[Feature] Keuze verbergen bij niet van toepassing of bij 0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Als ik in de V&A (of in de PW) een specifiek iets zoek, (bijvoorbeeld een laptop) lijkt het mij handig om de filters te verbergen die niet van toepassing zijn op datgeen wat ik reeds aan filters gekozen heb.

Voorbeeld:
Ik zoek een laptop, en kies voor merk Lenovo.
Bij filter 'series' staan álle bestaande laptop series, ook van andere merken (bijvoorbeeld MacBook Air of Probook) staan er bij. Het zou handig zijn om de series die niet van Lenovo te zijn te verbergen. Scheelt opties, scrollen en keuzemogelijkheden. Het is immers onnodig om te tonen op dat moment.

Een voorbeeld van hoe het wel kan is autotrack.nl.
Als je voor merk BMW hebt gekozen, kan je alleen de modellen van BMW kiezen.

-
Tuurlijk is het zo dat alles op 0 staat, indien het niet voldoet aan het filter, dus wellicht is het een 'simpele' optie om toe te voegen die alle keuzemogelijkheden verbergen indien deze op 0 staat. (if 0 = niet tonen?) Of, alles wat wél output bevat bovenaan het betreffende lijstje te plaatsen.

In mijn voorbeeld heb ik de 'serie' meegenomen, maar kan natuurlijk van toepassing zijn op alle mogelijke filters.
Tevens is het een feature request voor de V&A én de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is volgens mij al wel eens naar gevraagd. Eens kijken of ik 't terug kan vinden...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
o echt? Ik had even gekeken en gezocht maar heb het zo even niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://gathering.tweakers...npKBUkpqcGZ1alKlkZGhjUAgA

Zie er meerdere, ook die zonder enig bericht naar BFA zijn gestuurd :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MrTre schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:09:
Een voorbeeld van hoe het wel kan is autotrack.nl.
Als je voor merk BMW hebt gekozen, kan je alleen de modellen van BMW kiezen.
Merken en modellen wel ja. Dat zijn in feite gewoon hun categoriën en subcategoriën. Maar ik kan gewoon Volvo en V70 selecteren en dan krijg ik bij "brandstof" toch de optie om te filteren op "hybride". Terwijl er geen hybride V70's bestaan. Of een Tesla Model S en dan filteren op diesel.
[Feat] Lege filteropties verbergen in de pricewatch
en
Filters: Lege opties / optie met 0 resultaten weglaten?
inderdaad
ook die zonder enig bericht naar BFA zijn gestuurd :/
Zijn die niet gewoon van vóór de LD -> SB/MF splitsing en daardoor per definitie in BFA? (ik weet niet meer helemaal hoe dat ook al weer in elkaar stak)

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 14-04-2016 15:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou kunnen ja.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Orion84 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:24:
Zijn die niet gewoon van vóór de LD -> SB/MF splitsing en daardoor per definitie in BFA? (ik weet niet meer helemaal hoe dat ook al weer in elkaar stak)
offtopic:
Alles wat niet 'actueel' was, werd idd naar BFA gestuurd ten tijde van de splitsing om zo nog een beetje overzicht te krijgen van wat nou een feature en wat een bug was.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Des te meer reden te streven naar een maximaal (verkleurd) aantal categorieën en te scheiden op overzichten.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 19:17 ]

Pagina: 1