Goedemorgen,
Elke dag zie ik ze weer voorbij komen op FB en op andere sites.
Reclame van BVA Auctions.
Nu is er een grote veiling van V&D en dacht laat ik eens een kijkje nemen.
Ik zie hier een stofzuiger die geveild wordt en waar ik een bod kan doen van 160 euro op dit moment.
Als ik dit wil doen zie ik alle overige kosten erbij komen:
Manier van bieden Statisch bod
Uw bod € 160,00
BTW (21%) € 33,60
Veilingkosten (16%) € 25,60
BTW veilingkosten (21%) € 5,38
Bijkomende kosten € 5,74
BTW bijkomende kosten (21%) € 1,21
Totaalbedrag € 231,52
Mijn vraag is, mogen ze dit zomaar doen?
Ik heb een account en ben als particulier geregistreerd.
In de voorwaarden staat dit:
Wat heb ik zelf gevonden:
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org
Artikel 11 - De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw..
Vooral deze laatste regel vind ik vreemd, verder zie ik geen kosten vermeld in de voorwaarden die er nu wel bijkomen.
Kassa
Mag een prijs exclusief BTW getoond worden? Als ik dit lees dan zou het niet mogen.
Elke dag zie ik ze weer voorbij komen op FB en op andere sites.
Reclame van BVA Auctions.
Nu is er een grote veiling van V&D en dacht laat ik eens een kijkje nemen.
Ik zie hier een stofzuiger die geveild wordt en waar ik een bod kan doen van 160 euro op dit moment.
Als ik dit wil doen zie ik alle overige kosten erbij komen:
Manier van bieden Statisch bod
Uw bod € 160,00
BTW (21%) € 33,60
Veilingkosten (16%) € 25,60
BTW veilingkosten (21%) € 5,38
Bijkomende kosten € 5,74
BTW bijkomende kosten (21%) € 1,21
Totaalbedrag € 231,52
Mijn vraag is, mogen ze dit zomaar doen?
Ik heb een account en ben als particulier geregistreerd.
In de voorwaarden staat dit:
Wat heb ik zelf gevonden:
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org
Artikel 11 - De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw..
Vooral deze laatste regel vind ik vreemd, verder zie ik geen kosten vermeld in de voorwaarden die er nu wel bijkomen.
Kassa
Mag een prijs exclusief BTW getoond worden? Als ik dit lees dan zou het niet mogen.
Pizza!