Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ander knipprogamma binnen Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik gebruikte een tijdje de freeware editie van Faststone Capture. (5.3) Helaas werkt deze niet super meer onder windows 10. Dus ik zoek op dit moment een nieuw knipprogramma waarmee ik ook het geknipte deel kan bewerken zoals tekst toevoegen of kunnen tekenen.

Iemand een voorstel voor me?

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 13:58

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

DukeBox

loves wheat smoothies

printscreen + paste in paint ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Greenshot kan ik van harte aanraden.

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:53

rjong5

?

klik eens op het start menu en typ "knip" . zit gewoon standaard in windows.
sinds win10 zelfs een timer erop die je in kan stellen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:33

psy

Yep....greenshot :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje mensen, ik ben inmiddels overgestapt op Greenshot ja

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Deze is qua interface misschien ook wat:
http://www.gadwin.com/printscreen/

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01 10:21
http://app.prntscr.com/nl/download.html
Lightshot kan ik van harte aanraden.

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41

GeekK

Rag Mama Rag

PicPick is ook erg fijn.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Zelf gebruik ik graag de onboard snipping tool van Windows maar ook de ouderwetsche print screen knop.

Helaas is bij deze laatste de mouse pointer niet zichtbaar, terwijl dat voor bijvoorbeeld een korte instructie wel heel praktisch kan zijn.

Wie weet er een tool die screen captures kan maken waarbij ook de pijl of het handje zichtbaar is? Of is dit ergens in de instellingen van Windows te wijzigen zodat de print screen functie wel de pijl zichtbaar maakt?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

neanderthaler schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
Wie weet er een tool die screen captures kan maken waarbij ook de pijl of het handje zichtbaar is? Of is dit ergens in de instellingen van Windows te wijzigen zodat de print screen functie wel de pijl zichtbaar maakt?
Zoals meerdere malen in het topic genoemd, Greenshot. Is overigens ook een instelling die je kan doen, die overigens standaard 'aan' staat.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben een voorstander van ShareX, die hier ook al eerder vernoemd werd. Greenshot werkte maar matig met imgur, de host die ik voornamelijk gebruik. Met ShareX heb ik nog nooit problemen gehad en de UI is imo wat handiger, en ook de color picker werkt erg handig!

Android developer & dürüm-liefhebber

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mavamaarten schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:47:
Ik ben een voorstander van ShareX, die hier ook al eerder vernoemd werd. Greenshot werkte maar matig met imgur, de host die ik voornamelijk gebruik. Met ShareX heb ik nog nooit problemen gehad en de UI is imo wat handiger, en ook de color picker werkt erg handig!
In het verleden heeft Greenshot wat problemen gehad met Imgur, maar tegenwoordig gaat het weer goed. Anonymous upload aanvinken en het moet in principe goed werken.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb Greenshot gedownload en volgens mij gaat deze doen wat ik wil :)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12

Tijntje

Hello?!

Mavamaarten schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:47:
Gelijk eens gekeken naar ShareX aangezien ik altijd met Greenshot werk, maar de eerste indruk vind ik de UI erg verwarrend. :D

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Ik gebruik SnagIT, maar die is niet gratis (nouja...als je MCT of MVP bent weer wel).

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-11 09:08
Lightshot is ook een alternatief, gratis en werkt prima. Zit een halve paint tool in, je kan je venster capturen, zelf een vierkantje slepen of fullscreen cappen. Word gebind op je printscreen knop als deze aan staat.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1