Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Hmm, ik denk dat het verschil 'm zit in de videokaart. Bij de test die jij aanhaalt wordt een Maxwell chip gebruikt, bij de test die ik aanhaal een Kepler of Hawaii, niet helemaal duidelijk.

Er zijn echter twee andere redenen voor mij waardoor de 5820K de voorkeur geniet;

1) Video-editing en streaming. Beide taken hebben baat bij een hexacore en aardig wat high-end gamers willen zich daar ook nog wel aan wagen.

2) Multithreading van DirectX 12/Vulkan. Denk eens aan spellen zoals Ashes of the Singularity en het wat oudere Supreme Commander waarbij honderden, zo niet duizenden eenheden deel uitmaken van je leger. Ze zullen niet allemaal op je scherm te zien zijn, maar moeten wel allemaal beheerd worden door de cpu. First Person Shooters zijn niet de enige spellen die veel van de hardware eisen.

Je hebt gelijk, er is niet al te veel te vinden over Intel hexacores vs quadcores. Vandaar ook mijn offtopic opmerking dat Tweakers misschien eens aan de gang moet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20
NitroX infinity schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:04:
Hmm, ik denk dat het verschil 'm zit in de videokaart. Bij de test die jij aanhaalt wordt een Maxwell chip gebruikt, bij de test die ik aanhaal een Kepler of Hawaii, niet helemaal duidelijk.

Er zijn echter twee andere redenen voor mij waardoor de 5820K de voorkeur geniet;

1) Video-editing en streaming. Beide taken hebben baat bij een hexacore en aardig wat high-end gamers willen zich daar ook nog wel aan wagen.

2) Multithreading van DirectX 12/Vulkan. Denk eens aan spellen zoals Ashes of the Singularity en het wat oudere Supreme Commander waarbij honderden, zo niet duizenden eenheden deel uitmaken van je leger. Ze zullen niet allemaal op je scherm te zien zijn, maar moeten wel allemaal beheerd worden door de cpu. First Person Shooters zijn niet de enige spellen die veel van de hardware eisen.

Je hebt gelijk, er is niet al te veel te vinden over Intel hexacores vs quadcores. Vandaar ook mijn offtopic opmerking dat Tweakers misschien eens aan de gang moet.
Mee eens. Het wordt dan meer een kwestie van smaak en voorkeur denk ik. Mijn laatste game pc is compleet AMD en vijf jaar oud. Je snapt dat ik daardoor helemaal klaar ben met het energieverbruik en de warmteproductie. Vanuit dat oogpunt ga ik nu liever voor zuiniger (14 nm t.o.v. 22 nm). Ik denk dat er daarnaast voor gamen geen verschil te merken is tussen Skylake en Haswell. Daarnaast lukt video editen en streamen ook goed op een nieuw Skylake systeem. Alleen uiteraard een stuk beter op Haswell E.

Qua games inderdaad, zoals Arma III of een strategy game als Civilization. Er zijn altijd genoeg voorbeelden waarbij je liever die extra power in een cpu wil hebben. Daar zou de Haswell denk ik beter voor zijn.

Tja, en nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nu mag br00ky een beslissing maken over wat er in de BBG komt, daar hoeven wij ons niet druk om te maken :D ;) })

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 18:09
NitroX infinity schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:04:

Ik ben deze thread aan het volgen omdat ik ook echt aan het twijfelen ben tussen i7 5820K of i7 6700K. Ik speel veel supreme commander, maar supcom heeft geen baat bij meerdere cores aangezien het alles op een single thread smijt. Nu ben ik dus aan het twijfelen, ga ik voor meerdere cores maar aan lage snelheid per core om future proof te zijn (ik zit nu op een Q6600 aan 3Ghz, dus dat scheelt maar 300-500 MHz per core en 5830k is echt teveel geld), of ga ik voor minder cores en hogere snelheid (i7 6700k) ondat sommige games die 4GHz/core echt goed kunnen gebruiken en schiet ik in mezelf in de voet in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

MartenBE schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:01:
[...]

Ik ben deze thread aan het volgen omdat ik ook echt aan het twijfelen ben tussen i7 5820K of i7 6700K. Ik speel veel supreme commander, maar supcom heeft geen baat bij meerdere cores aangezien het alles op een single thread smijt. Nu ben ik dus aan het twijfelen, ga ik voor meerdere cores maar aan lage snelheid per core om future proof te zijn (ik zit nu op een Q6600 aan 3Ghz, dus dat scheelt maar 300-500 MHz per core en 5830k is echt teveel geld), of ga ik voor minder cores en hogere snelheid (i7 6700k) ondat sommige games die 4GHz/core echt goed kunnen gebruiken en schiet ik in mezelf in de voet in de toekomst?
ik vraag mij echt af of DX12/vulkan veel verschil gaat maken of beter gezegd kan maken zie hier: http://store.steampowered.com/hwsurvey?l=dutch of meer info http://store.steampowered.com/hwsurvey/cpus/

daar heeft nu ~45% een Qcore CPU, (weet even niet of hier ook i3s onder geschaard worden) maar ~5 procent wordt gespecificeerd als other. Wat dus geen 1/2/4 cores hebben ze kunnen geen game maken die fatsoenlijk loopt op maar 5 procent van de systemen. En zolang een grote groep de meerwaarde niet ziet van meerdere cores omdat het 'toch wel loopt' zullen Devs niet volledig gebruik kunnen maken van de complete potentie van DX12/Vulkan

daarbij denk ik (keyword:denk) dat veel personen ongeacht of zijn gamen of niet. Veelal voor een redelijke geprijsde build gaan van tussen de 500 - 1000 euro. En een enkeling zal echt high end gaan.

dus als Dev kun je wel een monsterlijke game maken die 12 cores nodig heeft 3-way AMD fury crossfire en 24gb ram. Maar dan kan 99% van je klanten doelgroep de game niet draaien.

tl;dr: ik denk dat het niet al te hard gaat lopen met meerdere cores.

[ Voor 0% gewijzigd door Splitinfinitive op 25-04-2016 22:09 . Reden: mijn nederlands is niet het goedste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
*knip* niet op de man aub Je stelt dat je geluid wil horen zoals het bedoelt is. juist DAN is een onboard kaartje al een velen malen betere oplossing dan welk andere geluidskaartje dan ook!

Een onboardkaart is goed genoeg en nog beter dan dat ook. Zoals ik al zei, men verwart 'harder' geluid, met 'beter' geluid. Dat men tevreden is, maakt niet opeens dat een geluidskaart goed is. Da's een onzin argument uit de categorie "Ik heb 'em zelf ook".

Ondertussen weer het filmpje gevonden; YouTube: Gaming Audio Myths: Avoid The BS & Save Your Audio Life

Zoals ik al eerder zei, als je met muziek productie en dergelijk gaat bezig houden kom je niet aanzetten met een kaartje van 5 tientjes. Dan zit je in een totaal andere categorie. Dit doel aanhalen om je punt kracht bij te zetten is dus raar.

Waar het omgaat is, of een Onboard kaart minder presteerd dan een aparte geluidskaart. En daarop is het antwoord veelal; Neen. Onboard zal vaak (veel) beter presteren dan een aparte geluidskaart.

leuke wikipedia, precies zoals we hier een systeem willen neerzetten, br00ky zegt expliciet in de OP dat een budget niet echt een rol zal spelen... Dus we gaan eens 'echt' High End zoals jij het stelt.
Ik stel nergens dat 2011-3 voor betere prestaties per se zal zorgen. wel stel ik dat dat platform meer opties biedt. Zo is in SLI/CFx 16/16 lanes mogelijk ipv de 8/8 lanes. Of zelfs een dedicated GPU voor videobewerking. Mogelijkheden zijn weer een stukje uitgebreider dan een 1151 platform.

"meer mensen hetzelfde" Nee, daar wordt een BBG niet beter van, dat is dan de rest volgen zonder eens creatief na te denken. Ik val je niet aan om mijn systeem de winnaar te laten worden. Ik val je aan omdat je onzin verkoopt met onzin argumenten. En daar hebben de BBGs naar mijn idee veels te lang te vol meegestaan. Als je deze BBG door genomen had, dan had je gezien dat ik iedereen hier uitdaag om eens een echte high End PC neer te zetten. En de meesten komen dan met een PC die voor door onderdelen duur wordt en dan 'High End' genoemd wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 26-04-2016 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
http://www.game-debate.co...ormance%20For%20300%20USD

Mag ik eerlijk zijn? Om nu nog €600+ uit te geven aan een videokaart terwijl je dezelfde prestaties over twee, drie maanden voor de helft kunt krijgen, vind ik absurd*. Als je kunt wachten, wacht. Als je echt een nieuw systeem moet hebben, stop er dan eerst een mindere kaart in (R7 370) of helemaal geen kaart.

* Eigenlijk vind ik het zonde om binnen elk budget nu nog een kaart te kopen (behalve tweedehands).

De tweede helft van 2016 is nog maar twee maanden weg en aangezien AMD in Januari al een werkende kaart had, lijkt het me sterk dat we lang hoeven te wachten voordat de kaarten beschikbaar zijn.

Ik hoop dan ook ten zeerste dat de eerste paragraaf van het high-end systeem (en het mainstream systeem) dikgedrukt, dat benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06
Bij deze mijn duit in het zakje: meet Black Mamba.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 578,90€ 578,90
1MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON€ 552,-€ 552,-
2Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme€ 772,50€ 1.545,-
1Corsair Obsidian 900D€ 339,-€ 339,-
1EK Water Blocks EK-XLC Predator 240 (incl.QDC)€ 251,-€ 251,-
1Kingston HyperX Predator HX430C16PBK4/64€ 419,55€ 419,55
1Corsair AX1200i€ 318,95€ 318,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 269,-€ 269,-
1Samsung 950 Pro 512GB€ 303,95€ 303,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.577,35

Volledig zwart uitgevoerd met miniscule rode accenten. Het mooiste moederbord wat momenteel op de markt is, met RGB verlichting. Gekozen voor de 5930K, met name vanwege de overklok capaciteiten en 40 pci-lanes voor 2 maal 16x en nog genoeg pci-lanes voor de monsterlijke 950 pro. 980ti's in SLI, deze versies voornamelijk gekozen vanwege de kleurstelling. Dikke AIO van EK voor flinke overklok op de processor (4,5 ghz moet makkelijk kunnen). Quad channel DDR4 met 3000 mhz. Geen best buy maar zonder meer high end!

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Die waterkoeling en het moederbord zijn beide maar bij drie winkels beschikbaar. Ook de videokaart is niet goed beschikbaar, om over het geheugen nog maar te zwijgen.

Dus dat wordt sowieso niet het high-end systeem, de onderdelen moeten wel goed beschikbaar zijn ;)

Edit; overigens is PCIe 3.0 x8 genoeg voor de huidige generaties videokaarten als ik me niet vergis. Dus de 5820K met 28 PCIe lanes zal ruim voldoen voor een SLI/Crossfire setup met twee kaarten.

[ Voor 27% gewijzigd door NitroX infinity op 26-04-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
Nieuwe versie van mijn suggestie voor de Highend build. De 390X'en vervangen door de Fury X 2x erin te zetten. In mijn ogen is dit de enige manier op een Highend build neer te zetten waarmee je NU lekker op 4K kan gamen zonder onnodig geld over te balk te smijten aan toeters en bellen die niet nodig zijn of weinig toegevoegde waarde hebben.

Ik verwacht overigens niet dat de Radeon Pro Duo, goedkoper uitkomt dan de Fury X tweemaal te kopen (€1.136)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,35€ 347,35
1Asus Z170 PRO GAMING€ 135,-€ 135,-
2XFX Radeon R9 Fury X 4GB€ 568,-€ 1.136,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 51,95€ 51,95
1G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 96,95€ 96,95
1Cooler Master V Series V850€ 149,-€ 149,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 144,99€ 144,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.126,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Radeon Pro Duo is niet gericht op de gamer maar op VR content makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
NitroX infinity schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:37:
Radeon Pro Duo is niet gericht op de gamer maar op VR content makers.
Maakt uiteindelijk ook niet uit. Hij blijkt inderdaad heel wat meer te kosten dus is 2x Fury X een goede oplossing om echt 4K volluit te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Laatste suggestie van mij;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 389,90€ 389,90
1MSI X99A SLI Plus€ 216,95€ 216,95
2Sapphire R9 FURY X 4G D5€ 645,50€ 1.291,-
1Corsair Obsidian 450D€ 121,95€ 121,95
1Corsair Hydro H115i€ 138,-€ 138,-
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 77,95€ 155,90
1Corsair RM850x€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.715,70

Maar die videokaarten storen me enorm. Over vier maanden kun je waarschijnlijk dezelfde grafische prestaties voor slechts de helft van de prijs kopen. Graag een gigantische disclaimer in de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
NitroX infinity schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:00:
Laatste suggestie van mij;

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X99A SLI Plus€ 216,95€ 216,95
1Corsair Obsidian 450D€ 121,95€ 121,95
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 77,95€ 155,90
1Corsair RM850x€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.715,70

Maar die videokaarten storen me enorm. Over vier maanden kun je waarschijnlijk dezelfde grafische prestaties voor slechts de helft van de prijs kopen. Graag een gigantische disclaimer in de BBG.
Je kan €150 besparen als je de XFX neemt ipv de Sapphire (misschien wel iets langer wachten op de levering maar goed).

Verder is het de vraag of de meerkost van €600 echt goed te verantwoorden is ten opzichte van mijn systeem. Je hebt natuurlijk wat meer cpu power, maar de i7-6700K is niet traag natuurlijk en kan je zo wat kietelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Lednov schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:49:
[...]

[Mbr]*knip* niet op de man aub[/] Je stelt dat je geluid wil horen zoals het bedoelt is. juist DAN is een onboard kaartje al een velen malen betere oplossing dan welk andere geluidskaartje dan ook!

Een onboardkaart is goed genoeg en nog beter dan dat ook. Zoals ik al zei, men verwart 'harder' geluid, met 'beter' geluid. Dat men tevreden is, maakt niet opeens dat een geluidskaart goed is. Da's een onzin argument uit de categorie "Ik heb 'em zelf ook".

Ondertussen weer het filmpje gevonden; YouTube: Gaming Audio Myths: Avoid The BS & Save Your Audio Life

Zoals ik al eerder zei, als je met muziek productie en dergelijk gaat bezig houden kom je niet aanzetten met een kaartje van 5 tientjes. Dan zit je in een totaal andere categorie. Dit doel aanhalen om je punt kracht bij te zetten is dus raar.

Waar het omgaat is, of een Onboard kaart minder presteerd dan een aparte geluidskaart. En daarop is het antwoord veelal; Neen. Onboard zal vaak (veel) beter presteren dan een aparte geluidskaart.
Ik heb je filmpje bekeken en helaas moet ik je zeggen dat de informatie in dat filmpje lachwekkend fout is.
1. Shielding (audio-signaal beschermen tegen externe elektrische velden (die veel in de pc kast aanwezig zijn))
Er wordt gezegd dat een shield met gaten en met 'lucht ertussen' niet goed kan shielden (afschermen) en dat er daardoor ruis ontstaat. Ze snappen dan het principe van een Faraday kooi niet.
2. Impedantie. Wordt in het filmpje helemaal verkeerd om uitgelegd en daardoor dus met de conlusie dat de DAC op een geluidskaart zelfs minder is dan die van onboard. Opnieuw fout, puur omdat ze niet begrijpen wat impedantie echt is en op welke manier het echt effect heeft op een audio-signaal.
3. Ze beginnen over een externe DAC die zonder drivers werkt. Die zou beter zijn... Alleen het verschil is dat op een geluidskaart en op onboard de DAC net zo goed werkt (met goede shielding). Als ruis en shielding een probleem is, kan je een externe DAC gebruiken, maar dat is omslachtig en kost meer geld. Daarnaast doen ze alsof de geluidskaarten alleen maar van digitaal naar analoog omzetten (DAC) en versterken. Geluidskaarten hebben daar betere componenten voor dan onboard oplossingen en zijn daardoor ook iets duurder dan een onboard oplossing. Daarnaast is er nog een chip aanwezig om de cpu te ontlasten.
4. Ze denken serieus dat er voor 2 oren ook slechts 2 speakers nodig zijn om surround te kunnen horen. Grote fout! De demo die ze aanprijzen voor hun punt, gebruikt software om surround te 'emuleren' voor onze hersenen. Hersenen zijn gewend dat geluid van achteren bijvoorbeeld doffer en zachter klinkt dan van voor, enz. Met veel studie kan je surround met trucjes redelijk simuleren op twee luidsprekers.
Als je echter echt surround wil horen, zal je het brongeluid (bijv. geweerschot in een game) gewoon vanuit de juiste positie moeten afspelen op een luidspreker. Daarna ontvangt je oor en de hersenen het geluid zoals het in het echt ook zou doen. Ook omdat iedereen een iets ander oor en verwerking van geluid heeft, door de verschillende vormen van oren en verschillende manier van functioneren van hersenen, werkt het simuleren slechts bij benadering.

Vrijwel alle informatie in jouw filmpje is helaas niet waar of deels niet waar. Als je de comments leest, zie je ook dat veel mensen het filmpje niet serieus nemen, maar goed, dat zegt verder ook niet alles.
Over het algemeen: een geluidskaart bevat betere componenten dan onboard, zodat een analoog audio signaal met hogere kwaliteit de computer verlaat. Dat wil zeggen minder ruis en minder signaalverlies (bass en hoge tonen met name). Daarnaast heeft een geluidskaart een eigen chip voor audio-processing om de cpu van het systeem te ontlasten. En daar bovenop zijn er vaak extra features via software, zoals noice-cancelling (met een geschikte headset kan je dan geluid 'van buiten' opheffen, zodat je alleen het geluid van de headset zelf hoort).
Mijn eigen ervaring is daardoor dat ik met headset en duurdere 5.1 set wel degelijk voordeel heb met een geluidskaart, omdat ik geluid ook dusdanig belangrijk vindt. Tijdens gamen vragen andere gamers mij regelmatig hoe het komt dat mijn 'stem' zo helder en goed te horen is. Daarnaast kon ik een digitale piano probleemloos aansluiten, iets wat niet kan op onboard.

Voor een game-pc is een geluidskaart een prima optie, ik heb er zelf veel aan gehad in al die jaren en zo zijn er meer mensen. Het grootste deel van de gamers heeft er niks mee, dat snap ik. Onboard geluid werkt gewoon goed verder. Mijn punt blijft terecht: in een high end pc, zou voor een paar tientjes best eens een geluidskaart kunnen. Wel als optie, want 90% of meer van de mensen wil gewoon niet een geluidskaart.
Tenslotte vind ik het echt raar dat jij blijkbaar denkt dat alle x-fi, soundblaster en xonar geluidskaarten van rond de 50 euro minder zijn dan een 'gratis' onboard oplossing. En dat al die producten ook al jaren lang puur door marketing aan 'onwetenden' worden verkocht.
Heb ik nergens gezegd... en het blijft hobby werk, het gaat hier nergens over professionele muziek productie. Maar als je iets met muziek wil, dan is onboard zeker niet genoeg. Ik kon me redden met de goedkopere geluidskaarten en heb daardoor eigen nummers gemaakt, bestaande muziek gemixed en elektrisch piano gespeeld. Niks daarvan was professioneel of bedoeld voor verkoop.
leuke wikipedia, precies zoals we hier een systeem willen neerzetten, br00ky zegt expliciet in de OP dat een budget niet echt een rol zal spelen... Dus we gaan eens 'echt' High End zoals jij het stelt.
Ik stel nergens dat 2011-3 voor betere prestaties per se zal zorgen. wel stel ik dat dat platform meer opties biedt. Zo is in SLI/CFx 16/16 lanes mogelijk ipv de 8/8 lanes. Of zelfs een dedicated GPU voor videobewerking. Mogelijkheden zijn weer een stukje uitgebreider dan een 1151 platform.

"meer mensen hetzelfde" Nee, daar wordt een BBG niet beter van, dat is dan de rest volgen zonder eens creatief na te denken. Ik val je niet aan om mijn systeem de winnaar te laten worden. Ik val je aan omdat je onzin verkoopt met onzin argumenten. En daar hebben de BBGs naar mijn idee veels te lang te vol meegestaan. Als je deze BBG door genomen had, dan had je gezien dat ik iedereen hier uitdaag om eens een echte high End PC neer te zetten. En de meesten komen dan met een PC die voor door onderdelen duur wordt en dan 'High End' genoemd wordt.
Ik denk dat het wel handig is dan om nu toch een budget te bepalen, want zo blijft iedereen maar iets anders bedenken. Br00ky zei ook duidelijk dat het niet gaat om voor puur het allerbeste te gaan, maar ook voor een best-buy mentaliteit, dus wat zijn goede produkten voor een goede prijs. Ik reken zelf voor een high end 'kast' ongeveer 1500 tot 2000 euro. Ik bepaal het budget niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er in de BBG een game pc voor meer dan 2000 euro zou moeten staan.
X99 / 2011-3 zorgt inderdaad niet voor betere prestaties. Je zegt dan zelf dat x16/x16 pci-e lanes een voordeel is. Algemeen bekend is dat fps in games echt heel weinig verminderd door SLI op 8x/8x te draaien. En videobewerking kan op een high end game pc al goed genoeg. Professioneel videobewerking, net als professioneel audio bewerken, vereist specifieke hardware en dat valt buiten de scope van een high end game pc.
Alsnog heb je gelijk dat je op het X99 platform in ieder geval wel de optie hebt om uit te breiden naar iets professioneels, maar de vraag is dus of gamers dat willen. Ik zelf zou toch liever voor de zuinigere i7 6700K gaan, waarbij je de kosten iets lager houdt, voor vrijwel dezelfde game prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Alright, met al het bovenstaande in het achterhoofd kom ik op het onderstaande uit. Zoals jullie zien toch een 6700K. Een X99 platform kan en is zoals in bovenstaande posts te lezen prima te verdedigen maar het brengt weinig extra's bóvenop wat Skylake ook al biedt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,40€ 347,40
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 145,50€ 145,50
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,-€ 93,-
1Fractal Design Define S - Window€ 83,95€ 83,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 72,95€ 72,95
1Corsair RM850x€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.574,80

Een disclaimer of some sorts maak ik me overigens niet heel erg druk om. "Over vier maanden kun je waarschijnlijk dezelfde grafische prestaties voor slechts de helft van de prijs kopen" lijkt me erg enthousiast... Daarbij geldt bij een BBG altijd dat we nú op zoek zijn naar iets.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 27-04-2016 14:53 . Reden: Eén koeler en één case is genoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Uhm, 2 kasten br00ky? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
:X de tweede koeler had ik er al uitgesloopt :P.

Hebben we trouwens nog ideeën voor de randapparatuur?

Bij het laatste high end gamesysteem deden we het met:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PB287Q Zwart€ 429,-€ 429,-
1Logitech Z906€ 279,60€ 279,60
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard qwerty€ 109,-€ 109,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 78,99€ 78,99
1Steelseries Qck€ 10,-€ 10,-
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 71,40€ 71,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,99

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 27-04-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
pricewatch: LG 27MU67-B Zwart
Als scherm. 4K, 27', IPS, betaalbaar, Freesync

Voor het geluid de pricewatch: Edifier C3X?
productreview: Edifier C3X review door Foritain

[ Voor 42% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 27-04-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Die muis en toetsenbord moet sowieso vervangen worden gezien de beschikbaarheid niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
Misschien nog een 1440p, 144hz, free synch scherm.

pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Ook handig te vermelden dat de kast geen ruimte heeft voor een optisch station, dus misschien een externe dvd-speler/brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Misschien ook de headset vervangen door het nieuwere exemplaar? 2 tientjes duurder, maar daarvoor krijg je een betere microfoon en (virtuele) 7.1 voor terug. Tevens ook te gebruiken op de PS4/Xbox One als degene naast een PC ook op console gamed.
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Top, keep 'm coming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik weet uit ervaring dat dit een fijn keyboard is:
pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)
Veel ervaring met anderen heb ik echter niet :p

Verder misschien een widescreen monitor (naast de andere monitor(en))?
pricewatch: Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 Zwart
De mensen de keuze geven uit meerdere monitoren (1440p, 4K en 21:9) lijkt me een prima optie voor wat variatie.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
br00ky schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:36:
Alright, met al het bovenstaande in het achterhoofd kom ik op het onderstaande uit. Zoals jullie zien toch een 6700K. Een X99 platform kan en is zoals in bovenstaande posts te lezen prima te verdedigen maar het brengt weinig extra's bóvenop wat Skylake ook al biedt.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 145,50€ 145,50
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.574,80

Een disclaimer of some sorts maak ik me overigens niet heel erg druk om. "Over vier maanden kun je waarschijnlijk dezelfde grafische prestaties voor slechts de helft van de prijs kopen" lijkt me erg enthousiast... Daarbij geldt bij een BBG altijd dat we nú op zoek zijn naar iets.
Ik ben heel tevreden over je keus. Paar opmerkingen:

Moederbord:
Er is technisch geen verschil tussen een MSI Z170A Krait 3X en een MSI Z170A Gaming Pro Carbon (op één USB type-c na). Het enige verschil is de kleurstelling. Krait is Zwart/wit en Carbon is Zwart/zwart. Ik vind persoonlijk de Krait minder mooi om te zien, maar dat is persoonlijke voorkeur. Gaat nu niet om mij, dus misschien is het goed om te kijken wat het meest verkocht wordt (lastig misschien). Daarnaast is het dan denk ik ook wel goed om in de toelichting aan te geven dat er een exact gelijk bord te koop is in zwarte uitvoering.

SSD:
Er zit al een 'oude' HDD in het systeem van 3TB. Om daarnaast een SSD van 1GB te plaatsen is best ruim. Een 850 Evo van 500 GB is naar mijn mening al ruim voldoende en daarmee wordt ongeveer 125 euro bespaard. Aan de andere kant zou er dan dus zelfs voor ongeveer dezelfde prijs een (M.2) 950 Pro van 512 GB in kunnen. Ik weet dat de meeste tweakers een 950 Pro niet als best buy zien, maar een 1 GB 850 Evo is dan misschien nog wel erger. Kan ook aan mij liggen, want ik krijg 500 GB nooit vol, terwijl anderen aan 2 TB HDD's nog niet genoeg hebben.

Over randapparatuur:
Misschien is het wat vreemd, maar het is misschien leuk om een Oculus Rift / HTC Vive als optie toe te voegen, omdat dit High End systeem daar natuurlijk perfect voor is! In de intro kan in ieder geval vermeld worden dat een dergelijk high end systeem uitermate geschikt is voor VR Gaming i.v.m. 90 fps, resolutie van 2x 1080x1200, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Is het niet eens tijd om over te gaan naar 3440 * 1440 widescreen voor high end gaming?

Dan zit je ook qua pixels mooi tussen 2560 en 4k. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
br00ky schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:36:
Alright, met al het bovenstaande in het achterhoofd kom ik op het onderstaande uit.
Zonder overklokken kan de RM650x ook prima, dus ik denk niet dat je iedereen de RM850x moet adviseren.

Trouwens goed plaats voor alle waterkoelers in de behuizing?

De CPU koeler is trouwens gewoon luidruchtig met die fans die er standaard opzitten, dus dat lijkt mij een slechte keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik ben er niet zo zeker van dat 650Watt voldoende is voor twee Fury X kaarten.

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Fury_X/29.html

Peak zit op 280W en maximum zit op 430W met een enkele kaart en een i7 4770K op 4,2GHz.

Zelfs als je 250Watt neemt per kaart dan zit je nog op bijna 600Watt voor alleen de kaarten een een overgeklokte cpu. De rest van het systeem verbruikt niet zoveel, maar je hebt dan eigenlijk geen ruimte om de videokaarten te overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou nog eens lezen hoe TechPowerUp test.

Ze meten het verbruik altijd zonder de rest van het systeem, dus nooit wordt er een CPU meegenomen. En die 430W is dus alleen als je gaat overklokken en de powerlimiet helemaal open gooit. Met games zal het verbruik rond de 275W max maximaal zitten.

[ Voor 74% gewijzigd door -The_Mask- op 28-04-2016 12:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
275 x 2 + rest = minimaal 550 watt, volgens mij ga je dan zelfs zonder een OC makkelijk net voorbij de 600.

Bij [H] zitten ze op 730 watt voor een CF fury X systeem...

Afbeeldingslocatie: http://hardocp.com/images/articles/1444048041PaXLI3YOE9_9_1.gif

Maar bij tweaktown zitten ze weer op 560.

Afbeeldingslocatie: http://imagescdn.tweaktown.com/content/7/3/7345_888_amd-radeon-r9-fury-video-cards-4-way-crossfire-4k.png

En hier blijkt het ook nog eens verschillend te zijn per spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:03
http://www.eteknix.com/am...card-crossfire-review/14/

Furmark is dan wel zo ongeveer het zwaarste wat er is maar het geeft wel een idee van hoe veel een systeem eventueel zou kunnen gebruiken als alle hardware volledig ingezet word. Denk dat een 700-800W voeding niet ongepast zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeara schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:50:
275 x 2 + rest = minimaal 550 watt, volgens mij ga je dan zelfs zonder een OC makkelijk net voorbij de 600.

Bij [H] zitten ze op 730 watt voor een CF fury X systeem...

[afbeelding]

Maar bij tweaktown zitten ze weer op 560.

[afbeelding]

En hier blijkt het ook nog eens verschillend te zijn per spel...
Je weet dat je nu bewijst dat de RM650x dus prima kan met twee Fury kaarten in CrossFire zonder overklokken?

Aangezien het zelf met een overgeklokte CPU prima kan volgens jouw bronnen. HardOCP heeft het hoogste verbruik, maar komt ook maar op zo'n 650W uit met overgeklokte CPU wat je uit de voeding trekt. Dus zonder overklok komen ze ook daar onder de 650W uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:09:
[...]

Je weet dat je nu bewijst dat de RM650x dus prima kan met twee Fury kaarten in CrossFire zonder overklokken?

Aangezien het zelf met een overgeklokte CPU prima kan volgens jouw bronnen. HardOCP heeft het hoogste verbruik, maar komt ook maar op zo'n 650W uit met overgeklokte CPU wat je uit de voeding trekt. Dus zonder overklok komen ze ook daar onder de 650W uit.
Ik had inderdaad mijn stelling een beetje moeten aanpassen, ik had dat geschreven nadat ik die andere bronnen had gevonden.

Maar zowel bij [H] en Techspot komt het totale systeem verbruik toch boven de 650 uit.. Al rekent [H] natuurlijk bij het stopcontact dus dan gaat daar de efficiency nog vanaf.

Maar 650 lijkt mij toch wat aan de krappe kant hoor. Daarbij wordt er een overklokbaar systeem aanbevolen. Dan lijkt het mij geen goed advies om dan een voeding te noemen die dat eigenlijk niet toe laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeara op 28-04-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:23:
[...]
De CPU koeler is trouwens gewoon luidruchtig met die fans die er standaard opzitten, dus dat lijkt mij een slechte keuze.
pricewatch: Cooler Master Nepton 240M betere keus? Lucht kan natuurlijk ook. Mij om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fan Speed 800 - 2400 RPM (PWM) ± 10% dat is ook niet iets waar ik blij van zou worden. Doe mij maar 300/400RPM tot iets van 1200/1400RPM max met PWM.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 had ik in mijn build gestoken. Ziet er niet alleen strak uit, maar is lekker stil en biedt een goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Die staat inderdaad ook op mijn shortlist, prima prestaties en temps imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ook al naar Fury gekeken die is naar 450 euro gedropped, in Duitsland is de XFX zelfs nog maar 419 euro en de Sapphire 450 euro. Dat is nogal een verschil met de huidige Fury X welke 200 euro meer kost.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
de prijs is inderdaad met zo een 50E naar beneden gegaan, zou Polaris dan toch sneller uitkomen dan werd verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Nog maar eens even net wat anders er tussen gooien. Net wat zwarter en witter dan de laatste build van Brooky.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus TUF Sabertooth Z170 S€ 191,-€ 191,-
1Gigabyte Radeon R9 Fury WindForce OC Edition€ 500,-€ 500,-
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 82,99€ 82,99
1Phanteks Enthoo Luxe Wit€ 150,95€ 150,95
1Cryorig R1 Universal€ 78,50€ 78,50
1Corsair RM750x€ 105,95€ 105,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 291,01€ 291,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.820,75

Beetje persoonlijke voorkeuren, maar ik denk dat dit een beetje meer high end uitstraalt. Natuurlijk kun je hier ook een waterkoeler in stoppen, ziet er mooier uit. Maar ik denk dat deze witte cryorig ook goed erbij past. Fury genomen ipv de Fury X, vanwege de prijs.

Kast zou misschien ook kunnen worden vervangen door een Fractal design vanwege de beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 145,95€ 145,95
2XFX Radeon R9 Fury Triple Dissipation€ 450,12€ 900,24
2Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 72,95€ 145,90
1Samsung 850 EVO 1TB€ 291,01€ 291,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.183,39

32GiB geheugen want 8GiB zit al in low-end systemen en 16GiB is betaalbaar genoeg voor mainstream.

2x Fury in plaats van Fury X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
32GB is echt nutteloos voor een gamesysteem, het nut van 16GB boven 8GB is nogal dubieus, laat staan 32GB.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Zoals mij al zovaak is verteld; deze systemen zijn niet alleen voor gaming. Er zullen ook andere dingen mee gedaan worden.

En bij die dingen kan 32GiB wel van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Zeara schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:47:
Misschien nog een 1440p, 144hz, free synch scherm.

pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Ook handig te vermelden dat de kast geen ruimte heeft voor een optisch station, dus misschien een externe dvd-speler/brander.
Zou ook mijn keus zijn. Als de videokaart van nvidia wordt, de g-sync versie:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Dankzij G-Sync en een (over de top) 165 Hz 'overclock' t.o.v. de standaard 144 Hz is de g-sync versie wel ongeveer 250 euro duurder. Verder exact hetzelfde scherm.
Dit laatste is voor tweakers duidelijk, maar voor de echte BBG gebruiker misschien niet. Ik zou daarom in de BBG wel duidelijk vermelden dat als de videokaart wordt omgeruild voor iets van nVidia, het scherm G-Sync moet ondersteunen (i.p.v. freesync). Het is daarbij dan netjes om ook een link naar de g-sync versie te hebben.
-The_Mask- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:40:
32GB is echt nutteloos voor een gamesysteem, het nut van 16GB boven 8GB is nogal dubieus, laat staan 32GB.
En daarom is geschiedenis belangrijk. Elke keer opnieuw denken mensen genoeg te hebben aan een bepaalde hoeveelheid geheugen.
Over meer dan drie jaar (2019/2020!) zijn er vast en zeker games die ook 16 GB vol benutten om wat voor onvoorziene reden dan ook. Als je een futureproof BBG wil, kan je toch beter voor 32 GB gaan, zeker omdat het werkgeheugen zo goedkoop is. Als er een Crossfire Fury inkomt, dan maakt het qua prijs ook echt vrijwel niks meer uit.
En zoals NitroX zegt, naast gamen kan je dan ook nog meer (game)dingen doen. Als je tijdens het gamen streamt of na het gamen video's bewerkt, enz.

Alsnog zou ik persoonlijk aan 16 GB genoeg hebben, ik doe niks met video's en in een noodgeval kan ik er altijd nog geheugen bijkopen. Daarnaast wil ik zelf voorlopig geen SLI of CrossFire setup. Dat scheelt in kosten, onderhoud en software problemen. Ik zou gaan voor een nieuwe Pascal GP100 videokaart (dus niet die nu straks uitkomen, dat zijn Pascal-Light versies).
Maar de BBG gaat over een all-round high-end setup die nu te koop is, en dan zonder maximum budget. Daar passen wel twee videokaarten in en daar kan ook echt wel 32 GB werkgeheugen in, ook al is het vandaag overkill voor gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 29-04-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Mensen die stevig aan videobewerken doen weten 32GB zelf wel te vinden. Standaard er 32GB inlepelen voelt te veel aan als "omdat het kan", en past niet binnen de filosofie van de BBG.

Ook het argument dat 8GB al in het budgetgame*systeem zit en 16GB in het mainstreamgamesysteem is niet relevant, want het maakt echt niet uit dat er op bepaalde onderdelen overlap zit.

*8GB in het budgetsysteem is gezien de prijs en requirements van veel games een nobrainer en derhalve geen argument hier om dan maar 32GB te nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 29-04-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
krouwen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:35:
Is het niet eens tijd om over te gaan naar 3440 * 1440 widescreen voor high end gaming?

Dan zit je ook qua pixels mooi tussen 2560 en 4k. ;)
Ik heb al aangegeven waarom het naar mijn mening geen goed idee is om naar deze schermen te kijken. qua prijs is het gewoon niet interessant ten opzichte van 4k( UHD) schermen.
NitroX infinity schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:31:

32GiB geheugen want 8GiB zit al in low-end systemen en 16GiB is betaalbaar genoeg voor mainstream.

2x Fury in plaats van Fury X.
Ik zeg net dat het een onzin reden is om in het mainstreamPC 16 GB erin te proppen omdat in de budget al 8 zit. En dat je dan met dezelfde redenatie 32 GB plaatst in de high end PC.

En verdomd als het niet waar is....

Dat er méér mee kan met de PC is duidelijk, en ik had ook een PC samengesteld met die doelen in het achterhoofd. Daar is nu totaal geen sprake meer van. Typisch trouwens dat dat systeem praktisch even duur is als de laatst voorgestelde systemen. Ergens klopt er iets niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Lednov schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:24:
[...]

Ik heb al aangegeven waarom het naar mijn mening geen goed idee is om naar deze schermen te kijken. qua prijs is het gewoon niet interessant ten opzichte van 4k( UHD) schermen.
Ik heb het waarom niet terug kunnen vinden in het topic. Care to elaborate?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk toch dat we een X99 build moeten adviseren. Voor gaming is het nut, zelfs met DirectX 12 dubieus maar voor veel andere zaken (compileren, streamen, editen) hebben die cores wel degelijk nut. Het is niet eens heel veel duurder dan Z170 en we raden mensen wel aan om er veel geld aan uit te geven. Het is een beetje suf als iemand 2K uitgeeft aan een PC om mee te gamen, later besluit om een Youtube kanaal te beginnen en dan, wat meer ingelezen, toch spijt heeft dat hij niet 2 cores meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:19:
Ik vind eigenlijk toch dat we een X99 build moeten adviseren. Voor gaming is het nut, zelfs met DirectX 12 dubieus maar voor veel andere zaken (compileren, streamen, editen) hebben die cores wel degelijk nut. Het is niet eens heel veel duurder dan Z170 en we raden mensen wel aan om er veel geld aan uit te geven. Het is een beetje suf als iemand 2K uitgeeft aan een PC om mee te gamen, later besluit om een Youtube kanaal te beginnen en dan, wat meer ingelezen, toch spijt heeft dat hij niet 2 cores meer heeft.
Ik adviseer je om te topic titel nog even door te nemen.
Voor gaming is het nut, zelfs met DirectX 12 dubieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk, maar moet op dit budget voor alles wat geen hogere FPS (op dit moment, later misschien wel) geeft uit de build halen, dat vind ik niet passen als iemand wordt aangeraden 2K aan een PC uit te geven?. Dit doen we dan ook, we geven geld uit aan een mooie case, stille koeling, dat is voor gaming ook niet echt zinnig. Waarom doen we dit dan niet bij de processor. Een beetje ruimte voor andere zaken (zoals streaming, (juist voor gamers :) ) kan geen kwaad.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 16:05 . Reden: Post uitgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Dit dus;

Negeer deze, zie de edit.
spoiler:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X99A SLI Plus€ 217,50€ 217,50
1Samsung 850 EVO 1TB€ 285,-€ 285,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.291,43

EDIT:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 950 Pro 512GB€ 310,95€ 310,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.244,43

16GiB en een 950 Pro als primaire opslag.

[ Voor 33% gewijzigd door NitroX infinity op 30-04-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel je mijn verhaal ook naar 32 GB RAM kan vertalen zou ik toch voor de 16 GB gaan: dat maakt toch niet heel veel uit en vind ik persoonlijk een stap te ver gaan. Ik kan het ook wel weer begrijpen maar dit gaat wat mij betreft toch net wat te ver. Voor de rest vind ik dit systeem prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik heb er ook 1 gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus X99-Pro/USB 3.1€ 334,-€ 334,-
2Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)€ 490,23€ 980,46
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 101,-€ 101,-
1Corsair Hydro H100i v2€ 117,95€ 117,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.415,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 19:18
NitroX infinity schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:23:
Dit dus;

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.291,43

EDIT:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 950 Pro 512GB€ 310,95€ 310,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.244,43

16GiB en een 950 Pro als primaire opslag.
XFX???????????? No way, ik heb een XFX 7970 GHZ videokaart gehad, goede performance maar die maakt mij toch een herrie. Ook in idle. NIET DOEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
MetalSonic schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:33:
[...]

XFX???????????? No way, ik heb een XFX 7970 GHZ videokaart gehad, goede performance maar die maakt mij toch een herrie. Ook in idle. NIET DOEN
Dus omdat jij jaren geleden een XFX kaart hebt gehad kan dat nu niet veranderd zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Alle reviews zijn er redelijk positief over. Jou opstelling dateert ook weer van een paar jaar geleden en overigens is er een verschil tussen double en tripple dissapation koelers
MetalSonic schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:33:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Snappie88 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb het waarom niet terug kunnen vinden in het topic. Care to elaborate?
Ik moest ook ff zoeken waar het precies staat. Het staat in het idee:en voor de toekomst topic.

4K (uhd dus) is qua prijs veel interessanter dan 3440*1440p. Die schermen beginnen pas bij 600 Euro waar de 4k Schermen steeds goedkoper worden. Nu al is elke vorm van 1440p vrij niche. Een enkeling gaat hoger dan 1080p. Zelfs bij high end. 3*1080p komt veel meer voor.

Ook is 4K de 'natuurlijke' opvolger van 1080p. Ik verwacht dan ook dat men op het moment dat ze hun scherm moeten vervangen eerder een 4k scherm gaan overwegen. en niet voor een 'tussenstap' zullen gaan kiezen.
Zeker niet als het prijstechnisch voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 19:18
Danny Phantom schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:47:
[...]

Dus omdat jij jaren geleden een XFX kaart hebt gehad kan dat nu niet veranderd zijn? 8)7
Kan best, weet ik verder weinig vanaf. Ik weet dat ik iets van 500 euro heb uitgegeven aan een kaart die een pokke herrie maakte. En daarom krijg ik de kriebels als ik XFX zie staan in de mogelijke selectie voor mei 2016... :X
Pagina: 1 2 Laatste