‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Misschien. Maar ik denk wel dat muzieksmaken van buurlanden vaak soortgelijk zijn en dat dat ook invloed heeft.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:57:
Zelf de vakjury houdt het bij vriendjespolitiek?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Samenvattend:Planespotter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:56:
[...]
Wat is er precies anders?
Volgens mij heb ik even iets gemist
Dit zijn alle punten van de vakjury,
Straks komen alle punten van de televotes samen achter elkaar.
Dus dan eerst het land met de minste punten, en dan zo verder naar nummer 1
(spannend to the end)
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 14-05-2016 23:58 ]
Er is in mijn ogen geen enkele reden om dat niet aan te nemen.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:57:
Zelfs de vakjury houdt het bij vriendjespolitiek?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Eerst alle jury-punten per land, daarna per land de punten die ze ontvangen van alle publiekenPlanespotter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:56:
[...]
Wat is er precies anders?
Volgens mij heb ik even iets gemist
En gaat ook sneller omdat ze alleen de 12 zeggen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Tesla M3LR '21
Zijn gewoon nationale artiesten dus ook een voorkeur voor regionale stijlenkuusj98 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:58:
[...]
Er is in mijn ogen geen enkele reden om dat niet aan te nemen.
Wordt het geen tijd om het Songfestival om te bouwen tot een World Songfestival, vergelijkbaar met de Olympische spelen...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat zou imo echt voor geen meter werken.Fiber schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:59:
[...]
Wordt het geen tijd om het Songfestival om te bouwen tot een World Songfestival, vergelijkbaar met de Olympische spelen...?
Dat zou het geven van de punten door de jury 21 minuten laten duren en dat past volgens mij prima in de planning.
Vroeger was het minstens 4 tot 6x zo lang hé
Maar dan had je wel alles-in-een en niet in 2x zoals nu
Correct jury votes worden gegeven op basis van de generale repetitie van gisteren.apis29 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:59:
Die jury vote is gister al geweest als het goed is. Optredens van vandaag (zouden) dus totaal geen invloed hierop ...
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Dat is zo, in het ene land valt een bepaald genre beter dan een ander, maar daarnaast valt het ook al jaren enorm op dat bepaalde landen op elkaar stemmen, maar goed, ik zal het feest niet verder vergallen haha. Ik houd het op een 6de plek voor Douwe, wel frappant dat Duitsland weer zo'n baggerresultaat heeft.rik86 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:59:
[...]
Zijn gewoon nationale artiesten dus ook een voorkeur voor regionale stijlen
Ik maar helaas blijft 't niet bij nul zoals vorig jaarMusicAddict schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:01:
Duitsland met dat 1 punt, wie had het daar toen straks over
Ja straks doet dat rare wijf volgend jaar weer mee.MusicAddict schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:01:
Duitsland met dat 1 punt, wie had het daar toen straks over
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mogen ze dan volgend jaar niet meedoen...?CyBeR schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:01:
[...]
Ik maar helaas blijft 't niet bij nul zoals vorig jaar
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoeveel gaven ze aan Oostenrijk?Fleximex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:02:
Niks voor België van Frankrijk. De jury doet toch niet echt aan vriendjespolitiek. Een beetje maar bij sommigen lijkt het.
Sterker nog ze zijn automatisch gekwalificeerd voor de finale. Wat natuurlijk bullshit is. En 't helpt ze ook niet omdat ze minder exposure krijgen daardoor maar dat hebben ze zelf nog niet door geloof ik.
Sluikreclame. Maar welke?

e.g; "18 of 42 coutries voting" veranderd dan een seconde of 5 in Tele2. Valt bijna niet op.
Maar Waarom al die punten naar Australië? Dat was een van de slechtste optredens van de avond.
iedereen die nu nog kijkt is dronken.sambalbaj schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:06:
Was Trijntje dronken?
gambieter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:05:
Was dat Trijntje? Twee jaar op rij voor l*l staan...

www.google.nl
Da's geen sluikreclame maar een van die weinige sponsoren waar ik 't eerder over had.kuusj98 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:05:
[...]
e.g; "18 of 42 coutries voting" veranderd dan een seconde of 5 in Tele2. Valt bijna niet op.
[ Voor 33% gewijzigd door MusicAddict op 15-05-2016 00:06 ]
Ik had het nog niet gezien, maar het werkt vast op je onderbewuste...kuusj98 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:05:
[...]
Is op basis van juryoptreden van vrijdagDonstil schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:06:
Zo trijntje aan de Prednison.
Maar Waarom al die punten naar Australië? Dat was een van de slechtste optredens van de avond.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Reclame blijft reclame, of dat nu een bedrijf is wat het gebeuren sponsort of niet. Maakt ook verder niet uit, maar er is toch niks anders interessants op om te letten atm.CyBeR schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:06:
[...]
Da's geen sluikreclame maar een van die weinige sponsoren waar ik 't eerder over had.
Ja zou het gister echt goed geweest zijn? Ik betwijfel het.
Da f*ck? Van der Sar
[ Voor 60% gewijzigd door apis29 op 15-05-2016 00:10 ]
Wordt straks leuk om de vak-juries van elk land met de respectievelijke tele-voting te vergelijken...Rev-anche schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:07:
AU is politiek save stemmen.
Geen idee, zou zomaar kunnen heDonstil schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:08:
[...]
Ja zou het gister echt goed geweest zijn? Ik betwijfel het.
Het was substantieel zuiverder dan een hoop andere nummers. Dat scheelt al een hoop. Daarnaast heeft het nummer een goede opbouw en ligt het lekker in het gehoor. Dami heeft een fijn stemgeluid.Dr. Strangelove schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:07:
Wie kan mij uitleggen wat er in vredesnaam zo goed aan dat nummer van Australië was dat al die vakjuries erop stemmen? Het was echt niet substantieel beter dan de rest.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
En dat Australië aan de Eurovisie mag meedoen vind ik alleen maar tof. En dat is overigens wel commercieel omdat het in Australië zo populair is. Maar als je je stoort aan het feit dat Australië mag meedoen neem je het Eurovisie Songfestival iets te serieus misschien
Van mij mogen China en USA ook mee doen. Waarom niet? Lachen toch.
Als Australië wint moeten ze het in Europa organiseren ism een omroep die lid is van EBU.Dr. Strangelove schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:09:
Als Australië wint, moeten we dan volgend jaar om 9 uur 's ochtends kijken? Zal goed zijn voor de kijkcijfers.
Dus gewoon EU timeschedule
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Kan nog bij de publieksstemmen.MusicAddict schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:11:
Jammer niet de 12 points of russia, go to.. russia grap van vorig jaar
Het grootste deel van die 200 miljoen kijkers zitten gewoon in Europa dus al moeten ze 't daar midden in de nacht doen, 't is hier om 9u 's avondsDr. Strangelove schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:09:
Als Australië wint, moeten we dan volgend jaar om 9 uur 's ochtends kijken? Zal goed zijn voor de kijkcijfers.
Ik verlies er geen slaap over of ze Australië, Syrië of Lesotho mee laten doen, deze show is toch zo maf als het maar kan. Verbaas me alleen erover dat zo'n suf nummer zo ver kan komen.Fleximex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:10:
Australië had een redelijk modern nummer en was erg goed gezongen. Dan ben je al ver in het Eurovisie Songfestival. Ik snap de verbazing hier niet.
En dat Australië aan de Eurovisie mag meedoen vind ik alleen maar tof. En dat is overigens wel commercieel omdat het in Australië zo populair is. Maar als je je stoort aan het feit dat Australië mag meedoen neem je het Eurovisie Songfestival iets te serieus misschien![]()
Same for Oekraïne trouwens, ook onbegrijpelijk.

Van mij ook. En Brazilië, Zuid Afrika, Japan, Iran...Fleximex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:10:
Nou, ja, de hele wereld, maar dan wel met voorrondes natuurlijk...
Mja maak er lekker een wereldwijd evenement van. Al heb ik er ook geen probleem mee als een vakjuri de nummers kiest voor een enkele avond. Moet er niet aan denken als dit langer duurt dan 1 avond.Fiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:13:
[...]
Van mij ook. En Brazilië, Zuid Afrika, Japan, Iran...
Nou, ja, de hele wereld, maar dan wel met voorrondes natuurlijk...
Kan Nederland alsnog een songfestival organiseren deze eeuwTomsworld schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:10:
[...]
Als Australië wint moeten ze het in Europa organiseren ism een omroep die lid is van EBU.
Dus gewoon EU timeschedule
Zet net even internet aan, zie dat de uitslag is, dus dan maar even kijken wat de shitshow voor resultaat heeft. En wat zie ik: Australië bovenaan die hun halve crew heeft uitbesteed aan Azië, gevolgd door Oekraïne die waarschijnlijk het geld niet heeft om het te organiseren en Rusland die waarschijnlijk gebanned gaat worden. Top!
NL niet verkeerd, maar ook niet giga. Ach, voldoende om niet helemaal de grond in geboord te worden.
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom AvroTros niet gewoon een 1 of andere bekende Nederlandse DJ vraagt om een nummer te maken en daar een 1 of andere niet boeiende maar toch aantrekkelijke dame te laten zingen. Geheid dat je half oostblok 12 punten haalt en met ruime voorsprong wint. Maarja, al die Nederlandse meuk moet ook aan het werk gehouden worden
En daar wilde ik mn commentaar bij laten. Zoals je leest ben ik niet bepaald een fan
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 15-05-2016 00:17 ]
Ben je wel aan het kijkenDr. Strangelove schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:14:
België... die horen ons 12 punten te geven...

Doorzetten die Brexit.
't is vakjury, dus gelukkig geen vriendjespolitiek.Dr. Strangelove schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:14:
België... die horen ons 12 punten te geven...
(heb wel het vermoeden dat in het oostblok de jury niet zo onpartijdig is)
Dat zeg ik, verraad.
Een split second

Owja. Go UK!!!!Delerium schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:16:
vakjury, je SMS'jes komen straks pas.
Anoniem: 477979

Ja, was subliminal reclame.MusicAddict schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Zagen jullie dit ook? Of wordt ik gek![]()
Een split second
[afbeelding]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Subliminal advertising, jammer dat ze het op het verkeerde moment doen.MusicAddict schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Een split second
[afbeelding]
Gewoon, omdat het kan.Anoniem: 477979 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Het kan aan mij liggen, maar kan iemand mij uitleggen wat "Australië" op het "Euro" Visie Songfestival doet?:-) Excuse me for if i missed something
En daar populair is...
Rusland?Anoniem: 477979 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Het kan aan mij liggen, maar kan iemand mij uitleggen wat "Australië" op het "Euro" Visie Songfestival doet?:-) Excuse me for if i missed something
Default blanke hetero
Die zijn in oorlog met Rusland, ja ja politiekFleximex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Welke enge mensen zitten in de vakjury? Oekraïne zo hoog
JA! Ik dacht dat m'n stream even raar deed maar iedereen zag dat dus. Sluikreclame?MusicAddict schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Een split second
Afbeelding
Croissant in hand, I was alone.
Er schijnen zes mensen te zijn in Australië die het songfestival leuk vinden, dus vroegen ze of ze een keer mee mochten doen. Dat mocht, en vervolgens het jaar erop ook.Anoniem: 477979 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17:
Logisch toch?
is ooit nog heel hard in Europa geweest, itt Australië.
Croissant in hand, I was alone.
Sluikreclame zou nu niks meer doen want 't stemmen is al geweest.guReMcO schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:19:
[...]
JA! Ik dacht dat m'n stream even raar deed maar iedereen zag dat dus. Sluikreclame?
Maar da's wel interessant want blijkbaar is Douwe door een van de regie-assistenten gecue'ed…
Ze kijken teveel "rijdende rechter" daarzo. Als je hier een feestje hebt, dan horen de benedenburen al dat gestommel en gestamp, dus als oplossing hebben we ze uitgenodigd op ons feestje.Anoniem: 477979 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:17: