Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Filters: Lege opties / optie met 0 resultaten weglaten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:38
Als ik een paar filters toevoeg aan de pricewatch komt het regelmatig voor dat andere filters / opties niet meer van toepassing zijn. Als ik bijvoorbeeld bij de videokaarten bij 'Chipset generatie' kies voor een 'Geforce 700 serie' dan geeft het filter op 'Videochip' nog honderd(en) AMD's en Geforce 600 en 900-opties.

Is het mogelijk de opties met 0 kandidaten niet weer te geven?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

+1 , uiteraard voor alle filters en eveneens alle productcategorieën.

[Voor 15% gewijzigd door Raven op 20-04-2015 13:59]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is geen wijziging die de pricewatch-beheerders kunnen uitvoeren, maar een feature request voor de filters. Dus ik heb het topic bij deze verplaatst :)

Ik ben bang dat zoiets typisch vooral zinvol is voor filters met veel opties, maar tegelijk ook verwarrende en onvoorspelbare dingen oplevert. Bepaalde opties verdwijnen tenslotte dan ineens terwijl je wellicht verwacht had dat er producten zouden voldoen (maar je dus blijkbaar de verkeerde filtering hebt gekozen).

Of je mist opties die bij ingeklapte filters zouden moeten staan en waar je pas naar wilde gaan zoeken na eerdere filters aangezet te hebben. Maar die zijn in dit scenario dus helemaal verdwenen en je ziet dus niet dat er domweg niets meer te kiezen was.

Ook is het mogelijk dat een reeds gekozen filter (zeker bij multi-selects) op 0 komt. Moet die dan ook wegvallen? Ondanks dat je 'm gekozen had? Als ie wegvalt is het onduidelijk omdat e.e.a. verdwijnt terwijl je 'm gekozen had. En als ie niet wegvalt is het inconsistent. En wat als ie niet valt en je vervolgens de aangevinkte 0 uitvinkt, moet ie dan direct verdwijnen?

Al met al denk ik dat het probleem van de enorme lijst videochips beter opgelost kan worden met de plannen die we al (heel) lang ergens op een plank hebben liggen; namelijk een hierarchische verdeling in die lijst ondersteunen.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Paul
Als videochips de enige waren, ok, maar bijna iedere categorie heeft wel van die lijsten, en ik zie zo 123 niet in hoe je schermresoluties van smartphones hiërarchisch in kunt delen, of de macro-vergroting van een lens...

Ik zou zeggen, eenmaal gekozen wel laten staan, en de lijst (alleen?) updaten bij het uitvouwen van de 'Meer opties'? Dat opties verdwijnen valt lijkt me snel genoeg op lijkt me :? Desnoods zet je bij 'Minder optie' "Sommige opties zijn verborgen omdat er nul resultaten zijn", al dan niet in een mouse-over?

Door de wel-/niet-optie loopt ik er wel minder vaak tegenaan, maar ik zit nog steeds wel eens in die lange lijsten te zoeken naar de opties die niet op 0 staan :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Om dat zoeken tegen te gaan, is het mischien een idee om filters die 0 resultaten gaan opleveren lichter te maken? Dus een soort van grayed out, je kan ze nog steeds selecteren en ze staan er nog steeds tussen, maar de opties die wel resultaten opleveren zijn duidelijker herkenbaar.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Of de filters met 0 resultaten lager in de lijst zetten, bijv. sorteren op aantal. Nu staan de filters die wel/geen/veel/weinig hits hebben door elkaar in de lijst.

[Voor 4% gewijzigd door Raven op 23-04-2015 16:46]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

De filteropties dynamischer maken zorgt voor veel onrustiger gedrag. Het verbergen van opties die geen resultaten meer bieden zorgt in bepaalde situaties ook voor filters die op een gegeven moment bijna geen opties meer overhouden waardoor filters verticaal gaan schuiven wat ook weer voor problemen zorgt.

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Paul schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:53:
Als videochips de enige waren, ok, maar bijna iedere categorie heeft wel van die lijsten, en ik zie zo 123 niet in hoe je schermresoluties van smartphones hiërarchisch in kunt delen,
Op zich kunnen we dan de resoluties in staffels stoppen, bijvoorbeeld '0-640', '641-1024', '1025-1600', '1601-1920 breed', '1921-oneindig breed'.
Maar in de praktijk heeft die specificatie gelukkig wel veel minder opties dan videochips (of laptopcpu's) en uiteindelijk door de sortering is het (m.i.) meestal goed scanbaar.
of de macro-vergroting van een lens...
Die is erger, dat is zo te zien een vrij tekstveld, waardoor elke nieuwe lens zal krijgen wat er door de fabrikant werd opgegeven.

De opties zijn daardoor alles behalve uniform en sortering (en dus groeperen in staffels) is daardoor zinloos.
Door de inconsistentie worden bovendien onnodig veel opties gemaakt (ik neem voor het gemak aan dat '0,11' en '0,11x' (en 1:9) hetzelfde zijn, idem voor '.13' en '0,13x' (en 1:7,8?)).

Er is was zelfs een '1:7.8' en een '1:7.8 ' (blijkbaar mist er ergens een trim-optie) :/

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Paul
Het zijn maar voorbeelden die ik geef; moet ik nu werkelijk iedere optie op gaan noemen met meer dan X items, zodat je per item een oplossing gaat zoeken? :+ :>

Onrustig valt denk ik wel mee, mobiel zie ik over het algemeen toch maar 1 filter tegelijjk en op de desktop heb nu nu ook al dat het half doorzichtig wordt en er een spinning wheel komt, dat mechanisme kun je natuurlijk ook toepassen op de al uitgeklapte filters :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• maartenvdezz
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-09 16:30
Ik vind het een mooie feature en zou dit inderdaad graag als instelling zien tussen de voorkeuren!

• Nas T
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik zie er wel heil in. Dan denk ik dat de deftigste oplossing is opties grijs te maken bij desktop-versie en ze compleet te verwijderen bij mobiele versies.

vrede in rust

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True