Nieuwe televisie voor nieuw huis.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zoek een?
Zoals de titel al aangeeft zoek ik een nieuwe televisie, voor in mijn nieuwe huisje. Het liefst wil ik een 55" televisie die apps ondersteund zoals Netflix, uitzending gemist et cetera. Ik heb wat gelezen over Android als OS van je televisie, deze recensies waren alleen niet al te positief. Smart TV (als ik nu niet dom klink) lijkt mij het fijnste, of WebOS. Ik weet niet of jullie hierin één van de twee écht expliciet aanraden? 4K is niet per sé een vereiste, maar wel altijd mooi meegenomen. Heel veel gebruik zal ik hier niet van maken gok ik zo. Uiteindelijk zijn een mooi beeldscherm en goede kwaliteit de belangrijkste eigenschappen. Welk merk hierin allemaal volgens jullie uitspringt hoor ik graag.

Wat is je budget?
€1200,- tot €1400,- is hetgeen wat ik er aan wilt uitgeven. Als er nou echt één waanzinnig(!) bovenuit springt voor €100,- meer kan ik dit nog overwegen. Natuurlijk moet dit dan wel echt grote voordelen meebrengen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er voornamelijk films mee gaan kijken, gamen zal ik er bijna niet op gaan doen. Momenteel kijk ik bijna geen Blu-Ray films, puur omdat ik nog een plasma scherm heb. Ik gok dat met een nieuwe televisie Blu-Ray toch wel mijn standaard gaat worden. Ik gaf hierboven wel aan dat 4K niet echt een vereiste is, maar zodra ik "kwaliteit" geproefd heb wil ik meestal meer, oftewel de volgende stap. Zeker met oog op de toekomst zal 4K bijna het standaard worden denk ik. Ik ga de televisie dus voornamelijk gebruiken voor films kijken, niet per se in de mooiste kwaliteit, alleen het zou wel fijn zijn als dit mogelijk is. Voor de rest wil ik er een mooi HiFi setje bij kopen, alleen dit is van latere zorg. Deze moet er dus wel op aangesloten kunnen worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een klein beetje onderzoek gedaan, zowel op internet als in de winkel. Bij de Media Markt werd mij aangeraden een Sony televisie te nemen, zij vonden deze de beste beeldkwaliteit hebben. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van LG. Ik heb hier al jaren lang een televisie van, deze is mij altijd erg goed bevallen. Zelf heb ik er dus ook al eentje gevonden, namelijk deze: pricewatch: LG 55UH668V Zilver

Andere opties heb ik eigenlijk niet op het oog, puur omdat ik er de ballen verstand van heb en eigenlijk een soort van "tunnelvisie" heb naar LG omdat dit altijd zo goed is bevallen. Het design van de televisie ben ik daarnaast ook van gecharmeerd. Open voor een ander merk sta ik zeker als deze echt betere eigenschappen heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Veel vragen heb ik denk al geformuleerd in het formulier hierboven. Ik zal voor de duidelijkheid alleen wat
vragen onder elkaar zetten om het makkelijker en waarschijnlijk overzichtelijker te maken.

- Welk merk vinden jullie over het algemeen het best?
- Welk OS raden jullie aan, en waarom?
- Is 4K nu eigenlijk wel een soort van "vereiste" omdat het over 4 jaar bijvoorbeeld het standaard is?

Al hebben jullie enige andere aanvullingen/opmerkingen, zeg het alsjeblieft. Ik lees/hoor echt graag tips or just anything (ook als het niet in het formulier staat). Ik lees alles en de kans is groot dat ik als leek iets (belangrijks) overgeslagen heb. Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njinje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 15:39
Ik ben precies naar hetzelfde opzoek en ook mijn oog is gevallen op de 55uh668v heeft iemand ervaring met dit model? Het model is net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Met Sony vs LG ben ik het eens met MM, ik zou Sony pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 25-05-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Raptar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:13:
- Welk merk vinden jullie over het algemeen het best?
Zal voor iedereen anders zijn. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Panasonic.
- Welk OS raden jullie aan, en waarom?
Geen enkele. De smart platforms die ik heb gezien kunnen mij niet bekoren. En door het treurige updatebeleid van de fabrikanten is het ook nog eens niet zo goed houdbaar. Ook de leveranciers van externe apps kunnen op elk moment de stekker uit de ondersteuning trekken. Mijn voorkeur zal altijd een extern device zijn.
- Is 4K nu eigenlijk wel een soort van "vereiste" omdat het over 4 jaar bijvoorbeeld het standaard is?
Dit is bijna vragen om problemen. Je zit in het kamp dat de meerwaarde totaal niet zien. Of je zit in het kamp dat er wel iets in ziet. Uit deze discussie gaan we nooit komen dus laten we deze vooral niet alweer gaan voeren. Lees de vele televisie aankoopadvies topics eens door en vorm je eigen mening. Er is geen absolute waarheid. Je zal zelf moeten kiezen of je er iets in ziet.
Groet,
Raptar
Dit is niet gebruikelijk, check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Inderdaad, wat D vd V aangeeft.

Als je info / meningen wil betreffende 1080p / 4K / HDR / Oled oid.
Dan moet je de andere topics is bekijken:
Consumentenelektronica Aankoopadvies
voorbeeld:
Hulp bij 50-55" 4K TV voor 1000-1500 Euro
voorbeeld:
Nieuwe 55" ter vervanging van oude 42"

Heb je vragen over een bepaald merk, zou je hier het topic kunnen bekijken / raadplegen:
Televisies & Beamers

Panasonic bijvoorbeeld:
\[3D/LED/UHD TV] Panasonic 2015 line-up

[ Voor 26% gewijzigd door DeBaroN op 26-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
S1NN3D schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Zal voor iedereen anders zijn. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Panasonic.

[...]

Geen enkele. De smart platforms die ik heb gezien kunnen mij niet bekoren. En door het treurige updatebeleid van de fabrikanten is het ook nog eens niet zo goed houdbaar. Ook de leveranciers van externe apps kunnen op elk moment de stekker uit de ondersteuning trekken. Mijn voorkeur zal altijd een extern device zijn.

[...]

Dit is bijna vragen om problemen. Je zit in het kamp dat de meerwaarde totaal niet zien. Of je zit in het kamp dat er wel iets in ziet. Uit deze discussie gaan we nooit komen dus laten we deze vooral niet alweer gaan voeren. Lees de vele televisie aankoopadvies topics eens door en vorm je eigen mening. Er is geen absolute waarheid. Je zal zelf moeten kiezen of je er iets in ziet.

[...]

Dit is niet gebruikelijk, check Het algemeen beleid #groeten nog eens.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb wat andere topics bekeken en heb gezien dat dit een continu terugkerende discussie is. Uiteindelijk krijg ik toch een beetje het gevoel dat alleen de "kenner" echt het verschil gaat zien; eigenlijk is alles in de prijsklasse van plus/minus €1300,- wel prima voor de standaardconsument zegt mijn gevoel.

Wat betreft de afsluiting: excuses hiervoor. Ik wist dit niet, had even de regels iets beter door moeten lezen. Heb het direct verwijderd. Bedankt voor de reminder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Raptar schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:15:
[...] Uiteindelijk krijg ik toch een beetje het gevoel dat alleen de "kenner" echt het verschil gaat zien;
er is echt verschil aanwezig. Het punt met early adopters is het volgende:
Je koopt hardware waar nog weinig software voor is. Zo had ik een van de eerste 16:9 breedbeeld-TV's (een 24" sony beeldbuis), en daarmee kon ik vervolgens jaaarenlang alleen naar 4:3 TV uitzendingen kijken, simpelweg omdat er nog geen breedbeeld-format uitgezonden werd. Volgens mij is het met 4K ook zo.

Door per-se 4K te willen hebben, sluit je een heleboel andere goede TV's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sjah schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:39:
Je weet dat in de meeste veel Sony's een LG paneel zit?!
107mb schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:30:
[...]

er is echt verschil aanwezig. Het punt met early adopters is het volgende:
Je koopt hardware waar nog weinig software voor is. Zo had ik een van de eerste 16:9 breedbeeld-TV's (een 24" sony beeldbuis), en daarmee kon ik vervolgens jaaarenlang alleen naar 4:3 TV uitzendingen kijken, simpelweg omdat er nog geen breedbeeld-format uitgezonden werd. Volgens mij is het met 4K ook zo.

Door per-se 4K te willen hebben, sluit je een heleboel andere goede TV's uit.
Netflix is een van de eisen van TS en laat Netflix nou net een grote 4k aanbieder zijn ;)

[ Voor 61% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-05-2016 14:34 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Dan komt de discussie:

Hoe ver zit de TS van zijn tv af? verschil tussen 1080p en 4K zie je op een bepaalde afstand niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 15:00
Voor het smart TV deel heb ik in de Mediamarkt door de verkoper verschillende TVs laten demonstreren. O.a. Sony, Samsung, LG, Panasonic en Philips. Daarbij was Samsung het meest compleet wat betreft Apps waar je nog iets aan hebt in Nederland zoals Netflix, NPO, HBO, NOS, etc. en het smart TV deel werkt goed en snel. Sommige merken missen apps zoals die van NPO of het is traag zoals bij Philips.
Daarom voor de 55" 6400 van Samsung gekozen en nog geen spijt van gehad. De 6800 heb ik er nog naast gezien maar het verschil in beeld was met het verschil in prijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

S1NN3D schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:27:
Precies dit. Het is eigenlijk allemaal net niet. Ikzelf zou aanraden gewoon een chromecast te kopen. Dat kan nu al en dan kun je een beetje kijken of het bevalt. Bevalt het niet, dan zoek je wat anders en gebruik je de chromecast in de slaapkamer. Voor dat geld kan het onmogelijk een miskoop worden.

Bevalt hij wel dan kun je vervolgens op zoek naar de beste tv en het hele smart gedeelte negeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 15:38
Sjah schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:39:
Hmm niet helemaal mee eens, ja er zullen vast een aantal goede versies tussen zitten..
Wel een maar uiteraard: kans is groot dat er een LG paneel in de Sony zit.
Een discussie Sony vs LG is natuurlijk moeilijk, het heeft beiden zijn charmes.. Persoonlijk denk ik dat je prijs/kwaliteit beter zit bij LG.

Zelf inmiddels al 2 jaar een LG, en niks te klagen. Sony vind ik persoonlijk relatief duur voor wat je krijgt, de kans is groot dat je voor het zelfde bedrag meer kwaliteit krijgt indien je een LG koopt.
Maar goed dan moet je echt goed naar de prijzen en versies kijken. Kans is altijd aanwezig dat er voor een bepaald bedrag toch een versie van Sony is die gewoon uitblinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
baronruud schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:04:
Dan komt de discussie:

Hoe ver zit de TS van zijn tv af? verschil tussen 1080p en 4K zie je op een bepaalde afstand niet meer.
En laten we die vooral niet opnieuw gaan doen. Rondom dit onderwerp is wel genoeg modder gegooid de laatste tijd. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raptar
Bedankt voor alle antwoorden! Hetgeen waar ik alleen nog niet direct antwoord heb gehad van jullie kenners: ziet de LG die ik op het oog heb qua specs er goed uit?

Reviews van de TV kon ik vooralsnog niet op internet vinden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njinje
  • Laatst online: 10-09 15:39
Ik heb precies dezelfde op het oog. (lg 55uh668v). Maar het verschil hiertussen ben ik niet echt tegengekomen. Het enige verschil is het uiterlijk. Wat maakt de 668 beter of slechter tov 661?

In mijn geval is het ook voor een nieuw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Njinje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:46:
Ik heb precies dezelfde op het oog. (lg 55uh668v). Maar het verschil hiertussen ben ik niet echt tegengekomen. Het enige verschil is het uiterlijk. Wat maakt de 668 beter of slechter tov 661?

In mijn geval is het ook voor een nieuw huis.
Dit heb ik even voor je nagekeken, ik kon wel wat verschilletjes vinden. Het gaat om de volgende twee:

- De 668 heeft wel backlight, namelijk edge-lit. Dit heeft de 661 dus niet begrijp ik. Ik heb wat Gegoogled en wel iets gevonden (http://avblog.nl/de-ene-l...t-1-edge-lit-en-full-led/). Echt veel kaas heb ik er niet van gegeten, maar ik begrijp dus dat edge-lit televisies van mindere kwaliteit zijn dan niet edge-lit televisies? Wel raar dat de "mindere" televisie dan duurder is.
- Het tweede verschil wat ik kon vinden is dat de 661 zijn hoogste HMDI versie 1.4 is, bij de 668 staat hier verder niks bij vermeld. Bij welke HDMI versie we momenteel zijn is voor mij ook een groot raadsel. Of dit echt een nadeel is durf ik dus niet te zeggen.

Hopelijk dat iemand ons een wat betere toelichting kan geven dan dat ik gedaan heb :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Momenteel kijk ik bijna geen Blu-Ray films, puur omdat ik nog een plasma scherm heb." << deze begrijp ik niet helemaal maar dat zal wel aan mijzelf liggen.

Waarom ga je niet voor een Full HD Oled LG nu deze zo rond de €1500,- ligt met zijn prijs? Geen enkele LCD (jawol, LED verlichting aan de achterzijde van het panel laat de paneltechniek nog steeds wat deze is), kan tippen aan het Oled plaatje, ook geen UHD LCD.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Raptar schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:47:
Bedankt voor alle antwoorden! Hetgeen waar ik alleen nog niet direct antwoord heb gehad van jullie kenners: ziet de LG die ik op het oog heb qua specs er goed uit?

Reviews van de TV kon ik vooralsnog niet op internet vinden, helaas.
Specs zoals deze geadverteerd worden zeggen zo goed als niets. Werkelijke prestaties kunnen erg afwijken.

Vermoedelijk zal hier dan ook geen 100Hz paneel in zitten maar een 50Hz net zoals LG's series 6 van afgelopen jaren. Het is al vaker voorgekomen dat toestellen van LG een 100Hz paneel zouden hebben, maar achteraf 50Hz + 50Hz Black Frame Insertion zijn, wat bij lange na niet de prestaties van een 100Hz paneel levert.

En wat 50Hz en UHD betreft: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Kortom; ik zou het niet doen. Neem inderdaad liever een LG OLED wat momenteel de beste koop is als je een ruim budget hebt.

pricewatch: LG 55EG910V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Dimens schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Specs zoals deze geadverteerd worden zeggen zo goed als niets. Werkelijke prestaties kunnen erg afwijken.

Vermoedelijk zal hier dan ook geen 100Hz paneel in zitten maar een 50Hz net zoals LG's series 6 van afgelopen jaren. Het is al vaker voorgekomen dat toestellen van LG een 100Hz paneel zouden hebben, maar achteraf 50Hz + 50Hz Black Frame Insertion zijn, wat bij lange na niet de prestaties van een 100Hz paneel levert.

En wat 50Hz en UHD betreft: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Kortom; ik zou het niet doen. Neem inderdaad liever een LG OLED wat momenteel de beste koop is als je een ruim budget hebt.

pricewatch: LG 55EG910V Zwart
Kijk, geweldig antwoord, bedankt! Morgenochtend als ik wat frisser ben ga ik je linkjes eens goed nalezen en bekijken. Voor nu ziet het er al goed uit! Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Ik wou eerst ook voor de LG gaan maar deze hebben blijkbaar allemaal last van backlight-bleeding tegenover de andere topmerken.
Nu ga ik voor Sony of Panasonic.(moet je zeker eens bekijken prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Trouwens als je een LG wilt, dan is dit een buitenkansje :
http://www.ibood.com/be/nl/
Normaal rond de €1000, hier €800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om een topic een "schopreactie" te geven binnen 24 uur. Als de laastste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of aanvullen, gebruik dan de "wijzig"-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
hardware-lover schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:54:
"Momenteel kijk ik bijna geen Blu-Ray films, puur omdat ik nog een plasma scherm heb." << deze begrijp ik niet helemaal maar dat zal wel aan mijzelf liggen.

Waarom ga je niet voor een Full HD Oled LG nu deze zo rond de €1500,- ligt met zijn prijs? Geen enkele LCD (jawol, LED verlichting aan de achterzijde van het panel laat de paneltechniek nog steeds wat deze is), kan tippen aan het Oled plaatje, ook geen UHD LCD.
Hier ben ik het roerend mee eens! Die OLED panelen zijn echt prachtig. Zoek eens een plekje waar je een high end LG OLED naast een high end model van een ander merk kunt zien, en je bent het met me eens.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Croga

The Unreasonable Man

karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:27:
Ik wou eerst ook voor de LG gaan maar deze hebben blijkbaar allemaal last van backlight-bleeding tegenover de andere topmerken.
Nu ga ik voor Sony of Panasonic.(moet je zeker eens bekijken prijs/kwaliteit.
Aangezien Sony nagenoeg alleen gebruik maakt van LG panelen gaat de backlight bleeding ook exact hetzelfde zijn.....
karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 01:39:
Trouwens als je een LG wilt, dan is dit een buitenkansje :
http://www.ibood.com/be/nl/
Normaal rond de €1000, hier €800.
Zeker met de reputatie van iBood van de afgelopen tijd zou ik verre blijven van acties op hun site. €200 euro goedkoper en een gigantische bak ellende rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb vorige week nog een tijdje voor een Sony gezeten en ik moet zeggen dat dit prachtig beeld was.(stond wel een Blu ray op)
Misschien is die backlight bleeding en slecht contrast allemaal een beetje overroepen ?

@Croga, enkele weken geleden stond er een prachtige Panasonic bij Ibood en ik dacht dat deze in prijs €600 verschil maakte tegenover elders.
Waarom zou je dan bij Ibood zoiets laten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
karine1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:32:
Waarom zou je dan bij Ibood zoiets laten staan ?
Zoekt en gij zult vinden de shopreviews en talloze topics op het forum. Zelf heb ik er nog nooit iets besteld dus geen persoonlijke ervaringen. Maar je leest regelmatig dat het héééél lang kan duren tot je het product ontvangt. En vaak buitenlandse modellen van producten. Maar dat is een andere discussie dus laten we het niet compleet off-topic trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 27-05-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Croga schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:50:
[...]

Aangezien Sony nagenoeg alleen gebruik maakt van LG panelen gaat de backlight bleeding ook exact hetzelfde zijn.....
Als het de toestellen met een IPS-paneel betreft; dan ja. Maar Sony heeft ook een hoop toestellen met VA-panelen en die worden niet door LG gemaakt maar door o.a. AU Optronics en Innolux.

Maar ook al wordt er gebruik gemaakt van dezelfde panelen, hoeft Backlight Bleeding niet hetzelfde te zijn. Zo is gebleken dat drukpunten, met name bij schroeven, ook Backlight Bleeding veroorzaken. Toestellen waarbij het paneel niet goed gefabriceerd zit, kunnen daardoor dus meer Backlight Bleeding veroorzaken.

Niet alleen fabricage, ook vervoer van de toestellen is een meespeler. Zo lijkt het bijvoorbeeld dat toestellen uit bepaalde winkels vaker Backlight Bleeding vertonen dan anderen. Dit zou door slechte omgang van de toestellen tijdens vervoer kunnen komen, maar daar zijn helaas geen cijfers van, enkel de ervaringen o.a. hier op Tweakers.

Al met al wil ik zeggen dat de aankoop van bepaalde merken of toestellen geen garantie geeft op een goede en Backlight Bleeding-vrij beeld. Tenzij je natuurlijk een toestel koopt zonder Backlight, zoals plasma en OLED. Al kunnen ook hier zaken zoals het Dirty Screen Effect optreden.
Pagina: 1