Nieuwe 55" ter vervanging van oude 42"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 17:28

waztone

de enige echte

Topicstarter
Wij hebben een Philips 42PFL3605/12.
Een poosje geleden gaf hij de geest maar ik heb hem wonder boven wonder toch kunnen maken.
Maar toch willen we nu gaan kijken naar een nieuwe TV voordat hij straks helemaal niks meer doet.
We hebben er al een aantal gezien, maar in plaats van eindeloos cijfertjes vergelijken wil ik nu eens vragen aan echte mensen die me wat verder op weg kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een TV van minimaal 55" waar ik weer jaren mee vooruit kan. Dus op de toekomst voorbereid.
Curved heeft niet echt mijn voorkeur. De TV komt wel gewoon op een meubel te staan, maar misschien ooit aan de muur en dat lijkt me toch raar. Maar mocht een curved model veel beter zijn, dan vind ik het niet heel storend. 3D is leuk, maar is geen noodzaak. 4K of Full HD? Tja, als ik er toch een aantal jaar mee moet doen, lijkt 4K me toch wel de verstandigste keuze. En moet hij dan de HEVC decoder ondersteunen?

Wat is je budget?
Tussen de €1500,- en €2000,-. Dit is een uiteraard een richtlijn, niet in steen geschreven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk weinig 'gewoon' TV. Als we 'gewoon' TV kijken gaat dat via een HD-TV ontvanger.
Meestal kijken we alleen films en series via een Zotac met KODI. Af en toe games zoals AC, Batman, Lego, Guitar Hero op de PS3. We zijn nog aan het twijfelen over een eventuele PS4, misschien met de feestdagen ;-). Alles zit aangesloten op de Sony versterker via HDMI.

Wat heb je zelf al gevonden?
We zijn al verschillende winkels afgeweest om een aantal TV's te vergelijken 'in real life', maar in de winkel krijg je toch altijd een vertekend beeld. Via verschillende webshops, vergelijkingssites en natuurlijk de pricewatch ben ik zelf gekomen tot de volgende TV's die wel een voorkeur hebben.
De Sony KD-55X850 series, al zie ik niet echt wat de duidelijke verschillen zijn. Tussen de 5C en de 8C zit zover ik kan vinden alleen het verschil in Hz (800 vs. 1000), maar tussen de 8C en de 9C zie ik geen verschil. Wie kan me dat vertellen?
De Samsung UE7500L. Daar heb je de JU en de HU versie van. Het verschil daartussen is uiteraard curved vs. vlak, maar de curved variant heeft een lagere input lag en staat daardoor hoog aangeschreven. Van Samsung heb ik ook de JU7000L, HU8500L en de F9000SL op het oog gehad. Omdat deze vergelijkbare, maar iets betere specs hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Alles wordt bediend met een Logitech Harmony One. Een vriend van mij had laatst een TV gekocht waar hij niet tevreden over was omdat hij te traag opstartte en dit problemen veroorzaakte met de Harmony. Hier kon ik op de vergelijkingssites weinig over vinden. Iemand hier ervaring mee?
Ook ben ik benieuwd of de input lag echt storend kan zijn. Ik kan namelijk nergens vinden wat de input lag is van mijn huidige TV, de Philips 42PFL3605/12. Want met mijn huidige TV heb ik eigenlijk nergens last van. Of er nooit bij stilgestaan eigenlijk.

Graag al jullie goedbedoelde adviezen, op- en of aanmerkingen om mijn keuze wat makkelijker te maken.
Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:17

mr.paaJ

generatie cmd+z

de 55X850x reeks verschilt vooral in kleur (zwart/zilver).

De HU7500 kun je vergelijken met de JU7000.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De F modellen van Samsung zijn niet meer leverbaar deze zijn namelijk al 2 jaar oud. Ook het HU model zal niet meer leverbaar zijn (misschien een demomodel ergens). Er zit nog 1 verschil tussen de 5C en 8C naast de 800Hz heeft hij ook geen 3D.
Heb je al eens naar LG gekeken, de 55UF950v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIE PM!

[ Voor 96% gewijzigd door FeaR op 28-09-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
OK, het F model valt dus af. (Maar kan hem nog wel bestellen bij plattetv.nl trouwens)
HU model heb ik laatst nog wel gezien, maar niet gevraagd of het een demo model was. Ik was toen nog in de orientatiefase ;-) (Bij deze ook, kan ik alle modellen bestellen bij webshops)
Als ik kijk op de PW zie ik dat zowel de 5c, 8c en 9c alledrie actieve 3D ondersteunen. Weet je het zeker dat hij geen 3D ondersteunt?
Heb de LG ook bekeken in de winkel, maar die vind ik niet mooi. Kwestie van smaak zullen we maar zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door waztone op 28-09-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik ben nog steeds niet veel wijzer geworden. Ik zie dat er tussen de sony's (5c en 8c) een verschil zit in motionflow, waardoor de 8c interessanter is. Maar ik kan nergens vinden wat het verschil is tussen de 8c en de 9c. Geen verschil in kleur (allebei zwart) en geen verschil in specificaties. Ik kan het verschil ook niet vinden op de Sony site of op andere vergelijkingssites. Het enige verschil tussen de 8c en 9c is de prijs. Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen?

Bij de Samsung twijfel ik nog tussen de UE55JU7000L en de UE55HU7500L.
Zover ik kan vinden heeft de JU7000 een lagere input lag dan de HU7500, maar is dit echt hinderlijk bij gamen?
Op mijn huidige TV ondervindt ik nergens last van, maar kan ook nergens vinden wat daar de input lag van is.
Is er iemand die me daar wat over kan vertellen?
Bij de HU worden de 3d brillen wel meegeleverd, maar ik vraag me af hoe vaak ik dit ga gebruiken.
De JU heeft dan wel weer een betere refreshrate.

Wat raden jullie aan op basis van mijn wensen in mijn eerste post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
waztone schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:48:
Ik ben nog steeds niet veel wijzer geworden. Ik zie dat er tussen de sony's (5c en 8c) een verschil zit in motionflow, waardoor de 8c interessanter is. Maar ik kan nergens vinden wat het verschil is tussen de 8c en de 9c. Geen verschil in kleur (allebei zwart) en geen verschil in specificaties. Ik kan het verschil ook niet vinden op de Sony site of op andere vergelijkingssites. Het enige verschil tussen de 8c en 9c is de prijs. Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen?
De verschillen tussen de modellen in de W8-series zijn zo goed als verwaarloosbaar. Ook het verschil in MotionFlow is niet interessant. Dit betreft enkel een techniek in de achtergrondverlichting dat geen noemenswaardig verschil zal leveren. Kies vooral de goedkoopste uit.
Bij de HU worden de 3d brillen wel meegeleverd, maar ik vraag me af hoe vaak ik dit ga gebruiken.
De JU heeft dan wel weer een betere refreshrate.
Zowel de HU7500 als JU7000 hebben beiden een 100Hz paneel waardoor er op dat vlak geen verschil is. Iets wat mogelijk wel interessant is, is de VP9-decoder die wel in de JU7000 zit en niet in de HU7500. Mocht je YouTube en mogelijk ander content in UHD willen bekijken, dan heb je hiervoor de VP9-decoder nodig. Beiden beschikken wel over de HEVC-decoder om o.a. Netflix in UHD te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Het is ook niet de bedoeling om topics te kapen.

Wederom, beperk je zoektocht tot één eigen topic dus verder in Televisie gezocht

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 05-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Lees ook even het sony 2015 topic. De C modellen hebben nogal wat problemen met de software en het is maar afwachten of deze allemaal gepatched worden. Vergeet ook de panasonic cx700 cx800 niet mee te nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Heb nu de topics over Samsung en Sony doorgelezen. Lees toch heel veel klachten over de Sony 55X850(8c). Meer als over de Samsung UE55JU7000(L). (Waar staat die L trouwens voor?).

Dus ik denk dat ik dan toch maar voor de Samsung ga.
Of iemand moet met een goed argument komen waardoor de Sony toch veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
waarom niet voor de panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ben ten eerste niet zo'n fan van Panasonic. Gewoon een kwestie van smaak. Ik heb nog even gekeken, maar de 800 valt buiten al buiten budget, dus die is geeneens in m'n lijstje voorgekomen. En als ik de 700 vergelijk met de samsung is hij flink wat zwaarder in het verbruik, heeft een HDMI poort minder, geen 5 ghz ondersteuning. En ik vind hem minder mooi. Nogmaals, puur een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal - Handig om te lezen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Samsung UE55HU7500L en de Sony KD-55X8507C (dus niet de 5c, 8c of 9c). De Sony is mij aangeboden voor een interessante prijs vooruitlopend op de btw actie bij de MM, maar ik kan simpelweg niet goed achterhalen wat wijsheid is qua keuze uit de 2 modellen:

- Ik kan niet achterhalen wat er echt voor verschil is tussen de 7c versus bijvoorbeeld 8c die je overal online ziet staan en in het forum wordt besproken, behalve dan 900 Hz versus 1000 Hz respectievelijk. Is dit een verwaarloosbaar verschil, aangezien de Samsung ook 1000 Hz heeft? Onder welke omstandigheden eventueel? Is het iets wat zorgen zou moeten baren voor iemand die wellicht enkel uitzendinggemist gebruik, eventueel eens iets streamt van zijn telefoon af en eventueel een nas aan gaat sluiten?

- In de winkel werd aangegeven dat het android besturingssysteem die Sony gebruikt nog niet zo goed werkte als de Samsung, maar dat het wel de toekomst is in wordt geïnvesteerd. Door het forum lezende, weet iemand of er al iets is veranderd sinds oktober (of er bijvoorbeeld een update aankomt)?

- In zijn algemeenheid: wat zouden de kenners hier kiezen? Ik zie dat de Samsung ook al wat ouder is en in 2014 is geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 22:09
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:18:
Hallo allemaal - Handig om te lezen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de Samsung UE55HU7500L en de Sony KD-55X8507C (dus niet de 5c, 8c of 9c). De Sony is mij aangeboden voor een interessante prijs vooruitlopend op de btw actie bij de MM, maar ik kan simpelweg niet goed achterhalen wat wijsheid is qua keuze uit de 2 modellen:

- Ik kan niet achterhalen wat er echt voor verschil is tussen de 7c versus bijvoorbeeld 8c die je overal online ziet staan en in het forum wordt besproken, behalve dan 900 Hz versus 1000 Hz respectievelijk. Is dit een verwaarloosbaar verschil, aangezien de Samsung ook 1000 Hz heeft? Onder welke omstandigheden eventueel? Is het iets wat zorgen zou moeten baren voor iemand die wellicht enkel uitzendinggemist gebruik, eventueel eens iets streamt van zijn telefoon af en eventueel een nas aan gaat sluiten?

- In de winkel werd aangegeven dat het android besturingssysteem die Sony gebruikt nog niet zo goed werkte als de Samsung, maar dat het wel de toekomst is in wordt geïnvesteerd. Door het forum lezende, weet iemand of er al iets is veranderd sinds oktober (of er bijvoorbeeld een update aankomt)?

- In zijn algemeenheid: wat zouden de kenners hier kiezen? Ik zie dat de Samsung ook al wat ouder is en in 2014 is geïntroduceerd.
Ik denk dat het belangrijk is om duidelijker aan te geven (bij voorkeur in een apart topic schijnbaar - zie paar posts hierboven) wat je daadwerkelijke wensen/eisen zijn en waarom je bij deze twee TV's bent uitgekomen. Ook budget is van belang.

Zelf ben ik aan oriënteren voor een 50-55 inch TV en lees veel positiefs over de Panasonic CX700. Wellicht dus ook de moeite waard. Over de besturingssystemen kun je hier wat lezen: Beste TV platform (Tizen, Webos 2.0, Android TV, Firefox OS) Zelf vind ik Android TV erg interessant, zeker met oog op de toekomst. Dat het enigszins buggy is of was, is enorm vervelend, maar voor mijn gevoel is dat dan een kwestie van tijd.
Wat mij enorm tegenviel bij mijn Samsung TV uit 2013, is dat de ondersteuning voor apps echt om te janken was. De Netflix app bijvoorbeeld is echt bagger. Dat zal met Tizen vast verbeterd zijn, maar ik vind dat toch wat spannend. Daarentegen zijn er zo te zien nog weinig apps uit voor Android TV.
Belangrijke vraag is hoeveel je het smart gedeelte gaat gebruiken (en waarvoor). Voor mijn persoonlijke gebruik is bijvoorbeeld Youtube, Netflix en een mediaspeler voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment http://www.mediamarkt.de/...-ue55ju6050u-2011689.html een half jaar geleden gekocht en nog super tevreden !
Pagina: 1