Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe PC of oude PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
ca € 1.500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een PC laten bouwen die aansluit bij het high-end systeem van juli 2011. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2011

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment ben ik nog tevreden met bovenstaande PC. Ik denk dat ik of een upgrade nodig heb of een nieuwe PC die aan dezelfde eisen voldoet, maar ook aansluit bij het huidige aanbod aan apparatuur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mindere ervaringen met AMD in het verleden. Verder heb ik geen uitgesproken voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil of een nieuwe PC kopen. Hiervoor moet ik budget vrij maken. Tot € 1.500 moet wel kunnen. Of ik wil mijn bestaande PC upgraden zodat ik weer de huidige spellen vloeiend kan spelen. Ik speel voornamelijk voetbal (FIFA/FM16) of racespellen, maar heb ook wel MMORPG gespeeld

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Draai eerst eens MSI Afterburner tijdens het gamen, dan kun je zien wat het meest belast wordt.
Ik denk dat de videokaart wel aan vervanging toe is, dat kun je bevestigen met MSI Afterburner. Als de videokaart inderdaad de bottleneck is: kijk of je nog een maandje met je huidige verder kunt, dan kun je daarna een nieuwe generatie Nvidia/AMD kaart kopen.
Als daarna blijkt dat je nog steeds niet genoeg kracht hebt dan kun je later altijd nog een nieuwe processor en moederbord + RAM kopen, maar zo ver is het nog niet.

Je kan in ieder geval kijken of je die i5 2500k nog van een flinke overklok kan voorzien. :)

Aan de andere kant: als je nog tevreden bent met het huidige systeem, waarom zou je dan willen upgraden?

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:00:

Aan de andere kant: als je nog tevreden bent met het huidige systeem, waarom zou je dan willen upgraden?
Dank je voor je reactie. Ik merk op dit moment dat de computer "minder soepel loopt". Niet alle spellen lopen altijd meer vloeiend. Daarnaast merk ik dat is DX12 nog niet kan draaien. Ik weet niet of dit aan het systeem ligt en of dit een probleem is.

Ik zal de MSI afterburner vanavond proberen. Deze heb ik nog niet. Waar kan ik deze het beste downloaden?

Daarnaast ben ik niet ervaren met het overclocken van de i5 2500k. Ik ben meer een gamer die graag een goed systeem heeft dan iemand die zelf een systeem bouwt. Is er ergens een instructie hoe ik dat kan doen?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:
[...]
Dank je voor je reactie. Ik merk op dit moment dat de computer "minder soepel loopt". Niet alle spellen lopen altijd meer vloeiend. Daarnaast merk ik dat is DX12 nog niet kan draaien. Ik weet niet of dit aan het systeem ligt en of dit een probleem is.
Er zijn sowieso nog maar heel weinig DX12 games. Bovendien is daar nog weinig tot geen prestatiewinst zichtbaar, soms is er zelfs prestatieverlies.

Kun je ook zeggen wat er "minder soepel loopt"?
Ik zal de MSI afterburner vanavond proberen. Deze heb ik nog niet. Waar kan ik deze het beste downloaden?
Gewoon even googelen. Dan kom je vanzelf ergens op de website van MSI terecht.
Daarnaast ben ik niet ervaren met het overclocken van de i5 2500k. Ik ben meer een gamer die graag een goed systeem heeft dan iemand die zelf een systeem bouwt. Is er ergens een instructie hoe ik dat kan doen?
Ook dit kan je natuurlijk makkelijk vinden door gewoon even te googelen.
Of je kan hier op Tweakers even rondneuzen: Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Ik zal even googelen en verder reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Met minder soepeler bedoel ik dat indien ik op hogere kwaliteit racespellen speel er meer vertraging ontstaat en dat het beeld af en toe bevriest en daarna snel doorgaat. Op lagere kwaliteit is dit wel op te lossen, maar ik ben altijd gewend geweest om op hogere kwaliteit te spelen.

Ik zal nu even MSI afterburner draaien bij een race op hogere kwaliteit.

Heb afterburner inmiddels laten draaien. Hoe kan ik zien of de videokaart de vertrager is of dat er mogelijk een andere oorzaak is?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 20:37 ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Bekijk de GPU usage, de CPU usage en de GPU temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
GPU usage was voor GPU 1 bijna de hele tijd vol en voor GPU 2 schommelde het.
GPU temperatuur loopt op van 44 naar 75 als ik het goed heb.
De CPU usage zit behoorlijk hoog voor alle 4 de CPU.

Ik zit nu achter een andere PC en kan vanavond specifieker de bovenstaande gegevens invullen.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Dan komt het dus doordat de games die je speelt niet goed omgaan met SLI/crossfire. Snap dan ook niet echt dat ze dit als BBG hebben aangeraden maarja, een enkele goede videokaart zou genoeg moeten zijn. Wacht eventjes op de gtx1070 of de tegenhanger van AMD (die zijn vooral beter met DX12) en dan heb je weer veel plezier van je PC.

[ Voor 5% gewijzigd door rickbovenkamp op 20-05-2016 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Rick. Ik zal daar op wachten.

En uiteraard TheTinusNL ook nog bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2016 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
reactie verwijderd. Aangezien ik verkeerd gelezen had.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 11:09 . Reden: verkeerd gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Als uitbreiding op onderstaand systeem heb ik afgelopen jaar een gtx1070 videokaart gekocht.
Ook is er een nieuwe SSD ingezet.

Nu vraag ik advies of er nog mogelijkheden zijn om het systeem te vernieuwen. Processor, moederboard of geheugen.

Verwijderd

Vernieuwen zal geen probleem zijn.
Wat zijn je verwachtingen van de upgrade en wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verwachtingen zijn om de komende jaren (3-5) een systeem te hebben die ik kan gebruiken om te gamen. Speel op dit moment weer voornamelijk Fifa, maar ook zo nu en dan racegames. Budget € 500 - € 1.000.
Pagina: 1