Helaas heb ik te kampen met een bekend HKTS 7 probleem waarbij de subwoofer na een X-aantal jaren spontaan begint te ruisen en at random volledig uit te slaan. Dit gebeurd zelfs in standby modus zonder dat de signaal kabel is aangesloten. Na wat speurwerk op het internet hebben heel veel mensen dit probleem maar helaas wil Harman Kardon dit probleem niet onderkennen (zie hier, hier en hier).
Inmiddels heb ik de TS7 al een keertje laten maken, tegen een fors bedrag (100 euro), bij een audiowinkel in Tilburg (iEar) zonder tevredenheid aangezien de standby functie niet meer functioneerde na retour ontvangst zonder dat dit aan mij gemeld was.
Waarschijnlijk heeft de reparateur de standby modus omzeilt zoals "kapl01" om deze thread beschijft (hier is overigens ook een service manual incl. elektrisch schema van de subwoofer te downloaden)
Binnen de garantieperiode is de subwoofer weer defect gegaan en heb ik hem weer terug gebracht.
Na retour ontvangst werkte de standby modus ineens weer wel en het klapperen was tot vandaag ook verdwenen.
Helaas is hij nu dus weer defect en ben ik dat ding helemaal beu!
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe actieve subwoofer welke past bij mijn HKTS 7 surroundset.
Wat is jullie advies op hetgeen ik reeds gevonden heb (zie onderstaande)?
Wat is je budget??
Ongeveer 400 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik hem gebruiken voor films (60%) en muziek (40%). Dit is de rest van mijn hardware:
- Denon AVR 1909
- Harman Kardon HKTS 7 surround speakerset (speakers staan ingesteld op "small" vanaf 150 Hz, geloof ik)
Ter info, onze woonkamer is ongeveer 10 x 3 meter waarvan 1/3 zithoek is en ik de HKTS 7 subwoofer krachtig genoeg vond.
Wat heb je zelf al gevonden?
Om te beginnen heb ik een aantal topics op GoT bekeken zoals Het Grote Subwoofer Topic, deze en deze thread.
Op basis van deze info en de hardware die ik nu heb, heb ik onderstaande wensen vragen.
Wensen
- Actieve subwoofer
- LFE aansluiting (denk ik?)
- Bij voorkeur downfire i.v.m. locatie langs de bank (= luisterpositie) en kleine kinderen (onze houtenvloer zweeft niet en huidige HK sub is ook downfire wat goed beviel)
- Betrouwbaar merk
Vragen
1) Waarop zou ik de keuze tussen 10" en 12" moeten maken?
2) In dit topic lees ik dat FeaR schrijft dat KEF terugkerende problemen heeft met hun woofers. Kan ik dit merk dan beter achterwege laten?
Woofers die ik zelf gevonden heb
- REL T-Zero (misschien aan de kleine kant? Maar wel mooi apparaat, denk ik)
- Elac Debut S10
- KEF C4
- KEF KUBE-1
- Klipsch r-10sw of r-12sw (of Klipsch RP-110SW / Klipsch RP-112SW beter i.v.m. woonruimte?)
- Bowers & Wilkins ASW608
- Tannoy TS2.10 of TS2.12
Inmiddels heb ik de TS7 al een keertje laten maken, tegen een fors bedrag (100 euro), bij een audiowinkel in Tilburg (iEar) zonder tevredenheid aangezien de standby functie niet meer functioneerde na retour ontvangst zonder dat dit aan mij gemeld was.
Waarschijnlijk heeft de reparateur de standby modus omzeilt zoals "kapl01" om deze thread beschijft (hier is overigens ook een service manual incl. elektrisch schema van de subwoofer te downloaden)
Binnen de garantieperiode is de subwoofer weer defect gegaan en heb ik hem weer terug gebracht.
Na retour ontvangst werkte de standby modus ineens weer wel en het klapperen was tot vandaag ook verdwenen.
Helaas is hij nu dus weer defect en ben ik dat ding helemaal beu!
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe actieve subwoofer welke past bij mijn HKTS 7 surroundset.
Wat is jullie advies op hetgeen ik reeds gevonden heb (zie onderstaande)?
Wat is je budget??
Ongeveer 400 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik hem gebruiken voor films (60%) en muziek (40%). Dit is de rest van mijn hardware:
- Denon AVR 1909
- Harman Kardon HKTS 7 surround speakerset (speakers staan ingesteld op "small" vanaf 150 Hz, geloof ik)
Ter info, onze woonkamer is ongeveer 10 x 3 meter waarvan 1/3 zithoek is en ik de HKTS 7 subwoofer krachtig genoeg vond.
Wat heb je zelf al gevonden?
Om te beginnen heb ik een aantal topics op GoT bekeken zoals Het Grote Subwoofer Topic, deze en deze thread.
Op basis van deze info en de hardware die ik nu heb, heb ik onderstaande wensen vragen.
Wensen
- Actieve subwoofer
- LFE aansluiting (denk ik?)
- Bij voorkeur downfire i.v.m. locatie langs de bank (= luisterpositie) en kleine kinderen (onze houtenvloer zweeft niet en huidige HK sub is ook downfire wat goed beviel)
- Betrouwbaar merk
Vragen
1) Waarop zou ik de keuze tussen 10" en 12" moeten maken?
2) In dit topic lees ik dat FeaR schrijft dat KEF terugkerende problemen heeft met hun woofers. Kan ik dit merk dan beter achterwege laten?
Woofers die ik zelf gevonden heb
- REL T-Zero (misschien aan de kleine kant? Maar wel mooi apparaat, denk ik)
- Elac Debut S10
- KEF C4
- KEF KUBE-1
- Klipsch r-10sw of r-12sw (of Klipsch RP-110SW / Klipsch RP-112SW beter i.v.m. woonruimte?)
- Bowers & Wilkins ASW608
- Tannoy TS2.10 of TS2.12