Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Beste mede forumgebruikers,

Ik heb mijn MBO 4 ICT Beheer diploma gehaald en van kinds af aan ben ik al zeer geïnteresseerd geweest in defensie en het lijkt me dan ook wel leuk om aan de slag te gaan bij defensie.
Nu zag ik op de website van defensie wat vacatures voorbij komen die mij wel interessant lijken: korporaal CIS bij de Luchtmacht.

Ik vroeg me af wie me wat meer zou kunnen vertellen over deze functie aangezien ik er op internet weinig over kan vinden:

- hoe de gemiddelde werkdag van een CIS'er er uit ziet?
- hoe het leven op een luchtmachtbases/kazerne is?
- hoe vaak en waar je op oefening gaat?
- hoe vaak je op uitzending gaat?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!

Groeten,

Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Hebben ze bij recruitment vd Landmacht geen telefoonnr? Of een contactpersoon bij de betreffende vacatures. Dit lijken me nu juist vragen die je aan zo'n persoon kunt / moet stellen, naast wat de functie ongeveer inhoudt, dat soort dingen. Dan toon je interesse en kun je meteen iets over jezelf vertellen. Kan nooit kwaad zo'n actie. Integendeel.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HBO doen bij het leger/luchtmacht ICT (CIS) Officier ?
Master informatiemanagement halen via luchtmacht of niet? ?
[ICT] Carrière defensie of niet... ?

Er is zat te vinden over de luchtmacht en zoals mekkieboek ook aangeeft, wat zegt de werkgever zelf over de functie etc?

/edit: vergeet ook niet dat je minstens 4 jaar moet dienen na je opleiding. En, en ik kijk niet verder dan mijn neus lang is; zolang je korporaal blijft, verdien je minimaal 1283 Euro per maand en maximaal 2400 Euro per maand. Geen idee wat je zelf denkt te willen verdienen maar met je MBO4 kan je voor 1600 tot 2000 morgen al aan de slag bij een aantal (grote / bekende / instap) detacheerders.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2016 16:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
mekkieboek schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:28:
Hebben ze bij recruitment vd Landmacht geen telefoonnr? Of een contactpersoon bij de betreffende vacatures. Dit lijken me nu juist vragen die je aan zo'n persoon kunt / moet stellen, naast wat de functie ongeveer inhoudt, dat soort dingen. Dan toon je interesse en kun je meteen iets over jezelf vertellen. Kan nooit kwaad zo'n actie. Integendeel.
Ik ben al naar twee voorlichtingen geweest, van de Landmacht en Luchtmacht.
Het probleem van die voorlichtingen is dat de voorlichters weinig tot niets afweten van het werk wat ICT'ers doen binnen Defensie, bellen naar Defensie heb ik ook geprobeerd alleen kreeg ik een zeer humeurige sergeant aan de lijn die mij niets kon (of wilde) vertellen over de ICT onderdelen bij de Luchtmacht.
Van de Landmacht ben ik al heel wat te weten te komen via forums maar van de Luchtmacht kan ik echt niets terugvinden, en dan bedoel ik ervaringen van ICT'ers (geen officieren) bij de Luchtmacht.
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:31:
HBO doen bij het leger/luchtmacht ICT (CIS) Officier ?
Master informatiemanagement halen via luchtmacht of niet? ?
[ICT] Carrière defensie of niet... ?

Er is zat te vinden over de luchtmacht en zoals mekkieboek ook aangeeft, wat zegt de werkgever zelf over de functie etc?

/edit: vergeet ook niet dat je minstens 4 jaar moet dienen na je opleiding. En, en ik kijk niet verder dan mijn neus lang is; zolang je korporaal blijft, verdien je minimaal 1283 Euro per maand en maximaal 2400 Euro per maand. Geen idee wat je zelf denkt te willen verdienen maar met je MBO4 kan je voor 1600 tot 2000 morgen al aan de slag bij een aantal (grote / bekende / instap) detacheerders.
Ik ben al een tijdje rond aan het spitten op zoek naar informatie, de topics die jij aanhaalt heb ik een tijdje terug al doorgelezen maar die gaan voornamelijk over de landmacht én over officiersopleidingen :)
Ik ben echt op zoek naar ervaringen van ICT'ers (manschappen) bij de Luchtmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nielsjuuh23 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Ik ben al naar twee voorlichtingen geweest, van de Landmacht en Luchtmacht.
Het probleem van die voorlichtingen is dat de voorlichters weinig tot niets afweten van het werk wat ICT'ers doen binnen Defensie, bellen naar Defensie heb ik ook geprobeerd alleen kreeg ik een zeer humeurige sergeant aan de lijn die mij niets kon (of wilde) vertellen over de ICT onderdelen bij de Luchtmacht.
Van de Landmacht ben ik al heel wat te weten te komen via forums maar van de Luchtmacht kan ik echt niets terugvinden, en dan bedoel ik ervaringen van ICT'ers (geen officieren) bij de Luchtmacht.
Uitermate kwalijk... En dan lopen ze bij Defensie te zeiken dat er weinig gemotiveerd personeel te vinden is? Ondanks dat je naar 2 voorlichtingen bent geweest?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De luchtmacht zal toch echt je vragen moeten beantwoorden vrees ik. Sommige is lastig iets op te zeggen tenzij iemand hier specifiek die functie heeft.

Het schijnt wel de personeel van Defensie gemiddeld vaak wordt uitgezonden. Dit omdat de krijgsmacht gekrompen is de afgelopen jaren maar het aantal missies waaraan deelgenomen wordt gelijk blijft of toeneemt.

Overigens is de functie die je noemt een MBO 2 functie. Ik krijg ook niet de indruk dat het "echt" IT werk is. Het klinkt meer als dozenschuiver. De echte IT functies lijken meer burgerfuncties te zijn.
Pagina: 1