Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een student HBO bedrijfskundige informatica op Fontys in Eindhoven die zijn afstudeerstage loopt bij de luchtmacht.

Nu heeft mijn directe overste mij een baan aangeboden bij de luchtmacht als informatiemanager, hiervoor zou ik wel 1 jaar de Koninklijke Militaire Academy (KMA) moeten volgen en vervolgens 4 jaar op functie moeten zitten bij de luchtmacht. Het voordeel hiervan is dat ik mijn master informatiemanagement in Tilburg 100% vergoed krijg van defensie als ik deze opleiding deeltijd ga volgen in die 4 jaar, ondertussen zal ik ook mooie relevante werkervaring opdoen.
Tijdens mijn opleiding op de KMA zal ik met een minimumsalaris beginnen maar dit zal als ik op fucntie kom rond de 2200 bruto zijn.

De andere optie is natuurlijk de komende 2 jaar volledig te spenderen aan mijn informatiemanagement opleiding en over 2 jaar werk zoeken zonder enige werkervaring.

Ik heb erg naar mijn zin hier bij de luchtmacht maar ik wil graag de keuze maken die mij het beste helpt in mijn carriere.

Wat denken jullie dat dan de beste keuze zal zijn? Ik wil zowieso mijn master gaan halen en ben nu 22 jaar.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hebt na die vier jaar alleen geen ruime startpositie als het om je salaris gaat. 2200bruto met werkervaring en een bachelor/master op zak is niet bijzonder ruim. In die vier jaar verdien je ook niet al te veel geef je aan.

Aan de andere kant bevalt het goed en dat is ook wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Dit klinkt als een mooie kans ! Dergelijke opleidingen zijn behoorlijk prijzig, neem dus wel even de kleine lettertjes even door. Wat gebeurt er met de studieschuld als je bijv. na 2 jaar het toch niet ziet zitten. Hoe ziet het salaris er voor de komende 5 jaar uit ? Ik vind 2200 ook wel wat weinig voor een informatiemanager.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik het goed begrepen heb ziet het er als volgt uit:
Aan het begin van mijn opleiding: 1226,67 bruto
Door de opleiding heen groei ik in 1 jaar naar 1962,38 bruto
Uiteindelijk zal ik op functie 2130,64 bruto verdienen
En dan aan het einde van mijn contract van 4 jaar zal ik op een salaris van 2498,75 bruto zitten (mits ik geen promotie krijg en 4 jaar hetzelfde blijf doen)

Bij defensie heb je over het algemeen geen super salaris maar wel goede secundaire arbeidsvoorwaarde (huisvesting, ziektekosten, reiskosten, eten en dus opleiding) plus het feit dat als je op uitzending gaat je salaris FLINK omhoog gaat.

Maar wat betreft salaris, als ik mijn master ga halen moet ik waarschijnlijk geld bij gaan lenen bij de IB-groep dus heb ik een studieschuld en begin ik pas over 2 jaar met verdienen, dat maakt dit bij de luchtmacht ook stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Blind staren op een salaris moet je nooit doen! Je krijgt namelijk salaris EN een master studie (en werkervaring). Die laatste 2 zijn moeilijk in geld uit te drukken. Ook bijv dat je direct vanaf het begin een salaris hebt lijkt mij een positief is tegenover je eigen master financieren!

Als dit voor jou een mooie kans is in iets wat je leuk vind moet je gewoon beginnen. Waarschijnlijk ben je nog jong en zijn je vaste lasten dus ook nog niet heel hoog.

Kijk bijv. naar wat een PhD verdient. Dat is na je master, toch zijn er genoeg mensen die dat soort werk doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grijp die kans aan bij de luchtmacht, wie weet bevalt het zo goed dat je er blijft. Voordeel is wel dat je op je 55 ste met pensioen gaat en ik denk dat je een goede mogelijkheid hebt voor het volgen van opleidingen. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

neographikal schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:49: In die vier jaar verdien je ook niet al te veel geef je aan.
ik neem aan dat TS gewoon start als tweede luitenant. In die 4 jaar wordt er wellicht nog promotie gemaakt en sowieso de jaarlijkse stijging.. Voorts zijn er bij defensie nog mogelijkheden voor goedkope/ gratis inwoning, sport e.d. En als de sfeer je aanstaat dan vind je er iets wat je elders nooit zal aantreffen.

edit: voortaan verder lezen dan startpost.

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 18-04-2009 22:08 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Imo lijkt het start salaris erg magertjes echter als je dit tegelijk krijgt met je opleiding wat je aangeeft en dat dit binnen een jaar al opbouwt tot wat een HBO starter verdient lijkt hier me niets mee mis. Het enigste wat financieel tegenvalt is dat je na 4 jaar met een master slechts 2400 euro verdient. 2400 euro na 4 jaar als HBO'er is redelijk als master voor mijn gevoel aan de lage kant en ik zou dan ook hier zeker nog eens over hebben.
Ben je gebonden om bij de luchtmacht te blijven als je je master afgerond hebt? Anders zou je betaald je master kunnen halen en dan alsnog elders kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een woord: doen.
Het salaris is (in eerste instantie) misschien niet zo hoog (ofschoon ik dat best mee vind vallen), maar bedenk wel dat je betaald een opleiding volgt.. Je bouwt geen studieschuld op, maar wel werkervaring en je krijgt een goede opleiding mee.. Mocht het je na een paar jaar niet bevallen bij de luchtmacht, kun je altijd verder kijken en dan heb je tenminste al wat (master + werkervaring).. Werkervaring bij de luchtmacht is ook iets dat altijd leuk op je CV staat..

Je moet echter wel goed bedenken dat de luchtmacht je in principe vastlegt voor die vier jaar.. Logisch van hun kant, want zij pompen geld in jouw studie, dus willen ze ook gebruik kunnen maken van die kennis.. Maar als jij het niet ziet zitten om je voor vier jaar vast te leggen, moet je hier goed rekening mee houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie input!

In heb besloten vandaag met de procedure bij de luchtmacht te starten, ik kijk natuurlijk wel nog naar de opleiding zelf mocht ik niet door de keuring komen of de KMA zelf niet halen.

Als ik alle positieve dingen tegenover een (iets) lager startsalaris zet dan moet ik het gewoon doen. Ik ben toch heel mijn leven student geweest dus ieder inkomen is hoger dan het inkomen dat ik normaal heb.
Pagina: 1