"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 20-04-2015 13:59 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik ben bang dat zoiets typisch vooral zinvol is voor filters met veel opties, maar tegelijk ook verwarrende en onvoorspelbare dingen oplevert. Bepaalde opties verdwijnen tenslotte dan ineens terwijl je wellicht verwacht had dat er producten zouden voldoen (maar je dus blijkbaar de verkeerde filtering hebt gekozen).
Of je mist opties die bij ingeklapte filters zouden moeten staan en waar je pas naar wilde gaan zoeken na eerdere filters aangezet te hebben. Maar die zijn in dit scenario dus helemaal verdwenen en je ziet dus niet dat er domweg niets meer te kiezen was.
Ook is het mogelijk dat een reeds gekozen filter (zeker bij multi-selects) op 0 komt. Moet die dan ook wegvallen? Ondanks dat je 'm gekozen had? Als ie wegvalt is het onduidelijk omdat e.e.a. verdwijnt terwijl je 'm gekozen had. En als ie niet wegvalt is het inconsistent. En wat als ie niet valt en je vervolgens de aangevinkte 0 uitvinkt, moet ie dan direct verdwijnen?
Al met al denk ik dat het probleem van de enorme lijst videochips beter opgelost kan worden met de plannen die we al (heel) lang ergens op een plank hebben liggen; namelijk een hierarchische verdeling in die lijst ondersteunen.
Ik zou zeggen, eenmaal gekozen wel laten staan, en de lijst (alleen?) updaten bij het uitvouwen van de 'Meer opties'? Dat opties verdwijnen valt lijkt me snel genoeg op lijkt me
Door de wel-/niet-optie loopt ik er wel minder vaak tegenaan, maar ik zit nog steeds wel eens in die lange lijsten te zoeken naar de opties die niet op 0 staan
Rhàshan - Aditu Sunlock
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 23-04-2015 16:46 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Intentionally left blank
Op zich kunnen we dan de resoluties in staffels stoppen, bijvoorbeeld '0-640', '641-1024', '1025-1600', '1601-1920 breed', '1921-oneindig breed'.Paul schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:53:
Als videochips de enige waren, ok, maar bijna iedere categorie heeft wel van die lijsten, en ik zie zo 123 niet in hoe je schermresoluties van smartphones hiërarchisch in kunt delen,
Maar in de praktijk heeft die specificatie gelukkig wel veel minder opties dan videochips (of laptopcpu's) en uiteindelijk door de sortering is het (m.i.) meestal goed scanbaar.
Die is erger, dat is zo te zien een vrij tekstveld, waardoor elke nieuwe lens zal krijgen wat er door de fabrikant werd opgegeven.of de macro-vergroting van een lens...
De opties zijn daardoor alles behalve uniform en sortering (en dus groeperen in staffels) is daardoor zinloos.
Door de inconsistentie worden bovendien onnodig veel opties gemaakt (ik neem voor het gemak aan dat '0,11' en '0,11x' (en 1:9) hetzelfde zijn, idem voor '.13' en '0,13x' (en 1:7,8?)).
Er is was zelfs een '1:7.8' en een '1:7.8 ' (blijkbaar mist er ergens een trim-optie)

Onrustig valt denk ik wel mee, mobiel zie ik over het algemeen toch maar 1 filter tegelijjk en op de desktop heb nu nu ook al dat het half doorzichtig wordt en er een spinning wheel komt, dat mechanisme kun je natuurlijk ook toepassen op de al uitgeklapte filters
Rhàshan - Aditu Sunlock
vrede in rust