Toon posts:

Televisie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en ben op dit moment aan het oriënteren. Ik heb een aantal tv's op het oog in Nederland, maar ik kom toch telkens in Duitsland stukken goedkoper uit.

Op dit moment heb ik de Telefunken L55F243N3Ccop het oog. Dit is een TV met 55" full HD en 600hz. De rest kwa opties zegt mij niet veel en heb ik niet echt nodig.

Deze TV kost maar €550,- dat is dus een prikkie. In Nederland voor een soort gelijke TV betaal je al gouw tegen de 750-850€ aan.

Mijn vraag aan jullie is of jullie ervaringen hebben met het merk Telefunken!

Alvast bedankt,

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:10:
Dit is een TV met 55" full HD en 600hz. De rest kwa opties zegt mij niet veel en heb ik niet echt nodig.
De waarde van 600Hz kun je beter snel vergeten want deze zegt namelijk helemaal niets en komt van de marketingafdeling van het merk. Elk merk verzint een andere methode om tot een "geoptimaliseerde" Hz-waarde te komen. En aangezien alle methodes niet onderling te vergelijken zijn, zegt dit getal dus echt niets. Wel interessant is wat de daadwerkelijke Hz-waarde is van het toestel, 50Hz of 100Hz. Maar dat is dan weer een specificatie waar meestal moeilijk inzicht in gegeven wordt.

Verder moet je in mijn ogen altijd rekening houden met dat een tv niet voor niets goedkoper is. Je kunt er doorgaans van uit gaan dat er ergens concessies gemaakt moeten zijn om tot die prijs te komen.

Voor aankoopadviezen hebben we overigens een apart onderdeel op het forum dus je topic krijgt een verhuizing die kant op.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ga er maar vanuit dat in een dergelijke televisie geen 100Hz paneel zit en mocht deze erin zitten, het beeldinterpolatie-algoritme dusdanig slecht presteert dat je niets aan de hogere frequentie van het paneel hebt.

Ik heb overigens geen ervaring met deze televisie of dit merk, wel met goedkope televisies van hetzelfde kaliber. Deze televisies presteren stuk voor stuk erg slecht op gebied van zowel software als hardware. Zoals D vd V al zegt, worden er altijd concessies gemaakt om de prijs te kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SAMSUNG UE55J6250SU En deze dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ga deze week naar Duitsland in Kleve om deze tv te kopen : http://www.saturn.de/mcs/...52,2001507.html?langId=-3\

Het gaat om een Samsung model van het jaar 05-2015. Deze LED-tv heeft is full hd 55" en heeft maar liefst 600hz.

De tv heeft 4 HDMI aansluitingen en 3 maal usb 2.0 aansluitingen. Via Tweakers laat hij zien dat hij geen wifi heeft, als ik via de website van Saturn kijk zie ik dat ook niet helaas. Als ik via de website van Mediamarkt kijk zie ik wel WLAN staan. Dat is dan een extra gok die ik moet wagen. Anders kan ik nog altijd via de bekabeling aansluiten.

Ik ga in het weekend deze tv kopen, wat vinden jullie van deze tv ? Hebben jullie er ervaringen mee?

Mvg,

• S1NN3D
  • Niet online

Ik heb je topic rondom de Samsung (dat weer op de verkeerde plek gestart was) samengevoegd met het eerdere topic rondom de Telefunken. Daarnaast heb ik het topic vanaf nu een algemene titel gegeven om te voorkomen dat je voor elk potentieel model een nieuw topic wil starten. Graag je zoektocht naar een nieuwe tv beperken tot één topic.

Daarnaast ook nog even een verwijzing naar het Algemene beleid wat betreft het doen van groeten; dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Op jacht naar een nieuwe televisie :)

In Nederland is het absurd wat je betaald voor de televisies. Bij Saturn [ Kleve, Duistland ] heb ik een tweetal tv's op het oog het gaat om de volgende modellen ;

pricewatch: Samsung UE55J6250SU (buitenlands model) Zwart [ Full HD, 600 hz, 4x hdmi = €699,- ]

pricewatch: Samsung UE55JU6050U (buitenlands model) Zwart [ 4K, 800 hz, 3x hdmi = €779,- ]

Hier boven zijn de basis specs vermeld. Voor het kleine prijsverschil ga ik toch voor de Samsung UE55JU6050U.

Hebben een van jullie tweakers enige ervaring met het kopen van een tv uit het buitenland, of met een van deze tv's ?

Voor zover ik weet is het enigste nadeel dat ik niet met een CI+ kaart kan werken.

Graag jullie reacties :) !

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paupert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 20:07
Zou het Smarthub gedeelte dan ook niet duits zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erwin87 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:06:
Zou het Smarthub gedeelte dan ook niet duits zijn?
Nope it's Dutch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

CI+ en dat je in geval van garantieproblemen je toestel naar Duitsland moet brengen/sturen en hem langer kwijt zult zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:41
De taal kan dan wel NL zijn, maar ondersteund het ook de Nederlandse providers? Heb mijn Samsung 6 series, ook buitenlands model, toen via het 'hidden menu' op benelux kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 16:14
Lijkt me dat je gewoon Europese garantie hebt op de TV, die geldig is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ze kunnen moeilijk doen over garantie hoor, ik heb toen ooit een Samsung TV gekocht in NL die 'Slovakia' als standaard taal had dit was uiteraard wel aan te passen naar EN. Aan de doos e.d. was het niet te zien, de handleiding was ook niet in NL/EN maar Slovaaks kwam ik later achter.

De zaak was uiteraard weg, uiteindelijk maar zelf het voedings gedeelte vervangen.

Hij heeft het in totaal 8 jaar uitgehouden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:47:
pricewatch: Samsung UE55J6250SU (buitenlands model) Zwart [ Full HD, 600 hz, 4x hdmi = €699,- ]

pricewatch: Samsung UE55JU6050U (buitenlands model) Zwart [ 4K, 800 hz, 3x hdmi = €779,- ]

Hier boven zijn de basis specs vermeld. Voor het kleine prijsverschil ga ik toch voor de Samsung UE55JU6050U.
Uit die twee is de JU6050 toch echt de slechtere keus. Het 50Hz paneel gaat slechte prestaties leveren. Naar die geoptimaliseerde frequentie marketingonzin moet je niet kijken, heb je toch niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online

We vallen in herhaling.

Wederom heb je een extra topic geopend op de verkeerde plaats (in Televisies en Beamers in plaats van Consumentenelektronica Aankoopadvies).

Ik heb alles weer samengevoegd tot dit topic dus weer het verzoek om het binnen dit topic te houden.

Daarnaast ook nog weer een verwijzing naar het Algemene beleid wat betreft het doen van groeten; dat is nog steeds niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Uit die twee is de JU6050 toch echt de slechtere keus. Het 50Hz paneel gaat slechte prestaties leveren. Naar die geoptimaliseerde frequentie marketingonzin moet je niet kijken, heb je toch niets aan.
Waar lees jij dat het om een 50Hz paneel gaat als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Waar lees jij dat het om een 50Hz paneel gaat als ik vragen mag.
De series 6 UHD-televisies van Samsung komen vrijwel allemaal met een 50Hz paneel. Slechts een enkel toestel uit de series 6 UHD - dat nog op de markt moet komen - beschikt over een 100Hz paneel.

Er wordt flink bespaard op een vrij cruciaal punt van de televisie. Specificatiegewijs lijkt het een leuk toestel voor je geld, maar de werkelijke prestaties zijn maar matig en het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

De series 6 UHD-televisies van Samsung komen vrijwel allemaal met een 50Hz paneel. Slechts een enkel toestel uit de series 6 UHD - dat nog op de markt moet komen - beschikt over een 100Hz paneel.

Er wordt flink bespaard op een vrij cruciaal punt van de televisie. Specificatiegewijs lijkt het een leuk toestel voor je geld, maar de werkelijke prestaties zijn maar matig en het geld niet waard.
Ik ga zaterdag langs de Saturn en daadwerkelijk de tv eerst zien. Heb je nog tips voor mij ? Mijn budget is €780,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:51:
[...]

Ik ga zaterdag langs de Saturn en daadwerkelijk de tv eerst zien. Heb je nog tips voor mij ? Mijn budget is €780,-
Laat je vooral niet wijsmaken door verkooppraatjes met geweldige beloftes. Specificaties op de prijskaartjes heb je niets aan en de meeste verkopers hebben de ballen verstand ervan.

Met jouw budget zou ik UHD zeker overslaan. Ga dan voor een goede FHD-televisie zoals de Samsung series 6 of Sony W7 of W8-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal in Duitsland Saturn wel kijken op eigen vrijheid en keuze. En vervolgens een beslissing maken wat het beste er uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:28:
Ik zal in Duitsland Saturn wel kijken op eigen vrijheid en keuze. En vervolgens een beslissing maken wat het beste er uitziet
Succes ermee; ik kan je vertellen dat sommige winkels niet alle TV's op dezelfde manier hebben aangesloten of op dezelfde afstelling hebben staan. Wat er in de winkel slecht uitziet, kan toch een hele goede TV zijn. Of TV's die in de winkel er fantastisch uitzien, werken bij jou thuis niet als verwacht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

Succes ermee; ik kan je vertellen dat sommige winkels niet alle TV's op dezelfde manier hebben aangesloten of op dezelfde afstelling hebben staan. Wat er in de winkel slecht uitziet, kan toch een hele goede TV zijn. Of TV's die in de winkel er fantastisch uitzien, werken bij jou thuis niet als verwacht.
Ik hoef geen tv die het allernieuwste van het allernieuwste is. Vandaar de 1ste keuze om voor de JU6050 te gaan. De 50hz paneel ( wat alsnog niet 100% zeker is ) maakt mij opzicht niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Ik hoef geen tv die het allernieuwste van het allernieuwste is. Vandaar de 1ste keuze om voor de JU6050 te gaan. De 50hz paneel ( wat alsnog niet 100% zeker is ) maakt mij opzicht niet zoveel uit.
Als het 50Hz paneel niet zoveel uitmaakt, kun je misschien beter kijken naar budgettoestellen zoals de Series 5 van Samsung. In het geval van Samsung en 50Hz zul je dan wel genoeg moeten nemen met een toestel dat geen 24p-playback heeft. Dat betekent dat het toestel niet in staat is om films vloeiend af te spelen.

Maar op het formaat dat jij zoekt, is 100Hz toch zeker wel een aanrader.
Pagina: 1