Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Los IPTV Abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:34
Vooraf:
Momenteel heb ik een glasvezel abonnement van onsbrabantnet, met TV via dvb-c over glasvezel. Op zich perfect, geen encryptie dus kan ik kijken via mijn mediacenter. Nadeel, weinig HD zenders.

Groter probleem, ik wil overstappen naar een andere provider, maar geen enkele provider ondersteund deze methode nog (via reggefiber). Alle providers bieden nu TV aan via hun (/kpn) IPTV dienst, met aparte ontvangers.

Als alternatief heb ik gekeken en geprobeerd (aangezien mijn mediacenter ook op Android kan draaien):
NLZiet
KPN Play
Vodafone TV Anywhere

Echter zijn deze apps vooral bedoelt voor smartphones en tablets, en bieden geen comfortable tv ervaring via een afstandsbediening vind ik.

Ander alternatief zou een los TV abonnement van Ziggo kunnen zijn, dit kost 18,70 en dan heb ik een CI+ compatible ontvanger nodig. Schotel zie ik niet zitten.

Nu zag ik bij Netrebel dat zij een tijd geleden TV aanboden via incompanymedia, IPTV met een Infomir ontvanger. Dit word helaas niet meer (en alleen exclusief via netrebel) aangeboden; het lijkt een dienst wat zich vooral op bedrijven focused.

Nu zie ik dat een aantal andere bedrijven ook IPTV aanbieden.
http://www.atscsolutions.nl/doc/iptv.html (ook alleen bedrijven via incompanymedia)

Dus is de uiteindelijke vraag:
- Zijn er legale (IP)TV diensten voor particulieren bruikbaar voor mediacenter / pc / android tv?
- Zijn er tweakers die deze afnemen? Wat is jullie ervaring hier mee?
- Zie ik nog alternatieven over het hoofd.

Ik een aantal toch vrij grote leveranciers dit aanbieden, ik zal deze nog niet noemen voor dat ik kan bevestigen dat dit legaal is.

Ik had dit topic gezien: IPTV Abonnement, maar ik wil vooropstellen:
- ik wil niet de iptv dienst van glas/kabel/vdsl aanbieders ge-/misbruiken door het begeleverde kastje te omzeilen.
- niet illegaal of gratis kijken via wazige iptv / p2p dienst.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is je concrete vraag nu eigenlijk; via welke weg kan ik legaal HD kanalen bekijken via mijn MediaCenter?
Of heb ik je verhaal misschien toch niet helemaal juist begrepen?

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:34
Daar komt het min of meer wel op neer, maar ik ben niet perse gebonden aan android of kodi. Verder vind ik het belangrijk dat het niet gekoppeld is aan een ander (telefoonie/internet) product.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

- Zijn er legale (IP)TV diensten voor particulieren bruikbaar voor mediacenter / pc / android tv?
Het is helaas niet toegestaan te bespreken hoe je van een iptv-abo gebruik kan maken op een (ht)pc :/ Het kan wel, maar mag niet...

Het enige wat ik mij dan nog kan bedenken is een schotel ophangen (ja, ik heb "Schotel zie ik niet zitten" gelezen ;) ) en daar een ontvanger aanhangen die kan streamen over het netwerk. Anders zou ik het niet weten.

Raven wijzigde deze reactie 04-05-2016 11:56 (41%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
houthakker schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:08:
Daar komt het min of meer wel op neer, maar ik ben niet perse gebonden aan android of kodi. Verder vind ik het belangrijk dat het niet gekoppeld is aan een ander (telefonie/internet) product.
Als het enkel om het bekijken van HD tv zou gaan dan zou het via een Ziggo tv only abonnement gerealiseerd kunnen worden misschien? Er is niets illegaals aan dvb-c via een htpc als ik het juist heb. We hebben op Tweakers een actueel topic betreffende dit onderwerp.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als je dvb-c van Ziggo op meerdere apparaten wil gebruiken ("bruikbaar voor mediacenter / pc / android tv?") dan zou je een Anysee N7 kunnen gebruiken als tuner en dan de tv-zenders over het netwerk kunnen bekijken.

Raven wijzigde deze reactie 04-05-2016 12:16 (48%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht meer aan een HDHomerun achtige oplossing, maar er zijn inderdaad meer mogelijkheden.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Inderdaad, http://vuplus.com is er bijv. ook een van.

Oscar Wilde

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-02 10:10
Misschien dat KNIPPR een oplossing is of Rapid IPTV? (https://rapidiptv.net/)

Ik ben hier zelf nu ook naar aan het kijken. Binnenkort maar eens een trial nemen.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:45
quote:
scrappy.doo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:46:
Misschien dat KNIPPR een oplossing is of Rapid IPTV? (https://rapidiptv.net/)

Ik ben hier zelf nu ook naar aan het kijken. Binnenkort maar eens een trial nemen.
Is rapidiptv legaal ?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij moet je het wat algemener benaderen, of streamen (via een specifiek kastje of IPTV), met aanbod uit illegale bron strafbaar is. En volgens mij is dit nog niet het geval op dit moment, of vergis ik mij en is onderstaande info inmiddels achterhaald?

nieuws: Verkoop mediaspeler met streams uit illegale bron voorlopig niet verb...

http://www.rtlnieuws.nl/e...ogen-toch-worden-verkocht

A smile a day....

• scrappy.doo
quote:
Nou ik ben geen jurist, maar als consument ziet het er redelijk legaal uit. KNIPPR is in ieder geval legaal.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:45
Wel grappig, dit is dus identiek aan rapidiptv. Zelf de prijs.

https://streamiptv.eu/

• scrappy.doo
quote:
Yarisken schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:58:
Wel grappig, dit is dus identiek aan rapidiptv. Zelf de prijs.

https://streamiptv.eu/
Behalve dat bij Rapid het testen gratis is en geen 2 euro kost?

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:52
quote:
hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 01:38:
Volgens mij moet je het wat algemener benaderen, of streamen (via een specifiek kastje of IPTV), met aanbod uit illegale bron strafbaar is. En volgens mij is dit nog niet het geval op dit moment, of vergis ik mij en is onderstaande info inmiddels achterhaald?

nieuws: Verkoop mediaspeler met streams uit illegale bron voorlopig niet verb...

http://www.rtlnieuws.nl/e...ogen-toch-worden-verkocht
Ja dat is het. Al die kodi addons zijn illegaal. Alleen het niet illegaal ze te verkopen. Net zoals de nieuwste films op dvd branden en verkopen illegaal is. Maar toch mag je lege dvd's kopen.

Bron: https://www.security.nl/p...ownloadverbod+illegaal%3F

De vraag is alleen of ze netjes een licentie hebben om te mogen streamen. en dat is lastig. Je betaalt immers netjes. en als je ze belt zal je ongetwijfeld te horen krijgen dat het legaal is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
loki504 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:18:
[...]
Ja dat is het. Al die kodi addons zijn illegaal. Alleen het niet illegaal ze te verkopen. Net zoals de nieuwste films op dvd branden en verkopen illegaal is. Maar toch mag je lege dvd's kopen.

Bron: https://www.security.nl/p...ownloadverbod+illegaal%3F

De vraag is alleen of ze netjes een licentie hebben om te mogen streamen. en dat is lastig. Je betaalt immers netjes. en als je ze belt zal je ongetwijfeld te horen krijgen dat het legaal is.
Een IPTV stream (via M3U bijvoorbeeld), heeft in principe niet direct iets met Kodi vandoen, die kan ook prima zelfstandig worden gebruikt, soms zelfs rechtstreeks op een Smart-TV met geschikte addon. Daar komt dan verder geen Kodi of extra hardware bij kijken.

Je linkt trouwens naar een bericht waarbij de uitspraak nog niet was geweest m.b.t. het streamen, wat daar staat is dus achterhaald op dit moment.

A smile a day....

• loki504
quote:
hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Een IPTV stream (via M3U bijvoorbeeld), heeft in principe niet direct iets met Kodi vandoen, die kan ook prima zelfstandig worden gebruikt, soms zelfs rechtstreeks op een Smart-TV met geschikte addon. Daar komt dan verder geen Kodi of extra hardware bij kijken.

Je linkt trouwens naar een bericht waarbij de uitspraak nog niet was geweest m.b.t. het streamen, wat daar staat is dus achterhaald op dit moment.
Ik gaf kodi aan omdat die gene in mijn quete dat aanhaalde. Maar die kan je ook volledig weg laten.
En klopt dat er nog geen uitspraak is geweest. Maar streamen is niets anders als downloaden als temp file en daarna weer weg gooien. En denk jij echt dat je een rechter kan overtuigen dat je de nieuwste film die nog in de bios draait gratis kan streamen omdat je niet direct download? Anders had er echt wel iemand in Duitsland de ballen gehad om die schikking niet te betalen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
loki504 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:55:
[...]
Ik gaf kodi aan omdat die gene in mijn quete dat aanhaalde. Maar die kan je ook volledig weg laten.
En klopt dat er nog geen uitspraak is geweest. Maar streamen is niets anders als downloaden als temp file en daarna weer weg gooien. En denk jij echt dat je een rechter kan overtuigen dat je de nieuwste film die nog in de bios draait gratis kan streamen omdat je niet direct download? Anders had er echt wel iemand in Duitsland de ballen gehad om die schikking niet te betalen.
Er is wel degelijk een uitspraak geweest, enkel kon daar nog niet worden bepaald of het e.e.a. nu wel of niet illegaal is, en daar gaat mijn reactie nu net over. De beslissing daarover ligt bij het Europees Hof zoals de artikelen ook aangeven.

De voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland kan echter niet oordelen dat het handelen van MovieStreamer illegaal is. "MovieStreamer initieert het gebruik niet in technische zin", aldus de voorzieningenrechter, "maar vergemakkelijkt het doordat de eindgebruikers de add-ons niet zelf behoeven te installeren op de MovieStreamer." Pas als er geoordeeld is over de rechtmatigheid van mediaspelers zoals MovieStreamer die aanbiedt aan de eindgebruikers, kan bepaald worden of ook het faciliteren legaal of illegaal is.

Oost-Indisch blind..

...
Als komt vast te staan dat streamen uit illegale bron auteursrechtinbreuk oplevert, is aannemelijk (‘zeer wel’ mogelijk) dat er wel sprake is van onrechtmatig handelen bij het faciliteren ervan (r.o. 4.5). Vorderingen worden afgewezen. [Stichting Brein heeft tegen het vonnis hoger beroep ingesteld en uitstel aangevraagd]
4.5. Gedaagde in dit geding heeft zich (ook) beroepen op de stelling dat het gebruik van de MovieStreamer door zijn afnemers niet een auteursrechtinbreuk door die afnemers vormt, langs de lijn van de geschilpunten die aan de orde waren in de voormelde bodemzaak, zoals hiervoor onder 4.4. weergegeven (met name de vraag of hier sprake is van rechtmatig gebruik als bedoeld in artikel 13a Aw). De voorzieningenrechter neemt hetgeen de rechtbank in haar vonnis van 30 september 2015 in dat opzicht heeft overwogen en beslist over. Op die grond moet het oordeel zijn dat het antwoord op de vraag of streamen door eindgebruikers van content uit ongeoorloofde brond auteursrechtelijk is toegestaan (omdat de daarbij gemaakte tijdelijke reproductie van de gestreamde content met rechtmatig gebruik in voornoemde zin samenhangt), niet met een zodanige mate van waarschijnlijkheid in een bodemzaak in het voordeel van Brein in ontkennende zin zal uitvallen, dat er grond bestaat om in dit kort geding op een dergelijk oordeel vooruit te lopen.

...

hardware-lover wijzigde deze reactie 25-07-2016 17:40 (34%)

A smile a day....

• loki504
Die boxen zelf is een grijs gebied ja. Alleen het bekijken van de streams uit illegale bron is illegaal of je er voor betaald of niet. en of je daar nu je telefoon voor gebruikt of een movieatreamer box maakt weinig uit.

/edit. Die had ik gemist. ik dacht dat het om die boxen ging. Maar geloof mij dat het niet lang duurt voor het ook illegaal wordt verklaard.

loki504 wijzigde deze reactie 25-07-2016 19:58 (24%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True