celshof schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:25:
[...]
Ik heb net een edit geplaatst. Is bij mij zelfde bedrijf geweest en ik vertrouw die toko voor geen meter. Ik verdenk ze er van dat ze waterschade foto's hebben die ze hergebruiken. Waarschijnlijk kunnen ze zo meer geld vangen.
Dat jij het niet vertrouwd is jou persoonlijke ervaring, foto's hergebruiken gebeurd niet, en dat is zelfs strafbaar als het aangetoond kan worden.
Als de client, in dit geval de mediamarkt, er achter komt zetten ze hun eigen servicecontract op spel, dat hele kleine beetje geld wat er gemaakt kan worden met het "foto's hergebruiken" staat totaal niet in vergelijking wat dat servicecontract zou opbrengen, het is dan ook compleet onrealistisch in mijn ogen dat een bedrijf dit doet.
Denk dan ook ietsje verder voordat je dit soort dingen gaat zeggen, er werken mensen aan, fouten zijn ook menselijk en menig servicebedrijf doet er echt niet moeilijk over om hetzelfde apparaat door iemand anders te laten bekijken en vervolgens hun fout ook toe te geven als er wat anders geconstateerd wordt.
In dit geval sta ik hier achter de constatering van vochtschade die op de foto's getoond wordt.
In mijn ogen, ook al zijn de fotos onduidelijk, is hier echt iets in gekomen, wanneer is moeilijk te zeggen omdat het bijvoorbeeld ook een suikerhoudende drank had kunnen wezen, een lekkend flesje in een tas bijvoorbeeld.
Als dit opdroogt blijft de 'stroop' hiervan achter wat de bovenstaande sporen kan achterlaten waardoor het lijkt alsof het nog nat is, maar in feite is het gewoon opgedroogd suiker.
En voor de vraag van de TS:
De vochtindicators zitten inderdaad op verschillende plekken in deze apparaten maar dat betekend niet dat ze af hoeven te gaan, in dit geval lijkt het redelijk lokaal in de macbook air gelopen te zijn waar ook geen vochtindicatoren zitten, het zijn zoals de naam ook zegt, maar indicatoren.
Ik heb apparaten gezien die zo goed als compleet volgelopen waren en alle indicatoren waren nog wit, het zegt dan ook helemaal niets, en jou recht op garantie is ook niet afhankelijk van deze indicatoren.