Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:47
Pepper92 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:34:
Vanavond mijn 49KS7000 ontvangen. Prachtige televisie en prachtig beeld, maar wel wat punten die mij zorgen baren. Zo is linksonder vaak wat meer verlicht (als ik dit zo mag noemen). Deze is aanwezig onafhankelijk van de mate van backlight die ik instel, maar wel afhankelijk van de scene. Zet ik het scherm helderder en het licht uit, dan is er backlight bleeding over het hele scherm te zien (maar misschien is dit normaal???). Verder laat de achterkant linksonder ook iets los. Zie foto's:

(Dropbox links)
Light bleed links onder: Foto 1. Oogt als een heel klein gebied, maar goed heb het gezien en tijdens film/serie zie je het ook regelmatig.

Loszittende achterzijde linksonder: Foto 2

Backlight bleeding algeheel: Foto 3. Wel alleen zichtbaar als de rest van het scherm echt zwart is, zoals nu.

Wat denken jullie; acceptabel (gezien edge-lit led etc. etc.) of onaanvaardbaar?
Heb de shop natuurlijk al gemaild, maar goed, meer meningen zijn altijd handig.

Verder nog een vraagje: de tv had de WiFi van de webshop ingesteld staan, en aardig wat (voor)geïnstalleerde apps. Ook een paar Belgische apps (Belgische webshop). Is dat standaard?
Dit is een demo model lijkt het.

Ik zou meteen foto's maken van de gebreken en de ingestelde Wi-Fi van de webshop, dit is echt niet acceptabel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:40
Bedankt voor de reacties! Had inderdaad ook direct foto gemaakt van de WiFi van de webshop.

Denk dat het of een demomodel is, of een model dat door een andere klant al een keer is teruggestuurd en bij hun is gecontroleerd. Dat kan natuurlijk ook. Gisteravond al gemaild, maar zal zo ook wel even bellen. Met beetje geluk komen ze 'm dan zaterdag ophalen en tegelijk een nieuwe brengen.

Edit: zojuist gebeld. Ze stellen voor 'm terug te nemen en dan op te sturen naar Samsung voor controle en eventuele reparatie. Ik heb direct maar doorgegeven dat ik gewoon een nieuw en goed functionerend product wil. Daar hoor ik nog van.

[ Voor 23% gewijzigd door Pepper92 op 20-04-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:07
HDR10+ komt naar de samsung tv's! Ook de 2016 modellen.

https://news.samsung.com/...dated-open-standard-hdr10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Pepper92 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:18:
Bedankt voor de reacties! Had inderdaad ook direct foto gemaakt van de WiFi van de webshop.

Denk dat het of een demomodel is, of een model dat door een andere klant al een keer is teruggestuurd en bij hun is gecontroleerd. Dat kan natuurlijk ook. Gisteravond al gemaild, maar zal zo ook wel even bellen. Met beetje geluk komen ze 'm dan zaterdag ophalen en tegelijk een nieuwe brengen.

Edit: zojuist gebeld. Ze stellen voor 'm terug te nemen en dan op te sturen naar Samsung voor controle en eventuele reparatie. Ik heb direct maar doorgegeven dat ik gewoon een nieuw en goed functionerend product wil. Daar hoor ik nog van.
Je koopt een nieuw product, opsturen en repareren zou ik ook niet accepteren. Ik zie dat hij ook weer € 1299,00 kost bij de webshop. Misschien kan je eraf onder WKOA (Ik weet niet hoe dit in België geregeld is) en dan snel nog bij het Nederlandse bedrijf bestellen voor € 999,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Jumpman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:33:
[...]

Je koopt een nieuw product, opsturen en repareren zou ik ook niet accepteren. Ik zie dat hij ook weer € 1299,00 kost bij de webshop. Misschien kan je eraf onder WKOA (Ik weet niet hoe dit in België geregeld is) en dan snel nog bij het Nederlandse bedrijf bestellen voor € 999,00.
Heb bij de .nl shop besteld, dus val dan ook onder nl recht dacht ik. Maar goed in België geloof ik ook WKOA. Anders doe ik dat inderdaad en hier bij lokale shops is navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 12:16
Vraagje over deze tv: UE65KS8000
We hebben hem gisteren uit de doos gehaald voor thuis en waren erg onder de indruk (na onze oude philips)
Vraag is eigenlijk of deze tv's ook geschikt zijn voor presentaties? Of heb je daar speciale monitoren voor nodig?
Ik wil deze tv dan graag vooral gebruiken voor op kantoor om presentaties mee te geven. Eventueel een aansluiting voor tv erop.
Op vakantie in Oostenrijk hebben we een mediaplayer (oude tvix6500) willen aansluiten op een monitor en dat lukte weer niet... Dus misschien moeten we juist niet zo'n tv aanschaffen maar een monitor??

Ik hoop dat jullie dit weten.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 11:34

nexhil

BAM!

Kan me niet voorstellen dat mijn KU6000 in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb sinds vorige week de 65KS8000, super te reden ook met gamen op de PS4 in de gamemodus. (BO3)

Maar een vraag over die zwevende voet. Staat heel stabiel maar scherm zelf wiebelt een beetje als je het aanraakt. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Top!! Bedankt voor het melden hiervan. Had dit nog niet meegekregen. Op zich een mooi antwoord op Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
Giovanni76 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:16:
[...]

Top!! Bedankt voor het melden hiervan. Had dit nog niet meegekregen. Op zich een mooi antwoord op Dolby Vision.
nieuws: Samsung en Amazon komen met HDR10+-standaard :+

https://www.homecinemamag...oncurrentie-dolby-vision/

[ Voor 10% gewijzigd door MilesD. op 20-04-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:08
Misschien een domme vraag, maar welke content wordt daardoor precies beter? Enkel 4k HDR films/series op netflix en 4k HDR films op blu-ray gok ik?

Overigens kijk ik ook normale blu-rays en gedownloade content in de HDR+ modus. Als het goed is scaled die modus normale content naar HDR? (uiteraard ook een 4k HDR blu-ray speler)

[ Voor 3% gewijzigd door Alwayshappyz op 20-04-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Alwayshappyz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:51:
[...]

Misschien een domme vraag, maar welke content wordt daardoor precies beter? Enkel 4k HDR films/series op netflix en 4k HDR films op blu-ray gok ik?

Overigens kijk ik ook normale blu-rays en gedownloade content in de HDR+ modus. Als het goed is scaled die modus normale content naar HDR? (uiteraard ook een 4k HDR blu-ray speler)
ik denk alles wat HDR 10+ gaat ondersteunen. Ik gebruik mijn TV (KS9500) nu vooral voor gamen op PS4 Pro en daar zijn ook HDR games op, zoals Uncharted 4, Resogun etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Wat lukt er precies niet? Ontbreekt de kabelaansluiting? Krijg je geen beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 20:52
omitz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:57:
Vraagje over deze tv: UE65KS8000
We hebben hem gisteren uit de doos gehaald voor thuis en waren erg onder de indruk (na onze oude philips)
Vraag is eigenlijk of deze tv's ook geschikt zijn voor presentaties? Of heb je daar speciale monitoren voor nodig?
Ik wil deze tv dan graag vooral gebruiken voor op kantoor om presentaties mee te geven. Eventueel een aansluiting voor tv erop.
Op vakantie in Oostenrijk hebben we een mediaplayer (oude tvix6500) willen aansluiten op een monitor en dat lukte weer niet... Dus misschien moeten we juist niet zo'n tv aanschaffen maar een monitor??

Ik hoop dat jullie dit weten.
Waarom zou de tv niet geschikt zijn voor presentaties?
Wij hebben hier op kantoor een HU7500 hangen in de vergaderzaal.
Werkt prima. Er hangt een HDMI kabel aan voor de laptops, er zit een wireless display adapter aan voor windows 10 laptops (eigenlijk denk niet eens nodig aangezien samsung al miracast ondersteunt). Werkt allemaal prima voor presentaties.
Ja er zijn ook speciale presentatie schermen waarvan dan wordt gezegd dat het scherm een rustiger beeld geeft bij stilstaande beelden. Deze schermen zijn dan relatief duur ten opzichte van de functionaliteit die ze bieden. En eerlijk gezegd zie ik de meerwaarde er niet van in, want die HU7500 geeft prima beeld. Dat zal met de KS8000 niet anders zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 21-04-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:54
Azqi schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:28:
Ik heb sinds vorige week de 65KS8000, super te reden ook met gamen op de PS4 in de gamemodus. (BO3)

Maar een vraag over die zwevende voet. Staat heel stabiel maar scherm zelf wiebelt een beetje als je het aanraakt. Herkennen jullie dit?
Ik heb de ks9000 en heb deze ook op de voet laten staan. Heel stabiel is die ook niet bij mij, van het minste dat je op de zijkant duwt gaat deze als een schip in een storm wiebelen (om maar een beetje te overdrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Schumi_wk schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:53:
[...]

Ik heb de ks9000 en heb deze ook op de voet laten staan. Heel stabiel is die ook niet bij mij, van het minste dat je op de zijkant duwt gaat deze als een schip in een storm wiebelen (om maar een beetje te overdrijven).
Thanks, dat is bij mij dus ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:51:
[...]

Vlgns mij gebruikt alleen Amazon het al? Het is iig (nog) geen onderdeel van de UHD Bluray standaard ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:08
apis29 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:18:
[...]

Vlgns mij gebruikt alleen Amazon het al? Het is iig (nog) geen onderdeel van de UHD Bluray standaard ...
Nee, dat snap ik. Bedoelde dat als de firmware update uit is voor 2016 toestellen...of films die nu op 4k zijn verschenen (met HDR ondersteuning) er automatisch beter uit gaan zien als HDR 10+ (firmware) er is? Of dat er dan weer compleet andere content nodig is (dus weer andere versies van films e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

Firmware 1169 staat online op de US website (ook via OTA). Mijn TV pakt helaas geen US firmware via usb stick, terwijl de Europese SN's wel in het update bestand staan.

EU website staat nog op 1168, loopt meestal achter in firmware, maar niet altijd.
nexhil schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:01:
[...]

Kan me niet voorstellen dat mijn KU6000 in aanmerking komt.
Waarom niet? We hebben toch allemaal dezelfde firmware bij Samsung?

[ Voor 52% gewijzigd door Malarky op 21-04-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Malarky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:45:
Firmware 1169 staat online op de US website (ook via OTA). Mijn TV pakt helaas geen US firmware via usb stick, terwijl de Europese SN's wel in het update bestand staan.

Sommige hier krijgen de nwe updates altijd zeer vroeg binnen.

We gaan het zo lezen... :+

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 11:34

nexhil

BAM!

Malarky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:45:

[...]

Jawel, maar ik heb een 8bit paneel.
Misschien wordt de firmware wel geüpdatet, en hij kan dan misschien HDR10+ processen maar het zal denk ik geen nut hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

nexhil schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:58:
[...]

Jawel, maar ik heb een 8bit paneel.
KU6000 serie is 10bit, maar heeft geen Wide Color Gamut en Local Dimming: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300
Ibidem schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:26:
Tot slot heb ik een Intel NUC (4de gen.) met HDMI 1.4. Kan ik UHD content vanaf de NUC naar de TV pushen of moet ik de NUC upgraden naar een model met HDMI 2.0 :? Lees namelijk iets over HDCP 2.2 en heb zo'n vermoeden dat de SR6009 dat niet ondersteund. http://www.audioholics.com/hdtv-formats/hdmi-2.0-hdcp-2.2

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of moet ik wellicht cross posten in het Marantz topic op GoT?
Elke apparaat in je HDMI device keten dient HDCP 2.2 te ondersteunen, anders geen 4K beeld/geluid. De KU6000 serie ondersteund HDCP2.2, maar let op, lang nog niet elke HDMI2.0 device ondersteund HDCP2.2. Software updates gaan dit niet oplossen.

Aan de andere kant, op de KU6000 ziet 4K er wel beter uit (heb er zelf ook 1), maar doordat Local Dimming en WCG mist, valt het op zich mee. Wel HDMI1 gebruiken op je Samsung, dat is de enige full bandwith HDMI2.0 poort.

Met de HDFury Integral los je alle HDCP issues op met je huidige apparatuur, maar wel kost wel 200 bucks.

[ Voor 81% gewijzigd door Malarky op 21-04-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Malarky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:00:
[...]

KU6000 serie is 10bit, maar heeft geen Wide Color Gamut en Local Dimming: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300

[...]

Elke apparaat in je HDMI device keten dient HDCP 2.2 te ondersteunen, anders geen 4K beeld/geluid. De KU6000 serie ondersteund HDCP2.2, maar let op, lang nog niet elke HDMI2.0 device ondersteund HDCP2.2. Software updates gaan dit niet oplossen.

Aan de andere kant, op de KU6000 ziet 4K er wel beter uit (heb er zelf ook 1), maar doordat Local Dimming en WCG mist, valt het op zich mee. Wel HDMI1 gebruiken op je Samsung, dat is de enige full bandwith HDMI2.0 poort.

Met de HDFury Integral los je alle HDCP issues op met je huidige apparatuur, maar wel kost wel 200 bucks.
Die HD Fury Integral is een mooie oplossing zo te zien. Als ik e.a. goed begrijp heeft mijn NUC HDCP 1.4, de Marantz SR6009 HDCP 2.0, een toekomstige TV HDCP 2.2 en door deze HD Fury Integral te gebruiken werken alle devices met elkaar samen doordat de HD Fury Integral kiest welke HDCP versie welk device moet ontvangen.

Als dit zo is, kan ik dat op de NUC een Netflix 4K sessie starten zodat alle devices de juiste HDCP versie krijgen? Of is dit alleen maar backwards compatible vanaf HDCP 2.2? Dus dat ik b.v. alleen Netflix werkend krijg vanaf een native Smart TV app :?

Hoop dat mijn uitleg duidelijk is want zou t niet anders kunnen verwoorden.

Vind dit zelf niet al te veel off topic omdat ik een Samsung TV overweeg en deze info essentieel is voor mijn aankoop.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Hoi mensen,

Ik wil graag een nieuwe tv kopen (UHD, 55-60", HDR10 en als het kan niet al te hoge input lag aangezien ik af en toe erop wil gamen). Nu kom ik na wat zoeken op dit forum en internet uit op de Samsung KS8000 55" (voor 1300 EU). Ik ben nog flink aan het doorzoeken, maar is dit op het moment de "beste" keuze?

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 10% gewijzigd door alionfire op 21-04-2017 20:41 . Reden: Toevoeging URL ]

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
alionfire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:33:
tHoi mensen,

Ik wil graag een nieuwe tv kopen (UHD, 55-60", HDR10 en als het kan niet al te hoge input lag aangezien ik af en toe erop wil gamen). Nu kom ik na wat zoeken op dit forum en internet uit op de Samsung KS8000 55" (voor 1300 EU). Ik ben nog flink aan het doorzoeken, maar is dit op het moment de "beste" keuze?

Bij voorbaat dank :)
Of de Samsung de beste keuze is weet ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat het een zeer goede tv is. Door hem te kopen kan je dus al zeker niks fout doen;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:01:
[...]

Nee, dat snap ik. Bedoelde dat als de firmware update uit is voor 2016 toestellen...of films die nu op 4k zijn verschenen (met HDR ondersteuning) er automatisch beter uit gaan zien als HDR 10+ (firmware) er is? Of dat er dan weer compleet andere content nodig is (dus weer andere versies van films e.d.)?
Dat laatste idd en dat is nu alleen nog beschikbaar bij Amazon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
stevenleemans schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:40:
[...]

Of de Samsung de beste keuze is weet ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat het een zeer goede tv is. Door hem te kopen kan je dus al zeker niks fout doen;-).
Bedankt voor je reactie :). Ik twijfel tussen:

KS8000 (1375 EUR)
LG 55EF950V (1600 EUR)
(vergelijking)

Weet nog niet of ik een paar honderd euro meer voor OLED wil neerleggen op dit moment :P.

[ Voor 20% gewijzigd door alionfire op 21-04-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:16
alionfire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:08:
[...]

KS8000 (1375 EUR)
LG 55EF950V (1700 EUR)
(vergelijking)

Weet nog niet of ik een paar honderd euro meer voor OLED wil neerleggen op dit moment :P.
Of je koopt voor 1600+ de lg oled b6.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Amaze86 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:16:
[...]

Of je koopt voor 1600+ de lg oled b6.
Die is net boven mijn budget helaas, kost 1900 EUR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Kijk in Oled prijzentopic, de 55B6 kun je voor 1600 halen. Oa bij Smits in Arnhem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 12:16
alionfire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:20:
[...]

Die is net boven mijn budget helaas, kost 1900 EUR.
Nee hoor, bij smitsbin arnhem kan je hem voor 1600 kopen, lees maar in het oled topic.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
alionfire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:08:
[...]

KS8000 (1375 EUR)
LG 55EF950V (1600 EUR)
(vergelijking)

Als je +-1600€ te besteden hebt dan kan je bij verschillende zaken (NL Smits, BE Audiovision, Frans De Smet) de 55B6V vinden.

Maar dit is het Samsung topic. De KS8000 is een van de topmodellen van vorig jaar. De nieuwe Q7F is nauwelijks beter, dus goede deal voor 1300€.

Mijn beste vriend heeft deze tv. Lekker helder en lage inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Ik ga toch maar voor de KS8000. Nu alleen nog een laatste vraag, ik zie alleen de 55" op Tweakers:

pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart

Als ik Google op de 60" versie zie ik dit model wel op de website van Samsung en bij buitenlandse bedrijven. Is de 60" niet beschikbaar in Nedeland?

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
alionfire schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:25:
Ik ga toch maar voor de KS8000. Nu alleen nog een laatste vraag, ik zie alleen de 55" op Tweakers:

Als ik Google op de 60" versie zie ik dit model wel op de website van Samsung en bij buitenlandse bedrijven. Is de 60" niet beschikbaar in Nedeland?

:)
De 60 inch is er niet in Nederland (officieel).

Op de Nederlandse website staat hij ook niet: http://www.samsung.com/nl/tvs/suhd-ks8000/UE49KS8000LXXN/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Jumpman schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:29:
[...]

De 60 inch is er niet in Nederland (officieel).

Op de Nederlandse website staat hij ook niet: http://www.samsung.com/nl/tvs/suhd-ks8000/UE49KS8000LXXN/.
Ah, zoiets vermoedde ik al. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Neeneen, zeker niet jammer. De 60" is een extern aangekocht paneel en de kwaliteit van dat paneel is zeker niet zo goed als de eigen Samsung panelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Meen je dat van 60 inch? Ik heb deze gewoon bij plattetv.nl gekocht dus Nederlands model en ik vermoed gewoon dat het hetzelfde is. Waaruit blijkt van niet? Ik vind 60 inch overigens heerlijk formaat. 55 net te klein en 65 net te groot voor bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
De 60" versie van de KS8000 (en ik dacht ook de KS7000) is in tegenstelling tot alle andere formaten geen Samsung paneel maar een paneel van Sharp. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees zowat overal dat dit paneel minder goed is van kwaliteit. Daarom dat je dit bv in België al een tijd bijna nergens meer kan krijgen. De 60" versie heeft weinig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:22

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb de 8000 serie een tijdje in huis gehad en ik zou er ook zeker weer naar terugwillen. Ik merk het vooral op de zonnige dagen of wanneer ik de gordijnen op heb dat mijn huidige tv 50w809C de helderheid mist.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 06:28
Nou tweakers, ik lees al weken hier op de forum. Zat een tijdje te twijfelen tussen de ks7000 en de ks8000. Vandaag uiteindelijk de 55ks7000 gekocht voor 1099 en ook een nvidia shield tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
Heb je hier een paar bronnen van steven? Want dan wil ik misschien nog wel een half jaar later mijn tv kunnen ruilen onder deze valse verwachtingen...

Ik heb de 60ks7000, niet de 8000

[ Voor 10% gewijzigd door seeKo op 25-04-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
seeKo schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:38:
Heb je hier een paar bronnen van steven? Want dan wil ik misschien nog wel een half jaar later mijn tv kunnen ruilen onder deze valse verwachtingen...

Ik heb de 60ks7000, niet de 8000
Zoals hier te vinden, kan je zien dat er in de 60 inch (hoogst waarschijnlijk) een Sharp paneel zit.

Dit kan je ook controleren in het service menu van je TV staat er een code die je met behulp van dit topic of Google kunt ontcijferen. Zie hier voor een voorbeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50185661.

Zelf ook in januari 2017 een Samsung TV gehad met een ander paneel, dan wat er bij de reviews en bij eerdere kopers in zat (zelfde model en type TV). Dat verhaal is in dit topic nog wel ergens te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 26-04-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Verschil in VA en IPS panels is in een oogopslag te zien. In de winkel of bij de uitpak thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thormal
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-11-2022
Nu had ik wel nog een vraag nu weet ik dat je als je niet bij een officiële dealer het koopt het niet automatisch bij je thuis wordt gerepareerd zoals bij samsung, maar het prijs verschil is op dit moment wel dusdanig groot: voor bijvoorbeeld een

Kost bij dealer € 1999,- en bij een andere winkel €1400,-. Is het verschil echt zo groot? Want dit scheelt meer dan 25% op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25

spaceboy

Op grote hoogte

Ik sta op het punt om de UE55MU8000 te gaan kopen, maar ik kan er nog verbazingwekkend weinig over vinden qua reviews. Heeft iemand een bron om te bepalen of dit een goede koop is? Ik wil hem vooral gebruiken om te gamen (PS4 Pro), maar ook Netflix.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
spaceboy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:24:
Ik sta op het punt om de UE55MU8000 te gaan kopen, maar ik kan er nog verbazingwekkend weinig over vinden qua reviews. Heeft iemand een bron om te bepalen of dit een goede koop is? Ik wil hem vooral gebruiken om te gamen (PS4 Pro), maar ook Netflix.
Waar ga je niet voor een UE55KS7000 of 8000 die worden nu vaak voor budgetprijzen aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:32
spaceboy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:24:
Rtings heeft de MU7000 (MU8000 in de VS) getest en hieruit bleek dat de MU7000 niet beter presteert dan de KS7000 uit 2016. Dit lijkt te komen doordat Samsung in 2017 hun QLED-lijn heeft gepresenteerd en die als de high-end lijn positioneert. Hierdoor is waarschijnlijk de gehele MU-lijn midrange, terwijl de KS-lijn in 2016 wel de high-end tv's waren.

Wellicht is het volgende wel vloeken in de kerk in dit topic, maar de Sony XE90 wordt erg goed ontvangen (mede door Full Array Local Dimming die in deze prijsklasse weinig voorkomt). Helaas hebben Sony tv's wel vaak een wat hogere input lag bij gamen t.o.v. Samsung tv's, maar dit is in 2017 deels aangepakt door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
Jumpman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:27:
[...]

Zoals hier te vinden, kan je zien dat er in de 60 inch (hoogst waarschijnlijk) een Sharp paneel zit.

Dit kan je ook controleren in het service menu van je TV staat er een code die je met behulp van dit topic of Google kunt ontcijferen. Zie hier voor een voorbeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50185661.

Zelf ook in januari 2017 een Samsung TV gehad met een ander paneel, dan wat er bij de reviews en bij eerdere kopers in zat (zelfde model en type TV). Dat verhaal is in dit topic nog wel ergens te lezen.
Thanks, het paneel lijkt inderdaad een sharp te zijn: http://www.displayspecifications.com/en/model/0d885aa, maar er staat wel dat het VA is. Uit wat blijkt dat dit paneel van Sharp slechter beeld geeft dan bijv. een Samsung paneel in de 55 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
seeKo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:11:
[...]

Thanks, het paneel lijkt inderdaad een sharp te zijn: http://www.displayspecifications.com/en/model/0d885aa, maar er staat wel dat het VA is. Uit wat blijkt dat dit paneel van Sharp slechter beeld geeft dan bijv. een Samsung paneel in de 55 inch?
Dit zou ik zo niet weten. Je kan op Google kijken, wat de exacte verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
seeKo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:11:
[...]

Sharp is idd altijd een VA paneel en zeker geen IPS. Slecht zijn ze ook helemaal niet (per se), Samsung wil ze zelfs aanklagen omdat ze gaan stoppen met panelen leveren O-) (zal wel eerder vanwege de schaarste zijn dan dat ze per se Sharp panelen willen vanwege de kwaliteit maar toch).
Dit was bijv. ook een Sharp paneel reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld maar zegt natuurlijk ook niet meteen wat over de UHD panelen ... Misschien staan er op Rtings wat reviews van Vizio tv's met 60" panelen (hier iig ook een kort vergelijk van drie willekeurige FHD panelen http://www.rtings.com/tv/...lottery-samsung?uxtv=36ef). edit: hier een Vizio met 70" Sharp paneel http://www.rtings.com/tv/...o/m-series-2016?uxtv=36ef

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 26-04-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand ervaring met het forceren van via HDMI aangesloten receiver/soundbar als geluid uitvoer van een KS7000? Ik loop er tegenaan dat geluid toch af en toe uit tv komt en soundbar niet via cec aan gaat.

Wanneer ik vervolgens handmatig audio output naar hdmi aanpas, gaat de soundbar altijd aan.

[ Voor 20% gewijzigd door JBS op 27-04-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep. Heb er een opto> cinch converter tussen. Geluid komt alleen uit de twee externe luidsprekers. En niet uit de TV zelf (audio op 0 niet op mute) Er zit een aparte afstandsbediener bij die analoog stereo regelt. Printje van https://nl.aliexpress.com/store/802369

[ Voor 68% gewijzigd door RAAF12 op 26-04-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 22:15
JBS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:52:
Iemand ervaring met het forceren van via HDMI aangesloten receiver/soundbar als geluid uitvoer van een KS7000? Ik loop er tegenaan dat geluid toch af en toe uit tv komt en soundbar niet via cec aan gaat.

Wanneer ik vervolgens handmatig audio output naar hdmi aanpas, gaat de soundbar altijd aan.
Ik heb ook geen oplossing hiervoor, maar ervaar je problemen ook met de KS8000.

CEC maakt er vaak een rommeltje van. De tv is aangesloten op een Onkyo TX-NR656 AV-receiver. Hieraan hangt een kabeldecoder en een blu-ray-speler. De tv zit vaak in de knoop met het feit dat alle (slechts 2) toestellen aan de Onkyo hangen en alles op HDMI4 zit.
Regelmatig komt de wizard "TV instellen" terug, waar je je tv-provider moet kiezen, slaat de blu-ray mee aan samen met de kabeldecoder, verschijnt het verkeerde apparaat in de OSD bij HDMI4 en sporadisch gaat de Onkyo niet aan, waardoor het geluid uit de tv komt.
Moeilijk te zeggen wie of wat de grootste boosdoener is.
Enige stabiele "oplossing" zou zijn alles van CEC uitzetten en een Logitech Harmony het werk laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Amazor schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:47:
[...]

Ik heb ook geen oplossing hiervoor, maar ervaar je problemen ook met de KS8000.

CEC maakt er vaak een rommeltje van. De tv is aangesloten op een Onkyo TX-NR656 AV-receiver. Hieraan hangt een kabeldecoder en een blu-ray-speler. De tv zit vaak in de knoop met het feit dat alle (slechts 2) toestellen aan de Onkyo hangen en alles op HDMI4 zit.
Regelmatig komt de wizard "TV instellen" terug, waar je je tv-provider moet kiezen, slaat de blu-ray mee aan samen met de kabeldecoder, verschijnt het verkeerde apparaat in de OSD bij HDMI4 en sporadisch gaat de Onkyo niet aan, waardoor het geluid uit de tv komt.
Moeilijk te zeggen wie of wat de grootste boosdoener is.
Enige stabiele "oplossing" zou zijn alles van CEC uitzetten en een Logitech Harmony het werk laten doen...
Het opvallende vind ik overigens dat mijn Ziggo kastje juist wel altijd via CEC aan gaat. Dus ik vraag me af of geluid output op TV gaat/staat omdat de soundbar via CEC niet aangaat (terwijl dat wel áltijd gebeurt wanneer je handmatig audio output op HDMI zet) of dat geluid output soms gewoon op TV gaat (in plaats van HDMI) en dát juist het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Nieuwe firmware 1169.2

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE49KS8000LXXN

Via usb... :+

[ Voor 9% gewijzigd door MilesD. op 27-04-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 14:48
Ha toevallig,vanmorgen stond er nog niks op ;)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 18:59
JBS schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:28:
[...]
Het opvallende vind ik overigens dat mijn Ziggo kastje juist wel altijd via CEC aan gaat. Dus ik vraag me af of geluid output op TV gaat/staat omdat de soundbar via CEC niet aangaat (terwijl dat wel áltijd gebeurt wanneer je handmatig audio output op HDMI zet) of dat geluid output soms gewoon op TV gaat (in plaats van HDMI) en dát juist het probleem is.
Ik heb dezelfde ervaringen. Maar dat had ik ook al bij mijn vorige samsung TV (uit 2013). Ik gok zomaar dat de horizon box iets raars doet met CEC. Als die namelijk uit staat, werkt spontaan de CEC op mijn PI2 niet meer. Staat de horizon box aan, doet de PI2 het wel. Alles zit bij mij achter mijn receiver dus het is super gek.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Laatst online: 21-06 18:16
Al een enige tijd heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung KS8000 TV.
Heb gemerkt dat de prijzen aan het dalen zijn van de 2016 TV's. Inmiddels zie ik dat deze (bij PlasmaVisie) € 1.392,00 kost.

Is dit een prima prijs? Of is het 't waard om nog een tijdje te wachten, i.v.m lagere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
cacao70 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:33:
Al een enige tijd heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung KS8000 TV.
Heb gemerkt dat de prijzen aan het dalen zijn van de 2016 TV's. Inmiddels zie ik dat deze (bij PlasmaVisie) € 1.392,00 kost.

Is dit een prima prijs? Of is het 't waard om nog een tijdje te wachten, i.v.m lagere prijs?
Prima prijs voor een 65 inch.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Laatst online: 21-06 18:16
MilesD. schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:52:
[...]

Prima prijs voor een 65 inch.. :+
Het gaat om de 55inch. Is dat ook wel prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Voor een van de beste ( zo niet dé beste) LCD tv van 2016 is dat natuurlijk een prima prijs. Bijna 1000 euro eraf van de oorspronkelijke adviesprijs. Veel goedkoper zal ie in ieder geval niet gaan worden denk ik.

Tenzij je de OLED route wilt gaan volgen is dit een no brainer als je in de markt bent voor een nieuwe tv. Heel veel beter is de 2017 Samsung line up ook niet.

Aan de andere kant: ik kocht mijn launch 55 KS8000 voor 1800. Een scherpe prijs bij Radio von Burg toendertijd en de cashback van Samsung...

[ Voor 43% gewijzigd door DutchOwnage op 29-04-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
cacao70 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:10:
[...]

Het gaat om de 55inch. Is dat ook wel prima?
Je hebt een prima deal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:20
MilesD. schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:44:
[...]

Je hebt een prima deal... :)
Ik ben op dit moment op zoek naar dezelfde tv. Op dit moment zijn alle aanbieders die de KS8000 voor dit bedrag aanbieden grijze import (waaronder tvreus). Hoe weet je zeker dat dit een NL-model is? Ook met het oog op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Je kan dit toch opvragen of je bekijkt het bij je thuis.
Staat toch bij bij TV Reus : geschikt voor Ziggo (extra info)

http://www.satellitemagaz...taanbiedingen-televisies/

Je kan gebruik maken van je recht als consument :

Het is daarom als consument goed om op je hoede te zijn als je een televisie wilt kopen die dertig, veertig of zelf vijftig procent onder de verkoopadviesprijs van de fabrikant wordt aangeboden. Het kan hier namelijk om een geïmporteerd apparaat gaan. Let voor aanschaf goed op de lettercombinatie die achter het modelnummer vermeld staat. Doe kan middels de witte sticker die aan de achterzijde van de televisie geplakt is. In het geval van Samsung staat hier de lettercodes XXN of S/XXN achter. Is dit niet het geval of is de lettercode anders dan kan men er vrijwel zeker vanuit gaan dit het een geïmporteerde televisie is. De keus is dan aan u of u het financieel voordeel tegen eventuele nadelen vindt opwegen.

Mocht u de televisie via internet gekocht hebben dan is het natuurlijk niet mogelijk om voor aankoop bovenstaande te controleren en kan alleen vertrouwen op antwoorden van de verkoper bij vragen over de settings. Men kan echter altijd nog gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Binnen deze periode kan men het gekochte product zonder opgave van reden, ook al is het apparaat uit de verpakking gehaald, retourneren en krijgt u het volledige aanschafbedrag terug. Maar beter is natuurlijk dat verkopers duidelijk aangeven dat een televisie uit een ander land geïmporteerd is en of u dan zelf wilt kiezen voor een aanpassing van de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

TF

bla bla

hoe staat bij jullie het geluid ingesteld? Ik zag laatst dat alle geluid bij mij op stereo binnenkomt op mijn Sonos playbar.

In 'Expert instellingen' staat PCM ingesteld bij geluidsformaat.

Edit: Heb er nu DD51 van gemaakt en dan komt dat geluid ook als zodanig door. Mooi

[ Voor 18% gewijzigd door TF op 01-05-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

bryanvan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:13:
[...]

Ik heb dezelfde ervaringen. Maar dat had ik ook al bij mijn vorige samsung TV (uit 2013). Ik gok zomaar dat de horizon box iets raars doet met CEC. Als die namelijk uit staat, werkt spontaan de CEC op mijn PI2 niet meer. Staat de horizon box aan, doet de PI2 het wel. Alles zit bij mij achter mijn receiver dus het is super gek.
In mijn situatie zou ik gewoon graag willen dat ik de audio output op HDMI 'vast' kan zetten, dat is namelijk de trigger voor de soundbar om aan te gaan. Om wat voor reden dan ook 'zomaar' terugspringen naar TV als audio out, is voor mij ongewenst. Ik begreep dat dat met bijvoorbeeld een LG (type OLED in dat geval) wel mogelijk is. Ook al is er niets aangesloten, je kunt HDMI als output kiezen, en die keuze blijft gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had gedurende twee weken de LG Oled55B6V in huis staan en sinds vandaag de Samsung UE55KS7000. Ja, de zwartwaardes, kijkhoeken, meer HDR formats als Dolby Vision, (later HLG) zijn allemaal een stuk fijner tov de Samsung. Maar ook voor een meerprijs van 650 euro? (948 vs 1598) Voor dat prijsverschil heb ik een PS4 pro met tig games en een nieuwe Samsung wasmachine kunnen aanschaffen. Dat vond ik meer de moeite waard. En aangezien er nog geen enkele tv met HDMI 2.1 uit is, de techniek niet stilstaat is de KS7000 voor mij nu een tussenoplossing. Zodra de HDR format war over is, HDMI 2.1 overgenomen is als nieuwe standaard kijk ik nog wel een keertje of het nu wel of niet oled gaat worden. Tot die tijd neem ik die mindere kijkhoeken (ik zit altijd recht voor de tv met gamen en tv kijken) en zwartwaardes wel voor lief. Tis sowieso een stap vooruit tov mijn Samsung UE32EH5000W, die nu als monitor kan gaan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Joosie200 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:19:
Ik had gedurende twee weken de LG Oled55B6V in huis staan en sinds vandaag de Samsung UE55KS7000. Ja, de zwartwaardes, kijkhoeken, meer HDR formats als Dolby Vision, (later HLG) zijn allemaal een stuk fijner tov de Samsung. Maar ook voor een meerprijs van 650 euro? (948 vs 1598) Voor dat prijsverschil heb ik een PS4 pro met tig games en een nieuwe Samsung wasmachine kunnen aanschaffen. Dat vond ik meer de moeite waard. En aangezien er nog geen enkele tv met HDMI 2.1 uit is, de techniek niet stilstaat is de KS7000 voor mij nu een tussenoplossing. Zodra de HDR format war over is, HDMI 2.1 overgenomen is als nieuwe standaard kijk ik nog wel een keertje of het nu wel of niet oled gaat worden. Tot die tijd neem ik die mindere kijkhoeken (ik zit altijd recht voor de tv met gamen en tv kijken) en zwartwaardes wel voor lief. Tis sowieso een stap vooruit tov mijn Samsung UE32EH5000W, die nu als monitor kan gaan dienen.
Ik zit dus precies hetzelfde te denken en neig hierdoor ook meer naar de UE55KS7000. Vooral vanwege het 'image retention' symptoom dat kan optreden bij OLED tv's ben ik huiverig om nu al de overstap naar OLED te maken. Ik heb het idee dat de techniek nog vroeg in de kinderschoenen staat en nog verder doorontwikkeld moet worden. Ik zie ook in de review van de nieuwe OLED 2017 modellen dat deze al een stuk beter zijn dan de 2016 modellen, maar de 2017 serie ligt buiten mijn budget.

En voor het prijsverschil met de UE55KS7000 kan ik dan inderdaad weer leuke dingen kopen zoals een 4K bluray speler met enkele films (PS4 Pro heb ik al 8)) Waar had jij de UE55KS7000 voor € 948 gespot, als ik vragen mag?

[ Voor 14% gewijzigd door ThaBEN op 01-05-2017 18:41 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ThaBEN schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:30:
[...]
Ik zit dus precies hetzelfde te denken en neig hierdoor ook meer naar de UE55KS7000. Vooral vanwege het 'image retention' symptoom dat kan optreden bij OLED tv's ben ik huiverig om nu al de overstap naar OLED te maken. Ik heb het idee dat de techniek nog vroeg in de kinderschoenen staat en nog verder doorontwikkeld moet worden. Ik zie ook in de review van de nieuwe OLED 2017 modellen dat deze al een stuk beter zijn dan de 2016 modellen, maar de 2017 serie ligt buiten mijn budget.
Qua nadelen van image retention ben ik niet bang voor dat zoiets zich snel zal voordoen. Ja, oled neigt er sneller naar maar ze bouwen ook een functie in om dat weer te counteren. Qua kinderschoenen en doorontwikkeling ben ik wel met je eens. Oled moet nog uitkristalliseren, lcd/led is al aardig uitonderwikkeld. Al heb je natuurlijk nu qled als recente doorontwikkeling. Maar die doet juist afbreuk tov de 2016 KS series :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Iemand enig idee hoe lang de 2016 modellen nog leverbaar zijn? Ga in oktober verhuizen dus dan heb ik een nieuwe TV nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:48

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Waar had jij de UE55KS7000 voor € 948 gespot, als ik vragen mag?
Goeie vraag. Zou ik ook wel willen weten.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Roppedop schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Zelfde geldt voor mij, met name omdat ik gehoord heb dat de 2017 MU7000 / 8000 minder goed zijn dan de 2016 KS7000 / 8000 serie. En de prijzen van de 2017 MU serie zijn bijna gelijk aan de 2016 KS serie wat ik ook al verdacht vind.

Weet iemand of dit klopt en wat het verschil is tussen de KS en MU serie?
Er is zeer beperkte informatie over de 2017 MU serie te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door ThaBEN op 02-05-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zo verdacht is het niet.
De KS was de top of the line van 2016, de MU lijn is niet top of the line van 2017, dat zijn namelijk de QLED modellen.
Dat de prijs gelijk is tja, dat komt vooral doordat de KS end of life is denk ik.

MU series is wel getest door RTINGS:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu8000 (dit is dan de MU7000 serie bij ons volgens mij).

Persoonlijk denk ik dat je beter een KS7000 model kan kopen dan een MU7000 model, idem voor KS8000/MU8000.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 02-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Arjant2 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:08:
Zo verdacht is het niet.
De KS was de top of the line van 2016, de MU lijn is niet top of the line van 2017, dat zijn namelijk de QLED modellen.
Dat de prijs gelijk is tja, dat komt vooral doordat de KS end of life is denk ik.

MU series is wel getest door RTINGS:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu8000 (dit is dan de MU7000 serie bij ons volgens mij).

Persoonlijk denk ik dat je beter een KS7000 model kan kopen dan een MU7000 model, idem voor KS8000/MU8000.
Thanks! En het klopt wat je zegt. De Europese model namen staan onderaan de webpagina genoemd.

Onderstaand een overzicht van de vergelijking op RTINGS.

KS7000 (KS8000 in USA)
Mixed Usage 8.2
Movies 8.2
]TV Shows 8.0
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.5
PC Monitor 7.3

MU7000 (MU8000 in USA)
Mixed Usage 7.9
Movies 7.9
TV Shows 7.4
Sports 7.6
Video Games 8.5
HDR Movies 8.0
HDR Gaming 8.2
PC Monitor 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Mijn Samsung UE50KU6020 geeft ineens meldingen tijdens het afspelen van .mkv bestanden dat het geselecteerde bestand niet wordt ondersteund. Het rare is dat als ik dan op stop klik en hem weer aanklik hij verder begint het spelen waar hij gebleven was. Wel is het icoontje van het .mkv bestand donker gekleurd met een ander icoontje. De firmware van de tv is versie 1169,2. Ik speel de bestanden af van een Western Digital hardeschijf die met usb in de tv zit. Het rare is dat ik nog niet eerder heb gehad. Weten jullie we dit kunnen oplossen?

Mvg,
Kevin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Roppedop schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Ik heb voornamelijk marktplaats in de gaten gehouden voor deals. Foka/Coolblue bieden tweedekansjes aan. Zo ook Outlet4witgoed. Daar heb ik uiteindelijk voor 948 euro inclusief verzendkosten hem besteld. Het is een wel showroommodel geweest. Maar ik zie het er niet aan af. Geen beschadigingen, dode pixels te zien. De backplate zit niet los (tis versie 3),gewoon een Samsung VA paneel ipv Sharp of iets dergelijks.

Ze bieden nu ook een KS7500 dus curved aan voor 999 euro. Of de 8000 voor 1149 euro. Persoonlijk vond ik die meerprijs de moeite niet waard. Ik benut geen enkele tuner (laat staan die tweede), verbeterde processing valt te betwijfelen. Heb je alleen een ander design/voet over. Nou daar ga ik echt geen 200 euro meer voor uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Hoe kom ik in het secret service menu? Ik heb de kleine afstandsbediening en kan nergens de juiste toetsen combinatie vinden... het model is UE50KU6020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13
thekvnz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:28:
Hoe kom ik in het secret service menu? Ik heb de kleine afstandsbediening en kan nergens de juiste toetsen combinatie vinden... het model is UE50KU6020
donpablo80 in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

Pas wel op wat je doet want je kunt van alles veranderen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Tarz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:54:
Ik ben sinds een paar weken eigenaar van een UE49KS7500. De TV werkt super en het beeld is prima in orde. Installatie qua beeld en geluid is prima gegaan, echter heb ik een probleem met de smart remote die bij de TV werd geleverd.

Ik bedien de TV en de Entone (Vodafone en nu Tmobile glasvezel) nu met de afstandsbediening van de Entone, omdat de smart controle mijn Entone niet kan bedienen. Via de setup van de TV heb ik het apparaat proberen te installeren via de wizard, echter Entone (en Kamai zoals de Chinese fabrikant heet) staan niet in de standaard lijst. Ik kan Kamai toevoegen via het zoekscherm, maar de types werken niet met mijn apparaat. Ik kan geen channels up en down wisselen zoals in de wizard wordt gevraagd.

Zijn er andere mogelijkheden waarbij ik wel de Smart remote kan gebruiken, maar ik niet hoef te schakelen tussen 2 afstandsbedieningen? Hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand me kan helpen.
Is het jou inmiddels al gelukt?
Lees hier wel dat het @KroeT wel gelukt is ooit. Heb geprobeerd te zoeken op 'entone', 'kamai', 'vodafone' en 't-mobile', maar zonder succes. Entone / Kamai staan helaas ook niet tussen het rijtje fabrikanten.

Edit: Oke ik had even een briljant moment. Ga naar instellen universele afstandsbediening --> selecteer dan blu-ray speler (ja, echt), zoek dan op 'entone'. Powertest. En done! Gaat automatisch aan als je hem selecteert. Vrijwel alle functies werken (incl programma info, guide, programma gemist etc.). Hij gaat alleen niet automatisch uit.
@CDRK @Lamfroyt jullie hebben dit probleem eerder ook gehad, wie weet nog steeds?

[ Voor 17% gewijzigd door Pepper92 op 03-05-2017 13:31 . Reden: Probleem opgelost. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001

KroeT

[...]

Pepper92 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:13:
[...]

Lees hier wel dat het @KroeT wel gelukt is ooit. Heb geprobeerd te zoeken op 'entone', 'kamai', 'vodafone' en 't-mobile', maar zonder succes. Entone / Kamai staan helaas ook niet tussen het rijtje fabrikanten.

Edit: Oke ik had even een briljant moment. Ga naar instellen universele afstandsbediening --> selecteer dan blu-ray speler (ja, echt), zoek dan op 'entone'. Powertest. En done! Gaat automatisch aan als je hem selecteert. Vrijwel alle functies werken (incl programma info, guide, programma gemist etc.). Hij gaat alleen niet automatisch uit.
@CDRK @Lamfroyt jullie hebben dit probleem eerder ook gehad, wie weet nog steeds?
Dat is precies de manier waarop ik het aan de praat heb gekregen. De eerste keer werkte het via de 'wizard' die je door de setup van een nieuwe tv helpt, maar op een later moment gaat het op de door jou beschreven manier. Gek genoeg werkt het in de setup als je zoekt binnen de settopboxen maar moet je later uit een andere categorie vissen.

Ik heb nog contact gehad met (destijds) Vodafone. Mijn vraag was waarom de Entone wel automatisch aan ging maar niet automatisch uit. Het antwoord was dat het automatisch aan gaan een glitch was waarmee ik mazzel had. Automatisch aan- en uitschakelen tegelijk met de tv stond ook niet op de planning voor toekomstige firmwares. Ik weet niet of T-Mobile hier anders over denkt.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Joosie200 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:47:
[...]
verbeterde processing valt te betwijfelen. Heb je alleen een ander design/voet over. Nou daar ga ik echt geen 200 euro meer voor uitgeven.
De KS8000 geeft oa. meer licht en heeft een zwarte bezel onderaan. Als jij twijfelt aan de fabrieksgegevens of gerenomeerde reviews heb je een probleem. Want dan ga je jezelf op verkeerde gronden €200 korting toebedelen. De prijs/kwaliteitsverhouding is wellicht iets minder goed dan bij de KS7000. Maar dat is niet gebaseerd op de technische feiten, maar 'een mening' Nu kijk je wellicht naar open net uitzendingen via een HDMI input. Dat beperkt wel de keuze bijvoorbeeld na een verhuizing, waar die voorziening afwezig is, twee tuners kunnen dan handig zijn, suk6 met de beslissing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

In het kader van de microstuttering lees ik steeds vaker dat een 100% signaal sterkte mogelijk niet goed is. De TV geeft maar 100% aan als max natuurlijk misschien is het wel meer.

Ik heb 100% signaal sterkte en 100% signaal kwaliteit. Ik heb wat signaalverzwakkers gekocht en ben benieuwd of ik de signaalsterkte naar beneden kan brengen en daarmee misschien ook de stutters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
TF schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:50:
In het kader van de microstuttering lees ik steeds vaker dat een 100% signaal sterkte mogelijk niet goed is. De TV geeft maar 100% aan als max natuurlijk misschien is het wel meer.

Ik heb 100% signaal sterkte en 100% signaal kwaliteit. Ik heb wat signaalverzwakkers gekocht en ben benieuwd of ik de signaalsterkte naar beneden kan brengen en daarmee misschien ook de stutters
Is ook regelmatig geprobeerd en heeft geen zin.
Samsung heeft bij mij het signaal gecontroleerd met een signaalmeter en dat was in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
GRAD85 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:02:
Gebruik het op 2 KS9000.
Ik spuit het rechtstreeks op het scherm en wrijf het uit met het doekje dat erbij zit.
Op de 55 inch ging het beter als op de 65 ,omdat ik daar nog niet met andere rommel aan de gang was geweest,maar uiteindelijk is die ook weer toonbaar.

cypress3d heeft het ook besteld,weet niet wat zijn ervaring is?
Ik heb het er ook meerdere keren opgespoten en hoewel ik moet zeggen dat het veel minder geworden is... het zal nooit helemaal verdwijnen! Ik heb 3x het toestel om mogen wisselen maar op alle modellen hetzelfde liedje.. Samsung levert gewoon kwalitatief erg slechte tv's. Hoe mooi het beeld ook is, dit is mijn eerste Samsung tv maar tevens gelijk mijn laatste. Mijn vorige tv Sony Bravia was toch echt vele malen beter op dat gebied.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Arjant2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Is ook regelmatig geprobeerd en heeft geen zin.
Samsung heeft bij mij het signaal gecontroleerd met een signaalmeter en dat was in orde.
Ik heb ook geregeld last van een modem dat herstart moet worden. Modem ook al vervangen etc. Misschien zelfde euvel. Ik probeer het gewoon. We zien wel. Ik wil eigenlijk mijn bit fouten wel naar 0 hebben. Kijken of dat lukt

Ik denk niet dat ze het stutter probleem ooit gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 09:01
Pepper92 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:13:
[...]

Ik heb ondertussen de Logitech harmony uit de la getrokken en deze compleet opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik mijn TV (behalve het smart deel dat ik toch niet gebruik), surround set, entone, mediaspeler en PS4 allemaal met 1 afstandsbediening regelen.

Had wel een reactie van iemand van Samsung forum die bij Samsung zelf werkt. Hij gaf aan dat eht niet mogelijk was met de Smart remote.... shows what he knows! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 10:12
Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in de Samsung UE55KS7000 tv. Deze is nu erg mooi geprijsd rond 1099 euro bij meerdere Belgische shops die hier eerder zijn genoemd. Je kan ze gewoon mailen of bellen voor een scherpe prijs :) Het zijn gewoon Benelux modellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 12:21
Skywalker88 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:33:
Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in de Samsung UE55KS7000 tv. Deze is nu erg mooi geprijsd rond 1099 euro bij meerdere Belgische shops die hier eerder zijn genoemd. Je kan ze gewoon mailen of bellen voor een scherpe prijs :) Het zijn gewoon Benelux modellen
Om welke winkels gaat het?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 10:12
robbinonline schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Om welke winkels gaat het?
Zie het samsung prijstopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Bij audiovision in België zijn helaas de 75inch+ modellen niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Vandaag de dempers binnen gehad -3db en -6db om de Signaalsterkte te laten afnemen. Wat ik ook doe het blijft 100 en de bitfoutfrequentie licht tussen de 25 en 50 in.

Hebben jullie die waarden ook? ks7000 - Settings - Ondersteuning - Zelfdiagnose - Signaal informatie

De tv boven (ook samsung maar dan paar jaar oud ) heeft standaard een signaalsterkte van 92 en 0 op de bitfoutfrequentie. Als ik daar de dempers tussen zetten gaat hij naar 87 en uiteindelijk 80

Edit: de kabel van de ks7000 naar de humax gebracht en daar heb ik 90 signaal. Ik denk dat de tv het niet goed weer geeft of die tuners zijn bagger

[ Voor 14% gewijzigd door TF op 06-05-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
De 2016 serie heeft zeer gevoelige (sterke) tuners wat ook in het andere topic te lezen is (al dus samsung en selektro).
Echter het signaal dempen heeft geen effect zoals eerder gemeld is. (Dat had je de kosten van de demper bespaart maar oke).
Dus in plaats van bagger zijn ze juist heel sterk en gevoelig. Dat betekent dat ze juist goed met een wat zwakker signaal om kunnen gaan. Ja in de signaalinfo zie je dus sneller bitfouten maar dit leidt zelden tot beeldfouten.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjant2 op 06-05-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Heb nu een keer de one connect (49ks7000) box schap lager gelegd in de tv kast en dus ook ff de stekkers losgehad. Nu krijg ik eens geen beeld meer met de PS3 en Xbox One.

PS3 schiet wel aan maar blijft zwart en dan krijg ik dat domme "no source" gedoe.

Is dit iets bekends? Naar fabrieksinstellingen resetten is natuurlijk snel gedaan maar wie weet zijn er nog andere opties of truukjes.

ok aan de praat kunnen krijgen weer;

Volgende vraag: Kun je die "voeding van apparaat fout" error nog ergens uitzetten/managen? Krijg dan steeds zo'n selecteer bron gedoe.

[ Voor 19% gewijzigd door The Chosen One op 06-05-2017 23:32 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
ThaBEN schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:30:
[...]

[video]
En voor het prijsverschil met de UE55KS7000 kan ik dan inderdaad weer leuke dingen kopen zoals een 4K bluray speler met enkele films (PS4 Pro heb ik al 8)) Waar had jij de UE55KS7000 voor € 948 gespot, als ik vragen mag?
Ik ben heel tevreden met mijn Oled 65E6v, en totaal geen last van image retention. De 2017 zijn niet een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Het zal inderdaad qua prijs/kwaliteit verhouding niet een gigantische sprong zijn, maar dat de LED's in de 2017 modellen 25% meer licht geven en een minder agressieve ABL (Automatic Brightness Limiter) hebben vind ik wel 2 goede toevoegingen. Maar het is inderdaad de vraag of dat de meerprijs rechtvaardigt.

Aan het einde van dit filmpje wordt een opsomming gemaakt tussen de verschillen van 2016 en 2017

ABL test LG B6 OLED:

[ Voor 11% gewijzigd door ThaBEN op 07-05-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
ABL kun je uit zetten in het service menu, dan heb je er helemaal geen last van.
Ondanks ik bemerk helemaal geen ABL.

[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 07-05-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung UE49KS8000 en de Samsung UE49KS7000.

Is de KS8000 identiek aan de KS7000 behalve het design en iets meer watt in de speakers?

Of is met vlag en wimpel de KS8000 de betere keuze van de twee?

[ Voor 7% gewijzigd door unkind op 07-05-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Snake_Eye schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:50:
ABL kun je uit zetten in het service menu, dan heb je er helemaal geen last van.
Ondanks ik bemerk helemaal geen ABL.
ABL kun je niet uitzetten, ASBL wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe breed de voet is van de Samsung UE49KS8000?

Ik kan dit jammer genoeg nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

35.42 cm diep http://www.displayspecifications.com/en/model/aac4418
Ik kan vanavond wel ff meten hoe breed de voet is.

[ Voor 44% gewijzigd door RAAF12 op 07-05-2017 19:35 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 60 Laatste