Nieuwe subwoofer voor vervanging HKTS 7 sub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 22:32
Helaas heb ik te kampen met een bekend HKTS 7 probleem waarbij de subwoofer na een X-aantal jaren spontaan begint te ruisen en at random volledig uit te slaan. Dit gebeurd zelfs in standby modus zonder dat de signaal kabel is aangesloten. Na wat speurwerk op het internet hebben heel veel mensen dit probleem maar helaas wil Harman Kardon dit probleem niet onderkennen (zie hier, hier en hier).
Inmiddels heb ik de TS7 al een keertje laten maken, tegen een fors bedrag (100 euro), bij een audiowinkel in Tilburg (iEar) zonder tevredenheid aangezien de standby functie niet meer functioneerde na retour ontvangst zonder dat dit aan mij gemeld was.
Waarschijnlijk heeft de reparateur de standby modus omzeilt zoals "kapl01" om deze thread beschijft (hier is overigens ook een service manual incl. elektrisch schema van de subwoofer te downloaden)
Binnen de garantieperiode is de subwoofer weer defect gegaan en heb ik hem weer terug gebracht.
Na retour ontvangst werkte de standby modus ineens weer wel en het klapperen was tot vandaag ook verdwenen.
Helaas is hij nu dus weer defect en ben ik dat ding helemaal beu! :(

Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe actieve subwoofer welke past bij mijn HKTS 7 surroundset.
Wat is jullie advies op hetgeen ik reeds gevonden heb (zie onderstaande)?

Wat is je budget??
Ongeveer 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik hem gebruiken voor films (60%) en muziek (40%). Dit is de rest van mijn hardware:
- Denon AVR 1909
- Harman Kardon HKTS 7 surround speakerset (speakers staan ingesteld op "small" vanaf 150 Hz, geloof ik)

Ter info, onze woonkamer is ongeveer 10 x 3 meter waarvan 1/3 zithoek is en ik de HKTS 7 subwoofer krachtig genoeg vond.

Wat heb je zelf al gevonden?
Om te beginnen heb ik een aantal topics op GoT bekeken zoals Het Grote Subwoofer Topic, deze en deze thread.
Op basis van deze info en de hardware die ik nu heb, heb ik onderstaande wensen vragen.

Wensen
- Actieve subwoofer
- LFE aansluiting (denk ik?)
- Bij voorkeur downfire i.v.m. locatie langs de bank (= luisterpositie) en kleine kinderen (onze houtenvloer zweeft niet en huidige HK sub is ook downfire wat goed beviel)
- Betrouwbaar merk

Vragen
1) Waarop zou ik de keuze tussen 10" en 12" moeten maken?
2) In dit topic lees ik dat FeaR schrijft dat KEF terugkerende problemen heeft met hun woofers. Kan ik dit merk dan beter achterwege laten?

Woofers die ik zelf gevonden heb
- REL T-Zero (misschien aan de kleine kant? Maar wel mooi apparaat, denk ik)
- Elac Debut S10
- KEF C4
- KEF KUBE-1
- Klipsch r-10sw of r-12sw (of Klipsch RP-110SW / Klipsch RP-112SW beter i.v.m. woonruimte?)
- Bowers & Wilkins ASW608
- Tannoy TS2.10 of TS2.12

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Balen dat je Subwoofer weer kapot is gegaan. Het goede nieuws is dat je voor 400eu zeker een sub vinden die deze HK sub kan outperformen.

Hmm ik vind dit persoonlijk wel een lastige... Je bent in principe tevreden met de output van de HKTS7 sub; met een 10 inch driver en 100watt rms vermogen...

Actief en LFE ingang zijn inderdaad juiste wensen. Discussie over front-firing vs down-firing zijn verschillende meningen over. Ik merk in alledaags praktijk niet heel veel verschil in subs door het verschil in constructie (heb zelf 2x down, 2x front). Ik zou daarom kiezen voor een constructie die jij het meest ideaal vindt.

Qua subs:
Misschien ben je met de Klipsch R-12sw al prima tevreden. Deze is onder je budget (250eu) al verkrijgbaar online en biedt al meer dan je huidige sub. Dit is overigens wel een front-firing sub.

Duitse review eventueel met Google Translate:
http://www.areadvd.de/tes...assstark-fuer-wenig-geld/

Ga je richting het gestelde budget van 400eu, dan is de duurdere broer Klipsch r-112sw interessant. Deze wordt in verschillende reviews / fora ook erg goed ontvangen.

Daarnaast heeft BK ook een aantal mooie subs die in bepaalde gevallen als front/down firing te krijgen zijn rond je gestelde budget.

Als laatste is SVS ook altijd een merk met veel tevreden gebruikers. Maar die zijn nieuw ietsje duurder... Rond de 500eu heb je al een SB1000.

REL is net als B&W relatief duur voor wat je krijgt. KEF subs hebben mij niet weten te overtuigen in dit segment.

Je andere vraag mbt grootte van de woofer. Een grotere woofer kan meer lucht verplaatsen, dus in theorie meer output/diepgang. Maar in de praktijk wil die vlieger niet altijd opgaan, dus staat je daar niet blind op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
De meeste subwoofers welke bij zo'n kant-en-klaar set zitten, zijn erg overheersend en daarmee weinig subtiel. Om die reden zou ik je in eerste instantie geen gesloten sub aanraden in dit prijssegment. Deze geven over het algemeen toch wat minder output. Zover ik weet is de enige gesloten sub binnen €400,- de bk gemini 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 05:55:Hmm ik vind dit persoonlijk wel een lastige... Je bent in principe tevreden met de output van de HKTS7 sub; met een 10 inch driver en 100watt rms vermogen...
Ik weet op dit moment ook niet beter dan wat ik had, dus alleen op basis daarvan kan ik zeggen dat ik het wel ok vond. Natuurlijk weet ik ook dat een sub van EUR 400,- beter gebouwd is dan die crappy HK sub die bij een kant en klaar setje zat.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 05:55:Actief en LFE ingang zijn inderdaad juiste wensen. Discussie over front-firing vs down-firing zijn verschillende meningen over.
Downfiring spreekt me aan omdat er bij ons een kleine van 3 rond loopt en in de nabije toekomst misschien nog een baby. Dan kunnen ze in ieder geval minder beschadigen. Anderzijds spreekt die Klipsch me ook wel aan.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 05:55:Misschien ben je met de Klipsch R-12sw al prima tevreden. Deze is onder je budget (250eu) al verkrijgbaar online en biedt al meer dan je huidige sub. Dit is overigens wel een front-firing sub.

Ga je richting het gestelde budget van 400eu, dan is de duurdere broer Klipsch r-112sw interessant. Deze wordt in verschillende reviews / fora ook erg goed ontvangen.
Ik denk dat ik dan toch eerder voor de Klipsch r-110sw of r-112sw zou gaan. Deze zijn respectievelijk online al voor EUR 329,- en EUR 449,- te vinden.
Maar je geeft hierboven ergens aan dat het formaat niet zoveel uitmaakt. Waarom adviseer je dan toch 12" woofers? Of heeft dat geen specifieke reden?
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 05:55:Daarnaast heeft BK ook een aantal mooie subs die in bepaalde gevallen als front/down firing te krijgen zijn rond je gestelde budget.
Ik vind die BK woofers er lelijk uitzien en de hout kleuren passen niet bij onze houtenvloer. Daarnaast vind ik de website ook erg crappy. Ligt misschien aan mij maar heb ik niet zo veel vertrouwen in.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 05:55:Als laatste is SVS ook altijd een merk met veel tevreden gebruikers. Maar die zijn nieuw ietsje duurder... Rond de 500eu heb je al een SB1000.
Die SB1000 is wel een mooi ding maar de prijs wordt me echt te gek. Dat is het nadeel van al die audio, hoe duurder hoe mooier spul. 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 05:55:REL is net als B&W relatief duur voor wat je krijgt. KEF subs hebben mij niet weten te overtuigen in dit segment.
Ok, die vallen dan eigenlijk af.
LA-384 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 07:00:
De meeste subwoofers welke bij zo'n kant-en-klaar set zitten, zijn erg overheersend en daarmee weinig subtiel. Om die reden zou ik je in eerste instantie geen gesloten sub aanraden in dit prijssegment. Deze geven over het algemeen toch wat minder output. Zover ik weet is de enige gesloten sub binnen €400,- de bk gemini 2.
Ik begrijp je niet helemaal denk ik want waarom zou je voor een gesloten sub gaan? Al hij teveel output geeft dan schroef je toch gewoon de level omlaag of de db's op je receiver? Of is dit een hele domme opmerking? :)

@ All
Moet ik er ook geen rekening mee houden dat de sub bij mij een bereik moet hebben tot 150 Hz aangezien die (verrekte) kleine melkpakjes nu op een crossover ingesteld staan van (ik geloof) 150 Hz?

En zou deze 2de hands Tannoy Mercury MX SUB 10 ook niet iets kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door K1LL3RB33 op 30-04-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BK maakt echt erg goede subwoofers. Op fora wordt ook wel ns vaker gegrapt over hun website. Ziet er idd niet uit, zolang ze maar degelijke hardware bieden.

Over de grootte zei ik dat je er niet op blind op moet staren. Op basis van mijn eigen ervaring met de Klipsch modellen, en wat ook terugkomt in de reviews, is dat in dit geval de grotere modellen ook beter presteren. Daarnaast is het prijsverschil tussen de R10 en R12 relatief laag, waardoor upgrade een makkelijkere keuze wordt. Maar beide modellen zijn beide frontfiring en de stoffen beschermkap zal niet tegen allerlei baby/peuter 'geweld' beschermen.

Het opgegeven frequentie bereik wordt opgegeven binnen een bepaalde bandbreedte van -6 of -3db. Dat betekent niet dat een sub boven of onder die frequentie gelijk geen geluid meer produceert.

Er bestaat altijd een kans dat je nieuwe Subwoofer minder goed integreert met huidige satellieten. Maar je kan in je reciever menu nog het 1 en andere tweaken. Optimaal blijven satellieten nooit in het geval van muziek weergave. Met films zal je er minder last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
K1LL3RB33 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:00:
Ik vind die BK woofers er lelijk uitzien en de hout kleuren passen niet bij onze houtenvloer. Daarnaast vind ik de website ook erg crappy. Ligt misschien aan mij maar heb ik niet zo veel vertrouwen in.
Ik heb zelf de xxls400 van hun. Prima bedrijf. ik zie het maar zo, dat hun passie voor subs te groot is om ook nog tijd in hun website te kunnen stoppen :+
Ze hebben, of misschien nu nog, lange tijd voor andere bekende merken waaronder REL geproduceerd. Oh, en ze hebben meerdere kleuren. Uiteraard enkele houtkleuren, maar ook gewoon zwart, wit en in een aantal gevallen ook de pianolak vorm van deze twee. Dat zijn meer keuzes dan bij veruit de meeste andere merken.
Ik begrijp je niet helemaal denk ik want waarom zou je voor een gesloten sub gaan? Al hij teveel output geeft dan schroef je toch gewoon de level omlaag of de db's op je receiver? Of is dit een hele domme opmerking? :)
Mijn ervaring met een ported sub, en dat geldt wellicht niet voor alle geportte subs, is dat deze altijd aanwezig zijn. Hiermee bedoel ik dat ik altijd een zachte rommel hoorde bij rustige stukjes in een film of lied. Dat kun je met volume en/of gain corrigeren, maar dan blijf je bezig. Voor mij werd het op een gegeven moment storend.

Met een gesloten sub heb je dat niet, die integreert veel makkelijker met de overige speakers. Vooral bij rustige stukjes merk je dat er geen sub loopt te rommelen. Bij geweld hoor je het helaas ook wat minder.

Een ander verschil, maar wat je niet goed kunt uitleggen zonder het te horen, is dat een gesloten sub veel abrupter het geluid produceert. Een geportte sub "galmt wat na".

De reden waarom ik de gesloten sub afraad, is omdat je een geportte sub gewend bent en dat al goed vindt klinken. Ik denk dat een gesloten sub je geen wow-effect kan geven in deze prijscategorie en dat we in korte tijd een topic gaan zien met als titel (help, is mijn subwoofer kapot?).
Moet ik er ook geen rekening mee houden dat de sub bij mij een bereik moet hebben tot 150 Hz aangezien die (verrekte) kleine melkpakjes nu op een crossover ingesteld staan van (ik geloof) 150 Hz?
In het subwoofer topic staat hoe je dat frequentiebereik moet interpreteren, daarnaast zijn er maar weinig fabrikanten die aangeven hoe ze tot hun genoemde bereik zijn gekomen. Er zijn fabrikanten die zelfs +/-12db hanteren, waarbij je dus makkelijk waardes als 15-800 zou kunnen krijgen. De +/-3db grens zou dan wellicht 80-120 kunnen zijn. Een totaal onaantrekkelijk cijfer. Je zou kunnen stellen dat wanneer fabrikanten niet aangeven hoe ze aan het genoemde bereik zijn gekomen, dit waarschijnlijk met een goede reden is en dat het daarmee in de praktijk tegen zal vallen. Bk is dan weer de uitzondering :D

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 01-05-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
Ok, tot dusver is het helder.
De REL, B&W en KEF subs uit mijn rijtje vallen af.

Maar zouden jullie naast de Klipsch 110sw en 112 sw nog een ander advies hebben?
De keuze voor alleen de Klipsch is wat beperkt en het is geen downfiring sub wat i.v.m. kleine kinderen toch wel mijn voorkeur zou hebben.

Dus hebben jullie misschien nog een suggestie voor een ander merk? Wat vinden jullie van Tannoy (maat van me is daar erg tevreden over)?
Of downfiring sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een Klipsch Sub-10, en die is downfiring. Is ook "maar" 10". Maar voor een flinke woonkamer meer dan voldoende kan ik je melden :)
Nou is die niet meer leverbaar, maar zijn opvolger, de KSW-10 nog wel: https://www.correct.nl/artikel/Klipsch_KSW-10_art269569.php Das in weze vrijwel de zelfde sub, maar in een iets ander design. En downfiring :)
Check ook even de rest van het assortiemnt btw, staat best wat budgets en downfiring tussen: https://www.correct.nl/ar...9vZmVycyJ9XQ%3D%3D&PAGE=1

Waar jouw probleem denk ik meer zit is dat de sub van die HK set ook een deel van de middentonen voor zijn kiezen gaat krijgen. Die sattelieten gaan immers niet echt laag ofzo. Dus een nieuwe sub moet dat ook aan kunnen. Meestal kunnen ze tot 200hz en dat zou voldoende moeten zijn. Maar het is natuurlijk niet waar een sub voor gemaakt is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb de tannoy sub, bevalt prima. Maar is geen geweldenaar, maar voor de prijs prima vervanger van je HK. En compact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Waar je ook nog eens naar kunt kijken is de XTZ 8.17
De naam klinkt als een b-merk, maar schijnt top-kwaliteit uit zweden te zijn. De reviews lijken zo in een oogwenk hoofdzakelijk positief te zijn.

Verdorie, is helaas niet down-fire :+

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 02-05-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog even wat web shops voor je afgestruind voor een degelijke downfiring sub... Maar buiten het model Eagle al deelde, staat er maar weinig goeds bij.

Niet om in de herhaling te vallen... Maar biedt BK voor downfiring een goede instapper met een aantal mooie afwerkingen.

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/Gemini.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
@ All
Thanks voor de alternatieve voorstellen.
Ik zal ze morgen eens op mijn gemak bekijken.
BTW wat vinden jullie Yamaha NS-SW700?
[b][message=46713579,noline]Waar jouw probleem denk ik meer zit is dat de sub van die HK set ook een deel van de middentonen voor zijn kiezen gaat krijgen. Die sattelieten gaan immers niet echt laag ofzo. Dus een nieuwe sub moet dat ook aan kunnen. Meestal kunnen ze tot 200hz en dat zou voldoende moeten zijn. Maar het is natuurlijk niet waar een sub voor gemaakt is.
Ik ben me er van bewust dat dit inderdaad mijn "probleem" is. Maja, ik zal het toch met die satelieten moeten doen aangezien ik geen zuilen kwijt kan in onze huiskamer. Nu ben ik geen audiofiel maar in het vervolg koop ik liever een paar goede stereo zuilen / monitors dan per se een surround set.
Bij een volgende woning ga ik hier wel even rekening mee houden en zorgen dat ik wat spaargeld heb voor andere speakers. :)
Smithkj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:11:
Ik heb de tannoy sub, bevalt prima. Maar is geen geweldenaar, maar voor de prijs prima vervanger van je HK. En compact :)
Heb je dan de Tannoy TS 2.10 / TS 2.12 of de Mercury MX SUB 10?
LA-384 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:34:
Waar je ook nog eens naar kunt kijken is de XTZ 8.17
Ga ik checken.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:21:
Ben nog even wat web shops voor je afgestruind voor een degelijke downfiring sub... Maar buiten het model Eagle al deelde, staat er maar weinig goeds bij.

Niet om in de herhaling te vallen... Maar biedt BK voor downfiring een goede instapper met een aantal mooie afwerkingen.

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/Gemini.htm
Ik heb die woofers op de BK site nog eens bekeken maar ze zien er inderdaad wel gelikt uit, in tegenstelling tot de site. Worden ook met de hand in elkaar gezet dus dan valt mij de prijs voor de instapper nog mee.

Misschien moet ik me ook niet teveel focussen op downfiring subs want dan wordt de keuze te beperkt.

Voor wat betreft gesloten of open subs kan ik natuurlijk ook gewoon het beste eens ergens gaan luisteren omdat ik geen idee heb hoe zo'n gesloten sub klinkt. Ik heb namelijk het idee dat ik dat snel te zachtjes vind klinken, voor met name films. En misschien helemaal omdat hij bij mij het frequentiebereik tot 100 - 120 Hz op moet vangen. Van de andere kant is het juist dan misschien wel prettiger om iets subtielers te hebben i.p.v. een rammelbak. 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door K1LL3RB33 op 03-05-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Ik vind zelf Velodyne een erg goede sub. De impact 10 is het instap model voor ong 550 Euro. Hij is wel niet downfiring, maar hij klinkt erg strak en mooi zonder overheersend te zijn.

Ik heb zelf twee EQmax 12 en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Die SB1000 is wel een mooi ding maar de prijs wordt me echt te gek. Dat is het nadeel van al die audio, hoe duurder hoe mooier spul. 8)7
Eens, hij is prijzig (vond ik ook), maar als je hem eenmaal hebt ga je zoooo blij zijn. Is even doorsparen geen optie? Die SVS subs zijn echt heel erg prettig in het gehoor vind ik :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb degene die je in de link had staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

K1LL3RB33 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:29:
@ All
Thanks voor de alternatieve voorstellen.
Ik zal ze morgen eens op mijn gemak bekijken.
BTW wat vinden jullie Yamaha NS-SW700?

[...]

Ik ben me er van bewust dat dit inderdaad mijn "probleem" is. Maja, ik zal het toch met die satelieten moeten doen aangezien ik geen zuilen kwijt kan in onze huiskamer. Nu ben ik geen audiofiel maar in het vervolg koop ik liever een paar goede stereo zuilen / monitors dan per se een surround set.
Bij een volgende woning ga ik hier wel even rekening mee houden en zorgen dat ik wat spaargeld heb voor andere speakers. :)

[...]

Heb je dan de Tannoy TS 2.10 / TS 2.12 of de Mercury MX SUB 10?

[...]

Ga ik checken.

[...]

Ik heb die woofers op de BK site nog eens bekeken maar ze zien er inderdaad wel gelikt uit, in tegenstelling tot de site. Worden ook met de hand in elkaar gezet dus dan valt mij de prijs voor de instapper nog mee.

Misschien moet ik me ook niet teveel focussen op downfiring subs want dan wordt de keuze te beperkt.

Voor wat betreft gesloten of open subs kan ik natuurlijk ook gewoon het beste eens ergens gaan luisteren omdat ik geen idee heb hoe zo'n gesloten sub klinkt. Ik heb namelijk het idee dat ik dat snel te zachtjes vind klinken, voor met name films. En misschien helemaal omdat hij bij mij het frequentiebereik tot 100 - 120 Hz op moet vangen. Van de andere kant is het juist dan misschien wel prettiger om iets subtielers te hebben i.p.v. een rammelbak. 8)7 |:(
Teveel focussen op downfiring zou ik zeker niet doen. Er is niks mis met een frontfire, hooguit is een downfire iets makkelijker qua plaatsing. Maar frontfire plaats je volgens mij weer makkelijker in een hoekje :)
Snap het van de kids (heb er zelf ook eentje), maar das ook een kwestie van opvoeden lijkt me.

Wat je natuurlijk ook zou kunnen overwegen is ook meteen je fronts vervangen. Die krijgen het meeste bereik voor hun kiezen. De rears doen maar ten dele mee, das meer voor de effecten. En center zit meer op de stemmen. Nieuwe fonts hoeven niet veel te kosten. Kijk bij Correct naar een Klipsch B3, ouder model, goede range en prima met een sub te combineren. Onder de 100 euro per speaker dus volgens mij zijn dan twee fronts en een sub alsnog binnen budget. Kost je nog geen 400 euro samen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Opnieuw geen specifiek advies, maar om een idee te krijgen van wat er te koop is;
Subwoofer overzicht

Wordt nog regelmatig aangevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
Thanks voor alle adviezen tot dusver.
Ik heb afgelopen week nog iemand bij me om de hoek gevonden die na werktijd nog wel eens naar mijn HK sub wilde kijken.
Als die hem nu voor een prikkie kan repareren dan kan ik daar weer even mee vooruit (hoop ik) en kan ik ff sparen.
Wat The Eagle zegt spreekt me wel aan inderdaad om evt. ook fronts te vervangen.
Maar zit een beetje met het probleem dat ik speakers groter dan satellieten moeilijk kwijt kan.

Ik ga morgen even bellen naar die kerel om te vragen hoe met die HK sub staat.
Ook als hij hem heeft kunnen repareren laat ik even weten wat hij er aan gedaan heeft.
Misschien handige info voor andere mensen aangezien het een veel voorkomend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRVN80R
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11-2021
Beste K1LL3RB33,
Zou je met me willen delen hoe het momenteel gesteld is met je HK TS7 SUB?
Ik kamp momenteel met hetzelfde probleem......!
Ik hoor het graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
Als laatste redmiddel heb ik hem naar een kennis van me gebracht, welke elektro monteur is, en in zijn vrije tijd elektronische apparatuur repareert.
Hij heeft niet iets specifieks gevonden of componenten verwijderd / verwisseld, maar heeft alleen intern het een en ander schoon gemaakt.
Zo vond hij dat er vrij veel "flux" op de printplaten zat waardoor hij het idee had dat er wel eens kortsluiting kon ontstaan.
Dit heeft hij verwijderd met o.a. soldeerbout.
Ik heb hem nu weer zo'n 1 - 2 maanden terug en gelukkig doet hij het nu nog goed (fingers crossed).

Het blijft een enorm vervelende kwaal aangezien het bij mij random voorkomt.
Het kan dus zo maar zijn dat hij in de (nabije) toekomst weer moeilijk gaat doen.

Ik weet niet of je uit de omgeving Tilburg komt maar anders zou ik je het adres kunnen geven via PB van die kennis bij mij in het dorp.
Is op "no cure, no pay" basis (kleine reparatie bij mij was ook gratis).
Je bent je subwoofer echter wel wat langer kwijt dan doorgaans bij een elektonica winkel omdat hij alles na werktijd doet (duurde bij mij een maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kranne
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 09:36
Reparatie bij Electronicare was de oplossing. Goedkoper dan nieuw.
Pagina: 1