Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gon1234
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-07 23:20
MilesD. schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 06:39:
[...]

Als je even je best doet struikel je over de info wat dit model betreft.. :+
Veel losstaande reviews inderdaad, maar ik kon geen reviews vinden die de televisie vergelijken met de modellen van 2015. Ik vindt alleen erg positieve reviews van de JU7000 en de KS7000 zonder dat ze met elkaar vergeleken worden.

Ik ben even wezen informeren en de JS9000 heeft zich nu ook in de strijd gegooid. Deze kan ik voor dezelfde prijs als de KS7000 mee krijgen. Aangezien de JS9000 wél over een mini-jack aansluiting beschikt en daarnaast een voet in het midden,een mooiere remote, een een octa-core processor heeft, denk ik dat mijn keuze daar voor gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Gon1234 op 23-07-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De 2016 modellen scoren hier iets hoger dan de 2015 modellen http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung
mini jack is de koptelefoon aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gon1234
RAAF12 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:23:
De 2016 modellen scoren hier iets hoger dan de 2015 modellen http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung
mini jack is de koptelefoon aansluiting?
De PQI van de KS7000 was inderdaad ook 2100, tegenover de JS9000 met een PQI van 2000.
Zelf heb ik o.a. deze pagina van rtings veel bezocht tijdens het vergelijken van televisies:
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/55-inch/best
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js9000

De KS7000 valt echter nog niet te vinden op de site, al is de KS8000 net wat beter dan de JS9000. Dus vermoedt ik dat de JS9000 en de KS7000 vrijwel gelijk liggen qua rating. Al zijn de min-jack aansluiting (aka 3,5mm jack, voor je koptelefoon/boxen/game headset) de voet en de mooiere afstandsbediening dan toch de dingen waarom ik meer neig om voor de JS9000 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51
Heeft de KS8000 geen mini-jack? Wtf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
USA ks8000 is in europa KS7000, zo was het toch?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Amaze86 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:23:
USA ks8000 is in europa KS7000, zo was het toch?
Correct d:)b

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15

TF

bla bla

ik zie aanbieders van de ue65ks8000 die 1000 euro goedkoper zijn in de pricewatch. Dat is toch apart. Zelfs bij grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
TF schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:06:
ik zie aanbieders van de ue65ks8000 die 1000 euro goedkoper zijn in de pricewatch. Dat is toch apart. Zelfs bij grijze import.
Link? :P

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gon1234
Sjah schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:58:
Heeft de KS8000 geen mini-jack? Wtf...
Klopt, voor mij dus een reden om voor de JS9000 te gaan.
Oh echt? Geldt dit ook voor de JU modellen? En hoe zit dat dan precies met de andere modelnummers?
KS7000 (eu) = KS8000 (usa)
KS8000 (eu) = KS9000 (usa)?
KS9000 (eu) = KS9500 (usa)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:15
Ik ben op zoek naar de Samsung ue65KS8000. Ze zijn nog steeds prijzig. Ik kreeg echter van een zaak een afhaalprijs van 2999,-- Daar gaat dan ook nog de cashback van 300,-- vanaf. Netto prijs is dan 2699,-- Betreft hier gewoon een NL. (Is de cashback ook niet mogelijk). Daarnaast werd mij verteld dat de Samsung ue60KS6000 wordt vervangen voor een 65 inch model. Ook deze is best interessant. Heeft geen twin tuner. Wanneer deze gaat komen kon men mij nog niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51
Gon1234 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:54:
[...]

Klopt, voor mij dus een reden om voor de JS9000 te gaan.
Tx Gon, ik had de 49KS8000 op het oog, die valt nu af. Is dit een trend die we overal gaan zien, bij alle merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

mavical schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:18:
Ik ben op zoek naar de Samsung ue65KS8000. Ze zijn nog steeds prijzig. Ik kreeg echter van een zaak een afhaalprijs van 2999,-- Daar gaat dan ook nog de cashback van 300,-- vanaf. Netto prijs is dan 2699,-- Betreft hier gewoon een NL. (Is de cashback ook niet mogelijk). Daarnaast werd mij verteld dat de Samsung ue60KS6000 wordt vervangen voor een 65 inch model. Ook deze is best interessant. Heeft geen twin tuner. Wanneer deze gaat komen kon men mij nog niet vertellen.
Wat is er interessant aan dan? 50hz instappertje afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Zie de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Foutje. Ik bedoel de 7000 serie. Geen 6000 serie. Er komt dus een ue65ks7000. De 60 inch gaat eruit. Deze 65 inch is al te koop in Engeland / Spanje. Nu NL nog. IS een goed alternatief voor de 8000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

mavical schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:26:
Foutje. Ik bedoel de 7000 serie. Geen 6000 serie. Er komt dus een ue65ks7000. De 60 inch gaat eruit. Deze 65 inch is al te koop in Engeland / Spanje. Nu NL nog. IS een goed alternatief voor de 8000 serie.
is dat definitief? Heb je meer info? Ik zie hem hier en daar al opduiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhderksen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-04-2024
ik heb een minpunt ontdekt aan mijn 55ks7000. De zwarte achterplaat laat los van het paneel. Schijnt volgens Selectro uit Arnhem veel voor te komen bij deze 2016 reeks. Samsung is namelijk dit jaar gestart met de productie van achterplaten die schroefloos aan het paneel vast zitten. De achterplaten worden met een klik systeem vastgeklikt aan het paneel. Als de achterplaat los springt, dan is het bijna onmogelijk deze terug te drukken op z'n plek.

Aankomende donderdag komt Selectro mijn tv repareren. Zij hebben hiervoor een nieuwe zwarte achterplaat besteld en onderdelen om het kliksysteem te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
jwhderksen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:13:
ik heb een minpunt ontdekt aan mijn 55ks7000. De zwarte achterplaat laat los van het paneel. Schijnt volgens Selectro uit Arnhem veel voor te komen bij deze 2016 reeks. Samsung is namelijk dit jaar gestart met de productie van achterplaten die schroefloos aan het paneel vast zitten. De achterplaten worden met een klik systeem vastgeklikt aan het paneel. Als de achterplaat los springt, dan is het bijna onmogelijk deze terug te drukken op z'n plek.

Aankomende donderdag komt Selectro mijn tv repareren. Zij hebben hiervoor een nieuwe zwarte achterplaat besteld en onderdelen om het kliksysteem te verbeteren.
Dit zou je eigenlijk meer als een voordeel kunnen zien.

Uit het verleden is meermaals gebleken dat op de punten waar de behuizing is vastgeschroefd aan het paneel, uniformiteitsproblemen kunnen ontstaan in de achtergrondverlichting. Door de schroeven losser te draaien, hebben gebruikers o.a. hier op het forum ervoor kunnen zorgen de backlight bleeding/clouding te verminderen.

Het kliksysteem dat Samsung nu dan gebruikt, zal vermoedelijk een antwoord zijn op de uniformiteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Dimens schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Dit zou je eigenlijk meer als een voordeel kunnen zien.

Uit het verleden is meermaals gebleken dat op de punten waar de behuizing is vastgeschroefd aan het paneel, uniformiteitsproblemen kunnen ontstaan in de achtergrondverlichting. Door de schroeven losser te draaien, hebben gebruikers o.a. hier op het forum ervoor kunnen zorgen de backlight bleeding/clouding te verminderen.

Het kliksysteem dat Samsung nu dan gebruikt, zal vermoedelijk een antwoord zijn op de uniformiteitsproblemen.
Zijn alle 2016 samsungs dan perfect uniform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Bever! schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Zijn alle 2016 samsungs dan perfect uniform?
Een perfecte uniformiteit is natuurlijk niet mogelijk, maar het zal vast en zeker helpen. Er zal nu vermoedelijk ook minder stress op de drukpunten ontstaan tijdens transport. Deze stress kan ook voor uniformiteitsproblemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
Dimens schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Een perfecte uniformiteit is natuurlijk niet mogelijk, maar het zal vast en zeker helpen. Er zal nu vermoedelijk ook minder stress op de drukpunten ontstaan tijdens transport. Deze stress kan ook voor uniformiteitsproblemen zorgen.
Ik heb de 65KS8000 gekocht bij buybestshop (1000 euro goedkoper dan rest)
EN allemachtig wat een tv. Contrast is subliem. Netflix HDR materiaal (Marco Polo) is prachtig.

Beeld uniformiteit heb ik getest met test schermen. Als een scherm compleet gevuld is met één kleur kun je wat verschil in uniformiteit zien, maar velen malen beter dan bij anderen. En hoe groter de lcd tv hoe moeilijker het voor de fabrikanten is.

De one connect box is ook zeer handig. Alle hdmi kabels op een externe box en maar 1 verbinding naar de tv

5 van 5 sterren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
beckertje1 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Ik heb de 65KS8000 gekocht bij buybestshop (1000 euro goedkoper dan rest)
EN allemachtig wat een tv. Contrast is subliem. Netflix HDR materiaal (Marco Polo) is prachtig.

Beeld uniformiteit heb ik getest met test schermen. Als een scherm compleet gevuld is met één kleur kun je wat verschil in uniformiteit zien, maar velen malen beter dan bij anderen. En hoe groter de lcd tv hoe moeilijker het voor de fabrikanten is.

De one connect box is ook zeer handig. Alle hdmi kabels op een externe box en maar 1 verbinding naar de tv

5 van 5 sterren!
Welk type heb je geleverd gekregen ? Een LXXH ? Hoe is het gegaan met de instelling van de TV ? Nog problemen ondervonden. Hoe ging verder het bestelproces bij deze webshop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 22:18
Ik kan bij de BCC de UE60KS7000 (€2400) krijgen voor €2200 en nog eens 10% eraf, dus dan komt de tv op €1980. Ook zit hier nog een cashback op van €200 wat in totaal de TV €1780 maakt voor een Nederlands model.

Iemand enig idee of de 7000serie echt zo goed is? Ik heb 'm vergeleken met de 8000 serie, maar ik vind het prijs verschil nogal enorm. De 2 tuners in de 8000 serie gebruik ik niet, de voet ook niet aangezien ik de TV ophang en qua dikte vind ik ze allebei niet echt veel verschillen. de QPI is 2100 vs 2300, maar dat valt wel mee toch?

Ik lees namelijk veel gemengde gevoelens over de 7000 serie, ik sta echt op het punt om de TV te kopen, maar zal verschrikkelijk balen als ik bijv een voetbal wedstrijd zit te kijken en toch geen scherp beeld heb.

Iemand een goede aanrader wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
potag schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:23:
Ik kan bij de BCC de UE60KS7000 (€2400) krijgen voor €2200 en nog eens 10% eraf, dus dan komt de tv op €1980. Ook zit hier nog een cashback op van €200 wat in totaal de TV €1780 maakt voor een Nederlands model.

Iemand enig idee of de 7000serie echt zo goed is? Ik heb 'm vergeleken met de 8000 serie, maar ik vind het prijs verschil nogal enorm. De 2 tuners in de 8000 serie gebruik ik niet, de voet ook niet aangezien ik de TV ophang en qua dikte vind ik ze allebei niet echt veel verschillen. de QPI is 2100 vs 2300, maar dat valt wel mee toch?

Ik lees namelijk veel gemengde gevoelens over de 7000 serie, ik sta echt op het punt om de TV te kopen, maar zal verschrikkelijk balen als ik bijv een voetbal wedstrijd zit te kijken en toch geen scherp beeld heb.

Iemand een goede aanrader wat te doen?
Zowel de 7000 als de 8000 zijn als beste uit de July 2016 test van de consumentenbond gekomen, rennen zou ik zeggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:27
@MilesD: Ik zou toch eerder een paar reviews van enkele respectabele sites lezen i.p.v. de consumentenbond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
potag schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:23:
Ik heb de afgelopen 2 dagen voetbal zitten kijken op mijn ue49ks7000, maar heb absoluut geen last van onscherp beeld. Ben ook echt gewoon zeer tevreden over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
Oke perfect, dan ga ik hem maar bij de BCC bestellen. Heb voor de zekerheid nog even polshoogte genomen bij de TVreus (zeer goede klantreferenties), maar toch zit er een addertje onder het gras....

Hoi
TVreus.nl neemt nu deel aan de sessie
TVreus.nl
Goedemorgen
Waar kan ik u mee van dienst zijn?
U — Werk info bij
Ik heb even een vraag over de samsung ks7000 60 inch
ik zie niet op de site staan welk model dat is
is dat een EU model of NL?
TVreus.nl
Al onze tv's zijn voor de Nederlandse markt
U — Werk info bij
oke dus dan krijg ik ook een nederlands model geleverd ?
TVreus.nl
Wat is een Nederlands model? Voor de Nederlandse markt
U — Werk info bij
de UE60KS7000SXXN
TVreus.nl
Die heb ik ook
Maar voor die laatste letters betaal je 500 euro meer
U — Werk info bij
dat snap ik niet? waarom is dat dan?
welk model nummer krijg ik dan bij jullie voor die prijs ?
TVreus.nl
Verschilt elke keer
Ja Samsung zet een aantal domme letters achter en vraagt voor de zelfde tv veel meer
Niks is anders
U — Werk info bij
Dat lijkt me sterk voor een prijsverschil van 500 euro
TVreus.nl
Dan moeten die andere kopen
U — Werk info bij
staat die ook op de website bij jullie ?
TVreus.nl
Nee
Maar bij interesse kan ik die in uw winkelwagen zetten en dan kunt u die betalen
U — Werk info bij
hmmm.. nee dank je. Ik bestel hem wel bij een webshop die ze wel op de website heeft staan
anders krijg ik straks het verkeerde model voor een extra prijs van 500 euro
TVreus.nl
Oke prima

Update: Net buybestshop gebeld, ook die hebben buitenlandse modellen, maar spreken met de fabrikant af dat ze nederlands ingesteld worden en ondersteuning geven voor ziggo upc etc.

Ik vraag me toch nog steeds af wat nu daadwerkelijk het verschil is, behalve de prijs...

[ Voor 8% gewijzigd door potag op 29-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Anteros schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:48:
@MilesD: Ik zou toch eerder een paar reviews van enkele respectabele sites lezen i.p.v. de consumentenbond :)
Het is een review .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

potag schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:12:
Oke perfect, dan ga ik hem maar bij de BCC bestellen. Heb voor de zekerheid nog even polshoogte genomen bij de TVreus (zeer goede klantreferenties), maar toch zit er een addertje onder het gras....

Hoi
TVreus.nl neemt nu deel aan de sessie
TVreus.nl
Goedemorgen
Waar kan ik u mee van dienst zijn?
U — Werk info bij
Ik heb even een vraag over de samsung ks7000 60 inch
ik zie niet op de site staan welk model dat is
is dat een EU model of NL?
TVreus.nl
Al onze tv's zijn voor de Nederlandse markt
U — Werk info bij
oke dus dan krijg ik ook een nederlands model geleverd ?
TVreus.nl
Wat is een Nederlands model? Voor de Nederlandse markt
U — Werk info bij
de UE60KS7000SXXN
TVreus.nl
Die heb ik ook
Maar voor die laatste letters betaal je 500 euro meer
U — Werk info bij
dat snap ik niet? waarom is dat dan?
welk model nummer krijg ik dan bij jullie voor die prijs ?
TVreus.nl
Verschilt elke keer
Ja Samsung zet een aantal domme letters achter en vraagt voor de zelfde tv veel meer
Niks is anders
U — Werk info bij
Dat lijkt me sterk voor een prijsverschil van 500 euro
TVreus.nl
Dan moeten die andere kopen
U — Werk info bij
staat die ook op de website bij jullie ?
TVreus.nl
Nee
Maar bij interesse kan ik die in uw winkelwagen zetten en dan kunt u die betalen
U — Werk info bij
hmmm.. nee dank je. Ik bestel hem wel bij een webshop die ze wel op de website heeft staan
anders krijg ik straks het verkeerde model voor een extra prijs van 500 euro
TVreus.nl
Oke prima

Update: Net buybestshop gebeld, ook die hebben buitenlandse modellen, maar spreken met de fabrikant af dat ze nederlands ingesteld worden en ondersteuning geven voor ziggo upc etc.

Ik vraag me toch nog steeds af wat nu daadwerkelijk het verschil is, behalve de prijs...
Toch tricky he dit. Wat is dan het verschil? Grijs gebied waar 500-1000 euro tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:07
Op dit moment is de ONE FOR ALL SV6650 in de aanbieding bij http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Heeft iemand al ervaring met deze muurbeugel en de 2016KS serie van Samsung?

edit
Voor de muurbeugel:
VESA 200x200 ✓
VESA 300x300 ✓
VESA 400x300 ✓
VESA 400x400 ✓
VESA 600x400 ✓

Voor de samsung 55" 7000 / 8000 kan ik het zo niet vinden?

[ Voor 36% gewijzigd door nii3k op 29-07-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb zojuist contact gehad met een tv leverancier. De KS8000 is momenteel niet leverbaar dan wel heeft leveringsproblemen door de afdekplaat aan de achterzijde van de TV. Deze geeft soms een bolling. De TV's die via de grijze import worden betrokken zouden middels een bepaalde afstandsbediening een jailbreak ondergaan waardoor de Nederlandse Software wordt geactiveerd. Dit zou voor Samsung bij een reparatie te zien zijn. Door deze jailbreak zou de Nederlandse garantie komen te vervallen. Dit geldt dus voor de TV's van Plasmavisie, BestBuyShop en TVreus. Ik kan het verder niet checken of deze info correct is.

[ Voor 4% gewijzigd door mavical op 29-07-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potag
mavical schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:07:
Ik heb zojuist contact gehad met een tv leverancier. De KS8000 is momenteel niet leverbaar dan wel heeft leveringsproblemen door de afdekplaat aan de achterzijde van de TV. Deze geeft soms een bolling. De TV's die via de grijze import worden betrokken zouden middels een bepaalde afstandsbediening een jailbreak ondergaan waardoor de Nederlandse Software wordt geactiveerd. Dit zou voor Samsung bij een reparatie te zien zijn. Door deze jailbreak zou de Nederlandse garantie komen te vervallen. Dit geldt dus voor de TV's van Plasmavisie, BestBuyShop en TVreus. Ik kan het verder niet checken of deze info correct is.
Dit kan inderdaad zeker kloppen, ik vind dat ze bij alle bovenstaande partijen er erg vaag over doen waarom het 500EU / meer verschilt. Je weet gewoon van te voren dat als een TV zo goedkoop word aangeboden dat er een addertje onder het gras zit.

Je zal maar een tv kopen bij hun en 1 van deze webshops verdwijnt uit de lucht, dan kan je naar samsung zelf toe m.b.t. garantie en dan stoot je gegarandeerd je neus |:(

Voor mij geen TVreus, BestBuyShop of Plasmavisie meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Je registreert je TV na aankoop op de Samsung site voor de garantie, zou die dat dan niet aangeven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
mavical schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:07:
Door deze jailbreak zou de Nederlandse garantie komen te vervallen. Dit geldt dus voor de TV's van Plasmavisie, BestBuyShop en TVreus. Ik kan het verder niet checken of deze info correct is.
Dat de toestellen niet met fabrieksgarantie van Samsung komen is logisch, maar de Nederlandse garantie of consumentengarantie blijft gewoon van toepassing. De verkoper is immers verantwoordelijk voor de garantie en als zij een aangepaste versie van een artikel verkopen, betekent dat niet dat zij die verantwoordelijkheid niet meer hebben.

Als je het risico neemt, zou ik wel bij een webwinkel bestellen waarbij de verkoper al enkele jaren actief is. Zo zijn er ook bedrijven die slimme constructies met BV's en Holdings opzetten om ze na enkele maanden failliet te laten gaan, alle verantwoordelijkheden verliezen en vervolgens een nieuwe BV op te starten. Qplaza BV / BuyMi.nl is er bijvoorbeeld een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Dimens schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:40:
[...]

Dat de toestellen niet met fabrieksgarantie van Samsung komen is logisch, maar de Nederlandse garantie of consumentengarantie blijft gewoon van toepassing. De verkoper is immers verantwoordelijk voor de garantie en als zij een aangepaste versie van een artikel verkopen, betekent dat niet dat zij die verantwoordelijkheid niet meer hebben.

Als je het risico neemt, zou ik wel bij een webwinkel bestellen waarbij de verkoper al enkele jaren actief is. Zo zijn er ook bedrijven die slimme constructies met BV's en Holdings opzetten om ze na enkele maanden failliet te laten gaan, alle verantwoordelijkheden verliezen en vervolgens een nieuwe BV op te starten. Qplaza BV / BuyMi.nl is er bijvoorbeeld een.
Dat is totaal onwaar. Samsung levert garantie de hele EER en Zwitserland voor alles wat gekocht is daar. Dus je parallel gekochte modellen hebben gewoon garantie hier van zowel de winkel als Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Bever! schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:03:
[...]

Dat is totaal onwaar. Samsung levert garantie de hele EER en Zwitserland voor alles wat gekocht is daar. Dus je parallel gekochte modellen hebben gewoon garantie hier van zowel de winkel als Samsung.
Het verlies van garantie bij Samsung is dan ook niet van toepassing op de import maar op de aanpassing van software door de importeur. Bij het aanbrengen van aanpassingen in het servicemenu - wat de importeurs doen om de landcode van SXXH over te zetten naar SXXN - kan en zal Samsung de fabrieksgarantie weigeren. Iets wat ook door een monteur van Samsung televisies hier op Tweakers is bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Dit is mij intussen ook bevestigd. En aangezien het prijsverschil met de cashback voor mij op een 65 inch nog maar 117 euro bedraagt ga ik dat risico niet lopen. Een dealer geeft een prijs van 2999,-- voor een NL model minus de cashback van 300,-- geeft een prijs van 2699, is een verschil van 117 euro met bijv. Plasmavisie.
Dimens schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:14:
[...]

Het verlies van garantie bij Samsung is dan ook niet van toepassing op de import maar op de aanpassing van software door de importeur. Bij het aanbrengen van aanpassingen in het servicemenu - wat de importeurs doen om de landcode van SXXH over te zetten naar SXXN - kan en zal Samsung de fabrieksgarantie weigeren. Iets wat ook door een monteur van Samsung televisies hier op Tweakers is bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
mavical schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:39:
[...]

Welk type heb je geleverd gekregen ? Een LXXH ? Hoe is het gegaan met de instelling van de TV ? Nog problemen ondervonden. Hoe ging verder het bestelproces bij deze webshop ?
Ik heb model UE65KS8090TXZG

Geen idee wat dat verder inhoud. Beeld instellen is een makkie. Film modus, warm1. Verder bijna alle "verbeteringen" uitgezet. HDR materiaal wordt vanzelf gedetecteerd en dan gaat helderheid naar max.

Verder hanteert buybestshop net wat andere leveringstijden. Je moet rekenen op 8 werkdagen. De eigenaar gebruikt eigen koeriers. Zeer hulpvaardige eigenaar. De rest is gewoon hetzelfde, met ideal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Model ue65KS8090 TXZG is afkomstig uit Duitsland. Is in principe voor de Duitse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

@TF 'Toch tricky he dit. Wat is dan het verschil? Grijs gebied waar 500-1000 euro tussen zit'

Zal van het land afhangen, koopkracht, grootte, aantal inwoners.
Mediamarkt in Spanje zijn ze ook veel goedkoper en dat is geen grijze import. www.mediamarkt.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:26
RAAF12 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:25:
@TF 'Toch tricky he dit. Wat is dan het verschil? Grijs gebied waar 500-1000 euro tussen zit'

Zal van het land afhangen, koopkracht, grootte, aantal inwoners.
Mediamarkt in Spanje zijn ze ook veel goedkoper en dat is geen grijze import. www.mediamarkt.es
Inderdaad daar heb ik mijn 65KS9000 ook gekocht,was toen een aanbieding voor het EK.
Had hem zelfs 100 euro goedkoper als de huidige prijs :*)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Als ik dit zo allemaal lees lijkt het erop dat de Nederlandse Samsung importeur hogere prijzen rekent dan de andere Europese importeurs. Het verschil is wel enorm.

Beetje jammer van de prijzen. Ik krijg er een nare smaak van in de mond dat je 1000 euro kan afdingen op een product van 3000 euro. Doet me denken aan de fantasieprijzen die keukenboeren hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik kom regelmatig in Duitsland en daar zijn de officiele prijzen van oa de Samsung nog stuk duurder dan onze prijzen in Nederland dit verschilt vaak van land tot land helaas niks geen Europese eenheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

upje schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:15:
Als ik dit zo allemaal lees lijkt het erop dat de Nederlandse Samsung importeur hogere prijzen rekent dan de andere Europese importeurs. Het verschil is wel enorm.

Beetje jammer van de prijzen. Ik krijg er een nare smaak van in de mond dat je 1000 euro kan afdingen op een product van 3000 euro. Doet me denken aan de fantasieprijzen die keukenboeren hanteren.
Tja opzich best slim gedaan. Introduceert een tv paar honderd euro duurder dan eigenlijk de bedoeling en geeft dan een cashback actie. Jan met de pet denkt dat hij spekkoper is en eigenlijk is het gewoon een sigaar uit eigen doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Morgen laatste dag cashback, daarna gaan de 'adviesprijzen' dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:48

heho

Ommen, Overijssel

Gisteren de UE49KS7000 besteld bij mijn lokale Expert. Heb hier vroeger gewerkt en krijg altijd nog leuke korting. De baas zelf was op vakantie en kijkt later nog even of het nog scherper kan/kon :-)
Heb nu €1399 betaald en krijg dan nog €150 cashback van Samsung.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zitten zoeken naar een site waar ik kan zien welke Apps er voor de Samsung TV beschikbaar zijn. Ik vind echter niets behalve wat algemene gegevens.

Bestaat zo'n site en waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 22:10
Na 5 jaar een Panasonic 50VT30 te hebben gehad wilde ik eigenlijk een OLED maar omdat de OLED niet precies voldoet aan mijn wensen (soundbar die ik niet wil, inputlag tehoog, "above black" wat nog weleens slecht beeld kan leveren) heb ik de OLED aanschaf een jaartje opgeschoven en een 55KS8000 gekocht.

en.... ik ben eigenlijk behoorlijk onder de indruk van deze TV, zwart waardes zijn beter dan mijn ouwe plasma, kleuren zijn heel mooi en deze LED TV kan heel helder wat in tegenstelling tot mijn Plasma een verademing is in mijn huiskamer die behoorlijk licht is.

PS4 in combinatie met deze TV is top mede door de inputlag die maar 20ms is en via Netflix al heel wat mooie 4k beelden voorbij zien komen.

Niet alles is goed aan deze TV want als je kijkt in een hoek dan vervagen de kleuren behoorlijk snel en wordt zwart --> grijs/zwart.

Ik heb de Samsung gekocht via Plasmavisie wat een erg prettige ervaring was, levering was snel en de prijs was prima.

Mijn model nr is TXXH en is dus een buitenlands model?! merk er verder weinig van trouwens.

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
Ik heb dus blijkbaar ook een buitenlands model.
Er staat op de sticker op de doos met model wel duidelijk NL op (temeer met veel andere landen)
Ik merk er zelf helemaal niets van. Zeer tevreden dus het is goed zo.
Garantie leg ik bij de webfirma neer waar ik de tv gekocht mocht er iets kapot gaan.
Ergo, nog totaal geen spijt of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

beckertje1 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:11:
Ik heb dus blijkbaar ook een buitenlands model.
Oost-europees, Letland, Slowakije ect wordt ie verkocht. Samsung assembleerde TV's voor Europa in Hongarije in 2015 wegens lage lonen. De 2016 modellen komen uit Slovakia.

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 02-08-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Hoe lang duurt het bij Samsung voor ze de adviesprijzen aanpassen na zo'n promotie?
Hebben we het dan over dagen of weken?

Zelf ben ik geïnteresseerd in de ks7000 60".
Wil hem liever niet bij die bestbuy shop halen, maar scheelt toch 700 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
masterrobo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:16:
Hoe lang duurt het bij Samsung voor ze de adviesprijzen aanpassen na zo'n promotie?
Hebben we het dan over dagen of weken?

Zelf ben ik geïnteresseerd in de ks7000 60".
Wil hem liever niet bij die bestbuy shop halen, maar scheelt toch 700 euro!!
Als je nou naar de grafiek kijkt in de Pricewatch van vorige modellen, weet je ongeveer wat prijserosie doet.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
HDR+ update naar meerdere compatible TV vanaf September

https://www.homecinemamag...aar-alle-compatibele-tvs/

[ Voor 25% gewijzigd door MilesD. op 01-08-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
RAAF12 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:08:
[...]

Oost-europees, Letland, Slowakije ect wordt ie verkocht. Samsung assembleert TV's voor Europa in Hongarije wegens lage lonen.
Wat is het gevolg van dit? Is geen andere tv denk ik zo qua techniek
Heeft het met garantie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Kreeg net een belletje van expert. Mijn tv is er nog niet. Er was wat met bepaalde serienummers, wat precies weet ik niet. Ik krijg nu €150 extra korting ipv de cashback waar ik recht op had. Voor mij lekker makkelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ben wel nieuwsgierig wat er met die serienummers aan de hand is! Even navragen?
@beckertje
Er is meer zekerheid als er wat kapot gaat bij een XXN model. Dat kost wel enige €€€. Aan de klant om te bepalen wat ie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ik hoop dat de tv er morgen is en zal dan nog even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RAAF12 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:42:
@beckertje
Er is meer zekerheid als er wat kapot gaat bij een XXN model. Dat kost wel enige €€€. Aan de klant om te bepalen wat ie wil.
Klopt, je moet de afweging maken of 300 tot 500 euro meer betalen voor NL garantie het je waard is.
2 jaar garantie heb je ook bij de leverancier. Het enige voordeel binnen die 2 jaar is dat mocht de leverancier failliet gaan je bij Samsung kan aankloppen.
Daarnaast betaal je na 2 jaar meestal toch nog aanzienlijk voor reparatie (Uit eigen ervaring, weet niet hoe het bij Samsung geregeld is. Misschien hebben ze daar een coulance regeling), ook al is de levensduur van een TV langer. Garantie krijgen na 2 jaar is vaak een kwestie van lange adem hebben.
Uurloon betaal je bijna altijd, alleen de onderdelen niet.
Daarnaast, mocht het geld kosten heb je toch die 300 tot 500 euro, die je in eerste instantie hebt uitgespaard.
Zoals RAAF12 zegt, jij als klant bepaalt wat je wilt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Ik vraag me echt af of Samsung of andere fabrikant een garantie mag weigeren puur omdat er een stukje software anders is ?
als ik een apparaat met UK stekker met een verloop hier in de muur steek, en dan gaat deze kapot, dan begrijp ik het wel, maar de tv's zijn allen gelijk, op een stukje software instellingen na.

Als er wezenlijke hardware verschillen zijn dan misschien wel, maar software alleen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

heho schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:03:
Ik hoop dat de tv er morgen is en zal dan nog even navragen.
Fijn! Hier is bij de lokale Expertwinkel €300 korting op de adviesprijs van 1699 onbespreekbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Iemand enig idee waarom mijn receiver niet automatisch aangaat wanneer ik de KS8000 aanzet met de afstandsbediening van de TV.

Receiver is een Panasonic SA-59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

RAAF12 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:42:
Het bleek om een probleem te gaan tussen deze expert winkel en de leverancier, iets met een contract of zo. Is prima opgelost voor mij.
TV staat dus inmiddels en zal me vanavond eens gaan verdiepen of een film kijken ...
Heb al even een stukje Netflix opgezet en dat ziet er :9~ uit. Zag trouwens op de Expert site dat als je een review van dit product schrijft dat je ook nog €50 shoptegoed krijgt, ook maar eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Laatst online: 07-09 18:56
Vandaag de 65KS8000 ontvangen maar bij mij zat er maar 1 afstandsbediening (smart remote) bij. Zoals ik in reviews lees zouden er toch 2 bij moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Alleen bij een benelux model krijg je 2 remotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Mijn 55KS8000 begint ineens tegen mij te praten bij elke verandering in het menu!
hoe krijg ik dit weer uit?

Gelukt

[ Voor 7% gewijzigd door Niek-panna op 05-08-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore
  • Laatst online: 26-08 15:37

predacore

@TychoV

Ik ben de afgelopen tijd me aan het orienteren in de UHD-TV's, ik wil gaan voor een KU 6400 serie.
maar ik kom een 6400, een 6450 en een 6470 tegen. Wat is het verschil?
In de tweakers vergelijking is alles identiek behalve de prijs en misschien de voet. Is de voet echt het enige verschil?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZTrdiGB.png

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
De KS7000 binned :)

Als eerste maar even Netflix opgezet en eens gekeken naar dat Marco Polo waar iedereen het over heeft

Eerste indruk? Beetje heel fijn blokjesvorming om bewegende objecten ( mensen )
HDR+ staat aan

Moet nog veel uitvogelen, maar dat het met HDR+ aan korrelig is tijdens bewegingen roept bij mij vraagtekens op

Zoeken naar de juiste instellingen is het geval denk ik
(Iemand een tip? :) )

[ Voor 11% gewijzigd door knakker2 op 06-08-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

predacore schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:44:
Ik ben de afgelopen tijd me aan het orienteren in de UHD-TV's, ik wil gaan voor een KU 6400 serie.
maar ik kom een 6400, een 6450 en een 6470 tegen. Wat is het verschil?
In de tweakers vergelijking is alles identiek behalve de prijs en misschien de voet. Is de voet echt het enige verschil?

[afbeelding]
De KU6400 heeft geen smart afstandbediening en geen voice control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

knakker2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:08:
De KS7000 binned :)

Als eerste maar even Netflix opgezet en eens gekeken naar dat Marco Polo waar iedereen het over heeft

Eerste indruk? Beetje heel fijn blokjesvorming om bewegende objecten ( mensen )
HDR+ staat aan

Moet nog veel uitvogelen, maar dat het met HDR+ aan korrelig is tijdens bewegingen roept bij mij vraagtekens op

Zoeken naar de juiste instellingen is het geval denk ik
(Iemand een tip? :) )
Hier staan instellingen voor de KS8000 dat is de USA versie van de KS7000

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

Auto motion plus sowieso uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
RAAF12 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Hier staan instellingen voor de KS8000 dat is de USA versie van de KS7000

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

Auto motion plus sowieso uitzetten!
Dalijk na even proberen

Als HDR aan staat is er geen keuze meer tussen movie / dynamisch / etc?

Ik heb gisteren maar een uurtje zitten priegelen, maar dit gedeelte is mij nog niet geheel duidelijk.
Is het aanzetten van HDR een modus van zichzelf ? Of kan je met HDR aan nog kiezen tussen die 4 verschillende modus? ( ik vermoed van niet daar ik dus geen picture mode meer zag in het menu )

Hoop dat dat korrelige wanneer een persoon beweegt in beeld hiermee weg is. Ik moet nog wachten op de horizon box die maandag komt dus klooien met de analoge situatie waar ik nu mee zit heeft weinig nut. Zal het met Marco Polo aan gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Ik heb af en toe ook kleine haperingen tijdens voetbalwedstrijd. Welke instellingen hebben jullie aangepast?
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:22:
@maZe, met welke instellingen verhelp je die kleine haperingen? Heb al diverse instellingen getest maar blijf die kleine haperingen in oa. voetbal (1080i bron) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

frankdewildt schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:59:
Ik heb af en toe ook kleine haperingen tijdens voetbalwedstrijd. Welke instellingen hebben jullie aangepast?

[...]
Haperingen met voetbal is niet te verhelpen.
Zit in de tv.
Wordt ook vermeld in recensies. Samsung toestellen hebben hier al jaren last van.
Ik zou in ieder geval alle beeldverbetaraars uitzetten, wellicht dat het dan minder frequent is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
invincible30 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Haperingen met voetbal is niet te verhelpen.
Zit in de tv.
Wordt ook vermeld in recensies. Samsung toestellen hebben hier al jaren last van.
Ik zou in ieder geval alle beeldverbetaraars uitzetten, wellicht dat het dan minder frequent is.
Wat een grote totale onzin is dit....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Gewoon niet naar voetbal kijken. Heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

MilesD. schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Wat een grote totale onzin is dit....!
Is geen onzin.
Google maar eens op dit probleem.
Stond nog in een recensie van een recent toestel.
Als ik de link heb dan plaats ik die hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Heb nergens last van en met mij de meeste niet,als je op het AV forum leest zijn er een paar die er [schijnbaar] last van hebben.

https://www.avforums.com/...rs-thread.2021144/page-86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb nog geen KS model maar ben benieuwd of Miracast werkt. Dus scherm van telefoon of computer draadloos laten zien op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook nog steeds met voetbal met 1080i bron. Als ik op 720p zet dan niet. Heb al met samsung gebeld. Ik denk dat meerdere mensen die klachten moeten indienen voordat samsung er iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Stukje uit een recensie van flatpanelshd:

Ik ervaarde dit ook op mijn Samsung plasma.
Vooral met voetbal.

For a few years now, we have complained about micro-stutter (on motion) on Samsung's TVs, which is a special type of motion stutter that cannot be attributed to the native frequency of the source material. Instead it occurs randomly. Unfortunately, KS8000 continues to suffer from micro-stutter and it gets worse if you try to engage the Auto Motion Plus system or feed the TV with low-quality content
Read more at http://www.flatpanelshd.c...358#5#7Vti7S8xKtmzwbDY.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Ik zelf ervaar eigenlijk helemaal geen micro-stutter op mijn 55KS8000.

Komt dat doordat ik televisie kijk door een Horizon box (1080P/50ghz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Is die Automotion functie uitzetten een optie? Lees dat hier en daar op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Niek-panna, dat is juist.
Als je de Horizon op 1080i zet heb je het waarschijnlijk ook.

@frankdewildt, heb ik uitstaan, maakt geen verschil.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Wellicht ga ik even proberen met wat custom settings onder Automotion of het gaat helpen.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:38:
@Niek-panna, dat is juist.
Als je de Horizon op 1080i zet heb je het waarschijnlijk ook.

@frankdewildt, heb ik uitstaan, maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkleze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
hebben jullie ook last van dat de home knop niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhderksen
  • Laatst online: 12-04-2024
Mijn 55KS7000 terug van reparatie in verband met loslatende backcover. Helaas kreeg ik de tv in dezelfde staat, zo niet slechter terug met een nieuwe backcover erop gemonteerd. Deze liet dus ook al los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Horizon box binnen :)

Nu in total 3 afstandsbedieningen.. En als er een soundbar komt te staan 4 :')

Mensen hier die in volle blijdschap die afstandsbediening van doe box gebruiken op hun tv? Die met dat toetsenbord op de achterkant? Of laat iedereen deze massaal links liggen en gebruikt men de originele ? ( ben naarstig op zoek of dit wel kan icm gebruik van de horizon box

Bij aanzetten van de tv het eerst naar HDMI te moeten gaan is ook iets waar ik wat minder blij mee ben, al is het maar een simpele druk op de knop

Moet nog veel uitzoeken zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
knakker2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:45:
Horizon box binnen :)

Nu in total 3 afstandsbedieningen.. En als er een soundbar komt te staan 4 :')

Mensen hier die in volle blijdschap die afstandsbediening van doe box gebruiken op hun tv? Die met dat toetsenbord op de achterkant? Of laat iedereen deze massaal links liggen en gebruikt men de originele ? ( ben naarstig op zoek of dit wel kan icm gebruik van de horizon box

Bij aanzetten van de tv het eerst naar HDMI te moeten gaan is ook iets waar ik wat minder blij mee ben, al is het maar een simpele druk op de knop

Moet nog veel uitzoeken zo te zien
Ik laat persoonlijk de horizon box afstandsbediening links liggen en gebruik alleen de smart remote van de KS8000.

Moet alleen handmatig mijn receiver uit en aan zetten en als ik klaar ben met tv kijken handmatig de horizon box uitzetten (aan gaat hij wel)

Dit liever dan die horizon box afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Niek-panna schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:06:
[...]

Ik laat persoonlijk de horizon box afstandsbediening links liggen en gebruik alleen de smart remote van de KS8000.

Moet alleen handmatig mijn receiver uit en aan zetten en als ik klaar ben met tv kijken handmatig de horizon box uitzetten (aan gaat hij wel)

Dit liever dan die horizon box afstandsbediening.
Dus dan heb jij die smart remote gekoppeld
Ben ik zo net mee bezig daar ik elke keer een melding krijg over een nieuw apparaat wat gedetecteerd is op HDMI
Wanneer de setup gestart wordt gaat ie naar "identify devices" waar ie um niet vind. Aan het einde kan je nog de smart remote handmatig toevoegen, echter komt moet je dan het typenummer invoeren welke niet te vinden is in de lijst

Hoop gedoe :(

Gelukt
Die smart remote op 10 cm van de horizon box gehouden en kan nu met dat Ietswat fragiel chrome-achtige rechthoekige knop de kanalen bedienen.

Nu nog vinden hoe ik direct naar HDMI ga na opstarten van de tv :)

[ Voor 11% gewijzigd door knakker2 op 08-08-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Ik zat in het begin ook te klooien,had een VU+solo4K die ie niet herkende,ook niet na invoering van de juiste instellingen,maar de AB van de VU werkte wel,dus gebruikte ik die voor aan en uit enzo.
Inmiddels een Denon X6200W erbij en in het begin hetzelfde,nu paar weken verder en staat alles er wel in bij source,lijkt wel of die box moet leren ??

Oh ja ik heb de KS9000

[ Voor 3% gewijzigd door GRAD85 op 08-08-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
GRAD85 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:52:
Ik zat in het begin ook te klooien,had een VU+solo4K die ie niet herkende,ook niet na invoering van de juiste instellingen,maar de AB van de VU werkte wel,dus gebruikte ik die voor aan en uit enzo.
Inmiddels een Denon X6200W erbij en in het begin hetzelfde,nu paar weken verder en staat alles er wel in bij source,lijkt wel of die box moet leren ??

Oh ja ik heb de KS9000
Ik heb UPC gekozen ipv ziggo als provider in die setup wizard, denk dat dat het verschil heeft gemaakt

Ik heb nu wat meer tijd gestoken in het pielen en het is toch wel erg omslachtig zo nu en dan. Met die smart AB kan je niet direct in de tv gids van horizon komen en zo zijn en nog wat andere zaken. Maar goed dat ik geen zapper ben, of constant met apps bezig ben, of hevig heen en weer schakel van source naar source anders had ik het gebruiksgemak van m'n vorige 10 jaar oude tv fijner gevonden :+

Ik focus me liever wel in het optimaliseren van het beeld, iets waar ik nog niet tevreden over ben. Met Netflix films waar je je vingers bij af zou moeten likken zijn nog steeds wat oneffenheden te constateren ondanks gebruik te maken van instellingen die her en der gepubliceerd zijn, vraag me af of m'n matige WiFi bereik daar niet schuldig aan is. Misschien maar kabeltje trekken en dat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 17:30
Nieuwe software uit, we zitten nu aan 1125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Yep,

Zat er al 2 dagen naar te zoeken,stond op Avforum,nu aant downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

1

[ Voor 110% gewijzigd door RAAF12 op 09-08-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Langer zelfs dan 2 >:) ff naar het midden scrollen!!!

https://www.avforums.com/...rs-thread.2021144/page-86

Aug 6, 2016 at 1:53 PM #2562
AstroMidas
AstroMidas
Novice Member
daveydw said: ↑
You didn't as blenky said 1120.5 is the latest firmware
So what does 1125 mean in the attached picture then?
Attached Files:
20160806_125026.jpg
20160806_125026.jpg
Size:2.2 MB
Views:123
Thanks Thanks x 1 List

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

knakker2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:56:
[...]

Ik heb UPC gekozen ipv ziggo als provider in die setup wizard, denk dat dat het verschil heeft gemaakt

Ik heb nu wat meer tijd gestoken in het pielen en het is toch wel erg omslachtig zo nu en dan. Met die smart AB kan je niet direct in de tv gids van horizon komen en zo zijn en nog wat andere zaken.
Ik heb een Animo ontvanger van Telfort en kan direct in de programma gids komen door op het Channel knopje van de smart AB te drukken. Wisselen van kanaal met cijfers vindt ik wel wat omslachtig ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wat ook kan is de app Smartview van Samsung gebruiken of de Peel smart remote die er is voor Android, daarmee kan je de Amino settopbox van Telfort gebruiken en zappen door de favorietenlijst met zenders.

[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 09-08-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Laatst online: 12-09 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Heb sinds afgelopen zaterdag de UE49KS8000 en wat een apparaat! Kom van een Philips 32PFL8404/H12 af en alleen het verschil in grootte is natuurlijk al enorm.
4K e.d. getest met Netflix en t*ring, wat ziet dat er goed uit.

Ik heb de TV aangeschaft bij de plaatselijke Expert met een mooie 200 euro korting op de standaardprijs (2099). Ondanks de vele goedkopere (web)shops die hem voor 1500 à 1600 aanbieden dit niet aangedurfd omdat ik persé een Nederlands model wilde.

Sinds maandag een Xbox One S erop aangesloten en daar moet ik nog wel even mee spelen. Maar om alle functies van 4K, 10-bits en HDR aan te schakelen met de Xbox moet de functie "HDMI UHD Color" aanstaan op desbetreffend HDMI port. Momenteel heb ik mijn KPN tv-box op HDMI 1, de PC op HDMI 2 en de Xbox op HDMI 3. Werkt vrij prima.

Heeft iemand echter suggesties om het meeste uit het scherm te halen met bhv een PC? De TV is momenteel aangesloten met een HDMI 1.4 kabel, waardoor die 4K op 30Hz doorgeeft (R9 290X) en dat gaat prima. Ik weet dat ik een nieuwere GPU en waarschijnlijk een andere kabel (n.l. HDMI 2.0) nodig heb om 4K in 60Hz te ontvangen.

Edit: Gisterochtend ook de update voor 1125 aangeboden gekregen. Geselecteerd dat ie lekker mocht updaten als ik hem uitschakelde en na thuiskomst werd er gegroet met update gedaan naar 1125.
Wat is nu veranderd dan? Ik merk geen verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door Dijkertje op 10-08-2016 12:12 . Reden: Update 1125 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 17:32

hke

Hallo
ik heb sinds afgelopen maandag een UE55KS8000. Super wat een beeld.
Eerlijk gezegd ben ik wel nog nieuw op het samsung UHD vlak.

Ik heb naar de settings gekeken op rtings maar over de beeldsettings heb ik ook direct een vraag.

ik zat vanochtend naar Basketbal op de OS te kijken naar de samenvatting van Brazilie tegen Kroatie.
Brazilie speelt in het groen en vervolgens hebben ze om het veld alles groen gemaakt.

ik zat toen wat te spelen met de verschillende default standen. Natural, standard, dynamisch en film.
Bij natural en dynamisch is het groen echt heel erg fluo. Bij standaard en film was dit een stuk beter.

Van de andere kant vind ik natural wel prettig kijken.

nu zag ik dat je bij standaard en film ook de kleuren kunt aanpassen in de expert settings.

waarvoor dienen de dynamische en natural mode eigenlijk?
of zijn dit modes waarin gewoon gekeken wordt?

kan iemand mij dit verder toelichten?
alvast bedankt!

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dynamisch maakt de kleuren wat uitgesprokener, natural is meer de standaard kleuren. Let op huidtinten en graskleur, die kan je het beste vergelijken hoe iets in het echt eruit ziet. Tis ook een kwestie van smaak hoe een TV wordt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:50
Experts en de bijbehorende sites zeggen vaak dat de Movie mode en de Warm(2) kleurmodus het beste in de buurt komen van de industrie standaarden (D6500 Witbalans, waarin de verhouding tussen Rood, Groen en Blauw zoveel mogelijk gelijk is).

Als je dezs modus niet gebruikt normaal is dat vaak even wennen, maar wat mij betreft absoluut de moeite waard. Het komt het detail en de contrast ratio ten goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat cjpunt zegt klopt, echter als ik de fora er op nalees (en wat ik zelf ook prefereer) kiezen de meeste ervoor om Movie mode en dan Warm(1) te gebruiken. Movie mode met Warm(2) is mij ook nets iets te gelig.

Maar ja het is ook voornamelijk persoonlijke voorkeur hoor, in heel veel reviews e.d. wordt ook vaak de Sharpness op 0 gezet. Bij mij komt ie meer richting de 50 :) . Dus ja. In ieder geval is de Movie mode met warm 1 of 2 een heel goed uitgangspunt.
Pagina: 1 ... 7 ... 60 Laatste