Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:33
Zojuist geprobeerd de laatste versie van TWRP (van 3.0.0. naar 3.0.2) te installeren als .img via TWRP zelf. Installatie ging goed (bij optie boot of recovery gekozen voor recovery). Daarna recovery opnieuw willen opstarten. Nu krijg ik het S6 splash screen (met bovenin in het rood Recovery is not seandroid enforcing). En verder komt ie niet.

Net verschillende toetsencombinaties geprobeerd:
  • HOME + VOL-UP + PWR - voor recovery (werkt niet)
  • HOME + VOL-DOWN + PWR - voor bootloader (werkt (hij boot opnieuw) maar loopt vast)
  • PWR ingedrukt houden in de hoop hem op die manier uit te zetten en weer op te starten - werkt niet
Is er nog een andere mogelijkheid?

Stay safe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wat vertelt Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Net maar op van alles en nog wat zitten drukken, alle knoppen tegelijk, daarna weer alternerend van allerlei knoppen, en hij kwam zojuist spontaan in de bootloader terecht. Daarna een (zeker) werkend TWRP geflashed en hij start weer.
Wat nou DE combinatie is geweest weet ik niet.

(deze mag dicht)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ok, volgende keer goede image flashen. Per ongeluk de Manta versie (van mijn Nexus 10) gebruikt.

Ook met de juiste file (twrp-3.0.2-0-zeroflte.img.tar), geen succes... Ik blijf maar bij de versie die wel werkte. Geen idee wat er nou mis gaat. Had deze keer echt de goede file (nu via Odin geflashed, hier geen foutmeldingen), maar bij het booten weer een vastloper.

[ Voor 58% gewijzigd door Master FX op 20-04-2016 10:11 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren exact hetzelfde probleem en na wat opzoekwerk blijkt dat 3.0.2.0 het probleem was. Na het zoeken, downloaden en flashen van 3.0.2.1 was alles opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:11:
Ik had gisteren exact hetzelfde probleem en na wat opzoekwerk blijkt dat 3.0.2.0 het probleem was. Na het zoeken, downloaden en flashen van 3.0.2.1 was alles opgelost!
Voor zover ik kan zien bestaat TWRP versie 3.0.2.1 niet, welke versie heb je nu echt geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:28:
[...]

Voor zover ik kan zien bestaat TWRP versie 3.0.2.1 niet, welke versie heb je nu echt geïnstalleerd?
Wel degelijk 3.0.2.1. Stond in het xda topic, maar kun je bij mijn weten inderdaad nog niet downloaden via de officiële app of site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:18:
[...]

Wel degelijk 3.0.2.1. Stond in het xda topic, maar kun je bij mijn weten inderdaad nog niet downloaden via de officiële app of site.
Ah ok vandaar. Bedankt voor je reactie. Vreemd dat dat niet gelijk loopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Inmiddels ook al een 3.0.2-2 verschenen op XDA.

Deze met 'fingers crossed' geflashed, maar ging gewoon goed. Kennelijk zat er in die originele 3.0.2-0 build toch een fout.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:27:
[...]

Ah ok vandaar. Bedankt voor je reactie. Vreemd dat dat niet gelijk loopt dan.
Geen probleem!
Waarschijnlijk een soort bètaversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Master FX schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:30:
Inmiddels ook al een 3.0.2-2 verschenen op XDA.

Deze met 'fingers crossed' geflashed, maar ging gewoon goed. Kennelijk zat er in die originele 3.0.2-0 build toch een fout.
Ik heb 3.0.2.2 net ook even geflashed maar hier werkt ie niet. De softkeys flitsen een paar keer heel snel, dan komt er een wit/groene flits in beeld en daarna blijft het zwart.
De enigste 3.x versie die bij mij tot zover werkt is 3.0.0.0 by ManhIT. Een custom build dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Heb je ook MarshMallow draaien?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Jep, XtreStoLite 3.2 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Vreemd dan. Ik draai die ook en die 3.0.2-2 van XDA doet het hier prima.

Stay safe

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik ben hier helemaal nieuw en een asbolute dodo op het gebied van mobiele telefoons. Ik hoop echter dat jullie mij kunnen helpen. Mijn zoon heeft via een kennis zijn Samsung Galaxy S6 SM-G320F laten rooten. TWRP 3.0.0.0. Vandaag liep de telefoon vast (swipe to unlock). Na opnieuw opstarten via PWR-HOME-DOWN start de telefoon automatisch op in de TWRP recovery. Als ik van daaruit wil rebooten loopt hij echter vast. Hij kan het toestel nu niet gebruiken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit apparaat weer werkend krijg?

Bij voorbaat enorm veel dank,
Peter

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:49:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit apparaat weer werkend krijg?
Hallo Peter,

Welkom op tweakers.

Op tweakers is topic kaping niet toegestaan, maak dus even een nieuw topic aan en geef daar duidelijk aan welke software erop stond/staat en wat je zelf al geprobeerd hebt. Kijk ook even in de FAQ voor hulp bij het aanmaken van een topic en in [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's voor uitleg over rooten van de S6.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.