Hallo,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt, muziekproductie. Ik produceer muziek met FL Studio, Ableton en Cubase (meeste met FL studio). Hiervoor gebruik ik veel VST's, en dit trekt veel RAM en processorkracht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200, maar goedkoper is natuurlijk ook altijd fijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In de PC die ik nu gebruik heb ik 2 TB aan opslag (2x 1TB HDD), dus ik ga voor de C: schijf voor een SSD, maar welke hiervoor te gebruiken weet ik nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet zware vst's kunnen uitvoeren zonder dat de latency van mijn geluidskaart (Lexicon Alpha) (over)belast wordt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier dus eigenlijk mijn grootste vraag, wat raden jullie mij aan? Ik heb eigenlijk altijd met Asus gewerkt en dit beviel mij goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is niet zo'n probleem voor mij, wel wil ik graag genoeg usb-poorten. En ik game af en toe ook dus een goede videokaart is ook welkom
Ga je overklokken?
Hoop dat dit niet nodig hoeft te zijn
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al zei, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven in welke componenten ik het beste aan kan schaffen, en waarom.
EDIT,
Ik heb wat research gedaan, en heb het volgende lijstje bij elkaar verzameld;
Thanks in advance,
Geert
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt, muziekproductie. Ik produceer muziek met FL Studio, Ableton en Cubase (meeste met FL studio). Hiervoor gebruik ik veel VST's, en dit trekt veel RAM en processorkracht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1200, maar goedkoper is natuurlijk ook altijd fijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In de PC die ik nu gebruik heb ik 2 TB aan opslag (2x 1TB HDD), dus ik ga voor de C: schijf voor een SSD, maar welke hiervoor te gebruiken weet ik nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet zware vst's kunnen uitvoeren zonder dat de latency van mijn geluidskaart (Lexicon Alpha) (over)belast wordt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier dus eigenlijk mijn grootste vraag, wat raden jullie mij aan? Ik heb eigenlijk altijd met Asus gewerkt en dit beviel mij goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is niet zo'n probleem voor mij, wel wil ik graag genoeg usb-poorten. En ik game af en toe ook dus een goede videokaart is ook welkom
Ga je overklokken?
Hoop dat dit niet nodig hoeft te zijn
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al zei, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven in welke componenten ik het beste aan kan schaffen, en waarom.
EDIT,
Ik heb wat research gedaan, en heb het volgende lijstje bij elkaar verzameld;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 304,50 | € 304,50 |
| 1 | MSI H97 GAMING 3 | € 101,50 | € 101,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 638,85 | |
Thanks in advance,
Geert
[ Voor 44% gewijzigd door geerthendriksss op 25-04-2016 20:02 . Reden: update componenten ]