ook nog eens de FE kaarten goedkoper zijn dan de custom kaarten... Tja dan is de kwaliteit van de koeler alleen maar een extra zure nasmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
tja de een vindt het duur en de ander niet en koeler vindt ik zo slecht nog niet geluid valt bij mij echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Beaudog schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:59:
tja de een vindt het duur en de ander niet en koeler vindt ik zo slecht nog niet geluid valt bij mij echt mee.
Als je de msi gaming ernaast zet, dan kun je niet anders concluderen dat de FE gewoon echt kwalitatief minder is.
Zowel qua geluid als koel prestaties, en dit ook nog eens voor een hogere prijs.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
Dat is waar maar daar lig ik niet wakker van .
Ik heb er plezier van en dat is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iemand ook deze probleem? Mijn gtx 970 was wel gereed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/teR2QJL.png

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

New Yorker schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:26:

[afbeelding]
Is het daadwerkelijk een probleem? Ik bedoel, heb je een rift of een vive en zorgt dit ervoor dat je een van beiden niet kunt gebruiken?

Los daarvan denk ik dat dit met de volgende update gewoon weg is. De 1080 staat waarschijnlijk nog niet in het compatibility lijstje.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Aangezien ik geen VR hebt geen echte probleem.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:16
New Yorker schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:26:

[afbeelding]
Nvidia experience geeft ook aan dat mijn i5-6400 niet vr ready is , het zal idd te maken hebben met dat ze de lijst niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

INNO3D ICHILL GTX 1080 X3 review van ComputerBase

Duidelijk beter ontworpen koeler als de Asus Strix waarover ComputerBase's vorige GTX 1080 review ging. Bij de Asus Strix hadden niet alle heatpipes contact met de koeler. Ook is de power target met 230W hoger dan de 198W van de Asus Strix ook de maximaal in te stellen power target is hoger, dus meer overklokruimte. Je ziet de hogere powertarget ook terug in de prestaties, die liggen in elke game net wat hoger

Wat betreft de geluidsproductie, die is duidelijk lager als de Asus Strix. Verbruik is zoals verwacht wel iets hoger, zo'n 20W, maar dat is ook verwacht met de hogere powertarget en dus betere prestaties. Als klap op de vuurpijl is die in Duitsland op dit moment ook nog 50 euro goedkoper.

Een duidelijke winnaar dus. :D

http://www.computerbase.d...geforce-gtx-1080-x3-test/

Misschien een idee voor het verzamelen van reviews van custom kaarten, de goede reviews dan in de topicstart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:04:

Duidelijk beter ontworpen koeler als de Asus Strix waarover ComputerBase's vorige GTX 1080 review ging. Bij de Asus Strix hadden niet alle heatpipes contact met de koeler. Ook is de power target met 230W hoger dan de 198W van de Asus Strix ook de maximaal in te stellen power target is hoger, dus meer overklokruimte. Je ziet de hogere powertarget ook terug in de prestaties, die liggen in elke game net wat hoger

Wat betreft de geluidsproductie, die is duidelijk lager als de Asus Strix. Verbruik is zoals verwacht wel iets hoger, zo'n 20W, maar dat is ook verwacht met de hogere powertarget en dus betere prestaties. Als klap op de vuurpijl is die in Duitsland op dit moment ook nog 50 euro goedkoper.

Misschien een idee voor het verzamelen van reviews van custom kaarten, de goede reviews dan in de topicstart.
Nice, mooie review!

Was het niet al bekend dat de Asus niet het beste model was?

Ik vraag me af hoe de MSI zich houdt tegen deze Inn3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Zeer teleurstellend! Had ASUS altijd hoog zitten met hun DirectCU technologie. Je zou denken dat Strix een doorontwikkeling is daarvan, maar dit lijkt op "haast snel snel" werk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:04:

Nice, ik ga sowieso voor een Inno3d, heb nu een 980 Ti X4 en die bevalt me uitstekend.

[ Voor 67% gewijzigd door Jackson6 op 03-06-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel ironisch gezien de PCBs...

Asus:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/ASUS-ROG-STRIX-GTX-1080-PCB.jpg

Inno3D:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/Inno3D-iChill-GTX-1080-PCB.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blaat schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Was het niet al bekend dat de Asus niet het beste model was?
Het had er de schijn van doordat de buitenste heatpipes geen contact met de GPU maken.
Ik vraag me af hoe de MSI zich houdt tegen deze Inn3D.
Afwachten, Computerbase zal daar ongetwijfeld ook een review van maken.
chim0 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:23:
Zeer teleurstellend! Had ASUS altijd hoog zitten met hun DirectCU technologie. Je zou denken dat Strix een doorontwikkeling is daarvan, maar dit lijkt op "haast snel snel" werk. ;(
Lijkt idd een haast klus te zijn geweest. De Asus Strix GTX 970 was dan echter wel weer één van de allerbeste GTX 970's qua geluid en die had ook het voordeel dat die maar één PEG connector nodig had.
Jackson6 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Nice, ik ga sowieso voor een Inno3d, heb nu een 980 Ti X4 en die bevalt me uitstekend.
Niet eerst anderen afwachten? Bij bijvoorbeeld de GTX 980 Ti was de Palit Jetstream versie ook één van de allerstilste GTX 980 Ti's en die was ook erg goed geprijsd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:12:
[...]

Niet eerst anderen afwachten? Bij bijvoorbeeld de GTX 980 Ti was de Palit Jetstream versie ook één van de allerstilste GTX 980 Ti's en die was ook erg goed geprijsd.
Zou inderdaad een optie kunnen zijn ja, ben benieuwd of er nog een paar kaarten onder de 700 euro gaan komen want die KFA2 wil ik op de 1 of andere manier niet hebben. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Jackson6 op 03-06-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
Paprika schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:12:

Asus:
[afbeelding]

Inno3D:
[afbeelding]

bizar, zie ik het nou goed dat het voedingsdeel van de Asus beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:12:

Asus:
[afbeelding]

Inno3D:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/Inno3D-iChill-GTX-1080-PCB.jpg
Ja Inno3D heeft het standaard PCB van nVidia gepakt, paar kleine veranderingen gedaan en een goede koeler erop gezet.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_xl/348376/14/nvidia-geforce-gtx-1080.jpg

Reference foto van http://nl.hardware.info/r...edition-kaarten-in-detail

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Ja Inno3D heeft het standaard PCB van nVidia gepakt, paar kleine veranderingen gedaan en een goede koeler erop gezet.

[afbeelding]

Reference foto van http://nl.hardware.info/r...edition-kaarten-in-detail
Ja die conclusie had ik zelf ook gemaakt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
freaky35 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:17:
[...]

bizar, zie ik het nou goed dat het voedingsdeel van de Asus beter is?
Dat kun je niet zo maar zien. Is afhankelijk van zoveel factoren, zoiets simpels als goede VRM koeling kan bijvoorbeeld al verschillen, maar ook hoeveel stroom het VRM totaal kan leveren kun je niet zo maar zien. Meer fases betekend namelijk niet perse meer stroom, kan best zijn dat de fase van kaart x veel meer kan leveren dan een fase van kaart y. Ook moet je kijken naar de ripple onderdrukking, je wil een zo stabiel mogelijke spanning (weinig ripple), maar ook een VRM dat snel kan schakelen. Belasting van moderne videokaarten schiet namelijk heel en weer. Maar geen één site test dit, dat is namelijk niet te doen.

Dus nee je kunt onmogelijk zo maar aangeven welk VRM de betere is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Leuke video over de 1070. Ik vind zijn videos toch altijd wel fijn. Mooie performance voor een leuke prijs. Als hij voor rond de 400 in de winkels komt zie ik geen enkele reden om deze kaart niet te nemen. Wel wil ik even wachten op de andere brands die dan met de 1070 en een eigen koeling komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn 980 Ti verkocht, het is toch niet nodig om de NVIDIA drivers helemaal opnieuw te gaan installeren zodra ik mijn 1080 erin prik? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Zie op de meeste sites waar de GTX 1080 te koop is dat de founder edition goedkoper is dan de versies van ASUS/MSI/EVGA. Dacht dat die versies juist iets goedkoper zouden zijn :S

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht, hoe vaak gaat dit nou nog gevraagd worden... :+

MSRP zegt helemaal niets als het product amper beschikbaar is. Waarom zou je op 600,- inzetten als ze binnen een uur zijn uitverkocht voor 700,- of zelfs 800,-?

EVGA zelf verkoopt ze nog altijd voor een redelijke prijs:
http://eu.evga.com/Produc...s+Family&chipset=GTX+1080

Verder zijn er vaak genoeg aftermarket coolers langsgekomen voor 699,- of minder... En door de Euro-USD ratio en onze BTW zal je daar nooit een FE voor kunnen kopen in Nederland :+.

[ Voor 54% gewijzigd door Paprika op 04-06-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 22:41
Denk dat de betere vraag is wanneer het aanbod er voldoende volume aanwezig is dat de prijzen nominaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Weet iemand hoe ik met de evga oc tool de memory clock kan vastzetten zodat ie na een reboot blijft staan? De core clock doet ie wel maar mem clock niet. Zie vast iets over het hoofd maar ik kom er niet uit.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Jackson6 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:53:
Ik heb gisteren mijn 980 Ti verkocht, het is toch niet nodig om de NVIDIA drivers helemaal opnieuw te gaan installeren zodra ik mijn 1080 erin prik? Of wel?
Nee hoor, zelfde drivers worden gebruikt.
Heb nu net zoiets, gtx780 dood, oude gtx480 opgetrommeld, inprikken en werken totdat ik de ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Extreme ergens kan krijgen...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Jackson6 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:53:
Als je drivers niet up to date zijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

calsonic schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:09:
[...]

Als je drivers niet up to date zijn wel.
Ik wist niet dat dit mogelijk was! Dus als ik een 1080 binnen krijg en ik knal m'n 970 eruit kan ik het gelijk vervangen zonder drivers opnieuw te installeren zolang alles up to date is? Vroeger moest dat namelijk wel, we zijn ver gekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Phntm schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Ik wist niet dat dit mogelijk was! Dus als ik een 1080 binnen krijg en ik knal m'n 970 eruit kan ik het gelijk vervangen zonder drivers opnieuw te installeren zolang alles up to date is? Vroeger moest dat namelijk wel, we zijn ver gekomen :p
Alhoewel drivers herinstalleren ook maar een peulenschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
RoyK schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:56:
Leuke video over de 1070. Ik vind zijn videos toch altijd wel fijn. Mooie performance voor een leuke prijs. Als hij voor rond de 400 in de winkels komt zie ik geen enkele reden om deze kaart niet te nemen. Wel wil ik even wachten op de andere brands die dan met de 1070 en een eigen koeling komen.

[video]
Blijft een geweldige reviewer :) Zat wel bij Doom te kijken.. 30 fps op ultra, WTF?! En toen begreep ik, 4k resolutie :p ik ga op 1440p spelen, hoop dat die dat wel zonder issues aankan de komende jaren met games.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Lijkt erop dat de 1070 OC, alle games op 1440p hoogste Settings, met minimaal 60fps kan spelen. Waarvan veel games zelfs nog wel wat ruimte over is (<70).

http://www.hardwareunboxe...ce-gtx-1070-overclocking/

[ Voor 19% gewijzigd door Michaelg op 05-06-2016 10:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

corset schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Blijft een geweldige reviewer :) Zat wel bij Doom te kijken.. 30 fps op ultra, WTF?! En toen begreep ik, 4k resolutie :p ik ga op 1440p spelen, hoop dat die dat wel zonder issues aankan de komende jaren met games.
Zeker, en gewoon lekker normaal. Ik mag hem wel. Ja ik ben helemaal om voor de 1070. De 1080 is voor de mensen die alles op het hoogste van het hoogst willen gamen op een 4k monitor etc etc. Ik zoek een hele sterkte GPU voor mn werk, en het gamen erop is leuk meegenomen. En in de prijsklassen van de 1070 kan ik in plaats van een 1080 nog een extra PCI SSD erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Michaelg schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:06:
Lijkt erop dat de 1070 OC, alle games op 1440p hoogste Settings, met minimaal 60fps kan spelen. Waarvan veel games zelfs nog wel wat ruimte over is (<70).

http://www.hardwareunboxe...ce-gtx-1070-overclocking/
Let wel dat ze een zeer rappe test configuratie neer hebben gezet. Een variant die niet iedereen kan ophoesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
corset schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:00:
[...]

ik ga op 1440p spelen, hoop dat die dat wel zonder issues aankan de komende jaren met games.
Pascal en Maxwell zijn echt architecturen voor als je nu goede prestaties willen. Door de architectuur is het veel minder geschikt voor de lange termijn.

Karige DX12 ondersteuning en geen Async Compute, daardoor krijg je veel mindere prestaties. DX12 met Async Compute kan namelijk voor een grote performance boost zorgen, maar als de videokaart het niet ondersteund dan krijg je die performance boost dus niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

-The_Mask- schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Pascal en Maxwell zijn echt architecturen voor als je nu goede prestaties willen. Door de architectuur is het veel minder geschikt voor de lange termijn.

Karige DX12 ondersteuning en geen Async Compute, daardoor krijg je veel mindere prestaties. DX12 met Async Compute kan namelijk voor een grote performance boost zorgen, maar als de videokaart het niet ondersteund dan krijg je die performance boost dus niet.
Wat zou je iemand aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is afhankelijk van wat je zoekt. Zijn genoeg mensen die elk jaar een nieuwe videokaart kopen en geld te veel hebben. Voor hun is Pascal prima, binnen een jaar zal het overgrote deel van de games toch niet DX12 of Vulkan zijn.

Voor personen welke meerdere jaren met hun videokaart doen, is Pascal een minder logische keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:01
-The_Mask- schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:32:
Dat is afhankelijk van wat je zoekt. Zijn genoeg mensen die elk jaar een nieuwe videokaart kopen en geld te veel hebben. Voor hun is Pascal prima, binnen een jaar zal het overgrote deel van de games toch niet DX12 of Vulkan zijn.

Voor personen welke meerdere jaren met hun videokaart doen, is Pascal een minder logische keuze.
Zelf koop ik niet ieder jaar een nieuwe videokaart, maar nu ik een ultra-wide monitor gekocht heb merk ik toch wel dat mijn 980 ongeveer 20% performance tekort komt. Ik ben dan ook van plan in de volgende 6 maanden een nieuwe te kopen en op dit moment is voor mij eigenlijk alleen de 1080 een interessante optie, ik ben nog ff aan het wachten op een goede deal of tot AMD misschien de 490 aankondigt.
Prijstechnisch gezien zouden 2 RX480's in CF het beste zijn, maar dat geeft weer een hoop problemen in games (heb ooit 2 5870's in CF gehad en dat was mij totaal niet bevallen, en ja ik weet dat dat een lange tijd geleden is, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Over 6 maanden ziet de markt er natuurlijk heel anders uit. Sowieso zal Pascal dan voor veel realistischere prijzen verkocht worden, in plaats van de belachelijk hoge prijzen van nu.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil in het nvidia park blijven omdat ik gebruik wil maken van cuda. Nu doe ik al een paar jaar met een iMac en de daarbij horende magere gpu. Gaat prima en ik gewend dat de settings low / med zijn. Qua gaming ga ik er 1.943.432% op vooruit :D

de 1070 zal voor de komende 3 jaar in mijn werk systeem (denk ik) voldoende zijn. Maar als het VR nog verder oprukt is het wellicht weer beter om naar de 1080 te gaan.

Dilemma's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Laatst online: 26-08 22:16
Paprika schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:04:

MSRP zegt helemaal niets als het product amper beschikbaar is. Waarom zou je op 600,- inzetten als ze FE voor kunnen kopen in Nederland :+.
Dat snap ik ook wel 8)7 .
De vraag was idd meer die eronder stond of iemand iets vernomen heeft over productie opvoer. Een adviesprijs is altijd pas van toepassing als er genoeg aanbod is of de leverancier je verplicht die aan te houden.
Ben zelf toch meer geïnteresseerd ind e 1070 die waarschijnlijk een nog groter probleem heeft door een enorme vraag als je o.a. TomsHardware moet geloven.

@The Mask, je geeft aan dat de Pascal architectuur niet goed is voor de toekomst. Waarom?

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceMarine op 05-06-2016 20:28 ]

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 21:54
SpaceMarine schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:24:
[...]

Dat snap ik ook wel 8)7 .
De vraag was idd meer die eronder stond of iemand iets vernomen heeft over productie opvoer. Een adviesprijs is altijd pas van toepassing als er genoeg aanbod is of de leverancier je verplicht die aan te houden.
Ben zelf toch meer geïnteresseerd ind e 1070 die waarschijnlijk een nog groter probleem heeft door een enorme vraag als je o.a. TomsHardware moet geloven.

@The Mask, je geeft aan dat de Pascal architectuur niet goed is voor de toekomst. Waarom?
Dat legde hij eerder al uit
- Gebrekkig tot geen support voor DX12
- Async Compute

Maar als ik naar de roadmap van nVidia kijk, zie ik Volta pas in 2018 gepland staan. Kunnen we tegen die tijd pas DX12 verwachten van nVidia dan (en de overige features)?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:04:

MSRP zegt helemaal niets als het product amper beschikbaar is. Waarom zou je op 600,- inzetten als ze binnen een uur zijn uitverkocht voor 700,- of zelfs 800,-?

EVGA zelf verkoopt ze nog altijd voor een redelijke prijs:
http://eu.evga.com/Produc...s+Family&chipset=GTX+1080

Verder zijn er vaak genoeg aftermarket coolers langsgekomen voor 699,- of minder... En door de Euro-USD ratio en onze BTW zal je daar nooit een FE voor kunnen kopen in Nederland :+.
1$ = 0.88 euro. Het is wat minder erg dan dat het is geweest maar helaas, het is nog steeds ongunstig.
Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/finance/chart?biw=1280&bih=672&q=CURRENCY:USDEUR&tkr=1&p=5Y&chst=vkc&chs=269x94&chsc=1.5&ei=A3pUV5yzLMTZgAbE35Zo
Helaas.

Voor het gemak, per $100 betaal je afgerond naar boven 114 euro, als dezelfde prijs wordt gerekend.
spoiler:
Wel goed voor de export vanuit de EMU-zone naar de USA. ;)
Beerkeeper schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Dat legde hij eerder al uit
- Gebrekkig tot geen support voor DX12
- Async Compute

Maar als ik naar de roadmap van nVidia kijk, zie ik Volta pas in 2018 gepland staan. Kunnen we tegen die tijd pas DX12 verwachten van nVidia dan (en de overige features)?
Het zou me niet verbazen als het ook tot 2018 duurt voordat veel spellen goed zijn uitgevoerd in DX12, het gebruiken van DX12 is wat moeilijker dan het gebruiken van DX11, juist omdat je de programmeur meer controle geeft, daardoor kan je het wel beter optimaliseren. Ze zullen het wel leren omdat ze anders een competitief nadeel gaan hebben t.o.v. concurrenten die het wel leren maar ik zou er niet op rekenen dat alle nieuwe games in de komende maanden DX12 zo goed gebruiken als dat AoS dat doet. Ze hebben bijvoorbeeld voor RotTR in DX12-mode getest, NVidia-kaarten bleken hier relatief gezien niet of nauwelijks slechter te presteren t.o.v. AMD-kaarten, waarschijnlijk omdat er niet op een goede manier (async computing) gebruik wordt gemaakt van DX12.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Laatst online: 20-08-2024
ik heb een 980 GTX en 3770 processor. Wordt de processor geen bottleneck en is er sprake van een enorme winst tov de 980 GTX als ik een 1070 of 1080 koop ?

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Verre van. Zit echt wel snor met die processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

rkwinkel schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:47:
ik heb een 980 GTX en 3770 processor. Wordt de processor geen bottleneck en is er sprake van een enorme winst tov de 980 GTX als ik een 1070 of 1080 koop ?
Waarschijnlijk niet. Veel games hangen niet zo zwaar op je processor. Als je nu deze i7 een stukje hebt overclockt, valt met een Skylake (6800K) misschien 15-20% te pakken in synthetische benches.

DDR4 is op sommige punten sneller, maar dat heeft ook doorsnee echt geen invloed.

Voor je videokaart levert het verder weinig voordelen op, in beide gevallen zal je 16 lanes Gen 3 kunnen bieden en zal je dus daar geen performance verschillen zien. Of in ieder geval geen significante.

Er zijn natuurlijk games als Starcraft 2 (willekeurige die me bij staat) waarbij een X99 platform wel degelijk voordeel bied, maar dat is nou ook weer geen game waarbij je nodig voorbij 60 fps moet om het competetief te kunnen spelen.

No worries dus. Zodra ik m'n 1080 binnen heb kan ik voor de fun misschien wel een vergelijking maken tussen een i5 3570 @ 4.2 Ghz (en enentueel voor de benches hoger) met 24GB low latency geheugen en een 4790 (non K) stock met 32GB "value" geheugen. Ik verwacht daarbij variaties van onder de 5% en eigenlijk ook in beide richtingen.

De vraag of een 980 -> 1080 zinvol is is in veel reviews beantwoord (ja, mits 1080 144hz, 1440p of 4K etc - voor 1080p 60fps momenteel niet echt.) Ook van de 1070 kan je daar nu wat over zeggen. Persoonlijk vind ik de 20%-ish winst op 1440 niet echt de moeite en gezien de 1070 aanvankelijk ook voor afroomprijs op de markt komt, zou ik persoonlijk nog niet direct m'n 980 de deur uit doen. (maar misschien wel voor de 1080)

[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 05-06-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-03 17:37
Weet iemand hoe lang het duurt voordat de standaard en goedkopere versies uitkomen voor de 1080 en 1070?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
sheetka schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:21:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat de standaard en goedkopere versies uitkomen voor de 1080 en 1070?
denk je dat iemand op dit forum bij Nvidia werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-03 17:37
bluebear schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:39:
[...]

denk je dat iemand op dit forum bij Nvidia werkt?
Snap je reactie niet zo goed. Vraag volgens mij een normale vraag voor iets op een "tech forum". Misschien dat ze het zelf ergens verteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik snap de vraag niet zo goed. Denk je dat deze informatie niet breed uitgemeten gedeeld zou worden, indien bekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
sheetka schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:21:
Je zit sowieso in het verkeerde topic > [nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:28
-The_Mask- schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Maar het is toch niet waar dat de gtx 1080 geen async compute heeft? In verschillende reviews is er gesproken over de wijzigingen in de architectuur, juist op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Pedje-san schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Maar het is toch niet waar dat de gtx 1080 geen async compute heeft? In verschillende reviews is er gesproken over de wijzigingen in de architectuur, juist op dat gebied.
Nee de hardware kan dat gewoon niet. Ze doen wel wat optimalisaties zodat het verschil met AMD niet tot groot zal worden en noemen het Async compute, maar dat is het duidelijk niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Nee de hardware kan dat gewoon niet. Ze doen wel wat optimalisaties zodat het verschil met AMD niet tot groot zal worden en noemen het Async compute, maar dat is het duidelijk niet.
Veel reviewers zoals hardware canucks beweren juist wel dat de 10xx generatie Async Computing toepast... Ik weet hier zelf vrij weinig van tot helemaal niks en ik vroeg me af waarop jij je informatie baseerde? Heb je een artikel of informatie daarover die je kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoTL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 14:58
Kaartjes draaien prima, beetje luid alleen met custom fan profile. Ach weer even sparen en dan onder water zetten. Iig 10k firestrike ultra :).

Krijg ze niet op 2.1ghz met 3dmark. 2025 is de max voor me.

http://www.3dmark.com/fs/8699046

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Phntm schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Veel reviewers zoals hardware canucks beweren juist wel dat de 10xx generatie Async Computing toepast... Ik weet hier zelf vrij weinig van tot helemaal niks en ik vroeg me af waarop jij je informatie baseerde? Heb je een artikel of informatie daarover die je kan delen?
http://www.pcper.com/revi...rings-Pascal-Gamers/Async hier staat een uitgebreide uitleg, wel moeilijke kost echter.
With the GTX 900-series of graphics cards and the Maxwell architecture, NVIDIA received a lot of flak for not having full and proper support for asynchronous shaders, and idea that is implemented in DirectX 12 to enable better use of GPU processing power and to improve performance and efficiency. Even though there are only a handful of games out that will utilize asynchronous shading capability, including Ashes of the Singularity and the new Hitman, NVIDIA cards were under constant fire.
Zoals dus zegt dat nVidia het nu niet ondersteund, maakt nu niet heel veel uit. Het gaat pas een issue zijn voor mensen die niet elke generatie een nieuwe kaart kopen. Maar voor mensen welke nu nog een GeForce 670, 680, 770, 780, 780 Ti, HD6970, 7950, 7970 hebben of ouder en dus lang met de videokaart doen is het niet echt ideaal.
Pascal improves the story dramatically for NVIDIA, though there will still be debate as to how its integration to support asynchronous compute compares to AMD’s GCN designs. NVIDIA sees asynchronous computing as creating two distinct scenarios: overlapping workloads and time critical workloads.
Om het duidelijk te maken wat hier mee bedoeld wordt hebben nVidia en AMD plaatjes gemaakt. ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ikmKRPPh0Ca9zOImdF9qJ0HV/full.png
Dit is hoe het werkt met DX11, alles wordt achterelkaar in de pipeline gedaan in een vaste volgorde.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BfRQm9BXHL97RYtpZJhZF2Nf/full.png
Met DX12 Async compute wordt dit mogelijk, meerdere threads door de pipeline, parallel naast elkaar. Zie het dus als een meerbaansnelweg, terwijl het met DX11 nog een enkelbaanssnelweg was.

De Pascal architectuur van nVidia kan dit echter niet, is een hardware beperking.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zh7Fz8sGYTwWneBLxNEA2QQU/full.png
Dit is wat nVidia doet. Zie het als nog steeds die enkelbaanssnelweg, waar soms ruimte is tussen de achterelkaar rijdende auto's en waar je dus één tussen kunt drukken. :P Dit kan ook wel degelijk helpen, maar alleen dus als die ruimte er is, als die ruimte er niet is maakt het geen verschil. AMD's implementatie zou in principe altijd voor winst moeten kunnen zorgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ben best wel onder de indruk moet ik zeggen. Haal in Firestrike 20240 punten met een snelle overklok naar 2.1/5.5. Het lijkt erop dat 2136 zo ongeveer het maximum is voor mijn kaart, daarboven crasht de kaart/driver ondanks dat de temperatuur nog steeds prima is (waterkoeling). Lijkt er op dat er een beetje harde grens is. Tot die grens geef je gewoon de sliders een duw en is er verder niks aan het handje. Kom je er 1 mhz boven is het gelijk afgelopen.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:23:
[...]

http://www.pcper.com/revi...rings-Pascal-Gamers/Async hier staat een uitgebreide uitleg, wel moeilijke kost echter.

[...]

Zoals dus zegt dat nVidia het nu niet ondersteund, maakt nu niet heel veel uit. Het gaat pas een issue zijn voor mensen die niet elke generatie een nieuwe kaart kopen. Maar voor mensen welke nu nog een GeForce 670, 680, 770, 780, 780 Ti, HD6970, 7950, 7970 hebben of ouder en dus lang met de videokaart doen is het niet echt ideaal.

[...]

Om het duidelijk te maken wat hier mee bedoeld wordt hebben nVidia en AMD plaatjes gemaakt. ;)

[afbeelding]
Dit is hoe het werkt met DX11, alles wordt achterelkaar in de pipeline gedaan in een vaste volgorde.

[afbeelding]
Met DX12 Async compute wordt dit mogelijk, meerdere threads door de pipeline, parallel naast elkaar. Zie het dus als een meerbaansnelweg, terwijl het met DX11 nog een enkelbaanssnelweg was.

De Pascal architectuur van nVidia kan dit echter niet, is een hardware beperking.

[afbeelding]
Dit is wat nVidia doet. Zie het als nog steeds die enkelbaanssnelweg, waar soms ruimte is tussen de achterelkaar rijdende auto's en waar je dus één tussen kunt drukken. :P Dit kan ook wel degelijk helpen, maar alleen dus als die ruimte er is, als die ruimte er niet is maakt het geen verschil. AMD's implementatie zou in principe altijd voor winst moeten kunnen zorgen.
Doet me denken een beetje aan hoe multi-threads werken :+ Of eigenlijk meer zoals in programmeren, dank je wel ik snap het nu wat meer. Dus AMD heeft voor de wat meer traditionele manier gekozen terwijl nVidia lekker weer apart en slim wilt doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze hebben weinig keuze, de architectuur kan het niet en het ontwerpen van een GPU kost jaren. Dus je kan het niet zo even toevoegen. Het ontwerp van Pascal is al meerdere jaren geleden gemaakt en toen hebben ze dus de keuze gemaakt om het niet te ondersteunen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:28
-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:29:
Ze hebben weinig keuze, de architectuur kan het niet en het ontwerpen van een GPU kost jaren. Dus je kan het niet zo even toevoegen. Het ontwerp van Pascal is al meerdere jaren geleden gemaakt en toen hebben ze dus de keuze gemaakt om het niet te ondersteunen.
OK, heldere uitleg. Thanks! Het is dus gewoon een 'dirty' oplossing? Een invoegstrook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
afterburn schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:23:
Ben best wel onder de indruk moet ik zeggen. Haal in Firestrike 20240 punten met een snelle overklok naar 2.1/5.5. Het lijkt erop dat 2136 zo ongeveer het maximum is voor mijn kaart, daarboven crasht de kaart/driver ondanks dat de temperatuur nog steeds prima is (waterkoeling). Lijkt er op dat er een beetje harde grens is. Tot die grens geef je gewoon de sliders een duw en is er verder niks aan het handje. Kom je er 1 mhz boven is het gelijk afgelopen.
Klinkt wel aannemelijk, heb van het weekend ook even kunnen spelen met een msi gtx 1080 gaming x, die ging zonder problemen ook naar de 2,1 ghz. (niet de max nog, dit was even de sliders omhoog gooien en kijken wat er gebeurt) Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CDs3MZH.jpg
gemiddeld zo'n 44 fps met the division benchmark op 4k (alles ultra, vsync off) wel op een testbench, maarja de ruimte was denk zo'n 30 graden door het mooie weer en geen airco, dus tja..

trouwens, weet niet of deze al voorbij gekomen is, de backplate van de msi gtx 1080 gaming Z. Met verlicht logo van msi Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jrNYrgY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

GuNMaN16 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Klinkt wel aannemelijk, heb van het weekend ook even kunnen spelen met een msi gtx 1080 gaming x, die ging zonder problemen ook naar de 2,1 ghz. (niet de max nog, dit was even de sliders omhoog gooien en kijken wat er gebeurt) [afbeelding]
gemiddeld zo'n 44 fps met the division benchmark op 4k (alles ultra, vsync off) wel op een testbench, maarja de ruimte was denk zo'n 30 graden door het mooie weer en geen airco, dus tja..

trouwens, weet niet of deze al voorbij gekomen is, de backplate van de msi gtx 1080 gaming Z. Met verlicht logo van msi [afbeelding]
_/-\o_

Hoe kwam jij zo lucky dat je er even mee mocht spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
Blaat schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:35:
[...]

_/-\o_

Hoe kwam jij zo lucky dat je er even mee mocht spelen? :)
MSI hield een blogger gathering event, niet dat ik een blogger ben, maar ik had me opgegeven en werd uitgenodigd. Erg lachen, jammer er geen 1080 in de goodiebag zat :+ en dat het precies die dag gloeiend heet was, er was in die ruimte namelijk geen airco. De zon en apparatuur maakte het nogal ondragelijk (nja zeker voor iemand die de dag ervoor flink in het glaasje gekeken had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
Zit zelf nu op 125/250.
Loopt prima, zou nog wel wat hoger kunnen als ik de reviews lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Als je bedoelt +125 en +250, dan kan dat veel hoger. Ik draai op +248 en +504.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
Met lucht of water
Ben het steeds wat aan het op schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Afterburn maakt gebruik van waterkoeling.

@Afterburn waar heb jij je power target op staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Even domme vragen tijd! Maar hoe lang duurt het na de reguliere 1070 release voordat de GTX/MSI versies er zijn? :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
kmichael schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:01:
Afterburn maakt gebruik van waterkoeling.

@Afterburn waar heb jij je power target op staan ?
Oké bedankt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
corset schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:05:
Even domme vragen tijd! Maar hoe lang duurt het na de reguliere 1070 release voordat de GTX/MSI versies er zijn? :)
chim0 in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Derp! sorry >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35
GuNMaN16 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Klinkt wel aannemelijk, heb van het weekend ook even kunnen spelen met een msi gtx 1080 gaming x, die ging zonder problemen ook naar de 2,1 ghz. (niet de max nog, dit was even de sliders omhoog gooien en kijken wat er gebeurt) [afbeelding]

trouwens, weet niet of deze al voorbij gekomen is, de backplate van de msi gtx 1080 gaming Z. Met verlicht logo van msi [afbeelding]
Wat is het verschil tussen de Gaming X en Gaming Z van MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
Yonix schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:11:
[...]
Wat is het verschil tussen de Gaming X en Gaming Z van MSI?
De backplate die te zien is, met led logo is van de Z. Verder mochten ze er nog niks over kwijt helaas :( (maar ik gok zo maar handpicked 1080 gpu's met betere overclock mogelijkheden). Deze backplate zat dus op een gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
-The_Mask- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:29:
''The combination of dynamic scheduling and pixel/thread level preemption in hardware improve NVIDIA’s performance on asynchronous compute and workloads pretty dramatically.''

Uit de link de je gaf van http://www.pcper.com/revi...rings-Pascal-Gamers/Async

Ik vraag me dan af of er niets veranderd is, naar sommige vloggers luister ik sowieso niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
http://www.zdnet.be/revie...0-een-grens-overschreden/

Oef. Klinkt niet zo als ik had gehoopt. Prijs van 500 euro ook niet.
Tot nu toe eigenlijk alleen maar teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Henkje.doc schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:37:
http://www.zdnet.be/revie...0-een-grens-overschreden/

Oef. Klinkt niet zo als ik had gehoopt. Prijs van 500 euro ook niet.
Tot nu toe eigenlijk alleen maar teleurstellingen.
Zeker, de prijs valt me tegen. Ik moet even acclimatiseren. Ik heb hem op 450 geschat als launch, en dan 400 euro als de stres eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

RoyK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Zeker, de prijs valt me tegen. Ik moet even acclimatiseren. Ik heb hem op 450 geschat als launch, en dan 400 euro als de stres eraf is.
Ik had hem als "normale" versie (dus niet dat belachelijke Founders Edition) op zo'n 449 Euro geschat, maar hield in een systeemadvies topic ook al rekening met 499 Euro. Dat is ook net het probleem van deze kaart en nVidia als bedrijf. Het is dat AMD hopelijk nog met een alternatief komt voor een euro of 300-350, anders kan nVidia echt alles doen en laten wat ze willen qua prijs. Een beetje het Apple-effect: "Wij als ongeïnformeerde consumenten kopen alles wat dit merk uitbrengt omdat het toch fantastisch is".

Maar goed, als je dan de extra prestaties tegenover die 500 euro zet (~360 euro MSI 970 @launch), wordt het prijs/prestatie verhaaltje opeens een stuk minder leuk. U vraagt (misschien), en wij draaien:
Procentuele prijstoename 1070 t.o.v. 970: 38,9%
Procentuele prestatietoename 1070 t.o.v. 970: 48,6%
Procentuele "toename" prijs/prestatie: ~10%
(Even van wat verschillende sites uitgegaan wat betreft prestaties)

Leuk en aardig, die 10%, maar er zullen een HOOP mensen zijn die geen 38,9% prijstoename kunnen ophoesten. Zelf kan ik het niet verantwoorden, ik heb de performance amper nodig, en aangezien tweedehands prijzen van 970's toch idioot gekelderd zijn (Thx R9 480 O+) moet je even een euro of ruim 300 bijlappen. Als je de 970 net zoals mij een jaar geleden gekocht hebt is dat even 15 euro afschrijven per maand. Teken dat de vorige generatie sowieso een stuk te duur was, wat wederom te danken is aan achterblijvende concurrentie.

Talking about tweedehands prijzen: V&A gevraagd: Gevraagd! MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 06-06-2016 22:23 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.