Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik gebruiken voor muziekproductie met Ableton Live. Ik gebruik nu nog een core2duo processor en loop voortdurend tegen CPU-problemen aan. Met het nieuwe systeem wil ik een aantal jaren probleemloos aan de slag kunnen. Ableton Live ondersteunt hyper-threading vandaar mijn keuze voor een core i7 processor. Verder gebruik ik het systeem alleen maar voor gewone officetaken en internet. Ik speel geen games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1.000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2 HDD's voor data, dvd-drive, TP link usb wifi adapter en deze videokaart:
En ik heb een externe audiointerface (usb/ UR44 Steinberg).
Verdere randapparatuur zoals monitoren, muis en toetsenbord is allemaal al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb diverse BBG's bekeken en forumtopics en op basis daarvan onderstaande lijst samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een aantal jaren goed mee kunnen voor mijn doel. En ik wil liefst een niet te grote kast, vandaar de keuze die in mijn lijstje staat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Gaan de door mij gekozen componenten goed samen?
2. Wat vinden jullie van de gekozen voeding, CPU koeler en RAM gelet op het doel van deze desktop?
3. Heeft het gebruik van mijn oude videokaart eigenlijk nog wel zin? (ik speel geen games)
Alvast bedankt!
edit:audiointerface toegevoegd bij onderdelen die ik al heb
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik gebruiken voor muziekproductie met Ableton Live. Ik gebruik nu nog een core2duo processor en loop voortdurend tegen CPU-problemen aan. Met het nieuwe systeem wil ik een aantal jaren probleemloos aan de slag kunnen. Ableton Live ondersteunt hyper-threading vandaar mijn keuze voor een core i7 processor. Verder gebruik ik het systeem alleen maar voor gewone officetaken en internet. Ik speel geen games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1.000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2 HDD's voor data, dvd-drive, TP link usb wifi adapter en deze videokaart:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | XFX Radeon R7 250X 1GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
En ik heb een externe audiointerface (usb/ UR44 Steinberg).
Verdere randapparatuur zoals monitoren, muis en toetsenbord is allemaal al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb diverse BBG's bekeken en forumtopics en op basis daarvan onderstaande lijst samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een aantal jaren goed mee kunnen voor mijn doel. En ik wil liefst een niet te grote kast, vandaar de keuze die in mijn lijstje staat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Gaan de door mij gekozen componenten goed samen?
2. Wat vinden jullie van de gekozen voeding, CPU koeler en RAM gelet op het doel van deze desktop?
3. Heeft het gebruik van mijn oude videokaart eigenlijk nog wel zin? (ik speel geen games)
Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 311,65 | € 311,65 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 73,98 | € 73,98 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,73 | € 148,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,16 | |
edit:audiointerface toegevoegd bij onderdelen die ik al heb