Acties:
  • 0Henk 'm!

• JelmerLoL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05 20:25
Hallo mensen die dit lezen.

Ik ben Jelmer en ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen maar weet nog niet echt goed wat ik er in doe. Ik heb al wel een lijstje gemaakt met wat componenten maar weet niet of dat bij elkaar past en hoe het presteert.
Ik wil graag een klein beetje GTA V spelen low settings hoe hoger hoe beter. En dan ben ik ook z'n minecraft guy die dat leuk vind. Ook kijk ik veel YouTube en moet het dus makkelijk Full HD video's afspelen. Wat ik ongeveer heb gekozen is dit lijstje.

CPU: AMD A8-7600 Boxed
GPU: MSI GTX960 2GD5 OC (2gb)
Moederbord: Biostart A58ml
ram: KingSton HyperX Fury blu HX316C10F/8 (8gb)
Voeding: LC-Power Super Silent LC6450 V2.2 (450watt)
Case: BitFenix NOVA zwart
HDD: 1 tb seagate van mijn computer die ik nu gebruik
SSD: wil ik later de crucial bx200 met 240

De prijs van het totaalplaatje is €360,- zonder de SSD

Ik denk zelf dat dit wel een goede pc is maar ik wil ook effe jullie mening weten en het in elkaar zetten kan ik wel en is geen probleem voor mij alleen WAT moet er in.

Alvast bedankt
Groetjes Jelmer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

Acties:
  • +1Henk 'm!
Waarom in vredesnaam een APU als je er een losse GPU naast gaat prakken?
Nee dit is geen goede PC.

Je hebt namelijk een APU genomen met losse videokaart. De APU is juist een CPU welke het moet hebben van zijn sterke grafische prestaties, iets wat nu uitgeschakeld wordt door de losse videokaart.

Daarnaast is een goede voeding ook één van de belangrijkste onderdelen van de PC. Een slechte voeding kan namelijk letterlijk je PC slopen. De LC Power is dus geen goede voeding.

Een goede basis is een i3 of i5 met een R9 380 4GB en een goede kwaliteit voeding van 400/450W.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 20:02
TERW_DAN schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:51:
Waarom in vredesnaam een APU als je er een losse GPU naast gaat prakken?
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat Jelmer ons om onze mening vraagt, omdat hij ook aangeeft dat hij niet precies weet waar hij goed aan doet ;)
danielmolenaar schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat Jelmer ons om onze mening vraagt, omdat hij ook aangeeft dat hij niet precies weet waar hij goed aan doet ;)
Maar hij zal vast met een reden die GPU en APU gekozen hebben lijkt me.

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 20:02
Waarschijnlijk met prijs in gedachten. De eerste 2 regels geven aan dat het lijstje eigenlijk een concept is. Aan ons dan om voor hem een beter systeem samen te stellen toch? :)
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Maar hij zal vast met een reden die GPU en APU gekozen hebben lijkt me.
Quadcore CPU, 3,8GHz voor maar 75 euro, bij Intel kost zoiets meer dan 200 euro. Dat is vaak de reden voor iemand met geen of heel weinig verstand van hardware.

AMD Nieuwsdiscussie

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 13:27
Ik kan de keuze voor een APU in plaats van Athlon X4 met uitgeschakelde GPU eigenlijk nog wel begrijpen. De meerprijs ten opzichte van de pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed is vrij klein maar een GPU geeft wel de mogelijkheid om later dit systeem zonder losse GPU te gebruiken in een HTPC (als bv de CPU geüpgraded wordt van dit systeem, want dat gaat veruit het eerst nodig zijn. kun je 2 systemen maken van een deel van deze hardware en van de nieuwe hardware). En overigens, alle mainstream Intel systemen hebben al jaren een iGPU die ook niet gebruikt wordt als je een losse GPU hebt, daar maalt toch niemand meer om?

Maar goed die voeding is totaal niet goed. Lees dit eens: Voeding advies en informatie topic - Deel 32, en ik zou deze aanraden: pricewatch: Corsair CX450M. Als het goedkoper moet, is er de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W.

Denk ook wel eerlijk gezegd dat je beter een Intel systeem neemt, met bv een Core i3. Veel duurder is dat ook niet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 114,95€ 114,95
1ASRock H110M-HDS€ 51,95€ 51,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 195,85

Maar alles opgeteld kom je wel boven de €400 uit dan.

[Voor 3% gewijzigd door MacPoedel op 14-05-2016 14:40]

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 20:14
hoi Jelmer!

ik sluit me aan bij -The_Mask- :P . kan beter voor een i3 proc gaan. zet daar een leuke graka op. voorbeelden; de gtx 960 4gb of liever nog de r9 380 goede kaart van AMD. moet voldoende zijn voor casual gamen! :)

Hoe beter de kaart hoe beter je fps bij gta v of andere grafisch zware games. kies dan ook een goede voeding. en als laatste... een dvd brander? kosten 2 tientjes maar misschien wel makkelijk voor t installeren van games?? of je moet alles digitaal via b.v. steam/ origin kopen....
good luck! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JelmerLoL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05 20:25
Dus wat ik hier uit haal is dat ik beter een intel pc kan nemen met een i3 en dan is dit mijn nieuwe lijstje:

processor Intel core i3-6100 boxed
Als moederbord de ASEock h110m-HDS
ram de kingston HyperX Fury blu HX316C10F/8 (8gb)
case de Bitfenix nova in het zwart
videokaart de msi gtx 950 2gb
voeding de corsair vs550
hdd van me pc die ik nu heb
ssd komt misschien in de toekomst
en overige kabels zoals kabels of verzenden

i3 €115,-
moederbord €52,-
ram €32,-
case €28,-
videokaart €155,-
voeding €42,-
overige kosten €10,-

bij elkaar is dat dan €434,-

Dat word dus effe doorsparen

Allemaal bedankt voor het reageren en helpen.

groetjes Jelmer

Acties:
  • 0Henk 'm!
JelmerLoL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:24:
videokaart de msi gtx 950 2gb
voeding de corsair vs550
Die voeding is niet echt goed en als videokaart is voor een paar tientjes meer een R9 380 4GB trouwens een veel betere kaart. Als voeding is een Antec VPF 450W, Cooler Master G450M of Corsair CX450M een goede keuze voor zo'n systeem. Als videokaart kun je ook kijken naar tweedehands, veel tweedehands videokaarten hebben een prima prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee