Help! Nieuwe pc zit vast in bootloop, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 02:23
Hallo allemaal,

Ik wist niet waar ik dit moest posten onder computers. Dus ik dacht ik doe het maar waar het allemaal begon. De onderdelen selecteren om aan te schaffen.

Dit is mijn huidige opzet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 308,01€ 308,01
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1MSI Radeon R9 380 2GD5T OC€ 189,50€ 189,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,-€ 48,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define S - Window€ 83,95€ 83,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,95€ 69,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 75,95€ 75,95
1Crucial BX100 250GB€ 71,17€ 71,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,48

En zodra ik de powerknop in druk gaan de systeem en cpu fan draaien en branden er lampjes op mijn moederbord waarvan het lijkt dat ze horen te branden. Verder Starten na enkele tellen ook mijn GPU fans En dan stopt alles en start de pc duidelijk opnieuw op. Dit blijft zo rond gaan.

Wat kan het probleem zijn? Hoe kan ik dit probleem achter halen?

Ik heb al geprobeerd om op te starten:
- Zonder enige HDD/SDD aangesloten op het moederbord
- Zonder GPU
- Met maar 1RAM stick (beide geprobeerd).
- GPU er uit en terug er in.
- CLR CMOS
- Kabels gecontrolleerd

Ik krijg totaal geen beeld. Zowel niet via VGA vanaf het moederbord zonder videokaart als via HDMI met videokaart.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je de CMOS al eens gereset?
Krijg je beeld met videokaart en monitor aangesloten? Kun je in de BIOS komen?
Heb je alle kabels nagelopen op correcte aansluiting? Met name de powerknop-pennetjes en resetknop-pennetjes op het mobo?
Zit de koeler niet scheef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:27:
Heb je de CMOS al eens gereset?
Krijg je beeld met videokaart en monitor aangesloten? Kun je in de BIOS komen?
Heb je alle kabels nagelopen op correcte aansluiting? Met name de powerknop-pennetjes en resetknop-pennetjes op het mobo?
Zit de koeler niet scheef?
Cmos reset geprobeerd door de batterij er enkele minuten uit te halen
Geen beeld zowel met onboard als videokaart.
Nee ik kan niet in de BIOS komen.
Ja alle kabels heb ik nagelopen. Op dit moment heb ik niks meer aangesloten behalve de kabels van de kast en de voeding op het moederbord. En nog blijft het probleem.
Power en reset pennetjes zouden nog eens goed gecontroleerd kunnen worden door mij. Dat ga ik nu meteen doen.
Koeler zit recht en niet te strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CMOS reset doe je bij voorkeur met de jumper. Pag. 19 bovenaan.

http://www.gigabyte.com/p...page.aspx?pid=5590#manual

Heb je een voedingtester? Voeding staat op 220-240V?

ATX 12V kabel is (goed) aangesloten?

Zit de CPU-koelerfan op de goede header? Koelpasta niet vergeten?

Als je zonder videokaart (en evt. zonder geheugen) opstart krijg je een piepcode?

Het plaatsen van de CPU is probleemloos gegaan? Evt. loshalen, alles goed inspecteren en herplaatsen met nieuwe koelpasta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Slaap er anders even een nachtje op. Dat ga ik ook doen. :O Succes. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 01:55:
CMOS reset doe je bij voorkeur met de jumper. Pag. 19 bovenaan.

http://www.gigabyte.com/p...page.aspx?pid=5590#manual

Heb je een voedingtester? Voeding staat op 220-240V?

ATX 12V kabel is (goed) aangesloten?

Zit de CPU-koelerfan op de goede header? Koelpasta niet vergeten?

Als je zonder videokaart (en evt. zonder geheugen) opstart krijg je een piepcode?

Het plaatsen van de CPU is probleemloos gegaan? Evt. loshalen, alles goed inspecteren en herplaatsen met nieuwe koelpasta.
Zojuist ook met jumper gedaan.
Het Voltage zou juist moeten zijn. Ik gebruikte de voeding al bij mijn vorige opzet samen met de videokaart en de cpu koeler. Die ik goed heb omgezet en schoongemaakt (lees ontstoft).
ATX 12V zit goed.
CPU koelerfan ziet goed en ja er zit koelpasta tussen de koeler en de cpu.
Geen piepcode bij opstarten zonder videokaart en ramgeheugen en hdd/ssd.
Plaatsen van CPU is probleemloos gegaan. Moest even wennen aan het feit dat de pinnen nu op het moederbord zitten in tegen stelling tot AMD maar that's it.

Zal m morgen opnieuw plaatsen. Ook ga ik morgen verder met die link checken.

Thanks voor alle hulp tot zo ver.

[ Voor 7% gewijzigd door Slackers op 17-05-2016 02:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 15:39
Ram geheugen is te hoog geklokt. Je RAM draait op 2666mhz.
B150 bordjes ondersteunen max 2133 mhz (en sommige 2400 mhz sticks die worden terugeklokt naar 2133 mhz.)

RAM retour en pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MichaelvD op 17-05-2016 03:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 17-05-2016 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MichaelvD2203 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 03:09:
B150 bordjes ondersteunen max 2133 mhz (en sommige 2400 mhz sticks die worden terugeklokt naar 2133 mhz.)

Volgens de specs in de PW ondersteunt dit geheugen ook 2133 (Bijzonderheden).
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Er even van uit gaande dat dit individuele specificaties zijn en niet van de productgroep, waar je weinig aan zou hebben.

En PDF van de fabrikant heeft het ook over overclockbaarheid TOT de hoogste opgegeven snelheid. Beetje vreemd geformuleerd.
http://media.kingston.com/pdfs/HX_FURY_DDR4_US.pdf

Maar de 2133 versie staat wel als enige in de QVL.
http://www.gigabyte.com/p...0#memory%20support%20list
Maar dat kan ook komen omdat overclocken niet officieel ondersteund wordt. Het wordt wel genoemd in de kleine lettertjes van het manual met de standaard waarschuwing.

Zat de socket protector op het bord? Heb je de pennetjes geïnspecteerd? Gezien dat er geen verbogen zijn of ontbreken? Oriëntatie van CPU is goed? (moet eigenlijk niet fout kunnen door de nokjes). Socketpennetjes en contacten op CPU niet aangeraakt?

Als er een speaker aangesloten zit en er geen piepjes gegeven worden met niets anders dan moederbord en processor, wat denk ik wel zou moeten volgens pagina 16 van het manual, dan zijn de mogelijkheden nog maar zeer beperkt en is het misschien tijd om Gigabyte even te bellen.

Dit zou hun nummer moeten zijn als het nog werkt. Telefoonnummers worden steeds meer vervangen door on-line invulformulieren helaas.

040-2902088
Eventueel 0900-GIGABYTE (0900-44422983)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 10:27
Zou ook eens een andere voeding proberen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Volgens Crucial zou hun 2666 geheugen compatible zijn.
http://www.crucial.com/usa/en/ga-b150-hd3p/CT8076130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers

Ram is wel compatible met het moederbord. Had ik goed gecontroleerd voor ik mijn aankoop deed.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Volgens de specs in de PW ondersteunt dit geheugen ook 2133 (Bijzonderheden).
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Er even van uit gaande dat dit individuele specificaties zijn en niet van de productgroep, waar je weinig aan zou hebben.

En PDF van de fabrikant heeft het ook over overclockbaarheid TOT de hoogste opgegeven snelheid. Beetje vreemd geformuleerd.
http://media.kingston.com/pdfs/HX_FURY_DDR4_US.pdf

Maar de 2133 versie staat wel als enige in de QVL.
http://www.gigabyte.com/p...0#memory%20support%20list
Maar dat kan ook komen omdat overclocken niet officieel ondersteund wordt. Het wordt wel genoemd in de kleine lettertjes van het manual met de standaard waarschuwing.

Zat de socket protector op het bord? Heb je de pennetjes geïnspecteerd? Gezien dat er geen verbogen zijn of ontbreken? Oriëntatie van CPU is goed? (moet eigenlijk niet fout kunnen door de nokjes). Socketpennetjes en contacten op CPU niet aangeraakt?

Als er een speaker aangesloten zit en er geen piepjes gegeven worden met niets anders dan moederbord en processor, wat denk ik wel zou moeten volgens pagina 16 van het manual, dan zijn de mogelijkheden nog maar zeer beperkt en is het misschien tijd om Gigabyte even te bellen.

Dit zou hun nummer moeten zijn als het nog werkt. Telefoonnummers worden steeds meer vervangen door on-line invulformulieren helaas.

040-2902088
toon volledige bericht
Socket op het bord zit goed. Oogt in ieder geval intact. CPU er even uit gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EWnAHsQ.jpg
Birdy D schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:42:
Zou ook eens een andere voeding proberen..
Ja joh? Hmm Mijn voeding komt wel van mijn vorige pc bouw mee dus zou geen probleem moeten zijn lijkt me. Heeft in princiepe genoeg wattage.

Ik hoor alsnog geen piep en het probleem blijf zich voort doen. Alle kabels opnieuw gecontroleerd.

Mocht het helpen, hij gaat aan voor zo'n 20 sec. Ik krijg nog altijd geen beeld en dan een auto reset. dit loopt door en door. Zelf ga ik even bellen met gigabyte.

[ Voor 3% gewijzigd door Slackers op 17-05-2016 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Slackers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:27:
[...]

[...]

Ja joh? Hmm Mijn voeding komt wel van mijn vorige pc bouw mee dus zou geen probleem moeten zijn lijkt me. Heeft in princiepe genoeg wattage.

Ik hoor alsnog geen piep en het probleem blijf zich voort doen. Alle kabels opnieuw gecontroleerd.
zou het toch even proberen. Welles precies de zelfde symptomen gehad. Goede voeding uit vorige build, werkte opeen niet meer in nieuwe setup ( waar ook veel hetzelfde gebleven was ) :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:36
Alle powerkabels naar het moederbord goed aangesloten? (dus niet alleen ATX connector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Marsjee schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:30:
[...]

zou het toch even proberen. Welles precies de zelfde symptomen gehad. Goede voeding uit vorige build, werkte opeen niet meer in nieuwe setup ( waar ook veel hetzelfde gebleven was ) :F
Wordt lastig, dan moet ik een nieuwe aanschaffen wat ik eigenlijk niet van plan was.
borft schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:34:
Alle powerkabels naar het moederbord goed aangesloten? (dus niet alleen ATX connector)
Zoals je hier boven kunt lezen heb ik die inderdaad allemaal aangesloten. Zowel ATX als ATX 12V
Verder alleen mijn case kabels aangesloten (fans, hd audio, power sw etc.) en natuurlijk de cpu fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou het mobo eens uit de kast kunnen halen en het op een niet geleidende ondergrond leggen (de doos waar ie in zat heeft het goede formaat) en zo uitproberen om eventuele kortsluitingen met de kast te elimineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je probleem lees, denk ik gelijk een aantal dingen:

-PSU te licht en daardoor reboot, maar 620W piek lijkt mij toch voldoende, sluit een defect aan de PSU niet uit natuurlijk;
-CPU-PSU 4- of 8 pin kabel naast de CPU op het mobo niet aangesloten;
-RAM incompatible;
-een aarding probleem, heb een keer jouw probleem gehad, toen de fan van CPU-cooler te dicht bij de heatspreader van het RAM hing (of zelfs aanraakte!) en daardoor spontane reboots in een loop kreeg. Fan omhoog (1,5-2cm) verplaatst van het RAM af en het probleem was verholpen.
Sluit dus lekkage naar massa niet uit, daar kan je machine van de leg van raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:43:
Je zou het mobo eens uit de kast kunnen halen en het op een niet geleidende ondergrond leggen (de doos waar ie in zat heeft het goede formaat) en zo uitproberen om eventuele kortsluitingen met de kast te elimineren.
Ga ik zo doen, eerst even ontbijten.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:46:
Als ik je probleem lees, denk ik gelijk een aantal dingen:

-PSU te licht en daardoor reboot, maar 620W piek lijkt mij toch voldoende, sluit een defect aan de PSU niet uit natuurlijk;
-CPU-PSU 4- of 8 pin kabel naast de CPU op het mobo niet aangesloten;
-RAM incompatible;
-een aarding probleem, heb een keer jouw probleem gehad, toen de fan van CPU-cooler te dicht bij de heatspreader van het RAM hing (of zelfs aanraakte!) en daardoor spontane reboots in een loop kreeg. Fan omhoog (1,5-2cm) verplaatst van het RAM af en het probleem was verholpen.
Sluit dus lekkage naar massa niet uit, daar kan je machine van de leg van raken...
-PSU te licht lijkt me sterk. Mensen adviseerde me zelfs om een lichtre te kopen om geld te bespraren. Tot ik ze liet weten dat ik al beschikte over deze. Echter sluit ik een defect neit uit ondanks dat hij t gewoon nog doet op mijn oude opzet.
- 8pin correct aangesloten.
-RAM is momenteel niet aangesloten en nog blijft het probleem zich voort doen.
Hoop niet dat er iets met een aarding probleem of kortsluiting in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, ja dan weet ik het ook niet- als je mobo i.c.m. de PSU en CPU+cooler deze loop blijven geven...

Dacht nog aan 1 dingetje; is de firmware van je BIOS/EUFI compatible met je CPU?
Sommige mobo's pakken een nieuwe CPU niet en dienen eerst geflashed te worden, wellicht heb je een ouder mobo vd plank, waarin nog een oudere firmware zit...ik zie weleens CPU's te koop staan in de V&A, die alleen maar zijn aangekocht om even het mobo te flashen, voordat de 'echte' cpu erop kwam.

Succes verder, ik ben leeg! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-07 13:25
Slackers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Ram is wel compatible met het moederbord. Had ik goed gecontroleerd voor ik mijn aankoop deed.
Een tijdje terug is hier ook al een topic over geweest, zie hier GA-B150-HD3P DDR4 (Boot niet, nieuwe componenten).

Ben toch wel benieuwd waar je gezien hebt dat jouw gekozen RAM compatible is. Op de geheugen support page van het mobo staat dit specifieke geheugen niet tussen, evenals op de site van Kingston zelf. Daar staan alleen de Gigabyte mobo's met z170 chipset als compatible.

Het mobo is officieel 2133MHz, maar ondersteunt RAM met 2400MHz (dat teruggeklokt wordt naar 2133MHz). Jouw geheugen is 2666MHz wat dus uberhaupt niet wordt ondersteunt. Ik ben bang dat je toch het verkeerde geheugen hebt gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40

BoAC

Memento mori

Hij geeft niet aan dat hij beeps krijgt, lijkt mij dus geen geheugen probleem.
Ik lees nog nergens of TS de machine al heeft gestart zonder videokaart, of ik lees eroverheen.
Ook starten buiten de kast is een goed idee, gewoon op de kale tafel :)

Hoe start hij met alleen de CPU en met of zonder 1 geheugen plankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:14:
OK dan, ja dan weet ik het ook niet- als je mobo i.c.m. de PSU en CPU+cooler deze loop blijven geven...

Dacht nog aan 1 dingetje; is de firmware van je BIOS/EUFI compatible met je CPU?
Sommige mobo's pakken een nieuwe CPU niet en dienen eerst geflashed te worden, wellicht heb je een ouder mobo vd plank, waarin nog een oudere firmware zit...ik zie weleens CPU's te koop staan in de V&A, die alleen maar zijn aangekocht om even het mobo te flashen, voordat de 'echte' cpu erop kwam.

Succes verder, ik ben leeg! ;)
Mocht het echt zo zijn dat ik moet flashen, kan ik dit dan zelf doen ondanks het bootprobleem?
PatrickPR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Een tijdje terug is hier ook al een topic over geweest, zie hier GA-B150-HD3P DDR4 (Boot niet, nieuwe componenten).

Ben toch wel benieuwd waar je gezien hebt dat jouw gekozen RAM compatible is. Op de geheugen support page van het mobo staat dit specifieke geheugen niet tussen, evenals op de site van Kingston zelf. Daar staan alleen de Gigabyte mobo's met z170 chipset als compatible.

Het mobo is officieel 2133MHz, maar ondersteunt RAM met 2400MHz (dat teruggeklokt wordt naar 2133MHz). Jouw geheugen is 2666MHz wat dus uberhaupt niet wordt ondersteunt. Ik ben bang dat je toch het verkeerde geheugen hebt gekocht.
Ik heb even gekeken naar die link en inderdaad lijkt het er op neer te komen dat ik sowieso nieuw ram geheugen moet aanschaffen. Zoals ik in de specificaties kon zien stond de 2666MHz er echter gewoon tussen. Nu vraag ik me af, is dit wel mijn probleem? Ik heb hier namelijk nu gene RAM op zitten en alsnog ondervind ik het probleem.
BoAC schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:35:
Hij geeft niet aan dat hij beeps krijgt, lijkt mij dus geen geheugen probleem.
Ik lees nog nergens of TS de machine al heeft gestart zonder videokaart, of ik lees eroverheen.
Ook starten buiten de kast is een goed idee, gewoon op de kale tafel :)

Hoe start hij met alleen de CPU en met of zonder 1 geheugen plankje?
Ik krijg inderdaad geen beeps dat had ik al eerder bevestigd.
Zonder videokaart heb ik ook al geprobeerd en ook dan kom ik in de loop.
Zojuist gestart op de kale tafel alleen mobo+cpu+cpufan. Nog altijd het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:26:

040-2902088
Het eerste nummer vertelt me dus om contact op te nemen met 0900 gigabyte voor technische support. Eenmaal dat nummer gebeld krijg ik een engels sprekende Aziatische mevrouw die me even vertelt dat ik voor technische support naar hun website mote gaan. Ik dacht ik laat het hier even weten voor toekomstige problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
Los van het geheugen is het inderdaad wel vreemd dat je geen beeps hoort. Als alles goed is zou je 1 korte beep moeten horen.

Even voor de duidelijkheid, je hebt wel een speaker aangesloten op de front panel header op het mobo? Het mobo heeft geen eigen speaker, dus zonder externe speaker ook geen beep codes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slackers
PatrickPR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:19:
Los van het geheugen is het inderdaad wel vreemd dat je geen beeps hoort. Als alles goed is zou je 1 korte beep moeten horen.

Even voor de duidelijkheid, je hebt wel een speaker aangesloten op de front panel header op het mobo? Het mobo heeft geen eigen speaker, dus zonder externe speaker ook geen beep codes.
Ja ik heb zowel een in-ear headphone er op aangesloten gehad, als mijn teufel 2.1 set, als wel een usb headset (steelseries siberia v2) en een xmini portable speaker. Op ale 4 hoor ik niks.

Hier even mijn probleem verfilmd dat maakt even duidelijk wat ik probeer en wat er gebeurd.
[filmpje verwijdert]

[ Voor 3% gewijzigd door Slackers op 18-05-2016 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPR
Dat is allemaal via de normale 3,5" jack uitgang, daar gaan geen beep codes doorheen. Die bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde de header waar ook de power switch, hdd led en reset switch op aangesloten worden (dat blokje met pinnetjes). Kijk anders even op pagina 16 van de mobo manual.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
^^
SPEAK (Speaker, Orange):
Connects to the speaker on the chassis front panel. The system reports
system startup status by issuing a beep code. One single short beep
will be heard if no problem is detected at system startup.
F-panel, oranje aansluiting, 4 pins.

Beep codes gaan niet via onboard sound card.

Je zult dus eigenlijk altijd een beep moeten horen, goed of slecht

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 17-05-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20

Soggy

vroemmmm

blijft je power-knop niet gewoon hangen? Haal die eens los van het moederbord en sluit de startpinnen eens kort door er even de schroevendraaier tegenaan te houden, op die manier sluit je de startknop in ieder geval uit.

If it works, tweak it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Beep codes gaan inderdaad via het speakertje (normale kleine conus of piëzo piepertje) dat direct op de pinnetjes van het mobo is aangesloten. Ik had niet verwacht dat je de audio-uitgang zou gebruiken. ;)

Ik vraag me ook nog af of je, als je de boxed versie van de
CPU hebt met stock koeler erbij, die wellicht eens zou kunnen proberen, of welke andere compatible koeler dan ook.

Als je op dat 040 nummer een keuzemenu krijgt gewoon de centrale kiezen en dan vragen om doorverbonden te worden met de technische support. Verwijzingen naar 0900 nummers negeer ik altijd. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Geheugen lijkt het idd niet te zijn en kan je bijna uitsluiten.

Powerknop even controleren of ie niet blijft hangen ( al genoemd denk)

Probeer eens zonder CPU koeler te starten (Niet al te lang, of gebruik je stock koeler)

Als dit het niet is blijven dus CPU (meest onwaarschijnlijk), moederbord en PSU over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Viper® schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:44:
^^

[...]

F-panel, oranje aansluiting, 4 pins.

Beep codes gaan niet via onboard sound card.

Je zult dus eigenlijk altijd een beep moeten horen, goed of slecht
Oeps noob alert :)
Gelukkig had ik nog een internespeaker liggen van mijn vorige pc. Hij geeft nu inderdaad 5 langere piepjes aan.
Soggy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:48:
blijft je power-knop niet gewoon hangen? Haal die eens los van het moederbord en sluit de startpinnen eens kort door er even de schroevendraaier tegenaan te houden, op die manier sluit je de startknop in ieder geval uit.
Done: De power knop werkt naar behoren, lees hierboven wat ik wel heb kunnen achterhalen.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:00:
Beep codes gaan inderdaad via het speakertje (normale kleine conus of piezo piepertje) dat direct op de pinnetjes van het mobo is aangesloten. Ik had niet verwacht dat je de audio-uitgang zou gebruiken. ;)

Ik vraag me ook nog af of je, als je de boxed versie van de
CPU hebt met stock koeler erbij, die wellicht eens zou kunnen proberen, of welke andere compatible koeler dan ook.

Als je op dat 040 nummer een keuzemenu krijgt gewoon de centrale kiezen en dan vragen om doorverbonden te worden met de technische support. Verwijzingen naar 0900 nummers negeer ik altijd. 8)
Ik krijg nu beep codes, jeeej! Goed nieuws i guess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yup, nu even op BIOS 'merk' en beep codes Googlen dan weet je wat die 5 betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...g_beeps_on_post_gigabyte/

Manual bevat geen foutcodes/beeps, top hoor Gigabyte

cpu/ram wordt er genoemd.
Ik vermoed toch het ram geheugen.

zonder en met ram/videokaart proberen.
eventueel 1 losse stick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Probeer ook de CPU eens zonder koeler nu je toch alles los hebt..ook al is het maar om die uit te sluiten en controleer nogmaals je cpu goed! 5 beepjes kan ook op de CPU doelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
De verklaring van beep codes staan in de General FAQ. Echter 5 lange beeps staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

http://www.gigabyte.com/s...ads/faq-page.aspx?fid=816

CPU Error lijkt het. Ik denk dat wat jij lang noemt kort is.

[ Voor 18% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-05-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:12:
Yup, nu even op BIOS 'merk' en beep codes Googlen dan weet je wat die 5 betekenen.
Viper® schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:15:
https://www.reddit.com/r/...g_beeps_on_post_gigabyte/

Manual bevat geen foutcodes/beeps, top hoor Gigabyte

cpu/ram wordt er genoemd.
Ik vermoed toch het ram geheugen.

zonder en met ram/videokaart proberen.
eventueel 1 losse stick
Dat is inderdaad wat ik ook kon vinden. Met alleen 1 stick en met alleen 1 stick en videokaart hoor ik hetzelfde.
Birdy D schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:21:
Probeer ook de CPU eens zonder koeler nu je toch alles los hebt..ook al is het maar om die uit te sluiten en controleer nogmaals je cpu goed! 5 beepjes kan ook op de CPU doelen.
Heb ik al gedaan zie foto van de socket hier onder. Oogt gewoon intact al zeg ik het zelf en de cpu oogt ook gewoon perfect. Heb deze ook alleen tussen de vingers op de hokjes vast gehad en voorzichtig op de socket gelegd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EWnAHsQ.jpg
PatrickPR schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:23:
De verklaring van beep codes staan in de General FAQ. Echter 5 lange beeps staat er niet tussen.
Op het web zijn er velen artikels te vinden over het feit dat deze 5 lange piepjes het ramgeheugen in houden.
Ordeel zelf of dit lang of kort is.. PS: filmen begon tijdens eerste piep.
[filpmje verwijdert]

[ Voor 16% gewijzigd door Slackers op 18-05-2016 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPR
Ik denk dat het Continuous long beep :Memory not correctly installed is. Je hoort op het einde ook dat de beep wordt afgebroken als het mobo opnieuw start.

Ik vermoed dus het geheugen, zoals ik eerder al aangaf.

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickPR op 17-05-2016 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nee dat zijn gewoon korte beepjes hoor :+

grapje natuurlijk

Denk toch echt dat het iets met het geheugen is.
Has anyone figured this out? I have the EXACT same problem. I tried two different PSUs that tested good, two seperate gigabyte motherboards, two different coolers, and I'm on my 3rd replaced i5-6500. And I still get the same 5 long beeps, not short ones, long ones.
Toch wel slecht dat 5 lange beepjes niet terug te vinden zijn in de FAQ of het manual.

[ Voor 59% gewijzigd door Viper® op 17-05-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers

Weet je zeker dat deze wel compatible is?
Ik zie deze niet op deze lijst: http://download.gigabyte....b_memory_ga-b150-hd3p.pdf

Echter zie ik er wel de 4kit versie op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
I have just received a different specification of DDR4 (2333) and this works fine. I am suspecting the Crucial BLS8G4D240FSA is the problem even though it is on Gigabyte's compatibility list. Getting a proper answer out of Gigabye is a challenge.....
For me it was the RAM that caused the beeps
Mogelijkheid om anders het moederbord + cpu mee te nemen naar de winkel, kunnen ze misschien direct wat geheugen testen wat gegarandeerd werkt. Of je haalt een paar verschillende en brengt de overige later terug in overleg oid.

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 17-05-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Viper® schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:30:
Nee dat zijn gewoon korte beepjes hoor :+

grapje natuurlijk

Denk toch echt dat het iets met het geheugen is.

[...]

Toch wel slecht dat 5 lange beepjes niet terug te vinden zijn in de FAQ of het manual.
Viper® schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:34:
[...]

[...]

Mogelijkheid om anders het moederbord + cpu mee te nemen naar de winkel, kunnen ze misschien direct wat geheugen testen wat gegarandeerd werkt. Of je haalt een paar verschillende en brengt de overige later terug in overleg oid.
Erg slecht inderdaad. Helaas moet ik nu toch echt in de wereld vol wonderen gaan werken (efteling hotel) mocht je me kunnen en willen helpen met het selecteren van compatible ram geheugen. Liefst Corsair of HyperX.

Echt super bedankt alle tweakers voor het puzzelen. Sorry dat ik mijn speaker was vergeten aan te sluiten. Zo zie je maar dat ik geen geboren talent ben :D

Ow en inderdaad goede suggestie. Ik ga morgen even kijken wat ik kan doen aangezien vannacht alles gesloten zal zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Slackers op 17-05-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 15:39
Slackers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:32:
[...]

Weet je zeker dat deze wel compatible is?
Ik zie deze niet op deze lijst: http://download.gigabyte....b_memory_ga-b150-hd3p.pdf

Echter zie ik er wel de 4kit versie op staan.
Zou moeten werken. Staat ook onder dat ze niet elk setje ram kunnen testen.

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 Deze staat wel in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Laat je even weten of nieuwe/ander geheugen het probleem opgelost heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slackers
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:38:
[...]

Zou moeten werken. Staat ook onder dat ze niet elk setje ram kunnen testen.

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 Deze staat wel in de lijst
Nice, besteld!
Birdy D schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:40:
Laat je even weten of nieuwe/ander geheugen het probleem opgelost heeft?
Doe ik!

[ Voor 51% gewijzigd door Slackers op 17-05-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 08:06
Klinkt als een soortgelijk probleem wat ik in het verleden met mijn mobo/cpu combinatie heb gehad. Bios had nog geen support voor mijn cpu. Na flashen met een ondersteunde cpu (door de leverancier) werkte het correct.

Volgens de website heb je support voor je CPU vanaf Bios versie F1. Deze versie zul je op de doos en/of mobo kunnen vinden.

Zie ook:
http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=5590

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-07 14:04
Toen ik overstapte op het Skylake platform (alleen mobo/RAM/CPU upgrade) heb ik dit probleem ook gehad. Ik heb toen het moederbord teruggestuurd omdat ik zelf concludeerde dat het niet het RAM was. Webshop heeft het toen bekeken en geconcludeerd dat er geen defect was en hebben de firmware een update gegeven.

Mijn pc werkte daarna weer even, maar dat was omdat uiteindelijk één 1 RAM stick alsnog problemen gaf. Nu heb ik nieuw RAM en werkt alles naar behoren.

Dus probeer inderdaad even om nieuwe firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Juicy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:19:
Klinkt als een soortgelijk probleem wat ik in het verleden met mijn mobo/cpu combinatie heb gehad. Bios had nog geen support voor mijn cpu. Na flashen met een ondersteunde cpu (door de leverancier) werkte het correct.

Volgens de website heb je support voor je CPU vanaf Bios versie F1. Deze versie zul je op de doos en/of mobo kunnen vinden.

Zie ook:
http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=5590
F1 is de first release, dus die zit er vanaf de factory al op.
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=5590#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had ook al vroeg naar de ondersteuning van de CPU gekeken in die lijst maar daar zullen ook processoren in staan die met de eerste BIOS versie moeten werken en aangezien de oudste versie F1 is leek me dat dat de oudste versie moet zijn en de CPU dus ondersteund zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Hier exact hetzelfde moederbord met exact hetzelfde probleem met ook nog eens de oplossing erbij:
Probleem met nieuwe configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

ghostman

dwarf

Euhmm.. Misschien dat ik het verkeerd zie, maar in het filmpje zie ik dat er geen enkele RAM module geïnstalleerd is?

[EDIT]
Overheen gelezen dus :P

Toch staat er op de FAQ:
Memory not correctly installed Continuous short beep
Als je dan geen RAM geïnstalleerd hebt blijft die piepen.

Heb je trouwens alle RAM sloten geprobeerd?

[ Voor 50% gewijzigd door ghostman op 17-05-2016 21:24 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 23:22
Kun je toch nog eens voor de zekerheid een foto maken van je socket maar dan een kwartslag gedraaid?

Dit ziet er verdacht uit namelijk op de foto, zeker het pinnetje in het rode cirkeltje Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hBngbBa.jpg

Cpu issue kan in een heel klein hoekje zitten, weet ik helaas.

We kunnen het in ieder geval onder deze hoek niet met zekerheid beoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Je rode aanduiding lijkt me inderdaad een mogelijke beschadiging, je oranje markeringen zijn schaduws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Anoniem: 683497 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:15:
Hier exact hetzelfde moederbord met exact hetzelfde probleem met ook nog eens de oplossing erbij:
Probleem met nieuwe configuratie
100% zeker dat ik deze heel hard heb aangeduwd op de beschreven manier.
ghostman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:17:
Euhmm.. Misschien dat ik het verkeerd zie, maar in het filmpje zie ik dat er geen enkele RAM module geïnstalleerd is?

[EDIT]
Overheen gelezen dus :P

Toch staat er op de FAQ:

[...]

Als je dan geen RAM geïnstalleerd hebt blijft die piepen.

Heb je trouwens alle RAM sloten geprobeerd?
Yes geprobeerd, werkte ook niet.
Ellos schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 01:27:
Kun je toch nog eens voor de zekerheid een foto maken van je socket maar dan een kwartslag gedraaid?

Dit ziet er verdacht uit namelijk op de foto, zeker het pinnetje in het rode cirkeltje

Cpu issue kan in een heel klein hoekje zitten, weet ik helaas.

We kunnen het in ieder geval onder deze hoek niet met zekerheid beoordelen
Bij deze

http://imgur.com/2q1EZEg
http://imgur.com/FJ2DwB3
http://imgur.com/Am419Ei
http://imgur.com/iqTrVUL
680x0 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 02:47:
Je rode aanduiding lijkt me inderdaad een mogelijke beschadiging, je oranje markeringen zijn schaduws...
Foto's hier boven

[ Voor 6% gewijzigd door Slackers op 18-05-2016 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De foto's vertonen allemaal aardig wat bewegingsonscherpte door de lange belichtingstijd en de afwezigheid van een statief. Dan krijg je die lichte strepen die wat donkerder zijn waar de pennetjes in de schaduw liggen zoals in de oranje vakken. Het zou helpen om het mobo onder een flinke poep licht te leggen of om foto's buiten in het zonlicht te maken of in elk geval het toestel goed te stabiliseren m.b.v. een vast steunpunt.

Dit is trouwens erg handig voor smartphones.

http://www.aliexpress.com...ones-For/32358255688.html

[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-05-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
CaptJackSparrow schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:18:
De foto's vertonen allemaal aardig wat bewegingsonscherpte door de lange belichtingstijd en de afwezigheid van een statief. Dan krijg je die lichte strepen die wat donkerder zijn waar de pennetjes in de schaduw liggen zoals in de oranje vakken. Het zou helpen om het mobo onder een flinke poep licht te leggen of om foto's buiten in het zonlicht te maken of in elk geval het toestel goed te stabiliseren m.b.v. een vast steunpunt.

Dit is trouwens erg handig voor smartphones.

http://www.aliexpress.com...ones-For/32358255688.html
Belichting op mijn kamer is niet optimaal om mooie foto's te maken om 05:00 :D Op de wazige zijde verloor ik mijn focus maar daarom foto's uit meerdere hoeken genomen. Ik kan garanderen dat de pinnetjes intact ogen. Ik weet hoe ze er uit horen te zien en er zit nergens een kleine verbuiging of wat dan ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackers
Update: Nog geen nieuwe RAM ontvangen. Ik moest vandaag vroeger werken dus de bezorger gemist. Nu staat de bezorging op afspraak voor vrijdag middag. Dus ik hoop vrijdag avond meer te kunnen laten weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slackers
OPGELOST!
Het was inderdaad het RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Omdat ik deze week een identiek situatie gehad heb een korte aanvulling ondanks dat dit topic al oud is.
Bij mij bleek na veel zoeken en uitproberen de power stekker op het moeder board niet helemaal goed vast te zitten waardoor waarschijnlijk de spanning inzakte vanwege een te hoge overgangsweerstand. Uiteindelijk even opnieuw eringestoken waarop het systeem weer draait als een zonnetje. ;) Kostte wel een hele ochtend voordat ik tot deze stap kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:46

br00ky

Moderator Harde Waren
@icedwarf, je necro-bump snap ik niet helemaal. Je situatie kan nooit identiek zijn, want het lijkt mij sterk dat je pc uit exact dezelfde onderdelen bestaat. Het blijkt ook wel, want bij TS was het RAM blijkbaar het probleem. Hiervoor een anderhalf jaar oud topic bumpen voegt dus weinig toe. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.