Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
We dronken al jaaaaren 'sinas' van Spa. Spa & fruit... want dat is Spa... met Fruit.
Lekker, en relatief weinig suiker. Doorgaans de helft van wat er normaal in fris zit, aangevuld met aspartaam.

Een maandje geleden heeft Spa besloten de flessen kleiner te maken EN duurder :(
Ze kregen de stront aardig over zich heen op facbeook "ja nee uit onderzoek blijkt dat klanten dat willen."
Ach sodemieter toch op.
"En de nieuwe ingrediënten zijn duurder"

wut :?

verhip... er zit nu alleen nog maar echte suiker in, geen aspartaam.
En omdat suiker duurder is volgens Spa, is de drank duurder, en! bovendien nu 100% natuurlijk *D *D *D

8)7

Kortom:
- duurder
- vies geworden door hun "100% natuurlijk"

We zijn naarstig opzoek naar een nieuwe sinas, en ik vond zo Royal club. Ook relatief weinig suiker, maar van deze bittere bijsmaak moet je echt houden. Na een half glaasje houd ik het voor gezien.
Wie heeft er buiten Fanta of sisi nog tips voor een merk wat enigszins algemeen verkrijgbaar is, en geen tig gram suiker aan boord heeft.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 18:13
Orangina? Geen idee over de suiker, zoet is het wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vers geperst sap in random bubbelwater is toch sowieso 100x lekkerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Rivella? Suikerloos en vol aspartaam gok ik :9

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
alles met aspertaam vind ik persoonlijk al niet te zuipen.. en t levert me ook altijd voordeel abonnement op voor het kleinste kantoortje.. :|

andere zoetstoffen heb ik eigenlijk geen last van.. van stevia in elk geval 0,0% last..
helaas zijn nog steeds maar weinig frisdranken met alleen stevia als zoetstof :/

maaruh Sinas Zero van bv de aldi / lidl / huismerk van de plaatselijke super?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Orangina is mijn favoriet van de sinassen maar doet in de normale versie 25g suiker/250 ml... inderdaad nogal zoet. :P Verder zou ik je geen alternatieven kunnen geven behalve die al genoemd zijn.

Maar alle frisdrank is toch duurder geworden doordat de belasting erop omhoog is geschroefd?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:21:

Maar alle frisdrank is toch duurder geworden doordat de belasting erop omhoog is geschroefd?
merk er weinig van :+ het is toch wel in de "maand" of "Jaar" aanbieding :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:21:
[...]

merk er weinig van :+ het is toch wel in de "maand" of "Jaar" aanbieding :P
Da's inderdaad wel zo ja :D De anderhalve liter knallers zeg maar. :+

Maar ik ben grotendeels overgestapt op het gezonde kraanwater dus hou de prijzen niet meer zo bij. Al wil men kraanwater drinken ook onaantrekkelijk maken door de belasting erop flink omhoog te schroeven. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 11-04-2016 20:24 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:24:
[...]
Da's inderdaad wel zo ja :D De anderhalve liter knallers zeg maar. :+

Maar ik ben grotendeels overgestapt op het gezonde kraanwater dus hou de prijzen niet meer zo bij. Al wil men kraanwater drinken ook onaantrekkelijk maken door de belasting erop flink omhoog te schroeven. :/
Precies.. de 5+1 gratis etc.. en de 4 voor nog geen 5 :') als je voor de A merken gaat iig :)

en kraanwater duur maken? hmm dan wordt even de WC doorspoelen (om je uitgeprocedeerde kraanwater) weg te spoelen ook een dure grap :')

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hey ik ben dus niet de enige die dit is opgevallen. Hogere prijs, lagere hoeveelheid, meer calorieën. :w Spa. En dan ook nog roepen dat klanten dit willen? Ja joh, klanten betalen altijd graag meer. Ik koop nooit meer iets van hun.

Goed, hiermee ben je niet geholpen, maar ik wilde ook even klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Bastien schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:24:
[...]

Bron?

Ontopic:
is verdunnen (met bv kraanwater of spa rood) niet ook gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 16:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik doe dat dus veel, met water verdunnen. En niet omdat ik zuinig ben, daar gaat het geheel niet om. Maar veel frisdrank doe ik bijna 50/50 met water, omdat ik het anders niet te drinken vind.
Dingen als dubbelfris is zo verrekte mierzoet, dat is alsof je siroop drinkt bijna.

* Nomad drinkt tegenwoordig dagelijks smoothies. De "verse" troepele appelsap uit glazen fles met verse aardbei en banaan is echt een heerlijke combi waar ik momenteel verzot op ben.
(evenals sinaasappelsap+banaan+kiwi en meer bekende combi's).
Het feit dat diepvriesfruit perfect werkt ervoor maakt dat je het ook makkelijker "op voorraad" kan hebben.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 23:32
ik ben al jaren een tevreden sodastream gebruiker. volledige controle over veel of weinig bubbels en groot assortiment aan smaken (dat steeds groter word ) te verkrijgen

http://www.sodastream.nl/

ik kan het iedereen aanraden :)

[ Voor 8% gewijzigd door justmike op 11-04-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:43:
Ik doe dat dus veel, met water verdunnen. En niet omdat ik zuinig ben, daar gaat het geheel niet om. Maar veel frisdrank doe ik bijna 50/50 met water, omdat ik het anders niet te drinken vind.
Dingen als dubbelfris is zo verrekte mierzoet, dat is alsof je siroop drinkt bijna.
Idem. Sinds we hier thuis veel roosvicee 50/50 sap zijn gaan drinken is alle frisdrank mierzoet gaan smaken. Die enkele keer dat ik nog sap thuis drink verdun ik het vaak ook.

Mooie bak trouwens, bak suiker erin en dan is het "100% natuurlijk", die suiker is zeker niet geraffineerd :F

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 17:03

Barrycade

Through the...

Uh en je 50/50 is helemaal niet bewerkt denk je?
Ingrediënten 50/50: Water, sap uit vruchtensapconcentraat 25% (appel 20%, sinaasappel 2,7%, passievrucht 1,2%, guave 0,8%, rozenbottel, citroen), suiker, aroma's, stabilisatoren (arabische gom, pectine), voedingszuren (citroenzuur, appelzuur), vitamine C, zwarte besconcentraat, wortelconcentraat, kleurstof (bèta-caroteen).
Weinig zaken in de supermarkt zijn op die manier 100% natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

justmike schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:01:
ik ben al jaren een tevreden sodastream gebruiker. volledige controle over veel of weinig bubbels en groot assortiment aan smaken (dat steeds groter word ) te verkrijgen

Valt dat niet snel in de categorie broodbakmachine? Drie keer gebruiken en het ding gaat naar zolder? Npi, ik overweeg ook zo'n ding, maar ik zou zou het zo voor kunnen stellen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 06:40
Ik baal ook van de spa :( de afgelopen maandag gestaag 5-10 cent/maand duurder geworden, en nu deze klapper inderdaad.
Überhaupt is de prijs van frisdrank gestegen. Qua sinas/Fanta vind ik de eigen merk varianten meestal wel prima (maar haalt het niet bij spa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
EWK schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:16:
Rivella? Suikerloos en vol aspartaam gok ik :9
Dat is eerder zuivel ipv sinas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

paQ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:05:
[...]

Dat is eerder zuivel ipv sinas :+
Uhm, 26% zuivel. Dus ik geef het 74% frisdrank. Dus eerder frisdrank dan zuivel :9.

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 12-04-2016 07:14 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:10

arie_papa

Running on Ubuntu

sapphire schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:50:
[...]

Idem. Sinds we hier thuis veel roosvicee 50/50 sap zijn gaan drinken is alle frisdrank mierzoet gaan smaken. Die enkele keer dat ik nog sap thuis drink verdun ik het vaak ook.

Mooie bak trouwens, bak suiker erin en dan is het "100% natuurlijk", die suiker is zeker niet geraffineerd :F
Roosvicee kun je natuurlijk zo aanlengen als je wil, maar uiteindelijk is dat "gezonde" aanlengdrankje ook gewoon ingedikte suikertroep.
En die kant en klare pakken is natuurlijk helemaal een fantastische marketingstunt. We verdunnen het drankje en vragen er hetzelfde/meer voor. Win/win :*)

[ Voor 12% gewijzigd door arie_papa op 12-04-2016 08:12 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Hier ook een vervent Spa & Fruit drinker... en de Spa is nu exit hier. Ik ben ook naarstig op zoek naar een alternatieve drank. Van verschillende merken diverse smaken gehaald om daar maar wat tussen te vinden :/

Op facebook ook de klachtenregen gezien... met elke keer hetzelfde copy/paste antwoord (wens klant, natuurlijke ingredienten.. bla bla bla marketing onzin) :')

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

arie_papa schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:11:
[...]

Roosvicee kun je natuurlijk zo aanlengen als je wil, maar uiteindelijk is dat "gezonde" aanlengdrankje ook gewoon ingedikte suikertroep.
En die kant en klare pakken is natuurlijk helemaal een fantastische marketingstunt. We verdunnen het drankje en vragen er hetzelfde/meer voor. Win/win :*)
Gelukkig drink ik daarom eigenlijk alleen water en melk ;)
Alleen m'n vrouw niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06 14:41
Ik ben overgestapt op Bolero:

http://www.bolerolimonade...RoDKbTVZibMY0thoCX13w_wcB

24 zakjes voor 8,95.
Bolero zegt dat je 1.5 liter van kan maken.
Maar als je er 2,5 liter van maakt is het nog steeds erg lekker te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Acid_Burn schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:15:
Hier ook een vervent Spa & Fruit drinker... en de Spa is nu exit hier. Ik ben ook naarstig op zoek naar een alternatieve drank. Van verschillende merken diverse smaken gehaald om daar maar wat tussen te vinden :/

Op facebook ook de klachtenregen gezien... met elke keer hetzelfde copy/paste antwoord (wens klant, natuurlijke ingredienten.. bla bla bla marketing onzin) :')
irritant he.
Begrijp ook niet zo goed hoe ze maar halsstarrig volhouden dat dit is wat men wil.
Hoe gaat zo'n onderzoek dan?

Willen jullie méér Marokkanen?
uh nou uuhhh niet perse?
Oh dan willen jullie mínder?
nou ja uh.... dat nou ook weer niet
jawel! want jullie willen niet méér, dus dan is het minder

"uit onderzoek is gebleken..."

blijkbaar was "laat alles zoals het is" geen optie

En elke keer Als Spa weer een reclame-post op hun FB zet over de fantastische nieuwe recepten, komt de bak stront opnieuw :')

In Duitsland dronk ik laatst ook een of ander exotische sinas uit Frankrijk. Flesje (0,3) was ook wel erg duur, iets van 3,29, import babalbala, maar DAMN die was lekker :9~ Natuurlijk glad vergeten hoe dat heette :|
Hoog glazen flesje, ala de oude coca cola, maar dan langer, en een blauw etiket.

edit:
Afbeeldingslocatie: https://media.foox.nl/FT/AFB/high/39377.jpg
Het oude Exota is ook weer verkrijgbaar. Geen idee of dat lekker is; kan me niet herinneren dat ik het ooit gedronken heb. Ook wel weer een suikerbom (8.5 gram / 100ml)
En een fles kost 3,30 voor 750 ml. Dat is 6,60 voor 1,5l 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 12-04-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 16:41
paQ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:49:
[...]
In Duitsland dronk ik laatst ook een of ander exotische sinas uit Frankrijk. Flesje (0,3) was ook wel erg duur, iets van 3,29, import babalbala, maar DAMN die was lekker :9~ Natuurlijk glad vergeten hoe dat heette :|
Hoog glazen flesje, ala de oude coca cola, maar dan langer, en een blauw etiket.
Afbeeldingslocatie: http://www.proud2bme.nl/imgl/hsfile_55821.jpg

?

[ Voor 75% gewijzigd door Dirtbiter op 12-04-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 17:10
Crystal Clear? Ik drink zelf de Lidl variant (iets van Saskia ofzo heet dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 16:41
Excuus, zie edit. Niet bedoeld als alternatief, maar als reactie op de exotische sinas uit Frankrijk...

paQ, ik deel je misère. Ik was een fervente Spa & Fruit Lemon Cactus drinker.

Dat Bolero ziet er nog wel veelbelovend uit.
Je kunt er een gratis proefpakket van bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dirtbiter op 12-04-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dirtbiter schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:06:
[...]

Excuus, zie edit. Niet bedoeld als alternatief, maar als reactie op de exotische sinas uit Frankrijk...
Ah zo.
Nee dat is hem niet.
Ik moet zeggen dat ik weinig frisdranken ken die hun koolzuur in zo;n hoog tempo kwijtraakt. Een fles moet in 1 keer op; de volgende dag is het een gesmolten waterijsje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:56

Standeman

Prutser 1e klasse

pfff... spa, sinas.. Echte mannen drinken bier!!

Overigens drink ik vaak vruchtensap, 50% aangelengd met water uit de kraan :)

[ Voor 50% gewijzigd door Standeman op 12-04-2016 09:11 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 16:00
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:05:
Crystal Clear? Ik drink zelf de Lidl variant (iets van Saskia ofzo heet dat)
Dan kan je beter water drinken.

Spa&Fruit is een jaar of 5-6 overgegaan naar aspartaam ipv suiker en nu veranderen ze het dus terug. Je had al langer dat de sinas en een paar andere varianten goedkoper waren dan bv bosvruchten. Dat is nu zeker gelijk getrokken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06 14:41
[...]

Ik zal het echt eens proberen! Voor 9 euro heb je een proefpakket van 24 pakketjes * 1,5 liter (volgens bolero) ik maak er echter 2-2,5 liter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 18:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Thumbs-up voor dit topic!

Wij drinken al jaaaaren Spa & Fruit Orange Passion. Die oranje fles. Omg wat lekker! Maarrrr. En nu wil ik graag jullie aandacht;

Vroeger (lees: flink wat jaren terug), was dit NOG lekkerder. Toen zat het nog in een fles met zo'n donkergroene ribbelachtige onderkant. Maar toen dat veranderde smaakte het anders en minder lekker. Enfin, je went eraan. En nu, kwam ik vorige maand ofzo bij de appie, en GONE! Nu van die lelijke smalle flessen met 1,25 liter, en in verhouding een stuk duurder natuurlijk. Oplichters, man man man.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/e805fody3/ditdus.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door NeFoRcE op 12-04-2016 10:01 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Niet alleen in verhouding.. de 1,25 liter is gewoon duurder dan de 1,5 liter variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Ik ben laatst eens gaan kijken wat er aan suiker in de Spa Fruit flessen zit en ik schrok me kapot. Ik snapte daarna ook meteen waarom het tussen de frisdrank staat en niet bij het water.

Wat ik qua smaak, suiker(loosheid) en prijs kan aanbevelen zijn de Barleduc Mineraalwater + flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-06 15:28

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Of dat er ineens meer suiker inzit, en minder aspartaam? Veranderd de smaak van het product dan niet gewoon?

Zou het ook niet kunnen dat de etiketten nu wèl gewoon kloppen, t.o.v. vorige versies? 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
EWK schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 06:31:
Valt dat niet snel in de categorie broodbakmachine? Drie keer gebruiken en het ding gaat naar zolder? Npi, ik overweeg ook zo'n ding, maar ik zou zou het zo voor kunnen stellen.
Voor sommige mensen wel, maar ik vind het juist een gemak. Een fles drinken is in nog geen minuut gemaakt en ik hoef niet meer met flessen drinken van de supermarkt te slepen. Er zijn imiddels ook behoorlijk wat suikervrije siropen te koop van onder andere Karvan Cevitam, Teisseire, Raak en Slimpie.

Overigens gebruik ik ook al jaren een broodbakmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Family Guy schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:24:
Of dat er ineens meer suiker inzit, en minder aspartaam? Veranderd de smaak van het product dan niet gewoon?

Zou het ook niet kunnen dat de etiketten nu wèl gewoon kloppen, t.o.v. vorige versies? 8)7
Wij vinden het gewoon niet meer lekker. Het smaakt zoeter, met een sterkere nasmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

evEndzhar schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:25:
[...]

Voor sommige mensen wel, maar ik vind het juist een gemak. Een fles drinken is in nog geen minuut gemaakt en ik hoef niet meer met flessen drinken van de supermarkt te slepen. Er zijn imiddels ook behoorlijk wat suikervrije siropen te koop van onder andere Karvan Cevitam, Teisseire, Raak en Slimpie.

Overigens gebruik ik ook al jaren een broodbakmachine.
Aan een broodbakmachine heb je wel nog wat werk om deze proper te maken, dat is eerder de reden dat mensen hem snel links laten staan. Je kan ook niet "nu" een brood hebben. Deze nadelen gaan niet op voor de sodastream, heb alleen geen idee hoe de prijsverhouding is met gewone frisdranken. Bespaar je er ook wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 06:43
paQ schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:07:
We dronken al jaaaaren 'sinas' van Spa. Spa & fruit... want dat is Spa... met Fruit.
Lekker, en relatief weinig suiker. Doorgaans de helft van wat er normaal in fris zit, aangevuld met aspartaam.

Een maandje geleden heeft Spa besloten de flessen kleiner te maken EN duurder :(
Ze kregen de stront aardig over zich heen op facbeook "ja nee uit onderzoek blijkt dat klanten dat willen."
Ach sodemieter toch op.
"En de nieuwe ingrediënten zijn duurder"

wut :?

verhip... er zit nu alleen nog maar echte suiker in, geen aspartaam.
En omdat suiker duurder is volgens Spa, is de drank duurder, en! bovendien nu 100% natuurlijk *D *D *D

8)7

Kortom:
- duurder
- vies geworden door hun "100% natuurlijk"

We zijn naarstig opzoek naar een nieuwe sinas, en ik vond zo Royal club. Ook relatief weinig suiker, maar van deze bittere bijsmaak moet je echt houden. Na een half glaasje houd ik het voor gezien.
Wie heeft er buiten Fanta of sisi nog tips voor een merk wat enigszins algemeen verkrijgbaar is, en geen tig gram suiker aan boord heeft.
Koop een Sodastream en vul dit aan met een beetje sap van een sinaasappel en je bent klaar (en VEEL goedkoper dan spa); Ik zal vanavond eens even een berekening laten zien die ik een tijd terug gemaakt heb. Het is _veel_ goedkoper dan Spa. mede omdat je gewoon kraanwater gebruikt

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2016 10:50 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb de zaak in Wiesbaden opgezocht via google maps, wist nog ongeveer waar het was, gebeld en gevraagd naar de sinas :D

Afbeeldingslocatie: http://www.fineandfabulous.co.za/media/catalog/category/La-Mortuacienne-Limonade1_4.jpg
:9~

La Mortuacienne Orange
errug duur helaas :/ en nog steeds rond de 8 gram suiker zo te zien...
http://www.amazon.de/La-M...B00O96MQ6W#productDetails
"pur Sucre" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 18:53
Waarom wil iedereen liever aspartaam ipv suiker? Aspartaam is toch kankerverwekkend als je dat regelmatig drinkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:31

Bob Popcorn

Plop!

SBTweaker schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:09:
Waarom wil iedereen liever aspartaam ipv suiker? Aspartaam is toch kankerverwekkend als je dat regelmatig drinkt?
Welnee, het is de meest onderzochte voedingssupplement en er is nog nooit sluitend bewijs gevonden dat het kankerverwekkend isin de concentraties die wij drinken. Uiteraard wordt het een ander verhaal als je 1500 liter Cola Light naar binnen pompt per dag.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

SBTweaker schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:09:
de buitenlucht die je inademt ook op veel plekken.

maar serieus: bij mijn weten is het nog steeds niet écht vastgesteld dat het slecht is, hoewel er vaak anders wordt beweerd.

edit: ohw, wat Vaal zegt dus :p

[ Voor 4% gewijzigd door mystic op 12-04-2016 12:16 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:10:
[...]

Dan kan je beter water drinken.
Mwoah. Vind het wel net even wat lekkerder dan water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Ik dronk veel Spa en Fruik Lemon Cactus, die is nu ook duurder en viezer. :(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 18:53
mystic schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:15:
[...]

maar serieus: bij mijn weten is het nog steeds niet écht vastgesteld dat het slecht is, hoewel er vaak anders wordt beweerd.

Ah heb het inderdaag nog even opgezocht, ze hebben het alleen op ratten onderzocht die kregen kanker bij grote hoeveelheden. Op mensen is het inderdaad niet aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
Fanta ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
San Pellegrino Sinas? Betere Sinas heb ik nog niet gedronken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

Ik heb exact het zelfde. Ik ben maar overgegaan naar Jumbo Water & Fruit daar zit per 100ml 1.4 g suiker maar lekker vind ik het niet.

Dus als er ergens een huismerk of ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:15:
[...]

Maak daar maar van dat het echt niet is vastgesteld. Er zijn weinig voedingssupplementen zo veel onderzocht als aspartaam. Het is gewoon een prima stof om te gebruiken, maar door de hoeveelheid FUD erover heeft het een slechte naam gekregen en worden er alternatieven gezocht door bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Sissors schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:04:
[...]

Maak daar maar van dat het echt niet is vastgesteld. Er zijn weinig voedingssupplementen zo veel onderzocht als aspartaam. Het is gewoon een prima stof om te gebruiken, maar door de hoeveelheid FUD erover heeft het een slechte naam gekregen en worden er alternatieven gezocht door bedrijven.
Dat laatste is ook niets mis mee. Ik drink doorgaans light frisdrank (als ik als frisdrank drink overigens) maar ik vind de smaak vaak beduidend minder dan de variant met 'gewone' suiker.

De gezondheidsissues die sommige mensen beweren: daar maak ik me echt totaal niet druk om.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Niks kan tippen aan Orangina ^_^

Zelf drink ik veel slimpie. Geen suiker, makkelijk aan te maken. Heb nu ook 10 proefflesjes gekregen van Kanvan Cevitam met allerlei smaken. Daar zit wel calorien in (5kcal per glas) maar is best lekker en handzaam mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-06 15:32
Hier staat regelmatig een fles Hooghoudt limonade in de koelkast als vervanging van andere frisdranken, vooral de citroen is echt heerlijk. Ik weet niet wat het suikergehalte is van een gemengd glas maar dat zal wel niet mis zijn ;)
Producten met aspartaam komen er hier niet in trouwens, op iedereen in huis heeft het niet zo'n beste werking.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 16:48

Mystikal

It never hurts to help!

Al 2 jaar ben ik volledig verknocht aan de Citroen siroop zonder suiker (van de Lidl volgens mij). Dit is echt heerlijk in combinatie met geschaafd ijs. Goedkoop, gezonder dan cola en lekker fris (zeker voor de zomerperiode!).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Drink al heel lang vrijwel alleen maar water. Alleen maar voordelen wat mij betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Waah schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:21:
Niks kan tippen aan Orangina ^_^

Zelf drink ik veel slimpie. Geen suiker, makkelijk aan te maken. Heb nu ook 10 proefflesjes gekregen van Kanvan Cevitam met allerlei smaken. Daar zit wel calorien in (5kcal per glas) maar is best lekker en handzaam mee te nemen.
Slimpie drink ik ook. Kan je ook gewoon Spa Rood bij gooien natuurlijk.

Die karvan cevitam zonder suiker is echt niet te harken. Holy cow wat een gore nasmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Webgnome schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:48:
[...]

Koop een Sodastream en vul dit aan met een beetje sap van een sinaasappel en je bent klaar (en VEEL goedkoper dan spa); Ik zal vanavond eens even een berekening laten zien die ik een tijd terug gemaakt heb. Het is _veel_ goedkoper dan Spa. mede omdat je gewoon kraanwater gebruikt
Graag, ik ben benieuwd. Ik drink al jaar en dag spa rood, wellicht is dit dan een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:30:
[...]

Slimpie drink ik ook. Kan je ook gewoon Spa Rood bij gooien natuurlijk.

Die karvan cevitam zonder suiker is echt niet te harken. Holy cow wat een gore nasmaak
Dat had ik ook :+ betekend dat je teveel gebruikt.
Je moet echt een HEEL kort knijpje doen.... als de hele bodem van je glas siroop is, heb je al teveel.
En dan ist inderdaad niet te pruimen. Maar zou het zelf niet snel kopen, Slimpie vind ik ook lekker namelijk. Al vind ik niet alle smaken geslaagd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Die citroenvariant van Saskia van de Lidl vond ik wel te pruimen, die nam ik al jaren ipv Spa.

Voor de rest eigenlijk gewoon voornamelijk water hier.

Of een koud glas water en daar zelf een beetje citroen in doen, ook altijd lekker fris.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 10:34

xAnarchyBaS

Urist

Het is inderdaad ook mij en mijn broer los van elkaar opgevallen, we merkten dat de smaak minder was en zagen daarna ook de flinke verhoging van de suiker en calorieën. Ik heb ook gekeken naar de suikervrije frisdrank van de Jumbo, maar vond deze niet zo geslaagd. Ben ook op zoek naar een suikervrij alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:00
Wij hebben hier regelmatig Bar-le-Duc Mineraalwater + in de koelkast staan, verkrijgbaar in citroen, framboos en groene appel: http://www.bar-le-duc.nl/assortiment/mineraalwater-plus
Een stuk minder zoet dan gewone frisdrank en zonder suiker of zoetstoffen en daarom geen calorieën.

Ik zie op de website dat ze ook FruitWater in het assortiment hebben, die ken ik niet. Volgens de tekst zonder zoetstoffen en laag in calorieën.
http://www.bar-le-duc.nl/fruitwater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waah schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:40:
[...]

Dat had ik ook :+ betekend dat je teveel gebruikt.
Je moet echt een HEEL kort knijpje doen.... als de hele bodem van je glas siroop is, heb je al teveel.
En dan ist inderdaad niet te pruimen. Maar zou het zelf niet snel kopen, Slimpie vind ik ook lekker namelijk. Al vind ik niet alle smaken geslaagd :+
Ik heb het echt heel dun gemengd, maar er bleef een gore nasmaak aan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shilen
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
justmike schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:01:

Wij gebruiken de sodastream nu inmiddels al een jaar, en kan hem ook aan iedereen aanraden!
Zelf bepalen hoeveel siroop en bubbels je aan de water wilt toevoegen.
Siropen halen wij uit Duitsland, scheelt soms bijna de helft met hier qua prijs, en veel groter assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 06:46
[...]

Bedankt voor de tip! Direct maar besteld, want de Spa is bijna op;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
EWK schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 06:31:
[...]

Vroegah kon je dat gewoon bij de Gal&Gal krijgen maar zou niet weten waar je het tegenwoordig kan kopen in Nederland. In Het buitenland (FR, CH, DE) is het wel prima verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 10:40
Smaken verschillen van persoon tot persoon. Mij maakt het weinig uit wat ik drink, maar ik weet dat ik persoonlijk pepsi cola, coca cola zero, en de originele lipton ijsthee niet te pruimen vind. Voor de rest maakt het me weinig uit wat erop staat/erin zit. Die paar glazen fris die ik op een dag drink.... Haal meestal een six-pack bij de aldi.

Mijn koffie consumptie is vele malen hoger (zit zo rond de 3,5 - 4 liter per dag), maar omdat ik thuis de enige ben die koffie drinkt, heb ik gewoon oploskoffie in huis. Vind een espresso apparaat beetje te duur voor thuisgebruik (dat ding met die pads is me te omslachtig en niet eens lekker).

Zoals ik al zei, smaken verschillen.

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

wtf... jij drinkt 30 bakken koffie op een dag? Of als je mokken pakt zo'n 16? Dat is wel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik ben blij dat ik dit topic gevonden heb. Vind het echt balen dat de Lemon Cactus veranderd is. Die was voorheen lekker fris, is nu veel zoeter. Ga ik niet vaak meer drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
stok schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:26:
Drink al heel lang vrijwel alleen maar water. Alleen maar voordelen wat mij betreft!
Maar toch een héél groot nadeel: SAAI !!
Bikerepairman schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:30:
Mijn koffie consumptie is vele malen hoger (zit zo rond de 3,5 - 4 liter per dag), maar omdat ik thuis de enige ben die koffie drinkt, heb ik gewoon oploskoffie in huis. Vind een espresso apparaat beetje te duur voor thuisgebruik (dat ding met die pads is me te omslachtig en niet eens lekker).
lol, kon een lach niet onderdrukken.. you serious? :P
Ik drink ook aardig wat koffie, maar toch nooit meer dan 4 koppen per dag eigenlijk. Vandaag bijvoorbeeld 3x koffie 1x Red Bull, voldoende cafeïne dacht ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind aspartaam niet zulks geweldig spul. Ook al is het zoals anderen zeggen misschien alleen in grote hoeveelheden maar dat er zoveel over geschreven is zegt al wel wat.
Wat is Aspartaam?

Aspartaam de kunstmatige zoetstof is onder meer gemaakt van uitwerpselen van de genetisch gemanipuleerde E. colibacteriën. Aspartaam bestaat uit de chemische stoffen asparaginezuur, phenylalanine en methanol. Wanneer aspartaam in het lichaam wordt opgenomen wordt de methanol omgezet in formaline en mierenzuur.

Aspartaam (E951) is een zoete chemische stof die vele gezondheidsproblemen veroorzaakt waaronder obesitas, diabetes, verschillende vormen van kanker, ADHD en migraine.
http://gezondheidenvoedin...e951-kunstmatige-zoetstof
overigens drink ik zelf altijd de suikervrije RAAK limonade, (idd met aspartaam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
vinom schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:34:
[...]

Graag, ik ben benieuwd. Ik drink al jaar en dag spa rood, wellicht is dit dan een uitkomst.
Een berekening uit de losse pols

Aanschaf sodastream50*100 liter spa rood73.00
2x c02 cilinder v. 100l23.98
100 liter kraanwater0.000648
1e 100 liter73,980648
2e .....23.980648

Dus de eerste 100 liter is duurder. Maar daarna is het veeel goedkoper. Als je smaakjes wilt dan kost je dat 5 euro per 12 liter oftewel 41 center per liter (maar daar kun je natuurlijk mee doseren).

ik ben er in mijn berekening vanuit gegaan dat je ongeveer 50 liter water uit één cilinder kan halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Webgnome op 13-04-2016 06:43 . Reden: Aanpassing na update over prijs van apparaat ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-06 10:51
Joostje123 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:20:

24 zakjes voor 8,95.
Goeie tip. Pakket met alle smaken besteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 20:04
Wat grappig. Ik ben juist jaaaren geleden gestopt met Spa sinas drinken nadat ze de suiker hadden vervangen door aspartaam. Misschien moet ik het weer eens proberen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Webgnome schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:43:
[...]

Een berekening uit de losse pols

Aanschaf sodastream109.99100 liter spa rood73.00
2x c02 cilinder v. 100l23.98
100 liter kraanwater0.000648
1e 100 liter133,970648
2e .....23.980648

Dus de eerste 100 liter is duurder. Maar daarna is het veeel goedkoper. Als je smaakjes wilt dan kost je dat 5 euro per 12 liter oftewel 41 center per liter (maar daar kun je natuurlijk mee doseren).

ik ben er in mijn berekening vanuit gegaan dat je ongeveer 50 liter water uit één cilinder kan halen.
Je hebt al een Sodastream voor 50 euro bij Mediamarkt. http://www.mediamarkt.nl/...black-silver-1065359.html Hij was afgelopen zondag (?) ook op iBood in de aanbieding voor 35 euro incl. verzendkosten.

En je krijgt bij het inleveren van een CO2 tank ook nog 2 euro retour.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2016 22:21 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:00

vhal

ಠ_ಠ

Gewoon Spa rood met een stukje vers fruit er in, bijvoorbeeld een aardbei, kiwi, sinaasappel, appel, druiven, meloen of ander fruit. Dan heb je gewoon spa met een smaakje zonder al die 2144334123 toevoegingen. Banaan zou ik niet aanraden, dat wordt vrij ranzig.

Je hebt er ook speciale flessen voor met een 'fruitcompartiment'. Weet even niet het merk uit mijn hoofd. Bijvoorbeeld http://www.fonq.nl/produc...rfles-met-infuser/116233/

Verse sapjes en smoothies zijn lekker maar eet jij elke dag 5 sinaasappels, een halve pak yoghurt, 2 kiwi's en ander fruit? Gek genoeg eet men het wel in een smoothie...

[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 12-04-2016 22:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
kaasaanfiets schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:05:
Ik vind aspartaam niet zulks geweldig spul. Ook al is het zoals anderen zeggen misschien alleen in grote hoeveelheden maar dat er zoveel over geschreven is zegt al wel wat.

[...]

overigens drink ik zelf altijd de suikervrije RAAK limonade, (idd met aspartaam.)
Aspartaam zal ongetwijfeld niet goed voor je zijn, als je er veel van inneemt. Maar dat zeg je zelf eigenlijk ook al. De reden dat ik zelf zo min mogelijk met aspartaam drink, is dat het een vieze of rare smaak heeft. Ik kan het slecht beschrijven, maar als je bijvoorbeeld Coca-Cola met Coca Cola Light/Zero vergelijkt, is de smaak van de normale Coca-Cola veel 'voller'. Als ik iets met aspartaam drink, dan proef ik dat en vind ik het eigenlijk niet lekker.

Of misschien ben ik gewoon verslaafd aan suiker?
Joostje123 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:20:

24 zakjes voor 8,95.
Ik heb dit een tijd geleden een keer geprobeerd, maar vond het heel erg naar aspartaam smaken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-06 10:23
Wikipedia: Pschitt

Ik dacht altijd dat het Pschift was, met een F. Dronk ik altijd op vakantie in Frankrijk. Verder Orangina, ook uit Frankrijk, heeft meer dan 10 jaar geduurd voordat het in Nederland kwam.

p.s. ik drink al jaren niet anders dan water, frisdranken kunnen me gestolen worden met al die troep die erin zit.

[ Voor 18% gewijzigd door cbr600f4i op 13-04-2016 08:04 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
Acid_Burn schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:28:
wtf... jij drinkt 30 bakken koffie op een dag? Of als je mokken pakt zo'n 16? Dat is wel erg veel..
's Morgens 2 mokken, 's avonds een stuk of 4.
onder werktijd tussen de 12 en 20 afhankelijk van de drukte.

Veni Vidi Foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Dat jij nog nergens last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:04

YellowCube

Wait...what?

[...]

mooie is dat we van suiker vrijwel zeker weten dat het klote is voor je.
En toch zit het nagenoeg in alles in veel te grote hoeveelheden (net als zout).
Maar aspartaam is kunstmatig en klinkt chemisch dus dat moet en zal slecht voor je zijn.

ik vind overigens de smaak van (teveel) aspartaam niet lekker.
En van stevia krijg ik last van m'n maag.
Van suiker overigens ook plus dat ik mezelf er raar van ga voelen maar dat kan zomaar zijn omdat ik niet heel veel produkten naar binnen werk waar veel suiker in zit.
Sourcy Vitamin water vind ik overigens goed te drinken (4,4 – 4,8 gr suiker per 100 ml), maar volgens mij is dat per liter best wel prijzig.

[ Voor 6% gewijzigd door YellowCube op 13-04-2016 08:26 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Bikerepairman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:12:
[...]

's Morgens 2 mokken, 's avonds een stuk of 4.
onder werktijd tussen de 12 en 20 afhankelijk van de drukte.
Op een normale werkdag is dat een kop koffie elke 25-40 minuten een kop koffie. Dat is echt absurd veel. Dat kan ook niet gezond zijn volgens mij. Loop je ook niet constant naar de WC met zoveel vocht inname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

[...]

Blijft jammer dat die verhalen zo hardnekkig blijven. Het eerste onderzoek naar aspartaam waar uitkwam dat het slecht voor je zou zijn kwam uit de VS. Een land dat erg afhankelijk is van hun grote suikerproductie. Dat onderzoek is later ook met de grond gelijk gemaakt, omdat er enorm veel gesjoemeld zou zijn....

Daardoor is aspartaam heel veel onderzocht, en eigenlijk altijd veilig bevonden.

Het verhaal dat je aanhaalt uit 2005 van het Ramazzini-instituut is op zijn minst twijfelachtig:
De nieuwe studie is net zo alarmerend als het vorige aspartaam-onderzoek van het Ramazzini-onderzoek, dat in de zomer van 2005 verscheen.
Volgens die studie kregen vrouwtjesratten wat vaker kanker als ze aspartaam door hun voer kregen, maar had datzelfde aspartaam geen invloed op hun levensduur. Sterker nog: naarmate de dieren meer aspartaam kregen, leefden ze juist ietsiepietsie langer.
Raar, zou je zeggen. Dat vonden de Europese voedselautoriteit EFSA en de Amerikaanse FDA ook, en dus wilden ze graag de gegevens van het Ramazzini-instituut inzien. Want, zo vroegen de instituten zich af, als aspartaam dan werkelijk kanker veroorzaakt, waarom gingen de ratten waarmee het Ramazzini-instituut experimenteerde dan niet dood?
Kregen de ratten echt kanker?
Konden de onderzoekers van Ramazzini het verschil tussen kankercellen en andere, afwijkende maar ongevaarlijke cellen wel zien? Hadden ze zich niet vergist?
Om daar achter te komen, moesten de EFSA en de FDA de onderzoeksgevevens van het Ramazzini-instituut inzien. Maar die wilde het instituut, ook na maandenlang getouwtrek, niet geven.
Wel een verhaal uitbrengen, maar daarna niet de gegevens willen delen? Volgens mij wil het instituut gewoon geld blijven ontvangen voor onderzoek. Een schokkend resultaat leid tot meer onderzoek. ALs je nummer 205 bent die aspartaam veilig verklaart, krijg je natuurlijk geen geld voor nieuw onderzoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik dronk elke week wel twee flessen Spa lemon..... en baal dus mee. Dit topic heeft bestaansrecht.

Maar ik heb ontdekt dat Fanta Lemon Zero net zo goed smaakt.... en wederom laag in calorien zit (4 cal/100 mL). Dus ik switch.
Afbeeldingslocatie: http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000509800/000/000509868_005_161332_200.jpg

Toevallig deze week bij AH 1+1 gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door Delerium op 13-04-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Prachtige kans voor TS om helemaal te kappen met die frisdrank rommel. Daar word je altijd slechter van.

Always look on the bright side of the life!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/WlBiLNN1NhQ/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
Acid_Burn schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:25:
[...]

Op een normale werkdag is dat een kop koffie elke 25-40 minuten een kop koffie. Dat is echt absurd veel. Dat kan ook niet gezond zijn volgens mij. Loop je ook niet constant naar de WC met zoveel vocht inname?
Ik ben het met je eens dat het veel is. Ik ga een keer of 5 per dag naar de wc. Gezond... wat is tegenwoordig nog gezond als je de "experts" mag geloven? (Steekt zich nog een lekkere sigaret op)

Veni Vidi Foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Wat een stof kan een beslissing van Spa doen opwaaien zeg...

Maar goed ik doe ook gezellig mee, vindt bijna geen frisdranken te zuipen (veel te zoet) en vooral nu het weer wat warmer wordt is het zo af en toe wel lekkerder dan Thee/koffie.

Ik neem sinds kort wel eens O2 Life mee uit de supermarkt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/srlkcJd3V0Qf7TuGoigcquLI/full.jpg
http://www.o2life.nl/
Niet heel zoet, niet veel calorien. Ik neem altijd de gele (grapefruit en lemon geloof ik) heb de andere nog nooit gehad haha

Wel een nadeel is dat het niet echt een fles is waar je steeds een glaasje uit haalt. Bedoelt om zo op te drinken natuurlijk. Weet niet of er misschien in andere winkels echte flessen van bestaan.
In vergelijking met andere frisdranken vindt ik het ook nog niet zo duur (€ 1,00 voor zo'n grote fles)

Je zou het eens kunnen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
Door dit topic wordt wel heel duidelijk dat er grof geld verdient wordt met kraanwater in een flesje...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bikerepairman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:44:
[...]

Ik ben het met je eens dat het veel is. Ik ga een keer of 5 per dag naar de wc. Gezond... wat is tegenwoordig nog gezond als je de "experts" mag geloven? (Steekt zich nog een lekkere sigaret op)
Teveel aan water moet er toch uit :P dus niet raar dat je dan 5x per dag moet.
Op het werk drink ik best veel water (15x 0,2 liter is geen uitzondering) in de vorm van thee of Slimpie.
En roken stimuleert de stoelgang :P dus niet zo raar dat je vaker moet :+

Iemand al een linkje gestuurd naar Spa van dit topic? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09
TweakTweet schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:09:
Wat een stof kan een beslissing van Spa doen opwaaien zeg...

Maar goed ik doe ook gezellig mee, vindt bijna geen frisdranken te zuipen (veel te zoet) en vooral nu het weer wat warmer wordt is het zo af en toe wel lekkerder dan Thee/koffie.

Ik neem sinds kort wel eens O2 Life mee uit de supermarkt:
[afbeelding]
http://www.o2life.nl/
Niet heel zoet, niet veel calorien. Ik neem altijd de gele (grapefruit en lemon geloof ik) heb de andere nog nooit gehad haha

Wel een nadeel is dat het niet echt een fles is waar je steeds een glaasje uit haalt. Bedoelt om zo op te drinken natuurlijk. Weet niet of er misschien in andere winkels echte flessen van bestaan.
In vergelijking met andere frisdranken vindt ik het ook nog niet zo duur (€ 1,00 voor zo'n grote fles)

Je zou het eens kunnen proberen!
Ik koop deze wel eens op kantoor, voornamelijk omdat ik flesje steeds met water kan bijvullen.
Maar deze zijn zeer goed te drinken :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:04

YellowCube

Wait...what?

Bikerepairman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:44:
[...]

over sigaretten zijn de experts redelijk unaniem.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
Waah schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:44:
[...]
Teveel aan water moet er toch uit :P dus niet raar dat je dan 5x per dag moet.
Op het werk drink ik best veel water (15x 0,2 liter is geen uitzondering) in de vorm van thee of Slimpie.
En roken stimuleert de stoelgang :P dus niet zo raar dat je vaker moet :+
Ik vermeld ook dat ik niet meer naar de wc moet dan pak 'em beet 30 jaar geleden toen ik begon met koffie en roken. 's morgens bij het opstaan kleine boodschap, tegen een uur of 11 grote boodschap, voor het slapen gaan nog een paar druppels eruit persen zodat ik 's nachts niet eruit hoef, verder door de dag genomen een keer of twee... Lijkt me toch niet overdreven, gezien het aantal keren dat mijn vrouw (okee, heeft andere oorzaak) of kids gaan. Thee werkt bij mij averechts en bevorderd mijn stoelgang binnen vijf minuten "van ingang naar uitgang zonder tussenstop" en blijf dan aan 't rennen naast het feit dat thee niet te drinken is.
over sigaretten zijn de experts redelijk unaniem.
en zeggen er niet bij dat met behoorlijke zekerheid het de kans op alzheimer veel kleiner maakt.
(naast het punt, wil het geen feit noemen, dat er genoeg andere stoffen in zitten die de kans op andere problemen cq ziekten groter maakt). De kans hierop bij ons in de familie is groter dan gemiddeld, maar een gemiddelde leeftijd van rond de 80 vind ik acceptabel.

Met deze discussie gaan we wel off-topic; het gaat om andere frisdranken kiezen, niet over mijn stoelgang of al dan niet slechte gewoontes. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Bikerepairman op 13-04-2016 12:40 ]

Veni Vidi Foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik dronk voorheen ook veel Spa&Fruit (naast andere dranken), maar ben er al een tijdje geleden mee gestopt, vond de smaak steeds verder achteruit gaan.

Sinds een tijdje ben ik overgestapt op Crystal Clear:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0FVJ3DC4Jn8RZ7wxvu01Hp9q/full.jpg

Je hebt echt enorm veel smaken, mijn favorieten zijn Apple, Lemon en Peach.

Ook zeer laag in de calorien, en ik vind het erg lekker spul, lest de dorst ook erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 13-04-2016 14:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Bossie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
[...]

Ik koop deze wel eens op kantoor, voornamelijk omdat ik flesje steeds met water kan bijvullen.
Maar deze zijn zeer goed te drinken :)
Precies, heerlijk... heel subtiel smaakje

Heb nog eens gekeken of ze ook "gewone" flessen verkopen maar dat is helaas niet zo, je kan op hun eigen website wel 'n 6-pack kopen voor 7,80 (1,30 p/stuk) maar dan kan je beter 6 losse flessen kopen in de winkel (7,50).

Denk dat ze goed kunnen verdienen als ze ook echte flessen gaan verkopen, hoor steeds meer mensen om me heen die het heerlijk vinden

Zou natuurlijk ook nog kunnen dat er (te)veel aspartaam in die Spa fruit zat en dat mensen die daar niet tegen kunnen gingen klagen. Het blijft toch 'n redelijk slechte zoet-vervanger als je het teveel binnenkrijgt vooral.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakTweet op 13-04-2016 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-06 15:41
Webgnome schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:29:
offtopic:
Door dit topic wordt wel heel duidelijk dat er grof geld verdient wordt met kraanwater in een flesje...
Toevallig een paar weken geleden bij de Keuringsdienst van Waarde nog behandeld :)
http://keuringsdienstvanw...2016/30-145103-31-03-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 23-06 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik drink af en toe eens Coolbest. Op kantoor 4 of 5 bekertjes koffie en tussen de middag een halve liter 'vers' geperste sinaasappelsap van de Lidl (goedkoop en erg lekker) of een halve luter Vitamin water van de AH.
Frisdrank nauwelijks.... Ik koop de laatste jaren blikjes want ik bleef halfvolle flessen met prikloze frisdrank weggooien.

Flesjes water kopen weiger ik: Onnozel en geldverkwistend en al die flesjes belasten het milieu. Bovendien behoort ons kraanwater tot het beste op aarde en is het vaak beter dan die meuk uit te dure flesjes. Ik snap echt niet dat er zo veel mensen zijn die vaak water kopen...

Over de Spa: Ik dronk de Spa&fruit wel eens bij vrienden maar eigenlijk is het veel te zoet. Een probleem dat veel drankjes hebben. Crystal Clear is dan weer te saai, en heeft dat typisch smerige chemische smaakje dat Light frisdranken ook hebben.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 06:40
Ik lees hier veel over Bolero... laatst gratis diverse smaken kunnen proberen, maar wat smaakt dat chemisch zeg!

Ik heb nu steeds vaker BarleDuc citroenwater. Iets van €0,50 per fles en eigenlijk best wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JeroenV_ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:22:
[...]

Toevallig een paar weken geleden bij de Keuringsdienst van Waarde nog behandeld :)
http://keuringsdienstvanw...2016/30-145103-31-03-2016
Altijd lekker zo`n glaasje ISIS.

btw sinds ik weet dat ik hier gewoon Bar-le-Duc uit de kraan krijg koop ik nooit meer water uit een fles. (is die andere "Water" aflevering van de KvW.)

[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 16-04-2016 01:09 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:44
Ik ben sowieso grotendeels afgestapt van het drinken van frisdrank. Met koolzuurdrankjes heb ik sowieso nooit wat gehad, en de overige limonades kan ik ook wel zelf aanmaken. Daarvoor hoeven geen vrachtwagens vol met flessen die 99% water bevatten het land door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 14:55

JK

in Amerika stoppen ze al geen aspartaam meer in producten, of in elk geval een stuk minder. Mensen willen het niet meer vanwege de slechte naam. Op verpakkingen zag ik dus onlangs daar 'no aspartame' staan. Dan kijk je naar de ingrediënten en dan zie je bijv. acesulfaam-kalium of bijv. sucralose. Allemaal andere zoetstoffen, waarvan ze de naam niet kennen, dus dan is het goed. Zelf neem ik geen zoetstoffen, gewoon de ouderwetse slechte suiker. Verder neem ik zo weinig mogelijk E621, want dat zet sowieso aan tot vreten. Maar goed, ook daarin heb je natuurlijke en geproduceerde varianten. Wie er gelijk heeft qua onderzoeken, zien we aan het eind van de rit (het leven) wel.
Pagina: 1 2 Laatste