Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Ik mag wel graag Taksi drinken, volgens mij zitten er geen aspartaam achtige dingen in, maar gewoon suiker suiker. Een tweetal glazen van dat, twee of drie koppen koffie en voor de rest gewoon water uit de kraan.

Ik geloof niet dat aspertaam per definitie erg ongezond is, volgens mij werd per E-nummers gedicteerd dat zolang je niet meer dan 2,5L cola zero dronk het geen probleem was, maar bij meer dan dat je wel wat schadelijke bijeffecten kon verwachten over de loop van je leven. Naja als je meer dan 2,5L frisdrank per dag drinkt dan denk ik dat je er sowieso teveel van drinkt. Als je dagelijks 2,5L bier opdrinkt krijg je last van te weinig bloed in je alcohol (wink) en als je teveel patat eet krijg je last van te dichtslippende aders. Uit eindelijk is 10L water in een uur ook dodelijk en het inademen van lucht is tot op zekere hoogte ook schadelijk voor je longen. Als we gewoon lekker normaal doen en avonds op een feestje een glaasje Cola drinken ipv ons de hele dag ermee te vullen krijgt het lichaam dat allemaal wel gebolwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:45

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben geen sinas liefhebber, maar een cassis liefhebber. Ik ben echter op een soortgelijke zoektocht naar de beste cassis. Daarbij wil ik weg blijven van aspartaam en koolzuur, omdat ik ervan overtuigd ben dat het niet gezond is. Je kunt zeggen dat er geen overtuigend onderzoek is dat het ongezond is, maar dat was er ook heel erg lang niet van asbest en sigaretten. Daarnaast wordt de meerderheid onderzoek betaald door de branche!

Ik drink nog steeds veel appelsap en dan de variant "Appel troebel". Maar als ik daar veel van drink vind ik het te zuur. Dat heb ik ook na een half glas sinas. Zoveel zuur kun je vast wel verdragen als je jezelf traint, net zoals een lichaam 30 koppen koffie kan hebben of x sigaretten. Maar ik denk dat het beter is om jezelf NIET te trainen om iets te verdragen, maar om gewoon gezonder te leven.

Mijn positief bedoelde toevoeging aan dit topic is dan ook om in een situatie van topic starter niet direct op zoek te gaan naar vervanging van wat je gewend bent, maar eerst even je gewoonte tegen het licht te houden. Ik heb zowel ten aanzien van de cassis als het aloude melk (een drank die ook weinig toevoegt als je gezond eet) geleerd dat als je eenmaal je eetpatroon verandert door gezonder te eten, dat de meeste gezonde dingen juist BETER gaan smaken. Je smaakpapillen worden ook puurder!

PS Ik drink nu in de ochtend thee, overdag afwisselend appelsap (zuur) en biologisch zwarte bes siroop van de AH (zoet, van rietsuiker). Door die twee smaken af te wisselen houd ik het leuk voor mijzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmyy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 23:49
Ik zag je post staan en dacht aan mijn oude ijsthee verslaving. elke dag minstens 1 anderhalve liter pak ging er door heen. gedurende de dag altijd dood moe rond een uur of 4 vanwege alle suikers die ik tot me nam.

Nu al bijna 1,5 jaar drink ik alleen maar kraan water en ik merk het kan ik je vertellen.

in energy maar ook de "Dorst" die ik had naar suikers werd me vrij snel duidelijk. echter nu geen drang meer naar de suikers. en het water zelf , oh wauw wat ben ik soms blij dat dat uit de kraan komt en wat kan ik er van genieten . een lekker kopje koud water.

Misschien niet helemaal on toppic maar ik dacht worth sharing voor de suiker addicts onder ons.

No pain no gain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mickey77 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:13:
Ik ben geen sinas liefhebber, maar een cassis liefhebber. Ik ben echter op een soortgelijke zoektocht naar de beste cassis. Daarbij wil ik weg blijven van aspartaam en koolzuur, omdat ik ervan overtuigd ben dat het niet gezond is. Je kunt zeggen dat er geen overtuigend onderzoek is dat het ongezond is, maar dat was er ook heel erg lang niet van asbest en sigaretten. Daarnaast wordt de meerderheid onderzoek betaald door de branche!
Qua cassis: mijn vriendin vindt die van de Emte (Markant) wel lekker, mits aangelengd met Spa Rood-achtig iets (ook huismerk van de Emte). Geen idee of je die al geprobeerd hebt?
Mijn positief bedoelde toevoeging aan dit topic is dan ook om in een situatie van topic starter niet direct op zoek te gaan naar vervanging van wat je gewend bent, maar eerst even je gewoonte tegen het licht te houden.
Eigenlijk wel een goede tip.
En soms is het zo simpel: ik eet me stuk aan de Marsen, Snickers, enzovoort. Maar afgelopen week ben ik begonnen die te laten staan voor voorverpakte worteltjes, meloen en appel :)
PS Ik drink nu in de ochtend thee, overdag afwisselend appelsap (zuur) en biologisch zwarte bes siroop van de AH (zoet, van rietsuiker). Door die twee smaken af te wisselen houd ik het leuk voor mijzelf.
Voor jezelf leuk houden is eerste vereiste :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mickey77 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:13:
Je kunt zeggen dat er geen overtuigend onderzoek is dat het ongezond is, maar dat was er ook heel erg lang niet van asbest en sigaretten. Daarnaast wordt de meerderheid onderzoek betaald door de branche!
Welke branche betaalt die onderzoeken dan? De suikerindustrie is vele maten groter en machtiger dan de 'zoetstofindustrie'. Voedselmiddelconglomeraten hebben ook veel liever dat wij suiker blijven eten dan dat we overgaan op zoetstoffen. Toch wijzen vrijwel alle onderzoeken uit dat de zoetstoffen die in voedsel gebruikt worden veilig zijn, terwijl er steeds meer onderzoeken komen die aantonen dat suiker in de hoeveelheden die wij gemiddeld consumeren slecht voor ons is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126717

Albert Heyn verkoopt tegenwoordg Appletiser, http://appletiser.co.za die zeer de moeite waard is.
Verfrissend, lekker en niet te gek qua prijs, ik geloof 1.85 per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Dat is anders nog stukken duurder dan Spa was... en is.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126717

Import uit Zuid Afrika, wat wil je? Niet gekeken op de fles waar hij gebotteld is, maar als het daar gemaakt is krijg je transportkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Pasgeleden hetzelfde met van die chocolade koekjes in de supermarkt. Zelfde prijs maar nog maar 2/3 de grootte en er zaten er niet meer in het pak.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 126717 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:31:
Import uit Zuid Afrika, wat wil je? Niet gekeken op de fles waar hij gebotteld is, maar als het daar gemaakt is krijg je transportkosten.
De Nederlandse versie wordt gewoon in Europa gebottled ;).

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 18:11

Arrogant

S.F.W.

Voor de liefhebber: gratis anderhalve liter Fanta. 8)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

oohh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:56:
[...]

Ik heb dit een tijd geleden een keer geprobeerd, maar vond het heel erg naar aspartaam smaken ;w
* mystic heeft vorige week naar aanleiding van dit topic een proefpakket besteld.

En idd, ik krijg een enorm droge bek van de aspartaam :X op een gegeven moment heb ik 1 zakje gebruikt op 3 liter water, en toen was het wel ok.

De synthetische smaak is wmb dan weer niet zo'n issue. Daar kan ik wel mee leven :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Pagina: 1 2 Laatste